Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Painted Lady
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1537
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 22:33

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Painted Lady »

^Arvelinkin, että tuota tietoa on. Itse en vaan osaa saksaa, joten jää tutkimukseen tutustuminen väliin. Enkä kyllä olisi valmis tuosta tiedosta mitään maksamaankaan - etenkään kun en ymmärtäisi lukemaani.
Frida
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 308
Liittynyt: 25 Tammi 2010, 13:49

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Frida »

Mäkää en usko, että shampoissa on niin paljon eroa ku hoitoaineissa marketti- ja kampaamotuotteiden välillä. Sekä hellävarasia että näitä päänahanräjäyttäjiä löytyy sekä kalliimmista että halvemmista sarjoista. Hoitoaineista marketeista on vaikee löytää etenkään kunnolla paikkaavia aineita, koska raaka-aineet on luultavasti vähän hintavampia ku joku perus kosteuttava glyseriini, jota löytyy myös markettien kosteuttavista hoitsikoista. Jos hiuksia ei oo käsitelty eikä oo luonnostaan kauheen kuivat, nii uskon, et markettituotteet riittää ihan hyvin. Tottakai kampaamotuotteistaki suurin osa on täysin ylihintasta p*skaa, mut joukossa on myös todellisia helmiä, jollasia ei kyllä marketista löydä!
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3
Hyx
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 367
Liittynyt: 17 Loka 2009, 18:02

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Hyx »

Yhdyn edellisiin, munkaan mielestä loppupeleissä marketti ja kampaamotuotteilla ole pahempaa eroa.

Jos mennään ihan tosi alkeelliselle ruohonjuuri tasolle, kysehän on vain ja ainoastaan raaka-aineista ja niiden yhdistelmistä.

Monet shampoot ja hoitoaineet perustuvat pitkälti samoihin kaavoihin, samoihin raaka-aineisiin ja niiden järjestyksiin. Luultavastikin tuotteessa maksaa brändi, markkinointi, innovatiivisuus, tyyriimmät raaka-aineet ja pakkaus. Monesti myös itse tuotekehittely tuo hintaa tuotteeseen. Se selittää varmaankin kampaamotuotteiden eron.


En kyl tiedä mitä pointtia tällä mun viestilläkään oli.&nbsp; :D
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Ei ollut mikään yllätys tuo testi, vastaavia on ollut ennenkin samansuuntaisin tuloksin. Nyt sitten Liedliin Cien-sahmpoota hamstraamaan...&nbsp; ;) Voisin joskus kokeillakin, jos haju ei ole tyrmäävän äklö.

En usko luksussarjojen tehojen oikeuttavan suhteettoman kalliita hintoja. Olen muutenkin siirtymässä kohti edullisempia tuotteita, hajusteettomuus bonuksena. :)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Serafi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3016
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 15:17

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Serafi »

Mun hiuksien kannalta on täysin selvää, että markettituotteet eivät pitkällä aikavälillä tuo yhtä hyvää tulosta kuin mun hiuksille sopivat ja hyvin valitut markettituotteet. Mun hiukset ovat vain yksinkertaisesti niin totaalisen erilaiset nykyään kuin silloin, kun käytin markettituotteita. Tehohoitojen käytössä ym. ei ole tapahtunut määrällistä muutosta kuin ei myöskään hiusten rasituksessa. Mä pystyn pitkin hampain pesemään satunnaisesti markettituotteilla ja tulos voi olla ihan ok, mutta en suostuisi vaihtamaan pitkällä tähtäimellä markettikamaan, koska se vaan tekee mun hiuksista takkuuntuvat, pörheät ja kuivat. Epäilen, että noissa tutkimuksissa ei ole seurattu pitkäaikaisia vaikutuksia. Joka tapauksessa on ihan sama, mitä tutkimukset sanovat. Pääasia, että olen itse tyytyväinen Lanzoineni. :)
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Horros »

