Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

Shi Shi kirjoitti: Jos välttämättä haluat kaverisi kokeilevan kalliita tuotteita, osta hänelle vaikka matkakokoja lahjaksi. Muakin kirpaisi katsoa systerin kuivia latvoja, ja vielä enemmän kun tutkin hänen Elvital-hoitoaineensa INCI:ä (silikonia, silikonia ja silikonia eikä oikeastaan mitään muuta), joten ostin hänelle O&H:ta hyvin tietoisena siitä, ettei hän koskaan itse ostaisi tuonhintaista hiustenhoitoainetta. Joulu- ja synttärilahjoina annankin muille aina jotain sellaista pientä luksusta, joita saaja ei itse itselleen raaskisi ostaa. Annetaan kaikkien kukkien kukkia, jookos?
Vähän OT mutta mulla on kanssa vähän sama ajatusmaailma lahjojen suhteen. Ostan kamuille/sukulaisille sellaista luksushömppää johon ne ei itse ikinä raaskis satsata mutta jota haluavat/tarvitsevat enivei :) Ja toi on ihan hyvä vinkki, koska kaveri voi siinä vaiheessa rauhassa pidemmällä aikavälillä testailla niitä tuotteita eikä tee oletuksia yhden pesukerran perusteella.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä oon kans ollu tolla linjalla, et oon ostanu jotain (tosin ihan marketista) vähän enemmän luxusta ihovoidetta tms lahjaksi sellaselle ihmiselle josta tiedän ettei se ikinä raaskis ostaa mitään kalliimpaa. Esim äidille oon ostanu Nivean jonku päivävoiteen joka oli yli kympin, se ite käyttää halvinta mahdollista esim pirkka, euroshopper jne... :) Paitsi että nykyään se on uhrautunu ja ostanu Sunsilkin punaisten hiusten shampoon, hoitiksen & jätettävän  ;D Olin ihan järkyttyny ku kävin siellä kylppärissä..  ::)
tepitepi

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja tepitepi »


Onko kampaamotuotteiden ja markettituotteiden välillä isoa eroa?

Mietin vaan tätä kun olen kokeillut erilaisia kampaamotuotteita eikä hiukset ja hiuspohja siitä tunnu paremmaksi muuttuvan.

Esim. Kokeilin Wellan värjätyille hiuksille tarkoitettua shampota ( se vanhempi keltainen purkki) ja teki hiukset jotenkin tönkköisen oloiseksi, sisältääköhän lie jotain silikonia??? Sain kaverilta kokeeksi pikkupulloon, ajattelin kokeilla etten taas osta sikaa säkissä.

Toinen kokeilu oli Cutrinin Sensitive shampoo, no ostin vahingossa värjätyille hiuksille tarkoitetun purkin ja eipä pessyt lainkaan vaan teki sellaisia kipeitä finnejä päänahkaan ja koko päänahka jäi nihkeäksi ja tahmeaksi. Taidan käyttää atooppisten jalkojeni pesuun talvella, tarkoitettu varmaan rutikuivalle atooppiselle päänahalle?

Nyt sain taas kokeeksi eräältä kampaajalta allergikkojen shampoota, saapa nähdä toimiiko tämäkään?

Katselin sitten Simin Future -sarjan shampoita, tarkoitettu usein toistuvaan pesuun, taisi olla jokin viilentävä minttu muistaakseni, no siinäkin oli silikonia kun luin kampaamossa inkit eli jätin ostamatta.

Sitten päätin pestä hiukseni syväpuhdistavalla Bonacuren shampoolla jota lainasin kaverilta, pesi kyllä hyvin mutta teki kihelmöintiä ja poltetta päänahkaan.

Katselin myös kampaamoissa Hairologin shampoita ja Matroixin essential shampoota, Matrixissa pesevänä osana oli Ammoniumsulfaatti joka kuulemma on tosi voimakas pesuaine. Hairologin incl näytti melko neutraalilta mutta pitkältä ei ole tietoa millaisia nämä Hairologin tuotteet ovat.

