Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Neriana »

^ voin samaistua Kettusienen ''kuvaukseen.''

Minulla kävi juuri noin; ennen käytin ihan mitä vaan, sitten siirryin kampaamotuotteisiin, aloin juurestella ja pikkuhiljaa siirryin takaisin markettituotteisiin, joita käytä hyvillä mielillä edelleen. En näe mitään syytä ostaa enää kampaamotuotteita, kun olen löytänyt marketista ne minulle oikeasti sopivat. Ennen tätä kaikkea katselin vain mainoksia silmät lasittuneina ja ostin tuotteeni mainoksien uhrina. Nyt tiedän mitä ostan.
Henrietta
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 179
Liittynyt: 14 Huhti 2006, 13:43

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Henrietta »

Mä kuulun niihin jotka ovat joutuneet huomaamaan ettei ne hiukset mihikään muutu kalliimmilla sarjoilla Tigeillä ym. Mutta toki olen tarkkana mitä sieltä marketista ostan.  Panthenea kohtaa esim. olen epäluuloinen ja ihmetyttikin kun luin Ainokaisen kokemuksia, olen vältellyt nyt silikooneja kuin ruttoa, mutta onko se sittenkään huono juttu..

Kettusienen "hiusintoilijan elinkaari" on juurikin mitä mulle on tapahtunut :D
1b Fii
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Horros »

Minullakin on nähtävissä jonkinlaista hiusintoilijan elinkaarta, mutta toisin kuin Henrietta, olen huomannut, että tähän karvalakkiin kampaamotuotteet tepsivät ihan eri lailla kuin markettituotteet. Pahin kampaamotuote- (lue: Tigi)huumani on jo laantumassa, kun kokeilen CO-pesuihin markettituotteita, mutta uskoisin, että näin vaativalle hiukselle markettituotteiden hoitotehot harvemmin riittävät. Saa nähdä...
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja kleio »

Minullakin meni tuo kaari suunnilleen noin. Palasin toki halvempiin, mutta en markettituotteisiin: Iherb löytyi. Suunnilleen Tigin ja Joicon tasoista (kosteuttaja ja rekku) tavaraa käytän nyt, markettihinnoilla. Ilman parabeeneja, silikoneja yms. Suomesta ostan enää oikeastaan EHS:n mustikkaa ja kosmetiikan, kaikki muut tulee halvalla jenkeistä.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Olen "normaalista juureskaavasta" poikkeava yksilö. Käytin ennen tänne tuloanikin sekä kampaamo- että markettituotteita. Tosin huonommasta päästä olevia kampaamotuotteita, jälkeenpäin ajatellen. WWW Infiniteä ja silleen...

Juurikasvu sai minut kokeilemaan joitakin minulle ennestään tuntemattomia kampaamotuotteita, joista löytyikin aika pian (muut kuin CO-pesussa ja CWC-pesun latvasuojauksena käyttämäni) hoitikset, jotka toimivat tässä käsitellyssä päässä paljon paremmin kuin mikään mitä olen kokeillut marketin sarjoista tai kampaamojen halvimmista sarjoista. Olen käyttänyt kuitenkin koko ajan rinnakkain sekä kampaamo- että markettituotteita.

Sopivan shampoon metsästys oli yllättäen haastavinta ja olen nähnyt sen eteen eniten vaivaa. Se löytyi lopulta edullisesti marketista. En ole toisaalta testaillutkaan paljoa kalliimpia shampoita. Ei ole tarvetta, koska tuo marketin aine on tarpeeksi hyvää. Toivottavasti sen valmistusta ei lopeteta. Ehkä pärjään markettikamalla entistä kokonaisvaltaisemmin sitten, kun käsitelty hius on kasvanut kokonaan pois. Se tuntuu vaativan hoitisten suhteen paljon enemmän kuin käsittelemätön hius.
Viimeksi muokannut pitkätukka, 19 Marras 2010, 19:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Frida
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 308
Liittynyt: 25 Tammi 2010, 13:49

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Frida »

^^^Sama homma kuin kleiolla. Ennen juurikasvua käytin lähinnä markettihoitiksia ja shampoita, jos nyt käytin hoitista ollenkaan... Sen jälkeen aloitin hiushifistelyn eli tilailin Joicoa ja Lanzaa ja kuvittelin, että ne ovat oikeasti niin erinomaisia. Löydettyäni nyt iHerbin (kiitos juurikasvun) en enää aio tilata kalliita kampaamotuotteita, koska iHerbin tuotteet ajavat saman asian paljon halvemmalla ja myös incit vaikuttavat minun silmään paremmilta.
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3
hilpsu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 415
Liittynyt: 04 Elo 2010, 14:18

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja hilpsu »

Suhtauduin melko epäilevästi kalliimpien sarjojen ylivertaisuuteen jo ennen hurahtamistani, joten aloittelin metsästämällä marketista itselleni parhaiten sopivia purnukoita. Rahatilanteen parantuessa ostelin kyllä innoissani Tigiä, mutta innostus lopahti, kun totesin olleeni epäilyksieni kanssa oikeassa ja muutamaa suosikkia lukuunottamatta tuotteet olivatkin vain keskinkertaisia kivoilla tuoksuilla höystettynä. Iherbista on nyt löytynyt monta uutta suosikkia ja veikkaampa, että jatkossa hoitelen ostokseni tuolla sekä siellä alussai tutuksi tulleella ruokakaupan shampoohyllyllä.
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja SannaS »

pitkätukka kirjoitti: Ehkä pärjään markettikamalla entistä kokonaisvaltaisemmin sitten, kun käsitelty hius on kasvanut kokonaan pois. Se tuntuu vaativan hoitisten suhteen paljon enemmän kuin käsittelemätön hius.
Samaa toivon minäkin. Otin eilen kuvia tämän hetkisestä hiustilanteesta ja niistä taas huomaa niin selvästi sen, miten hyvässä kunnossa mun käsittelemätön oman värinen hius on verrattuna siihen latvassa olevaan 10-15 senttiin jotka on värjättyä hiusta. Niitä ei tunnu saavan täysin kuosiin millään, jotkut tuotteet onnistuu siinä paremmin, toiset huonommin, mutta tuolle neitsythiukselle tuntuu lähes mikä tahansa olevan kyllin hyvää ja hoitavaa. Monet tuotteet olen jo huomannut ilmeisesti jopa liian hoitaviksi (pesuväli lyhenee), vaikka niiden tehot ei riittäneet aikana jolloin värjäsin säännöllisesti.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

