Hyvä hiustenkuivaaja?

Leikkaukset sekä kampaukset
Fuchsian

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Fuchsian »

tragedia kirjoitti: ^^Mun mielestä sun kuvaukseen sopisi hyvin toi mun edellisellä sivulla mainostamani ionisoiva Vidal Sassoon, tehoa löytyy 2000w ja mukana tulee diffuusori on myös tosi kevyt ja kätevä käyttää, Sokoksilta ainakin löytyy näitä.

Jos muuten se diffuusori on sulle ehdoton kriteeri föönissä niin niitähän saa ostettua myös irto-osina.
Aivan, en ookkaan tiennyt. Mulla tosiaan oli siihen Vidaliin (jos se oli se) diffuusori ja tykästyin kovasti (luonnonkihara, niin saa aika näpsäkästi tolla ilmavuutta ja hieman semmosta..volyymia muutenki), muttei sopinut tuohon eri merkkiseen Philipsiini ollenkaan. Muistaakseni tosiaan tuo äidiltä saamani fööni oli Vidal Sassoonin ja tykkäsin ihan älyttömästi, ainoa että painoa oli tuolla vehkeellä. Mutta eipä se kyllä niin paljon häirinnyt.

Kiitos vinkistä, kun on aikaa niin käyn kyllä katsomassa nuo läpi. Mietin, että jos Gigantissa kävisin kun sattuu olemaan lähellä. Pitääpä sitten tulla leuhkimaan sen uuden föönin kanssa ;D (Oon ihan intona nyt tästäkin taas)
tragedia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 687
Liittynyt: 13 Heinä 2009, 22:56

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja tragedia »

minnaliini kirjoitti: Entäs mitä tarkoittaa ionisoiva (liitttykö jotenkin hiuksien sähköistymisen estämiseen?)
Juu, se ionisoiva puhallus estää hiusten sähköistymistä ja olen kuullut, että toimisi varsin hyvin - omalta kohdalta en osaa oikein arvioida kun tukkani on kyllä todella helposti sähköistyvää lajia eikä viime talvena ollut lainkaan ongelmia sähköistymisen kanssa, mutta en tiedä paljonko menee ionisoivan föönin piikkiin ja paljonko johtuu sitten käytetyisä hiusmömmöistä kun kuitenkin melkein aina on lätkittynä jotain jätettävää hoitista ja satunnaisesti muotoilutuotteita.

Laadukasta fööniä etsiessä on seuraava seikat ratkaisevia: teho (ehdottomasti väh.1800w), ionisoiva (itse en osaa arvioida, miten tärkeä ominaisuus tämä lopulta on, mutta silloin kun itse etsiskelin fööniä löysin jostain jonkun julkkiskampaajan listan hyvän föönin ominaisuuksista eikä ei-ionisoivaa fööniä kuulemma kannata ostaa lainkaan...), viileäpuhallus ja lämpötilansäätö sekä se, että fööni sopii hyvin käteen ja johto on riittävän pitkä.
1cFii
Sikses iha nätti naine.
kuku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 992
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 10:26

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja kuku »

Nonih, lueskelin tätä ketjua ja päädyin siihen, että föönissä pitää olla tehoa vähintään 2000W + ionisoiva puhallus. Anttilassa sitten kattelin föönejä ja päädyin ostamaan Babyliss expert D161E:n. Tehoja tässä on 2200W, ionisoiva puhallus ja lisäksi diffuusori. Hinta 34,95€. Huomenna testailen ;)
2a F ii – Iho: kuiva
Kikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2669
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:10

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Kikka »

Mä ostin vihdoinkin vanhan Braun 1200 W:n tilalle Remingtonin Hair Envy D3029 ionisoivan kuivaajan, tehoja 2000 W, hienolla "tatuoinnilla" (joku LE-versio). Kuivaajassa on kaksi lämpö-/nopeussäätöä, kylmäpuhallus ja kohdistussuutin. Laite on ihanan kevyt, vaikkakin aavistuksen kömpelön pitkä ton suuttimen kanssa käytettynä. Diffuusoria ei ole, mutta enpä sellaista tarvitsekaan. Hintaa tällä laitteella oli Stockalla 39 e.

On kyllä ihan huima ero verrattuna vanhaan mopoon ja pari minuuttia kuivateltuani ihmettelin, että joko tää muka oli tässä? Aiemmin on saanut kärventää ja kuivatella hiuksia ihan tuhottoman kauan.