Serafi kirjoitti: Joka tapauksessa on ihan sama, mitä tutkimukset sanovat. Pääasia, että olen itse tyytyväinen Lanzoineni. :)
Nimenomaan. Kun en ollut vielä tutustunut juurikaan kampaamotuotteisiin, ostin alennuksesta Clynolia hauraille ja vahingoittuneille hiuksille (tms) sen käyttö taisi jäädä pariin pesuun, tulos oli sen verran takkuinen ja koppura ettei tehnyt mieli koskeakaan koko pulloon sen jälkeen. Tigin O&H on taas toiminut hiuksiini todella hyvin ja saanut peikkotukasta paljon parempikuntoisen ja helposti käsiteltävän. Ajautumiseni Tigin käyttäjäksi ei alun perin ollut edes mitenkään mielikuvista tai ennakkokäsityksistä johtuvaa - en ollut aiemmin edes kuullut koko merkistä, kunnes äitini toi kampaajaltaan ostetun Fashionista Smooth and Shinen ja sehän toimi!
Markettituotteista hyväksi on osoittautunut XZ:n tyrniöljy, saman merkin shampoita olen viimeksi käyttänyt kai joskus 10-vuotiaana. Hämäriä muistikuvia on kyllä siitä, kun käytin joskus 13-vuotiaana Fructista ja kumppaneita ja päänahassa oli isoja, hilseisiä könttejä. Asiaa ei varmaan yhtään parantunut sekään, että yritin pitää hillittömät kiharani ruodussa pistämällä hiukset jo kosteina tiukalle pampulapötkölle niin että pampuloiden välistä hädin tuskin näkyi hiusta... ::)
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Ainakin kuvittelisin että minulle kelpaa kalliimmatkin kuin halvemmat sarjat. Käyttelen hyvin tyytyväisenä XZ, EHS, Erisan ja Herbina-tuotteita Lanzojen, Joicojen, Tigien ja muiden joukossa. Itseasiassa en oikeastaan nyt huomaa mitään eroa EHS.n ja Joicon IH.n välillä, koska hiukset ovat jo ihan hyväkuntoiset.

Mutta vuosi sitten kun hiukseni olivat oikeasti pahassa kunnossa, kävin aika monta markettituotetta läpi, ennenkuin löysin Juurikasvun ja tilasin ekat Joiconi. Se ero näkyi jo ekasta pesusta ja jatkui parempana muhitusten jälkeen.
Uskonkin, että riippuu täysin hiuksesta, laadusta ja kuinka pahasti on kohdellut hiuksiaan.

Ei kaikki kaikesta sovi, esimerkiksi en ole oikein innostunut Lanzan shampoosta jota täällä on hehkutettu. Mielestäni se kutitti päänahkaa ihan syötävästi niinä muutamana kertana kun pääsin sitä kokeilemaan. Kevin Murphyn Born.Again ei oikestaan tee päälleni mitään, Lanzan Dry Hair-tehis ei tuntunut miltään kun koetin muhitella sitä.

Joten summa summarum, olen hyvin tyytyväinen markettituotteisiin ja kampaamotuotteisiin jotka toimivat hiuksistooni.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja SannaS »

Ero taitaa olla ainakin joillakin korvien välissä siinä suhteessa, että kampaamotuotteet olisivat automaattisesti parempia kuin markettituotteet. Ainakin eräs tuttuni tuntuu kovasti uskovan (ehkä kampaaja-anoppinsa takia) että kampaamotuotteet on kaikin puolin parempia, hellävaraisempia ja hoitavampia kuin markettituotteet. Eli jos on automaattisesti sillä asenteella liikkeellä, ettei marketista voi löytää mitään hyvää eikä itselleen sopivaa, niin sehän on sama asia kuin taidenäyttelyyn mennessään päättää automaattisesti vihata kaikkea sitä "hömppää" mitä siellä tulee vastaan.

Minä en ole kovin kattavasti kampaamotuotteita edes kokeillut, koska on tähän asti rahat ollut sen verran tiukilla että harmittaa huomattavasti enemmän jos 35e hintainen pullo osoittautuu sudeksi tässä päässä, kuin jos 3 euron hintainen markettituote. Olen löytänyt ihan riittävän hyvät tuotteet marketistakin, voisihan olla että jostain kampaamotuotteista saisin vielä parempia tuloksia ja kivemmat hiukset, mutta jos ei ole sellaiseen varaa ja saa pidettyä suht kauniin näköisenä hiukset markettituotteillakin, miksen olisi niihin tyytyväinen? Varsinkin kun etenkin lompakko on tyytyväinen...
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
imaria
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 325
Liittynyt: 18 Kesä 2008, 23:25

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja imaria »

