Sivu 1/1

Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 06 Kesä 2006, 12:54
Kirjoittaja trista
Pitäisi löytää hyvä tuote suoristusraudan kanssa käytettäväksi. Nykyiset tuotteeni ilmeisesti palaa rautaan, koska siihen on tullut semmosta ruskeaa kökköä kiinni... Tukka on siis puolipitkä, kerroksittain leikattu, värjätty, "tavallinen suomalainen hius" (eli aika ohut karva, mutta sitä on paljon).

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 11 Touko 2007, 19:27
Kirjoittaja Khukkanen
Mä käytän Goldwellin suoristus ainetta, se on hyvää.  Ja se ruskea kökkö taitaa olla ruostetta jos märkää tukkaa suoristat. Mulla sitä on mut se lähtee helposti pois.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 20 Huhti 2008, 17:28
Kirjoittaja Solja
Mikä olisi hyvä? Nyt on Osiksen suoristusrauta seerumia, jota en kuitenkaan enää voi käyttää sen sisältämän alcohol denatin takia.  :-\ Tutkailin Hairstoressa käviessäni eri tuotteiden incejä ja melkein kaikki sisälsi tuota alcohol denatia.

Mitäs mieltä olette Tigin sellasesta vihreästä spray pullosta jossa on pinkki korkki?  :) Nyt ei tule mieleen sen nimeä, enkä voi tarkistaakaan, kun sisko pölli sen.  >:(


Yhdistin kysymyksesi aikaisempaan ketjuun. Huomaathan lukaista myös tuon Hermionen vinkkaaman ketjun. Alkoholittomista muotoilutuotteista löydät lisätietoa myös täältä: http://juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?t=5 ~ Tuikkuli

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 21 Huhti 2008, 12:17
Kirjoittaja terde
Mä käytän L'oréalin Hot Straight suoristusvoidetta, itseasiassa joka pesun jälkeen koska se silottaa ja pehmentää hiuksia kivasti. Lämpö tehostaa vaikutusta eli raudan kanssa parempi tulos. Me like. 

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 21 Huhti 2008, 13:51
Kirjoittaja tiita
^ Komppaan. Parasta ainetta mun tukkaan. Laitan latvoihin vaikken suoristaisikaan raudalla. Tässä on yksi esimerkki, että joskus halvalla saa hyvää.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 22 Huhti 2008, 18:45
Kirjoittaja Memmuuh
Mulla käytössä Tigin Control Freak seerumi, ja tykkään kyllä kovasti.  :-*
Helpottaa hiusten suoristumista ja pitääkin hiukset hyvin suorina. Tuoksu on myös ihana, ja kivaa ekstraa on ne hileet siellä seerumin seassa, jotka eivät kuitenkaan hiuksiin jää, käsiin kyllä. :D

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 23 Syys 2008, 22:21
Kirjoittaja Stationery
Olisiko jollain ehdottaa jotain tuotetta suoristusrautojen kanssa.
Käytössä on tällä hetkellä Tigin Control Freak Serum, Osiksen Flat iron spray sekä Wellan High Hair Flat Iron Spray. Suoristusrautana on GHD. Hiukseni eivät edes ole kovin taipuisat, mutta silti tuntuu, etteivät ne pysy ihan suorina koko päivää vaikka kuinka suoristelisin. Hiuksia alkaa sojottaa mihin sattuu ja muutenkaan eivät näytä sellaisilta pehmeän sileiltä, ainakaan noilla tuotteilla en ole sellaista aikaan saanut.  :-\

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 24 Syys 2008, 15:55
Kirjoittaja choc-au-lait
Mina kaytan Redkenin Smooth Down Heat Glide-seerumia, ja tykkaan. Tukka tulee ihanan kiiltavaksi ja sileaksi. Minun hiukseni kylla suoristuvat GHD:lla muutenkin erittain tehokkaasti. Ja silikoniseerumiahan tuo on. Tekisi mieleni kokeilla jotain muutakin, esim. L'Anzan Smootheria jota on taalla kehuttu maasta taivaaseen, mutta taitaa tuo Redken-pullo kestaa loppuelaman...  ::)

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 24 Syys 2008, 18:46
Kirjoittaja Memmuuh
Stationery kirjoitti: Olisiko jollain ehdottaa jotain tuotetta suoristusrautojen kanssa.
Käytössä on tällä hetkellä Tigin Control Freak Serum, Osiksen Flat iron spray sekä Wellan High Hair Flat Iron Spray. Suoristusrautana on GHD. Hiukseni eivät edes ole kovin taipuisat, mutta silti tuntuu, etteivät ne pysy ihan suorina koko päivää vaikka kuinka suoristelisin. Hiuksia alkaa sojottaa mihin sattuu ja muutenkaan eivät näytä sellaisilta pehmeän sileiltä, ainakaan noilla tuotteilla en ole sellaista aikaan saanut.  :-\
Kokeile annostella enemmän? :)
Minä oon ainakin huomannut tuon Control Freak seerumin kanssa että paremmin pysyy suorana kun pistää sitä vähän enempi. Jos laittaa liian niukasti niin sitten alkaa hiukset esim. latvoista aika äkkiä kääntyilemään.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 24 Syys 2008, 20:05
Kirjoittaja Stationery
^ Olen kokeillut erilaisilla annostuksilla, oikein reilusti ja hiukan niukemminkin mutta eivät vaan pysy. Tukkani ei tosiaankaan ole mikään kihara eikä edes pahemmin taipuisa, mutta jostain syystä en vain saa sitä pysymään suorana.  :-\

