Sivu 1/1

Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 13 Kesä 2006, 12:13
Kirjoittaja dreadviolet
(Tästä ei tainnut olla omaa ketjua, ainakaan haulla ei löytynyt).

Vanha föönini sanoi sopimuksensa irti, ja nyt täytyisi kiireesti löytää uusi. Suositelkaa hyviä, järkevän hintaisia, tarpeeksi tehokkaita hiustenkuivaajia? Kevytkin saisi olla...

Nyt on hätä ja kiirus.  :-\

Annan tässä itse samalla miinuspisteitä Rowenta Hair Protect 1700 Silencer -kuivaajalle. Ihan joutava on tuommoinen vekotin, joka ei kestä kuin muutaman vuoden!

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 13 Kesä 2006, 13:21
Kirjoittaja Shi Shi
Mulla on käytössä Vidal Sassoonin Attitude tjsp. ionifööni. Ostin pari vuotta sitten, eikä näytä hajoamisen merkkejä, tosin kylmäpuhallus ei ole koskaan toiminut. Kolme lämpötilaa, kaksi eri puhallusvoimakkuutta. Oli halpa, n. 30,- ja ainakin vanhaan fööniini (70-luvun Braun, jossa tasan kaksi lämpötilaa/voimakkuutta: korvennus ja kärvennys) verraten loistava. Ei ole painava, ja diffuuseri tulee mukana.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 17 Kesä 2006, 18:47
Kirjoittaja Tanya
Just ostin itse uuden föönin Jyskistä kuudella eurolla ja on todella hyvä. Siinä on kylmäpuhallus ja sit kaksi eri kuumapuhallusvoimakkuutta. Vaikuttaa ihan laadukkaalta vaikka olikin niin halpa. Se on ihan samannäköinen kuin mitä kampaajat käyttää. Tosin toi oli kyllä viimeinen kappale siellä Jyskissä, että en tiedä onko sitä enää valikoimissa muuallakaan...

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 17 Kesä 2006, 19:40
Kirjoittaja dreadviolet
Ostin lopulta Philipsin 2100W:n Salon Pro Ceramicin. Vielä ei ainakaan ole valittamista.  :)

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 19 Kesä 2006, 13:11
Kirjoittaja Gigli
Meitsillä on käytössä reilu vuosi sitten Gigantista ostettu Babyliss Ionic 2000W. Tehoja on riittävästi ja mukana tule diffuuseri. Tykkäilen kyllä kovasti ja hintaakin oli vuosi sitten 5 jöröä vähemmän kuin tuossa linkittämässäni Gigantin mainoksessa.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 20 Kesä 2006, 20:31
Kirjoittaja marenki
Tanya kirjoitti: Just ostin itse uuden föönin Jyskistä kuudella eurolla ja on todella hyvä. Siinä on kylmäpuhallus ja sit kaksi eri kuumapuhallusvoimakkuutta. Vaikuttaa ihan laadukkaalta vaikka olikin niin halpa. Se on ihan samannäköinen kuin mitä kampaajat käyttää. Tosin toi oli kyllä viimeinen kappale siellä Jyskissä, että en tiedä onko sitä enää valikoimissa muuallakaan...
Mulla on sama ja on kyllä hyvä. Siis maailman paras hinta-laatu suhde. :-*

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 05 Heinä 2006, 16:55
Kirjoittaja maxfactor
mulla on Ionic Turbo 5200 teho 2000W. todella monipuolinen ja pitkä johto 2,5m

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 11 Loka 2006, 14:47
Kirjoittaja .mansikka.
Onko kenelläkään kokemusta Remongtonin hiustenkuivaajista? Kaupassa noita näin ja ei ollut pahanhintaisiakaan.

Mitä sillä diffuuserilla muuten tehdään? Käykö lyhyille vai pitkille hiuksille? Minkälainen lopputulos sillä saadaan hiuksiin?

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 11 Loka 2006, 18:05
Kirjoittaja Ice
diffuuseri on meinattu lähinnä kiharalle hiukselle, mutta silläpäs vasta kikkailla voikin :)

suosittelen ottamaan mahdollisimman tehokkaan ja kevyen föönin, jos on kaksi vaihtoehtoa :) lämpötiloja saisi olla neljäkin, taikka kolme hyvin sopivaa (ettei tule tilannetta että on kaksi tulikuumaa ja haalea) ja vielä kylmäpuhallus

ainakin jos sitä enemmän käyttää ja tosiaan föönaa eikä vaan kuivaile

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 13 Loka 2006, 14:58
Kirjoittaja .mansikka.
''diffuuseri on meinattu lähinnä kiharalle hiukselle, mutta silläpäs vasta kikkailla voikin''

Saisko vähän lisätietoa tuosta diffuuserista?  ??? Ostin äsken Remingtonin kuivaajan jossa diffuuseri. Mietin vain onko nyt ihan turha mulle kun on lyhyet hiukset (vähän luonnon kiharaa latvoissa)

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 13 Loka 2006, 16:02
Kirjoittaja Ice
tässä nyt tämmöinen pikaisesti arkistoistani pastettu pätkä josta saattaa olla yleisesti ottaen hyötyä
********************************************************************************************
Eri hiustyyleille tarvitaan erilaiset kuivaajat ja muotoilijat. Kunnon koneella työ sujuu helposti ja suurimmitta vaurioitta.



Hiustenkuivaajien teho ilmaistaan watteina. Mitä suurempi wattimäärä, sitä tehokkaampi kuivain.

Erityisesti pitkien ja paksujen hiusten kuivaimen olisi hyvä olla tehokas.

Mikäli kuivaimessa on AC-moottori, se tuottaa tehokkaan puhalluksen jo pienellä wattimäärällä.

KIHARAA
. Muodikkaat enkelinkiharat ovat nostaneet kihartimien myyntiä. Urat pitävät huolta siitä, että kiharoista tulee samankokoiset. Kiharrinta käytetään kuiviin hiuksiin. esim. Babyliss Press N´Curl Ceramic 34,90 €

SUORAA. Nykyään suoristajalla voit myös kuivata hiuksesi että tehdä kohotuksen, kiharoita yms. esim. Babyliss Wet N´Dry suoristaja, jossa kolme lämpötilavaihtoehtoa. 34,90 €



NOSTETTA. Laakea diffuusori/diffuuseri hajottaa ilmavirtaa. Näin saadaan hiusten juuriin nostetta.



KUIVAIMET:

Hiustenkuivaaja: yleensä nykykuivaajissa on vaihtoehtoja lämpötilalle ja puhallusvoimakkuudelle. Monissa myös kylmäpuhallus.

Harjakuivain: hiukset kuivataan ja muotoillaan harjaosan avulla.

Ionisoiva kuivain: vähentää hiusten sähköisyyttä tuottamalla ilmavirtaan negatiivisesti latautuneita ioneja, jotka neutralisoivat hiuksissa tavallisesti olevat positiivisesti latautuneet ionit.



MUOTOILIJAT:

Muotoilijalla muotoillaan yleensä jo melkein kuivia tai täysin kuivia hiuksia. Jotkut muotoilijat soveltuvat myös hiusten kuivaamiseen.

Ilmakiharrin: tekee kiharoita kuuman ilmavirran avulla.

Höyrykiharrin: kehittää höyryä, jonka avulla hiukset saadaan kihartumaan.

Suoristusraudat: tekevät hiuksista suorat ja silkkisen sileät.

Kreppiraudat: mutkien tiheydestä riippuen taittavat hiukset laineille tai pienille laskoksille, krepeille.

********************************************************************************************
googlaamalla löytynee diffuuserin käyttöön vinkkejä, tämän pitää nyt painella lekuriin ->>

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 15 Loka 2006, 15:11
Kirjoittaja Erykah
Teillä kellä on tuollainen ionifööni, vähentääkö se oikeasti sähkösyyttä? Onko muuta eroa ei-ionifööniin?

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 15 Loka 2006, 17:12
Kirjoittaja .mansikka.
Erykah, Mä ostin just Remingtonin hiustenkuivaajan, joka käsittääkseni on tuo ionifööni. En tosin ole kokeillut sitä kun vasta yhden kerran, että paha mennä vielä sanomaan toimivuudesta mitään. Tosi tehokas tuo hiustenkuivaaja kuitenkin tuntui olevan.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 15 Loka 2006, 22:34
Kirjoittaja Ice
Erykah kirjoitti: Teillä kellä on tuollainen ionifööni, vähentääkö se oikeasti sähkösyyttä? Onko muuta eroa ei-ionifööniin?
kyllä se tuntuu vähentävän, varsinkin pitkässä hiuksessa eron huomaa

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 16 Loka 2006, 12:13
Kirjoittaja Gigli
^ Kiharassakin ero on tuntuva. Mulla on siis tuo Babylissin Ionic 2000W diffuuserilla varustettuna. Lentäviä hiuksia ei ole läheskään niin paljon kuin normikuivaajalla puhalletussa tukassa.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 05 Marras 2006, 21:00
Kirjoittaja naanna
Sain tänään Philipsin SalonPro 2100w Ion -föönin ja todella tyytyväinen olen ainakin näin ensimmäisen käyttökerran jälkeen. Mukana tuli diffuuseri (todella iso sellanen), erilaisia puhalluksia löytyy 9 kpl (myös kylmäpuhallus), ionisaattori ja "keraaminen elementti" (mikä se sit onkaan). Johtoakin löytyy mukavat 2,5m ja hinta oli n. 45€.

Ero on lievästi sanottuna huomattava vanhaan Braunin 1200w -kuivaimeen varrattuna...

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 15 Marras 2006, 21:55
Kirjoittaja salsa1
naanna kirjoitti: Sain tänään Philipsin SalonPro 2100w Ion -föönin ja todella tyytyväinen olen ainakin näin ensimmäisen käyttökerran jälkeen. Mukana tuli diffuuseri (todella iso sellanen), erilaisia puhalluksia löytyy 9 kpl (myös kylmäpuhallus), ionisaattori ja "keraaminen elementti" (mikä se sit onkaan). Johtoakin löytyy mukavat 2,5m ja hinta oli n. 45€.

Ero on lievästi sanottuna huomattava vanhaan Braunin 1200w -kuivaimeen varrattuna...
Mietin kans tätä fööniä,mitä lie maksaa joulun tienoilla.onko kellään tästä föönistä pitempää kokemusta?

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 15 Marras 2006, 22:38
Kirjoittaja naanna
salsa1 kirjoitti:
naanna kirjoitti: Sain tänään Philipsin SalonPro 2100w Ion -föönin ja todella tyytyväinen olen ainakin näin ensimmäisen käyttökerran jälkeen. Mukana tuli diffuuseri (todella iso sellanen), erilaisia puhalluksia löytyy 9 kpl (myös kylmäpuhallus), ionisaattori ja "keraaminen elementti" (mikä se sit onkaan). Johtoakin löytyy mukavat 2,5m ja hinta oli n. 45€.

Ero on lievästi sanottuna huomattava vanhaan Braunin 1200w -kuivaimeen varrattuna...
Mietin kans tätä fööniä,mitä lie maksaa joulun tienoilla.onko kellään tästä föönistä pitempää kokemusta?
Mulla on tuo fööni ollu käytössä nyt melkein pari viikoo (joka päivä oston jälkeen) ja edelleenkin olen todella tyytyväinen. Lisäisin vielä, että laite on myös suhteellisen kevyt, eli ei kädet väsy föönaillessa.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 15 Marras 2006, 23:02
Kirjoittaja salsa1
Miten se ionisaattori sun mielestä toimii sun mielestä? lähteekö huiksia? Joskus aiemmin kokeilin ionisoivaa laitetta, mutta melkoisesti samalla lähti tukkaa :-[

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 16 Marras 2006, 16:10
Kirjoittaja naanna
donna kirjoitti: Miten se ionisaattori sun mielestä toimii sun mielestä? lähteekö huiksia? Joskus aiemmin kokeilin ionisoivaa laitetta, mutta melkoisesti samalla lähti tukkaa :-[
Jaa-a...aika vaikee sanoo, että miten just se ionisaattori siinä toimii. Vanhaan ei-ionisoivaan fööniin verrattuna tällä uudella tulee sileämmät ja suoremmat hiukset, mutta enpä sitten tiiä, että johtuuko vaan paremmasta föönistä vai just siitä ionisaattorista.
Mitään hiustenlähtöö en oo kyllä huomannu, päinvastoin. Tämä fööni rasittaa mun mielestä hiuksia vähemmän, kun se mun vanha. En oo kyllä koskaan kuullu, että tuo ionisaattori aiheuttas hiustenlähtöö...ootko ihan varma, että se johtu just siitä? Ja saahan sen ion-homman aina pois päältä, jos se ei sulle sovi.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 24 Marras 2006, 20:33
Kirjoittaja E.Lo
Saako DIFFUUSERILLA  mitään aikaan suoralla tukalla?