Katselin sitten mielenkkiinnon vuoksi noita tosi kalliita kampaamotuotteita kuten Lanzaa ja Joicoa ja MoP.ia, niissäkin oli formaldehydiä vapauttavia säilöntäaineita ja joicossa mineraaliöljyä ja sulfaatteja (en tiedä onko MOP:ssa) eli lköytyykö sellaista oikeasti hyvää shampoota/hoitsikkaa, samat aineet tuntuu olevan kaikissa ja paljon kemiallisia väriaineita.

MOp tuntuisi sellaiselta ehkä luonnllisimmalta
Jonsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2334
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:21

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Jonsu »

Tepitepi: Minusta marketti ja kampaamotuotteilla on iso ero, mutta minusta ero ei ole järin suuri mainitsemiesi Wellojen ja Cutrinien rinnalla. Pidän henk koht niitä sellaisena halpis skeidana jota en osta. Mutta jos käytät Lanzaa, Tigiä, Joicoa tai Mopia niin kyllä eron huomaa.
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

Komppaan Jonsua. Argumentoin ennen itse ihan samaan tyyliin kuin tepitepi, että mitkään kampaamotuotteet eivät olleet hiuksieni kuntoa parantaneet, mutta olinkin käyttänyt ainoastaan Osmosea, Goldwellia ja Bonacurea. En ollut tajunnut että kampaamotuotteitakin on keskinkertaisia ja laadukkaita. En todellakaan uskonut että mitkään ns. selektiiviset tuotteet tekisivät sen suurempaa eroa. Mutta nyt kun olen käyttänyt yli puoli vuotta lähestulkoon pelkästään Joicoa, Nexxusta ja Tigiä niin eron huomaa.

En kuvittele että nämä tuotteet muuttaisivat hiukseni kokonaan näin lyhyessä ajassa mutta kun tulokset ovat jo puolen vuoden jälkeen näin hyvät olen vakuuttunut että vuoden, parin kuluttua minulla on ihan uusi tukka.

sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja sipe »

Mä kyllä olen sitä mieltä, että aineita enemmän vaikuttaa se, miten paljon hiusten hyvinvointiin kiinnittää huomiota yleensä.

Eli jos et rasita hiuksiasi päivittäin esim. föönaamalla, niin huonompikin kama ajaa asiansa. Samoin uskon, että vedellä on loppujen lopuksi suurempi merkitys hiusten hyvinvointiin, kuin laadukkaimmillakaan kampaamotuotteilla jne.

Kampaamotuotteet ovat toki yksi osa hiusten hyvinvointia, mutta itse pidän ehdottomasti tärkeämpänä sitä, että ei föönaa/muotoile liian usein, ei käsittele tukkaa kemiallisesti liikaa, ei raasta harjalla, ei käytä metallisia hiuspidikkeitä jne.
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Luomo »

Kuten tässäkin on jo sivuttu, niin toisten hiukset ovat vaativampia kuin toisten ja kaikki kampaamotuotteet ei ole hyviä eikä kaikki markettituotteet huonoja (eikä jako mene välttämättä edes suoraan hinnan mukaan). Kampaamotuotteet vs. markettituotteet -keskustelua on käyty esim. täällä: http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... 6#msg91866

Hauilla löytyy paljonkin aihetta sivuavia juttuja.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

sipe kirjoitti: Eli jos et rasita hiuksiasi päivittäin esim. föönaamalla, niin huonompikin kama ajaa asiansa. Samoin uskon, että vedellä on loppujen lopuksi suurempi merkitys hiusten hyvinvointiin, kuin laadukkaimmillakaan kampaamotuotteilla jne.
Sipe on ihan oikeassa mutta minä esim. en ole koskaan föönannut hiuksiani muutenkuin satunnaisesti, eli harvemmin kuin kerran kolmessa kuussa, enkä myöskään muotoile hiuksiani, tupeeraa tai käytä kihartimia, mutta silti "huonompi kama" ei ajanut asiaansa.

