Sivu 1/1

Hiustenlähtö hiuspidennyksissä

Lähetetty: 14 Kesä 2006, 21:36
Kirjoittaja Roksane
Moi!

Minulla on ollut n. kolme viikkoa ompelutekniikalla tehty aitohiuspidennys (55 cm). Ongelmaksi on muodostunut hiustenlähtö nimenomaan lisäkehiuksien osalta. Kammatessa hiuksia lähtee todella paljon, asuntoni lattiat tuntuvat olevan "vuorattu" uusilla hiuksillani. Käytän harjaamiseen aitoharjaksista harjaa ja aina harjatessa myös selvityssuihketta (Bonacure Moisture Kick conditioner) ja kiinnityskohtia harjailen todella varovaisesti. En harjaa hiuksia märkinä enkä käytä hiustenkuivaajaa. Hiukset ovat aina yön letillä. Pidennysosioita pesen 1-2 krt/vko. Shampoo ja hoitoaine ovat kampaamotuotteita. Hiukset ovat suorat ja tummaksi värjätyt kiinnityksen yhteydessä kampaajalla. Muutama kisko on vaaleaa hiusta (ei värjätty), koska halusin raitoja. Hiuksia tuntuu lähtevän ihan tasaisesti molempaa väriä.

Osaisiko kukaan sanoa, kuinka normaalia tämä on tai kuinka paljon niitä hiuksia ylipäätään kuuluisi lähteä? Kampaajaani olen ollut yhteydessä, mutta hän ei osannut antaa muita ohjeita kuin mitä jo nytkin noudatan. Harmittaa vaan, jos pidennystä uudelleen kiinnittäessä joutuu jo ostamaan uudet hiukset, kun ovat harventuneet käyttökelvottomiksi jo ensimmäisten kuukausien aikana.

Kiitos vastauksista!

Vs: Hiustenlähtö hiuspidennyksissä

Lähetetty: 14 Kesä 2006, 21:59
Kirjoittaja Penny
Minkäväriset hiukset sulla siis oli alunperin, ja mistä sait kyseisen pidennysnauhan? Yksikin tumma pitkä hius näyttää helposti lattialla tuplamäärältä verrattuna lyhyeen ja vaaleampaan hiukseen, jotka ei erotu läheskään niin helposti. Esim. oma mies kun leikkasi ja vaalensi pitkän tumman tukkansa, näyttää lattiallamme karvamäärä pudonneen todella dramaattisesti, vaikka tuskin siltä nykyään vähemmän hiuksia lähtee. Samoin muutama irronnut pitkä hius esim. suihkussa saattaa tuntua helposti tuplamäärältä, koska hius menee jännästi kaksinkerroin käden ympärille ja kietoutuu lattiakaivoonkin eri lailla kuin vaaleampi/lyhyempi.

Tietty hiusnauhakin voi olla viallinen tms, jos olet ostanut itse niin kannattaisi varmasti kysellä sieltä liikkeestä. Sittenhän tuotteen laatu taitaa olla kampaajan vastuulla, jos häneltä olet nauhan saanut pidennyksen yhteydessä. Tietty hiusnauhastakin lähtee karvoja aika tasaiseen tahtiin vaikka tekisi mitä, eihän nekään ikusia ole...

Vs: Hiustenlähtö hiuspidennyksissä

Lähetetty: 14 Kesä 2006, 22:11
Kirjoittaja Roksane
Omat hiukset olivat alun perin tummanruskeat ja niitä tummennettiin vain jonkin verran, väriero ei siis ole kovin suuri. Lisäkkeet tulivat suoraan kampaajalta, joten niiden alkuperästä ei ole tietoa. Olen myös ottanut huomioon, että kun tosiaan hiukset pitenivät aika reilusti, niin yksikin lisäkehius saattaa näyttää "enemmältä" kuin yksi irronnut oma hius. Silti tuntuu, että lisäkehiuksia lähtee irti enemmän kuin pitäisi - esimerkiksi kun harjaa hiukset kunnolla ihan hiuksettomalla harjalla ja harjauksen jälkeen irrottaa harjaan jääneet hiukset, niitä tuntuu olevan aivan hirveästi. Tämä johtaa siihen, että ei tee yhtään mieli harjata hiuksia siinä pelossa, että taas lähtee tuppo hienoja hiuksia. Ja tästä taas seuraa, että kohta minulla on rastat hiusten tilalla :)

Mutta näin vakavasti puhuen harjaan hiukset kyllä 1-2- kertaa päivässä.

