Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Serafi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3016
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 15:17

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Serafi »

Mä voisin sydämestäni paasata kampaamotuotteiden vaikutuksesta. Olen ollut siinä mielessä onnekas, että olen saanut ennen isoja investointeja kokeilla ilmaiseksi aika montaa shampoota ja hoitsikkaa ja hiljalleen olen löytänyt monen monta suosikkia. Tällä hetkellä (tai no, kunhan ekaksi käyn kampaajalla leikkaamassa kuivat pois  ::) ) mun hiukset ovat tuhat kertaa paremmassa kunnossa kuin neljä vuotta sitten enkä oikeasti enää suostuisi pesemään muilla kuin niillä tuotteilla, joihin luotan. Kampaamotuotteissakin on kuitenkin ihan surkeita aineita ja toisaalta hyväkään mömmö ei välttämättä toimi omassa tukassa. Mutta kun on nämä omat suosikit löytänyt, niin AH!  :-*
Jonsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2334
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:21

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Jonsu »

tepitepi kirjoitti: Mietityttää myös että miten ENNEN pestiin hiuksia kun oli vain mäntysuopaa jolla äitit/mummot isät/papat pesi hiuksensa ja kuitenkin äidilläni hiukset oli aina kiiltävät ja hyväkuntoiset vaikka niissä oli välillä se "sähköisku-permanentti". Eikä puhettakaan mistään hoitoaineesta, permanentattu tukka pestiin sitten mäntysuovalla.


Tuntuu että nykyään jolloin on saatavilla hyvälaatuisia shampoita/hoitsikoita ihmisillä on kuitenkin paljon enemmän hiusongelmia kuin ennen.
Ensiksikin ennen oli paljon vähemmän ilmansaasteita yms. joten hiuksia ei tarvinut pestä kovin usein. Tänäpäivänä en voisi kuvitellakaan olla pesemättä hiuksia päivittääin, niin paljon ilmassa on kaikkea. Vaikka ennen oli ne sähköisku permanentit ne laitettiin ehkä kerran/kaksi vuodessa. Tänä päivänä moni ihminen värjää hiukset kerran kuussa, ottaa tukikäsittelyjä, föönaa hiukset päivittäin/käyttää suoristusrautaa, tupeerausta jne... Entis aikaan myös ruoka oli terveellisempää ja monipuolisempaa kun ei ollut eineksiä ja suuri osa ruuasta tuli omalta tilalta, ruokavalio ja elämäntavat ne ennenkaikkea vaikuttaa hiuksiin.
shivaree
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 19:02

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja shivaree »

^ Aivan ja lisäksi metallien ym. kuormittamalla vesijohtovedelläkin on varmaan epäsuotuisa vaikutuksensa.
1bFi, hauraat, kuivuuteen taipuvaiset, lyhyt malli. Vaalennetut.
Käytössä nyt: Paul Mitchell Forever Blonde sh ja ha, LV hajusteeton sh ja ha, Cutrin Sensitive-muotoilutuotteet
tepitepi

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja tepitepi »


No kun muistelen äitin ja isovanhempien ruokavaliota melko yksipuolista tuntu olevan. Äiti tykkäsi perunoista ja voikastikkeesta. hedelmiä ei syöny koskaan, käytti paljon voita, läskisoossi oli lempparia myös, leipäkiisseli, maitoperunat, poltti tupakkaa kaksi askia päivässä, ei liikkunut juuri lainkaan, isiisä tykkäs kaurapuurosta ja läskistä.

Ruislimppua, läskiä, kaurapuuroa, maitopottua, läskipottua, läskisoossia, paljon oikeaa voita, kulutusmaitoa eli sitä rasvasinta laatua, ei puhettakaan mistään kasviöljyistä, paistettua silakkaa.

Tuli muuten mieleen että eikö 50 ja 60-luvulla ollu paljo enemmän saasteita kun ei ollu mitään päästörajoitteita eikä normeja? Nykyäänhän on saastepäästöillä tietyt normit!!! Ja ydinkokeitakin tehtiin ilmakehässä ja elohopeat sun muut jätteet, lipeät, ammoniakit jne. laskettiin suoraan veteen, samoin tehtaitten jätevedet. Puunjalostustehtaat laski suodattamattomat savut ja päästöt suoraan piipusta ulos. meidän äiti sanoikin että kun läheisestä puunjalostustehtaasta tuli päästöjä niin polkupyöräkin oli sellasen valkoisen mönjän peitossa!!! Voi vaan kuvitella kaloja silloin, varmaan 1000-kertaset elohopeapitoisuudet nykynormeihin verraten. Äiti kerto myös että kun silä oli 60 luvulla täitä niin se pisti DDD:tä suoraan päähän. Eipä tukka siitä ainakaan hätkähtäny:

Eli nykyään on varmaan puhtaampaa ja normitetumpaa kaikki saastepäästöt. Niin ja suurin osa ihmisistä asui kaupungeissa silloinkin eli ei mitään maatilaruokaa. Ja mitä saastejäämiä varmaan niissä viljoissa ja maidoissa, kun ei mitään rajoitteita, karjan  rehujen säilöntäkemikaaleja, ydinjäämiä ydinkokeista, kemikaaleja, DDD:tä.