Ainesosathan ne ovat, mitkä ratkaisevat. Toki halvemmalla hinnalla lienee suurempi riski saada täyttä kuraa, mutta esimerkiksi luomuosastolla sitä ei tapahdu, eikä todellakaan edes kaikissa normimarkettisarjoissa. Mä provosoidun nykyisin hirveän helposti selektiivisyyden hehkuttamisesta varsinkin silloin, kun tiedän, että aine on lähinnä mineraaliöljy-silikoniseosta. Hiustenhoitotuotteissa mua ärsyttää suunnattomasti sarjojen hehkuttaminen nimen perusteella vastaavasti silloin, kun tuote on silikoni- ja alkoholimössöä. Toki erilaiset tuotteet toimivat eri tavalla eri ihmisillä, ja itsekin käytän joitakin tähän kategoriaan meneviä sarjoja, mutta en mä niitä nimen perusteella hehkuta - jos hehkutan lainkaan.

1cMiii / vaaleat / tavoittelevat olkapäitä
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja SannaS »

Ja mulle tulee sellainen ajatus kun joku kehuu esim. jotain Pantenea tai Fructista että joopa joo etpä se sinäkään paljoa tiedä mitä päähäs laitat että ei se kuitenkaan ole mitään kunnollista ja kuitenkin siinä lukee joku dimethicone shampoossa heti aquan jälkeen... Vaikka kai se on uskottava kun täältäkin olen lukenut että jotkin em. sarjojen tuotteista on olleet positiivisia kokemuksia ettei ne nyt kaikki ole läpeensä pahoja... Tai Tigin hehkutus saa mut vaan voimaan pahoin kun ajattelen sitä hajustemerta mikä tulvii nenään mielikuvituksen voimasta ja uskomaan että hajuvettä nekin on eikä hiustenHOITOtuotteita&nbsp; ::) Muakin on siis helpohko provosoida ja saada unohtamaan etten minä ole se joka on ainoana oikeassa ja että kaikilla olisi samat tarpeet hiuksilleen kuin minulla.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Minä olin yhteen aikaan kovasti sitä mieltä, että vain kampaamotuotteet ovat hyviä hiuksille. Piti olla Tigiä, Lanzaa ja Joicoa. Näitä omistan kyllä edelleen, mutta en ole enää niin fanaattinen. Joskus on mukavaa käyttää vaikka Joicon hoitoainetta. Tosiasia kuitenkin on, että kallis tuotekin voi olla kamalaa kuraa ja sisältää samaa silikonihöttöä kuin joku halpa tuote. Miksi maksaa 20 euroa muotoilutuotteesta (tai shampoosta), jos 5 euron tuote antaa saman tuloksen? Voi sitä harmituksen määrää, jos se 20 euron tuote ei sitten toimikaan.

Tulen todennäköisesti käyttämään tuotteita sekaisin. Ehkä en niitä kalliimpia kuitenkaan enää osta, mutta jotakin MOP:n tuotteita saatan tulevaisuudessa hankkiakin, tai jotain muuta kampaamosarjaa. Halvat merkit toimivat kuitenkin yhtä hyvin, kunhan perehtyy INCI:iin. Tuo sisällyksen tutkiminen pätee niin kalliisiin kuin halvempiin merkkeihin.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja SannaS »

Olen Maria Corelli kanssasi niin samaa mieltä!!

Onneksi monista tuotteista on olemassa matkakokoja/näytepakkauksia, niin ei tarvitse kerralla ostaa kallista isoa pulloa joka sitten voi osoittautua hutiksi. Viimeksi ostin juurikin MOPin hydratingin matkakoon pullot shampoosta ja hoitiksesta, tulos: shampooseen rakastuin ja sitä täytyy saada iso pullo, hoitis sen sijaan ei vakuuttanut ja siinähän on aavistus silikoniakin, ei siis tule sitä ostettua uudelleen ja olen tyytyväinen etten laittanut siihen sen enempää rahaa. 50ml pikkupullo on helppo tän mittasiin hiuksiin käyttää vähän huonompaakin hoitista ihan vaikka kerralla&nbsp; ;D
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja -j- »

Marylee kirjoitti: Tiedoksi:
Halpa shampoo ei kalliille häviä
julkaistu eilen klo 21:14, päivitetty tänään klo 09:07
Markettishampoo voi pestä yhtä hyvin kuin jopa monikymmenkertaisesti kalliimpi ammattituote. Saksalaistestien mukaan halpojen ja kalliiden shampoiden ainesosat voivat olla samoja
Shampoon korkea hinta ei tee siitä laadukkaampaa. Halvalla voi saada tuotteen, jonka pesutulos on samaa luokkaa kuin kymmenen kertaa kalliimman shampoon. Asiantuntijoiden mukaan shampoon merkkiä tärkeämpää on sen sopivuus omalle hiuspohjalle.
Ihan hyvä kirjoitus, josta voi ymmärtää, että markettituotteet voi olla vaihtelevan hyviä ja huonoja, kuten kampaamotuotteetkin. Itse ajattelen niin.