Siirsin viestisi tähän ketjuun. T. Kikka

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 18 Helmi 2007, 23:58
Kirjoittaja matskupupu
Gigantti tarjotaa ihan hyviä fööneja. kannattaa valita se rumimman näkösin ja kallein. tai toisinpäin niin kyllä hyvä löytyy :)

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 20 Helmi 2007, 13:44
Kirjoittaja Laure
Ostin ioni-hiustenkuivaajan kaverini suosittelemana, enkä oikein tiedä mitä mieltä olisin siitä. Kyseessä on Babylissin Dual Ionic-hiustenkuivaaja ja periaatteessa se on ihan hyvä ja tehokas, mutta välillä tuntuu että saan sillä aikaiseksi paljon sähköisemmät hiukset kuin vanhalla tavallisella hiustenkuivaajallani. Lisäksi latvat tuntuvat menevän enemmän sotkuun tuolla föönätessä ja vanhalla sai pehmeämmän tuntuiset hiukset. Tuo sähköisyys johtuu varmasti osittain näistä kylmistä ilmoistakin ja ehkä tarvitsee totutella vielä tohon uuteen fööniin.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 26 Helmi 2007, 01:45
Kirjoittaja Haylie
Mulla on BaBylissin Ionic 1800W, on kyllä tosi hyvä. Saa 3 eri lämpötilaa ja 3 puhallusnopeutta..Mukana myös ilmankeskitin. Mutta mietin saisiko tuohon diffuuserin hommattua.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 20 Huhti 2007, 18:28
Kirjoittaja Merial
Olisiko ehdotukseksi jotain ihan halpaa fööniä (<- 15e) joka ei kuulostaisi pillastuneelta norsulaumalta? Eli hiljainen pitäisi olla. Plussaa tulisi pienestä koosta ja mahdollisesti taittuvasta varresta.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 20 Huhti 2007, 20:52
Kirjoittaja Amilo
E.Lo kirjoitti: Saako DIFFUUSERILLA&nbsp; mitään aikaan suoralla tukalla?

Siirsin viestisi tähän ketjuun. T. Kikka
eipä oikeastaan, toki saa kuivattu ilmavaksi, mutta eiköhän aikalailla saman tuloksen saa kun föönaa pää alaspäin.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 18 Elo 2007, 13:30
Kirjoittaja Metku
Onko kellään kokemusta tuosta Vidal Sassoon VS937E Ionic -kuivaajasta, joka on Anttilassa tämän kuukauden ajan tarjouksessa? Yritin sen painoa saada selville useammastakin paikasta, mutta vielä en siitä ole selvyyttä saanut.

Harvoin tulee tähän pitkään suoraan tukkaan kuivaajaa käytettyä, eikä tarvetta uudelle kuivaajalle varsinaisesti ole. Kuitenkin mietin, että josko sitä hankkisi niitä harvojakin kuivauskertoja varten hellävaraisemman laitteen. Braunin 1200W tuntuu todella kidutusvälineeltä.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 19 Elo 2007, 11:26
Kirjoittaja Heleena

Mulla on käytössä silloin kun föönään hiuksiani Coif*in Eclipse Ionic-hiustenkuivain. Hieman kömpelö laite, koska se on normaali kuivainta painavampi, mutta kyllä se vähentää hiusten sähköisyyttä selvästi. Mulla on siis luonnontaipuisa ohut, lasimainen ja "lentävä" hius, joten etenkin talvisin tuosta kuivaimesta on apua hiusten "lentämiseen". Olen saanut kuivaimen ilmaiseksi, joten en tiedä sen saatavuudesta/hinnasta. Kuivaimen laatikossa lukee hienosti "professional high quality hairdryers, made in Italia", mutta merkki oli ainakin mulle täysin tuntematon.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 22 Elo 2007, 11:50
Kirjoittaja Winnie
Onko Helsingissä mitään paikkaa josta voisi ostaa kampaajien käyttämiä hiustenkuivaajia?

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 25 Loka 2007, 16:01
Kirjoittaja Hipsu
Nyt ois LF:ssä WAHL:n hiustenkuivaaja(paketti) tarjouksessa. Mukana mm. piippaus-rauta ja jotain muuta sälää.

En vaan ole koskaan edes kuullut kyseisestä merkistä. Onko kellään kokemuksia siitä, millainen on? Ainakaan tuo piippaus- rauta ei taida olla kovin kummoinen, kun mitään mainintaa esim. pinnoituksesta ei ole..


Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 06 Tammi 2008, 16:03
Kirjoittaja funky_chicken
Naanna kirjoitti:
salsa1 kirjoitti:
naanna kirjoitti: Sain tänään Philipsin SalonPro 2100w Ion -föönin ja todella tyytyväinen olen ainakin näin ensimmäisen käyttökerran jälkeen. Mukana tuli diffuuseri (todella iso sellanen), erilaisia puhalluksia löytyy 9 kpl (myös kylmäpuhallus), ionisaattori ja "keraaminen elementti" (mikä se sit onkaan). Johtoakin löytyy mukavat 2,5m ja hinta oli n. 45€.

Ero on lievästi sanottuna huomattava vanhaan Braunin 1200w -kuivaimeen varrattuna...
Mietin kans tätä fööniä,mitä lie maksaa joulun tienoilla.onko kellään tästä föönistä pitempää kokemusta?
Mulla on tuo fööni ollu käytössä nyt melkein pari viikoo (joka päivä oston jälkeen) ja edelleenkin olen todella tyytyväinen. Lisäisin vielä, että laite on myös suhteellisen kevyt, eli ei kädet väsy föönaillessa.
Mä sain tuon Philipsin SalonPro Ceramic Ion (mikälie se oikea nimirimpsu on) 2100W HP4890:n joululahjaksi ja säikähdin ihan sen isoa kokoa, varsinkin silloin kun diffuuseri on paikoillaan. Tuntuu mun heikkoihin käsivarsiin hieman painavalta ja muutenkin tuon kanssa toimiminen on vähän kömpelöä sen koon takia - saa käyttää koko käsivarren ulottuvuuden kuivaillessa. Lisäksi ne liukukytkimet ei meinaa millään liikkua, jos on vähänkin kosteat tai hiustuotteista liukkaat sormet. Mutta totutellaan ja testaillaan....

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 06 Tammi 2008, 16:41
Kirjoittaja Livia
Ai täällä on tällainenkin ketju, olisi pitänyt lukea ennenkuin pyysin lahjaksi OBH Nordican fööniä. Ja senkin valitsin siksi, kun väri oli niin nätti. Mä en oo tosiaan hiustenkuivaajaa käyttänyt juuri ikinä, kun pintapörröt tykkää liikaa siitä pyörityksestä ja pää on ku linnunpesä föönauksen jälkeen. Nyt uhrauduin kuitenkin haluamaan sellaisen, kun on hyvä suoristusrautakin. On tuossa OBH:ssa ainakin mieletön puhallusteho verrattuna iänvanhaan Philipsiin, jota olen joskus käytellyt. Nappuloitakin oli jos jonkunmoista, taitaa olla puhallusta kahdella teholla, kahdella lämmöllä ja viileällä puhalluksella, sitten joku muu nappi ja ioni-toiminto. Kelpaa mulle :)

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 09 Tammi 2008, 10:27
Kirjoittaja meriucha
Minä käytän fööniä tosi harvoin, yleensä annan vapaasti kuivua, mutta joskus esim. juhla-aamuina avokki alkaa motkottaa että kun aina on hiukset märät ja pitää odottaa ja plaa plaa plaa niin tuli sitten joitain kuukausia sitten ostettua Babylissin 1600w hiustenkuivaaja parilla kympillä. En siinä juuri ole omaan pönsääni käyttänyt kuin kylmäilmapuhallusta, lämmintä ilmaa olen käyttänyt marsujeni kuivaamiseen eli asiansa ajaa varsin hyvin&nbsp; ::)

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 12 Maalis 2008, 23:53
Kirjoittaja Emily D.
Äippä osti vuosi-pari sitten kampaajan suosituksesta Wellan Sahira-föönin.
Todella tehokas, kolme eri lämpötilaa, mutta painaa paljon.
Hinnasta en tiedä yhtään, mutta kun lähden kotoa asumaan omilleni, on kyllä hankittava hyvä hiustenkuivain.
En pärjää ilman, kun olen tottunut liian hyvään, sillä tykkään Sahirasta sen painosta huolimatta.
Kasvaapa haba :)

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 08 Huhti 2008, 20:58
Kirjoittaja Marella
Mä ostin vuosi-puolitoista sitten Philipsin Jetset Control ION föönin ja mä oon niin rakastunut siihen. Toimintoja löytyy tarpeeksi ja kylmäpuhalluskin on.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 10 Huhti 2008, 00:07
Kirjoittaja Chaos
Oon päättänyt alkaa föönata hiuksiani. En nyt siis joka kerta suihkun jälkeen, mutta aina silloin, kun en ehdi odottaa, että ne kuivuisi sen päälle viisi tuntia...Ajattelin ensi kuussa hankkia siis hiustenkuivaajan ja sellaisen pyöröharjan. Niin ja toki muotovaahdon. Hiukset ehkä voisi paremmin, jos ei föönaisi ollenkaan, mutta toisaalta- en enää värjää joten joku pahisjuttu tilalle, haha.

Mitä mieltä muut olette hiusten föönaamisesta? Onko se ehdoton ei? Tai siis tarkoitan, että tarviiko sitä pelätä? Kun nykyään ajattelen ei se musta mikään paha juttu ole, kun hoitaa hiuksiaan oikeasti hyvillä tuotteilla, laittaa vielä hyvät jätettävät ja lämpösuojat ennen föönausta. Ehkei siis ne hiukset tipu päästä. Siis tuo voi kuulostaa tyhmältä, kun kyselen, mutta mua on joskus niin paljon peloteltu kuivaamisesta, että on jäänyt kammo, josta yritän nyt päästä eroon.

Pitääkin lueskella tätä ketjua näistä hiustenkuivaajista, sitten lämpösuojista, hajsuteettomista muotoilutuotteista...mä en taida nukkua tänä yönä ollenkaan :D

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 10 Huhti 2008, 12:28
Kirjoittaja Eleonora
Mä itse ajattelen niin, että jos tosiaan tukkaa hoitaa hyvin, käytössä on fööni, jossa myös miedompaa puhallusta ja alla hyvät lämpösuojat ja jätettävät, niin tuskinpa siitä nyt isoa haittaa on. Uskoisin itse, että vähemmän föönaus rasittaa kuin esimerkiksi kestovärjäily.

Kieltämättä itsellänikin käynyt joskus mielessä, tätä tukkaa saa odotella ainakin 10h että se on kuiva... ::) Mutta oma fööni on myös tasoa Anttilan alelaari, joten uuden voisi hommata- hätätilanteita varten ;)

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 10 Huhti 2008, 20:47
Kirjoittaja Marella
Mä joudun föönata joka päivä tukkani. Lyhyt kun on ja heti pystyssä kun johonkin päällään nojaa. Ei tää yhtään sen huonokuntosempi oo kun muutenkaan, vaikka mitään super aineita käytäkkään.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 14 Huhti 2008, 18:10
Kirjoittaja Kähmäräpälä
Mulla on lapaluihin asti ulottuvat hiukset ja föönaan nämä aina pesun jälkeen. Föönaaminen jää välistä vain ja ainoastaan silloin, jos tiedän pysyväni neljän seinän sisällä ja poistuvani lähinnä ruokakauppaan tai lenkille. Hiukseni eivät vaan asetu nätisti ilman föönausta - ne jäävät jotenkin pörröisiksi ja todella hankalasti käsiteltäviksi. Mielestäni hiukseni ovat kuitenkin aika hyväkuntoiset, vaikka olen niitä paljon föönannut :) . Ostin joku aika sitten OBH Nordican kuivaajan, joka tuntuu tosi tehokkaalta.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 15 Huhti 2008, 07:23
Kirjoittaja ansq
mä en ole koskaan perustanut mistään kalliista jutuista, tällä hetkellä hyvä kuivaaja on babylissin ilmakiharrin ilman kiharrinosaa! pieni ja näppärä ja kuivaa hyvin!

