Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
tsupp
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 71
Liittynyt: 21 Helmi 2012, 14:16

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja tsupp »

Mulle on ollut selvää jo ennen juurikasvun löytämistä, että sekä kampaamo- että markettituotteista löytyy helmiä ja sitten sitä vähän huonompaa laatua. En vaan tiennyt, miten ne jyvät saisi helposti eroteltua akanoista. Täältä onkin sitten saanut lukea hyviä tuotesuosituksia ja oppinut itsekin vähän tulkitsemaan INCI-luetteloita. Kampaamotuotteisiin en enää mielelläni panosta, sillä kuten deko tuossa pari postausta aiemmin totesikin, markettituotteistakin saa tuunattua helposti ja pienellä rahalla ihan loistavaa kamaa, kun vaan kiinnittää huomiota siihen mitä ostaa.
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Jenje »

Mä olen aina ollut ns. sekakäyttäjä, eli olen käytellyt sekä marketti- että kampaamotuotteita ja sama meininki jatkuu edelleen. Hirveän hyvin en ole jaksanut eri ainesosiin tutustua, mutta yleisimmät hyvät ja huonot aineet sentään INCI:stä tunnistan ja osaan sen perusteella (yleensä) valita itselle sopivimmat tuotteet.

Mä en muutenkaan ole mikään merkki-intoilija vaatteissa tai muussakaan, enkä koskaan ole luullut, että kallis hinta tai "arvostettu brändi" korreloisivat millään tavalla tuotteen laadun kanssa. :)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
Crysania
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 809
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 12:42

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Crysania »

Minulla oli ennen storeen ja juurikasvuun sekaantumista kampaamotuotevaihe päällä. Päänahkani rasvoittui/rasvoittuu edelleen tosi nopsaan, joten kokeilin ennen tuota paljon erilaisia kampaamon tujuja rasvoittuvan tukan shampoita ja vastapainona todella hoitavia hoitoaineita kun silloinen lähes classic-mittainen tukanreuhka ei oikein muutenkaan pärjännyt. Harmi, kun se tukka oli jo niin räjähtänyt tässä kampootuotevaiheessa, että lyhenikin kyllä reilusti olkapäiden tasalle lopulta, kun en enää jaksanut katsoa sitä hirveyttä.

Nykyään tuntuu, että pärjään melko hyvin markettituotteillakin hoitoaineiden osalta, mutta shampoon kanssa kyllä olen ollut vielä toistaiseksi sillä kannalla, että omalle päänahalle sopivaa tuoteta ei marketista. En halua enää käyttää kauhean tujuja shampoita ja hellävaraisemmat marketin tuotteet eivät ole vielä vakuuttaneet. Tuon vaikean päänahan takia joutuu kyllä säätämään muutenkin paljon myös hiustenhoidossa muutenkin, kun tahtoisin kuitenkin pitää kunnon pituutta hiuksissa, mutta tiuhan pesutahdin takia pituudet ja latvat joutuvat melko koville, vaikka niissä ei mitään värjäyksiä tai muitakaan käsittelyjä ole. CWC, latvasuojat ja kuivashampoo auttavat jonkin verran onneksi, kunhan vain en olisi laiska noiden kanssa.  :P

Olen kampaamotuotteista löytänyt muutaman suosikin hoitoaineidenkin osalta ja niitä tulee ostettua aina uudestaan ja uudestaan. IHerb on minulle vielä melko uusi tuttavuus ja olen vasta nyt tämän vuoden puolella hieman jälkijunassa alkanut tutustumaan sen tuotteisiin. Toistaiseksi kyllä vaikuttaa ihan hyvältä ja myös ihan kiva, kun tuotteista alkaa olemaan enemmän käyttäjäkokemuksia niin pystyy helpommin arvioimaan mikä sopii ja mikä ei omalle päälle.

Luulen, että en kyllä varmaan ikinä tule pääsemään kauhean halvalla tukkani kanssa, mutta toisaalta tietämyksen karttuessa sen suhteen mitä tämä tukka oikeasti tarvitsee ja ei tarvitse on opettanut valkkaamaan ne parhaiten sopivat tuotteet ja huteja ei tule oikeastaan juuri koskaan. En osta ikinä mitään tuotetta pelkästään sen takia, että se vaikuttaa kiinnostavalta/uudelta/ihanalta/halvalta/kalliilta vaan yritän pohtia incien ja muiden kokemusten perusteella miten joku tuote sopii omiin tarpeisiin. Olen melko hintatietoinen ja esimerkiksi jos tuo postissa odotteleva Mill Creekin rekku korvaa Joicon vastaavan niin ei tarvitse kauheasti miettiä kumpaan käännyn jatkossa.  :)

