Sivu 1/1

Värin tarttumisongelmia

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 21:00
Kirjoittaja Hanzku
Millä ihmeellä saan värin tarttumaan latvoihini? Värjäsin vaaleista hiuksista tummemmaksi ja latvoihin väri ei tunnu tarttuvan, ei sitten millään. Tuntuu omituiselta, eikö huonokuntoisempiin pitäisi tarrata paremmin? Parin viikon päästä olis seuraava värjäys. Olisko mitään tehtävissä, että sais ens kerralla paremmin tarttumaan? :-\ Apua....

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 21:02
Kirjoittaja Henriikka
Huonokuntoisista latvoista, jos ne siis ovat tietyn pisteen yli menneet, kestoväri liukuu helposti pois.
Tällaisiin latvoihin yleensä suoraväri tarraa kiinni paremmin.

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 21:12
Kirjoittaja Hanzku
Kun sitäkin on jo kokeiltu... Vivan suklaanruskealla olen tätä edellistä tukkakatastrofia korjaillut. Ainakin väri on vähän parempi kuin se kamala hämäävä recitalin vaalea kultamahonki. Tulos oli kaukana siitä mallitupsusta.

Vaikka onneksi ne latvat ei nyt kovin huonokuntoiset ole. Ja toisaalta värjäystuloskin on lähes "liukuvärjätyn" näköinen, joten ties vaikka näyttäisi tarkoituksella tehdyltä!!! Toki tasainen väri olisi edelleen tavoitteena.

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 22:10
Kirjoittaja Eläimellisyys
Käytätkö paljon silikonipitoisia hoitoaineita? Ne voivat estää värin tarttumista latvaan... Mutta joo, laita ahkerasti suoraväriä, kyllä se väri ajan kanssa sinne latvoihinkin piintyy...

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 22:55
Kirjoittaja Hanzku
Jaahas. Täytyypä samantien käydä tutkimassa putelien pienelä präntätyt. Tehohoitokuuri on kyllä ollut päällä, millään ei pituudesta enempää haluaisi luopua. (15 cm lähti pari kk sitten, yhtälailla huonojen latvojen kuin leikkauksenkin takia)

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 23:19
Kirjoittaja Ishamael
Kannattaa kokeilla kevytväriä, kuten esim casting ja polycolor.
Huokoisessa hiuksessa ei kestoväri tietyn pisteen jälkeen enää pysy, ja suoraväri antaa taas harvemmin tarpeeksi intensiivistä lopputulosta koska sen tummennuskyky ei kuitenkaan ole kovin merkittävä.
Itse lähtisin kokeilemaan tuolla kevytävärillä ja sitten pitämään yllä tulosta vasta suoravärillä, ettei tarvitsisi jokaviikko olla uusimassa.

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 09:59
Kirjoittaja deko
PolyColor on yksi tiukimmin tarttuvista väreistä jota olen testannut  ;D pysyy jopa valkaistussa ja myös yllättävän kivasti ylikuntoisessa tyvessä. Ja onneksi hyvin löytyvä ja edullinen väri.

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 14:00
Kirjoittaja Hanzku
Täytyypä kokeilla tuota PolyColoria. Toivottavasti sillä saa värin viimein tarttumaan! Tack!!!

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 22:05
Kirjoittaja Gotcha
Ishamaelin kanssa samoilla linjoilla, kevytvärin pitäisi tarttua huonoihinkin latvoihin. Jatkossa suosittelen värjäämään tyven kestovärillä ja pituudet kevytvärillä. Hankalaa ehkä, mutta lopputulos palkitsee!  ;D

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 04:08
Kirjoittaja Ice
tähän väliin muistutan, että LUKEKAA NE SÄÄNNÖT TÄLTÄKIN FOORUMILTA

vastasin meinaan ihan samaan kysymykseen täällä juuri eilen, kuin mitä tämä ketju käsittelee

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 10:11
Kirjoittaja Efva
Ice: ettei olisi ollut kyse siitä, että täältä katoili eilen viestejä roppakaupalla?

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 21:45
Kirjoittaja Ice
se saattaa olla, mutta sitten on kyllä koko ketju kadonnut siitä aiheesta :( antakkee rääkymiseni anteeksi jos asia näin ;)

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 06 Helmi 2006, 13:03
Kirjoittaja Nuppu
Mulla taas ei väri tartu tyveen, byää  :'( Viikonloppuna juuri laitoin loput Visionista. Tarttui siihen tyveen nyt jotain väriä, mutta tietyssä valossa katsottuna se selvästi erottuu muista hiuksista. Ei kai tuolle paljon mitään mahda, kun hoitamaan en ainakaan suostu yhtään vähempää  ;) Täytynee kokeilla sitä Poly Coloria.

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 06 Helmi 2006, 13:34
Kirjoittaja Efva
Nuppu kirjoitti: Mulla taas ei väri tartu tyveen, byää  :'(
Mä saan värin tarttumaan tyveen vain vaikutusaikaa pidentämällä. Viimeksi pidin Preferenceä "vain" 35 minuuttia (joka sekin on jo suositeltua pidempi vaikutusaika), ja tyvi jäi todella haaleaksi - tosin laittamani väri oli sekoitus normaalisti käyttämääni nelosta ja sitten toinen puolikas oli vitosta, mutta ei sen silti olisi mielestäni näin haaleaksi jäädä. Meinaan joka tapauksessa pitää jatkossa sen kolme varttia, sillä ainakin tarttuu. Eikä ole lähtenyt tukka päästä. Vastaavat kokeilut silti omalla vastuulla. ;D

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 06 Helmi 2006, 13:39
Kirjoittaja Nuppu
Niin joo, Mirrehän olikin meidän Preference-ekspertti  ;) Sitä voi kans kokeilla, siinä kun on niin nätti se vitossävyn ruskeekin...

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 06 Helmi 2006, 13:45
Kirjoittaja Efva
Nuppu kirjoitti: Niin joo, Mirrehän olikin meidän Preference-ekspertti  ;) Sitä voi kans kokeilla, siinä kun on niin nätti se vitossävyn ruskeekin...
Ai niin, mä oon vissiin ennenkin viisastellut näistä jutuista. ;D Nooh...

Näyttäis muuten vähän siltä, että se viitossävy on jotenkin pikkuisen kullertava, tai ainakin tuolla miksauskerralla tyvestä tuli jotenkin lämminsävyinen (siis sen lisäksi, että jäi haaleaksi). Pakko johtua siitä vitosesta, kun ei se nelonen ainakaan muilla kerroilla ole sellaista sävyä tuonut. Tai sitten se sekoittaminen toi väriin jotain, mitä niissä väreissä ei yksinään ole...  ???

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 07 Helmi 2006, 18:53
Kirjoittaja Nuppu
Kysytään nyt sitten Mirreltä (toki muutkin saa vastata  ;)), että miten yleensä lasket sen vaikutusajan? Siis tarkoitan, että aloitatko laskemisen siitä, kun olet levittänyt kaiken värin vai siitä, kun aloitat levittämään? Ja kun kuulemmaista ajoittain värjäät vain tyveä, niin eikö siihen tyven ja muun osan välille sitten jää rajaa?  ???

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 07 Helmi 2006, 19:53
Kirjoittaja Efva
Nuppu kirjoitti: Kysytään nyt sitten Mirreltä (toki muutkin saa vastata  ;)), että miten yleensä lasket sen vaikutusajan? Siis tarkoitan, että aloitatko laskemisen siitä, kun olet levittänyt kaiken värin vai siitä, kun aloitat levittämään?
Aloitan ajan laskemisen siitä, kun kaikki väri on levitetty. :)
Ja kun kuulemmaista ajoittain värjäät vain tyveä, niin eikö siihen tyven ja muun osan välille sitten jää rajaa?  ???
Eipä kyllä jää. :) Silloin, kun ensimmäistä kertaa olen ollut värjäämässä entistä tummemmalla värillä (oon tummentanut vähitellen) oon laittanut kestolla koko pään, mutta nyt en enää uskalla rääkätä latvoja varsinaisella kestovärillä. Jos näyttää haalistuneelta, niin laitan sitten jotain samansävyistä kevyempää väriä, viimeksi Castingia. :) 

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 07 Helmi 2006, 19:58
Kirjoittaja Nuppu
Mirre kirjoitti:
Nuppu kirjoitti: Kysytään nyt sitten Mirreltä (toki muutkin saa vastata  ;)), että miten yleensä lasket sen vaikutusajan? Siis tarkoitan, että aloitatko laskemisen siitä, kun olet levittänyt kaiken värin vai siitä, kun aloitat levittämään?
Aloitan ajan laskemisen siitä, kun kaikki väri on levitetty. :)
Mua vaan oudoksuttaa siinä se, kun mulla ainakin kestää värin laittaminen tooosi kauan, niin sittenhän niihin osiin ajattelisi värin tarttuvan paljon tiukemmin (liiankin tiukasti), joihin ensin on levittänyt.  ??? Mihin sitten levität ensin?

