Sitruunalla vaalentaminen

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
tigerbabe

Sitruunalla vaalentaminen

Viesti Kirjoittaja tigerbabe »

Onko totta että sitruunalla voi vaalentaa hiuksia? Miten siis käytännössä, sellaisenaan mehua päähän vai pitääkö sekoittaa jokin tahna? Miten paljon hiukset vaalenee?
Gigli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1347
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:25

Vs: Sitruunalla vaalentaminen

Viesti Kirjoittaja Gigli »

Sitruunalla voi vaalentaa päällimmäisiä hiuksia ainakin auringossa. Ihan vaan sitruunamehua päähän ja aurinkoa ottamaan. Sitruunamehu on kuitenkin happoa (pH ~2,5), joten tuloksena on todennäköisesti palaneet, kuivat, karheat ja katkeilevat jouhet. Suosittelen lämpimästi väripurkin ostoa tai kampaajalla käyntiä ;)
When life gives you lemonade, make lemons. Life will be all like" Whaaaat?!"
Koala
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 991
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 22:01

Vs: Sitruunalla vaalentaminen

Viesti Kirjoittaja Koala »

Kokeilin sitruunalla vaalentamista joskus varhaisteininä  :). Ja tuloksena - ei yhtään mitään. Tosin hiukseni ovat tummanruskeat luonnostaan, niin ehkäpä sekin vaikutti ettei värini yhtään haalistunut/ vaalentunut. Ulos en mennyt aurinkoon sitruuna päässä vaan toivoin parasta kylppärissä  ;D, mutten usko kuitenkaan, että testaus kannattaa. Varmaankin käy auringossa istuskelun päätteeksi juuri noin kuin Gigli epäili.
Huuhkaja
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1032
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 15:46

Vs: Sitruunalla vaalentaminen

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

Olen myös kerran  kokeillut hiusteni (oma väri hyvin vaalea) vaalentamista sitruunamehulla siten, että istuin mehut päässä rannalla auringossa pari tuntia. Tuloksena oli päältä melkein valkoiseksi raidoittunut ja aivan järjettömän kuiva pehko sekä punaiseksi palanut iho! En enää ikinä aio uusia tuota kokeilua.

USA:ssa opiskellessani kuulin, että Kalifornian rantatypyillä on tapana blondata hiuksiaan makaamalla tuntikausia rannalla sitruunamehun ja vodkan (!) sekoitusta päässään... Ei kuulosta kovin hiusystävälliseltä...
Viimeksi muokannut Huuhkaja, 15 Kesä 2006, 10:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Sitruunalla vaalentaminen

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

Menin joskus kampaajalta kysymään että paljonko maksais värinpoisto ja se sano että kuule heitä sitruunaa päähän, sillä se haalenee niin paljon jo että voit laittaa uuden värin päälle (halusin tätä porkkanaväriä sillon). Noh kokeilin sit, muussailin muutamat sitruunat ja päähän muhimaan x tunniksi. En kyllä huomannut mitään eroa, paitsi että niitä hedelmälihariekaleita ei kyllä millään saanut pestyä pois, niitä löytyi sitten pitkin seuraavaa päivää tukasta :-X Mutta joo, sellasia vinkkejä ne ammattilaiset antaa ;D
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
vaalentaja

Vs: Sitruunalla vaalentaminen

Viesti Kirjoittaja vaalentaja »

Onkohan tämä oikeasti mahdollista, kertoisiko joku miten tämä oikeasti toimii ?

Täällä juurikasvulla keskustelu ollut vähän lyhyttä, niin päätin kysyä, jos joku tietäisi.

Voiko tuota sitruunamehu-merisuola yhdistettä käyttää ilman auringonvaloa, kumminkin sillein, että tuloksia tulisi ?

Kuinka kauan sitä pitäisi hauduttaa päässä ?