Vs: Hiustenlähtö hiuspidennyksissä

Lähetetty: 21 Kesä 2006, 19:05
Kirjoittaja Stationery
Noista hiusnauhoista lähtee valitettavan paljon hiuksia jos ei itse ole älynnyt ennen kiinnitystä surauttaa riviä vielä ainakin kerran ompelukoneella kiinni. Tuttuni ei ommellut hiuksia noin ja tukkaa kyllä lähtee melko reilusti varsinkin harjatessa.  :-\

Vs: Hiustenlähtö hiuspidennyksissä

Lähetetty: 23 Kesä 2006, 06:28
Kirjoittaja Roksane
Harmi. En tilannut itse hiuksia, joten en päässyt niitä surauttelemaan ennen laittoa. Olisikohan enää mitään hyötyä ommella niitä sitten lettien kiristyksen yhteydessä... No, täytyy katsastaa silloin tilanne uudelleen.

Vs: Hiustenlähtö hiuspidennyksissä

Lähetetty: 06 Joulu 2006, 20:15
Kirjoittaja iituliina
Katkeileeko omat hiukset huomattavasti tuollaisessa pidennyksessä? Tai tuleeko muuten huonokuntoiseksi..?

Vs: Hiustenlähtö hiuspidennyksissä

Lähetetty: 06 Joulu 2006, 23:05
Kirjoittaja Ishamael
Jos pidennys on oikein laitttu ja hiukset ovat normaalikuntoiset, ei pidennyksen pitäisi katkoa hiuksia tai vaikuttaa muillakaan tavoilla hiusten kuntoon.
Erittäin käsitellyt ja heikot hiukset voivat innostua katkeilemaan pidennyksistä, mutta silloin niitä ei yleensä suositella laitettaviksi.

Vs: Hiustenlähtö hiuspidennyksissä

Lähetetty: 15 Helmi 2010, 20:19
Kirjoittaja BlueBerry
Itselläni ei ole mitään kokemusta pidennyksistä, mutta ne kiinnostavat. Tänään törmäsin pelottavaan juttuun ;

http://www.mtv3.fi/helmi/kauneus/artikkeli.shtml/2010/02/1057042

Tietysti tuossa on kyse siitä, jos pidennyksen laittaa joku jolla ei ole siihen ammattitaitoa. Olisi aika kamalaa jos kuvittelisi menevänsä ammattitaitoiselle kampaajalle laitattamaan pidennykset, mutta totuus olisikin toinen ja siitä saisi kärsiä noin  :-\

Vs: Hiustenlähtö hiuspidennyksissä

Lähetetty: 02 Maalis 2010, 14:46
Kirjoittaja Charleen
mulla oli joulukuusta 2008 toukokuuhun 2009 teippipidennys7tuuhennos.
kyllä siinä sai olla käsi nitropurkilla kun niitä otettiin pois, niin ohuelta oma tukka tuntui  ;D
mutta siis äkkiä hiukset oli taas 'normaalit', eli taisi johtua lirumaisuus siitä, että en ollut kuukausiin käyttänyt tuuheuttavia tuotteita ja sitä lisäketukkaa oli 5 cm teippejä 15 kpl eli ihan kivasti.

mulla näkyy molempien korvien takana semmonen hassu alue josta tukka on ohentunut selvästi. tätä ei huomaa paitsi jos on hiukset ponnarilla niin niihin kohtiin jää "kaljut" kohdat.
noissa kohdissa oleviin teippeihin varmaan kohdistu aikamoinen paine tukan ollessa tiukalla ponnarilla tms. ja siksi tukka siitä kohdasta ohentunut.

Vs: Hiustenlähtö hiuspidennyksissä

Lähetetty: 03 Maalis 2010, 11:14
Kirjoittaja muutettu
Mulla oli 1,5 vuotta putkeen keratiinisineteillä tehty pidennys, eikä tuntunut vaikuttavan omaan tukkaan mitenkään. Vähän pelotti sinettejä pois ottaessa että mitenkäs ohut se nyt on, mutta tukka oli ihan tavallisen paksuinen ja venähtänytkin kivasti. Tietty oma tukka tuntuu tosi ohuelta pidennysten jälkeen, vaikkei se sitä olisikaan. :) Ennen pidennysten ottoa kannattaa vähän kysellä puskaradiosta kokemuksia eri kampaajista.

Vs: Hiustenlähtö hiuspidennyksissä

Lähetetty: 04 Maalis 2010, 15:04
Kirjoittaja ainokainen
Eräs ystäväni lähes kaljuuntui, kun piti letitystekniikalla laitettavia pidennyksiä noin 10 vuotta. Lopulta pidennyksistä piti luopua, kun ei ollut enää omaa tukkaa, mihin ommella. Nykyään hänellä on sellainen ohut vanhan mummon tukka. Päänahassa on selvästi kaljuja kohtia niissä kohdissa, missä pidennykset ovat kiskoneet oman tukan juuresta irti.
Ja laittaja oli varmasti ammattitaitoinen, koska paikka on hyvin tunnettu. Paikan nimi oli Shaggy Head Helsingissä. Nähtyäni mitä pidennykset ovat tehneet ystävälleni, en todellakaan suoittelisi pidennyksiä edes pahimmalle vihamiehelleni!