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 07 Helmi 2006, 20:19
Kirjoittaja Efva
Nuppu kirjoitti: Mua vaan oudoksuttaa siinä se, kun mulla ainakin kestää värin laittaminen tooosi kauan, niin sittenhän niihin osiin ajattelisi värin tarttuvan paljon tiukemmin (liiankin tiukasti), joihin ensin on levittänyt.  ??? Mihin sitten levität ensin?
Mä aloitan aika lailla tuolta pään päältä, jakauksen kohdasta,  ja etenen siitä sitten molemmille sivuille, sitten laitan taakse ja lopuksi ohimoihin ja etuosan hiusrajaan. Kyllähän se levittäminen mullakin aika kauan kestää, mutta ei mulle koskaan ole tullut ongelmaksi liian tiukasti tarttuminen... päinvastoin.

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 09 Huhti 2006, 13:00
Kirjoittaja Efva
Laitoinpa pitkästä aikaa tyven Poly Colorilla ja kylläpä tarttui taas hyvin. Värikin on helppo levittää, kun se vaahdottuu. Olikohan tässä ongelmana se värin haalistuminen vai miksi vaihdoinkaan kalliimpaan Preferenceen? Täytyy tarkkailla...

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 19 Huhti 2006, 13:50
Kirjoittaja Tuulikaappi
Olisko vinkkejä, miten värin saa tarttumaan ja myös pysymään noissa ohimon haivenissa? Mä laitoin torstaina sinimustan kestovärin, ja jo nyt on tuosta ohimoilta taas kulunut aika paljon väriä pois. :-\ Noi haivenet on muutenkin vaaleammat kuin mun normaali oma väri, niin ärsyttävästi ne nyt loistaa tuolta tumman seasta.

Onko muuten ihan järkeen käypää, että tuo sininen väri otti tosi kovasti juurikasvuun kiinni? Siis tyvi on selvästi sininen, mutta pituudet vain mustat.

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 19 Huhti 2006, 15:21
Kirjoittaja deko
Mirre kirjoitti: Laitoinpa pitkästä aikaa tyven Poly Colorilla ja kylläpä tarttui taas hyvin. Värikin on helppo levittää, kun se vaahdottuu. Olikohan tässä ongelmana se värin haalistuminen vai miksi vaihdoinkaan kalliimpaan Preferenceen? Täytyy tarkkailla...
PolyColorin ainut huono puoli on suppea värivalikoima... yhtä nopeasti preferencekin lasikarvasta katoaa ;D

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 19 Huhti 2006, 15:29
Kirjoittaja Efva
Tuulikaappi: Eipä niihin ohimoihin oikein muuta keinoa ole kuin levittää väriä lopuksi ohimoihin ja hiusrajaan ekstrahuolellisesti, niin että ne oikein lilluvat värissä. Ja tuo tyven sinisyys on tosiaan ihan järkeenkäypää - kun oma väri on vaaleampi, niin vivahde korostuu enemmän. Itsellä on samaa ilmiötä, jos käytän yhtään lämmintä sävyä: tyvi loistaa punertavana, etenkin kun väri haalistuu. Siksi vältänkin niitä nykyään ja värjäilen neutraalilla ruskealla. 
deko kirjoitti:
Mirre kirjoitti: Laitoinpa pitkästä aikaa tyven Poly Colorilla ja kylläpä tarttui taas hyvin. Värikin on helppo levittää, kun se vaahdottuu. Olikohan tässä ongelmana se värin haalistuminen vai miksi vaihdoinkaan kalliimpaan Preferenceen? Täytyy tarkkailla...
PolyColorin ainut huono puoli on suppea värivalikoima... yhtä nopeasti preferencekin lasikarvasta katoaa ;D
Jep, niin vissiin - ainakin toistaiseksi pysyvyys on ollut varsin mainiota. Perus(tumman)ruskeita tuosta sarjasta kyllä löytyy hyvinkin, joten täytynee palailla PC:n käyttäjäksi. ;)

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 19 Huhti 2006, 16:53
Kirjoittaja Ishamael
Mirre kertoikin jo hyvin, miksi sininen vivahde näkyy selvemmin tyvärissä, lähtöpohja on kirkaampi ja vaaleampi, ja värjäämätön joten väri näkyy aivan eritavalla niissä. Jos pohja on jo muutenkin tummahko ja siinä on entistä väriä, näkyy varsinkin sininen taitto heikommin.
Sininen suoraväri voisi antaa aika kivaa väriä mustaan pohjaan  ;)

Ne ohuet ohimohaituvat ja otsan hiusraja kannattaa värjätä aina ihan ensimmäiseksi, niin väri ehtii olla pidempään niissä, koska ne ovat ohuempia ja vaikeammin värjäytyviä.  :)

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 19 Huhti 2006, 17:14
Kirjoittaja Tuulikaappi
Kiitos vastauksista. :)

Tuohon ihan eteen - otsalle ja ohimoihin - laitankin värin aina ensin, kun siitä on yksinkertaisin aloittaa. Mutta ehkä sitten jatkossa lotraan noihin surkuhaiveniin vielä huolellisemmin sitä värimössöä. Voi muuten olla, että naamanpesuaineetkin liuottavat väriä noista haituvista, kun ovat just sopivasti tulilinjalla ja monesti puhdistusaineita lipsahtaa tuonne hiusrajaankin asti.

Tota sinistä suoraväriä onkin tarkoitus jossain vaiheessa kokeilla. Color Pulselta mulla on varastossa aika monta purkkia sinimustaa ja violettia, mut joskus voisi tosiaan ihan sitä puhdasta sinistäkin testata.

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 19 Huhti 2006, 19:00
Kirjoittaja Chaos
Tuulikaappi kirjoitti: Tota sinistä suoraväriä onkin tarkoitus jossain vaiheessa kokeilla. Color Pulselta mulla on varastossa aika monta purkkia sinimustaa ja violettia, mut joskus voisi tosiaan ihan sitä puhdasta sinistäkin testata.
Suosittelen ainakin Crestolin sinistä shokkiväriä, sitä saa ainakin Sitruuna kampaamokaupoista. Se on mun lemppari, kun pidän sinimustaa yllä. Mun vaaleaan juureen, tosiaan tarttuu hyvinkin napakasti sinimusta, mutta pituuksissa ja latvoissa se näkyy sinimustana luonnon- ja auringonvalossa vain. Niin ja riippuu myös siitä mitä sinimustaa käytän. Joskus laitoin Garnierin 100% sinimustan niin sinisyys oli vielä parin viikon päästäkin hiuksissa :o Eli se tosiaan tarttuu. Tosin sen värisarjan mustasta olen kuullut, että muuttuu hetkessä tummanruskeaksi. Mutta tuota sinimustaa käytän varmasti. Normismustasta mun lemppari on L'Orealin Excellence. Tarttuu paremmin kuin mikään muu ja pysyy.

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 21 Huhti 2006, 21:31
Kirjoittaja navychic
Mirre kirjoitti:
Nuppu kirjoitti: Mulla taas ei väri tartu tyveen, byää  :'(
Mä saan värin tarttumaan tyveen vain vaikutusaikaa pidentämällä. Viimeksi pidin Preferenceä "vain" 35 minuuttia (joka sekin on jo suositeltua pidempi vaikutusaika), ja tyvi jäi todella haaleaksi - tosin laittamani väri oli sekoitus normaalisti käyttämääni nelosta ja sitten toinen puolikas oli vitosta, mutta ei sen silti olisi mielestäni näin haaleaksi jäädä. Meinaan joka tapauksessa pitää jatkossa sen kolme varttia, sillä ainakin tarttuu. Eikä ole lähtenyt tukka päästä. Vastaavat kokeilut silti omalla vastuulla. ;D
Sori OT, mutta mua kiinnostaa, kun itsekin oon nyt värjäämässä Preferencen sävyllä 4, että miten tumma tulos sulla tuli siitä, Mirre?

