Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Mandariini

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Mandariini »

Kaverini uskoo ihan oikeasti, että joku Wella ja Schwarzkopf on parasta hiuksille mitä on, vaikka hän ei ole edes kokeillut niitä.
Itse käytän Lanzaa ja suorastaan raivostun aina, kun hän sanoo, että ei Lanza ole millään tavalla parempaa kuin joku Wella tai Schwarzkopf!
Olen perustellut kaverilleni, että laadukkaissa kampaamotuotteissa on paljon hoitavia aineita ja proteiinia, toisin kuin joissakin Welloissa, mutta hän ei vain usko! Hän pesi hiuksensa Lanzan Protein plus shampoolla, ja se teki hänen hiuksensa karmeiksi, joten hän tuomitsee kaikki laadukkaat merkit kokonaan! Hän aikoo ostaa värjätyille hiuksille tarkoitetun shampoon ja hoitoaineen, enkä halua että hän ostaa mitään sontaa.

Voisitteko te perustella, että minkä takia ei kannata ostaa mitään Wellaa, vaan laadukkaita merkkejä? Olisin todella kiitollinen..
Viimeksi muokannut Mandariini, 03 Syys 2006, 13:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Euphoria

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

Itselleni perustelen asioita aina sillä, että laadukas tuote tulee halvemmaksi, sillä sitä ei tarvitse käyttää paljon hyvän tuloksen saamiseksi. Toisekseen hoitavia aineita on enemmän. Kolmantena perusteluna on se, että on ihanaa sallia itseleen jotain ylellistä. :D
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja deko »

Toisaalta kampaamotuotteiden jaoittelu "hyvä=kallis" "huono=halpa" on täysin typerää ja järjetöntä. Jos kaverisi hiukset pysyvät hänen haluamassaan tilassa wellalla niin sehän on hieno asia. Ehkäpä hän on kokenut kalliimmat kampaamosarjat (esim juuri lanza) riistohintaisiksi tuotteiksi joilla hinta ja laatu ei kohtaa.

Jos joku tuttavani tulisi minulle mutisemaan shampoovalinnoistani ja halveeraamaan edullisia vaihtoehtoja niin kyllä olisi kaveruus katkolla... Varsinkin kun minä olen kymmenien merkkien kokeilun jälkeen löytänyt juuri ne optimihyvät tuotteet joilla tukkani pysyy hyvänä - osa kalliita ja osa euron markettikamaa.

Tietyllä tasolla kannattaa katsoa mitä tuotteet sisältävät, ja jotkut kampaamotuotteet ovat laadultaan tiettyjä markettituotteita huomattavasti heikompia.
this too shall pass.
Euphoria

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

Deko puhuu asiaa! En itsekään osta mitään järjettömän kalliita tuotteita ja katson kampaamotuotteidenkin incit aina ostaessani niitä. Edullisisitakin voi löytyä hyviä ja riippuuhan se toki hiuksistakin, millaiset aineet tarvitsee.
Armada
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 441
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 22:17

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Armada »

Komppaan edellisiä. "Laadukas tuote" ei ole mikään yksiselitteinen asia, eikä etenkään kulje käsi kädessä hinnan kanssa. Jos kaveri on tyytyväinen Wellaan eivätkä hänen hiuksensa näytä katastrofilta niin antaa käyttää vaan. Samalla tavalla hänelläkin on oikeus raivostua Wellojen arvostelemisesta kuin sinulla Lanzan. Eri asia jos hänen hiuksensa näyttävät huonoilta. Silloinhan voit antaa lahjan tai tarjota omiasi kokeiltavaksi ja kuulostella reaktioita.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Mena »

Jos hän ei halua tuhlata kampaamotuotteisiin, niin opasta hänet ostamaan edes hyviä markettituotteita :)
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

Siis käyttääkö kaverisi kampaamotuotteita, muttei sun mielestäs niitä laadukkaita? Eli Schwartzkopfilta Bonacurea ja Wellalta Lifetexiä yms? En kävis kyllä mollaamaan ja rajaamaan että Lanzan kamat on niitä parhaita ja Wella sukkaa, jokaisessa sarjassa löytyy niitä helmiä ja susia. Ja en mä kyllä oikein ymmärrä miksi sä niin raivostut jos kaverisi pitää Lanzaa ylihintaisena, niin mäkin pidän. Siis esim. Joico ja Tigi tarjoaa mun mielikuvissa paljon parempaa vastinetta rahoille.. Mutta jos kamusi on markettikamojen vannoutunut kannattaja niin ohjaa sitten edes hänet ihmeessä niiden laadukkaimpien tuotteiden pariin, pakottaminen ja saarnaaminen tuskin saa ketään puolelleen..
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
Wanda
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1012
Liittynyt: 21 Maalis 2006, 20:16