Kuva
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli
garme
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 403
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 22:36

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja garme »

Entinen Remingtonin hiustenkuivaaja haisi epäilyttävältä eikä suostunut menemään pois päältä, joten oli aika ostaa uusi. Anttilasta mukaan tarttui Björn Axen AC 2000 -kuivaaja hintaan 29,90 e. Eka käyttökerta nyt takana ja vaikka en ole hirveästi koskaan huomannut eroja eri kuivaajien välillä niin voin sanoa että tämä vaikutti ainakin ihan lupaavalta. Kylmäpuhallus tuntui oikeasti kylmältä edelliseen verrattuna. Tehokkaammaltakin vaikuttaa tämä kapine ja kai sen pitäisi vähän tehokkaampi wattimäärän ja iän perusteella ollakin. Diffuusoria en ollut koskaan testannut enkä tiedä jääkö se mulla vähän käyttämättä, mutta ihan hyvin silläkin sai kuivattua ja ehkä toi vähän ylimääräistä muotoa ja volyymia kampaukseen. Hiukset oli föönauksen jälkeen tuuheat mutta kuitenkin sileät eikä yhtään pörröiset. Jos jotain negatiivista pitää sanoa niin vähän painava tuo on ja poikaystävän mielestä ääni on pelottava, omasta mielestäni ihan normaali.
iHerb alekoodi: FEW484
Kikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2669
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:10

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Kikka »

Tämmöinen uutinen löytyi koskien Braunin huhtikuun 2007 ja marraskuun 2008 välisenä aikana valmistettuja Satin Pro- ja Satin Hair Colour -malleja. Nämä vedetään siis pois myynnistä turvallisuusriskin vuoksi.

http://www.braunpurchasing.com/medialib ... inland.pdf

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... 05/1127563
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli
Silja

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Silja »

^Mä juurikin palautin omani (Braun) viime viikolla, vaikka mulla oli toiminut ihan hyvin. Nyt etsinnässä uusi fööni tilalle, saapi vielä kehua omiaan, Vidal Sassoonia tai Remingtonia mietin, Tarjoustalo on täällä ainoa kauppa, josta fööneja saa, eikä huvittaisi lähteä isompaan kaupunkiin föönin takia, kun matkaa on kuitenkin aika paljon. Muistaakseni noita kumpiakin oli siellä, samoin jotain Phillipsejä.

Palautin siis omani Tarjoustaloon, sieltä olin sen ostanutkin, mutta heillä ei ollut antaa uudempaa versiota tilalle, kun ei kuulu enää heidän valikoimiinsa. Tyydyin sitten ottamaan rahat takaisin, kun vaihtoehto olisi ollut soittaa Braunille, jolloin he olisivat lähettäneet palautuspussin, jossa lähettää fööni heille, ja he olisivat sitten laittaneet uuden tilalle... Ajattelin, että kestää turhan kauan, ja ostan jonkun toisen tilalle. Ja nyt vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan!
Unnu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1303
Liittynyt: 03 Maalis 2010, 23:18

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Unnu »

Itse vannon remingtonini nimeen, kyseessä tällainen vehje: http://www.beautyhive.com/wp-content/up ... dryer2.png

Tässä on siis tuo hoitoaine-systeemi, eli napista painamalla tulee hoitoa ilman mukana, sisältää jotain vitamiineja ja avokadoöljyjä. Ainut miinus on, ettei aineen loppumista tiedä kuin itse päättelemällä :P Sitä ei kuitenkaan sieltä niin paljoa lennä että sen voisi selvästi aistia.
Sain tämän toissa jouluna joululahjaksi ja silloin tajusin mikä on hyvä hiustenkuivaaja! Aiemmin olin päristellyt menemään jollain matkakokoisella kympin kuivaajalla, joka kuivatti päänahan ja latvat ja kuivaus kesti puoli tuntia.  ;D Tällä uudella kuivuu tosi nopsasti. Suosittelen. :)
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.
Charleen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 315
Liittynyt: 04 Huhti 2008, 08:51

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Charleen »

onko kellään juureksella kokemusta tästä kuivaimesta?
tuo laine-ominaisuus kiinnostaisi :)

http://www.gigantti.fi/product/pienkone ... enkuivaaja
PrettyMia

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja PrettyMia »

http://www.clasohlson.fi/Product/Produc ... =158118661

^ Onkos kenelläkään kokemuksia tuosta?
SH
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2728
Liittynyt: 26 Touko 2007, 08:50

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja SH »

Ajattelin tilata Briteistä hiustenkuivaajan, mutta siihenhän tarvitsisi adapterin. Paljonko ne maksavat Suomessa ja mistä saa halvimmalla?
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Puf »