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 21 Huhti 2006, 21:50
Kirjoittaja Efva
Navychic, tuo Preferencen nelonen on ollut mun vakiväri tässä jonkin aikaa. Tässäpä kuvaa väristä mun päässä:

Kuva

Näytöt tietenkin näyttävät värejä eri tavoilla, mutta kaipa tuosta jonkinlaisen käsityksen saa. :)

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 22 Huhti 2006, 13:18
Kirjoittaja Gotcha
Ishamael kirjoitti:

Ne ohuet ohimohaituvat ja otsan hiusraja kannattaa värjätä aina ihan ensimmäiseksi, niin väri ehtii olla pidempään niissä, koska ne ovat ohuempia ja vaikeammin värjäytyviä.  :)
Ohhoh?? Minä muistelen jo kouluajoilta ihan päinvastaista ja olen työssänikin aina tehnyt niin, että aivan viimeikseksi ja siististi kaikki pikkuhaivenetkin sieltä värimassan alle piiloon. Minä kyllä suosittelisin siis aloittamaan värinlevityksen päälaelta ja jakaus jakaukselta sivuille ja taakse ja aivan viimeisenä hiusrajat. Minulla on sellainen muistikuva muutenkin, että paksu hius värjäytyy vaikeammin kuin ohut...?

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 22 Huhti 2006, 14:32
Kirjoittaja navychic
Mirre, ok kiitos tosta kuvasta, tuli jonkinlainen käsitys nyt sitten  :)

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 22 Huhti 2006, 15:11
Kirjoittaja Gotcha
Lisään vielä tohon hiusrajan värjäyskysymykseen sen verran, että siinä ohuessa vauvatukassa otsan hiusrajassa ja ohimoilla pigmentit ovat kirkkaampia, koska hiukset ovat vaaleampia yleensä kuin muualla. Esim. mulla meni melkeimpä aina ne hiukset sinisiksi kun värjäsin hiukset tuhkan vaalealla. (tuhka=sininen tai violetti) Eli jos värjäät jollain punaisella, ohuet hiukset voivat olla tosi räikyvän punaiset värjäyksen jälkeen.

Mua jäi kiinnostamaan, että mistä Ishamael tuollaiset neuvot olet saanut? Ainahan me koulullakin värin levittäminen aloitettiin lakipisteeltä ja hiusrajat ihan viimeisenä...

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 22 Huhti 2006, 21:09
Kirjoittaja Sanguine
Laitettiin just kaverin kanssa mun päähän Wellan Red satin väri. Väriä liukeni aika paljon pois kun olin laittanut pakkauksen mukana tulleen jätettävän ja huuhtelin sen pois. Kun katson märkiä hiuksia, näyttää siltä, että väri olisi tarttunut paremmin juureen, joka on tummanruskea.  :o Eihän kosteasta tukasta lopullista tulosta näe, mutta silti ihmetyttää. Tuloksista kerron myöhemmin!

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 26 Huhti 2006, 12:01
Kirjoittaja Tiizku
Minäkin pidän tyvessä väriä jopa tunninkin mutta vain tyvessä.Muuten ei kyllä tartu pätkääkään.

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 26 Huhti 2006, 13:55
Kirjoittaja Gotcha
Sanguine kirjoitti: Väriä liukeni aika paljon pois kun olin laittanut pakkauksen mukana tulleen jätettävän ja huuhtelin sen pois.
Saanko kysyä, miksi huuhtelit jätettävän hoidon pois?

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 26 Huhti 2006, 16:00
Kirjoittaja Enkuli
Blondasin  hiukseni, mutta en koskaan saanut niita sellaisiksi kuin halusin. Taannoin päätin värjätä takaisin ruskeaksi. kuten pelkäsinkin, niin värit eivät enää ota kiinni hiuksiini, kun ei kai ole mitään mihin tarttua. Onko kevytvärit nyt ainoa toivoni, vai jatkanko koko tukan värjäämistä.

Lanza ja Joicon tehot ei  kohta enää riitä, jos vedän kerran kuussa koko pään värillä.


Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 27 Huhti 2006, 21:34
Kirjoittaja Gotcha
tulienkeli, jos hiuksesi ovat oikein pahassa kunnossa, ei kevytvärikään niissä pysy (jostakin tämän foorumin syövereistä löytyy kuvia mun hiuksien värjäyksistä ja värikatastrofeista, kun ei pysy niin ei pysy, saattaa löytyä hiusmuutoksista, en muista) Suoraväri olisi siinä tapauksessa viimeinen toivo. Mikä sulla oli muuten ongelmana vaalentamisessa? Jäikö keltaiseksi vai mikä oli? Keltaisuutta (mikä yleensä johtuu punapigmentistä omissa hiuksissa) voi taittaa tuhka-vivahteella ja sinisillä shampoilla ja hoitoaineilla.

*muoks Täältä löytyy kuvia käsitellyistä ja vaurioituneista hiuksistani, mitkä on värjätty kevytvärillä useampaankin otteeseen, ei tahtonut tarttua millään. Alempana ketjussa on vähän onnistuneempi värjäystulos... Samasta kohtaa löytyy myös vaalennus-vinkkejä lisää  ;) http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=3.345

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 16 Maalis 2008, 23:50
Kirjoittaja Denial
Nyt tarttis apua. Tein samantien uuden topicin jos muillakin on samanlaisia ongelmia.

Eli mulla on suht lyhyet värinpoistoilla pilatut hiukset, jotka on aika huonossa kunnossa. Lopetin sitten kaikenlaisen rääkkäämisen pari kuukautta sitten, ja kasvatin. Sehän sitten ilmeni juurikasvun muodossa, ja tässä muutama päivä sitten ajattelin tasoittaa väriä kestovärillä (keskiruskea, oma juuri oli maantien harmaa, latvat tumman vaaleat). Noh, siinähän sitten pamahti latvat melkein mustiksi, ja JUUREEN EI TARTTUNUT LAINKAAN VÄRIÄ! Siis aivan uskomatonta. Ajattelin sitten, että ehkä levitys vain ei ollut onnistunut, joten etsin kaupasta latvojen väriä lähellä olevan kevytvärin (jottei ihan mustaksi menisi), ja koitin levittää sen vain juuriin, mikä tosin on lyhyillä hiuksilla vaikeaa. Sen jälkeen huomasin, ettei juuriin vieläkään tarttunut väriä.

Eli mitä tehdä? Näyttää siltä, että terveisiin juuriini - joita on kertynyt 2-3 cm - ei tartu mikään väri, mutta latvoihin senkin edestä. Väriero on kamala. Voiko tätä enää pelastaa?

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 17 Maalis 2008, 00:09
Kirjoittaja Ice
Kevyt värinpoisto tyveen, haluttua väriä päälle, ehkä kevytväriä jos tuntuu ettei kesto tartu edelleenkään. Suoravärejä kannattaa harkita ylläpitoon jos on tarvetta :) Tulevaisuudessa sitten ihmetellä että miten saisi toimimaan, vaikka esipurentaa (haulla löytyy esipurennasta) kokeilemalla.

Onko mitään suurempia elämänmuutoksia tuon tyvikasvun ajalle esimerkiksi ravinnon/raskauden suhteen? Hyvin epätavallista että mikään vaikuttaa varsinaiseen karvan rakenteeseen niin vahvasti, tapauksista on kuitenkin puhuttu.

Topic siirretty kysymysketjuun

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 17 Maalis 2008, 00:51
Kirjoittaja Denial
Ah kiitos topicin siirtäjälle! Menee sitten oikeaan paikkaan. :)

En mielestäni ole tehnyt mitään erikoista/syönyt erilailla juurta kasvattaessa. Siksi ihmettelenkin tätä tarttumattomuutta.
Uskaltaakohan vaalennusväriä tuoda lähellekään näitä hapsuja, kun riippuvat jo muutenkin kirjaimellisesti karvan varassa? Kampaajalle en oikein uskaltaisi mennä, kun pelkään kuulla, että leikkaus olisi ainoa vaihtoehto.