Veden merkitys on tosiaan suurempi mitä moni ajatteleekaan. Sen olen huomannut muutettuani, kaikki hiusaineet toimivat paremmin mantereella.
tepitepi

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja tepitepi »

Tein hieman hätäisen päätelmän siitä CUTRIN SENSITIVE shampoosta. Se on allergikoille tarkoitettu ja annostelin sitä vähänlaisesti koska aiemmat käyttämäni shampoot kuivatti hiusta niin paljon.

Kävin kyseleen hieman neuvoa kampaajalta ja se CUTRIN SENSITIVE on ainut allergikoille tarkoitettu kampaamo shampoo ja sitä voi annostella reilumminkin, ilman että tarvii pelätä hiusten kuivumista, no tein niin ja nyt hiukset ja hiuspohja tulivat puhtaiksi eikä ole sitä kirvelyä. Toivottavasti toimii jatkossakin. Kampaaja sano että se rasvottuminenkin rauhoittuu kun ei pese voimakkaalla shampoolla, sano että rasvaiselle hiukselle tarkotetut shampoot voi ärsyttää talirauhasia entisestään, kuulemma 90 %:a rasvasta lähtee pelkällä lämpimällä vedellä eli ei välttämättä edes tarvita voimakkaita shampoita. Tämä tietysti riippuu rasvoittuvuudesta, joillakin rasvoittuminen voi olla niin voimakasta että tukka rasvoittuu jo saman päivän aikana.

Pitää muuten kokeilla niitä Tigin ja Mopin yms. laadukkaampia kampaamotuotteita kunhan saan vähän käteistä kasaan.
Mikä olisi hyvä sellaiseen jokatoinen päivä tapahtuvaan pesuun?


SE Bonacuren syväpuhdistava kyllä aiheutti kovan kirvelyn ja kutinan, siinä kun on niin voimakas se haju.

Kyllähän se varmaan on päänahasta ja hiustyypistäkin kiinni. Mulla siskot pesee kaikki markettituotteilla, Glissillä, VO5:llä, Elvitalilla, Panthenella  yms.  eikä niillä ole mitään hiusongelmia eikä päänahkaongelmia. Eikä ne välitä onko shampoossa silareita.

Edit.

Niin vedelläkin voi olla iso merkitys. Tuli mieleen että paikkakuntani vesi on muuttunut tosi kalkkipitoiseksi muutama vuosi sitten ja se kyllä näkyy hiuksissakin.

Aiemmin hiusten kunto oli hyvä pesi millä tahansa shampoolla.

Yhdistin peräkkäiset viestisi :) T: ChaosBlack

Viimeksi muokannut tepitepi, 20 Syys 2006, 20:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Ice »

sensitivestä senverran, että se on ainoa allergia-astmaliitonhyväksymä parturishampoo, muttei silti mikään pelastava lajiaan mainospuheista huolimatta. Se siis kuivattaa yhtälailla kuin muutkin yhtä vahvat pesuaineet. Kannattaa kokeilla kyllä :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
tepitepi

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja tepitepi »


Olen nyt pessyt sellaisen 6 kertaa Cutrin Sensitivellä, sillä joka on tarkoitettu värjätyille hiuksille. Ainakin kirvely ja kutina ovat päänahasta lähteneet ja pesun jälkeen tukka on helpommin kammattava. Tuntuu hellävaraiselta. Kampaaja muuten sano että ei ole hyvä vaihtaa shampoita tiuhaan, kokeilee yhtä ensin pullollisen ja sitten kokeilee vaikka toista.

Myöskään patteja ei tule enää päänahkaan. Minulla on rasvoittuva hiuspohja ja joudun pesemään hiukset joka toinen päivä, joten ei haittaa vaikka on pesevämpi. Kyselin huvikseen tuolta Herbinan nettisivuilta hellävaraista shampoota rasvaiselle hiuspohjalle ja sieltä vastattiin että paras ratkaisu on mieluummin pestä hiuspohja useammin miedolla shampoolla kuin voimakkailla rasvaisten hiusten shampoolla. He suosittelevat tuotetta nimeltä LV-shampoo. Pitää kokeilla joskus.