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Wanda »

^Samaa mieltä.En mä tiedä, miksi sinun pitäisi perustella kaverillesi yhtään mitään. Korkea hinta ei takaa yhtään mitään, esimerkkinä vaikkapa SEAHin "luxus"-sarja, joka minun mielestäni on ylihintainen sika säkissä. Kai jokainen saa käyttää haluamiaan hiustuotteita, hyvä jos sinä olet löytänyt omasi  ;)   
Elisa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 540
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:30

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Elisa »

Olen nyt havainnut tämä kuluneen kesän aikana jotain aivan uskomatonta; hiuksiani ei enää tarvitse harjata koskaan!

Lähtötilanne oli tämä muutamia vuosia sitten: kestovärjäilyä, Pantenea, kuiva, haaroittunut takkupää, - joka tosin silikonin ansiosta kiilsi ja näytti hyvältä (aina pesun jälkeen silikonikerroksen saatuaan) - jota oli aivan pakko harjata vähintään tunnin välein, koska muuten tukkaan kerkesi tulla niin suuria takkuja, ettei ollut kuin sakset avuksi.

Elumenin löydettyäni aloin hoitamaan hiuksiani melko lailla pelkillä kampaamotuotteilla, muutamien halvempien mokakokeilujen jälkeen siirryin suoraan näihin laadukkaampiin, jotka edelleenkin ovat lemppareitani. Eli kunnon kosteutusta, oikeasti hoitavia ainesosia, kunnon rakennepaikkaavia ja vain kohtuutella silikonia hauraiden latvojen suojaksi. Ja tulos?  Sen näkee ja tuntee  :-*

Silikonillakin saa kyllä kivan näköistä tulosta, mutta jos haluaa syvemmin suojata hiuksiaan kuivumiselta ja haurastumiselta, joka voi sitten tehdä hiuksesta helposti takkuuntuvan, haaroittuvan, katkeilevan ja venyvän, siihen tarvitsee jotain muitakin ainesosia.

edit. Lisäisin sen, että eihän nuo tuotteet ole siis välttämättä hiustyyppiäni muuttaneet, mutta nyt kun käytän niitä säännöllisesti, hiukseni eivät missään välissä pääse kuivumaan ja haurastumaan, vaan pysyvät hyväkuntoisen oloisina. Heti tietenkin jos jätän vaikka tehohoidot väliin, tukka onkin taas karhea, mutta näillä hyvillä hoidoilla sen saa silkkiseksi. Ja niillä huonommilla hiustenhoitotuotteilla puolestaan en päiväksikään saanut näin silkkistä ja takkuuntumatona hiusta aikaiseksi.

edit2. Ja kaksihaaraisia ei enää tule!  :D
Viimeksi muokannut Elisa, 03 Syys 2006, 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja sipe »

Ihan ensiksi: jos kaverisi tahtoo ostaa "sontaa", niin anna ostaa. Eihän se ole sinulta millään lailla pois... :-\ Päin vastoin koita muistaa, että meillä jokaisella on omat tarpeemme ja (taloudelliset tai muut) lähtökohtamme: kaikilla ei yksinkertaisesti ole varaa tai halua maksaa kolmeäkymmentä euroa jostain hoitoaineputelista, jos kerta kolmenkin euron kamalla pärjää...

Mutta tuohon peruskysymykseen sanoisin sen verran, että on ihan selvä, että esim. l'anza on laadukkaampi kuin wella tai schwarzkopf. Ja ihan juuri siksi, kuten itsekin jo kaverillesi kerroit: laadukkaissa kampaamotuotteissa on enemmän hoitavia aineita kuin esim. market-kamassa.

Toinen mutta: sen silti tahtoisin sanoa, että laatuero ei ole läheskään niin suuri, että sen vuoksi kannattaisi maksaa yli kolminkertaisia hintoja, kuten esim. tuossa l'anzan ja wellan/schwarzkopfin tapauksessa on (suomen hinnoilla ostettaessa). Joillain jenkkihinnoilla (L'anzat ja muut vastaavat maksavat jenkeissä käytännössä vähemmän kuin normihintainen wella täällä) niihin kannattaa jo panostaakin.