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 07 Touko 2008, 01:06
Kirjoittaja calypso
ChaosBlack kirjoitti: Mitä mieltä muut olette hiusten föönaamisesta? Onko se ehdoton ei? Tai siis tarkoitan, että tarviiko sitä pelätä? Kun nykyään ajattelen ei se musta mikään paha juttu ole, kun hoitaa hiuksiaan oikeasti hyvillä tuotteilla, laittaa vielä hyvät jätettävät ja lämpösuojat ennen föönausta. Ehkei siis ne hiukset tipu päästä. Siis tuo voi kuulostaa tyhmältä, kun kyselen, mutta mua on joskus niin paljon peloteltu kuivaamisesta, että on jäänyt kammo, josta yritän nyt päästä eroon.
Ennen pidin föönaamista melko pahana rääkkinä tukalle, ja turhana muutenkin (kyse pitkistä hiuksista, joten muotoon föönaamista en tarkoita). Sain hiukseni aina vain järkyttävään pörröön, kuivan tuntuisiksi ja käden kipeäksi kun siinä prosessissa meni niin tuhottoman kauan. Vanha kuivaajani oli joku ihme merkkinen, 1200 wattinen ruppana kamalalla metelillä ja ilman kunnollisia suulakkeita, puhallustehoja oli kaksi ja ilma jota fööni puhalsi oli tosi tosi kuumaa.


Olen nyt kuitenkin tullut toisiin aatoksiin uuden hiustenkuivaajani myötä. Ostin tilalle 1900 wattisen Eclipsen jossa on kunnolliset suulakkeet, kolme lämpötilaa joista yksi on kylmäpuhallus, ja kaksi puhallustehoa. Eli mielestäni jos panostaa kunnolliseen kuivaajaan (+ lämpösuojiin ja jätettäviin tottakai&nbsp; ;)) niin föönaaminen on ihan ok eikä tee juurikaan hallaa hiuksille. Vanhalla alitehoisella rutkuföönillä taas ei saa mitään muuta kuin rumaa jälkeä ja vaurioita hiuksiin&nbsp; :D En vieläkään käytä fööniä joka pesun jälkeen, mutta käytän sitä huoletta jos tulee kiire saada tukka kuivaksi tai jos joku kampaus sitä vaatii.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 10 Touko 2008, 21:45
Kirjoittaja Natsu
Itse olen föönaillut hiuksiani jo ala-asteelta asti, kun paksu pehkoni ei oikeen kuivu ja asetu ilman sitä... Tällä hetkellä ikää on kohtapuoliin 24 ja vielä on tukka päässä :D

Laitteeseen kannattaa mielestäni panostaa ja olen ainakin itse huomannut eron hommattuani kunnon laitteen, josta löytyy puhallustehoa ja lämpötilavaihtoehtoja joka lähtöön :) esim. suoristaminen kuluttaa ja hamputtaa hiuksiani huomattavasti enemmän kuin jokapäiväinen föönailu.(rauta on silti mulle elintärkeä, luonnonkihara tukka ku on ;))

Mulla on tapana pesun jälkeen aina suihkia jätettävää ja laittaa latvasuojaa, en siis käytä mitään erityistä lämpösuojaa.. Oon kuitenkin todennut, että hyvällä hoidolla ja jätettävillä tukan saa pysymään pehmeänä föönailusta huolimatta :)

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 19 Touko 2008, 11:47
Kirjoittaja Neriana
Mulla jokin Babyliss vaaleenpunanen, ostettu Gigantista muutama vuosi sitten.. maksoi kait 35e?
Halusin ehdottomasti kylmäpuhalluksen ja silloin oli todella vaikeata löytää sellaista fööniä..

Tuon hyvä kun se on pieni, sopii käteen, ei paina.
Kaksi eri lämpöä ja kaksi puhallusvoimakkuutta.

Palvellut erittäin hyvin. tippunut muutaman kerran yms. Mutta silti pelittää kuin uusi :)
Ja se väri on uskomattoman hieno :D

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 23 Elo 2008, 23:52
Kirjoittaja Jouana
Mä käytän säännöllisesti fööniä, oikeastaan ihan vähintääkin loppusilaukseen. Koitan silti välttää ylenpalttista föönailua. Oon tässä hiljan tullut käsittäneeksi että mun kuivaaja on ihan liian löysä tehoiltaan (1400w), mutta on siinä onneksi sentään viileäpuhallus. Tosin ei se nyt yhtään viileä ole, vähemmän kuuma lähinnä.

Nyt siis hakusessa hyvä kuivuri, ihan hyvä jos ei ihan maltaita maksaisi. Onko kokemuksia/mielipiteitä seuraavista
Remington&nbsp; d5410 (2000w) ja/tai&nbsp; Vidal Sassoon VS937E (2000w)?

Ehkei sillä ole suurta väliä kumman hankkii, mutta jos jollakulla sattuisi olemaan käsityksiä suuntaan tai toiseen niin aina parempi.

On tää vähän noloa etten pysty/halua/osaa/kykene enää tekemään mitään hankintoja ilman juures-foorumia&nbsp; ::) Mut oon saanut vahvan käsityksen etten ole ainoa&nbsp; ;D

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 26 Elo 2008, 00:43
Kirjoittaja Tiitunen
Minä pyrin rajoittamaan föönailua, mutta käytän kuivaajaa varmaan kerran-pari kuukaudessa. Ennen käytin harvemmin, mutta jos on on huono tukkapäivä, hiusten muotoileminen näteiksi kyllä piristää.&nbsp; :) Jos föönaan, annan tukan kuivua itsekseen ja föönaan vasta ihan lopuksi niin että kuivaajaa ei tarvita kovin monta minuuttia. Rasitus on silloin varmasti paljon pienempi kuin jos kuivaisi märkää tukkaa kuumalla föönillä puoli tuntia. Totta kai käytän aina myös jätettäviä ja jotain lämpösuojallista muotoilutuotetta.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 02 Syys 2008, 20:24
Kirjoittaja Winnie
Onkohan kenelläkään kokemusta Remingtonin D4444 -mallista? Huomasin vain Stockkan tämän kuun tarjouksessa tuon kuivaajan ja mainoksessa sanotaan, että puhallin levittää ravitsevaa ja kosteuttavaa hoitoainetta. Tuo on ilmeisesti suunniteltu kuiville ja vahingoittuneilla hiuksille ja mukana on hoitoainesäiliö. Samaan sarjaan kuuluu myös tarjouksessa oleva suoristin, jossa on myös hoitoainetta mukana. Kiinnostaisi tietää onko noilla tuotteilla oikeasti jotain eroa perinteisiin malleihin. Hieman epäilyttää...

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 03 Syys 2008, 12:55
Kirjoittaja Kalinka
Tietääkö kukaan, myydäänkö Suomessa Valeran hiustenkuivaajia yksityishenkilöille? Kihartimia olen kyllä nähnyt myynnissä. Entä onko Hairstoren myymä Eclipse hyvä merkki?

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 09 Loka 2008, 08:08
Kirjoittaja Mena
Mä aion ostaa elämäni ensimmäisen hiustenkuivaajan. Nyt sitten kyselenkin, huomaako käytännössä eroa esim 1600W, 1800W tai 2000W? Olen noita halvempia (20-40e) katsellut mutta en ole vielä ostanut kun en tiedä onko noilla suurta eroa. Tällä hetkellä kuivaajan korvikkeen toimii joku ikivanha muotoiluvempele ilman suuttimia, taitaa olla jotain 1400W.&nbsp; ::)

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 09 Loka 2008, 11:26
Kirjoittaja Jouana
^ Mä ostin jokunen kuukausi sitten Tarjoustalosta BaBylissin Expert IoniCeramic 2000 hintaan 29e. Sitä ennen käyttelin vuosikaudet jotain Braunin 1400wattista. Ehdottomasti kannattaa kyllä siihen puhallustehoon panostaa. Olen kyllä ollut tosi tyytyväinen tähän kuivaajaan, hinta-laatu-suhde tuntuu kyllä pelittävän!

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 09 Loka 2008, 11:42
Kirjoittaja Ulpu
Mulla on kans HS:lta vuosia sitten tilattu Championin fööni, joka on ollut tosi hyvä. Watteja taitaa olla 1700, on kolme eri lämpötilaa puhalluksessa.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 09 Loka 2008, 15:29
Kirjoittaja Caprella
Olen myös harkitsemassa ensimmäisen hiustenkuivaajain hankkimista niinkuin Miiwakin mutten ymmärrä niistä yhtään mitään, koska en ole oikeastaan ikinä käyttänyt muuta kuin hyvin harvoin jotain ikivanhaa braunia....

Lueskelin ketjuja mutta jäin miettimään ihan perusasioita....
Voisiko joku siis kertoa kokemattomalle miksi suuritehoinen kuivain on parempi? Miksi pitää olla eri puhallusvoimakkuuksia ja mihin käytetään kylmäpuhallusta?

Toisin sanoen: miksi 80-luvulta peräisin oleva mintunvihreä&nbsp; Braun 1000w joutaisi kaatopaikalle? :D

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 10 Loka 2008, 00:52
Kirjoittaja calypso
Caprella kirjoitti: Lueskelin ketjuja mutta jäin miettimään ihan perusasioita....
Voisiko joku siis kertoa kokemattomalle miksi suuritehoinen kuivain on parempi? Miksi pitää olla eri puhallusvoimakkuuksia ja mihin käytetään kylmäpuhallusta?

Toisin sanoen: miksi 80-luvulta peräisin oleva mintunvihreä  Braun 1000w joutaisi kaatopaikalle? :D
Koska mitä tehokkaampi kuivain, sitä vähemmän se tavallaan hiuksia rasittaa (etenkin kun nykykuivaimet eivät kärvennä & korvenna tukkaa niinkuin iciwanhat) ja kuivaukseen ei tarvitse käyttää niin paljoa aikaa. Eron todellakin huomaa jonkin 1000 wattisen rutkun ja 2000 wattisen tehokkaan kuivaimen välillä. Eri puhallusvoimakkuudet on siitä käteviä että pienemmällä teholla on esimerkiksi helpompi kuivata yksittäisiä alueita kuten otsatukkaa ja muotoilla, kun taas täydellä teholla saa nopeasti hiukset kuivaksi. Kylmäpuhallus kiillottaa hiusta hieman ja saa hiukset tuntumaan paremmilta koska se sulkee hiussuomuja.  :)

Voin vannoa että kun olet päässyt kerran kokeilemaan parempaa kuivainta niin et halua mintunvihreään Brauniisi koskea enää ikinä!  :D Tehokkaalla föönillä on niiiiin paljon helpompaa kuivata ja muotoilla hiuksia että se on nykyään toisinaan jopa kivaa.. Terveisin nimim. "käytin 1200 wattista fööniäni korkeintaan 2 kertaa vuodessa eli kun oli aivan pakko"  8)

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 10 Loka 2008, 14:42
Kirjoittaja Caprella
Kiitos Calypso selkeästä vastauksesta&nbsp; :) Taidankin tästä lähteä Giganttiin&nbsp; ;D

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 14 Loka 2008, 20:14
Kirjoittaja muutettu
http://www.hilavitkutin.com/2007/09/20/ ... enkuivain/

Tästä tyylikäs hiustenkuivaaja :D Hauska sinänsä, en sitten tiedä kuinka hyvä tuo vehje muuten on.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 15 Loka 2008, 10:10
Kirjoittaja Mena
Jestas, tuo mun härveli onkin 600W eikä 1400W.&nbsp; :o

Luulisi että tuo revolverikuivain lämpenisi aika herkästi jos se tosiaan on metallia?