Edit. En nyt tiedä saako tästä kuvasta selvää, mutta tukka näytti tältä jo pari tuntia suoristelun jälkeen, eli oli ihan pelkkää sinne tänne sojottavaa pörröä eikä selaista sileää, siististi lasketutuvaa.  Tukka ei kuitenkaan tunnu kovin kuivalta, mutta ehkä se sitten vaan on niin kuiva ettei siksi laskeudu nätisti tai jotain...olen ihan ymmälläni.  ???
Kuva

Edit.2. Hauskinta oli kyllä se, että kokeilin tänään olla laittamatta tukkaan mitään muotoilutuotteita ja annoin kuivua ilman fööniä ja lopputulos näytti ihan samalta kuin tuon edellisen värkkäämisen kanssa.  ;D

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 25 Syys 2008, 14:16
Kirjoittaja Attache©
Itselläni toimivia tuotteita jätettävän hoitoaineen (luxxtress) lisäksi ovat;
Lanzan  Smoother
Bed Head:in Superficial
Bed Head:in Small Talk
Bed Head:in Brunette Goddess-kiiltosuihke (voi käyttää suoristuksen alla)
(näitä vaihdellen ja yhdessä käyttäen aina kuitenkin joko 1. tai 3.)

Sitten koko komeus tietty kiinnitetään hyvällä lakalla kuten esim.
Bed Head Masterpiece..
(joka kylläkin sitten aiheuttaa sen, että suoristaminen ei onnistu uudelleen myöhemmin,
ellei halua polttaa tukkaansa ::))

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 25 Syys 2008, 16:40
Kirjoittaja Missy
Mulla on Tigin Smooth & Shine ja S Factor Silky Smooth Moisture Serum ja mulla ne on toimineet hyvin vaikka on kihartuvat ja karheat hiukset. Hiukset saa tarvittavan suoraksi jo föönin ja harjan avulla, mutta toimivat myös GHD:n kanssa.

Viimeksi kampaajalla kokeiltiin Joicon Silk Result Straight Smootheria ja K-PAK Smoothing Balmia ja hiukset suoristui tosi hyvin eikä rautaa tarvinnut paljon käyttää ja hiukset pysyi hyvin suorina koko päivän.

Markettikamasta olen kokeillut sekä Sunsilkiä ( ;D) että  L'oréalin Hot Straightiä ja nekin on toimineet ihan hyvin.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 02 Loka 2008, 14:53
Kirjoittaja marrriik
Toimivia tuotteita suoristuksen alle:

Redken Align
Redken Satinwear
Tigi Controlfreak serum
Tigi Smooth&Shine


Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 04 Loka 2008, 13:49
Kirjoittaja naanna
Kokeilin eilen ensimmäistä kertaa L'Anzan strait-line smootheria suoristuksen pohjana ja ihastuin välittömästi. Levitin tätä siis ihan kuivaan tukkaan ja aloin suoristamaan. Aine ei takuttanut hiuskia, niinkuin esim. monet alkoholipitoiset suihkeet tekee, vaan levittyi hyvin ja suoristus onnistui helposti. Tuloksena oli ihanan pehmeät ja kiiltävät hiukset ja suoristus myöskin pysyi suorana koko sateisen päivän.
Yksinkertaisesti paras kokeilemani tuote suoristuksen alle (tähän mennessä). Tätä voisin tilata vaikka sen litrasen pönikän...  :)

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 05 Loka 2008, 19:47
Kirjoittaja kiwi
Mulla toimivat mm. :

Tigi:
S-factor smoothing lusterizer
S-factor silky smooth moisture serum (kampaajalla)
S-factor boby booster plumping spray (kampaajalla)
Bed head control freak serum
Sebastian potion 9

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 11 Loka 2008, 21:11
Kirjoittaja Nea/ Fashioned in Finland
Olen käyttänyt Tigin Control Freak-seerumia jo pidempään ja sopii minulle hyvin. Ostin viimeksi litran pönikän, riittää hetkeksi. Tuoksu on ihana päärynäinen  :-*. Taivuttelen latvat suoritusraudalla, tukkani kun antaa ihan uuden ulottuvuuden suoralle  :P. Joskus lisäilen Small Talkia vielä latvoihin, harvemmin kuitenkin.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 12 Loka 2008, 23:18
Kirjoittaja Teresa_82
Mitäs sitten laitetaan hiuksiin, kun ne haluaa kihartaa suoristusraudalla? Käyvätkö samat tuotteet kuin suoristettaessa, vai pitäisikö olla jotain erityisesti kihartamiseen tarkoitettua ainetta?

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 13 Loka 2008, 00:08
Kirjoittaja Nea/ Fashioned in Finland
En itse osaa kiharrella mutta kampaajani laittaa Tigin Fashionista Spritz&Shineä, kauniit ja kestävät kiharat on tullut. Itselläni on tuo sama aine ja taivuttaessa saattaa tehdä turhan taivutetut latvat, toimii paremmin kiharoissa ainakin minun tukassani.

EDIT: Tukkani on siis liukas ja hento, Spritz&Shine tekee sen selvästi karkeammaksi ja taivutuksissa tulee tosiaan jopa liian kihartuvat latvat (enkä sitä enää itse käytäkään). Mutta niin ne tuotteet vain toimivat eri tukassa eri tavalla :).