Tuntuu että sillon on ollu paljon saastuneempaa.
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

tepitepi kirjoitti: Tuli muuten mieleen että eikö 50 ja 60-luvulla ollu paljo enemmän saasteita kun ei ollu mitään päästörajoitteita eikä normeja?
Varmasti autoja on tänä päivänä liikenteessä satakertainen määrä ellei enemmänkin 50- ja 60-lukuihin verrattuna.

On muuten taas lisäargumenttina laadukkaampien tuotteiden puolesta todettava etteivät hiukseni ole koskaan olleet niin kiiltävät kuin nykyään, välillä pitää ihan pysähtyä peilistä katsomaan että voiko nuo olla mun hiukset? :) Ihan mieletön kiilto nimittäin, ja ei johdu hiusväreistä.
Eydie
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1796
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 14:57

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Eydie »

tepitepi kirjoitti:

Mietityttää myös että miten ENNEN pestiin hiuksia kun oli vain mäntysuopaa jolla äitit/mummot isät/papat pesi hiuksensa ja kuitenkin äidilläni hiukset oli aina kiiltävät ja hyväkuntoiset vaikka niissä oli välillä se "sähköisku-permanentti". Eikä puhettakaan mistään hoitoaineesta, permanentattu tukka pestiin sitten mäntysuovalla.


Tuntuu että nykyään jolloin on saatavilla hyvälaatuisia shampoita/hoitsikoita ihmisillä on kuitenkin paljon enemmän hiusongelmia kuin ennen.
Aivan varmasti ennen ihmisillä oli aivan tarpeeksi hiusongelmia. Nyt ihmisillä on korkeammat odotukset siitä miltä hiusten pitäisi tuntua ja näyttää. Kyllä ennen vanhaan, kun hiuksia pestiin harvoin ja ilman hoitavia aineita, oli yleensä tuloksena likaiset ja elottomat hiukset. Aina kaikkeen löytyy poikkeuksia. Äitisi hiukset ovat hyvin voineet hyvälaatuiset permanenteista ja hoitojen puutteesta huolimatta. Vastaavia tapauksia toisesta ääripäästä löytyy varmasti myös.

Lisäksi aina, kun mietitään miten ennen asiat on ollut, on hyvä muistaa, että valokuvat eivät näytä koko totuutta ja aikaa kultaa muistot.

Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Ice »

ennenhän ihmisillä oli tukka, kaikilla oli tukka. Kaikilla oli permanentattu tukka.. se oli varmasti oikeastaan aika hirveä, muttakun se oli kaikilla, siihen ei huomiota ehkä niin kiinnitetty ;)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Sylver
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 400
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 22:20

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Sylver »

Jos panostaa inceihin, niin kannattaa katsella kyllä niitä kampaamotuotteita.. Markettituotteissa ei ole käytetty parhaita ainesosia ja niissä on paljon ylimääräisiä täyteaineita. Kampaamotuotteet ovat paremmin jalostettuja :)
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

ekkubattery kirjoitti: Kampaamotuotteet ovat paremmin jalostettuja :)
Eivät välttämätttä - eikä "paremmin jalostettu" merkitse automaattisesti parempaa tuotetta.  :)
Kampaamoissa myydyissä sarjoissa löytyy yhtälailla laadukkaita ja toimivia tuotteita kuin aivan järkyttäviä pohjanoteerauksiakin, joissa selvästi on kyse vain rahastuksesta. Markettisarjoista on myös mahdollista löytää yhtälailla helmiä kuin lasinsirujakin.
Viimeksi muokannut NarnianQueen, 12 Elo 2007, 13:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja lynx »

Mulla on aika kova luottamus siihen, että selektiivisillä tuotteilla vaan tulee parempi tukka, mutta olen vähän jäänyt mietiskelemään että onko kuitenkaan ihan noin. Mulla ei ole ikinä ollut näin hyvinvoivaa ja käsiteltävää karvastoa kuin nyt, mutta en tiedä liittyykö se tuotteiden vaihtoon vai kohtuu radikaaliin hiusten lyhennykseen...