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 17 Maalis 2008, 01:16
Kirjoittaja daffodil79
Heips :) Ajattelin rohkaistua kirjoittamaan.
Mulla on ollut samaa ongelmaa ettei väri tartu juureen....kun tukkaa on peppuun asti ja väriä on kertynyt tietty muualle hiuksiin vuosien varrella. Laitan kyllä kestoväriä ja reilusti.  Pohjalla on  tummanruskeaa ja sen päälle nyt yrittänyt siirtyä tummanpunaiseen... siis olkapäistä ylöspäin on tätä ei tummaa ruskeeta pohjalla, ja siintä ylöspäin just väri ei kestä. Kampaaja suositteli syväpuhdistavaa shampoota ennen värjäystä. Onko tästä kokemusta auttaako? Niin ja Mulla tuo kirkkaan punanen haalistuu tosi nopeesti, johtuukohan hiuslaadusta vai ihan vain väristä...? Hiukseni on muuten hyvässä kunnossa. Ja eipä oo noita silikooneja kaapissa...

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 17 Maalis 2008, 13:03
Kirjoittaja terde
Mullaki oli sellanen ongelma, et aluks väri ei oikein tarttunu tyveen. Viime kerralla kampaajalla tuli oikein tasanen, nätti sävy, mut jo kahden pesun jälkeen se on haalistunu ihan sikana ja alkaa taas punertaa (tuhkataitosta huolimatta).

Oon ehkä noin puolen vuoden sisään tehny kaks vaalentamisoperaatiota, joten ilmeisesti sen takia väriä on hirveen vaikee saada pysymään?? Ei oo kiva maksaa ittensä kipeeks, kun tulosta ei tuu  >:(
Käytetty on tosiaan Wella Color Touchin kevytvärejä, ja tuskinpa ne kestot tässä pysyiskään sen enempää.

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 21 Maalis 2008, 17:18
Kirjoittaja daffodil79
terde kirjoitti: Mullaki oli sellanen ongelma, et aluks väri ei oikein tarttunu tyveen. Viime kerralla kampaajalla tuli oikein tasanen, nätti sävy, mut jo kahden pesun jälkeen se on haalistunu ihan sikana ja alkaa taas punertaa (tuhkataitosta huolimatta). ei oo  Ei oo kiva maksaa ittensä kipeeks, kun tulosta ei tuu  >:(
Käytetty on tosiaan Wella Color Touchin kevytvärejä, ja tuskinpa ne kestot tässä pysyiskään sen enempää.

Kuulostaa tutulta. Oon tässä pähkäillyt ja plärännyt näit sivui... pitää kai kokeilla vielä kevyt väriä;D mikä kuulostaa kyllä hassulta. Ja aattelin kokeilla jotain rekkuu esim k-pak. Vaikkei mielestäni hiusten kunnossa ole vikaa... Kerron myöhemmin tuloksista pysyykö väri paremmin. Että sais kyllä pysyä >:(...

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 16 Huhti 2008, 20:15
Kirjoittaja Lorena
Värjäsin kampaajalla pari päivää sitten hiukset vaaleista vaaleanruskeiksi ja jo ihan alusta hiukseni kuulemma hylkivät väriä kampaajan mukaan. Lopputulos jäi odotettua vaaleammaksi, mutta kuitenkin kauniiksi ja olin oikein tyytyväinen. Kampaaja kuitenkin sanoi ensimmäisten pesujen vievän väriä lisää pois ja että useampien värikerrosten jälkeen väri alkaa tarttumaan. Nyt pesin hiukset ensimmäistä kertaa ja ollaan melkein lähtökuopissa värin suhteen :( Hieman vaaleanruskeaa sävyä, mutta muuten hiukset ovat todella vaaleat.

Montahan kertaa menee, että näihin saa värin tarttumaan? Tarkoituksena ei ole siis edes saada mitään kovin tummaa sävyä vaan ihan vaaleaa ruskeaa. Se, että vaalea sävy kuultaisi värin alta hieman on ihan toivottavaakin, mutta ei ole kiva jos joka värjäyskerran jälkeen palaudun blondiksi parissa päivässä :(

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 16 Huhti 2008, 22:43
Kirjoittaja daffodil79
Yllätyin positiivisesti kun kokeilin kevytväriä. Laitoin kyllä 1,5 pkt. Nyt tarttui paremmin kuin monet kestomerkit... Kyse on siis taas punaisesta väristä. En ole pitänyt hiuksiani huonokuntoisina... mutta nyt pitää skarpata jos syy on siinä. Ja Harhitsen siirtymistä kokonaan no9ihin kevyt/suoraväreihin jos tulos ja kesto on näin hyvä.

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 21 Huhti 2008, 12:49
Kirjoittaja terde
Montahan kertaa menee, että näihin saa värin tarttumaan? Tarkoituksena ei ole siis edes saada mitään kovin tummaa sävyä vaan ihan vaaleaa ruskeaa.
Kaipa siihen on vaikee sanoo mitään varmaa vastausta, riippuu niin millasesta tilanteesta lähetään ja mihin pyritään ja mitä siihen käytetään. Itellä värjättiin vaalennuspesun jälkeen kahteen kertaan kevytväreillä, mutta molemmilla kerroilla haalistu tosi paljon. Viimeks värjäsin kestolla ja johan alko jäämään!! Eli mulla oli 3. kerta.

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 25 Huhti 2008, 23:35
Kirjoittaja Lorena
Värjättiin pehko uudestaan, tällä kertaa tummemmalla sävyllä. Hiukset ovat nyt tummanruskeat, mutta nämä ovatkin paremmat ja sopii itselleni tosi hyvin :). Ja tämä ei lähtenyt pesussakaan pois! Wihihii!

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 05 Touko 2008, 12:41
Kirjoittaja MerviMaria
Koitin selailla näitä värjäysketjuja läpi, enkä oikein löytänyt suoranaista vastausta päätä vaivaaviin kysymyksiin. Niinpä nyt teiltä arvoisilta juureksilta kysynkin, että

1) miten olette laittaneet esim. beigen tai toffeen sävyn (useammat ilmeisesti jonkun tuhkaisemman sävyn) hiuksiinne värinpoistojen jälkeen? Eli siis kampaajalla suoraan päälle ehkä jonkin ajan kuluttua värinpoistosta vai samantien?

2) Montako kertaa pitää värjätä, että jatkossa voisi värjätä pelkkää tyveä?

3) Värjääntyykö pelkkä melko tumma tyvi sitten suoraan tällä uudella sävyllä? Kampaajani nimittäin sanoi, että tämä blondi vaatisi ainakin noin 3-4 kertaa väriä koko päähän (ei tietysti tuohon tummaan otsiksen alla eikä taakse). En kysynyt enää sitä, että voiko jatkossa värjätä sävyllä pelkkää tyveä ilman blondausta.

Mietin vaan, että mitenköhän tämä nuppii mahtaa siitä käsittelystä sitten räjähtää. Koitan nyt hoitaa ihan hulluna kesän yli, josko syksyllä lähtisin hiukan tuollaista luonnollisempaa lopputulosta tähän hakemaan...

Oho, tulipa monta kysymystä kerralla  :D

Edit. Tämä sopinee paremmin ketjuun "Värin tarttuminen" - saapi siirtää, jos joku ehtii ja haluaa.. Sieltä jo osittain vastauksiakin löytyi.

Edit. Nostetaas tätä aihetta taas ylöspäin uusin ongelmin.