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 13 Loka 2008, 01:11
Kirjoittaja Luscious
Mun mielestä spritz&shinessä ei oo juurikaan muotoilun kannalta tukevaa hyötyä, vain lämmönsuoja, jota voi käyttää suoristukseen ja kihartamiseen yhtälailla.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 13 Loka 2008, 13:44
Kirjoittaja Charleen
Mulla on Spritz & Shine ja se tekee hiuksista vähän karheammat kuin Uptight - siksi käytänkin tuota Uptightia kihartamiseen koska rauta liukuu sen kanssa paremmin.

Hyvä suoristustuote suoristusraudan alle?

Lähetetty: 16 Maalis 2009, 22:43
Kirjoittaja aurinkoutu
Paljon on eri ketjuissa juttua suoristusraudoista ja kiharaketjuissa suoristavista aineista jne., mutta ihan tämmöistä en löytänyt. Erityisesti, jos hiuksissa on luonnonkiharaa ja hiukset ovat paksut ja karheat, niin vinkkejä otetaan mieluusti vastaan. En ole itse löytänyt vielä mieleistäni tuotetta, mutta en nyt vielä olekaan kuin paria kokeillut.

Nyt pitäisi kysymyksen olla oikeassa ketjussa =) - Kikka

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 22 Huhti 2009, 14:37
Kirjoittaja Henrietta
Voikos suoristusraudan kanssa käyttää ihan muotovaahtoa (lämpösuojallinen)? Vai pitääkö olla ns.suoristusaine.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 22 Huhti 2009, 14:48
Kirjoittaja Tiizku
^Minä en käyttäisi. Vaahdot yleensä koppuroittavat enkä usko että rauta liukuisi.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 22 Huhti 2009, 14:54
Kirjoittaja Nea/ Fashioned in Finland
Sain vihdoinkin hankittua Redkenin Iron Silkin ja toimituskin oli enemmän kuin kohdallaan: aamulla loppui Canopy ja päivällä postipoika kiikutti Iron Silkin  :D. Nexxuksen canopy ei tehnyt tukalleni juuri mitään, ei huonoa ja toivottavasti suojasi mutta ei siis mitään näkyvää tulosta. Sen pullostakaan en tykännyt, malliltaan sellainen että liukui käsissä. Nyt tosiaan Iron silk saapui ja vasta pari kertaa olen kokeillut mutta tykkään kyllä. Ohjeessa lukee, että suihkutetaan kuiviin hiuksiin ja varmaan näin saa paremman tuloksen mutta laitoin tuonkin kostesiin hiuksiin ennen föönäämistä. Antoi heti tukalle kuohkeutta ja rakennetta. Inciä en vielä katsellut yhtään  8). Tukkani on lyhyt polkka, piikkisuora ja helposti rasvoittuva/lätistyvä.

edit: ja alkoholi ihan ykkösenä incissä... Täytyy testata seuraavaksi taas jotain muuta. Ihan hyvä tämäkin eli pullon käytän loppuun.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 28 Huhti 2009, 09:43
Kirjoittaja saragna
Tiizku kirjoitti: ^Minä en käyttäisi. Vaahdot yleensä koppuroittavat enkä usko että rauta liukuisi.
Pakko myöntää, että muutamalla viime kerralla olen laiskuuttani käyttänyt ennen suoristamista Herbinan Sensitive muotovaahtoa (lämpäsuojan sisältää ja siksi vain kokeilin^^). Mun mielestäni se toimi ihan ok, vaikka hiukset  normaalisti tosi karkeat ovatkin. Ehkä täytyy kuitenkin varmuuden vuoksi siirtyä hetkeksi "normaaleihin" metodeihin. :D

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 29 Huhti 2009, 11:26
Kirjoittaja Kaisa
Nea kirjoitti: Sain vihdoinkin hankittua Redkenin Iron Silkin

edit: ja alkoholi ihan ykkösenä incissä...
Iron Silk kiinnostaisi tilata kokeiluun, mutta jos inci alkaa alcohol denatilla niin kieltämättä hieman epäilyttää.. Tuo taitaa siis kuitenkin olla enemmän esimerkiksi L'anzan Straight-Line Thermal Defensen tyyppinen alkoholipohjainen tukea antava suihke kuin Tigin S-Factor Flat Iron Shine Sprayn tyyppinen silikonipohjainen silottava tuote? Millainen tuoksu Iron Silkissä on ts. lemahtaako pahasti alkoholille?

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 29 Huhti 2009, 11:45
Kirjoittaja Nea/ Fashioned in Finland
^
Ei lemahda, tuoksu on miellyttävä. Mutta kuivumista huomaan jo minäkin... Ei siis siloita, silikonikin tosin alkupäässä incissä. Pianpa taas tukkaa pätkäisenkin mutta pidemmistä kutreista haaveileville saattaa parempiakin tuotteita löytyä!

edit: Nimen perusteella odotin kyllä hiuksista vähän silkkisemmäksi tulevia enkä karkeita. Pah  ::).

