Giovanni Hair Care

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
pippuri
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 16 Loka 2006, 08:29

Vs: Giovanni Hair Care

Viesti Kirjoittaja pippuri »

Mulle oli pakattu myös Hydrating Calmingia, vaikka tilasin Hair Remoisturizeria. Ekasta tilauksesta mä en valittanut sinne mitään kun mulla oli innokas ostaja ylimääräiselle HC:lle, enkä halunnut palauttaa sitä.
Mut sitten tokassa tilauksessa oli taas sama juttu,ja lähetin sinne infoa erheestä.
Mulla ei ollut alkuperäistä pakkausta ja lähetyslistaa tallella joten mun olis pitänyt tehdä uusi tilaus ja jos olisin lähettänyt väärän putelin takaisin ne olis kyllä hyvittänyt mun tiliä  85%. ( muistaakseni 15% joihinkin kuluihin, kun ei ollut niitä alkup.dokum. tallella)
Siihen ne ei vastanneet ollenkan, onko Hair Remoisturizerin nimi vaihtunut Hydrating calminniksi vai oliko nuo tuotteet pakattu vaan mulle väärin, vaikka pari kertaa kysyin asiaa.Kyllähän ne laittoi sen viestiin,missä oli ohjeet tuotteen palauttamisesta ja plääplääplää... ( liekö automaatti sylkenyt sitä viestiä )Muut tuotteet tilauksessa oli aivan ok.
Tää oli siis joulukuussa 2008.
Enpä ole sen jälkee tilannut tuolta mitään. Pitääkin tsekata ellenin vinkkaama iherb.com.
2aFii
Hanna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 334
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 18:15

Vs: Giovanni Hair Care

Viesti Kirjoittaja Hanna »

Mulla on uusi suosikkijätettävä, nimittäin Giovannin Direct Leave-In Weightless Moisture Conditioner. Omille hiuksille ihan täydellinen, kosteuttaa hyvin ja mielestäni tuo ehkä kiiltoakin? Olen käyttänyt tätä monta viikkoa peräkkäin, yleensä vaihtelen kyllästyessäni jatkuvasti. Tosi riittoisan tuntuistakin, johtuu varmasti isosta 250 ml pullosta. Ihana tuoksu, kaikki hiustuotteet saisi tuoksua tälle  :) Käytössä on myös 50:50 Hydrating Calming hoitoaine, hyvin toimivaa tämäkin muttei suosikkien joukkoon sentään noussut. En ole tosin kokeillut kuin pikahoitiksena. Seuraavaksi aion tilata jonkun Giovannin shampoon, luultavasti Golden Wheatin. Tuota jätettävää voisi myös testata joku päivä poishuuhdeltavana, saa nähdä miten toimii.
Elliotta
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 480
Liittynyt: 21 Syys 2006, 20:40

Vs: Giovanni Hair Care

Viesti Kirjoittaja Elliotta »

Sain tänään Giovanni-tilaukseni; 50-50 shampoon ja hoitsikan, Smooth as silk Xtreme -tehiksen ja Nutrafix-rekun. Ensimmäinen havainto oli, että pakkaukset miellyttivät silmää kaikessa yksinkertaisuudessaan, eikä tuoksuissa ollut mitään häiritsevää. SAS-tehiksen sitrustuoksu oli ihan miellyttävä, vaikka onkin tuoksuaineista peräisin.

Höpertyneenä kokeilin koko settiä kerralla. Ensin 50-50 shampoo, sitten SAS, sen jälkeen Nutrafix ja lopuksi 50-50 pikahoitis. Pyyhekuivaan tukkaan laitoin vielä jätettävää (Potion 9 ja Superstar suihkittava) sekä "latvasuojaa" (Brunette Goddess kiiltosuihke), mutta pelkästään noilla en ole koskaan saanut samanlaista sileyttä ja kiiltoa. Ehkä ensi kerralla uskallan jättää osan jätettävistä vähemmälle, ja katsoa, miltä tukka silloin tuntuu.