Nyt alkaa jo ottaa päähän tämä blondi-blondi pää pikku hiljaa. Mitään ideoita millä tavalla tästä saisi eloisamman ikään kuin raidoittamalla vaikka beigesävyllä? Tai pitäiskö lätkäistä joku sävy koko pääliosaan? Ja sitten nuo yo. kysymykset edelleen sen värin tarttumisesta. Kiitos kaunis, jos joku ehtii ajatella tällaista!  :D

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 29 Heinä 2008, 15:28
Kirjoittaja tajuton
Luvassa traaginen tarina, jolla tosin onnellinen loppu. :P

Vuosi sitten blondailin keskiruskeat hiukseni ihan vaaleiksi (tai no, yleensä ne oli vaan keltaiset) ja kun älykääpiönä ja muka-kiireisenä jätin hoitoaineiden käytön jostain kumman useimmiten sikseen, niin hiukset oli vielä puol vuotta sitten kyllä niin täydellistä hamppua ettei tosikaan -> syy foorumille tulemiseen.
Sitten kun piti vähitellen päästä takaisin omiin tummuusasteisiin, niin (edelleen älykääpiönä) foorumilaisten ohjeista välittämättä kokeilin kestovärejä, jotka ei tietenkään pysyneet paria pesua pidempään. Testailin paria kevytväriä myös ja pari kertaa ohjeiden mukaan suoraväriäkin, mut mikään ei toiminu.
Tästä ketjusta(?) luin lopulta että se vuosien takainen, Ensimmäinen Hiusvärini, PolyColor vois olla pelastaja, testasin tietyin varauksin ja tadaa! nyt on taas tummat hiukset. Pari kertaa oon nyt vaan Polylla värjänny ja pari kertaa suoravärillä, eikä oo kohta kahteen kuukauteen väri pahemmin haalistunu - sen lisäks että hiukset on terveemmät ja kiiltävämmät kuin vähään aikaan.

Joten mwah :-* PolyColor, I am thy faithful servant. En enää katsokaan kestoväreihin päin, kun Polylla saa piljoonasti paremman lopputuloksen. Että suosittelen tosiaan PolyColoria näihin värintarttumisongelmiin, etenkin siis vaaleasta tummaan pääsemiseksi.
Kunpa sävyvalikoima olis vaan laajempi.

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 29 Heinä 2008, 23:12
Kirjoittaja terde
Hmmm, toimiskohan toi PolyColor mulla? Kun tosiaan väri tarttu kaikkialle muualle paitsi juuri sinne tyveen, mikä jäi sit punertavaks + oman väriseks... Eli tarttuiskohan toi paremmin? Oon kattonu mm. sitä pähkinänruskeeta ja mitä muita vähän punertavia niitä oli.. Pysyvyys on mulla ongelma noiden kevytvärien kanssa.

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 31 Heinä 2008, 16:05
Kirjoittaja tajuton
^ Enpä osaa sanoa. Itellänihän ongelmana oli nimenomaan latvojen heikko kunto, mistä syystä väri luikahti pois aika nopsasti ja latvat oli hetikohta keltaiset. Hyväkuntoisesta tyvestä tuo PolyColor lähti liukkaammin pois (ei sieltäkään mitenkään liian nopsasti, tosin), mut kannattaa kai se testata. Eihän sitä tiiä mistä se lääke löytyy. :)

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 11 Elo 2008, 08:12
Kirjoittaja terde
Edellä kuvailemani värin tarttumisongelman ja liian tummien pituuksien takia tein pitkästä aikaa vaalennuspesun tossa lauantaina - ei ois pitäny. Sain haaleen oranssit hiukset (odotetusti) ja vanhat raidat tuli esiin. No, laitoin 7-asteisen kirkkaanpunasen päälle ja tuli tasanen, oikein kirkas väri. Pesin kerran -> vanhojen raitojen kohdalta lähti väri. Tulos ihanan kirjava. Kävin hakee Garnierin värit 7.3 kaks pakettia ja 7.64, lähinnä noita raitakohtia ajatellen. Punasesta tuli jonkun verran kauniimpi, mutta raidat edelleen hylki väriä ja jäi kamalan värisiks.

Olin kyllä pessy hiukset samana päivänä, ja Garnier pitäis laittaa likaseen tukkaan, että saattohan tuoki vaikuttaa siihen tarttumiseen.. Mutta suurin ongelma on se, että raitakohdat on niin huokoset, että ne hylkii väriä ja muu hiuksisto myös. Haluaisin 7-asteisen vaaleanruskean ehkä juuri kuparisella vivahteella, mutta onnistuuko? Tarttuiskohan kevytväri yhtään paremmin? Ja onko toi 7.3 huono vaihtoehto, peittääkö tarpeeks? Mitä suosittelette?? En pysty kattelee tätä tukkaa kauaa.. :(  Nykyinen väri siis 7-asteinen punainen, jossa hieman kuparia ja kultaa, raidat vaaleahkot/haalean oranssit, mitälie.

Miten saada väriä hiuksiin, joihin se ei tartu?

Lähetetty: 22 Loka 2008, 00:25
Kirjoittaja Ego
Osaisikohan joku neuvoa... olen saanut hiukseni jotenkin niin huonoon kuntoon, että ovat ohuet, kuivat ja veltot, vaikka käytössä on jo pidempään ollut Lanzaa, K-pakkia, MOPia yms. - sekä superkosteuttavia että proteiinipaikkaajia. Hiukset on niin huonossa kunnossa, että joudun pitämään ne superlyhyinä. Olen yrittänyt viimeisen vuoden aikana 3 kertaa värjätä niitä (aina ns. neitsyttukkaan, eli värien tuhoamista hiuksista ei tässä ole kyse): kerran todella tummalla ruskealla (oma värini on maantien vaalea) - tuloksena ennen ensimmäistä pesua tummanVAALEA tukka, pesun jälkeen saman värinen kuin ennenkin. Sitten vetypreokdisidilla - ennen muutamaa ensimmäistä pesua aavistuksen vaaleampi, sitten TUMMENIVAT punertavan tumman vaaleaksi. Vaikka oli hopeashampoot, UV-suihkeet yms. käytössä. Sitten tummanruskeaa Elumenia - sama tulos kuin kestovärilläkin, ensimmäisen pesun jälkeen kaikki väri pois. Eikä puhettakaan mistään kiillosta, yhtä sameat hiukset kuin aina ennenkin.

Täällä foorumilla olen jonkin verran hoito-ohjeita lukenut, eikä hiusten hoidossa mielestäni ole mitään vikaa. En siis esim. lakkaa tai juurikaan föönaa ja aineet kunnossa. Ruokavaliota yms. voi tietysti aina parantaa, mutta en syö eri tavalla kuin kaksikymppisenä (nyt 30-v.), jolloin hiukset olivat paksummat, taipuisat ja venyvät, eivät kuivat ja katkeilevat.

Hiusten kunnon rapistumisen syytä varmaankaan ei löydy, mutta osaisikohan joku asiaa paremmin tunteva neuvoa, onko mitään toivetta saada mitään väriä hiuksiin? En nimittäin pidä hiusteni väristä - haluaisin visuaalisena ihmisenä suosia rohkeita kampauksia, mutta koska se ei ole näillä hiuksilla mahdollista, haluaisin edes vähän räväkkyyttä väripuolella. Mutta sekin taitaa olla liikaa pyydetty. Näin lyhyisiin (n. 7-8 cm) ja ohuisiin kun ei taida saada hiuslisäkkeitäkään joukkoon...

Mitä mieltä olette, te viisaammat? Onkohan minulla mitään toivoa lähitulevaisuudessa? Vuoden lopussa tulossa tärkeitä juhlia, ja haluaisin niiiin paljon jotain muutosta tähän tylsään kuontaloon... :-/

Niin juu, ja viime vuonna kokeilin kampaamossa värjäämistäkin, sekään ei tuolloin pysynyt...

Vs: Miten saada väriä hiuksiin, joihin se ei tartu?

Lähetetty: 22 Loka 2008, 12:44
Kirjoittaja octagon
Osaisikohan joku neuvoa... olen saanut hiukseni jotenkin niin huonoon kuntoon, että ovat ohuet, kuivat ja veltot, vaikka käytössä on jo pidempään ollut Lanzaa, K-pakkia, MOPia yms. - sekä superkosteuttavia että proteiinipaikkaajia. Hiukset on niin huonossa kunnossa, että joudun pitämään ne superlyhyinä. Olen yrittänyt viimeisen vuoden aikana 3 kertaa värjätä niitä (aina ns. neitsyttukkaan, eli värien tuhoamista hiuksista ei tässä ole kyse):


Oletko kokeillut vähentää hiusten hoitamista ainakin noilla tehokkaimmilla hoitoaineilla? Ainakin lasimainen hius voi tulla myös "liian hyväkuntoiseksi" niin ettei siinä pysy värit eikä kiharat eikä mikään. Superlyhyen tukan ei luulisi kauhean rankkoja hoitoja tarvivan, ainakaan jos on käsittelemättömästä hiuksesta kysymys. Melkein sinuna kokeilisin vähän aikaa hoitoaineet pois, ainakin pari viikkoa ennen väriä. Itselläni ainakin pysyy värit paljon paremmin hieman vaurioituneessa ja käsitellyssä tukassa kuin juuri kasvaneessa lasimaisessa "neitsythiuksessa" - liian vaurioitunut kuten monta kertaa värinpoistettu sitten taas aiheuttaa sen että väri tarttuu aluksi liikaakin, mutta pesujen myötää poistuu äkkiä.