Ai että oiskohan munki aika luopua 80?-luvulta tänne asti päässeestä föönistäni (jossa ei muuten ole enää edes sitä suutinta ollenkaan) :D Katsoin alustavasti joululahjalistalle Braun Satin Hair HD710 hiustenkuivaajaa, jonka lupaillaan tuovan hiuksen sisälle kosteutta ja kaikkea hienoa!
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... enkuivaaja

Osaako kukaan sanoa maksaako tuossa nyt ihan turhasta vai toimiiko laite mainospuheiden mukaisesti? Vai kannattaako 45 euron sijaan jättää ostos 25 euroon ja ottaa Remingtonin D5010 hiustenkuivain?
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... tenkuivain

Käytättekö muuten kylmäpuhallusta koko kuivauksen ajan vai pelkästään lopussa? Ja vaurioittaako kylmäpuhalluksella tehty föönaus hiuksia? Eikö se oo vähän sama asia kuin pakkanen ja kylmä tuuli talvella...
lindaw
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 106
Liittynyt: 12 Elo 2008, 17:16

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja lindaw »

Mun 9,5-vuotias hiustenkuivaajani kosahti viime viikolla. Ostin tilalle Babylissin mallin D261E, jossa on 2200 W tehoa, ionisuihku ja turbonappula, jolla ilman nopeus on jopa 85 km/h.  ;D Olen tosi tyytyväinen ko. kuivaajan lopputulokseen. Luulin aina, että ionikuivaaja auttaa vain sähköisyyteen, mutta se saakin hiukset kiiltelemään ihan eri tavalla. Miinuspuolena on se, että sitä turbonappia pitää koko ajan painaa, mikä hankaloittaa kuivaajan käsittelyä. Johto saisi myös olla hieman pidempi.
1c M ii
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja keesha »

Puf kirjoitti: Katsoin alustavasti joululahjalistalle Braun Satin Hair HD710 hiustenkuivaajaa, jonka lupaillaan tuovan hiuksen sisälle kosteutta ja kaikkea hienoa!
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... enkuivaaja

Osaako kukaan sanoa maksaako tuossa nyt ihan turhasta vai toimiiko laite mainospuheiden mukaisesti? Vai kannattaako 45 euron sijaan jättää ostos 25 euroon ja ottaa Remingtonin D5010 hiustenkuivain?
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... tenkuivain
Mua ainakin rupesi lähinnä naurattamaan nuo mainospuheet. Kuulostaa niin älyttömältä, että ilmasta tulisi jotain "satiini-ioneita" jotka leijuisivat sisälle hiukseen lukiten kosteuden niihin. ;D Eiköhän tuo ole ihan peruskuivuri, tosin sen voin uskoa että ne ionisoivat kuivaimet vähentää sähköisyyttä, jos ne toimivat oikein. Mullakin oli kyllä ennen tuommoinen ionisoiva kuivain, enkä huomannut mitään erikoista vaikutusta verrattuna muihin... Riippuu niin paljon siitä käyttötavastakin, miten hiukset asettuvat. Jos puhaltaa pää alaspäin ilman suutinta minne sattuun sitä tukkaa, niin taatusti hiussuomut sojottavat auki ja tukka tuntuu takkuiselta harakanpesältä oli ionisoiva ominaisuus tai ei.
Puf kirjoitti: Käytättekö muuten kylmäpuhallusta koko kuivauksen ajan vai pelkästään lopussa? Ja vaurioittaako kylmäpuhalluksella tehty föönaus hiuksia? Eikö se oo vähän sama asia kuin pakkanen ja kylmä tuuli talvella...
Kylmäpuhallus valitettavan harvassa kuivaajassa oikeasti toimii niinkuin pitäisi, eli puhaltaisi sitä kylmää ilmaa. Mulla on ollut 3 kuluttajille tarkoitettua kuivaajaa joissa on pitänyt olla kylmäpuhallus eikä missään niistä se ole toiminut. Babyliss Pro:ssa taas kylmäpuhallus toimi oikeasti, ja sen tarkoitushan on lopuksi vain viedä sitä kiiltoa sulkemalla hiussuomuja, eli sillä ei kuivata sitä hiusta. Kylmäpuhallus siis ei ole kovin vaarallista hiukselle, päinvastoin... :)
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
Retro

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Retro »

Oliskos kokemuksia OBH Nordican Artist Breeze 1800-kuivaajasta? Uusi kuivuri tulisi tarpeeseen ja tuo näytti olevan Plussa-tarjouksessa marraskuussa...  ;) Myös suosituksia paremmasta otetaan vastaan.
Vastaa Viestiin