Hyvä hiustenkuivaaja?

Leikkaukset sekä kampaukset
funky_chicken
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2649
Liittynyt: 03 Loka 2006, 13:15

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja funky_chicken »

Naanna kirjoitti:
salsa1 kirjoitti:
naanna kirjoitti: Sain tänään Philipsin SalonPro 2100w Ion -föönin ja todella tyytyväinen olen ainakin näin ensimmäisen käyttökerran jälkeen. Mukana tuli diffuuseri (todella iso sellanen), erilaisia puhalluksia löytyy 9 kpl (myös kylmäpuhallus), ionisaattori ja "keraaminen elementti" (mikä se sit onkaan). Johtoakin löytyy mukavat 2,5m ja hinta oli n. 45€.

Ero on lievästi sanottuna huomattava vanhaan Braunin 1200w -kuivaimeen varrattuna...
Mietin kans tätä fööniä,mitä lie maksaa joulun tienoilla.onko kellään tästä föönistä pitempää kokemusta?
Mulla on tuo fööni ollu käytössä nyt melkein pari viikoo (joka päivä oston jälkeen) ja edelleenkin olen todella tyytyväinen. Lisäisin vielä, että laite on myös suhteellisen kevyt, eli ei kädet väsy föönaillessa.
Mä sain tuon Philipsin SalonPro Ceramic Ion (mikälie se oikea nimirimpsu on) 2100W HP4890:n joululahjaksi ja säikähdin ihan sen isoa kokoa, varsinkin silloin kun diffuuseri on paikoillaan. Tuntuu mun heikkoihin käsivarsiin hieman painavalta ja muutenkin tuon kanssa toimiminen on vähän kömpelöä sen koon takia - saa käyttää koko käsivarren ulottuvuuden kuivaillessa. Lisäksi ne liukukytkimet ei meinaa millään liikkua, jos on vähänkin kosteat tai hiustuotteista liukkaat sormet. Mutta totutellaan ja testaillaan....
Livia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1714
Liittynyt: 11 Syys 2007, 16:32

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Livia »

Ai täällä on tällainenkin ketju, olisi pitänyt lukea ennenkuin pyysin lahjaksi OBH Nordican fööniä. Ja senkin valitsin siksi, kun väri oli niin nätti. Mä en oo tosiaan hiustenkuivaajaa käyttänyt juuri ikinä, kun pintapörröt tykkää liikaa siitä pyörityksestä ja pää on ku linnunpesä föönauksen jälkeen. Nyt uhrauduin kuitenkin haluamaan sellaisen, kun on hyvä suoristusrautakin. On tuossa OBH:ssa ainakin mieletön puhallusteho verrattuna iänvanhaan Philipsiin, jota olen joskus käytellyt. Nappuloitakin oli jos jonkunmoista, taitaa olla puhallusta kahdella teholla, kahdella lämmöllä ja viileällä puhalluksella, sitten joku muu nappi ja ioni-toiminto. Kelpaa mulle :)
meriucha

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja meriucha »

Minä käytän fööniä tosi harvoin, yleensä annan vapaasti kuivua, mutta joskus esim. juhla-aamuina avokki alkaa motkottaa että kun aina on hiukset märät ja pitää odottaa ja plaa plaa plaa niin tuli sitten joitain kuukausia sitten ostettua Babylissin 1600w hiustenkuivaaja parilla kympillä. En siinä juuri ole omaan pönsääni käyttänyt kuin kylmäilmapuhallusta, lämmintä ilmaa olen käyttänyt marsujeni kuivaamiseen eli asiansa ajaa varsin hyvin  ::)
Emily D.
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 678
Liittynyt: 30 Tammi 2008, 16:38

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Emily D. »

Äippä osti vuosi-pari sitten kampaajan suosituksesta Wellan Sahira-föönin.
Todella tehokas, kolme eri lämpötilaa, mutta painaa paljon.
Hinnasta en tiedä yhtään, mutta kun lähden kotoa asumaan omilleni, on kyllä hankittava hyvä hiustenkuivain.
En pärjää ilman, kun olen tottunut liian hyvään, sillä tykkään Sahirasta sen painosta huolimatta.
Kasvaapa haba :)
I had actively participated in every moment of the creation of this life. So why didn't I see myself in any of it?
The only thing more impossible than staying was leaving.
I didn't wanna hurt anybody. I wanted to slip quietly out the back door and not stop running until I reached Greenland.
Marella

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Marella »

Mä ostin vuosi-puolitoista sitten Philipsin Jetset Control ION föönin ja mä oon niin rakastunut siihen. Toimintoja löytyy tarpeeksi ja kylmäpuhalluskin on.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Oon päättänyt alkaa föönata hiuksiani. En nyt siis joka kerta suihkun jälkeen, mutta aina silloin, kun en ehdi odottaa, että ne kuivuisi sen päälle viisi tuntia...Ajattelin ensi kuussa hankkia siis hiustenkuivaajan ja sellaisen pyöröharjan. Niin ja toki muotovaahdon. Hiukset ehkä voisi paremmin, jos ei föönaisi ollenkaan, mutta toisaalta- en enää värjää joten joku pahisjuttu tilalle, haha.

