Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Gigli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1347
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:25

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Gigli »

En nyt ihan suorilta usko, että tottumus tai makuasiat määrittelevät, mikä tuote kenellekin sopii. Mielestäni hiusten kunto kertoo pitkälle, mikä aine sopii ja mikä ei. Omat hiukseni tarvitsevat rakennepaikkausta käsittelyiden ja jatkuvan föönailun takia sekä kunnon kosteutusta luonnonkiharan hiuslaadun takia. Tämän vuoksi käytän tuotteita, joissa on tiettyjä aineita (wheat protein, keratin, cocos nucifera, aloe barbensis, panthenol ym ym). Näitä ainesosia ei kovin suurissa määrin ole markettikamassa, joten en käytä markettikamaa juuri lainkaan.

Sopivan shampoon myötä päänahan ongelmat katosivat: ei enää kutinaa, paikottaista rasvoittumista ja talvisin kuivumista. Erilaisten hoitisten, tehisten ja omatekoisten hoitojen myötä hiuksesta tuli pehmoinen, käsiteltävä ja hamppuuntuminen on vihdoin aisoissa. Kunnolliset muotoilutuotteet eivät polta hiusta föönaillessa ja suoristaessa. Mikä kenellekin on tärkeää... Omaa elämää helpottaa suuresti, ettei joka aamu tarvitse taistella hiusten kanssa ja olen siitä valmis maksamaan (tiettyjen) kampaamotuotteiden hinnan.
When life gives you lemonade, make lemons. Life will be all like" Whaaaat?!"
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Penny »

Oikeastaan hinnalla ole mitään väliä, enkä osaa mieltää automaattisesti "halpa huono - kallis hyvä"-asiaa. Helmiä on löytynyt molemmista, niin marketeista kuin kampaamoista, enemmän kuitenkin kampaamoista (tosin valikoimakin on isompi). Paljon täältä on vuosien mittaan saanut vinkkejä, en taida muistaa yhtään täällä porukan hehkuttamaa ainetta joka ei olisi mulla toiminut - vai lieneekö mulla vaan jonkinsortin "jokamiestukka" jolle kelpaa kaikki. ;)

En tosin jaksa vieläkään uskoa että kuollutta karvaa voisi jotenkin pelastaa pysyvästi millään pesu/hoito/tehohoitoaineella, siitä voi saada vain väliaikaisesti paremmanoloisen, ja se riittää mulle vallan hyvin. Jos  omasta tukasta saa pehmeämmän jollain edes väliaikaisesti, muy bueno, siihen ei kaikilla aineilla pääse oli hinta mikä tahansa.

Monessa aineessa (niin halvemmissa kuin kalliimmissakin) mulla tuntuu pätevän kuitenkin se, että jos esim. hoitista laittaa ihan liian vähän hiuksiin tai huuhtelee liian hyvin pois, on tulos plusmiinus nolla, itselle jo hyviksitodetuilla ja hehkutetuilla tuotteillakin. Sama esim. Nexxuissa, jos niiden ei anna vaikuttaa sitä maagista 3 minuuttia, ei tule lähellekään hyvää tulosta jostain syystä.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Tuotteen hinta ei varsinaisesti kerro, onko se hyvää vai huonoa. Kalliiden ja arvostettujen merkkien seasta löytyy aika surkeita tuotteita (silikonia, denat. alcoholia, kamalasti hajusteita)  sekä tietenkin kaiken järjen mukaan loistavatkaan tuotteet eivät välttämättä sovi itselle. Toisaalta sitten halvoissa markettien tuotteissa saattaa löytyä loistavia helmiä. Tukka paljon sanelee sen, mitä se tarvitsee. Jotkut ovat niin onnellisessa asemassa, että heille parhaat tuotteet löytyy marketista.

Mun pään kohdalla on vaikea sanoa, kummat sopivat paremmin, kalliit vai edulliset tuotteet. En muista että ikinä ennen kalliiden kampaamotuotteiden ostoa tukan kanssa olisi ollut niin paljon ongelmia, pörröjä ja muuta. Voihan olla, etten ihan parhaimpia tuotteita ole vielä itselleni löytänyt ja on tullut aika paljon pettymyksiä vastaan. Toisaalta luulen myös, että vaatimustaso on noussut vuosien varrella ja se tulos  mikä ennen halpoja tuotteita käytettäessä oli hyvä, niin nyt suntuu surkealta. Aion siis edelleen sijoittaa vähiä rahojani hiustenhoitoon, mutta toki välillä kokeilen halvempiakin. Toivon, että jossain vaiheessa tukka olisi niin hyvässä kunnossa (kymmenen vuoden päästä ehkä, jos saan lopetettua kaikki pahat tapani), että halvemmillakin tuotteilla saisi unelmatukan.
irvikissa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 961
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:51

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja irvikissa »