Vs: Hiustenlähtö hiuspidennyksissä

Lähetetty: 14 Huhti 2010, 21:44
Kirjoittaja princess
Lähteekö teillä muilla teippinauhasta paljon tukkaa?
Itselläni ollut n.6 viikkoa teipit ja tuntuu, että pidennys olis ohentunut paljon. Kunnon puolesta nää voi kiinnittää uudelleen, mutta en tiiä, onko nää ohentuneet ihan liikaa :// Hellästi koetan harjailla luonnonharjaksella ja sormin selvittelen..

Vs: Hiustenlähtö hiuspidennyksissä

Lähetetty: 11 Loka 2011, 12:20
Kirjoittaja ainokainen
http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/ar ... shoot.html

Vilkaiskaa tämä, ja miettikää kahteen kertaan ennen kuin otatte pidennyksen!  :o

Vs: Hiustenlähtö hiuspidennyksissä

Lähetetty: 11 Loka 2011, 12:27
Kirjoittaja lynx
^Toi Naomin tapaus on varmaan niinsanottu weave, joka on tuollaisia aiheuttanut. Valkoihoisille noita ei taideta oikei tehdä. Mutta siis mustaihoisten oma tukka voi olla ihan vain sellaista afropörröä ja yksi vaihtari on letittää koko tukka tiukasta päätä myöten ja ommella siihen toi weave kiinni. Mä en pitäisi meille tarjottavia sinetti- tai teippipidennyksiä ihan samana asiana kuitenkaan :) Toi mustien hiustouhu on jotain ihan muuta meidän juttuihin verrattuna, koska se afrokäkkärä on niin haastava. Harvalla julkkisafronaisella edes on oma tukka päässä.

Vs: Hiustenlähtö hiuspidennyksissä

Lähetetty: 11 Loka 2011, 12:40
Kirjoittaja ainokainen
Toi Naomin tapaus on poikkeuksellisen paha, mutta kyllä valkoihoisillekin voi tulla pidennyksistä hiustenlähtöä.
Esim. Victoria Beckham joutui luopumaan pidennyksistään (muistattehan ne kuvat hänestä, jossa päänahka näkyi) ja samoin kävi Paris Hiltonille.

http://baldspots.org/wp-content/uploads ... -photo.jpg

http://cdn.crushable.com/files/2009/08/ ... 040742.jpg

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sh ... 006176.ece

Suomalaisista julkkiksista muistatte ehkä Simo Rantalaisen ex-vaimon Mallun, joka muistutti lopulta Juice Leskistä päälaella seilaavine hiusrajoineen...

Vs: Hiustenlähtö hiuspidennyksissä

Lähetetty: 11 Loka 2011, 12:45
Kirjoittaja Luciana
Olen nähnyt entisillä sinettipidennysten ottajilla samanlaista kaljuuntumista eli ei se ole ainakaan ihan poikkeuksellista. Valitettavasti. Luulen, että ongelmia ilmenee eniten silloin, jos pidennyksiä käytetään vuosikausia ja yhteen sinettiin liitetään liian suuri määrä hiuksia. Luonnoton paino rasittaa hiusnystyä liikaa. Tämä on oikeastaan ainoa syy miksi en ole koskaan halunnut hiustenpidennyksiä, enkä myöskään tehdä sellaisia muille.

Naomi Campbell
http://www.realhairextensions.org/how-g ... bells.html

Katie Price
http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/ar ... tches.html

Vs: Hiustenlähtö hiuspidennyksissä

Lähetetty: 11 Loka 2011, 15:56
Kirjoittaja ainokainen
Tässä on juttua Britney Spearsin tilanteesta. Ja älkää sanoko, että se on vain saanut huonot pidennykset. Se on maailmankuulu poptähti, sillä on varaa ottaa maailman parhaimpien ja ammattitaitoisimpien kampaajien tekemät hiustenpidennykset vaikka joka viikko.
Ja silti lopputilanne näyttää tältä.