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 07 Touko 2009, 13:59
Kirjoittaja Lecat
Voikohan jojobaöljy palaa hiuksiin, jos sitä laittaa ennen  suoristamista  ??? Päälle tietty lämpösuojaa jne... Minulla täytyy nimittäin saada hiukset "likaisiksi" ennen suoristamista, muuten tulee kamalaa höttöä.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 07 Touko 2009, 14:36
Kirjoittaja Penny
Naanna kirjoitti: Kokeilin eilen ensimmäistä kertaa L'Anzan strait-line smootheria suoristuksen pohjana ja ihastuin välittömästi. Levitin tätä siis ihan kuivaan tukkaan ja aloin suoristamaan. Aine ei takuttanut hiuskia, niinkuin esim. monet alkoholipitoiset suihkeet tekee, vaan levittyi hyvin ja suoristus onnistui helposti. Tuloksena oli ihanan pehmeät ja kiiltävät hiukset ja suoristus myöskin pysyi suorana koko sateisen päivän.
Tää on kyllä mullakin ihan ehdoton luottotuote suoristaessa, ollut jo vuosia. Tosin itse laitan sen aina pesun jälkeen kosteisiin hiuksiin ja föönaan kuivaksi, ja sitten vasta suoristelen. Tulee kyllä ihan tajuttoman pehmeää ja sileää jälkeä. <3 Perusputelikin on sen verran iso, että kestää omassa käytössä pitkään.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 07 Touko 2009, 14:39
Kirjoittaja d&c
Tuo L'Anzan tuote sopii varmaan ihan hyvin myös aitohiuspidennyksille?

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 07 Touko 2009, 14:57
Kirjoittaja Nea/ Fashioned in Finland
Pitikin tulla kyselemään tuosta L'anzasta, kun sitä kampaamossa katselin. Täytyy siis laittaa hankintalistalle!

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 07 Touko 2009, 18:18
Kirjoittaja pinkpepper
Olen nyt käytellyt Redkenin Satinwearia ja Canopya suoristuksen alla, mutta tuntuu siltä, että mun hiuksille voisi sopia paremmin jokin voidemainen. Tai no onhan tuo Satinwear voidemainen, mutta Lanzan Smoother kiinnostaa teidän kehujen perusteella. Osaako joku kuvailla tuoksua mitenkään? Lukeeko purkissa, että voi käyttää myös kuivaan tukkaan?

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 07 Touko 2009, 21:58
Kirjoittaja Penny
Uskoisin että toi Smoother sopii mainiosti aitohiuksellekin, ei sisällä alkoholia tms. Putelissa lukee että "add clean damp hair, comb through, blow dry with a brush", ainakaan mulla ei ole mainintaa kuivista hiuksista mutta mikäs estää kokeilemasta. Tuoksua on kyllä hirveän vaikea kuvailla, mutta omaan nenään se on hyvin miedohko. Olisko jotain hivenen sitruksen tyylistä? Aine on oranssia ja geelimäistä, eikä tahmaa ainakaan omaa tukkaa.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 08 Touko 2009, 18:10
Kirjoittaja Aleese
Mä föönaan hiukset aina ennen suoristusta ja föönatessa käytän Tigin Superstar kampausnestettä. Tässäkin olisi jo lämpösuoja, mutta yleensä laitan varuilta Tigin Afterpartya vielä ennen suoristamista kuiviin hiuksiin. Oon tykännyt molemmista, mutta tämän ketjun luettuani tuo L'Anzan Smoother alkoi kiinnostaa, täytyy ehkä testailla sitä joskus.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 08 Touko 2009, 20:11
Kirjoittaja Nea/ Fashioned in Finland
Löytyykö kokemuksia L'anzan Strait-Line Thermal Defense Heat Styler-suihkeesta? Entä sopiiko tuo balm myös hennoille/lätistyville hiuksille vai onko kovin "raskas" ja hoitava?

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 09 Touko 2009, 19:14
Kirjoittaja Penny
^ Muistaakseni tuo on aika tujua ja alkoholipitoista ainetta, jos kyse on samasta tuotteesta kun tuolla Lanzan käyttäjäkokemusketjussa.

Smootherin raskaudesta en osaa oikein sanoa, mutta itsellä siitä jää kevyet ja ilmavat hiukset. Tästäkin muuten löytyy kokemuksia tuolta em. Lanza-ketjusta. :)

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 20 Touko 2009, 20:08
Kirjoittaja d&c
Ostin suoristusraudan kanssa käytettäväksi Goldwellin Styling Hot Darling-muotoilusuihkeen, sillä se suojaa kuumuudelta ja pidennyksiin ei tarvitaan mitään älytöntä pitoa tms. Katsotaan, miltä alkaa vaikuttaa - tärkeintä on lämpösuoja!