Vs: Miten saada väriä hiuksiin, joihin se ei tartu?

Lähetetty: 22 Loka 2008, 12:53
Kirjoittaja Neriana
Eniten minua huolestuttaa, ettet tiedä miksi hiustesi kunto on muuttunut noin radikaalisti. Jos ruoka-aineilla ei ole osuutta ja hyvät tuotteetkin käytössä niin hiukan ihmetyttää.. Ei hiusten kunto noin vain voi romahtaa, lähinnä kuvailemasi kuulostaa joltain puutteelta elimistössä.. Meinaan siis jos hiuksesi kasvavat huonoina, syy olisi varmaan ihan hyvä selvittää. En halua pelotella mutta normaaliakaan tuo ei ole.

Todella poltetussa hiuksessa värit imeytyvät hyvin, mutta haalistuvat pian. Käsittelemättömässä hiuksessa ne eivät välttämättä tartu kunnolla sillä hiuksen suomut ovat tiiviisti kiinni. Eli ymmärtäisin ongelman kuitenkin olevan tyveä värjättäessä..

Kuinka usein käyt leikkaamassa hiuksia?

Vs: Miten saada väriä hiuksiin, joihin se ei tartu?

Lähetetty: 23 Loka 2008, 12:39
Kirjoittaja Ego
Niin... saattaa joku puutos olla. Olen alkanut miettimään, josko ohutsuolen pinta olisi vaurioitunut muutama vuosi sitten pahan maha-suolistotulehduksen seurauksena. Olenkin alkanut noudattaa SCD-dieettiä, eli valikoivaa hiilihydraattidieettiä, jossa käytetään vain helposti imeytyviä hiilihydraatteja. Mutta jos suolen pinta on pahassa kunnossa, saattaa mennä muutama vuosikin, ennen kuin tilanne korjaantuu. Niin, ja kaiken maailman verikokeissa ja lääkärillä olen tämän ongelman takia jo käynyt tuloksetta. Lääkäreissä toki on eroja, mutta en ole vielä löytänyt ihotautilääkäriä, joka olisi keskittynyt erityisesti hiuspohjan ongelmiin. Tietäisikö joku sellaisen? Myös vitamiinien yms. imeytymiskokeita en ole teetättänyt, lähinnä sen takia että luulen niiden olevan huisin kalliita, enkä oikeastaan tiedä, missä sellaisia edes tehdään...

En usko hiusteni olevan liian hyväkuntoiset, sillä ne ovat hauraat, kuivat ja katkeilevat. Värjäystulos sama sekä neitsyttukassa että hieman käsitellyissä latvoissa. Mutta tilanteen paranemista odotellessa olisi kiva saada hiuksiin edes groovimpi illuusio... edes tilapäisesti, joihinkin bileisiin tms. Onkohan olemassa jotain värejä, jotka jäisivät hiuksen pinnalle ja huuhtoutuisivat seuraavassa pesussa pois? Tai erityisesti huonokuntoiseen neitsyttukkaan värejä?

Kampaajissakin toki on eroa, enkä usko välttämättä käyneeni parhaalla mahdollisella koloristilla, joka tietäisi huonokuntoisten hiusten värjäämisestä. Tietäisikö joku sellaisen?


Vs: Miten saada väriä hiuksiin, joihin se ei tartu?

Lähetetty: 23 Loka 2008, 16:13
Kirjoittaja Tiizku
^Millaisessa talossa asut. Jos on vanhat putket tai oma kaivo niin tukkaan voi kertyä metalleja jotka haurastuttavat hiusta ja väri ei tartu. Tänään viimeksi oli sellainen asiakas jonka pää haisi märkänä oikein metallille ja hänellä vaaleat raidat muuttuvat aina tummiksi ja kun tehdään metallin poisto niin kasvain sieltä alta tulee taas vaaleat raidat näkyviin.

Vs: Miten saada väriä hiuksiin, joihin se ei tartu?

Lähetetty: 25 Loka 2008, 14:01
Kirjoittaja Ego
Tiizku kirjoitti: ^Millaisessa talossa asut. Jos on vanhat putket tai oma kaivo niin tukkaan voi kertyä metalleja jotka haurastuttavat hiusta ja väri ei tartu. Tänään viimeksi oli sellainen asiakas jonka pää haisi märkänä oikein metallille ja hänellä vaaleat raidat muuttuvat aina tummiksi ja kun tehdään metallin poisto niin kasvain sieltä alta tulee taas vaaleat raidat näkyviin.
Mielenkiintoista... kämpän vedessä on kyllä hieman outu sivumaku. Miten tuo metallinpoisto tehdään, missä ja kuinka paljon suunnilleen maksaa? Kiitos vinkistä, täytyypä kokeilla! :)

Vs: Miten saada väriä hiuksiin, joihin se ei tartu?

Lähetetty: 25 Loka 2008, 21:17
Kirjoittaja Nemain
Tietoa metallin kertymisestä löytyy täältä: http://juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?t=4

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 20 Marras 2008, 08:46
Kirjoittaja kleio
Hei! Apua! Mitä ihmettä voin tehdä, kun hiusväri ei pysy päässä? Värjäyksen jälkeen kaikki on hyvin noin kaksi viikkoa, mutta sitten väri vain haalistuu pois ja jättää hiukset vaaleiksi, suorastaan "aurinkoraidoitetuksi". Minulla on luonnostaan tummat, paksut hiukset, jotka ylettyy puoliselkään ja pari, kolme kertaa vuodessa piristän väriä kuparin- tai mahonginsävyisellä hiusvärillä. Punainen sävy kyllä jää, sen huomaa juurikasvusta, mutta erityisesti latvoista ja pituuksista väri katoaa nopsasti ja jättää hiukset kuiviksi ja värittömiksi. Hiukset myös reagoi ilmankosteuteen: nyt syksyllä tukka on tummempi kuin talvella tai kesällä. Kuivuuteen olen kyllä ryhtynyt käyttämään hiusöljyjä, mutta hiusvärin pysymiseen niistä ei ole apua. Missä vika? Olen kuullut "huhuja", jotta punainen sävy pysyisi kaikkein huonoiten. Onko hiusvärimerkeissä eroja (täällä jo jaotain puhuttiin PolyColorista)? Miksi hiukset vaalenee värjäyksen jälkeen niin, että oma luonnollinen värikin haalistuu? Kannattaako jättää värjäys (ajattelin nimittäin ensi viikolla) ja hoitaa hiukset ensin kuntoon, niin että latvat ei olisi enää niin kuivat.

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 20 Marras 2008, 16:04
Kirjoittaja Ice
Siis jos käytät kestoväriä, se vaalentaa oman tumman hiuksesi tasolleen ja sävyttää sen tietyllä värillä, esim mahongilla. Kun mahonkivivahde häviää, jäljelle jää se pohja jonka väri on hiukseen vaalentanut. Punainen tosiaan pysyy kaikkein huonoiten aina, eritoten jos hiukset ovat huonossa kunnossa.

Jos laittaisit värjättyihin kohtiin ihan vaan suoraväriä, sillä sävyllä mistä tykkäät, sitten kun ovat haalistuneet :) Taikka siirryt Elumeniin, tosin kannattaa poiketa parturilla värjäyttämässä ainakin ensimmäinen kerta että kuulet suoraan millä suhteilla mitäkin värejä saat haluamasi tuloksen, jonka perusteella voit sitten ostaa itse värit. Takuulla kätevämpää kuin jatkuva suoristen kanssa söhräys, edullisemmasta en sano mitään :)

*Edit. Hiusten värin haaleneminen kesäkuukausina tarkoittaa käytännössä kuivumista - ei hyvä juttu. Jätettävät hoitoaineet auttavat estämään kuivumista ja samalla pidentävät värien kestoa koska parantavat hiuksen rakennetta ja antavat ehkä UV -suojan värille.

