Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Varjotar

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Joskus täällä spekuloitiin sitä, että moni hurahtaa hiustenhoitoon, käyttelee aikansa kalliimpia tuotteita ja lopulta innostuksen laannuttua palaa halpoihin markettituotteisiin todeten, ettei kalliilla ja halvalla lopulta ole eroa.
Pitää sanoa tähän väliin eriävä mielipide. Mun pokka ei yksinkertaisesti riitä enää edes hätävaraksi ostamaan marketin tuotteita. Pelottaa ihan liikaa ajatus siitä, mitä ne tälle nyt loistossaan olevalle letille tekis.
Marketista voi toki löytyä tietynlaisille hiuksille hyviä tuotteita, mutta mun vaikeat kiharat tarvitsee kampaamon kosteuttavia erikoistuotteita :)
Markettien tuotteista ei löydy sitä, mitä minä tarvitsen.
Viimeksi muokannut Varjotar, 27 Joulu 2013, 15:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Mitä tuotteita tykkäät kampaamosarjoista käyttää?
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Varjotar

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Goldwell Dualsenses Curly Twist sh & ha.
KC Professional Four Reasons Moisture- sarja.
KC Professional Let Me Be Moisture & Color-sarjat.

Hätätilassa Schwartzkopf BC Curl Bounce tai muu silariton kosteuttava/kiharatuote.
Viimeksi muokannut Varjotar, 28 Joulu 2013, 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Mindela »

Itse käytän kumpiakin, mutta hieman enemmän kampaamotuotteita. Käytin pitkään pelkästään niitä, mutta pari vuotta sitten siirryin hetkeksi kokonaan markettituotteisiin, joista taas nopeasti pois. Ostelen edelleen aina välillä marketeista tuotteita - lähinnä muotoiluun tosin. Käytin joskus puolisen vuotta pelkästään iHerbin hiustenhoitotuotteita ja tykkäsin kyllä, mutta hiukseni kyllä kaipaavat sitä silikonia joten siirryin muihin tuotteisiin. iHerbillä oli kuitenkin muutama hoitoaine mistä tykkäsin kovasti, ja tällaiselle pitkätukkaiselle hiustuotteidenläträäjälle niiden hintataso on erinomainen.. Voisikin tehdä pienen tilauksen  ;D

Kuitenkin 95% ajasta valitsen näin:

- Shampoo apteekista (ongelmapäänahka, olen löytänyt tähän täydellisen tuotteen mihin ei mikään muu ole pystynyt), olen käyttänyt tätä samaa tuotetta jo pari vuotta ja pesen vaan satunnaisesti muilla shampoilla.

- Hoitoaine kampaamosta, oma suosikki on L'anzan reconstructor tehohoito jota käytän joka kerta. Toimii tukkaani kuin unelma, ostan tätä aina litran pulloissa. Menen hieman tarjousten mukaan, toinen suosikki on S-factorin Serious conditioner. Tulee siis ostettua isoja purkkeja "tehohoitoja" ja käytettyä niitä joka pesun yhteydessä. Jättikokoa ei pidä edes säästellä  ;) Hiuksissani hoitoaineiden erot huomaa todella nopeasti, mutta näitä kahta hiukseni todella rakastaa...

- Kuivashampoo marketista AINA. Tätä kuluu niin paljon, että halvin on valttia.

- Hiuspuuteri marketista AINA, oikeastaan sama syy kuin edelliseen. Erot on myös aivan olemattomia kalliin ja halvan välillä.

- Hiuksiin jätettävät muotoilutuotteet, kuten muotoiluvoiteet, vaahdot, geelit, vahat jne jne joita muuten omistan käyttööni nähden aivan liikaa, ostan aina kampaamosarjoista. Kokeilen mielelläni kaikkea uutta! Redkenillä on mielestäni hyviä muotoilutuotteita.

- Hiuskiinne tarjouksesta aina, eli joskus kalliimpaa joskus halvempaa, minulla kuluu hiuskiinne pullo aivan äärimmäisen hitaasti muutenkin.

- Lämpösuoja on tullut valittua miten sattuu, kokeilen mielelläni erilaisia. Erot näiden välillä (pidon voimakkuus, silottavuus etc on aika suuria). Parhaat löytynyt kampaamotuotteista, kuten Sexy hair-merkiltä.

- Seerumeista kokeilen myös mielelläni erilaisia, sekä marketista että kampaamosta. Yksi purkki kestää niin kauan, että kovin montaa ei ole tullut kokeiltua - aikalailla puolet kummastakin. Paras on ollut Moroccaoil, mutta se ei mielestäni ollut niin ihmeellinen, että haluaisin sen summan siitä uudelleen maksaa.

Mielestäni siis marketti ja kampaamosarjoissa on eroja, ja liputan enemmän kampaamosarjojen puolesta. En kuitenkaan karta markettienkaan valikoimia ja itsekin tulee niitä käytettyä, joskin aina ns. tärkeämmät tuotteet tulee valittua muualta. Ostan usein matkoille mukaan marketintuotteita, koska tälläinen "normaalikoko" eli 200ml hoitoaine sopii minulle hyvin matkakäyttöön :P Suomen normaalihinnoilla ei tulisi ostettua kalliimpia sarjoja, mutta onneksi on tarjoukset ja nettikaupat!

Olen kyllä vahvasti myös sitä mieltä, että myös kampaamotuotteissa on aivan valtavia eroja! Esimerkiksi yllämainittu KC tuotesarja on itselleni ihan kirosana ja rankkaan sen surkeammaksi kuin monet markettisarjat. Omia suosikkimerkkejäni on L'anza, Fudge ja Redken, mutta en ole mitenkään merkkiuskollinen.
Guru Ananda
Haiven
Haiven
Viestit: 10
Liittynyt: 24 Kesä 2015, 22:30

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Guru Ananda »

Oletteko te muut hiuksillenne omistautuneet huomanneet, että jotkin shampoo- ja hoitoaine-merkit ovat todella hyviä ja jotkut todella huonoja teidän hiuksillenne? Itse olen huomannut, että eroja on. Vesiliukoisia silikoneja sisältävät shampoot ja hoitoaineet, jotka ovat kampaamotuotteita, mutta edullisia laatuunsa nähden ja hyvälaatuiset silikonittomat shampoot ja hoitoaineet ovat ainakin minun hiuksilleni parhaita.
Vastaa Viestiin