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 16 Kesä 2009, 22:00
Kirjoittaja Nea/ Fashioned in Finland
Hankin tuossa viikko sitten L'anzan Straitline Smootherin ja olen tykännyt tuosta paljon. Vaikuttaa hoitavalta mutta ei lässäytä tukkaani, tuoksu on kiva eikä liian vahva. Suihkeen olisin halunnut mutta toisaalta tukka vaatii voidemaisen hoitamaan eli suihkeet on unohdettava&nbsp; ;D. Tosin tuo ei suuremmin käsiä tahmeuta, sinänsäkin ihan kiva tuote. Tuntuu kyllä, että ghd on kuivattanut hiukan tukkaani... Päivittäin kun käytän ja varmaan pienempikin lämpötila minulla riittäisi.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 20 Kesä 2009, 18:23
Kirjoittaja babylissa
Uutta leopardiminirautaa odotellessa olen lueskellut näitä ketjuja ja pähkäilen, ostaako Tigin Spritz- vai Smooth&Shine. Tigiä nyt kuitenkin. Raudan pääasiallinen käyttö tulee olemaan nimenomaan taivuttelu ja kihartaminen, satunnainen suoristelu. Uptightia minulta löytyy jo ja sitä en ole älynnyt rautojen kanssa edes kokeilla, en ole huomannut föönatessa pyöröharjan kanssa kummempaa vaikutusta, mutta ei ainakaan lähmää/rasvoita, katoaa hiuksiin runsaallakin suihkuttelulla. Spritz ilmeisesti toisi hieman tukea ja pystyisi käyttämään kai ilman lämpöäkin, mahtaisiko Smooth olla liian raskas? Latvat kuitenkin kaipaavat suojaa=kasvattelen pois permiksen ja vaalennusraitojen loppuja. Tukan malli on kerrostettu polkka, edestä pidempi, hius hentoa ja lasimaista ja luonnostaan piikkisuora.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 21 Kesä 2009, 12:27
Kirjoittaja muutettu
^ Smooth&Shinesta ei minulta löydy kokemusta, mutta Spritz&Shinea en voi suositella kenellekään. Ensinnäkin sen tuoksu on todella voimakas, ja vaikka normaalisti tykkäänkin Tigin voimakkaasti hajustetuista tuotteista niin tuon tuoksu on niin voimakas, että tuntuu ettei sitä suihkuttaessa voi edes hengittää. :D Sen lisäksi se kuivattaa ja takuttaa, ei todellakaan jätä kauniin sileää lopputulosta - enemmänkin raudan kanssa jättää sellaisen lähmääntyneen korppulevyn suoristettavasta/taivutettavasta osiosta. Ostin tuon alunperin föönauksen alle, ja nyt käyttelen pois silloin tällöin suoristusraudalla kihartaessa. Spritz&Shinen kanssa tulos on kuitenkin kaikkea muuta kuin luonnollinen/kauniisti kiiltävä/silkkisen tuntuinen.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 21 Kesä 2009, 12:46
Kirjoittaja Nea/ Fashioned in Finland
Samat kokemukset Spritz&Shinesta, tosin kampaaja on sillä pari kertaa tehnyt hyviä kiharoita. Jatkuvaan käyttöön kyllä nounou, kuivatta ja korputtaa! Smooth&Shine on selvästi siloittavampi. Jos sitä ei laita paljoa, ei ollut minun hennolle tukalleni liian raskas. Tuoksu on tuossakin aika ällöttävä ja olen erittäin onnellinen, että molemmat tuoteet on loppuun kulutettu&nbsp; :D. L'anza Strait-Line smoother on suosikkini&nbsp; :l.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 21 Kesä 2009, 14:06
Kirjoittaja Herbina
Mulla on molemmat, tykkään ehdottomasti enemmän Smooth & Shinesta, tekee kiiltävät ja pehmeät hiukset. Toisaalta senkin edelle menee viimeisin lämpösuojaostokseni S-factor Silky Smooth Serum, jonka tuoksu on paljon miellyttävämpi ja sitä voi käyttää tarvittaessa myös kuivien hiusten silotteluun. Ja siis sopii hyvin myös rautojen alle.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 21 Kesä 2009, 20:35
Kirjoittaja babylissa
Pitäisiköhän sitten hommata Smooth tai se S-Factorin vastaava Uptightin kaveriksi, kun rautoja varten ainetta hommaan, kiitokset käyttökokemuksistanne!

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 21 Kesä 2009, 21:22
Kirjoittaja Herbina
Jos sulla on Uptight niin ei ainakaan kannata Spritz & Shinea ostaa, koska saman spraymuotoisen suojan saa Uptightillakin (sillähän ei ole pakko kihartaa, vaan sitä voi käyttää myös raudoilla suoristamiseen).

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 06 Heinä 2009, 21:06
Kirjoittaja pinkpepper
Nea: Vieläkö olet tykännyt Lanzan Smootherista? Millainen tukka sulla muuten on?

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 06 Heinä 2009, 21:15
Kirjoittaja Nea/ Fashioned in Finland
^
Ou jees! Suosikkini&nbsp; <3. TODELLA vähän tarvitsee/saa laittaa, ettei tule lähmää mutta kun annostelee sopivasti, toimii tukassani loistavasti (ts. latvat pysyneet paremmassa kunnossa nyt). Hiukseni ovat piikkisuorat, liukkaat ja pituus leukaan. Taivutteluun käytän päivittäin.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 17 Heinä 2009, 01:41
Kirjoittaja Villis
Tutkin kampaamokaupan alessa monenlaisia suoristusraudan alle sopivia voiteita ja suihkeita, esim. Joicon ja KMS:n. Myyjä kuitenkin sai minut suostuteltua ostamaan Matrix sleek.look iron smoother -suihkeen. Se on kuulemma puolet halvempi ja paljon parempi. Vähän epäilyttää, kun olen aikaisemmin kokeillut tasan yhtä Matrixin muotoilutuotetta ja se vain haisi pahalta, korputti ja takutti. Onko joku käyttänyt tuota Matrixin suoristusraudan alle laitettavaa litkua? En löytänyt täältä kehuja enkä haukkuja.

Niin ja minähän olen herkkäihoinen atoopikko ja hiukset ovat pitkät, hennot ja suorat. En siis tarvitse tymäkkää kiharansuoristajaa enkä sateessakin kiharat pitävää kihartajaa, vaan viimeistellyn näköisen sivuotsiksen, joka ei kärvähdä eikä ärsytä kasvojen ihoa. Tähän asti käytössä on ollut Sebastian Potion 9 pohjalla ja sen seuraksi lämpösuojaa ja pehmeyttä antamaan latvoihin Lanzan Neem plant silkkiseerumi. Ja sitten vaihtelevasti muita tuotteita tarpeen mukaan eli tyvitukea tai kiiltoa tai kiinnitystä.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 17 Heinä 2009, 15:42
Kirjoittaja Herbina
Mulla oli Matrix sleek.look -sarjan waterfree lockout -suihke ja se ainakin haisi aika pahalle eikä muutenkaan ollut mikään hyvä tuote, jää multa ainakin Matrixit jatkossa ostamatta tuon kokeilun perusteella.&nbsp; Itse olen tykännyt Paul Mitchellin Super Skinny Serumista, Redkenin Satinwearista, Tigin Smooth&Shine -voiteesta ja S-factor Silky Smooth Serumista. Lisäksi mulla on Redkenin Align ja Extreme Iron Repair, jotka ei niin suuria lemppareita ole. Näistä tosin ei oikeastaan yhdestäkään saa muotoiluapua, suojaavat lähinnä kuumuudelta ja auttavat suoristamisessa ja siloittamisessa.