OT mutta on jotenkin hauskaa että täältä saa niin paljon vinkeejä eri härpättimien ostamiseen. Ajatellaan että markkinoille tulee uusi hiustenhoitosarja X josta ensin puhutaan täällä ja epäillään että "onkohan se nyt hyvä vai ei, INCIn perusteella voisin ainakin shampoota ostaa". Sitten joku rohkea uskaltaa tilata/ostaa kyseistä sarjaa ja tulee tänne hehkuttamaan kokemuksiaan. Ei mene kuin hetki ja puolella foorumilaisista on saman sarjan tuotteita ja niitä kehutaan/haukutaan kilpaa.  Sama toisinpäin, tuote osoittautuukin huonoksi, kukaan ei osta sitä ja kauppiaalta jää juursesten rahat saamatta. Aika tehokasta verkostomarkkinointia etten sanoisi ;D Kukahan maksaisi meille tästä?
Twinkley
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4590
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Twinkley »

Irvikissa, sanopa muuta!  :D Oikein viisas markkinoitsija tietenkin ujuttaisi omansa tänne joukkoon kehumaan jotain tuotetta, niin saataisiin koko juurisfoorumi ostamaan tuote (tietenkin se osoittautuisi huonoksi sitten pidemmän päälle, mutta ainakin jotain saisi myytyä).  ;D
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com
rolla

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja rolla »

Mä oon kans aina miettinyt, että meitä on täällä oku 500 ihmistä ja kun joku sanoo, että joku aine on hyvää, niin monta kymmentä meistä varmaan alkaa sitä ostamaan. Palkkaahan tästä jo pitäisi saada  ;) Tai päinvastoin, että joku firma menettää myyntiä meidän ansiosta. Joskushan storen puolella oli jotain markkinoimassa tuotteitaan.
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

^ Kyllähän tällaisesta markkinoinnista jo maksetaankin. Telkussa näin kerran pätkän jossa joku nainen kertoi työkseen "höpöttävänsä" (kutsutaan myös hopotukseksi) eli mainostavansa eri valmistajien tuotteita Internetin keskustelupalstoilla. Hän on kuin kuka tahansa yksi meistä, kehuu esim Joicoa tai Nutri Glossia, ja me kuvitellaan hänen olevan oikea hiuksista kiinnostunut hiushörhö mutta itse asiassa hän kehuu tuotteita rahasta. Mä jo HS:llä taustaillessani mietin että näinköhän täällä on monia höpöttäjiä joukossa....
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Penny »

^ Joo tuosta oli tosiaan juttua telkkarissa, että firmat palkkaavat tyyppejä kehumaan tuotteita ihan muina miehinä keskustelupalstoille... Vaikea kuvitella kuitenkaan, että voisi kehua jatkuvasti jotakin paljastumatta muille, tai kuvittelisi että se jotenkin paistaa läpi jossain vaiheessa, jos ei itsellä ole mielenkiintoa asiaan muuten. Toisaalta, eipä näistä tiedä, kun kuitenkin aika satunnaista saattaa olla kirjoittelukin.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Itse en ainakaan yksittäisen kehun takia vielä innostu, joten tällaiset höpöttäjät eivät yksinään kauheasti saa aikaan. Jos sitten useampi ihminen raportoi tuotteen olevan hyvä, niin sitten sen voi ostaa, eikä silloin haittaa vaikka eka kehu ois tullu joltakin markkinoitsijalta. Sinänsä aika karmiva ajatus kuitenkin, että meidän viattomiin keskusteluihin änkeää jotain "ulkopuolisia" tavoittelemaan taloudellista hyötyä.
Annika
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 332
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 02:53

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Annika »

Rupesin vainoharhaisena heti miettimään, onkohan munkin ostamien tuotteiden kehujen takana joku palkalla maksettu kehu-moottori. Olisi kyllä aika letkeää duunia, hiusfoorumeita kun netti on pullollaan, aina vaan naputella jokaiseen parisen kehua ja odottaa massahysteriaa kotona pullaa mussuttaen, ja tili näyttää plussaa.

Ok, ehkei se kuitenkaan ihan noin kivasti mene. Ainakaan näin kohtuupienellä foorumilla totetus olisi liian läpinäkyvää, jos jonkun hlön postaukset koostuisivat vain tällaisista viesteistä, kun kuitenkin vähän tulee katseltua (ainakin mun) jos joku jotain kehuu, että millaisia mahdolliset muut näkyvät tuotteet on, mitä hän käyttää. Jos siinä on vaikka tuttuja hyviä merkkejä/ aineita, niin ostan paljon helpommin kuin jos vain kuulisin, että tuote X on taattua laatua.

Tähän vielä lisättynä perustelut, jotka tuollaisella mainostushenkilöllä varmaan liian helposti menisivät ympäripyöreiksi, kaikkia miellyttämään pyrkiviksi paatoksiksi. Kuitenkin niistä kokemuksista aina metsästää sitä jotain tiettyä juttua, ja jos perusteluissa vaikka sanotaan aineen X tekevän hiukset ilmaviksi ja painaviksi, niin ei ensimmäisenä kyllä ryntää ostamaan.
The greatest battles are fought within oneself.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Triina »

Minulle se  koostumus (=itselle mieleinen inci) on se mikä määrittelee hyvän hiustenhoitouotteen. Ja näitä hyviä löytyy suhteessa huomattavasti enemmän kampaamotuotteista kuin marketeista. Muotoilutuotteissa en niinkään katso sisältöä, vaan kokeilemalla ja täältä vinkkejä hakemalla etsin parhaat ja edelleen, kampaamotuotteissa huteja tulee paljon harvemmin kuin markettituotteissa.

