Teippipidennys

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
tuutikuu
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 227
Liittynyt: 04 Marras 2009, 01:11

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja tuutikuu »

^Kyllä sen voi laittaa, mutta kiinnityskohta todennäköisesti jää näkyviin ja malli voi olla mielenkiintoinen - päälaen hiuksia kun ei voi pidentää. 10-15 cm voi jo häivyttää luonnolliseksi kerrostamalla pidennyksen, mutta sitä lyhyempään en pidennystä suosittelisi. Hiusten paksuus ja kasvusuunnat myös vaikuttaa siihen miten ylös osioita on voitu laittaa ja miten oma hius laskeutuu jättämättä selkeää rajaa pidennyksen päälle.
princess
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 820
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 12:32

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja princess »

^Tuutikuu, kauanko sinulla on ollut teippipidennys? Oletko pitänyt taukoja, jos, kuinka pitkiä? Ovatko teipit vahingoittanett hiuksiasi? Kiinnostaa, kun itsellä on ollut jonkin aikaa, ja huolettaa, alkaako vaikuttamaan omiin hiuksiin..
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree
Syaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1259
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 18:46

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Syaani »

^Mulla oli teipit 3 vuotta putkeen. :-[ Tiedän. Ne vahingoittavat omaa hiusta.

Mulla pääasiallinen ongelma oli se, että lisähius oli niin paljon karkeampaa kuin oma tukka, että se kulutti lavoja todella paljon. Oma tukkani oli bsl-mittainen, kun teipit laitettiin tuuhennokseksi, ja nyt ne ulottuvat hartiolle. Välissä on vain hieman tasattu latvoja.
1a F ii
Syaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1259
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 18:46

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Syaani »

^Kiitos rakentavasta palautteesta.
1a F ii
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja keesha »

Syaani kirjoitti: ^Mulla oli teipit 3 vuotta putkeen. :-[ Tiedän. Ne vahingoittavat omaa hiusta.

Mulla pääasiallinen ongelma oli se, että lisähius oli niin paljon karkeampaa kuin oma tukka, että se kulutti lavoja todella paljon. Oma tukkani oli bsl-mittainen, kun teipit laitettiin tuuhennokseksi, ja nyt ne ulottuvat hartiolle. Välissä on vain hieman tasattu latvoja.
Mun kaverille kävi ihan samoin teippipidennysten kanssa. Aluksi halusi vain vähän lisää tuuheutta ja pituutta. Pikku hiljaa omaa tukkaa piti aina vaan saksia lyhyemmäksi, koska latvat oli niin karmeassa kunnossa. Ja hänellä ei edes pidennykset olleet yhtäjaksoisesti päässä, piti välissä yleensä 2-3kk taukoa. En usko, että tuolla tauolla oli edes mitään suurta merkitystä siinä vahingoittuivatko omat hiukset vai ei kun pidennykset aina halusi kuitenkin uudestaan laitattaa. Kenties parempilaatuinen hius olisi voinut aiheuttaa vähemmän tuota takkuuntumista ja latvan hamppuuntumista... Mut kyllä kaikenlaiset pidennykset tahtoo sitä vahinkoa omiin hiuksiin tehdä. :-\
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
tuutikuu
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 227
Liittynyt: 04 Marras 2009, 01:11

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja tuutikuu »

princess kirjoitti: ^Tuutikuu, kauanko sinulla on ollut teippipidennys? Oletko pitänyt taukoja, jos, kuinka pitkiä? Ovatko teipit vahingoittanett hiuksiasi? Kiinnostaa, kun itsellä on ollut jonkin aikaa, ja huolettaa, alkaako vaikuttamaan omiin hiuksiin..
Mulla on ollut teippipidennys nelisen vuotta, välillä olen pitänyt 1-3vko taukoja huoltovälien aikana ihan vain kokeillakseni miltä tuntuu olla ilman. Oma hiukseni on todella hentoista eikä näytä pitkänä miltään - pidennysten käyttö on siis perusteltua, mutta on kyllä selkeästi katkonut omaa hiusta erityisesti ensimmäisten käyttökertojen jälkeen kun yritin poistaa pidennystä kotikonstein (eli älkää rakkaat siskot tehkö sitä itse ainakaan ilman asianmukaista poistoainetta). Jos/kun pidennyksistä joskus luovun, on oma tukka leikattava johonkin kivaan polkkamalliin.