Haussa olisikin joku hyvä ja hyväntuoksuinen suihkuteltava muotoilutuote raudan kanssa.

L'anzan Strait-Line Thermal Defense Heat Styler -suihketta mulle on joskus laitettu päähän ja vaikutti ihan kivalta, ehkäpä hankin sen. Redkenin Hot Sets on tullut testattua mutta oli aika korputtava joten odottaa vielä kaapissa parempia aikoja, Tigin Spritz&Shinesta en pitänyt hajun takia lainkaan. Tigi Uptight löytyy, mutta yritän säästellä sitä kiharruksia varten.

Ehdotuksia?

Niinjoo, Tigi Rockaholic Fun Times -hiuslakasta löytyy lämpösuoja, joten se voisi toimia aika hyvin nimenomaan esim. otsiksen muotoiluun raudoilla. Mulla vaan ei ole tällä hetkellä otsista niin en ole päässyt kokeilemaan.&nbsp; :D Koko hiusten raudoittamiseen en lähtisi sitä kuitenkaan käyttämään, on sen verran voimakkaasti muotoilevaa tavaraa.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 17 Heinä 2009, 20:53
Kirjoittaja pinkpepper
^Nexxuksen Canopy? Mä olen tullut siihen tulokseen, että mun paksulle tukalle toimii paremmin voidemaiset tai seerumit kuin suihkeet. Olenkin nyt tykästynyt Redkenin Satinweariin ja Lanzan Neem Plantiin. Paul Mitchellin Super Skinny Serumia en ole vielä ehtinyt kokeilemaan mutta sekin siis mulla on. Canopy on hyvä suihkittava.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 17 Heinä 2009, 22:54
Kirjoittaja Herbina
Canopyssä ei kuulemma ole muotoilevia ominaisuuksia, vain lämpösuoja ja hoitava.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 20 Heinä 2009, 16:24
Kirjoittaja pinkpepper
Onko Lanzan Smootherissa pitoa tai siis muotoilevia ominaisuuksia?

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 23 Heinä 2009, 20:17
Kirjoittaja Kähmäräpälä
GHD:n ostettuani olen pitkästä aikaa viitsinyt suoristaa hiuksia ja Tigin Control Freak-seerumi on mun mielestä ihan loistavaa siihen puuhaan! Antaa kauniin kiillon ja hyvän tuoksun. Myös raudan mukana tullutta GHD:n omaa lämpösuojasuihketta olen kokeillut, mutta sen jäljiltä hiukset eivät "laskeudu" niin kauniisti.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 24 Heinä 2009, 11:15
Kirjoittaja Mena
Laitatteko te kiiltoseerumin ennen vai jälkeen suoristusraudan? Onko lopputuloksessa huomattavaa eroa? Mulla on sama ongelma kuin Stationeryllä tuolla ekalla sivulla eli luonnonkiharan kanssa tuntuu olevan ihan sama mitä laittaa kun lopputulos on aina samanlainen. Mulla noi latvat kääntyilee tosin jo ekalla ulko-oven avauksella.&nbsp; ;D Tuo Tigin Control Freak -seerumi mua kiinnostaisi, nyt on lämpösuoja sopivasti loppu ja pähkäilen että tilaanko sen vai haenko AC:n suihkeen. Vaikka olen ostolakossa niin pakolliset aion ostaa ja lämpösuoja kuuluu ehdottomasti niihin kun suoristus on lähes päivittäistä jos en pidä hiuksia kiinni.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 24 Heinä 2009, 11:26
Kirjoittaja Nea/ Fashioned in Finland
pinkpepper kirjoitti: Onko Lanzan Smootherissa pitoa tai siis muotoilevia ominaisuuksia?
Jos tuosta Strait-linesta on kyse (en niin näitä Lanzoja tunne) niin ei paljoa ainakaan. Olen hirumu huono&nbsp; kuivaileman näitä ja kokemustakin on aika vähän näistä, Tigin Control freak seerumia käytin vuosia mutta tämä tuntuu pehmentävän hiuksia mukavasti&nbsp; :). En tiedä onko kovin suurta eroa sitten taivutusvaiheessa... Parempi minulla ehdottomasti kuin Canopy, joka ei oikeastaan tehnyt yhtään mitään. Nämäkin tosin riippuvat hiuslaadusta niin paljon. Oma tukka on siis sileä, piikkisuora ja helposti lätistyvä.

Parasta tässä on se, että yleensä näiden kanssa on kädet inhottavan tahmaiset niin tällä kädet ovat ihan kuin kevyen käsirasvan jäljiltä (tietenkin pesen pois mutta välttyypä ällölät tunnulta käsissä kuitenkin&nbsp; :D).

Mitä tuotetta kiharoiden suoristamiseen?

