Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
kivi

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja kivi »

^ Tuossa täytyy huomioida sekin, että tuotemerkit sponssaavat ohjelmaa, joten on vähintäänkin todennäköistä, että sponssia kehutaan.
Elluli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1584
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 15:36

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Elluli »

Mä olen löytänyt Lanzalta kaikkein parhaimmat tuotteet mitä olen ikinä käyttänyt (ja olen käyttänyt hirvittävän määrän hiushärpäkkeitä eri merkeiltä  ;)). Mut koko sarjaa en ole käynyt läpi. Toinen hyvä on Joico, erityisesti K-pak sarjan tuotteet. Paras jätettävä/latvasuoja on Redgenin all soft. Markettituotteista olen todennut hyviksi joitakin VO5 tuotteita ja XZ-kosteuttavan sarjan. Tigeistä tosi hyvä tuote on Oatmeal&honey hoitoaine. Tigin shampoot kuivattaa mun hiukset hampuksi jos käytän pelkästään Tigiä.. Joten ei hyvä.

Mulla ei ole kovin suuria ennakkoluuloja markettisarjoja kohtaan. Ehkä siksi että hiukseni ovat olleet "vain" polkkapituiset tai puolipitkät. Älyttömän isoja eroja ei näy hiusten kunnossa käytänpä sitten kalliita tai halpoja tuotteita, koska hoidan kuitenkin hiuksiani huolellisesti ja käytän AINA hoitoainetta, jätettävää, en föönaa tai suorista kuin harvoin jne.
Viimeksi muokannut Elluli, 05 Kesä 2008, 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiusten kasvattelua ja parasta mahdollista hoitoa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Pidennyshiukset kiinnostaa myös
Jekku
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 03 Marras 2007, 05:06

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Jekku »

Husky kirjoitti: ^Tottakai jokainen arvostaa sitä mikä toimii. Kunpa se vaan oikeasti olisikin niin (täällä tosin monen kohdalla onkin). Imagolla vaan on valitettavan suuri osa, nostetaan jalustalle tuotteita niiden imagon takia, ei toimivuuden.
Mä en imagon perässä juokse, enkä usko että kukaan muukaan täysjärkinen. Mä olen todella kriittinen ja petyn helposti ja heitän surutta kalliimmatkin purkit roskikseen jos ne ei mua miellytä. Mun hiukset nyt vaan ovat kohentuneet huomattavasti All Softien löytämisen myötä. Ja tuosta on jo pari vuotta aikaakin, kyllä kultana myyty paska siinä osoittautuu olevansa "sitä itseään" jos on ollakseen. Siksi mua raivostuttaa kun väitetään ettei ne toimi kenelläkään kun mulla ne ovat toimineet loistavasti enkä tarkoita että mulle loistava olisi pelkkä silikonikalvo hiuksissa. Pointti mulla tässäkin on, että jos et itse pidä tietystä brändistä niin se ei tarkoita ettei joku pitäisi. Yhtä lailla mä voisin alkaa täällä tivaamaan kovia perusteluita niiltä jotka hehkuttavat Joicoa...  ::) Yhtälailla kelpaa markettikama kunhan se toimii.
Viimeksi muokannut Jekku, 06 Kesä 2008, 00:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Siksi minä olen herännyt hiukan myöhään näihin INCI listoihin vaikka hiusharrastusta onkin ollut jo monta vuotta.. Sillä olen rankannut tuotteet sen perusteella miten ne minulla toimii, en hinnan, ei muiden kertomusten yms.
Siksi laitoinkin tuon tekstin tästä ns. "kaverista" joka käyttää kalliita tuotteita mitkä eivät sovi hänen tukalleen ollenkaan.. Eli, näitä sokeitakin valitettavasti löytyy!

tiita
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 791
Liittynyt: 12 Maalis 2008, 19:56

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja tiita »

^ Ite kans rankkaan tuotteet sen mukaan, miten ne toimii omassa päässä, en niin miten ne toimii muiden päässä. En ole jaksanut käännyttää ystäviäni / avoani, jotka saavat itselleen omat unelmahiuksensa käyttämällä sunsilkkiä, fructista ja pantenea.

Avolla oli vähän aikaa sitten kamala päänahkaongelma. Hilseilyä ja rasvottumista yhtä aikaa. Hän sitten pykäisi ostaa, minun vastusteluistani huolimatta, fructiksen hilseshampoota ja nyt ei ole valitellut kutinaa tai hilseilyä. Ja iloisia ollaan, että niinkin edullisesti ongelmasta päästiin.

