Hyvä hiustenkuivaaja?

Leikkaukset sekä kampaukset
January
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 55
Liittynyt: 24 Kesä 2007, 17:49

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja January »

Sain lahjaksi uuden hiustenkuivaimen, enkä ole sitä vielä päässyt testailemaan. Vaikuttaisi ihan hyvältä, mutta haluaisin kuulla mielipiteenne: Vaikuttaako merkki kuinka paljon hiustenkuivaajan toimivuuteen ja tehokkuuteen? Tuo kuivaajani kun ei ole mitään huippumerkkiä, kupeessa näyttäisi lukevan Ideale+.   (minä ainakaan en ole koskaan ennen kuullut)
   Kuivaajassa kuitenkin on tehoa 2000W, kylmäpuhallus, kolme puhallusnopeutta ja kaksi lämpötilavaihtoehtoa. Laite näyttää hyvältä eikä mitenkään heikkotekoiselta ja erillinen suutinkin löytyy. Uskon kyllä iloisesti huristelevani tuolla muutaman vuoden, mutta miltä tämä vaikuttaa teidän mielestänne?


EDIT: pääsin eilisiltana testailemaan kuivaajaani ja vautsi miten hyvältä se vaikuttaa! Tukka kuivuu ennätysajassa enkä tarvinnut tänään edes suoristusrautaa, kun hiukset olivat niin kauniisti mallissaan  :-* Ehkä sitten siirrynkin suoristusraudan jatkuvasta käytöstä hieman hellävaraisemmalta tuntuvaan kuivailuun, kun ei tuloksessa niin suurta eroa ole...
Viimeksi muokannut January, 26 Joulu 2008, 16:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
epe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 422
Liittynyt: 28 Touko 2007, 17:15

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja epe »

Mulla on kans ollut joku kaupanpäällismatkakuivain ja se on kyllä surullisin laite ikinä. En edes muista kuinka kauan meni kun sillä kuivas hiukset mutta hermo meni. En voi suositella :D
muutettu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1432
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 06:14

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja muutettu »

Itse sain lahjaksi Rowenta Provital-kuivaajan, 2000W Ceramic Ionic :D On aivan superihana verrattuna entiseen pikkukuivaimeen, kuivaus on supernopeaa eikä hiukset kuumu juurikaan kun voi valita lämpötilan. Plussaa vielä ihanasta violetista väristä. Toivottavasti tällä suihkii nyt pidemmän aikaa, kerran olen testannut ja ainakin ihan laatukuivaimelta vaikuttaa.
So it goes.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä ostin jo lokakuussa sitten sen Clas Ohlsonin Coline-merkkisen kuivaajan eli tämmöinen http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=14567897. Normaalisuuttimen lisäksi mukana tuli diffuusori josta mä en tajua yhtään miten sitä kuuluisi käyttää. Olen muutamia kertoja tuota käytellyt (yleensä pesen iltaisin ja annan kuivua omaa tahtiaan vapaana kun on lyonnonkiharat) ja ihan pätevältä kaverilta tuntuu näin amatöörin näkökulmasta. :) Kylmäpuhalluksella saa hieman nopeutettua hiusten kuivumista ilman että menettää kiharat.
Cecilia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 846
Liittynyt: 05 Huhti 2009, 10:59

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Cecilia »

Luin tänään postissa saapunutta Gloriaa, ja löysin sieltä jotain aivan uskomatonta. Siinä esiteltin Remingtonin uutta Spin Curl -hiustenkuivaajaa. En edes yritä selittää, miten tämä toimii, virallisilta nettisivuilta löytyvä video kertonee kaiken.

Tavallaan himottaisi ostaa tuo, sopisi hyvin arkikiharoiden tekoon, mutta toisaalta olen hieman skeptinen toimivuuden suhteen. Videossakin on epämääräisiä taukoja aina välillä, helppohan tukka on fiksata hienoksi esim. piippausraudalla.
Angora
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 317
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 03:49

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Angora »

^Sokoksella oli esittelyssä toi Spin Curl -hiustenkuivaaja. Ei sillä tollaisia kiharoita saa kuin tossa videossa, vaan sellaset "surffikiharat", eli paljon pienempi aalto ja vähän takkusemman näkönen...