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 21 Loka 2008, 16:01
Kirjoittaja Penny
Olisko kellään vinkkiä mahdollisimman pienestä hiustenkuivaajasta jonka voisi ottaa helposti reissuun mukaan? Merkilläkään ei oikeastaan ole niin väliä, kunhan edes jollain voisi tukkansa tarpeen vaatiessa kuivata..

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 21 Loka 2008, 18:28
Kirjoittaja Jouana
^ Niitä on kyllä varmaan saatavilla melkein mistä tahansa, tietty laaduissa on tautisia eroja. Clas Ohlsonilla näyttää olevan ihan passeli: http://www.clasohlson.fi/Product/Produc ... d=38111852

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 22 Loka 2008, 12:57
Kirjoittaja Penny
^ Thanx! :) Pitääkin käväistä katsastamassa tuo Coline (täällä ei varmaan kellään ole kokemusta onko tuo ihan surkea?). Tosiaan tärkeintä että edes jollain saisi pään kuivamista nopeutettua, kun normiversiot on ihan törkeän isoja matkakuivaajiksi.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 05 Joulu 2008, 18:16
Kirjoittaja January
Penny kirjoitti: Olisko kellään vinkkiä mahdollisimman pienestä hiustenkuivaajasta jonka voisi ottaa helposti reissuun mukaan? Merkilläkään ei oikeastaan ole niin väliä, kunhan edes jollain voisi tukkansa tarpeen vaatiessa kuivata..
Vinkkinä, että jos vielä etsiskelet&nbsp; matkakuivaajaa, niin kannattaa katsella ympärilleen hairstoressa - kaupanpäällisiksi oli tarjolla Goldwellin pieniä (ja varmaan melko pienitehoisia) kuivaimia.


En tiedä onko tässä topicissa jo sivuttu asiaa, mutta millaisia kokemuksia teillä on niin sanotuista volyymisuuttimista? haulla en ainakaan mitään löytänyt...
Kyseessähän on sellainen kastelukannun suuttimen näköinen, nystyräinen suutinkappale fööniin, löytyy mm. jostakin OBH nordican mallista. Saako sellaisella suoraan tukkaan kiharaa, vai virkistääkö vain luonnonkiharaa? Kertokaa ihmeessä lisää!

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 05 Joulu 2008, 22:06
Kirjoittaja Jouana
^ Muistaisin että näin sellaisen Goldwellin matkakuivajan, ja se oli ihan järjettömän pienitehoinen, en tiennyt että sellaisia edes valmistetaan.... :-[ Mutta onhan sekin toki parempi varmaan kuin ei mitään.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 24 Joulu 2008, 19:49
Kirjoittaja January
Sain lahjaksi uuden hiustenkuivaimen, enkä ole sitä vielä päässyt testailemaan. Vaikuttaisi ihan hyvältä, mutta haluaisin kuulla mielipiteenne: Vaikuttaako merkki kuinka paljon hiustenkuivaajan toimivuuteen ja tehokkuuteen? Tuo kuivaajani kun ei ole mitään huippumerkkiä, kupeessa näyttäisi lukevan Ideale+.&nbsp; &nbsp;(minä ainakaan en ole koskaan ennen kuullut)
&nbsp; &nbsp;Kuivaajassa kuitenkin on tehoa 2000W, kylmäpuhallus, kolme puhallusnopeutta ja kaksi lämpötilavaihtoehtoa. Laite näyttää hyvältä eikä mitenkään heikkotekoiselta ja erillinen suutinkin löytyy. Uskon kyllä iloisesti huristelevani tuolla muutaman vuoden, mutta miltä tämä vaikuttaa teidän mielestänne?


EDIT: pääsin eilisiltana testailemaan kuivaajaani ja vautsi miten hyvältä se vaikuttaa! Tukka kuivuu ennätysajassa enkä tarvinnut tänään edes suoristusrautaa, kun hiukset olivat niin kauniisti mallissaan&nbsp; :-* Ehkä sitten siirrynkin suoristusraudan jatkuvasta käytöstä hieman hellävaraisemmalta tuntuvaan kuivailuun, kun ei tuloksessa niin suurta eroa ole...

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 24 Joulu 2008, 22:01
Kirjoittaja epe
Mulla on kans ollut joku kaupanpäällismatkakuivain ja se on kyllä surullisin laite ikinä. En edes muista kuinka kauan meni kun sillä kuivas hiukset mutta hermo meni. En voi suositella :D

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 26 Joulu 2008, 01:22
Kirjoittaja muutettu
Itse sain lahjaksi Rowenta Provital-kuivaajan, 2000W Ceramic Ionic :D On aivan superihana verrattuna entiseen pikkukuivaimeen, kuivaus on supernopeaa eikä hiukset kuumu juurikaan kun voi valita lämpötilan. Plussaa vielä ihanasta violetista väristä. Toivottavasti tällä suihkii nyt pidemmän aikaa, kerran olen testannut ja ainakin ihan laatukuivaimelta vaikuttaa.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 26 Joulu 2008, 09:58
Kirjoittaja Mena
Mä ostin jo lokakuussa sitten sen Clas Ohlsonin Coline-merkkisen kuivaajan eli tämmöinen http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=14567897. Normaalisuuttimen lisäksi mukana tuli diffuusori josta mä en tajua yhtään miten sitä kuuluisi käyttää. Olen muutamia kertoja tuota käytellyt (yleensä pesen iltaisin ja annan kuivua omaa tahtiaan vapaana kun on lyonnonkiharat) ja ihan pätevältä kaverilta tuntuu näin amatöörin näkökulmasta. :) Kylmäpuhalluksella saa hieman nopeutettua hiusten kuivumista ilman että menettää kiharat.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 07 Huhti 2009, 13:32
Kirjoittaja Cecilia
Luin tänään postissa saapunutta Gloriaa, ja löysin sieltä jotain aivan uskomatonta. Siinä esiteltin Remingtonin uutta Spin Curl -hiustenkuivaajaa. En edes yritä selittää, miten tämä toimii, virallisilta nettisivuilta löytyvä video kertonee kaiken.

Tavallaan himottaisi ostaa tuo, sopisi hyvin arkikiharoiden tekoon, mutta toisaalta olen hieman skeptinen toimivuuden suhteen. Videossakin on epämääräisiä taukoja aina välillä, helppohan tukka on fiksata hienoksi esim. piippausraudalla.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 26 Huhti 2009, 21:33
Kirjoittaja Angora
^Sokoksella oli esittelyssä toi Spin Curl -hiustenkuivaaja. Ei sillä tollaisia kiharoita saa kuin tossa videossa, vaan sellaset "surffikiharat", eli paljon pienempi aalto ja vähän takkusemman näkönen...

Esim.
http://www.handbag.com/?module=images&f ... leId=98079

Tällä sivulla englannin kielinen yksityishenkilön kirjoittama arvostelu ja omatekoinen video:
http://cosmetic-candy.com/?p=4939

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 27 Huhti 2009, 09:07
Kirjoittaja ellen
Samanlaisia kiharapatukoita saa kierrettyä ihan käsinkin tällaisen laitteen avulla ja ilman föönin kuumakäsittelyä. Kosteita hiuksia vain pötkölle kiertämällä tuota laitetta ympäriä samaan suuntaan, annetaan hiusten kuivata itsestään, harotaan sormin pötköt auki ja se on siinä. Tuloksena hieman kiharampi pehko kuin mitä Angoran postaamassa kuvakokoelmassa, mikä tehty tuolla föönisysteemillä.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 27 Huhti 2009, 22:47
Kirjoittaja Amilo
Voin vain arvailla sitä kauheutta miltä oma pääni näyttäisi tuon Kiharrus föönin käsittelyn jäljiltä&nbsp; :P
Jossain lehden arvostelussa lukikin ettei sovi luonnonkiharalle. Suoraan tukkaan tuolla näkyy saavankin ihan ok lainetta. Mutta näyttää melko hankalalta.

Fööneista vielä. En myöskään usko että sillä merkillä niinkään on väliä. Kyllä se on se teho. Itse olen pitänyt omassa föönissäni tuosta ionisoinnista. Se kyllä vähentää huomattavasti sähköisyyttä. Tällä hetkellä käytössä muutaman vuoden vanha Vidal Sassoonin fööni.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 10 Elo 2009, 17:54
Kirjoittaja Tuulikaappi
Ostin lauantaina Philipsin SalonDry Control -kuivaimen (2100 W, malli HP4983), enkä oikein tykkää tuosta. Se tuntuu ihan hirmu isolta ja kömpelöltä, ja kun mä en muutenkaan ole mikään tottunein föönin käsittelijä, niin hommasta ei meinaa tulla mitään, varsinkaan, jos toisessa kädessä on vielä harja.

Miten muuten ton kylmäpuhalluksen kanssa: pitäisikö sen ilman olla oikesti viileää? Poikakaverin kuivaajasta tulee sellaista selvästi vilpoista ilmaa, mutta tuolla Philipsillä kylmäpuhalluskin tuntuu lämpimältä, vaikkei olekaan yhtä kuumaa kuin normipuhallus. Ihan turhake koko juttu, jos se kerran noin toimii. ::)

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 12 Elo 2009, 08:38
Kirjoittaja Mena
Mena kirjoitti: Mä ostin jo lokakuussa sitten sen Clas Ohlsonin Coline-merkkisen kuivaajan eli tämmöinen http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=14567897. Normaalisuuttimen lisäksi mukana tuli diffuusori josta mä en tajua yhtään miten sitä kuuluisi käyttää. Olen muutamia kertoja tuota käytellyt (yleensä pesen iltaisin ja annan kuivua omaa tahtiaan vapaana kun on lyonnonkiharat) ja ihan pätevältä kaverilta tuntuu näin amatöörin näkökulmasta. :) Kylmäpuhalluksella saa hieman nopeutettua hiusten kuivumista ilman että menettää kiharat.
Tämä Clasun kuivain sitten otti ja hajos joten ostin tilalle Babylissin 1600W halpiksen: http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedServ ... e=BELD111E. Ehkä tuo kestäisi vähän kauemmin mun harvaa käyttöä, nyt on ainakin takuukuitti varmasti tallessa!&nbsp; ;)

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 13 Elo 2009, 12:58
Kirjoittaja Charleen
Tuulikaappi kirjoitti: Ostin lauantaina Philipsin SalonDry Control -kuivaimen (2100 W, malli HP4983), enkä oikein tykkää tuosta. Se tuntuu ihan hirmu isolta ja kömpelöltä, ja kun mä en muutenkaan ole mikään tottunein föönin käsittelijä, niin hommasta ei meinaa tulla mitään, varsinkaan, jos toisessa kädessä on vielä harja.

Miten muuten ton kylmäpuhalluksen kanssa: pitäisikö sen ilman olla oikesti viileää? Poikakaverin kuivaajasta tulee sellaista selvästi vilpoista ilmaa, mutta tuolla Philipsillä kylmäpuhalluskin tuntuu lämpimältä, vaikkei olekaan yhtä kuumaa kuin normipuhallus. Ihan turhake koko juttu, jos se kerran noin toimii. ::)
mulla on tuo sama. ei se mitään jääkylmää puhalla, sellasta haaleenviileetä.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 19 Syys 2009, 09:57
Kirjoittaja tragedia
Multa löytyy Vidal Sassoon Hot Tools &nbsp;VS561 ionisoiva fööni, tätä on saatavilla sekä diffuusorilla, että ilman ja mulla on versio, jossa oli diffuusori mukana.
Kuva
Ostin kuivaajani viime kevättalvella edellisen muinaisen lorkun kylkiäisföönin sanottua sopimuksensa irti ja oon kyllä ollut tähän tosi tyytyväinen, parhaita, ellei paras kokeilemani markettifööni, päihittää ainakin kaikki kokeilemani saman hintaluokan remingtonit ja babylissit.
Fööni on teholtaan, 2000W, ionisoiva ja siinä on 2 lämpötila- ja 2 nopeusvaihtoehtoa sekä viileäpuhallus, todella pitkä johto ja tämä on myös todella kevyt (vaikkakin muuten aika ison kokoinen), mikä helpottaa työskentelyä huomattavasti, äänikin mielestäni melko hiljainen.