Itse olen vuosien (viimeiset 5 vuotta) saatossa tuhlannut valehtelematta varmaankin pari tuhatta euroa mahdollisimman laadukkaiden hiustuotteiden metsästykseen. Olen kokeillut L'anzaa, redkeniä, alternaa, tigiä, nexxusta, joicoa, phytoa jnejne. Aika tarkalleen vuosi sitten tulin kuitenkin siihen lopputulokseen, että hukkaan meni pitkä penni, sillä hyvistä aineista huolimatta tukka oli kuivaa höttöä ja kaksihaaraisia pukkasi ihan samaa tahtia kuin aiemminkin. :-\ Nyt olenkin viimeisen vuoden ajan shopannut hiustuotteita vain silloin, jos niitä saa hurjalla alennuksella ja mielellään max. viiden euron hinnalla. Kokemus on opettanut, että tähän pehkoon ei suurempia summia kannata tuhlata.

Ja kolmas mutta: sekin pitää silti muistaa, että jokaisen tukka on erilainen ja jokaisella meistä on erilaiset tukkaan liittyvät tavoitteet: jos tykkää esim. lyhyestä, parin sentin tukasta, niin silloin on ihan turha uhrata hiustuotteisiin kovin montaa euroa. Tai jos tukka tuntuu ja näyttää (ja myös pysyy) hyväkuntoiselta halvalla market-kamalla, niin silloinkaan on ihan turha tuhlata kampaamotuotteisiin omaisuuksia.
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
tepitepi

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja tepitepi »



Itselläni kampaamotuotteet eivät ole tukkaani millään lailla parantaneet. Viimesin kokeilu oli Rene Furtherer shampoot. Niitä käyttäessäni päänahkaa kirveli ja silmät turposivat, lisäksi tuli hilsettä.
Merkki on noin 20 euron hintainen.

Käytin rasvaiselle hiuspohjalle tarkoitettua tuotetta, mutta shampoo vain teki hiuspohjan tahmeaksi ja rasvaista hilsettä tuli jo seuraavana päivänä. Lisäksi hiukset kuivui karmeasti, syynä varmaan sekin että jouduin pesemään usein.

Lopetin käytön ja kokeilin Systen 4:n tuotteita, hiukset kuivui entisestään ja leikkasin koko pehkon lyhyeksi, kun tuli hirveitä takkuja.

Kokeilin vielä Cutrinin Sensitive sarjaa mutta shampoo ei pessyt lainkaan, tarkoitettu varmaan aivan kuivalle hiuspohjalle,johon varmasti sopiikin erittäin hyvin, aion talvella pestä sillä atooppista ihoani.


Viimeksi pesin sitten syväpuhdistavalla, ajattelin että hiuspohja puhdistuu kunnolla, käytin sitä parjattua Bonacurea ja hyvin ja samalla ärsyttämättä pesi. Mutta en sitten tiedä millasta on Bonacuren normaaleiden tai rasvaisten hiusten shampoo. Onko lie sitten aivan hirveetä tavaraa? Kannatasko mieluummin ostaa vaikka joku Herbina marketista, XZ:t shampoot teki hiukset takkusiksi, jopa sellanen joka oli tarkotettu kuiville ja käsitellyille hiuksille.


Olen tutkaillut noita inkkilistoja sekä halvemmista että kalliimmista kampaamosarjoista ja yleensä suurin osa hoitsikoista sisältää silikoneja, esim. Bonacuren hoitotuotteet ovat pelkkää silikonia ja ns. luonnonmukaisina mainostetut merkit kuten Rene Furterer hoitsikat sisältää silikonia. Myös nuo apteekkisarjat kuten System 4 ja Bio+ sisältää silikonia.

Lanza ja Tigi ei sisällä eikä Cutrin Sensitive. Nyt kun on lyhyet hiukset niin kovin hoitavia mömmöjä ei edes tarvitse.

Nyt vain olisi hyvä löytää sellainen laadukas rasvoittuvan hiuksen shampoo ja toivon että voisiotte antaa vinkkejä.

Mietin että pitäsi sillä välillä ostaa vaikka tuo Herbinan shampoo ja sitten kun saan vinkkejä ostan kunnollisen, joka ehkä sitten toimisikin jollain tapaa.
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

tepitepi kirjoitti: Mutta en sitten tiedä millasta on Bonacuren normaaleiden tai rasvaisten hiusten shampoo. Onko lie sitten aivan hirveetä tavaraa? Kannatasko mieluummin ostaa vaikka joku Herbina marketista, XZ:t shampoot teki hiukset takkusiksi, jopa sellanen joka oli tarkotettu kuiville ja käsitellyille hiuksille.