http://www.hairlosshell.com/britney-spe ... extensions

Vs: Hiustenlähtö hiuspidennyksissä

Lähetetty: 11 Loka 2011, 20:28
Kirjoittaja muutettu
Mun mielestä tuohon vaikuttaa lähinnä pidennysten hoito ja huoltoväli (ja tietty jos pidennys on laitettu ihan päin prinkkalaa tai weave liian kireälle). Aika paljon Britneykin liikkui pidennykset ties missä takussa ja mytyssä. Jos sinetit on rastoilla, niin se kuormittaa päänahkaa ihan eri tavalla. Pakkohan ne on siinä tapauksessa myös repiä auki, jolloin sitä tukkaa ihan varmasti irtoaa päänahastakin.
Itse en leimaisi pidennyksiä heti pahoiksi. Mulla oli sinetit 1,5 vuotta päässä putkeen (yhdistelmällä herkähkö päänahka ja ohuenpuoleiset hiukset) ilman mitään ongelmia, kunhan ne "muisti" päivittäin huoltaa (hakaset siksi, että ei niiden pidennysten hoitaminen mitään erityisen vaativaa muistamista kaivannut). Tietysti tämä on vain yhden ihmisen kokemus, mutta sen perusteella sanoisin että pidennykset on ihan ok esimerkiksi oman tukan kasvatusvaiheeseen.

(Ja vaikkei saisi sanoa, niin sanonpa silti, että Britneyn pidennykset eivät missään nimessä näytä parhaan/ammattitaitoisimman tekeleiltä. Kalleimman voivat toki olla... oma halppiskampaajani ei ikinä olisi suostunut laittamaan sinettejä näin, korkealle päälaelle jolloin ne väistämättä näkyvät.)

Vs: Hiustenlähtö hiuspidennyksissä

Lähetetty: 11 Loka 2011, 21:54
Kirjoittaja princess
Oisko vastaavia kauhukuvia teippipidennyksien jälkeen??  :P Kiinnostaa, koska itsellä ollut teipit 1,5 v...

Vs: Hiustenlähtö hiuspidennyksissä

Lähetetty: 12 Loka 2011, 01:17
Kirjoittaja Mindela
armi kirjoitti: (Ja vaikkei saisi sanoa, niin sanonpa silti, että Britneyn pidennykset eivät missään nimessä näytä parhaan/ammattitaitoisimman tekeleiltä. Kalleimman voivat toki olla... oma halppiskampaajani ei ikinä olisi suostunut laittamaan sinettejä näin, korkealle päälaelle jolloin ne väistämättä näkyvät.)
Nää kuvat taitaa olla niiltä ajoilta kun Britney ajeli hiuksensa veke, silloinhan hän laittoi hyvin pian hiustenpidennykset ja ne oli tuollaiset.

Kyllä hiustenpidennykset vahingoittaa aina jonkin verran hiuksia. Kaverini piti vuosia putkeen pidennyksiä, ensin sinettejä ja sitten teippejä ja hänen tukkansa oli aivan kamala niiden jälkeen! En ole nähnyt ainuttakaan pidennyspäätä, joka ei olisi yhtään vahingoittunut niistä - varsinkin jos niitä on pidetty vuosia. Mikään tekniikka ei ole täysin hellävarainen.

Vs: Hiustenlähtö hiuspidennyksissä

Lähetetty: 12 Loka 2011, 06:56
Kirjoittaja lynx
Mun mielestä noi Britneyn kuvat ovat tosiaan vähän vanhempia niiltä ajoilta, kun hän oli vetänyt sen kaljunsa ja noita sinettejä tökittiin sitten niihin lyhyisiin hiuksiin. Tosi karmeat kyllä, ja minkä takia hän pitää hiuksiaan aina tuollein ylös nostettuna...? Takuulla näkyy hyvätkin sinetit ja teipit noin. Matala ponnari tai nuttura on pidennyspäälle parempi.

Toi Beckhamin kalju läntti ei musta ole niin karmea kyllä kun lehdet antaa ymmärtää. En kyllä ymmärrä miksi hän niiden jatkojen kanssa pelaa, kun näyttää musta ihan tyrmäävimmälle lyhyessä tukassa!

Vs: Hiustenlähtö hiuspidennyksissä

Lähetetty: 12 Loka 2011, 12:03
Kirjoittaja Kronia
Mä uskon myös, että riippuu paljon siitä, miten pidennykset on laitettu, miten hyvin niitä huoltaa ja pitääkö niitä vuosikausia. Kerrasta tuskin tulee kaljuja länttejä, jos pidennykset on laitettu oikein.

Itselläni on sinettipidennykset ollut kerran, parin kuukauden ajan, eikä mitään järkytävää ilmennyt :)

Vs: Hiustenlähtö hiuspidennyksissä

Lähetetty: 25 Syys 2013, 17:40
Kirjoittaja janniina
http://i.imgur.com/dJC9Qog.jpg?1

Ihan OT, jotenkin kerta kaikkisen surkuhupaisaa  ;D ;D Ei välttämättä osuvin sivusto pidennysmainonnalle.