^ Peesaan molempia. Mun värjätyt latvat ovat ihan yyberhankalat hoitaa. Milloin on mitäkin liikaa ja kaivataan keratiinia, kosteutta, hunajaa, silkkaria, tähtiä taivaalta yms ihan satunnaisessa järjestyksessä jossa ei oikeastaan ole päätä tai häntää. Lisäksi huomaan sen, kuinka herkkä värjätty latva on verrattuna aiempaan kertaan kun kuntoutin hiuksia. Silloin onnistuin ihan helposti saamaan hyvät hiukset, nyt saavuttaminen ja ylläpito on kaksinverroin vaikeampaa.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
Anissa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2364
Liittynyt: 06 Joulu 2006, 16:34

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Anissa »

Mä käytin ennen Storea ja Juurikasvua lähinnä kampaamotuotteita, mutten yhtään tietenkään osannut katsoa sisältöjä. Sitten tuli innostus kokeilla Tigejä, Lanzaa ja Joicoa ja joistakin niiden tuotteista pidän edelleenkin paljon. Nykyään käytän rinnakkain kampaamotuotteita, iHerbin tuotteita ja markettikamaa, ehkä kuitenkin painottuen kahteen viimeiseen eniten.

Suurin juttu tässä mun hiushistoriassa on selkeästi se, että lopetin värjäämisen vuosi sitten. Tätä ennen olin vain raidoittanut hiuksiani, joten vanhaa kulunutta ei ollut alunperinkään koko matkalta. Nykyään mun tukka ei ole ollenkaan nirso tuotteiden suhteen, vaan saan oikeastaan millä vaan ihan hyvää tulosta. Kookosöljyä lurautan kaikkiin hoitispulloihin, mutta esimerkiksi hiusmuhituksia mä en harrasta lainkaan, vaan annan hoitisten vaikuttaa sen pari minuuttia. Tukka on paljon paremmassa kunnossa, kun silloin, kun muhittelin sitä 2-3 kertaa viikossa tuntitolkulla kampaamokamalla. Silloin tosin värjäsin sitä.

En usko, että palaisin esim. Joicoon ja Lanzaan kokonaisuudessaan, koska löydän marketista ja iHerbista ihan kelpo tuotteita edullisin hinnoin. Mun tukassa ne ei kuitenkaan käyttäydy niin ylivertaisina hintaansa nähden.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja SannaS »

Se tässä oman värisessä käsittelemättömässä hiuksessa nimenomaan tuntuukin niin mukavalta, kun edullisemmistakin tuotteista alkaa löytyä niitä joilla saa ihan kelpo tuloksen aikaan. En ole itse asiassa koskaan kokeillut esim. yhtäkään Joicoa, ja näillä näkymin voi olla ettei tule kokeiltuakaan, kun luultavasti tulos ei ole juuri sen ihmeellisempi kalliimmalla hinnalla kuin näillä markettikamoilla. En tiedä millainen lotraaja olen, kun tuntuu että tuotteita menee paljon vaikkei hiusten pituus ole tosiaan kuin hieman vajaa BSL.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
Varjotar

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Mä en edes lähtis muuten kokeilee kampaamotuotteita hiuksiini, mutta omaa väriä kasvatellessa tuntuu, ettei noi aiemmin suosimani marketin laadut riitä enää. Tulee aivan eri tulos värjätyn ja värjäämättömän hiuksen kanssa.
En oo ite oikeen koskaan tajunnu, onko sillä nyt oikeesti nii väliä, onko se puteli marketista vai kampaamosta, kun tuntuu, ettei niillä tuotteilla oo niin selviä laatueroja kumminkaan ja kun marketin sarjoillakin on tullut hyvin toimeen ensin vain löydettyään sen sopivan...
Ehkä mä nyt alan tosissani ettii jotai tälle päälle sopivaa kampaamotuotetta.. ::)
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja deko »

^normaalikuntoiselle hiukselle löytyy tuotteet kivuttomasti marketista, vaativimmelle hiuksille kampaamoista.

Jos budjetti on tiukka tai/ja ehdit testailla niin öljyjen / hunajan / aloeverageelin lisäyksellä markettihoitiksesta saa tosi hyvää. Parempaa kuin kampaamosarjojen tuotteista. Tsekkaa ko ketjut.
this too shall pass.
Varjotar

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Joo, kokeilussa kuivien kiharoiden tuotteet. Latvat rutisee ja hiukset on "otin juuri tripit pistorasiasta"- luonnonkiharat.
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Juuresteluvuosien myötä on kokeiltu Tigiä, Goldwelliä, Joicoa ynnä muita kampaamosarjoja, osa toimii osan voi heittää samantien roskiin. En osaa sanoa mikä on hintaraja tuotteen toimivuudelle. Eli maksat hyvästä tuotteesta joka toimii, mutta kuinka paljon hinnasta sitten on sitä "kampaamolisää" jos yhtä hyvin toimivan tuotteen saa halvemmalla.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Vastaa Viestiin