Mitä mieltä muut olette hiusten föönaamisesta? Onko se ehdoton ei? Tai siis tarkoitan, että tarviiko sitä pelätä? Kun nykyään ajattelen ei se musta mikään paha juttu ole, kun hoitaa hiuksiaan oikeasti hyvillä tuotteilla, laittaa vielä hyvät jätettävät ja lämpösuojat ennen föönausta. Ehkei siis ne hiukset tipu päästä. Siis tuo voi kuulostaa tyhmältä, kun kyselen, mutta mua on joskus niin paljon peloteltu kuivaamisesta, että on jäänyt kammo, josta yritän nyt päästä eroon.

Pitääkin lueskella tätä ketjua näistä hiustenkuivaajista, sitten lämpösuojista, hajsuteettomista muotoilutuotteista...mä en taida nukkua tänä yönä ollenkaan :D
Viimeksi muokannut Chaos, 10 Huhti 2008, 00:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

Mä itse ajattelen niin, että jos tosiaan tukkaa hoitaa hyvin, käytössä on fööni, jossa myös miedompaa puhallusta ja alla hyvät lämpösuojat ja jätettävät, niin tuskinpa siitä nyt isoa haittaa on. Uskoisin itse, että vähemmän föönaus rasittaa kuin esimerkiksi kestovärjäily.

Kieltämättä itsellänikin käynyt joskus mielessä, tätä tukkaa saa odotella ainakin 10h että se on kuiva... ::) Mutta oma fööni on myös tasoa Anttilan alelaari, joten uuden voisi hommata- hätätilanteita varten ;)
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
Marella

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Marella »

Mä joudun föönata joka päivä tukkani. Lyhyt kun on ja heti pystyssä kun johonkin päällään nojaa. Ei tää yhtään sen huonokuntosempi oo kun muutenkaan, vaikka mitään super aineita käytäkkään.
Kähmäräpälä
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 101
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 14:20

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Kähmäräpälä »

Mulla on lapaluihin asti ulottuvat hiukset ja föönaan nämä aina pesun jälkeen. Föönaaminen jää välistä vain ja ainoastaan silloin, jos tiedän pysyväni neljän seinän sisällä ja poistuvani lähinnä ruokakauppaan tai lenkille. Hiukseni eivät vaan asetu nätisti ilman föönausta - ne jäävät jotenkin pörröisiksi ja todella hankalasti käsiteltäviksi. Mielestäni hiukseni ovat kuitenkin aika hyväkuntoiset, vaikka olen niitä paljon föönannut :) . Ostin joku aika sitten OBH Nordican kuivaajan, joka tuntuu tosi tehokkaalta.
ansq
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 200
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 20:26

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja ansq »

mä en ole koskaan perustanut mistään kalliista jutuista, tällä hetkellä hyvä kuivaaja on babylissin ilmakiharrin ilman kiharrinosaa! pieni ja näppärä ja kuivaa hyvin!
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja calypso »

ChaosBlack kirjoitti: Mitä mieltä muut olette hiusten föönaamisesta? Onko se ehdoton ei? Tai siis tarkoitan, että tarviiko sitä pelätä? Kun nykyään ajattelen ei se musta mikään paha juttu ole, kun hoitaa hiuksiaan oikeasti hyvillä tuotteilla, laittaa vielä hyvät jätettävät ja lämpösuojat ennen föönausta. Ehkei siis ne hiukset tipu päästä. Siis tuo voi kuulostaa tyhmältä, kun kyselen, mutta mua on joskus niin paljon peloteltu kuivaamisesta, että on jäänyt kammo, josta yritän nyt päästä eroon.
Ennen pidin föönaamista melko pahana rääkkinä tukalle, ja turhana muutenkin (kyse pitkistä hiuksista, joten muotoon föönaamista en tarkoita). Sain hiukseni aina vain järkyttävään pörröön, kuivan tuntuisiksi ja käden kipeäksi kun siinä prosessissa meni niin tuhottoman kauan. Vanha kuivaajani oli joku ihme merkkinen, 1200 wattinen ruppana kamalalla metelillä ja ilman kunnollisia suulakkeita, puhallustehoja oli kaksi ja ilma jota fööni puhalsi oli tosi tosi kuumaa.