Mä olen tosiaan käytellyt vuosia kampaamotuotteita. Sillä erolla tosin, että tossa jokunen vuosi sitten mun silmään sitä eliittiä olivat Bonacuret, Lifetexit ja muut ;D Noista jos pudotti jollekin Sunsilkille niin ero oli ihan selvä - tukka yhtä kuivaa heinää. Mullahan oli siis puoleen selkään asti pitkä tukka. Pesin jollain perusbonacurella ja käytin saman sarjan hoitista lyhyellä vaikutusajalla, ja suihkuteltavaa jätettävää. Ja siinä oikeastaan kaikki. Harja meni hiuksistä läpi johonkin hartiolle saakka, ja loput 15 cm oli söheröä. Leikkautin aina vaan minimit eli pari senttiä. Ton jälkeen latvus tuntui hyvälle ehkä noin 2 viikkoa. Samaan aikaan kun löysin tehismuhittelut ja rekut, leikkasin sen 20 cm veke, joten en osaa sanoa parantavatko tuotteet ja miten paljon...

Sitä vaan jäin pähkimään, että jos tohon Bonacure-settiin olisi lisännyt vaikka tehiksen ja rekun, niin voisipa olla että toi olisi ihan riittävä. Esimerkiksi shampoon kohdalla en ole niin vakuuttunut, että kallis on vaan paras. Tiedä häntä. Kuitenkaan en ole ihan valmis jättämään ihania kalliita purkkejani ::)
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja ellen »

ekkubattery kirjoitti: Jos panostaa inceihin, niin kannattaa katsella kyllä niitä kampaamotuotteita.. Markettituotteissa ei ole käytetty parhaita ainesosia ja niissä on paljon ylimääräisiä täyteaineita. Kampaamotuotteet ovat paremmin jalostettuja :)
Niin, jos tosiaan panostaa inceihin, niin kannattaa katsella kampaamotuotteita, mutta kuten NarniaQueenkin sanoi, kampaamotuotteidenkin joukossa on paljon sellaisia sarjoja, jotka eivät ole mitenkään sen kummempia kuin marketinkaan silikonimössöt. Luulin saavani mahtavat kutrit netistäkin tilattuna kalliin Kerastasen avulla, mutta selvisikin, että maksoin isot rahat vain silikonimössöstä, joka alkoi ärsyttää päänahkaani heti ensimmäisten pesujen jälkeen.

Täytyy myöntää, etten ole kovinkaan montaa markettituotetta kokeillut alkaessani juurestelemaan, vaan oon panostanut tiettyihin hyväksi havaittuihin kampaamotuotteisiin. Oon kuitenkin tehnyt ihania löytöjä myös luonnonkosmetiikan puolelta, vaikka hyviä öljyjä ei ehkä marketeista löydäkään, mutta edulliseksi nekin tulevat ;D

Mutta kukin kutriensa ja tilinsä mukaan, ja taas se ainainen ränkytys siitä, että mikä toimii yhdellä, ei toimi toisella, mutta niin se vain on. Kokeilemalla sen tietää.
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja calypso »

lynx kirjoitti: Sitä vaan jäin pähkimään, että jos tohon Bonacure-settiin olisi lisännyt vaikka tehiksen ja rekun, niin voisipa olla että toi olisi ihan riittävä. Esimerkiksi shampoon kohdalla en ole niin vakuuttunut, että kallis on vaan paras. Tiedä häntä. Kuitenkaan en ole ihan valmis jättämään ihania kalliita purkkejani ::)
No jotkut Bonacuren tuotteet ovat kyllä mielestäni ihan kelpoja joten varmaan "kunnollisen" tehiksen ja rekun settiin lisäämällä voisi ihan pärjäillä. Kuitenkin samaan rahaan saa netistä tilailemalla muitakin vaihtoehtoja joten ainakin minä kallistun mieluummin niihin  ;D  Ulkomaillahan muuten Bonacure on pääsääntöisesti kalliimpaa kuin Suomessa O_o

Minäkin olin ennen sitä mieltä että ei shampoolla niin väliä kunhan ei ole pelkkää silikonipasketta tai kuivata hampuksi tukkaa. Nykyään olen kyllä melko vakuuttunut että shampoovalinnallakin on merkitystä, johtuen siitä että toisinaan päänahkani on kuivuuttaan kutiseva ja toisinaan jopa hilseilevä ja kiristelevä  :( Ja sitten sekin pointti on, etten halua pestä punaista suoraväriä viemäristä alas liian voimakkailla ja avaavilla shampoilla, tietenkään! Sen minkä shampoon hinnassa säästäisi, menettäisi monin verroin hiusvärejä jatkuvasti ostellessa  :D