Hassua, että ihan puoli-ilmaiset (tilasin iHerbistä) tuotteet tuntuvat monella tapa näin ihanilta. Kaikkien kokeilujen jälkeen kyllä iloinen yllätys!

edit. toimii myös 50-50 sh+ha -setillä, eli vain pikku tippa Potion9:ä pyyhekuivaan tukkaan noiden lisäksi. Samanlaista sileyttä ja jopa kiiltoa en ole saanut millään vielä tämän kuivan tukan kauden aikana. Olen aivan haltioissani!
Viimeksi muokannut Elliotta, 07 Joulu 2009, 11:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Giovanni Hair Care

Viesti Kirjoittaja Triina »

Tilasin sen Direct-jätettävän iHerbista, on vielä matkalla. Tuntuisi luetun perusteella olevan varsin sopivaa omalle päälle.

Sitten satuin tänään voittamaan heidän fb-sivujensa kautta kilpailun ja tulossa paketti, jossa 10 eri Giovanni-tuotetta  :l

Tällaiset hiustuotteet kuuluvat pakettiin, onko näistä kellään kokemuksia?

- Magnetic Restruxturing Conditioner
- Magnetic Energizing Shampoo
- L.A. Natural, Styling Gel, Strong Hold
- L.A. Hold Hair Spritz, Maximum Hold
- Vitapro Fusion, Protective Moisture, Leave-In Hair Treatment

Etenkin nuo magneettijutut kuulostavat erikoisilta...
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Giovanni Hair Care

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Minä tykkään todella paljon 50:50-hoitiksesta. Se jättää hiukset todella pehmeiksi ja jotenkin kiiltäviksi. Tuoksu on miellyttävä, koostumus jotenkin geelimäistä.
Tuntuu että tämä hoitsikka jättää silikonimaisen tunnun hiuksiin ilman silikonia. Minä tykkään.

Mulla on Smooth as Silk-hoitiskin jossain jemmassa. Sitä en ole vielä kerennyt kunnolla kokeilemaan. Täytyy pistää pystyyn Giovanni-viikko, jolloin saa kunnon katsauksen mitä tekee Giovannit intensiivikäytössä.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Giovanni Hair Care

Viesti Kirjoittaja Triina »

Ensikokeilu takana Magnetic-sarjan shampoolla ja hoitoaineella, jätettäviä (VitaPron suihkittava ja Direct-voidemainen) olen käytellyt useamman pesun verran.

Direct-jätettävä on hyvänoloista, todella riittoisaa ja ihanan raikkaantuoksuista. Pari pähkinänkokoista nokaretta riittää ja mulla tuntuisi toimivan parhaiten kuin laittaa suht kosteisiin hiuksiin. Liian kuivaksi päässeissä ei levity niin hyvin ja jää klimppiseksi. Kovin lähelle tyveä ei myös auta laittaa, lähmää muuten, samoin liian iso määrä. Ihan täysin tämä ei mun rutiseville latvoille riitä, mutta eipä ole mikään muukaan jätettävä auttanut, tarvitsevat öljyjä ja tehiksiä. Oikein hyvää kamaa siis.

VitaPro on ihan hyvää sekin, selvästi kosteuttavaa suihketta, joka täydentää voidemaista hyvin. Tämä ei sovi huoletta ruiskittavaksi selvittelyyn (kuten esim. Nivean ja Herbinan suihkeet), koska tässä on oikeasti hoitotehoja ja voi helposti tehdä raskaan ja lähmäisen oloiset. Mikään erityisen varovainen ei kuitenkaan tarvitse olla. Miinusta suihkeesta, joka on turhan märkä.

Shampoo oli tyypillinen sulfaatiton pesijä, vaahtosi suht hyvin, mutta vaati kuitenkin kaksi vaahdotusta (oli melkoisen likaiset hiuksetkin kyllä) ja jätti hiukset takuttomiksi ja mukavan tuntuisiksi. Väri tässä on jännä tummanharmaa, tuoksu hyvin hillitty.