Huomasin vaan ison eron verrattuna aiemmin käyttämiini kampaamotuotteisiin. Siinä mielessä että kun pesin esim. Wellan shampoolla se ei lähtenyt vaahtoamaan oikeastaan lainkaan, sitten piti laittaa shampoota uudestaan että vaahtosi ja tämä kuivatti päänahkaa ja teki kirvelyä.
Sama oli niitten Furtererin tuotteiden kanssa ja Bonacure taas tyrmäsi jo pelkällä  hajullaan.
Tuota Cutrin vaahtoaa hyvin niin ei tarvi laittaa liikaa.

Kattelin muuten sitä Tigin shampoota ja hoitoainetta. Tuoksu oli kyllä voimakas, myyjä sano että Tigin tuotteissa on voimakkaat hajusteet ja väriaineet. Juuri nuo synteettiset kemialliset väriaineet ovat kaikkein pahimpia allergisille, aiheuttavat kosketusallergiaa ja ihottumaa päänahkaan, aiemmin ne oli kielletty kokonaan mutta jonkun EU-direktiivin myötä ne tuli takaisin käyttöön. Inkki näytti aika samalta kun XZ:in tuotteissa.
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

^LV:n hilseshampoo oli yllättävän hyvä. Ei takuttanut yhtä paljon kuin esim. MOP c-system clean ja XZ suklaavanilja. Vaahtoavuutta kyllä saisi olla vähän enemmän...
Fantti
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1056
Liittynyt: 22 Syys 2006, 13:58

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Fantti »

Mulla toimii mikä milloinkin, mutta kalliit merkit ei sovi mun päähän eli ei toimi. Samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa, mutta mua ärsyttäisi kanssa jos joku kaveri alkaisi väittämään, että miksi ostaa kallista. Tarkoitan siis sitä mitä mullekin monet sanoneet joskus, että he ei yksinkertaisesti usko, että kampaamotuotteissa on enemmän hoitavia ainesosia. Toiset ajattelevat, että ne on täysin samaa kuin marketti tavarat. Joidenkin tutkimusten mukaan esim. shampoilla ei ole merkittäviä eroja yleisesti ihmisille.
marien
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 116
Liittynyt: 10 Syys 2006, 15:34

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja marien »

Sipe on ihan oikeassa!  :) Minulla on kuiva ja kaikin puolin hankala tukka, jota hoidan pääasiassa markettituotteilla. Viimeksi kun kävin kampaajalla, kuulin kehuja hiusteni kunnosta...eli siis vaikka olisi vaikea hiuslaatu, ei kannata heti sännätä ostamaan 30e hoitoaineita.
tepitepi

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja tepitepi »


Niin eräs tuttuni tilasi Joicon hoitiksen kuiville latvoille, maksoi alennuksessa noin 20e, totesi että eipä se latvoja mitenkään parantanu, tuntuivat kuivuvan entisestään.

Olen muuten miettinyt noita shampoiden/hoitsikoiden eroja. Perusasiahan on se että tarkoituksena on pestä hiuspohja ja siinä sivussa hiukset, eli käytännössä se tarkoittaa sitä että kuinka välttää hiuspohjan pesemisen aikana hiusten kuivuminen. Eli kalliimmissa on aineita jotka enemmän suojaa hiusta pesun aikana, tämä sopii hyvin kun on kyse kuivasta/normaalista päänahasta/hiuksista.

Mutta kun on kyse rasvaisesta hiuspohjasta niin shampoo on yleensä pesevä, ja samalla kuivattava olipa kuinka kallista tahansa, koska muutenhan päänahka ei puhdistu kunnolla.

Mietityttää myös että miten ENNEN pestiin hiuksia kun oli vain mäntysuopaa jolla äitit/mummot isät/papat pesi hiuksensa ja kuitenkin äidilläni hiukset oli aina kiiltävät ja hyväkuntoiset vaikka niissä oli välillä se "sähköisku-permanentti". Eikä puhettakaan mistään hoitoaineesta, permanentattu tukka pestiin sitten mäntysuovalla.


Tuntuu että nykyään jolloin on saatavilla hyvälaatuisia shampoita/hoitsikoita ihmisillä on kuitenkin paljon enemmän hiusongelmia kuin ennen.

Vastaa Viestiin