En itsekään jaksa käsittää tätä kallis = hyvä yhtälöä. Kyllä, joskus laadusta kannattaa maksaa, mutta se ei tarkota että kaikki ylihinnoiteltu tavara olisi jumalallista nektaria hiuksille. Mistä oma tukka tykkää, siitä minä maksan.
Kyllä se siitä, koska aina se siitä
Husky
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2022
Liittynyt: 12 Syys 2006, 09:04

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Husky »

Jekku kirjoitti:
Husky kirjoitti: ^Tottakai jokainen arvostaa sitä mikä toimii. Kunpa se vaan oikeasti olisikin niin (täällä tosin monen kohdalla onkin). Imagolla vaan on valitettavan suuri osa, nostetaan jalustalle tuotteita niiden imagon takia, ei toimivuuden.
Mä en imagon perässä juokse, enkä usko että kukaan muukaan täysjärkinen. Mä olen todella kriittinen ja petyn helposti ja heitän surutta kalliimmatkin purkit roskikseen jos ne ei mua miellytä. Mun hiukset nyt vaan ovat kohentuneet huomattavasti All Softien löytämisen myötä
Et ehkä sinä, enkä minä nyt sinua juuri tarkoittanutkaan. Kyse on kuitenkin siitä, että kuluttajat jotka EIVÄT ole yhtä kriittisiä kuin sinä, seuraavat mainontaa ja imagoa, ostavat sen perusteella paljon helpommin kuin esimerkiksi vaikkapa moni juures. Imago on iso osa tuotetta, sillä on oikeasti vaikutusta kuluttajan päätöksiin. Valitettavasti joissain tapauksissa.

edit. Ja nyt siis tarkoitan yleisellä tasolla.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.
Lauretta

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Lauretta »

Minä olen kyllä kokeillut niitä kalliimpiakin tuotteita ja sitten ihan noita markettijuttuja (joita käytän edelleen), ja mielestäni niillä on ihan samanlainen vaikutus tukkaani. Mulla on kyllä niin helppohoitoinen tämä kuontalo, että ihan hyvin noilla markettisarjoilla pärjään. Puhun nyt esim. XZ:tistä ja Herbinasta, en siis todellakaan mistään Pantenesta, Sunsilkistä tai Garnier Fructisista! Jos käyttää esim. Garnieria ja vertaa sitä johonkin kampaamotuotteeseen, niin en yhtään ihmettele vaikka ei sitä sen jälkeen enää ostaisikaan. Mulla lähtee kaikki karvat päästä, kun noita silikonimömmöjä käytän. Onhan se tietenkin henkilökohtaistakin, muttamutta...
tiita
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 791
Liittynyt: 12 Maalis 2008, 19:56

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja tiita »

^^ Samaa mieltä, normaali kuluttaja seuraa mainontaa ja antaa sen vaikuttaa ostopäätöksiinsä. Olen kuullut monien ostavan juurikin Fructista, koska "siinä mainoksessa sillä tytöllä oli upeat hiukset". Ehkä itsekin olin ennen juurestelua tuollainen, mainonnan uhri. Ja kuka ei haluaisi uskoa, että shampoo, joka maksaa alle 4e saa aikaan sellaiset hiukset kuin tytöllä siinä mainoksessa.
Kyllä se siitä, koska aina se siitä
Jekku
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 03 Marras 2007, 05:06

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Jekku »

On muuten aika hauskoje ne uudet Elvital mainokset joissa se nainen upean kiharapilvensä kanssa sepittää kuinka hoitaa "parhaimmilla tuotteilla" tms. vaativaa kuontaloansa!  ;D Ei kai kukaan voi sitä ottaa todesta!  ;D
Marylee
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 327
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 13:26

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Marylee »

Tiedoksi:

Halpa shampoo ei kalliille häviä
julkaistu eilen klo 21:14, päivitetty tänään klo 09:07

Markettishampoo voi pestä yhtä hyvin kuin jopa monikymmenkertaisesti kalliimpi ammattituote. Saksalaistestien mukaan halpojen ja kalliiden shampoiden ainesosat voivat olla samoja.