Silti väittäisin, että oikein huollettuna teippipidennys on hellävarainen eikä liiemmälti vahingoita hiuksia. Huoltoväli vaan kannattaa muistaa pitää riittävän lyhyenä, jotta tyvitakkua ei pääse syntymään ja myös laadukas pidennyshius auttaa asiaa. Noiden takkujen selvittely yhdistettynä väkivaltaiseen poistomenetelmään on varmaa tuhoa omalle tukalle.
Viimeksi muokannut tuutikuu, 25 Syys 2011, 10:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Tintu »

^ei millään pahalla mutta voi vähän katsoa kieltämättä miten asioita ilmaisee :)

Itselläni on nyt Simplyn teipit olleet kuusi viikkoa ja huolto on todellakin tarpeen. En tiedä johtuuko laittajasta vaiko omasta tukasta, mutta teipit on vain parilla hiuksella kiinni ja kamalan paljon valuneet. Ärsyttää.
Syaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1259
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 18:46

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Syaani »

Angelie kirjoitti:
Syaani kirjoitti: ^Kiitos rakentavasta palautteesta.
Heh, kehuako mun olisi sua pitänyt ja kommentoida että on OK, kun hiuksissa on pidennykset 3 v putkeen?  :O :ts

Voi luoja kun suutut pienestä :D ::)
Vastaukseni oli sarkasmia ja kohdistettu tapaasi keskustella.

Käytetään analogiaa: olemme hiusaiheisilla messuilla, joilla joku kertoo yleisesti teippipidennyksestä. Yksi kuulijoista on kiinnostunut aiheesta ja esittää puhujalle kysymyksen. Tämä ei kuitenkaan kuule kysymystä heti, mutta kolmas henkilö kuulee ja tietää jotain aiheesta. Tämä kolmas henkilö kertoo oman kokemuksensa ja ilmaisee toimineensa typerästi (nolostunut hymiö). Silloin sinä ilmaannut paikalle ja pyörittelet silmiäsi ja toteat kolmannen henkilön olevan typerä.

Kysyit, olisiko pitänyt kehua. Tiedät vastauksen itsekin. Sen sijaan voisi kysyä, tarvitseeko kommentoida, jos se ei edistä keskustelua vaan on tarkoitettu toisen ihmisen nolaamiseksi.
1a F ii
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja lynx »

Angelie kirjoitti:
Syaani kirjoitti: ^Kiitos rakentavasta palautteesta.
Heh, kehuako mun olisi sua pitänyt ja kommentoida että on OK, kun hiuksissa on pidennykset 3 v putkeen?  :O :ts

Voi luoja kun suutut pienestä :D ::)
Ylläpidon huomautus: Tämmöinen ei kuulu meidän foorumin luonteeseen. Asiat voi ilmaista monella tavalla, eikä toisten nolaaminen ja halventaminen ole linjassa sääntöjemme kanssa.
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Tintu »

^kuten yllä jo mainittu, tuo ei kuulu foorumin tapaan keskustella. Asiallinen keskustelu kunniaan, hyökkäävyys pois.
cocos
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 68
Liittynyt: 10 Helmi 2011, 23:35

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja cocos »

Oon tässä harkinnu teippipidennystä jo jonkun aikaa, mutta oikean sävyn löytäminen on vähän vaikeaa.. voiko teippipidennystä värjätä? Itselläni on harmahtavan vaaleanruskea tukka. Jos lähtisin värjäämään pidennystä, niin minkä värinen pidennys pitäisi valita? Mahdollisimman vaaleako  0_0?
1c F ii
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mahdollisimman lähelle omaa sävyä, mieluummin vaan aavistuksen vaaleampi jos meinaat värjätä ne. Parashan olisi jos sävy heittäisi vain aavistuksen, niin saisit sen tasattua sävyhoitoaineella. :)
psylocke

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja psylocke »

Mikäs on tämän päivän tilanne noissa Star Locks -teipeissä? Onko kellään tuoreempia kokemuksia kuin mitä ketjusta löysin? Itse tilasin juuri, ei ole teippimetodia aiemmin ollut, mutta kun ihastelin tuossa kaverin tukkaa niin intouduin itsekin, sen verran nätimmin menivät päällitukan alla kuin nämä ommellut.
adaliina

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja adaliina »

Uskaltauduin kokeilemaan teippipidennystä ompelupidennyksen sijasta ja jotenkin en vaan tykännyt  :-\. Tosin tuntui, että sitä tukkaa oli ihan liikaa, eli ehkä pienemmällä määrällä tuntuisi paremmalta. Vähän kyllä ärsyttää, että nyt nuo yli 150 euron hiukset lojuu vaan paketissaan...
Illusia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1593
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:32

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Illusia »

Laitat ne myyntiin jos et tykännyt  :)
Vastaa Viestiin