Lähetetty: 24 Tammi 2010, 17:00
Kirjoittaja pehkopelle
Otsikko.
Mulla on luonnonkiharat hiukset. Kävin toisella paikkakunnalla ollessani eräällä todella hyvällä kampaajalla ja hiuksista tuli tosi hienot kun hän suoristi ja leikkasi ne. Hiuksiini pistettiin kosteussuojasuihketta, sellaisesta sinisestä neliskanttisesta purkista + hoitoseerumia. Hiuksista tuli suorat ja ihanan pehmeät, eikä kosteassa ilmassa ne menneet miksikään. Katastrofi alkoi vasta ensimmäisen suihkun jälkeen. Kerroksittain leikatut unelma-hiukseni törröttivät suihkun jälkeen jokainen eri suuntaan. Aamulla suoristin hiuksia mutta mitäs niille teet kun ei ole mitään seerumeja eikä suoristusraudan alle laitettavia mömmöjä.
2 päivää etin netissä sitä samanlaista kosteusuojajuttua, ja löytyi aika samanlainen: http://www.salonskincare.co.uk/images/w ... nd_set.jpg
* Ultrahieno muotoiluneste voimakkaalla tuella.
* Ihanteellinen tuki föönaukseen ja rullakampauksiin.
* Lisää runsautta ja antaa silkinhohtoista kiiltoa.
Samanlainen purkki, mutta ei mitään hiuksen päälle muodostuvasta kosteussuojasta!

Haluan viestin perille: haluan suorat hiukset!
Aikani taas etsittyäni löysin jotain, -ainakin tuoteselosteeltaan- uskomatonta. Schwarzkopf OSIS Flatliner: http://www.hair1ukonline.co.uk/images/p ... liner.jpeg
Osis Flatliner -suoristusrautasuihke silottaa hiuksen pintaa sekä suojaa hiusta lämmöltä.
Tuotteen sisältämät ainesosat kestävät jopa 200 asteen kuumuutta ja takaavat 30 % pidemmän keston ultrasileisiin kampauksiin.
Erinomainen suoristamaan luonnonkiharia hiuksia.
Tällä tuotteella saat takuuvarmasti suoran ja sileän lopputuloksen!

Joten. Kannattaako ostaa Osis ja/vai/ tuo toinen? Onko kellään kokemuksia niistä? Hairstoren nettikaupasta katsoin ja Osista siellä myytin 10e 200ml (?) Toinen olikin jo vähän kalliimpi 18.90e.
Mitä shampoota ja hoitoainetta luonnonkiharalle tukalle suosittelette, jotta se siloittuisi? Menen suoraa päätä Hairstoreen ja voin ostaa sieltä vaikka mitä, kunhan tiedän, onko ne järkeviä ostoksia.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 25 Tammi 2010, 07:38
Kirjoittaja Katariina
^ No en tiedä tosta toisesta, mutta mulla on olkapäille ulottuva röllikihara, ja Osis ei kyllä toimi siihen suoristusraudan kanssa kovin hyvin. Kuivattaa, sähköistyttää eikä pidä kostealla suorana.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 25 Tammi 2010, 09:07
Kirjoittaja Mena
^^ Mikset soita sinne kampaamoon että mitä se suihke oli ja mikä rauta niillä on? Nimittäin on sillä raudallakin väliä. Mä olen todennut suht hyväksi comboksi Tigin Fashionista Smooth & Shinen kosteisiin hiuksiin ja kuiviin hiuksiin vielä Lorealin pinkistä purkista suihketta joka on tarkoitettu käytettäväksi suoristusraudan kanssa (en nyt muista sen nimeä). Rauta mulla on vanha Wet'N'Wild ja varmaan parempikin lopputulos olisi mahdollinen jos olis vähän parempi rauta.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 26 Tammi 2010, 14:02
Kirjoittaja pehkopelle
Toisaalta niin, mutta en vain satu tietämään sen kampaajan nimeä, Tampereen keskustassa kyllä oli...&nbsp; :T

Ai Osis ei toimi? Luulisi kyllä toimivan kun siinä tuoteselosteessa lukee TAKUUVARMA SUORA LOPPUTULOS. Mut jokaisen yksilön hius on erilainen. Ja mulla nyt sattuu olemaan korkkiruuvikiharat ja haluun niistä eroon..&nbsp; :'(