Hintaa tällä taisi olla ostaessa 39e (s-etukorttitarjous), normisti hiukan enemmän. Diffuusoriton versio taisi kuitenkin normihinnaltaankin olla alle 40e, en tosin tiedä varmaksi, ovatko kaikki ominaisuudet muuten samat kuin tässä.

Oho, tulipa mainospuhe! &nbsp;;D Mut olen kyllä todella onnellinen, että löysin edullisen föönin, joka toimii kuin unelma (tosin ei paljoa vaadi, että fööni on parempi kuin edellinen, joka ylikuumeni ennen kuin tukka ehti läheskään kuivaksi ja huusi kuin sumutorvi)

edit: Hassua, heti kun pääsin tänne hehkuttamaan, huomasin tänään, että sama fööni on taas sokkarilla tarjouksessa 39,90.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 29 Syys 2009, 09:55
Kirjoittaja minnaliini
Mikäs on tällä hetkellä sitä föönien aatelistoa?? Uuden kuivaajan hankkiminen alkaa olla ajankohtaista ja vilkaisin nopeasti Anttilassa ympärilleni. Kaipaisin ainakin kunnon puhallustehoa: onko 2200 w se kaikkein paras?? Onko eri merkeissä käytännössä eroja?

Entäs mitä tarkoittaa ionisoiva (liitttykö jotenkin hiuksien sähköistymisen estämiseen?)

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 29 Syys 2009, 19:35
Kirjoittaja Fuchsian
minnaliini kirjoitti: Mikäs on tällä hetkellä sitä föönien aatelistoa?? Uuden kuivaajan hankkiminen alkaa olla ajankohtaista ja vilkaisin nopeasti Anttilassa ympärilleni. Kaipaisin ainakin kunnon puhallustehoa: onko 2200 w se kaikkein paras?? Onko eri merkeissä käytännössä eroja?

Entäs mitä tarkoittaa ionisoiva (liitttykö jotenkin hiuksien sähköistymisen estämiseen?)
Samoja tietoja kaipaisin itsekin, pitäis fööni vaihtaa uuteen. Nykyinen on kyllä 1600w, mutta haluaisin tehokkaamman. Mulla oli ilmeisesti Vidal Sassoonin yks tossa hetken (sain äidiltäni), mutta minä surkea onnistuin TIPUTTAMAAN sen KAKSI KERTAA lattialle. Ja voitte vaan kuvitella, että ei enää sitten onnistunut tällä föönillä yhtään mikään. Pidin tosi paljo ntuosta, mutta en ole vaan merkistä enää varma. Muistikuva ois, että se ois kuitenki ollut aika painava verrattuna tuohon toiseen..

Eli lisäisin noihin, että mikäs ois semmonen suht kevyt (eli ei liian iso käteen kuitenkaan), mutta kuitenkin tehokas ja haluaisin sen lisäsuuttimen kans..diffuusori? Ja onko sitten kestävyydessä eroa, maksaako 30 vai 50e esim? Tai onko järkeä panostaa fööniin vaikka sen 50e, vai onko se ihan rahan tuhlaamista? (Toisaalta just tilasin sen kalliin ghd:n suoristusraudan, että mietin jos kerralla laittais kaikki värkit kuntoon :D).

Suosituksia?

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 30 Syys 2009, 09:39
Kirjoittaja tragedia
^^Mun mielestä sun kuvaukseen sopisi hyvin toi mun edellisellä sivulla mainostamani ionisoiva Vidal Sassoon, tehoa löytyy 2000w ja mukana tulee diffuusori on myös tosi kevyt ja kätevä käyttää, Sokoksilta ainakin löytyy näitä.

Jos muuten se diffuusori on sulle ehdoton kriteeri föönissä niin niitähän saa ostettua myös irto-osina.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 30 Syys 2009, 16:18
Kirjoittaja Fuchsian
tragedia kirjoitti: ^^Mun mielestä sun kuvaukseen sopisi hyvin toi mun edellisellä sivulla mainostamani ionisoiva Vidal Sassoon, tehoa löytyy 2000w ja mukana tulee diffuusori on myös tosi kevyt ja kätevä käyttää, Sokoksilta ainakin löytyy näitä.

Jos muuten se diffuusori on sulle ehdoton kriteeri föönissä niin niitähän saa ostettua myös irto-osina.
Aivan, en ookkaan tiennyt. Mulla tosiaan oli siihen Vidaliin (jos se oli se) diffuusori ja tykästyin kovasti (luonnonkihara, niin saa aika näpsäkästi tolla ilmavuutta ja hieman semmosta..volyymia muutenki), muttei sopinut tuohon eri merkkiseen Philipsiini ollenkaan. Muistaakseni tosiaan tuo äidiltä saamani fööni oli Vidal Sassoonin ja tykkäsin ihan älyttömästi, ainoa että painoa oli tuolla vehkeellä. Mutta eipä se kyllä niin paljon häirinnyt.

Kiitos vinkistä, kun on aikaa niin käyn kyllä katsomassa nuo läpi. Mietin, että jos Gigantissa kävisin kun sattuu olemaan lähellä. Pitääpä sitten tulla leuhkimaan sen uuden föönin kanssa ;D (Oon ihan intona nyt tästäkin taas)

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 30 Syys 2009, 20:18
Kirjoittaja tragedia
minnaliini kirjoitti: Entäs mitä tarkoittaa ionisoiva (liitttykö jotenkin hiuksien sähköistymisen estämiseen?)
Juu, se ionisoiva puhallus estää hiusten sähköistymistä ja olen kuullut, että toimisi varsin hyvin - omalta kohdalta en osaa oikein arvioida kun tukkani on kyllä todella helposti sähköistyvää lajia eikä viime talvena ollut lainkaan ongelmia sähköistymisen kanssa, mutta en tiedä paljonko menee ionisoivan föönin piikkiin ja paljonko johtuu sitten käytetyisä hiusmömmöistä kun kuitenkin melkein aina on lätkittynä jotain jätettävää hoitista ja satunnaisesti muotoilutuotteita.

Laadukasta fööniä etsiessä on seuraava seikat ratkaisevia: teho (ehdottomasti väh.1800w), ionisoiva (itse en osaa arvioida, miten tärkeä ominaisuus tämä lopulta on, mutta silloin kun itse etsiskelin fööniä löysin jostain jonkun julkkiskampaajan listan hyvän föönin ominaisuuksista eikä ei-ionisoivaa fööniä kuulemma kannata ostaa lainkaan...), viileäpuhallus ja lämpötilansäätö sekä se, että fööni sopii hyvin käteen ja johto on riittävän pitkä.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 18 Tammi 2010, 20:38
Kirjoittaja kuku
Nonih, lueskelin tätä ketjua ja päädyin siihen, että föönissä pitää olla tehoa vähintään 2000W + ionisoiva puhallus. Anttilassa sitten kattelin föönejä ja päädyin ostamaan Babyliss expert D161E:n. Tehoja tässä on 2200W, ionisoiva puhallus ja lisäksi diffuusori. Hinta 34,95€. Huomenna testailen ;)

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 01 Helmi 2010, 20:37
Kirjoittaja Kikka
Mä ostin vihdoinkin vanhan Braun 1200 W:n tilalle Remingtonin Hair Envy D3029 ionisoivan kuivaajan, tehoja 2000 W, hienolla "tatuoinnilla" (joku LE-versio). Kuivaajassa on kaksi lämpö-/nopeussäätöä, kylmäpuhallus ja kohdistussuutin. Laite on ihanan kevyt, vaikkakin aavistuksen kömpelön pitkä ton suuttimen kanssa käytettynä. Diffuusoria ei ole, mutta enpä sellaista tarvitsekaan. Hintaa tällä laitteella oli Stockalla 39 e.

On kyllä ihan huima ero verrattuna vanhaan mopoon ja pari minuuttia kuivateltuani ihmettelin, että joko tää muka oli tässä? Aiemmin on saanut kärventää ja kuivatella hiuksia ihan tuhottoman kauan.

Kuva

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 27 Maalis 2010, 14:52
Kirjoittaja garme
Entinen Remingtonin hiustenkuivaaja haisi epäilyttävältä eikä suostunut menemään pois päältä, joten oli aika ostaa uusi. Anttilasta mukaan tarttui Björn Axen AC 2000 -kuivaaja hintaan 29,90 e. Eka käyttökerta nyt takana ja vaikka en ole hirveästi koskaan huomannut eroja eri kuivaajien välillä niin voin sanoa että tämä vaikutti ainakin ihan lupaavalta. Kylmäpuhallus tuntui oikeasti kylmältä edelliseen verrattuna. Tehokkaammaltakin vaikuttaa tämä kapine ja kai sen pitäisi vähän tehokkaampi wattimäärän ja iän perusteella ollakin. Diffuusoria en ollut koskaan testannut enkä tiedä jääkö se mulla vähän käyttämättä, mutta ihan hyvin silläkin sai kuivattua ja ehkä toi vähän ylimääräistä muotoa ja volyymia kampaukseen. Hiukset oli föönauksen jälkeen tuuheat mutta kuitenkin sileät eikä yhtään pörröiset. Jos jotain negatiivista pitää sanoa niin vähän painava tuo on ja poikaystävän mielestä ääni on pelottava, omasta mielestäni ihan normaali.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 26 Touko 2010, 11:06
Kirjoittaja Kikka
Tämmöinen uutinen löytyi koskien Braunin huhtikuun 2007 ja marraskuun 2008 välisenä aikana valmistettuja Satin Pro- ja Satin Hair Colour -malleja. Nämä vedetään siis pois myynnistä turvallisuusriskin vuoksi.

http://www.braunpurchasing.com/medialib ... inland.pdf

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... 05/1127563

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 03 Kesä 2010, 12:02
Kirjoittaja Silja
^Mä juurikin palautin omani (Braun) viime viikolla, vaikka mulla oli toiminut ihan hyvin. Nyt etsinnässä uusi fööni tilalle, saapi vielä kehua omiaan, Vidal Sassoonia tai Remingtonia mietin, Tarjoustalo on täällä ainoa kauppa, josta fööneja saa, eikä huvittaisi lähteä isompaan kaupunkiin föönin takia, kun matkaa on kuitenkin aika paljon. Muistaakseni noita kumpiakin oli siellä, samoin jotain Phillipsejä.

Palautin siis omani Tarjoustaloon, sieltä olin sen ostanutkin, mutta heillä ei ollut antaa uudempaa versiota tilalle, kun ei kuulu enää heidän valikoimiinsa. Tyydyin sitten ottamaan rahat takaisin, kun vaihtoehto olisi ollut soittaa Braunille, jolloin he olisivat lähettäneet palautuspussin, jossa lähettää fööni heille, ja he olisivat sitten laittaneet uuden tilalle... Ajattelin, että kestää turhan kauan, ja ostan jonkun toisen tilalle. Ja nyt vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan!

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 11 Kesä 2010, 17:52
Kirjoittaja Unnu
Itse vannon remingtonini nimeen, kyseessä tällainen vehje: http://www.beautyhive.com/wp-content/up ... dryer2.png

Tässä on siis tuo hoitoaine-systeemi, eli napista painamalla tulee hoitoa ilman mukana, sisältää jotain vitamiineja ja avokadoöljyjä. Ainut miinus on, ettei aineen loppumista tiedä kuin itse päättelemällä :P Sitä ei kuitenkaan sieltä niin paljoa lennä että sen voisi selvästi aistia.
Sain tämän toissa jouluna joululahjaksi ja silloin tajusin mikä on hyvä hiustenkuivaaja! Aiemmin olin päristellyt menemään jollain matkakokoisella kympin kuivaajalla, joka kuivatti päänahan ja latvat ja kuivaus kesti puoli tuntia.&nbsp; ;D Tällä uudella kuivuu tosi nopsasti. Suosittelen. :)

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 19 Kesä 2010, 22:45
Kirjoittaja Charleen
onko kellään juureksella kokemusta tästä kuivaimesta?
tuo laine-ominaisuus kiinnostaisi :)

http://www.gigantti.fi/product/pienkone ... enkuivaaja

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 16 Joulu 2010, 18:07
Kirjoittaja PrettyMia
http://www.clasohlson.fi/Product/Produc ... =158118661

^ Onkos kenelläkään kokemuksia tuosta?