Shampoon korkea hinta ei tee siitä laadukkaampaa. Halvalla voi saada tuotteen, jonka pesutulos on samaa luokkaa kuin kymmenen kertaa kalliimman shampoon. Asiantuntijoiden mukaan shampoon merkkiä tärkeämpää on sen sopivuus omalle hiuspohjalle.

Saksan riippumaton tuotetestaussäätiö Stiftung Warentest tutkii säännöllisesti eri shampoolaatuja. Säätiön julkaiseman test -lehden toukokuun numerossa testattiin 18 rasittuneille hiuksille tarkoitettua shampoota. Tulokset ovat samansuuntaisia aikaisempien vuosien testituloksien kanssa.

- Shampoon hinnasta ei pysty sanomaan, onko jokin tuote hyvä tai vähemmän hyvä. Meillä testatuista tuotteista löytyi niin edullisia kuin kalliimpiakin, jotka olivat hyviä. Hyvän shampoon saamiseksi ei tarvitse käyttää kovinkaan paljon rahaa, sanoo Stiftung Warentestin kosmetiikka-asiantuntija Ursula Lüders.

Shampoo on loputtoman kiistelyn kohde
Suomessa puolueetonta hiustuotteiden testaustoimintaa ei juuri tunneta. Kuluttajavirasto tekee tarvittaessa yhteistyötä Stiftung Warentestin kanssa ja on saksalaisten shampoohavaintojen kanssa pitkälti samoilla linjoilla.

Kosmetiikan testaaminen on kallista ja aikaa vievää. Tuotevalistus on meillä keskittynyt pitkälti maahantuojien jakamaan tuotetietouteen. YLE Uutisten shampookysymyksiä maahantuojien edustajat eivät olleet innokkaita kommentoimaan. Suomalaiset saavatkin tietoa hiustenhoidosta ja uutuustuotteiden ainesosista lähinnä naistenlehtien ja internetin palstoilta.

- Paljon on liikkeellä erilaista näkemystä, tietoa ja kokemusta, sanoo parikymmentä vuotta shampoita läheltä seurannut hiusalan ammattiopettaja Taneli Ylinen Helsingin palvelualojen oppilaitoksen kauneudenhoitoalan koulutusyksiköstä.

Koostumuksissa ei ole juurikaan eroa
Testeissä hyvin pärjänneet markettien shampoot eivät ammattilaisille kelpaa. Ylinen sanoo, että heilläkin shampoita testaillaan pesettämällä oppilaiden hiuksia siten, että pään toinen puoli pestään viikon ajan ammattiaineilla ja toinen puoli markettituotteilla.

- Kyllä opiskelijat ovat huomanneet eroja, mutta opettajat valitsevat toisinaan hiukan karrikoidenkin toiselle puolelle sellaisia shampoita, jotka sopivat henkilölle ja toiselle puolelle sellaisia, jotka eivät sovi. Silloin halutaan opetustarkoituksessa osoittaa, kuinka tärkeää on valita oikea tuote, Ylinen sanoo.

Ammattiopettaja tunnustaa, että sokkona hänkään ei tunnistaisi markettituotteita ammattituotteista.

- Samalla tavalla markettishampoissa on paksumpia ja kermamaisempia kuin ohuempia ja vetisempiäkin. Koostumuksissa ei varmasti ole eroa, toteaa Taneli Ylinen.

Kampaamotuotteissa maksetaan myös palvelusta
Kampaamoalan shampoiden jopa monikymmenkertainen hinta perustuu kosmetiikka-alan mukaan useista tekijöistä. Alan suomalaisen kattojärjestön Teknokemian yhdistyksen toimitusjohtaja Sari Karjomaa on jo tottunut vastaamaan median kysymyksiin shampoomaahantuojien puolesta.

- Hintaerot johtuvat siitä, että ammattituotteiden puolelle tulevat uusimmat innovaatiot aina ensin. Siinä hinnassa näkyvät sitten myös tuotekehitys-, design- ja markkinointikustannukset ja tuotteissa voi olla kalliimmat raaka-aineet, Sari Karjomaa toteaa.

Karjomaa on itse kemisti. Hän muistuttaa, että vaikka pullon kyljen tuoteselosteessa ainesosat näyttäisivätkin erihintaisissa tuotteissa melko lailla samoilta, ei kuluttaja voi kuitenkaan tietää, minkälaisia määriä eri ainesosia tuote sisältää. Kalliimmissa tuotteissa käytetään myös kalliimpia hajusteita.