Kummastakin kategoriasta löytää siis niin huippuja kuin pohjasakkaakin; toisesta vain toista paljon enemmän.
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

Olisihan se epäilyttävää, jos joku henkilö juuri rekisteröityisi ja alkaisi samantien paahtamaan jonkun tuotteen / tuotemerkin paremmuudesta. :) Vaikka hienovaraisesti tehden sitä tuskin edes tajuaisi, tyyliin kirjoittelisi muitakin juttuja täällä, mutta aika vaikeaksi menisi.

Tällä hetkellä ainakin kampaamotuotteet tuntuvat paremmilta omalle päälle. Saa tukan selväksikin joskus. Hiukset kyllä hyvin käsitellyt ja huonossa kunnossa, joten tarvitaankin vähän tuhdimpaa ainetta..
Ja eron huomaa selvästi vuoden takaiseen tukkaan, joten jo se saa nyt ainakin toistaiseksi mut käyttämään harvoja ja valikoituja kampaamotuotteita. Eihän kaikki tietenkään yhtä hyvin ole toimineet, vaikka suurin osa ostamistani nyt ihan hyviä onkin ollut. Mutta niitä ei sitten vaan osteta enää.
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Luomo »

illusion&dream kirjoitti: Olen nyt hiustenhoidon "keltanokkana" vähän hämilläni... Eli onko niin, ettei oikeastaan ole olemassa mitään "ultimate hiustuotetta" vaan on lähinnä tottumuskysymys ja makuasia, mikä kullakin toimii...
Näinhän se tietenkin periaatteessa on, mutta toiset tuotteet toimii useammilla kuin toiset. Eli jos jokin tuote toimii suurimmalla osalla, on suurempi todennäköisyys, että se toimii itselläkin. Jos perehtyy asioihin sen verran, että tietää hiustyyppinsä ja sen mukaiset tarpeet, ja kuuntelee erityisen herkällä korvalla sellaisten juuresten suosituksia, joilla on samanlaiset hiukset, niin onnistumisen mahdollisuudet kasvaa hurjasti. Ja kuten moni muukin, niin olen sitä mieltä, että helmiä löytyy sekä kalliista että halvoista sarjoista. Mutta ylipäätään helmet ovat harvassa  :-\.

Ja Tigi tai L'anza saa mieluusti palkata minut keskustelupalstamainostajakseen, olen valmis ;)!
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
Tuulikaappi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 804
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:29

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Tuulikaappi »

Menee nyt aiheen ohi, mutta tuosta hopotuksesta... Ainakaan niiden ei pitäisi saada siitä mitään palkkaa, vaan ihan omaksi huvikseen sitä hommaa tekevät. Jotain pikkupalkkioita saattavat saada, esim. ahkerimmat hopottajat jotain tuotelahjoja, mutta ei siis mitään rahaa. Eli tuskin kukaan tuolla "työllä" voi itsensä elättää. Mäkin näin tuosta joskus jutun telkkarissa, ja täältä löytyy lisää asiaa, lukee mm. näin:
"Hopottajat-palvelu toimii täysin avoimesti ja salailematta. Hopottajat saavat halutessaan kertoa olevansa osa palvelua. He jakavat Hopotustuotteesta itse muodostamaansa mielipidettä, jota ei ole määrätty eikä ohjattu ulkopuolelta. He eivät ole palkattuja myyntihenkilöitä eivätkä painosta ketään ostamaan Hopottamaansa tuotetta. Hopottajia voisi kuvailla hyvän tuotteen vapaaehtoisiksi puolestapuhujiksi. Heille ei makseta palkkaa, mikä osaltaan lisää palvelun uskottavuutta. Hopottaja on aidosti innostunut asiastaan ja vakuuttunut tuotteesta."

Mutta niin, kyllä mäkin olen monesti miettinyt, että onko täällä joukossa noita. Vaan eipä se kai niin vaarallista olisi, jos tosiaan omia mielipiteitään ja kokemuksiaan jakavat. Niinhän täällä tekee moni ei-hopottajakin. Se on sitten eri juttu, jos firmat ovat omine nokkineen ihan palkanneet noita kehujia, jotka sitten kertovat, mitä firma käskee, vaikka tuote olisi ihan huonokin.
1c M ii, tjsp
Annika
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 332
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 02:53

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Annika »

Ai niillä on oikein nimikin jolla kutsutaan. ;D En nähnyt sitä ohjelmaa telkkarista, mutta tuo pätkä avarsi aika paljon. Kuvittelin tietenkin jotain paljon fuskaavampaa toimintaa.
The greatest battles are fought within oneself.
Vastaa Viestiin