Mutta tuotteiden paremmuudesta tai huonommuudesta on vaikea puhua, kun ei ne tarkoita kaikille samaa asiaa. Tuossakin artikkelissa alussa ainakin puhutaan, että markettishampoo saattaa "pestä yhtä hyvin", tarkoittaako se, että pesee tosi puhtaaksi? Eihän kaikki edes halua, että shampoo pesee narskuvan puhtaaksi.
Aina voidaan tietenkin mitata esim kalliiden ainesosien määrällä, INCIllä ym tuotteen laatua, mutta loppupeleissähän asia on vain subjektiivinen, ja kullekin se tuote on hyvä, joka sopii ja jolla saadaan haluttu lopputulos. Jollekin Pantenet ja fructikset on parhaita tuotteita ja L´anzan huonoja ja toiselle päinvastoin.

Viimeksi muokannut -j-, 18 Marras 2010, 09:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Chantel

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Chantel »

Kuten monta kertaa sanottu, toisille toimii halvemmat, toisille ei. Ja joissain tuotteissa enemmän eroa kuin toisissa. Itse olen värjännyt hiuksiani viimeiset 5-6 vuotta, ja silloin alussa käytin ainoastaan markettituotteita ja hiukset oli kyllä sellaista hamppua. Silloin se ei vain tainnut haitata sen kummemmin&nbsp; :O Nyt, vaikka värjään edelleen yhtä paljon, niin yhden runsaamman kertaleikkauksen jälkeen siirryin pelkkiin kampaamotuotteisiin ja on ero kyllä huima. Oma hiuslaatu aavistuksen luonnonkihara ja siksi kuiva jo luonnostaan, mutta ei kyllä ole enää läheskään yhtä vaurioituneet hiukset käsittelyjen takia kuin ennen. Kuivuus ja kaksihaaraiset johtuu ainoastaan omista hiuksista nykyään, eli kyllä kalliimpiin tuotteisiin kannatti omalla kohdallani siirtyä.&nbsp; ;)
Kettusieni
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 267
Liittynyt: 30 Maalis 2010, 21:19

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Kettusieni »

^ Yleensä lienee kyse siitä, että kun käyttelee markettituotteita ihan tyytyväisenä eikä sinänsä edes välitä tukastostaan kovinkaan paljoa, ei kiinnitä niiden markettituotteiden laatuun niin suurta huomiota. Onhan se huomattu, että marketistakin saa mitä vaan.. :)

Tarkoitan tällä siis lähinnä sitä, että kun alkaa välittää hiuksistaan enemmän, niin yleensä myös haluaa panostaa ja tämä panostus ilmenee sitten aluksi kalliimpien tuotteiden käyttönä, josta sitten siirrytään halvempiin tuotteisiin, mutta se sama kriittisyys ja INCI-natseilu siirtyy vain halvempiin tuotteisiin, kun tajuaa, etteivät ne kampaamotuotteet mitään ihmemömmöjä ole.

Eli siis kuvittelen hiusintoilijan elinkaaren tällaiseksi: ensin käy mikä vaan (päähän menee Fructista ja Pantenea) -> huomataan, että tukka ei olekaan niin hyvä, halutaan parempaa -> tajutaan kampaamosarjat, innostutaan niistä, "kaikki muu on kuraa" -> innostus laimenee, rahanmeno alkaa ärsyttää, kampaamotuotteet eivät tunnu enää niin luksukselta -> tutkaillaan edullisempia vaihtoehtoja -> markettisarjoista alkaa löytyä hyviä vaihtoehtoja -> siirrytään käyttämään taas enemmän markettituotteita

Tai siis, näin olen kuvitellut tämän asian menevän :D T. itseoppinut keittiöpsykologi
Vastaa Viestiin