Hiusalan mukaan olennaista on kuitenkin palvelu. Parturi-kampaamossa ammattilainen on yhdessä asiakkaan kanssa valitsemassa kunkin hiuspohjalle sopivinta tuotetta. Marketin hyllyiltä tätä luksusta ei saa rahallakaan.

- Jokainen kuluttaja tietenkin valitsee tuotteet ihan omilla kriteereillään. Joillekin se kriteeri voi olla hinta, Karjomaa toteaa.

Jo alle eurolla voi saada hyvää
Stiftung Warentestin rasittuneiden hiuksien shampoiden testin perusteella ei varsinaisesti huonoa shampoota markkinoilta löydy. Parhaiden joukossa tuotemerkit ovat tuttuja myös Suomen kaupoista.

Esimerkiksi Lidl-ketjun markkinoima Cien provitamin shampoo repair & care maksaa Saksassa 0,69 euroa pullolta. Aivan yhtä hyvään testitulokseen ylsi L´Oréal professional expert serien absolut repair. L´Oréalin hinnalla saa Saksasta 20 pulloa Cien-shampoota.

- Meidät yllättää kosmetiikkatuotteissa joka kerta, kuinka vähällä rahalla voi saada todella laadukkaan tuotteen. Yhtä yllättävää on, että toisinaan sellainen tuote, joka maksaa todella paljon, on korkeintaan keskitasoinen, sanoo Stiftung Warentestin kosmetiikka-asiantuntija Ursula Lüders.

YLE Uutiset / Marcus Ziemann

EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Mielenkiintoinen ketju  :)
Itse en pistä eroa markettikaman tai kampaamotuotteiden välille. Olen Juurikasvusta löytänyt mahtavat tuotteet hiuksilleni. Näin neljän kuukauden kuluttua on hiukseni kuntoutuneet, ei ehkä upeiksi, mutta parempikuntoisiksi.
Olen lukenut silmä kovana tuotesuosituksia, käyttökokemuksia ja puolesta-vastaan väittelyitä.
En ole merkkisidonnainen, minulta löytyy -kuten monilta juurikkailtakin- sarjojen helmiä.

Esimerkiksi Lanzan Dry Hair-tehis ei toimi minulla kuin sulkevana ja ainoastaan pääsee oikeuksiinsa jos muhitan ensin Mopin Hydrating-hoitoainetta. En usko että hoitoaineen tehokkuus on siitä kiinni että onko se marketissa vai ei. Minulla itselläni on niin vaikea hiuslaatu ja niin vahingoittunut, että joudun työntämään sinne tehiksiä monta kertaa viikossa. Olen ihan tyytyväisenä käyttänyt Erisania ja XZ, kuin Tigiä, Lanzaa sekä Joicoa.
Redkenistä minulla ei taida olla ainoatakaan kokemusta.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Arnella »

^^ Luin myös tuon samaisen tutkimuksen uutisoinnin. Ongelma siinä on se, että peruskuluttaja tuon luettuaan voi hyvinkin ajatella, että kaikki markettituotteet ovat aina joka päässä yhtä hyviä kampaamotuotteisiin verrattuna. Oleellista kun kuitenkin olisi etsiä ne oikeasti hoitavat ja itselle sopivat tuotteet olivat ne sitten kampaamosta tai marketin hyllyltä.

Käytin nuorempana ja köyhänä opiskelijana aina markettituotteita sen kummemmin merkkejä valkkaamatta. Pitkissä blondatuissa hiuksissani se näkyi latvojen rehottamisena. Myöhemmin kun krooninen rahapula helpotti innostuin kokeilemaan kampaamotuotteita ja hylkäsin markettien tarjonnan hetkellisesti kokonaan. Nykyisin käytän sekä marketti- että kampaamomerkkejä (ja tietysti paljon öljyjä). Kampaamotuotteet tulee tilattua isoissa puteleissa netistä, jolloin litrahinta on jo hyvin lähellä markettituotteiden normihintoja. Tukkapuolella parhaat kiksit tulee, kun löytää jotain superhalpaa ja toimivaa  :)
1bMii, vaalennettu.
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja SannaS »