Hoitoaine oli paksua, vaaleammanharmaata ja myöskin kevyesti tuoksuvaa, siloitti tosi hyvin ja huuhtoutui helposti. Annoin vaikuttaa 10-15 min. Hiukset sai selvitettyä todella helposti tämän jälkeen, sormet vain liukuivat läpi. Viime aikoina on yleensä joutunut hiukan keploilemaan ja suihkimaan jätettävää, vaikka varsinaisia takkuja minulle tulee vain aniharvoin. Laitoin molempia jätettäviä samoin kuin ennenkin ja nyt kuivuttuaan hiukset ovat kivantuntuiset, sileämmät kuin yleensä. Normaalisti kestää useita tunteja ennen kuin pieni karheus ja pörröisyys asettuu. Päänahka on myösi puhtaan oloinen, mutta huomenna sitten varsinaisesti näkee pesutehon ja miten nopeasti lähtee rasvoittumaan.

Olisi erittäin jees, jos jatkossakin toimisivat näin hyvin ja odotan paljon myös tulossa olevilta Smooth as Silkeilta :) Mulla on nykyisin melko paljon vaativa tukka ja rajallisesti aikaa, niin näillä selviää nopeasti.

Toivottavasti näillä saisi kuria myös raivostuttavaan pintapörröön, mikä on hiusteni ehdottomasti ärsyttävin ongelma tällä hetkellä.

Edit. Päivä pesusta alkaa olla ihan selvästi rasvoittumaan päin eli pesuteho on mun päässä samaa luokkaa kuin esim. Niveat, hitusen parempi kuin MOP C-system Hydrating kuitenkin.
Viimeksi muokannut Triina, 06 Huhti 2010, 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: Giovanni Hair Care

Viesti Kirjoittaja Arnella »

Onkohan Smooth as silk Deeper moisture joku uudistunut versio Smooth as silkistä? En löytänyt ainakaan iherbistä kuin tuota deeper moisturea ja myöskin Giovannin omilla sivuilla on vain tuo deeper moisture versio, johon viitataan ihan vain Smooth as Silk conditionerina:
http://www.giovannicosmetics.net/subcat ... ONDITIONER

Harmi vain jos on uudistunut, kun ilmeisesti toinen versio on ollut monilla toimivampi.

Minulla on ollut juuri tuo Deeper moisture versio käytössä. Kosteuttaa ja tuntuu hyvin hoitavalta, mutta lopputuloksessa kaipaisin enemmän pehmeyttä ja "silkkisyyttä".

Myös Direct-jätettävää olen käyttänyt ja tykkään siitä kovasti, kun levittää pienen määrän tarpeeksi kosteisiin ja hiuksiin. Kuivemmassa tukassa ja runsaammin laitettuna lähmää.

Tulen varmasti kokeilemaan tätä sarja lisää :)

Mainostanpa minäkin vielä iherbin 5$ alekoodia: HEK918  ;)
1bMii, vaalennettu.
Henrietta
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 179
Liittynyt: 14 Huhti 2006, 13:43

Vs: Giovanni Hair Care

Viesti Kirjoittaja Henrietta »

Tutkailin noita shampoita ja en löytänyt incistä sulfaatteja (sls tms) vai onko tämä sulfaatti: Sodium Cocoamphoacetate?
1b Fii
Anissa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2364
Liittynyt: 06 Joulu 2006, 16:34

Vs: Giovanni Hair Care

Viesti Kirjoittaja Anissa »

Mulla on ollut Tea Tree Triple Treat shampoo nyt kuukauden verran käytössä ja tykkään siitä todella paljon. Oikeastaan olen käyttänyt vaan tätä ja joka kerta käsi osuu tähän tukkaa pestessä. Pesee puhtaaksi, muttei narskuvaksi ja pitää päänahan puhtaana ja kutinat kurissa. Koostumus on kirkas geelimäinen ja tuoksuu hieman tea treelle, pestessä päänahassa tuntuu viilentävää tunnetta.