Polycolorilla tuskin saat tummaan tukkaan paljonkaan tulosta, jos haluttu raitaväri on vaaleampi kuin oma hius, on ainoa vaihtoehto käyttää kestoväriä tai varsinaista vaalentavaa raitaväriä (joiden sävy pysyykin sitten viikon verran ;D)

Pari viikkoa on yllättävän tavallinen aika punervien haalenemiseen jollei ylläpidosta ole huolehdittu vaikkapa värjäävin shampoin/hoitoainein.

*
Edit. Höpötin päävioissani raidoista, samat kohdat pätee kuitenkin myös kokovärjäyksiin ottaen huomioon että tällöin mainitsemani raitavärikohta kannattaa jättää huomiotta.

Vs: Värin tarttuminen

Lähetetty: 20 Marras 2008, 21:05
Kirjoittaja kleio
Kiitos suuresti, tuo selvensi tilanteen hienosti. Kampaamojuttuihin en taida sekaantua, eikä muutenkaan jatkuva hiusten kyttääminen ja käsittely jaksa innostaa (kun budjettikin opiskelijalla on pieni). Voihan nenä, sanon vain. Vaan onneksi oma väri on kaunis, kunhan pitää huolen ja hoitaa, niin pärjännen ilman värjäyksiäkin. Ja hyvä juttuhan se vain on: pysyy hiukset paremmassa kunnossa.

Vs: Värin tarttumisongelmia

Lähetetty: 28 Elo 2010, 17:12
Kirjoittaja hilpsu
Hihhei, täällä ongelmana olisi värin tarttuminen vain hiusten etuosaan. Tavoitteenani olisi saada hiuksista noin 4 asteiset ruskeat, ja etupuolisko näyttääkin jo oikein hyvältä. Takaraivo on kuitenkin vieläkin kauniin vihertävänruskean oksennuksen värinen ja huomattavasti etuosaa vaaleampi (noin 6-7 asteinen?).
Olen kokeillut takaosaan nyt niin kesto- kuin kevytvärejäkin, eivätkä kummatkaan tehneet mitään muutosta. Viimeisimpänä kokeilin KC color mask -sarjan tummanruskeaa suoraväriä, joka sai takaosan muuttumaan hetkellisesti suht kauniin väriseksi. Alle vuorokauden kuluttua värjäyksestä (ei pesua välissä) takaosa oli kuitenkin palautunut vihertävänruskeaan alkutilanteeseensa  ???.

Hiukseni ovat hyväkuntoiset ja liukkaat, mutta aikaisemmin värien tarttumisen kanssa ei ole ollut ongelmia. Mitä ihmettä näille voi enää tehdä?

Vs: Värin tarttumisongelmia

Lähetetty: 28 Elo 2010, 18:08
Kirjoittaja Salamanteri
Neuvoisin laittamaan värjäyksen alle esipigmenttiä. Jos 4-asteiseksi haluat niin sitten jotain punaista tai vähintään punaoranssia suoraväriä tai vaahtoa alle, vihreän vastavärihän on punainen joten sitä laittamalla voisi vihertävyys lähteä ja väri tarttua paremmin. Oletko aikaisemmin värjännyt vaaleaksi? Jos olet, niin hiukset kaipaavat esipigmentointia tummaksi värjäyksen yhteydessä jotta tumma väri tarttuu ja tulee esille halutunlaisena eikä esim. vihrein vivahtein.

Vs: Värin tarttumisongelmia

Lähetetty: 28 Elo 2010, 18:37
Kirjoittaja hilpsu
Käväisin kyllä vaaleampana ennen operaation aloittamista ja ennen värjäystä sävyttelin kuparinvärisellä värivaahdolla. Voipi siis olla, ettei ollut riittävän voimakkaasti punertava. Kaapista löytyisi Schwarzkopfin LIVE duo intense suoraväriä sävyssä 875 Intense Red, joten levittelempä  sen niskaani ja odotan kauhulla tuloksia.

Jos tuo punainen nyt värjää toivotulla tavalla niin kannattaako jatkaa yrittämistä colormaskin kanssa vai odotanko kärsivällisesti  huomiseen ja noudan kevyt/kestovärin kaupasta?  ;D

Päivitellään: Punaisen värin jäljiltä takaosa muuttui villin vaaleanpunertava-vihertävä läikikkääksi. Kääk!

Vs: Värin tarttumisongelmia

Lähetetty: 28 Elo 2010, 22:22
Kirjoittaja Salamanteri
En kyllä käsitä mitä se vihreä siellä vieläkin tekee  ??? Jos laittaisit vielä uudemman kerran sitä punaista jos sulla sitä vielä on ja sitten jälleen kerran tumman kevyt tai kestovärin päälle. Jos vihdoinkin tarttuu, niin voit sitten pitää yllä sillä ruskealla color maskilla.

Vs: Värin tarttumisongelmia

Lähetetty: 28 Elo 2010, 22:35
Kirjoittaja hilpsu
Uskalsin jo omatoimisesti lähteä uusintakierrokselle punaisen kanssa  ;D. Äsken kävin peilistä vilkuilemassa ja nyt näytti jo siltä, että vähän saattaisi tarttua vihreisiin läikkiinkin.

Tilanneraporttia uusintakierrokselta: Peräpää muuttui syvän punertavanruskeaksi.

Vs: Värin tarttumisongelmia

Lähetetty: 29 Elo 2010, 13:48
Kirjoittaja hilpsu
Nyt en ymmärrä enää yhtään mitään. Yön aikana takahiusten punaisuus oli vaan hävinnyt jonnekkin ja jäljelle jäänyt alkuperäinen vihertävänruskea. Jos oikein hyvällä tahdolla tarkkailee, niin ihan juuresta löytyy parin sentin matkalta hieman punertavuutta, mutta pituuksista saati latvoista ei sitten yhtään. Vielä yöllä takaosa oli kuitenkin ihan ronskisti punasävyinen.

Vs: Värin tarttumisongelmia

Lähetetty: 29 Elo 2010, 17:37
Kirjoittaja Salamanteri
Entä jos yrittäisit laittaa punaista ja sitten heti perään tumman hapetevärin. Uskomattomat alien-hiukset sulla kyllä on :D

Vs: Värin tarttumisongelmia

Lähetetty: 29 Elo 2010, 18:15
Kirjoittaja Amilo
^en nyt ole ihan alusta hilpsun projektia seurannut, mutta eihän tuo vihertävyys voisi johtua metallista hiuksissa? Kun noin voimakkaasti tuntee puskevan läpi?

Vs: Värin tarttumisongelmia

Lähetetty: 29 Elo 2010, 19:21
Kirjoittaja Salamanteri
Voisi kyllä olla, apteekista askorbiinihappoa ja sekoitat sitä pari lusikallista pariin desiin haaleaa vettä, pese syväpuhdistavalla ja sitten pyyhekuiviin hiuksiin askorbiinihappo-vesilitku (on vaikeaa sillä on ihan vettä) ja sitten kelmua tai muuta muovia päähän ja saunaan/lämmitä kuivaajalla 10-15 minuuttia, sitten vielä pesu syväpuhdistajalla. Kuivattaa hiusta, joten hyvää hoitoa perään. Tällä lähtee kyllä ne viimeisetkin punaiset liitämään eli sen jälkeen joudut laittamaan uudestaan.

Vs: Värin tarttumisongelmia

Lähetetty: 29 Elo 2010, 19:45
Kirjoittaja hilpsu
Olen kyllä käytellyt CX correctoria, mutta pitänee vielä kokeilla tuotta askorbiinihappokikkaa. En vaan ymmärrä tukan käyttäytymistä, kun etuosa on ihan nätti ja hyvinkäyttäytyvä, vaikka samoissa vesissä ja käsittelyissähän se on uitettu  ::)

Vs: Värin tarttumisongelmia

Lähetetty: 30 Elo 2010, 21:06
Kirjoittaja hilpsu
Kyllähän niitä metalleja taisi löytyä. Samantien kun olin kastanut hiukseni askorbiinihappolitkuun, koko asunto täyttyi ummehtuneesta ja todella voimakkaasta metallinhajusta. Pesuvaiheessa hiukset tuntuivat paljon pehmeämmiltä kuin normaalisti eikä selvittämisessäkään ollut ongelmia.