Edit. Tekisi joskus kyllä mieli toppuutella oman värin kasvattajia, että ei se käsittelemätön hius automaattisesti tarkoita sitä, että hius on luonnostaan tosi hyvänkuntoinen eikä tarvitse kuin marketin halvimmat tuotteet. Oma pää on kyllä siitä ihan katkeran hyvä esimerkki, että tämän kanssa saa kyllä nähdä aikaa, vaivaa ja rahaa, jos siitä haluaa jonkinlaisen näköisen. ;D Hirvittää tosin ajatella, että miltähän räjähdykseltä tukkani näyttäisi, jos harrastaisin vaikkapa värjäämistä vaaleammaksi ja sitä rahanmenoa mikä siitä koituisi.  ::)
Viimeksi muokannut Crysania, 24 Maalis 2012, 15:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Varjotar

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Joo, rahaa varmaan menee uppoamaan täälläkin, ajasta ei vielä puhuta mitään ::) Oma pää on kyllä sikäli järkevä sijoituskohde, kun siitä on konkreettista hyötyä.
Minsku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1169
Liittynyt: 07 Touko 2007, 17:10

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Minsku »

Uskooko juurekset tätä blogipostausta?
http://www.lily.fi/juttu/kaytatko-liikaa-shampoota-ja-hoitoainetta

Mun täytyy sanoa, että olen vähän skeptinen, en ole inci-listoja tuossa mielessä vertaillut, mutta saattaahan se olla, että kampaamotuotteissa on vähemmän vettä. Muistan kyllä, että joku Tigin shampoo ei meinannut loppua ikinä, toisinkuin XZ:aa saa olla "koko ajan" ostamassa. Olen testaillut marketin ja kampaamon shampoita, ja hoitoja ja molempia kuluu kyllä reilusti enemmän, kuin mitä noissa ohjekuvissa. Mä haluan, että hoitoaine selvittää hiukset, ja varsinkin CO:ssa sitä kuluu väkisinkin joku kourallinen. Shampoota taas laitan vaan päänahkaan, tosin hopeashampoosta levitän sitä vaahtoa pituuksiinkin, kun nehän kellastuu samalla lailla kuin juuret. Mutta siis, käytän kyllä vissiin sitten liikaa, jos tuo nyt muka on joku oikea määrä.
Sagu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 26 Elo 2009, 12:40

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Sagu »

^ No mäkin kyllä siinä tapauksessa liikakäytän aivan hervottomasti... Ihan sama, onko kyseessä kampaamo- vai markettituote, tähän jouhistoon kyllä uppoaa hoitoainetta paljon enemmän. Eihän tuollainen pieni säälittävä nokare tekisi yhtään mitään!
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Haha. Mie taidankin sitten olla hoitoaineiden ja shamppoiden suurkuluttaja jos tuo on sopiva määrä...Mie oon aika säälimätön käyttäjä ja pruuttaan ihan kunnolla purkista mömmöä päähän.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Jenje »

^^^ Olihan tuossa postauksessa varmasti joillekin ihan hyviä vinkkejä, mutta en mäkään kyllä noilla shampoo-/hoitismäärillä pärjäisi. :D Jos mä yrittäisin pestä koko hiuspohjani tuollaisella nokareella, niin niitä hiuksia pitäisi sitten jo muhjoa sen verran rankalla kädellä, että siitä mekaanisesta hinkkaamisesta olisi varmaan enemmän haittaa kuin runsaasta shampoon käytöstä. Samoin hoitoainetta levitän mieluummin vähän reilummalla kädellä kuin alan kamman kanssa säätämään, että saisin pienen tipan riittämään kaikkialle hiuksiin.

Eiköhän se ole hiusten pesunkin suhteen niin, että jokaiselle löytyy se omanlaisensa tapa, eikä sama tyyli todellakaan pelitä kaikilla. :) Tuota kampaamotuotteiden parempaa riittoisuuttakaan mä en kyllä ole huomannut, vaikka siitä kaikkialla aina toitotetaankin.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
garme
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 403
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 22:36

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja garme »

Joo käytän mäkin varmasti ainakin hoitoainetta aivan liikaa. Harjaan kyllä hiukset ennen pesua mutta useimmat shampoot vaan takuttaa mun hiukset, ainakin otsiksen. En myöskään kauheasti välitä suihkutettavista hoitoaineista ja hiukset selviää hienosti huuhdeltavalla hoitoaineella, oli se sitten tarkoitus tai ei. En usko mihinkään absoluuttiseen kampaamotuotteet on parempia -mantraan, mutta jos leikitään että se pitääkin paikkansa... Tällä hetkellä eniten käyttämäni shampoot ovat kampaamotuotteita, ja niiden kanssa joutuu lotraamaan väkisinkin kun hopeashampoo ei vaahtoa erikoisen hyvin ja MOP on vähän litkua.

Väliäkö tuolla kun lopputulos on miellyttävä ja varsinkin shampoita mulla on niin paljon että tuntuu että mikään niistä ei ikinä lopu vaikka miten lotraisi.  ;D Hoitoaineita saa jopa joskus ihan hyvällä omallatunnolla ostaakin...
iHerb alekoodi: FEW484
Miiia
Haiven
Haiven
Viestit: 19
Liittynyt: 23 Maalis 2007, 22:53

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Miiia »

tuo vastaa aika hyvin kyllä sitä mitä minä käytän nykyisin. Huonompilatusta tavaraa tosiaan menee enemmän, mutta joitakin menee tuosta vieläkin vähemmän. Hoitoainetta en tarvitse enää läheskään niin paljon kun on hiukset paremmassa kunnossa kuin ikinä, liekö osittain sen syytä kun tajusin pari vuotta sitten vähentää shampoon määrää?