Vaikka mulla onkin aika kuivat latvat, niin tuo ei kuitenkaan kuivata latvoja, vaikka onkin suht pesevää. Myös saman sarjan hoitis odottaa kaapissa, mutta ajattelin sen käyttää co-pesuun. Raahattiin näitä poikkiksen kanssa viime heinäkuussa jenkeistä, mutta ovat itseasiassa edullisempia iHerbissä.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: Giovanni Hair Care

Viesti Kirjoittaja Arnella »

^^ Täällä lyhyt artikkeli SLS:n ja tuon Sodium Cocoamphoacetate erosta:
http://www.ehow.com/facts_6188005_sodiu ... etate.html

Eli samantyyppisistä aineista on kyse, mutta Sodium Cocoamphoacetaten pitäisi olla vähemmän ärsyttävä.  :)
1bMii, vaalennettu.
TiGi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 248
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 18:26

Vs: Giovanni Hair Care

Viesti Kirjoittaja TiGi »

Nyt olen kokeillut kahta Giovannin hiustenhoitotuotetta, joten tässä tulee niistä tarkemmin. Triinalle lupasinkin jo iHerb-ketjussa kertoa kokemuksia rakennepaikkaavasta, mutta toivottavasti tästä on hyötyä myös muille :)

Nutrafix reconstructor: Muhittelin tätä päässäni värjäyksen jälkeen ja olen oikein tyytyväinen lopputulokseen. Mulla on siis vaalennetut, kuivat ja vahingoittuneet hiukset. Hiukset tosiaankin tuntuvat rakennepaikatuilta ja kosteutetuilta :-* Pelkäsin aluksi että tämä lätsäyttää, mutta ei onneksi niin tehnyt. Ostan ehdottomasti uudestaan!

Smooth as silk shampoo
: Oli aika pesevä, enkä tuntenut tässä mitään kosteuttavaa tai siloittavaa vaikutusta. Voi tosin olla että mun tukka tarvitsee shampoolta vähän enemmän.
Retro

Vs: Giovanni Hair Care

Viesti Kirjoittaja Retro »

Minulla on myöskin nuo Smooth as silk shampoo ja hoitoaine sekä Direct-jätettävä käytössä. Ovat kyllä ihan järkyttävän riitoisia, hoitoainettakaan en ole laittanut kuin puolet siitä, mitä yleensä ja lopputulos on siitä huolimatta ollut sileä ja liukas. Direct leave-in tuotti aluksi päänvaivaa (;D) juuri tuon lähmäämisen takia, koska oikean määrän arviointi oli vaikeaa (kyllä, olen lotraaja), mutta pelitti loistavasti, kun laitoin lähes lapaluumittaiseen tukkaani herneen verran ja juurikin lähes märkiin hiuksiin. Mielenkiintoista katsoa, millainen kärpäsenkakan kokoien määrä tähän puolta lyhyempään pehkoon menee...
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Giovanni Hair Care

Viesti Kirjoittaja ellen »

Muhitustestissä ja muutenkin ensimmäistä kertaa päässä oli tänään Nutrafix, rakennepaikkaava hoitis. Kahden tunnin muhituksen jälkeen hiukset olivat todella sileät. Nyt kun hiukset kuivuivat jo vähän, niin hiukset tuntuvat jämäköiltä ja edelleen sileiltä. Hoitis itsessään on todella kermaista ja paksua, kunnon naamiokamaa kyllä. Tuoksu on todella mieto, sellainen ehkä sitruksisen raikas. Näin pikaisen käyttökokemuksen jälkeen tuntuu olevan ihan kelpo kamaa mun hiuksille, jonka latvoissa on vanhoja vaalennuksen aiheuttamia vaurioita sekä uutta raidoitusta.
Copper

Vs: Giovanni Hair Care

Viesti Kirjoittaja Copper »

Direct Leave-In Moisturizer testattu, ihanaa tavaraa on! Onnistuin näköjään heti löytämään tasapainon annostuksen kanssa, kun nokare, jonka hiuksiini levitin, teki hiuksistani aivan superpehmeät ja ihanat eikä lopputulos ole lainkaan lähmäinen. Koostumus on mun makuuni tosi hyvä. I´m in love, uusi suosikkijätettävä! :l
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Giovanni Hair Care

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Joo, se Direct Leave-in on aika hauska jätettävä, kun se tuntuu niin paksulta ja öljyiseltäkin käsiin, mutta se imeytyy hiuksiin aika nopeasti. Tuoksukin on sellainen mistä minä tykkään.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
Vastaa Viestiin