Minäkin olen käyttänyt sekä kampaamotuotteita että markettitavaraa, en tosin ainoatakaan Lanzan, Joicon tai Redkenin tuotetta, eikä minulla ole niihin kiinnostustakaan. Koska saan hyvän ja minulle passelin tuloksen halvemmallakin, miksi sitten edes tuhlata kalliisiin tuotteisiin vähiä rahoja? Minä olen siis löytänyt marketistakin itselleni sopivia tuotteita ja pullot maksavat vain muutaman euron kappale. Esimerkiksi jonkin aikaa käyttämäni Tigin voimakkaan hajuiset tuotteet alkoivat äklöttää, kuivatti hiuksia ja silikonia oli Dumb Blondessa enempi kun tarpeeksi. Meni maku edes haluta kokeilla muita sarjan tuotteita. Sama koskee mm. niin kovin laadukasta Bonacurea...
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
Painted Lady
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1537
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 22:33

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Painted Lady »

Näin tuon saman uutisen. Olisi kiva tietää että miten ja millä mittareilla tuotteiden hyvyyttä on mitattu? Onko ensin määritetty ainesosat, jotka tekee shampoosta hyvän ja sitten luettu inci-listoja. Vai onko pesty hiuksia ja katsottu millä tukka jää sileäksi tai tulee narskuvan puhtaaksi vai miten asiaa on selvitetty? Peseekö hyvä shampoo narskuvan puhtaaksi vai jättääkö hiukset sileiksi riippumatta siitä mitä tuote on syönyt? Entä onko esim. silikonit hyviä vai pahoja raaka-aineita?

Olen kyllä samaa mieltä tuon uutisen kanssa, että hinnan perusteella ei voi päätellä onko shampoo hyvää vai huonoa. Osa kampaamosarjoista on Suomessa ylihinnoiteltuja verrattuna esim. UK:n hinnoitteluun. Esim. Redgen ja TiGi taitaa olla Suomessa 1½ kertaa kalliimpia kuin esim. L'oreal, Wella, Goldwell ja Schwarzkopf, kun esim. UK:ssa vastaavaa hintaeroa en ole huomannut. Toisaalta monen kampaamosarjan "luxus" tuoteperhe ei ole luksusta ainakaan laadultaan (TiGi S-factor, L'Oreal Kerastase, Schwarzkopf Seah).

Olen kuitenkin vähän samaa mieltä noiden haastateltujen Suomalaisten kampaamoalan ihmisten kanssa. Raaka-aineiden laadussa voi olla eroa halvan ja kalliin tuotteen välillä samoin kuin eri ainesosien määrissä ja keskinäisissä suhteissa. Pelkän inci:n perusteella siis ei aina voi suoraan päätellä mikä on hyvää ja mikä on huonoa.

Itselleni shampoon tärkeimpiä ominaisuuksia on
- hyvä pesuteho
- hyvä huuhtoutuminen (päänahkani tulehtuu helposti, eikä shampoota saa jäädä päänahkaan)
- ei pese hiuksia hampuksi vaan hiukset saa selvitettyä sormin jo ennen hoitoaineen käyttöä
Valitettavasti en ole vielä löytänyt markettisarjasta tuotetta, joka täyttäisi nämä ehdot.
slala
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 712
Liittynyt: 03 Tammi 2009, 22:00

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja slala »

^ Testin voi lukea maksullisena (ja saksankielisenä) tuon Stiftung Warentestin sivuilta. Luin jonkun saksankielisen uutisen samasta testistä, kun itseänikin mietitytti, millä kriteereillä tuotteita on arvioitu, mutta ei niiiin paljon, että olisin ostanut varsinaisen testin luettavakseni. Tästä uutisesta käsitin, että shampoita on testattu hiuksia pesemällä ja vertailemalla. Tavasin rajallisella saksan kielen taidollani tuosta myös, että testissä arvioitiin sekä vaikutuksia hiuksiin että pakkauksen toimivuutta. Täällä on ilmeisesti listattu testatut shampoot testin mukaisessa paremmuusjärjestyksessä? Parempia toisen käden lähteitä en äkkiseen löytänyt, oikeasti ei olisi ollut tähänkään aikaa, mutta kun uteliaisuus voitti. ;D

Noin yleisesti en ole kovinkaan merkkiuskollinen ja ajattelen, että erot merkkien sisällä ovat yhtä suuria tai ehkä suurempiakin kuin erot merkkien välillä. Tärkeintä on löytää omalle karvastolle sopivat yksittäiset tuotteet, merkistä riippumatta.
Vastaa Viestiin