Takaosan hennonvaaleanpunaisten läikkien lisäksi litku vei mukanaan enimmät etuosaan tarttuneesta tummanruskeasta kestoväristä. Nyt etuhiusten juuret ovat selkästi punaruskeat ja latvat kylmän ruskeat. Takahiuksisto muuttui myös juuresta punertavammaksi ja latvat eivät viherrä enää ihan yhtä paljon.

Vs: Värin tarttumisongelmia

Lähetetty: 30 Elo 2010, 21:36
Kirjoittaja Amilo
^No niin hyvä että selkiytyi. Kannattaa nyt ennen uusia värjäyksiä vielä pestä viikon kuuri sillä cx correctorilla. Sehän pitäisi myös laittaa kelmun sisää vaikuttamaan, että kunnolla lähtee. Tosin tuo metallin kertyminen on ikuinen kierre jos sitä vedessä on. Aina ennen värjäystä se täytyisi kuitenkin yrittää poistaa. Muuten tulee juuri noita yllättäviä lopputuloksia. Parhaat tulokset värjäyksessä tulee hapetteettomilla väreillä tai sitten kevytväreillä. Kestoväriä ei välttämättä kannata laittaa ollenkaan.

Vs: Värin tarttumisongelmia

Lähetetty: 31 Elo 2010, 21:07
Kirjoittaja Salamanteri
Samoilla linjoilla Amilon kanssa. Itse olen askorbiinihapon kokenut tehokkaimmaksi metallinpoistajaksi ja edulliseksikin tulee :) Ja tosiaankin vähintään ennen värjäyksiä metallinpoisto kannattaa tehdä ja jos sitä vedessä on niin varmasti kannattaa parin viikon välein tehdä ja käyttää suoraväriä sitten hiusten värin palauttamiseksi.

Vs: Värin tarttumisongelmia

Lähetetty: 31 Elo 2010, 21:20
Kirjoittaja hilpsu
Metallinpoistoketjusta rohkaistuneena uusin askorbiinihappokäsittelyn kahdesti ja nyt alkaa vaikuttaa siltä, että toivoa ehkä on. Takaosa menetti kovaa vauhtia vihreyttään ja alkaa muutamaa länttiä lukuunottamatta olla oranssinpunertava  ???. Tukka ei kyllä tuntunut kärsivän yhtään pesuista, melkein päinvastoin. Kiiltää ja kampautuu jotenkin ihan uudella tavalla.

Vs: Värin tarttumisongelmia

Lähetetty: 31 Elo 2010, 21:50
Kirjoittaja Amilo
^Itselleni on vähän vieraampi kuin askorbiinihappo käsittely, mutta jos se kerran toimii, niin sitä sitten vaan.

Metallin poistaminenhan ei tosiaankaan vahingoita hiuksia vaan juuri päinvastoin :)

Vs: Värin tarttumisongelmia

Lähetetty: 31 Elo 2010, 22:00
Kirjoittaja hilpsu
Tuntuu kyllä tuota CX correctoria (kelmutettuna ja jonkinmoisella vaikutusajalla) tehokkaammalta. Millä tapaa tuo kestoväri on epäsopiva metallitukalle?

Vs: Värin tarttumisongelmia

Lähetetty: 15 Syys 2010, 23:28
Kirjoittaja hilpsu
Voi jumantsuikkeli. Kuvittelen poistaneeni suurimmat metallijäämät hiuksistani (ei siis enää haiskahda), mutta väri ei tartu vieläkään. Valitsin Casting Creme Glossin sävyssä 530, ja aluksi väri näyttikin tarttuneen. Seuraavassa pesussa takaosa kuitenkin taas kulahti ei-minkään-väriseksi. Samoin kuin edelliskerralla, etuosan hiukset ovat jälleen juuri sen väriset kuin pitikin.

Edit. Toinen värjäyskerta samalla värillä sai värin tarttumaan. Kestänyt nyt kaksi pesua ja yhden uimahallireissun kulahtamatta yhtään. Eiköhän tää tästä!

Vs: Värin tarttumisongelmia

Lähetetty: 02 Helmi 2011, 16:54
Kirjoittaja Bettina
hiusongelmaa, taas...

Tarkoitus olisi laittaa blondattuihin hiuksiin punainen väri. laitoin koe suortuvaan väriä ja odotin. Pesun jälkeen tulos ei ollutkaan odotetunlainen. Juuresta sopivan punainen ja latvoihin tarttunut epätasaisen oranssiksi. Tiesin että näin voi käyd,ä mutta en ajatellut että minulle voisi käydä niin  ;D
Miten saisin sen värin tarttumaan?

Vs: Värin tarttumisongelmia

Lähetetty: 02 Helmi 2011, 17:24
Kirjoittaja tuutikuu
^suosittelisin vaalennettuun latvaan suoraväriä tai mietohapetteista kevytväriä. Vaalennuskäsitelty hius ei tarvitse enää kestovärin hapetevahvuutta, väri vain karkaa huokoisesta hiuksesta.

Vs: Värin tarttumisongelmia

Lähetetty: 02 Helmi 2011, 17:33
Kirjoittaja Bettina
ääh menee hermot kun ikinä ei tule hyvää :/ Tänään en ehdi enään hakemaan suoraväriä, pitää näköjään taas odottaa.

Vs: Värin tarttumisongelmia

Lähetetty: 23 Joulu 2011, 23:37
Kirjoittaja Myamar
Bettina kirjoitti: hiusongelmaa, taas...

Tarkoitus olisi laittaa blondattuihin hiuksiin punainen väri. laitoin koe suortuvaan väriä ja odotin. Pesun jälkeen tulos ei ollutkaan odotetunlainen. Juuresta sopivan punainen ja latvoihin tarttunut epätasaisen oranssiksi. Tiesin että näin voi käyd,ä mutta en ajatellut että minulle voisi käydä niin  ;D
Miten saisin sen värin tarttumaan?
itselleni kävin juuri samoin tänään, kun laitoin värinpoiston jälkeen punaisen värin (värinpoistoja 2 takana ku tukka oli musta). Mä vain laitoin värin ihan koko päähän, kun ei ikinä ennen ole näin käynyt ettei väri olisi tarttunut. onneksi olin ostanu suoravärin varalle ja lätkäsin sen päähän tunniksi. Nyt hius on kostea vielä, mutta latvat näyttävät ihan ok punasilta :) Onneksi sai tuolla suoravärillä myös punasuutta latvoihin ettei luultavasti tarvi huomenna aamulla lähtee hakemaan tummempaa punasta väriä, ku ei sillä tukalla olisi kehdannut joulua lähteä viettämään :D

Itellä oisi sellainen kysymys, että pitäisikö minun toistaa tämä suoravärikäsittely päivän parin päästä? Tuleeko hius yhtään punaisemmaksi? Tavoitteena siis mahdollisimman punainen tukka :P

Vs: Värin tarttumisongelmia

Lähetetty: 16 Huhti 2012, 19:50
Kirjoittaja Liina
Osaisko joku auttaa? Mulla on nykyään outo värintarttumisongelma. Oma hius on alta 6:ta ja päältä 7:kaa. Laitatan kampaajalla raitoja päällihiuksiin ja siksi värjään itse vaan juuret ja alahiukset. Olen kokeillut useita kestovärejä (nutrisse, L'oreal yms) 6, 6.3, 5.3 väreissä. Kaikilla tulee sama ongelma. Juureen väri tarttuu tosi huonosti, mutta noin ohimoiden korkeudelta väri kertyy parilla värjäyskerrallla tosi tummaksi. Siis aikasemmin värjätty osa on tosi tumma ja juuri tosi haalea (kuten muuallakin).

Mä en tajua miksi mun juuri värjäytyy nykyään niin huonosti kun aikasemmin ei ole ollut ongelmaa. Ja miksi ihmeessä toi yksi kohta ylivärjäytyy. Kampaaja saa aina tasasen värin juuriinkiin Goldwellin väreillä.