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 26 Joulu 2010, 23:08
Kirjoittaja SH
Ajattelin tilata Briteistä hiustenkuivaajan, mutta siihenhän tarvitsisi adapterin. Paljonko ne maksavat Suomessa ja mistä saa halvimmalla?

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 19 Loka 2011, 22:56
Kirjoittaja Puf
Ai että oiskohan munki aika luopua 80?-luvulta tänne asti päässeestä föönistäni (jossa ei muuten ole enää edes sitä suutinta ollenkaan) :D Katsoin alustavasti joululahjalistalle Braun Satin Hair HD710 hiustenkuivaajaa, jonka lupaillaan tuovan hiuksen sisälle kosteutta ja kaikkea hienoa!
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... enkuivaaja

Osaako kukaan sanoa maksaako tuossa nyt ihan turhasta vai toimiiko laite mainospuheiden mukaisesti? Vai kannattaako 45 euron sijaan jättää ostos 25 euroon ja ottaa Remingtonin D5010 hiustenkuivain?
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... tenkuivain

Käytättekö muuten kylmäpuhallusta koko kuivauksen ajan vai pelkästään lopussa? Ja vaurioittaako kylmäpuhalluksella tehty föönaus hiuksia? Eikö se oo vähän sama asia kuin pakkanen ja kylmä tuuli talvella...

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 20 Loka 2011, 09:24
Kirjoittaja lindaw
Mun 9,5-vuotias hiustenkuivaajani kosahti viime viikolla. Ostin tilalle Babylissin mallin D261E, jossa on 2200 W tehoa, ionisuihku ja turbonappula, jolla ilman nopeus on jopa 85 km/h.&nbsp; ;D Olen tosi tyytyväinen ko. kuivaajan lopputulokseen. Luulin aina, että ionikuivaaja auttaa vain sähköisyyteen, mutta se saakin hiukset kiiltelemään ihan eri tavalla. Miinuspuolena on se, että sitä turbonappia pitää koko ajan painaa, mikä hankaloittaa kuivaajan käsittelyä. Johto saisi myös olla hieman pidempi.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 20 Loka 2011, 18:24
Kirjoittaja keesha
Puf kirjoitti: Katsoin alustavasti joululahjalistalle Braun Satin Hair HD710 hiustenkuivaajaa, jonka lupaillaan tuovan hiuksen sisälle kosteutta ja kaikkea hienoa!
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... enkuivaaja

Osaako kukaan sanoa maksaako tuossa nyt ihan turhasta vai toimiiko laite mainospuheiden mukaisesti? Vai kannattaako 45 euron sijaan jättää ostos 25 euroon ja ottaa Remingtonin D5010 hiustenkuivain?
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... tenkuivain
Mua ainakin rupesi lähinnä naurattamaan nuo mainospuheet. Kuulostaa niin älyttömältä, että ilmasta tulisi jotain "satiini-ioneita" jotka leijuisivat sisälle hiukseen lukiten kosteuden niihin. ;D Eiköhän tuo ole ihan peruskuivuri, tosin sen voin uskoa että ne ionisoivat kuivaimet vähentää sähköisyyttä, jos ne toimivat oikein. Mullakin oli kyllä ennen tuommoinen ionisoiva kuivain, enkä huomannut mitään erikoista vaikutusta verrattuna muihin... Riippuu niin paljon siitä käyttötavastakin, miten hiukset asettuvat. Jos puhaltaa pää alaspäin ilman suutinta minne sattuun sitä tukkaa, niin taatusti hiussuomut sojottavat auki ja tukka tuntuu takkuiselta harakanpesältä oli ionisoiva ominaisuus tai ei.
Puf kirjoitti: Käytättekö muuten kylmäpuhallusta koko kuivauksen ajan vai pelkästään lopussa? Ja vaurioittaako kylmäpuhalluksella tehty föönaus hiuksia? Eikö se oo vähän sama asia kuin pakkanen ja kylmä tuuli talvella...
Kylmäpuhallus valitettavan harvassa kuivaajassa oikeasti toimii niinkuin pitäisi, eli puhaltaisi sitä kylmää ilmaa. Mulla on ollut 3 kuluttajille tarkoitettua kuivaajaa joissa on pitänyt olla kylmäpuhallus eikä missään niistä se ole toiminut. Babyliss Pro:ssa taas kylmäpuhallus toimi oikeasti, ja sen tarkoitushan on lopuksi vain viedä sitä kiiltoa sulkemalla hiussuomuja, eli sillä ei kuivata sitä hiusta. Kylmäpuhallus siis ei ole kovin vaarallista hiukselle, päinvastoin... :)

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 30 Loka 2011, 13:32
Kirjoittaja Retro
Oliskos kokemuksia OBH Nordican Artist Breeze 1800-kuivaajasta? Uusi kuivuri tulisi tarpeeseen ja tuo näytti olevan Plussa-tarjouksessa marraskuussa... &nbsp;;) Myös suosituksia paremmasta otetaan vastaan.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 03 Marras 2011, 17:06
Kirjoittaja Kaisa
^ Mä olen kokeillut tuota OBH Nordican punaista mallia muutaman kerran äidin luona, ja 1800w tehosta huolimatta se on tuntunut kyllä tosi tehottomalta verrattuna mulla itselläni käytössä olevaan Tigin Hardcore Professional -sarjan kuivaajaan. Noilla ilmoitetuilla wattimäärillä ei taida loppujen lopuksi olla kovin suurta merkitystä noissa marketeista saatavissa hiustenkuivaajissa, jos kuivain alkaa suunnilleen haista palaneelle ja pitää hirveää meteliä kun tehoa kääntää isommalle, eikä tukka tule silti kunnolla kuivaksi. &nbsp;::)

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 06 Marras 2011, 14:30
Kirjoittaja Retro
^ Taidan siis suosiolla katsella muita vaihtoehtoja. :)

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 06 Marras 2011, 22:17
Kirjoittaja Tintu
^itselläni on tuo eikä se noin toimi! Kuivaa nätisti, löytyy kylmäpuhalluskin ja pysyy sopivan lämpöisenä :) Suosittelen ehdottomasti!

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 16 Marras 2011, 19:25
Kirjoittaja Retro
^ Kiitos Tintullekin. Kävin hiplaamassa tuota OBH Nordicaa ja paria muutakin kuivaajaa, mutta ne tuntuivat kaikki painavan aika paljon ja olivat vähän klohmon kokoisiakin, jatkan siis katselemista.&nbsp; :)

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 22 Marras 2011, 00:43
Kirjoittaja RockQueen
Sokoksen verkkokaupassa on aika halvalla paketti jossa saa Babylissin föönin ja suoristusraudan http://sokos.s-verkkokauppa.fi/webapp/w ... 0319/10301

Mä oon koittanut opetella föönaamaan oikeaoppisesti ja en olekaan ihan toivoton. Aiemmin olen siis huiskutellut miten sattuu ja tuloksena tukkani näyttää villiintyneeltä afrolta. Kampaajani vinkkauksesta älysin kokeilla kuivata hiussuomujen suuntaisesti ja heti paljon parempi.. Tuntuu että tukasta tulee jämäkämpi ja leikkaus pääsee paremmin esiin kun hiukset kuivaa kuivaajalla, plus että takaraivolle ei kuivu mitään ärsyttäviä ylimääräisiä jakauksia.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 18 Elo 2012, 18:56
Kirjoittaja Hilippa
Helkkari, mun hiustenkuivain on pari kertaa aiemminkin tippunut lattialle mutta aina toiminut sen jälkeen, mutta nyt taisi saada "kuoliniskun"... Ei pihahdakaan enää!&nbsp; :P Täytyy siis alkaa katselemaan uutta... Fööniä käytän tällä hetkellä vain otsatukkaan, joten toisaalta en ole valmis laittamaan kovin montaa kymppiä uuteen laitteeseen, toisaalta taas epäilen, että talvella joudun taas pituuksiakin kuivaamaan (koska ne eivät aamulla ehdi kuivua enkä sitten enää pysty lähtemään kotoa kosteilla hiuksilla niin kuin nyt vielä kesäaikaan pystyn).
Oon aivan pihalla tämän hetken malleista, joten tän illan voikin viettää tutkimalla netistä tarjontaa...

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 19 Elo 2012, 07:54
Kirjoittaja Jouana
^ Samma här >:( tai mun ei tippunut, mutta vedellyt jo pidempään viimeisiään ja pari päivää sitten ei enää pihahtanutkaan. Mulla on pikkuinen matkakuivaaja, jolla täytyy pärjätä kunnes saan hankittua uuden. Toi (BaByliss Expert IoniCeramic 2000) oli ihan hyvä, mutta en halua samanlaista uudelleen. Hakusessa pienempi/kevyempi.

edit. Haa! Ajattelin, että hemmetti eihän se ole kuin pari vuotta vanha kuivaaja, mutta onhan se ollut mulla 4v (löysin haulla foorumilta merkinnän hankinnastani..). Hyvä.

Bongasin tuollaisen rotaatioharjan ja foorumilta löytyi ainakin yksi kovin ylistävä viesti. Erittäin kiinnostava tuote, kun ei tarvitsisi taiteilla eriksen harjan ja puhaltimen kanssa.

Mo' edit. Tänään kokeilin huvikseni mitä kuivaaja sanoo, niin sehän toimi! Eli nyt sitten sinnittelen sen oikkujen mukaan ja mykkinä päivinä käytän matkakuivaajaa. Ja: hankin tuon rotaatioharjan tässä ehkä ensi kuun puolella!

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 04 Syys 2012, 11:10
Kirjoittaja Mindela
Osaisiko joku suositella tehokasta ja kevyttä hiustenkuivaajaa? Vanha alkaa ylikuumeneen kesken hiustenkuivauksen, ja tarvisin jonkun jossa potku riittää pitkäänkin puhallukseen. Säädettävä lämpötila sekä puhallusvoimakkuus ja mielummin sellainen viileäpuhallus, missä ei tarvitse pitää nappia pohjassa. Hinnalla ei ole väliä.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 09 Syys 2012, 22:42
Kirjoittaja Lorena
Ostin viimeinkin uuden föönin vanhan Vidal Sassoonini tilalle. Sokoksella oli tarjous OBH Nordica Björn Axel(?) -kuivaimesta ja olen kyllä todella tyytyväinen tähän. Entinen föönini oli kömpelö, tehoton ja erittäin äänekäs! Tuossa uudessa OBH Nordican föönssä ääni on paljon miellyttävämpi, se on pienempi=kätevämpi käyttää ja puhallusteho kuivattaa hiukset todella nopeasti. En tiedä johtuuko tuosta ionisoivasta ominaisuudesta vai mistä, mutta hiukset myös tuntuvat paljon silkkisemmiltä ja kiiltävemmiltä.

Ennen en ole viitsinyt usein föönata hiuksia sillä se on tuolla vanhalla Sassoonilla kestänyt niin tuhottoman kauan ja tuntuu, että föönauksella hiukset ovat näyttäneet itseasiassa vain huonommilta. Nyt kun hiukset saa muotoiltua ja kuivattua pienessä hetkessä kivan näköisiksi, tätähän voisi alkaa harrastaa enemmänki :). Summa summarum: kyllä fööneissä on eroja!