Mutta luulempa että hyvänä kautena (kun päänahka ei ole ihan rutikuiva) pärjäilisin mainiosti jollain Bonacuren Moisture Kick shampoolla vaikkapa, mielestäni se on oikeastikkin ihan hyvä tuote  :)
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

calypso kirjoitti: Ja sitten sekin pointti on, etten halua pestä punaista suoraväriä viemäristä alas liian voimakkailla ja avaavilla shampoilla, tietenkään! Sen minkä shampoon hinnassa säästäisi, menettäisi monin verroin hiusvärejä jatkuvasti ostellessa  :D
Täysin samaa mieltä! Mietin kanssa ennen että ei niin väliä kunhan toimii eikä ärsytä päätä. Sitten tutustuin sulfaatittomaan shampooseen, ja pidentää värjäysväliä tooodella paljon. Säästöä kertyy siis reippaasti :)
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Itse olen niin kyllästynyt perustelemaan äipälle, että miksi se meitin kylppäri on niin täynnä hoitiksia ettei sinne enää sisään mahdu  ;D Okei, itselläni on ampunut tämä shampoo + hoitoaine harrastus jo selvästi yli, ja joskus tuntuu, että kerään niitä vaan kun ei ole mitään muutakaan ostettavaa :D

Itseltä löytyy kaikki mahdolliset tuotteet, äippä pesee hiuksensa marketti shampoolla ja ei IKINÄ käytä hoitoainetta.
Lyhyet hiukset, ja todella hyvässä kunnossa.. Raidoittaa hiuksiaan silloin tällöin..

Milläs tällaiselle ihmiselle selität kuinka tärkeää on käyttää sitä sun tätä jos kuuna ei ole käyttänyt ja hiukset ovat paremmassa kunnossa kuin minun.. Tosin leikkauttaa 3 viikon välein.. ei siinä ajassa ehdi edes mennä huonoon kuntoon.

Miehellekkin saa kyllä jatkuvasti selitellä miksi postissa on TAAS paketti odottamassa hakemista.. Ja miksi se paketti TAAS sisältää hiusjuttuja ::)
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Kalliimmat vs. halvemmat sarjat

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Anya kirjoitti: Kaikki ne vuodet joiden aikana käytin kampaamotuotteita, mun päänahka ei koskaan tullut täysin kuntoon, vaan oireili välillä lievemmin ja välillä aika pahastikin. Miksi näin, vaikka käytin kalliita ja laadukkaita kampaamotuotteita? Hiukset kyllä voivat hyvin, mutta kyllähän sitä toivoisi että laadukkailla tuotteilla saisi myös päänahan kuntoon. Mutta ei.
Kyseessä saattaa olla juuri ne monet hajusteet, joita kampaamotuotteissa (ainakin trendikkäässä TiGi-sarjassa...) on usein runsaasti. Periaatteessa taas ne hoitavat ja pehmentävät aineet, kuten cetearyl alcohol, glyseriini jne. ovat tuikitavallisia ja yleisiä markettisarjoissa.
Olen päätynyt hieman samaan tulokseen monia kalliita ja täällä hehkutettuja tuotteita kokeiltuani. Nexxus ja Joico sisältävät niin kamalasti hajuaineita ja saivat muutenkin päänahkani kutisemaan, ettei tee tippaakaan mieli hankkia niitä enää koskaan. Onpahan tullut kokeilluksi näitä ihmeaineita :)

Tehokkaimmiksi ja päänahalle ystävällisimmiksi ovat paljastuneet aivan edulliset tuotteet, kuten LV tehis + oliivi- ja muut öljyt. Kampaamopuolelta löytyy myös ihan käyttökelpoisia aineita kunnon hinta-laatusuhteella Goldwellin jättiputiloista. Olen pikkuhiljaa tullut siihen tulokseen, että "less-is-more", ja en todellakaan tarvitse kymmenien eri vaihtoehtojen purkkiarmeijaa. Pelkistettykin hoito voi olla kyllin tehokasta  8)

Edit: eli minunkin puoleltani 'jäitä hattuun'-kommentti kampaamotuotteiden mainonnalle. Jos hiukset ovat todella huonokuntoiset, saattaa jostain Joicon rekusta olla aidosti hyötyä - mikäli päänahka kestää sitä hajustemäärää oireilematta. Muuten en näe syytä maksaa kampaamokamasta, koska marketista saa hyviä kosteuttajia, vähemmin hajustein.
Viimeksi muokannut NarnianQueen, 21 Huhti 2008, 15:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Vastaa Viestiin