Olen nyt kuitenkin tullut toisiin aatoksiin uuden hiustenkuivaajani myötä. Ostin tilalle 1900 wattisen Eclipsen jossa on kunnolliset suulakkeet, kolme lämpötilaa joista yksi on kylmäpuhallus, ja kaksi puhallustehoa. Eli mielestäni jos panostaa kunnolliseen kuivaajaan (+ lämpösuojiin ja jätettäviin tottakai&nbsp; ;)) niin föönaaminen on ihan ok eikä tee juurikaan hallaa hiuksille. Vanhalla alitehoisella rutkuföönillä taas ei saa mitään muuta kuin rumaa jälkeä ja vaurioita hiuksiin&nbsp; :D En vieläkään käytä fööniä joka pesun jälkeen, mutta käytän sitä huoletta jos tulee kiire saada tukka kuivaksi tai jos joku kampaus sitä vaatii.
Natsu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 62
Liittynyt: 03 Tammi 2008, 16:11

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Natsu »

Itse olen föönaillut hiuksiani jo ala-asteelta asti, kun paksu pehkoni ei oikeen kuivu ja asetu ilman sitä... Tällä hetkellä ikää on kohtapuoliin 24 ja vielä on tukka päässä :D

Laitteeseen kannattaa mielestäni panostaa ja olen ainakin itse huomannut eron hommattuani kunnon laitteen, josta löytyy puhallustehoa ja lämpötilavaihtoehtoja joka lähtöön :) esim. suoristaminen kuluttaa ja hamputtaa hiuksiani huomattavasti enemmän kuin jokapäiväinen föönailu.(rauta on silti mulle elintärkeä, luonnonkihara tukka ku on ;))

Mulla on tapana pesun jälkeen aina suihkia jätettävää ja laittaa latvasuojaa, en siis käytä mitään erityistä lämpösuojaa.. Oon kuitenkin todennut, että hyvällä hoidolla ja jätettävillä tukan saa pysymään pehmeänä föönailusta huolimatta :)
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Mulla jokin Babyliss vaaleenpunanen, ostettu Gigantista muutama vuosi sitten.. maksoi kait 35e?
Halusin ehdottomasti kylmäpuhalluksen ja silloin oli todella vaikeata löytää sellaista fööniä..

Tuon hyvä kun se on pieni, sopii käteen, ei paina.
Kaksi eri lämpöä ja kaksi puhallusvoimakkuutta.

Palvellut erittäin hyvin. tippunut muutaman kerran yms. Mutta silti pelittää kuin uusi :)
Ja se väri on uskomattoman hieno :D
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Jouana »

Mä käytän säännöllisesti fööniä, oikeastaan ihan vähintääkin loppusilaukseen. Koitan silti välttää ylenpalttista föönailua. Oon tässä hiljan tullut käsittäneeksi että mun kuivaaja on ihan liian löysä tehoiltaan (1400w), mutta on siinä onneksi sentään viileäpuhallus. Tosin ei se nyt yhtään viileä ole, vähemmän kuuma lähinnä.

Nyt siis hakusessa hyvä kuivuri, ihan hyvä jos ei ihan maltaita maksaisi. Onko kokemuksia/mielipiteitä seuraavista
Remington&nbsp; d5410 (2000w) ja/tai&nbsp; Vidal Sassoon VS937E (2000w)?

Ehkei sillä ole suurta väliä kumman hankkii, mutta jos jollakulla sattuisi olemaan käsityksiä suuntaan tai toiseen niin aina parempi.

On tää vähän noloa etten pysty/halua/osaa/kykene enää tekemään mitään hankintoja ilman juures-foorumia&nbsp; ::) Mut oon saanut vahvan käsityksen etten ole ainoa&nbsp; ;D
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
Tiitunen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 02 Touko 2007, 01:08

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Tiitunen »

Minä pyrin rajoittamaan föönailua, mutta käytän kuivaajaa varmaan kerran-pari kuukaudessa. Ennen käytin harvemmin, mutta jos on on huono tukkapäivä, hiusten muotoileminen näteiksi kyllä piristää.&nbsp; :) Jos föönaan, annan tukan kuivua itsekseen ja föönaan vasta ihan lopuksi niin että kuivaajaa ei tarvita kovin monta minuuttia. Rasitus on silloin varmasti paljon pienempi kuin jos kuivaisi märkää tukkaa kuumalla föönillä puoli tuntia. Totta kai käytän aina myös jätettäviä ja jotain lämpösuojallista muotoilutuotetta.
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009
Vastaa Viestiin