Itse hieron shampoon käsien välissä niin että se siinä jo vähän vaahtoo ja sitten sormilla kampaan sen päänahkaan, en missään nimessä hinkaa. Ei se aina vaahtoa päässä mutta puhdasta tulee silti. Ei sillä, en ikinä käytä muotoilutuotteitakaan paitsi satunnaisesti kuivashampoota ja lakkaa etuhiuksiin. On kyllä rasvoittuva tukka mutta sekin on huomattavasti vähentynyt kun vähensin shampoota.
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

Jenje kirjoitti: Eiköhän se ole hiusten pesunkin suhteen niin, että jokaiselle löytyy se omanlaisensa tapa, eikä sama tyyli todellakaan pelitä kaikilla. :) Tuota kampaamotuotteiden parempaa riittoisuuttakaan mä en kyllä ole huomannut, vaikka siitä kaikkialla aina toitotetaankin.
Juuri näin! :)

Omiin pitkiin hiuksiini menee kyllä paljon hoitoainetta, nuo normi-200 ml hoitoaineet eivät kyllä riitä moneenkaan käyttökertaan...  >:( (Kukahan ääliö sen "normikoon" on oikein keksinyt? Vielä vasta muutama vuosi sitten se hoitoaineiden normikoko oli täälläkin 250 ml, vai muistanko aivan väärin...?)) Siksi yritänkin ostaa isompia kokoja aina kuin mahdollista (netistä ym.)
Viimeksi muokannut Suvivilja, 17 Elo 2012, 10:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* 1b F ii *
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Mindela »

Jenje kirjoitti: Tuota kampaamotuotteiden parempaa riittoisuuttakaan mä en kyllä ole huomannut, vaikka siitä kaikkialla aina toitotetaankin.
Mä taas oon huomannut tän ihan selkeästi! Kampaamotuotteissa on selkeästi vähemmän vettä ja varsinkin shampoot tuntuu paljon tiivistetyimmiltä. Pienempi määrä riittää hyvin, kunhan välissä hieman kostuttaa lisää hiuksia ja jatkaa vaahdotusta. Hoitoaineissa ero ei mielestäni ole niin selkeä, mutta olemassa oleva kuitenkin.

Itse läträän tuotteita aivan liikaa. Varsinkin hoitoainetta laitan puoli kourallista kerralla  ::) Tiedän, että vähempikin riittäisi mutta ei sillä niin väliä.
Miiia
Haiven
Haiven
Viestit: 19
Liittynyt: 23 Maalis 2007, 22:53

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Miiia »

hoitoaineen kanssa läträily on kieltämättä nautinto. Vähän samaan tapaan kuin kylpyvaahdon kanssa liioittelu.  O:)
FairyC
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 04 Touko 2011, 10:24

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja FairyC »

Itse vaihdoin nuo kalliit kampaamomerkit vähän aikaa sitten ihan markettituotteisiin ja olen nyt enemmän kuin tyytyväinen. Erästä melko kallistakin kampaamosarjaa käyttäessä hiukset tuntuivat jotenkin lähmäisiltä ja myös hiustenlähtöä oli jonkunverran. Nyt hiukset ovat tuntuneet paremmilta, ehkä hieman jämäkämmiltäkin. Samanlaista kiiltoa en ole ihan saanut näillä markettituotteila, mutta muuten hiukset ovat helpommin muotoiltavat. Lisäksi nykyään suurin osa vapaa-ajasta kuluu kypärä päässä tai muuten vain tallilla, niin ihan peilinkirkkaita hiuksia ei ole pakko enää saada. Tuskin enää palaan ainakaan tuon shampoon ja hoitoaineen osalta kampaamotuotteisiin. Varsinkin kun olen hyvässä vauhdissa tässä oman värin kasvattamisessa, niin kovin tujuille aineille ei enää ole niin suurta käyttöä.
Milly
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Tammi 2012, 11:43

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Milly »

Swartzkopfilla on pieni ksetuksen maku. Tulin pari viikkoa sitten ostaneeksi Glissin Daily Oil Elixirin. Tuote omaan pehkoon ihan täysin turha. Perjantaina sitten marssin kampaamoon etsimään hiuksille pelastusta ja kampaajan suosituksesta tulin ostaneeksi  BC:n Oil Miraclen. Saunan jälkeen sitten sitä hiuksiin tungin ja näytti samalta kuin Daily Oil.. Noh, incit sitten olivatkin ihan identtiset  :#

Eli halvempi vs kalliimpi.. Mitään eroa tämän tuotteen kohdalla.
http://goo.gl/R0olmw Vitacost 30$+ tilauksesta 10$ alennus.
herb -5usd ekasta tilauksesta: WAX635
Vastaa Viestiin