Olen lukenut esim. Hairstoren sivuilta, että joillakin toimii ja ei toimi.
vaalentaja

Vs: Sitruunalla vaalentaminen

Viesti Kirjoittaja vaalentaja »

En minä hiuksiani meinannukkaa käräyttää, ajattelin vain kysyä, että jos toimisi ilman sitä aurinkoa.  ;)

Niin, että jos joku vielä tietäisi, että onko tämä mitenkään mahdollista ilman aurinkoa ?  ::)

Kiitos !  ;D

Peräkkäiset viestit yhdistetty!
Viimeksi muokannut vaalentaja, 27 Heinä 2009, 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Sitruunalla vaalentaminen

Viesti Kirjoittaja Ice »

Ei toimi ilman aurinkoa kummemmin kuin mikä tahansa kuivattava aine vaalentamistarkoituksessa :) Jos on oikeasti haussa jokin tällainen kevyesti vaalentava menetelmä, suosittelen kevyesti vaalentavia suihkeita tmv. joita ainakin muutama vuosi takaperin sai ihan marketista, kampaajilla on taas omat tuotemerkkiensä mukaiset mahdollisuudet :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Mermaid
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 834
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 12:02

Vs: Sitruunalla vaalentaminen

Viesti Kirjoittaja Mermaid »

Siis mihin se sitruunan teho perustuu? Itse lähinnä epäilen, että taitaa tulla sama tulos istuipa siellä auringossa sitruuna päässä tai ilman.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Sitruunalla vaalentaminen

Viesti Kirjoittaja Ice »

Väittävät että happamuus kun kuivattaa jo itsessään niin sen vaaleaksi polton saa näin maksimoitua.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Mermaid
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 834
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 12:02

Vs: Sitruunalla vaalentaminen

Viesti Kirjoittaja Mermaid »

Ok. Eli sitten ajaisi varmaan sama asian ihan mikä tahansa hapan tuote, vaikka etikka tai coca cola.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Sitruunalla vaalentaminen

Viesti Kirjoittaja Ice »

Oletettavimmin kyllä, miksei vaikka joku talouspesuainekin, kun muistaa sen että riittävän hapan vaurioittaa hiusta jopa enemmän kuin jumalattoman alkaalinen  ;)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Sitruunalla vaalentaminen

Viesti Kirjoittaja lynx »

Tälläisen bongasin joskus:

http://ihanaturhamaisuus.blogspot.com/2 ... ofiin.html

Mä luulen, että toi vaaleni sen takia että oli tuore väri alla, ja hiussuomut sen jäljiltä sopivasti auki tai jotakin...
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Sitruunalla vaalentaminen

Viesti Kirjoittaja Ice »

^ Vaalennettu pohja, tuore punainen väri. Melkein joku normaali syväputsari olisi tehnyt saman, saati öljyhoito :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
koh-i-nor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 158
Liittynyt: 23 Maalis 2008, 17:38

Vs: Sitruunalla vaalentaminen

Viesti Kirjoittaja koh-i-nor »

Mun on nyt pakko tunnustaa että mä ihan joka kesä vaalennan hiuksiani sitruunalla. Ja ei, mun hiukset ei ole puhkipalanut hamppukasa, väri on aavistuksen keltaisempi kuin haluaisin, mutta mieluummin tämä kuin harmaanseen vivahtava maantie. Mulle ei "oikeat" värit tai vaalennukset ole vaihtoehto, vielä en ole törmännyt sellaiseen joka ei aiheuttaisi kammottavaa allergiareaktiota yleensä jo hajullaan.

Mua inhottaa ne hedelmälihapalaset hiuksissa, joten olen ostanut kaupasta sitä ihan valmista sitruunamehua pienessä keltaisessa, sitruunanmallisessa pullossa, jossa on vihreä korkki. Sitä sitten oman maun mukaan tylsimmän värisiin kohtiin, hetkeksi pihalle, ei edes suoraan paahteeseen vaan vaikkapa lenkille koiran kanssa, sitten pesu ja hiusnaamio oikein pitkällä vaikutusajalla. Enkä edes valehtele jos sanon ettei kunnon perusteella voi sanoa mitkä kohdat olen sitruunalla rääkännyt, väri vaan on kivempi.
Of all the things I've lost I miss my mind the most.
Vastaa Viestiin