Esim.
http://www.handbag.com/?module=images&f ... leId=98079

Tällä sivulla englannin kielinen yksityishenkilön kirjoittama arvostelu ja omatekoinen video:
http://cosmetic-candy.com/?p=4939
Viimeksi muokannut Angora, 26 Huhti 2009, 22:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sometimes I'm terrified of my heart; of its constant hunger for whatever it is it wants. The way it stops and starts. -Edgar Allan Poe
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja ellen »

Samanlaisia kiharapatukoita saa kierrettyä ihan käsinkin tällaisen laitteen avulla ja ilman föönin kuumakäsittelyä. Kosteita hiuksia vain pötkölle kiertämällä tuota laitetta ympäriä samaan suuntaan, annetaan hiusten kuivata itsestään, harotaan sormin pötköt auki ja se on siinä. Tuloksena hieman kiharampi pehko kuin mitä Angoran postaamassa kuvakokoelmassa, mikä tehty tuolla föönisysteemillä.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Voin vain arvailla sitä kauheutta miltä oma pääni näyttäisi tuon Kiharrus föönin käsittelyn jäljiltä  :P
Jossain lehden arvostelussa lukikin ettei sovi luonnonkiharalle. Suoraan tukkaan tuolla näkyy saavankin ihan ok lainetta. Mutta näyttää melko hankalalta.

Fööneista vielä. En myöskään usko että sillä merkillä niinkään on väliä. Kyllä se on se teho. Itse olen pitänyt omassa föönissäni tuosta ionisoinnista. Se kyllä vähentää huomattavasti sähköisyyttä. Tällä hetkellä käytössä muutaman vuoden vanha Vidal Sassoonin fööni.
Tuulikaappi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 804
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:29

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Tuulikaappi »

Ostin lauantaina Philipsin SalonDry Control -kuivaimen (2100 W, malli HP4983), enkä oikein tykkää tuosta. Se tuntuu ihan hirmu isolta ja kömpelöltä, ja kun mä en muutenkaan ole mikään tottunein föönin käsittelijä, niin hommasta ei meinaa tulla mitään, varsinkaan, jos toisessa kädessä on vielä harja.

Miten muuten ton kylmäpuhalluksen kanssa: pitäisikö sen ilman olla oikesti viileää? Poikakaverin kuivaajasta tulee sellaista selvästi vilpoista ilmaa, mutta tuolla Philipsillä kylmäpuhalluskin tuntuu lämpimältä, vaikkei olekaan yhtä kuumaa kuin normipuhallus. Ihan turhake koko juttu, jos se kerran noin toimii. ::)
1c M ii, tjsp
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mena kirjoitti: Mä ostin jo lokakuussa sitten sen Clas Ohlsonin Coline-merkkisen kuivaajan eli tämmöinen http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=14567897. Normaalisuuttimen lisäksi mukana tuli diffuusori josta mä en tajua yhtään miten sitä kuuluisi käyttää. Olen muutamia kertoja tuota käytellyt (yleensä pesen iltaisin ja annan kuivua omaa tahtiaan vapaana kun on lyonnonkiharat) ja ihan pätevältä kaverilta tuntuu näin amatöörin näkökulmasta. :) Kylmäpuhalluksella saa hieman nopeutettua hiusten kuivumista ilman että menettää kiharat.
Tämä Clasun kuivain sitten otti ja hajos joten ostin tilalle Babylissin 1600W halpiksen: http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedServ ... e=BELD111E. Ehkä tuo kestäisi vähän kauemmin mun harvaa käyttöä, nyt on ainakin takuukuitti varmasti tallessa!  ;)
Charleen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 315
Liittynyt: 04 Huhti 2008, 08:51

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Charleen »

Tuulikaappi kirjoitti: Ostin lauantaina Philipsin SalonDry Control -kuivaimen (2100 W, malli HP4983), enkä oikein tykkää tuosta. Se tuntuu ihan hirmu isolta ja kömpelöltä, ja kun mä en muutenkaan ole mikään tottunein föönin käsittelijä, niin hommasta ei meinaa tulla mitään, varsinkaan, jos toisessa kädessä on vielä harja.

Miten muuten ton kylmäpuhalluksen kanssa: pitäisikö sen ilman olla oikesti viileää? Poikakaverin kuivaajasta tulee sellaista selvästi vilpoista ilmaa, mutta tuolla Philipsillä kylmäpuhalluskin tuntuu lämpimältä, vaikkei olekaan yhtä kuumaa kuin normipuhallus. Ihan turhake koko juttu, jos se kerran noin toimii. ::)
mulla on tuo sama. ei se mitään jääkylmää puhalla, sellasta haaleenviileetä.
tragedia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 687
Liittynyt: 13 Heinä 2009, 22:56

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja tragedia »

Multa löytyy Vidal Sassoon Hot Tools  VS561 ionisoiva fööni, tätä on saatavilla sekä diffuusorilla, että ilman ja mulla on versio, jossa oli diffuusori mukana.
Kuva
Ostin kuivaajani viime kevättalvella edellisen muinaisen lorkun kylkiäisföönin sanottua sopimuksensa irti ja oon kyllä ollut tähän tosi tyytyväinen, parhaita, ellei paras kokeilemani markettifööni, päihittää ainakin kaikki kokeilemani saman hintaluokan remingtonit ja babylissit.
Fööni on teholtaan, 2000W, ionisoiva ja siinä on 2 lämpötila- ja 2 nopeusvaihtoehtoa sekä viileäpuhallus, todella pitkä johto ja tämä on myös todella kevyt (vaikkakin muuten aika ison kokoinen), mikä helpottaa työskentelyä huomattavasti, äänikin mielestäni melko hiljainen.