Olen tutkaillut noita inkkilistoja sekä halvemmista että kalliimmista kampaamosarjoista ja yleensä suurin osa hoitsikoista sisältää silikoneja, esim. Bonacuren hoitotuotteet ovat pelkkää silikonia ja ns. luonnonmukaisina mainostetut merkit kuten Rene Furterer hoitsikat sisältää silikonia. Myös nuo apteekkisarjat kuten System 4 ja Bio+ sisältää silikonia.
Mä itse vannon Bonacuren värihiusten shampoon nimeen, ihan loistokamaa tälle päälle! Ja en mä kyllä ole silareita sen incistä bongannut.. Kokeilin myös kosteuttavaa shampoota (Moisture Kick) mutta tuo Color Save on paljon parempaa. Kyllä ne Herbinan shampoot on ihan kivoja mutta en jatkuvassa käytössä itse suosisi, tuppaa vähän takuttamaan ja kuivattamaan. Niiden syväputsari on ihan hyvä ja hellävarainen. Glissin Liquid Silk-shampoota on täällä kehuttu (myös parjattu), se on silikoniton, voisithan sitä kokeilla? Kokemuksia löydät haulla vaikka kuinka :)
Se on kanssa vähän makuasia noi silikonit, shampoossa niitä kannattaa toki vältellä mutta hoitoaineissa en näkisi niitä niin vakavana asiana jos tuotteessa on muitakin hyviä ainesosia ja ne silarit ei ole incin heti alkupäässä..
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
Emmi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 230
Liittynyt: 12 Helmi 2006, 23:31

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Emmi »

Mä olen nyt n. 1,5 vuotta käyttänyt laadukkaita kampaamotuotteita ja opetellut oikeita hiustenhoitomenetelmiä (eli ei esim. märkien hiusten repimistä harjalla...)  ::) Vasta nyt 1,5 vuoden päästä "hoito-ohjelman" aloituksesta mun melko pitkissä hiuksissa näkyy selkeä muutos 1,5 vuoden takaiseen verrattuna. Aikaisemmin tukka oli selkeästi takkuisempi, sähköisempi ja kuivempi, ja pahimmillaan se on ollut katkennutta, venyvää hamppua. (Kannattaa todellakin kokeilla kotivaalentamista...) Nyt kun huonokuntoinen osa on vihdoin kasvanut pois, ja "uutta" hiusta on alusta alkaen hoidettu kunnolla, alkaa tulos näkyä.

Tarinalla on siis kaksi opetusta: 1) Laadukkailla hiustuotteilla on todellakin suuri vaikutus hiusten kuntoon... 2) ...kunhan niitä jaksaa käyttää erittäin pitkäjänteisesti. Räjähtänyttä tukkaa ei noin vain korjatakaan, mutta sen saa hyvillä tuotteilla pidettyä siedettävänä siihen saakka, että sen saa kasvatettua pois.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Ice »

eikö se riitä perustelutksi, että jos tukalleen haluaa tehdä muutakin kuin putsausta, kannattaa koittaa kampaamoaineita. Vaikuttavia aineita on yleensä enemmän (nyt ei ole kyse kampaamohalpiksista), ovat riittoisampia, usein mukavampia käsitellä ja yleensäkin pidemmän kehitystyön tuloksia

kokeilee jos kiinnostaa :)

ja yleisesti ottaen puhuessani laadukkaasta tarkoitan lanzaa ;D ei tuo lakmekaan ihan hullu tuttavuus ole, nyt koulun mytä siihen tutustunut. PPSästä en edelleenkään oikein osaa tykätä siltikään
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Shi Shi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1212
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 12:32

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Shi Shi »

Ihan samaa mieltä olen kuin jotkut aikaisemmatkin kirjoittajat, että kaverillesi ne Wellat ja Schwarzkopfit voivat ollakin maailman parhaita, ja jos häntä ei kiinnosta satsata hiuskosmetiikkaan enempää, se on hänen asiansa. Siskoni harrastaa laskuvarjohyppyä, ajoi ajokortin ja osti auton. Veli kävi viimeksi kolmen viikon lomareissulla Japanissa. Minä istun purnukkaröykkiöni päällä ja ihmettelen, miksei mulla ole ikinä varaa mihinkään. Näin esimerkkinä.

Jos välttämättä haluat kaverisi kokeilevan kalliita tuotteita, osta hänelle vaikka matkakokoja lahjaksi. Muakin kirpaisi katsoa systerin kuivia latvoja, ja vielä enemmän kun tutkin hänen Elvital-hoitoaineensa INCI:ä (silikonia, silikonia ja silikonia eikä oikeastaan mitään muuta), joten ostin hänelle O&H:ta hyvin tietoisena siitä, ettei hän koskaan itse ostaisi tuonhintaista hiustenhoitoainetta. Joulu- ja synttärilahjoina annankin muille aina jotain sellaista pientä luksusta, joita saaja ei itse itselleen raaskisi ostaa. Annetaan kaikkien kukkien kukkia, jookos?
:: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix
Vastaa Viestiin