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 09 Syys 2012, 23:12
Kirjoittaja Luurankka
Ducky kirjoitti: Oliskos kokemuksia OBH Nordican Artist Breeze 1800-kuivaajasta? Uusi kuivuri tulisi tarpeeseen ja tuo näytti olevan Plussa-tarjouksessa marraskuussa...&nbsp; ;) Myös suosituksia paremmasta otetaan vastaan.
Kaisa kirjoitti: ^ Mä olen kokeillut tuota OBH Nordican punaista mallia muutaman kerran äidin luona, ja 1800w tehosta huolimatta se on tuntunut kyllä tosi tehottomalta verrattuna mulla itselläni käytössä olevaan Tigin Hardcore Professional -sarjan kuivaajaan. Noilla ilmoitetuilla wattimäärillä ei taida loppujen lopuksi olla kovin suurta merkitystä noissa marketeista saatavissa hiustenkuivaajissa, jos kuivain alkaa suunnilleen haista palaneelle ja pitää hirveää meteliä kun tehoa kääntää isommalle, eikä tukka tule silti kunnolla kuivaksi. &nbsp;::)
Mulla on myös tämä punainen fööni. Helvetinmoinen ääni, kuuma puhallus, mutta puhallustehoja ei nimeksikään. Yritän kyllä välttää föönin käyttöä, mutta joskus on pakko turvautua, että saa tukan nopeasti kuivaksi. Tuon rakkineen kanssa menee aina hermot ja varmaan joka kerta vannon hankkivani tilalle tehokkaamman. Eli en suosittele pahimmalle vihamiehellenikään.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 14 Loka 2012, 13:26
Kirjoittaja Hilippa
Hilippa kirjoitti: Helkkari, mun hiustenkuivain on pari kertaa aiemminkin tippunut lattialle mutta aina toiminut sen jälkeen, mutta nyt taisi saada "kuoliniskun"... Ei pihahdakaan enää!&nbsp; :P Täytyy siis alkaa katselemaan uutta...
Pihistelin uuden ostossa koska tällä hetkellä käytän kuivaajaa vain otsatukkaan. Löytyi Mini-Manista hintaan 14,90.
Kuva
Philipsin HP8103 joka on on pieni peruskuivaaja ilman mitään ylimääräisiä hienouksia.&nbsp;
En tiedä selviänkö talvea ilman pituuksia kuivaamista (eli jaksanko aamuisin herätä niin aikaisin että pituudet ehtivät kuivua itsestään), mutta siihen asti mennään tällä. Jos on myöhemmin tarvetta ostaa joku parempi laite niin ei tämäkään kaappiin jää käyttämättömäksi, koska sitten vien tämän miesystävän luo niin loppuu multa aina siellä ollessa föönin mukana kuljettaminen :)

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 22 Loka 2012, 09:09
Kirjoittaja Myya
Itsellä myös hiustenkuivaajan hankinta edessä, tähän mennessä olen pärjännyt braun swing 1200, mutta arvostaisin suuresti mikäli uudella kuivaajalla saisi tukan kuivaksi vähän nopeammin&nbsp; ;D Viileäpuhallus on myös kaivattu ominaisuus. Laadusta olen valmis myös maksamaan, mutta raja menee noin 100€ paikkeilla.
Tässä muutamia vaihtoehtoja joita olen pyöritellyt, mutta kaipaisin teiltä kovasti apuja!
Babyliss D 171 E
BaByliss Pro 6615E
Braun Satin hair 7

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 24 Marras 2012, 19:13
Kirjoittaja muori Pippuri
Mulla on uutena hankintana tämä Philips https://www.konebox.fi/tuotteet/philips-salondry-control-hp8182-hiustenkuivaaja/111899/dp.

Ero on kyllä huima verrattuna entiseen 800w (muistaakseni) Braun Swingiin, joka jätti hiukset pörröisiksi ja karkeiksi. Tuo Philips suorastaan teki mulle kampauksenkin itsestään&nbsp; ;D Hyvä hankinta, toivottavasti ei sytkähdä kovin nopeasti.
Olen myös toiveikas sen suhteen, että saisin koiran turkin föönattua tuolla paremmin.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 20 Helmi 2014, 19:17
Kirjoittaja Shinea
Herätelläänpä tätä ketjua hieman! Eli hyvä kuivaaja hakusassa, joten mitä suosittelisitte? :)

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 20 Helmi 2014, 20:11
Kirjoittaja Louna
Onko kellään kokemusta Remington Silk hiustenkuivaajasta?

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 09 Joulu 2014, 14:47
Kirjoittaja amaree
Osaisiko joku suositella laadukasta ja &nbsp;tehokasta hiustenkuivaajaa, jossa olisi monta lämpö- ja nopeussäätöä ja syvä diffuuseri mukana? Onko 850g kuivaaja aivan liian painava?

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 11 Joulu 2014, 22:17
Kirjoittaja Firestarter

http://www.gigantti.fi/product/terveys- ... aja-ac8000#

Amaree,minulla on ollut tuo jo jonkin aikaa ja mielestäni vastaa aika hyvin noita vaatimuksiasi.Olen itse ainakin ollut tosi tyytyväinen, kuivaa hiukset tehokkaasti ja viileäpuhallus on erinomainen. On tosin kooltaan aika iso ja painaa juurikin lähemmäs 850g mutta itselläni ei ainakaan ole käsi väsynyt koskaan kuivauksen aikana :) (tukkaa on takapuoleen asti ja tovi menee kuivatessa ;D) Kai se riippuu vähän ihmisestä onko jonkun makuun liian painava.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 13 Joulu 2014, 00:40
Kirjoittaja Saranna
Mä liputan ehdottomasti GHD:n hiustenkuivaajan puolesta, tosi hyvä käytössä ja ennen kaikkea tehokas 😊

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 18 Joulu 2014, 16:21
Kirjoittaja amaree
Firestarter kirjoitti:
http://www.gigantti.fi/product/terveys- ... aja-ac8000#

Amaree,minulla on ollut tuo jo jonkin aikaa ja mielestäni vastaa aika hyvin noita vaatimuksiasi.Olen itse ainakin ollut tosi tyytyväinen, kuivaa hiukset tehokkaasti ja viileäpuhallus on erinomainen. On tosin kooltaan aika iso ja painaa juurikin lähemmäs 850g mutta itselläni ei ainakaan ole käsi väsynyt koskaan kuivauksen aikana :) (tukkaa on takapuoleen asti ja tovi menee kuivatessa ;D) Kai se riippuu vähän ihmisestä onko jonkun makuun liian painava.
Kävin katsomassa tuota kaupassa, mutta oli vähän huono diffuuseri. Päädyin lopulta Braunin Satin Hair 7 Senso Dryeriin ja en voi kuin suositella! Kylmäpuhallus on oikeasti KYLMÄ ja lämpövaihtoehtoja on sen lisäksi neljä ja nopeuksia kaksi. Laite ei lämpene ulkoa, joten siitä voi pitää kiinni miten päin vaan. Mukana tuleva diffuuseri on kunnon kulho, jollaista sainkin etsimällä etsiä. Ihan mahtava laite. :) Hinta oli 69€ eli melko kallis, mutta todellakin hintansa arvoinen.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 06 Tammi 2015, 02:48
Kirjoittaja höpönasu
Onkohan sellaista hiustenkuivaajaa olemassa jossa olisi sen normaalin (eli viileän) ja kuuman ilmavirran lisäksi myös pykälä vieläkin viileämmäksi? Tosiaan, en ole käyttänyt kuin sellaisia kuivaimia joissa on "kylmä ja kuuma". :O Jokin tehokas kuivain jossa olisi viileämpikin vaihtoehto. Olen surrutellut varmaan neljättä vuotta tuollaisella kympin kuivaimella jonka ostin Tuurista. Mulla nuo kestää aina tosi kauan, mutta seuraavan ostoon voisikin jo panostaa.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 23 Huhti 2016, 14:02
Kirjoittaja peachvodka
Oliko jollain suositella jotain hiustenkuivaajaa, jossa kylmäpuhallus on oikeasti kylmä ja onko sellasta olemaskaa missä ei tarvisi sitä nappulaa painaa koko ajan? :o

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 23 Huhti 2016, 17:19
Kirjoittaja Painted Lady
^Remingtonilta löytyy Silk-sarjasta kuivaaja, jossa on aidosti viileä puhallus, jota ei tarvitse painaa nappulaa koko ajan. Löytyy esim. Sokokselta: https://www.sokos.fi/fi/sokos/remington ... enkuivaaja

Ostin tämän pari kuukautta sitten ja olen ollut erittäin tyytyväinen hankintaani.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 25 Huhti 2016, 22:07
Kirjoittaja peachvodka
^ Kiitos vastauksesta! :) googlettelin vähän ja jotkut oli moittiny ko. kuivaajaa vähän kömpelöksi kun on ilmeisesti aika isohkon kokoinen toi töttörö? :D pitänee vielä harkita, mutta muuten näyttää hyvältä ehdokkaalta! :)
Onko kellään kokemusta Babyliss 6615E Le Pro kuivaajasta? En muista kenen kauneusblogista tuosta joskus luin kovia kehuja. Babyliss on kompaktin kokoinen, mutta silti tehopakkaus! Hintaero Remingtonilla ja Babylissillä on n. 20-25€. Ääh en osaa päättää. En oo omistanut hiustenkuivaajaa varmaan 6 vuoteen ja nyt kun sen haluun, niin haluun kyl hyvän!

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 25 Huhti 2016, 22:57
Kirjoittaja Painted Lady
^Totta, että tuo on aika iso. Mutta tuo on aika samaa kokoa, kuin useimmat saman teholuokan AC-moottorilla varustetut kuivaajat.

Kannattaa kiinnittää huomiota myös säätimien sijaintiin varressa. Jos säätimet on väärässä paikassa omaan otteeseen nähden, voi kuivaaja olla käytössä aika kömpelö.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 02 Touko 2016, 16:58
Kirjoittaja Hunajapupu
^^Mulla on kans tuo Remington Silk, ostin puolisen vuotta sitten ja olen ollut todella tyytyväinen. Luin myös etukäteen kommentteja tuosta että on kömpelö/iso mutta en ole kyllä käytössä huomannut mitään ongelmaa. Eihän se nyt mikään minikokoinen ole kuten jotkut matkaföönit tai vastaavat mutta ei musta mitenkään extra-isokaan. Enkä tosiaan ole mikään kokenut tai hyvä föönaaja, eli luulisin että huonon/kömpelön kuivaajan ominaisuudet vain korostuisi mun käytössä.&nbsp; :D Tuo Remington vie myös tosi hyvin sähköisyyttä pois hiuksista, mulla oli ihan poikkeuksellisen vähän sähköistyvät hiukset koko talven kun käytin tuota.

Jos pitkäikäistä fööniä etsit niin kannattaa katsoa myös takuuajat. Muistaakseni tuossa Remingtonissa oli takuuaika 5v ja kun rekisteröin sen Remingtonin sivuilla niin takuu piteni kuuteen vuoteen.&nbsp; :ts

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 28 Touko 2016, 11:10
Kirjoittaja peachvodka
Juu tilasin mäkin kuitenkin tuon Remington Silk:in :) Kiitos suosittelijoille! :T Kuivaaja on oikeasti aikasta huippu vehje! En itsekkään kokenut kuivaajaa liian isoksi tai kömpelöksi käytössä. Ja viileäpuhallus on oikeasti viileä, jes!

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 29 Touko 2016, 20:43
Kirjoittaja Hunajapupu
^Tosi kiva kuulla, että oli mieleinen!&nbsp; :ts Mun täytyy antaa tuossa hiustenkuivaajassa pluspisteitä vielä johdon pituudelle, inhoan liian lyhyitä johtoja mutta tuossa on riittävän pitkä.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 13 Marras 2016, 11:58
Kirjoittaja lynx
Dysonilta on tullut erikoisen näköinen hiustenkuivaaja:

http://www.fi.dyson.com/haircare/supersonic.aspx

Onkohan joku jopa kokeillut? Idea ilmeisesti sama kuin Dysonin tuulettimissa, joissa ilmavirta tulee tuon pyörylän keskeltä. Hintaa räävittömät 399 euroa, mutta sinänsä kiinnostaa kyllä toi muotoilu siinä mielessä, että tuota on varmaan kevyt ja mukava käyttää. Normiföönit ovat omaa tukkaa laittaessa rehellisesti ottaen aika kömpelöitä.