Hintaa tällä taisi olla ostaessa 39e (s-etukorttitarjous), normisti hiukan enemmän. Diffuusoriton versio taisi kuitenkin normihinnaltaankin olla alle 40e, en tosin tiedä varmaksi, ovatko kaikki ominaisuudet muuten samat kuin tässä.

Oho, tulipa mainospuhe!  ;D Mut olen kyllä todella onnellinen, että löysin edullisen föönin, joka toimii kuin unelma (tosin ei paljoa vaadi, että fööni on parempi kuin edellinen, joka ylikuumeni ennen kuin tukka ehti läheskään kuivaksi ja huusi kuin sumutorvi)

edit: Hassua, heti kun pääsin tänne hehkuttamaan, huomasin tänään, että sama fööni on taas sokkarilla tarjouksessa 39,90.
Viimeksi muokannut tragedia, 19 Syys 2009, 17:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1cFii
Sikses iha nätti naine.
minnaliini
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 249
Liittynyt: 02 Joulu 2008, 22:55

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja minnaliini »

Mikäs on tällä hetkellä sitä föönien aatelistoa?? Uuden kuivaajan hankkiminen alkaa olla ajankohtaista ja vilkaisin nopeasti Anttilassa ympärilleni. Kaipaisin ainakin kunnon puhallustehoa: onko 2200 w se kaikkein paras?? Onko eri merkeissä käytännössä eroja?

Entäs mitä tarkoittaa ionisoiva (liitttykö jotenkin hiuksien sähköistymisen estämiseen?)
Hiukset tällä hetkellä pitkä polkka, luonnontaipuisat, karheat ja kuivat. Lempparituotteet: Tigi O&H ha ja Tigin silottavat muotoilutuotteet. Ihonhoidossa käytössä Lumene Sensitive touch ja Erisan, meikkipohjana Lily lolo, luomiväreissä/huulipunissa Dior.
Fuchsian

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja Fuchsian »

minnaliini kirjoitti: Mikäs on tällä hetkellä sitä föönien aatelistoa?? Uuden kuivaajan hankkiminen alkaa olla ajankohtaista ja vilkaisin nopeasti Anttilassa ympärilleni. Kaipaisin ainakin kunnon puhallustehoa: onko 2200 w se kaikkein paras?? Onko eri merkeissä käytännössä eroja?

Entäs mitä tarkoittaa ionisoiva (liitttykö jotenkin hiuksien sähköistymisen estämiseen?)
Samoja tietoja kaipaisin itsekin, pitäis fööni vaihtaa uuteen. Nykyinen on kyllä 1600w, mutta haluaisin tehokkaamman. Mulla oli ilmeisesti Vidal Sassoonin yks tossa hetken (sain äidiltäni), mutta minä surkea onnistuin TIPUTTAMAAN sen KAKSI KERTAA lattialle. Ja voitte vaan kuvitella, että ei enää sitten onnistunut tällä föönillä yhtään mikään. Pidin tosi paljo ntuosta, mutta en ole vaan merkistä enää varma. Muistikuva ois, että se ois kuitenki ollut aika painava verrattuna tuohon toiseen..

Eli lisäisin noihin, että mikäs ois semmonen suht kevyt (eli ei liian iso käteen kuitenkaan), mutta kuitenkin tehokas ja haluaisin sen lisäsuuttimen kans..diffuusori? Ja onko sitten kestävyydessä eroa, maksaako 30 vai 50e esim? Tai onko järkeä panostaa fööniin vaikka sen 50e, vai onko se ihan rahan tuhlaamista? (Toisaalta just tilasin sen kalliin ghd:n suoristusraudan, että mietin jos kerralla laittais kaikki värkit kuntoon :D).

Suosituksia?
tragedia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 687
Liittynyt: 13 Heinä 2009, 22:56

Vs: Hyvä hiustenkuivaaja?

Viesti Kirjoittaja tragedia »

^^Mun mielestä sun kuvaukseen sopisi hyvin toi mun edellisellä sivulla mainostamani ionisoiva Vidal Sassoon, tehoa löytyy 2000w ja mukana tulee diffuusori on myös tosi kevyt ja kätevä käyttää, Sokoksilta ainakin löytyy näitä.

Jos muuten se diffuusori on sulle ehdoton kriteeri föönissä niin niitähän saa ostettua myös irto-osina.
1cFii
Sikses iha nätti naine.
Vastaa Viestiin