Mä olen tosiaan ihan ysärille jämähtänyt, mutta tosiaan fööni+pyöröharja on mun pääasiallinen hiustenmuotoilumetodi :ts Tossa Dysonissa ihmettyttää se, että tuleekohan tuosta tarpeeksi lämmintä ilmaa. Mainoksissa lupaillaan, ettei vahingoita hiuksia kuumalla ilmalla, mutta jos haluaa föönauksen nimenomaan muotoilevan tukkaa niin pitäähän siinä lämpöäkin olla kyllä...

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 14 Marras 2016, 13:37
Kirjoittaja Aridith
Jos se on yhtä tehokas kuin dysonin imuri niin lähtee varmaan tukka päästä juurineen :D

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 14 Marras 2016, 13:55
Kirjoittaja lynx
Mun pitäisi varmaan kokeilla tota Stockalla mielenkiinnosta. Sitäkin mietin, että onko tuo pää tarpeeksi suuntaava. Siis föönissähän sillä suuttimella nimeomaan voi kohdistaa ilmavirran niin, että se silottaa hiuksen pintaa ja muotoilee samalla. Mutta mahtaakohan tuo vaan puhaltaa sitä ilmaa ilman mahdollisuutta kohdistaa sitä pienelle alalle. Menee oikeastaan vähän koko idea siitä, jos se vaan puhaltaa.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 14 Marras 2016, 14:16
Kirjoittaja eveleen
^ Tuohon Dysoniin näyttäisi olevan magneettisesti kiinnittyvät kaksi suutinta ja diffuusori tarjolla / mukana pakkauksessa.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 14 Marras 2016, 14:39
Kirjoittaja Painted Lady
Kun aiemmin tänä vuonna etsiskelin itselleni uutta hiustenkuivaajaa, niin tuosta dysonin kuivaajasta oli youtubessa paljon mainoksia arvosteluita. Vaikutti ihan pätevältä vehkeeltä. Kuivaaja itse on kivan pieni, mutta ne suuttimet on ihan julman isoja. Eli keskittimen kanssa etu pienestä koosta ainakin katoaa.

En nyt oikeasti ollut edes harkinnut noin kalliin kuivaajan ostoa, eikä tuota&nbsp; silloin saanut Suomesta. Mutta jos tuo olisi edes 150 € hintaluokassa ja nuo suuttimet olisivat pienemmät, niin mielelläni olisin tuon kotiuttanut.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 14 Marras 2016, 20:14
Kirjoittaja lynx
Kappas, en itse huomannutkaan heti noita suuttimia. Aika kookkaita ovat kyllä, ja se vie tuosta vähän kyllä sitä ideaa... Normiföönissä mun mielestä hankalinta on juurikin sen pitkän "nokan" kanssa toimiminen kun föönaa ja muotoilee omia hiuksia sillä. Youtube-videoiden perusteella tuo on kyllä tosiaan ihan yhtä mökelön kokoinen kuin normaalikin fööni. Sanotaan jos hinta olisi tuosta vaikka puolet, niin tuota voisi ehkä vielä harkitakin, mutta tohon hintaan tuskin myy paljoa.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 10 Joulu 2016, 20:25
Kirjoittaja Manna
Mun lemppari YouTube-guru eli Tati on testannut Dysonin hiustenkuivaajaa: https://www.youtube.com/watch?v=cDcHxz5oF7U

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 10 Joulu 2016, 22:56
Kirjoittaja Triina
Järkky hinta&nbsp; 0_0

Mä olen tosi huono käyttämään fööniä ja harjaa erikseen, koska molempien käsien käyttö on mulla aika kömpelöä (siksi en luultavasti saa myöskään mistään leteistä yhtään mitään aikaiseksi). Käytän sellaista ilmakihartimen tyyppistä monitoimilaitetta, jossa on erilaisia harja- ja kiharrinpäitä runkoon kiinnitettäväksi ja teho riittää hyvin kuivaamaan. Mulla oli muinoin Philipsin laite ja nykyinen on Lidlin Silvercrest-merkkiä, on ollut oikein toimiva kapine ja todella edullinen. Melkein samanlainen kuin tässä linkissä: https://www.lidl.de/de/silvercrest-multi-warmluftstyler-swc-1000-c1/p212535

Kaapissa on Vidal Sassoonin iso fööni ja Braunin pienempi, mutta en ole niitä käyttänyt kuin varmaan kerran vuodessa. Itse asiassa se Braunin taitaa olla jopa avaamaton.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 11 Joulu 2016, 19:55
Kirjoittaja lynx
Manna kirjoitti: Mun lemppari YouTube-guru eli Tati on testannut Dysonin hiustenkuivaajaa: https://www.youtube.com/watch?v=cDcHxz5oF7U
Tämä oli ihan kiinnostava arvostelu, kiitos. Ilmeisesti tuo on vaan tosi tehokas ja puhaltaa erikoisen kovaa. Tuo Tati on muuten harvinaisen mielyttävä vloggari! Monilla on niin ärsyttävä puhetapa ja/tai ääni, etten oikeasti kärsi katsoa :D Mutta Tati puhuu kivan rauhallisella äänellä eikä rääy mitään ärsyttävää. En esim ymmärrä kuka pystyy katsomaan Graveyard Girlin videoita ::) Sori OT...

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 12 Joulu 2016, 07:03
Kirjoittaja Lila
Vanha kuivaimeni osoitti väsymisen merkkejä ja ostin tilalle Bsochin 5987:n. Vaikuttaa ihan pätevältä - ja yksi syy tähän päätymiseen oli juuri se, että tässä ei ole kovin pitkä nokka. Todellakin kätevämpi omaan käyttöön, kuin aikaisempi pitkänokkainen.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 18 Maalis 2017, 07:20
Kirjoittaja lynx
Mä kokeilin muuten Stockalla tuota pöljän hintaista Dysonia. Siellä oli ihan virtaan kytketty malli näytillä. Ja hitsi oli se kyllä tosi kivan tuntuinen. Todella hiljainen ääni ja kevyt käyttää. Tossa oli painojakauma myös tosi miellyttävä. Se paino oli tavallaan pääasiassa siinä kahvassa, eikä siinä nokassa, joten sitä oli kepeä käyttää. Mä olen föönin suurkuluttaja ja föönaan aina pyöröharjalla koko tukan. En kyllä oikeasti tiedä voinko ikinä perustella järkevästi tuon hintaisen föönin ostoa, mutta kyllä vähän jäi himottamaan...

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 03 Touko 2017, 10:27
Kirjoittaja Manna
^ mun kampaajani käytti hiusteni kuivaamiseen viime viikolla just tuota Dysonin fööniä ja hän tietysti kehui laitteen maasta taivaisiin ;D Hänellä on siis käytössä ammattilaisversio ja on kuulema ollut satsaamisen arvoinen! Tosi tehokkaan oloinen se oli ja ääni ei ollut mielestäni ollenkaan sellainen tyypillinen föönin ääni.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 13 Touko 2019, 20:05
Kirjoittaja lynx
Hah, vanha hiustenkuivaajani kärähti tänä aamuna ja päästi komeasti savut pellolle. Nyt kun oli oikeasti tarvis uudelle föönille, ostin tuon Dysonin. Pakko kyllä todeta, että toi ei ole mikään ihan perusfööni oikein millään tapaa. Ero on kyllä huomattava. Tosi kevyt ja näppärä käyttää, eikä noiden suuttimienkaan kanssa ole mitenkään kömpelön iso. Ilmavirta tulee myös huomattavasti suuremmalla paineella. Ainut mitä pitää vielä harjoitella on sen ohuimman suuttimen kanssa toimiminen. Ilmavirta tulee hyvin keskitetysti ja erittäin kovalla paineella suuttimesta, ja jos sitä ei ole asetettu oikeaan kulmaan hiuksiin nähden, se pöläyttää hiukset juuresta vähän sekaisin. Tavisfööni antaa vähän enemmän anteeksi tuossa, koska ilmavirta ei ole niin napakka. Mutta kyllä ysäri-pyöröharjaföönaaja tästä tykkää.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 18 Touko 2019, 21:04
Kirjoittaja ellen
Mulla on myös ollut Dyson käytössä kohta vuoden verran, sain sen viime vuonna synttärilahjaksi. On kyllä niin erilainen fööni kuin muut, todella tehokas ilmavirta pienimmälläkin asetuksella ja kylmävirtaus on oikeasti kylmä. Olen enimmäkseen käyttänyt fööniä sellaisenaan ilman niitä kätevästi kiinnittyviä lisäosia, olisinkohan diffuusoria käyttänyt kerran tässä vuoden aikana. Hassusta ulkomuodosta huolimatta helppo pitää kädessä ja kätevä käyttää.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 24 Marras 2019, 21:48
Kirjoittaja Amy
Onko kokemuksia GHD:n fööneistä, erityisesti Air-mallista? Ikuisuuden palvellut Eclipse kärähti nyt lopullisesti. Budjetti ei anna periksi Dysoniin, mutta haluaisin kuitenkin ammattilaistason tehokkaan föönin koska on usein kiire. Lisäksi mulle on tärkeää, että runko on sellainen tukeva, eikä ohutta muovia, joka lohkeaa heti jos tipahtaa.
Saa vinkata jos hyviä malleja esim. Black Friday-tarjouksissa tulee vastaan. :)

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 25 Marras 2019, 21:20
Kirjoittaja Morrigan
^Mulla on GHD air ja on ajanut asiansa hyvin. En käytä fööniä kovinkaan usein, mutta on tuo tehokkaampi kuin aiemmat babylissit ja remingtonit joita olen omistanut.

Miinuksena GHD:ssä on että nokka on sen verran jyrkkä että universaalit suuttimet eivät pysy siinä kiinni (harmittaa itseä koska luonnonkiharoihini haluaisin toisen mallisen diffuuserin kuin mitä GHD tarjoaa). Toinen miinus tulee siitä että kuivaimen omat suuttimet ovat aika jäykät, ne saa helposti kiinnitettyä mutta irrottaminen on hankalaa. Irrottamiselle ei kuitenkaan yleensä ole tarvetta ellei tosiaan välillä käytä diffuuseria.

Laite on tosi jämäkkä, vaikea kuvitella että se kovin helposti hajoaisi, mutta varjopuolena tässä on sitten paino. Paino ei ole ongelma jos vaan haluaa nopeasti kuivaa jälkeä, mutta jos siinä samalla tarvii pyöröharjalla muotoilla luonnonkiharaa suoraksi niin sitten jotain kevyempää mallia jo vähän arvostaisi.

Kaverit ketkä ovat kuivaintani lainanneet ovat kehuneet tehokkaammaksi ja nopeammin kuivaavaksi kuin heidän omat kuivaimet.

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 26 Marras 2019, 09:39
Kirjoittaja Amy
Kiitos Morrigan, tässä tulikin kaikki mitä olen miettinyt! :) Itse käytän yleensä vain vakiosuutinta, joten vaihtelulle ei ole tarvetta. Tosin pyöröharjaa tulee silloin käytettyä jos ei ole aikaa myös suoristusraudalla kikkailla, joten paino voi olla miinus. Ehkä sen kanssa voisi elää jos on muutoin tehokas ja laadukas.

Tosi monet on täällä kehuneet Remington Silk- kuivaajaa. Hinta on alle 50e, joka on minusta epäilyttävän halpa jos haluaa ammattilaistason kuivaajan. Eikä värikään miellytä, joten ehkä tuota GHD:tä kyttään BF-tarjouksista, suoristusrauta on ainakin ollut samalta merkiltä jokaisen euron väärti. :)

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Lähetetty: 22 Huhti 2020, 14:14
Kirjoittaja Happy
https://www.tokmanni.fi/hiustenkuivain- ... 8496985357

Onko kenelläkään tästä kokemuksia? Päätin hankkia föönin varmaan kymmenen vuoden jälkeen kun olen ollut sellaista ilman. Viimeisin on joku vanha ysäriläinen joka haisi pahalta kun sitä käytti. En tiedä alkaisinko siltikään föönailemaan joka tukanpesun jälkeen, mutta ehkä nämä on tässä kehittyneet matkan varrella :D