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 26 Tammi 2010, 14:36
Kirjoittaja Herbina
pehkopelle kirjoitti: Ai Osis ei toimi? Luulisi kyllä toimivan kun siinä tuoteselosteessa lukee TAKUUVARMA SUORA LOPPUTULOS. Mut jokaisen yksilön hius on erilainen. Ja mulla nyt sattuu olemaan korkkiruuvikiharat ja haluun niistä eroon..&nbsp; :'(
No eipä olisi ensimmäinen kerta kun kosmetiikkafirma antaa katteettomia lupauksia tuotteensa toimivuudesta&nbsp; ::) Ei kukaan firma voi väittää "takuuvarmaa", elleivät sitten takaa palautusoikeutta tuotteelleen jos se ei toimikaan?
Eikä se pelkkä muotoilutuote ole se autuaaksi tekevä asia, kunnon raudat on mielestäni olennaisemmassa osassa. Eli hanki GHD:n suoristusraudat niin saat varmasti luonnonkiharankin suoraksi. Sinne alle on sitten tarjolla moniakin aineita, joita tässä ketjussa on laajasti käsitelty.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 26 Tammi 2010, 18:44
Kirjoittaja pehkopelle
Herbina kirjoitti:
pehkopelle kirjoitti: Ai Osis ei toimi? Luulisi kyllä toimivan kun siinä tuoteselosteessa lukee TAKUUVARMA SUORA LOPPUTULOS. Mut jokaisen yksilön hius on erilainen. Ja mulla nyt sattuu olemaan korkkiruuvikiharat ja haluun niistä eroon..&nbsp; :'(
No eipä olisi ensimmäinen kerta kun kosmetiikkafirma antaa katteettomia lupauksia tuotteensa toimivuudesta&nbsp; ::) Ei kukaan firma voi väittää "takuuvarmaa", elleivät sitten takaa palautusoikeutta tuotteelleen jos se ei toimikaan?
Eikä se pelkkä muotoilutuote ole se autuaaksi tekevä asia, kunnon raudat on mielestäni olennaisemmassa osassa. Eli hanki GHD:n suoristusraudat niin saat varmasti luonnonkiharankin suoraksi. Sinne alle on sitten tarjolla moniakin aineita, joita tässä ketjussa on laajasti käsitelty.
Uskallanko edes kysyy, kui paljo toi rauta maksaa? Lähemmäs 200e?&nbsp; 0_0
Tiedän, että kannattaa myös käyttää siloittavia shampoita ja hoitoaineita, että sais paremman lopputuloksen. Mut oon nii huono tietämään, minkä tyyppistä/nimistä shampoota ja hoitista kannattaa käyttää. Lukeeko siinä purkin kyljessä jotain 'siloittavaa'?

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 26 Tammi 2010, 20:14
Kirjoittaja Hermione
Eikös 100 eurolla mahda GHD:n saada...

Silottavat shampoot ja hoitoaineet, kuten ei oikeastaan muutkaan erikoissarjat, ole sisällöltään kovinkaan erikoisia. Itse miellän silottavat tuotteet silikonisiksi (vaikka silarittomiakin löytyy, esim. vanha Nivea), raskautta hiukseen tuoviksi. Yleensä kovin kosteuttavat tuotteet saavat hiuksen kihartumaan entisestään ja rakennepaikkaavat laimentavat kiharaa.

Itse valitsisin shampoo päänahan mukaan ja pituuksien kunnolle sopivan hoitoaneen. Suoristuksessa tärkeintä on hyvät muotoilutuotteet, jotka auttavat hiusta suoristumaan ja suojaavat lämpölaitteiden käytöltä. Jos aikoo käyttää suoristuksessa rautaa useastikin, kannattaa pituuksista pitää huolta kunnon hoitoaineilla.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 30 Tammi 2010, 15:43
Kirjoittaja pehkopelle
Ostin tänään sen Osiksen, ja vaikka sainkin vähän sellasta ja tollasta kommenttia. Aion silti kokeilla sitä, koska haluun tietää, millasta tulosta se saa hiuksissani aikaan :)

OT// Ostin myös silottavan shampoon ja hoitiksen. Schwarzkopf Gliss Liquid silk gloss&nbsp; ;) ;)

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Lähetetty: 18 Loka 2010, 09:52
Kirjoittaja Tanya
Olis hakusessa muotoilusuihke kiharoiden tekoon ghd:llä. Olisko Tigin Superstar tähän tarkoitukseen hyvä vai sit ihan se ghd:n oma suihke? Muitakin saa kyllä ehdottaa ;)

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 25 Loka 2010, 10:03
Kirjoittaja kaizzu
Yritin etsiä kaupasta tuota Hot Straight voidetta mutta ei ollut prismassa ainakaan, eikä Lorealin sivullakaan mainittu joten onkohan lopetettu :/ Oisin halunnu testata jotain halpaa. Suihkeena löytyy samannimistä, onko kellään kokemuksia?

Entäs kun haluaisin mahdollisimman miedon tuoksuisen/hajuttoman suioristustuotteen, oisko kellään suosituksia?

Mistähän nettikaupasta löytää tuota Lanza strait line smootheria? Vai onko sekin lopetettu kun en mistään löytänyt.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 25 Loka 2010, 17:18
Kirjoittaja Penny
trinity kirjoitti: Entäs kun haluaisin mahdollisimman miedon tuoksuisen/hajuttoman suioristustuotteen, oisko kellään suosituksia?

Mistähän nettikaupasta löytää tuota Lanza strait line smootheria? Vai onko sekin lopetettu kun en mistään löytänyt.
Strait line-sarjaa ei taida enää olla, tuo Smoother on nykyisin Healing smooth smoother-niminen ja ainakin Lookfantasticista löytyy. Ainakin vanha versio on erittäin mietotuoksuista, uudesta ei ole kokemusta.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 27 Loka 2010, 22:33
Kirjoittaja RockQueen
Kävin tänään kampaamokaupassa katselemassa aineita raudan kanssa käytettäväksi. Iskin silmäni &nbsp;Matrix Sleek.Look Iron Smootheriin. Nopeasti vilkaistuna alkeellisella INCI-lukemistaidollani en bongannut alkoholia, mikä mulla oli yksi tärkeimmistä kriteereistä. Onko kenelläkään kokemuksia tästä?

Edit. Voi kylläpäs nyt nolottaa :D Kävin kiireessä ostamassa tuon ja kun luin INCiä hiukan huolellisemmin niin alkoholi oli ennen vettä. Huhheijaa :D No lupaa suojata yli 200 astetta, kumpikohan sitten on pahempi rääkki, lämpö vai alkoholitujaus...

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 30 Loka 2010, 16:58
Kirjoittaja Tanya
Mä laitoin nyt tilaukseen ghd:n Creation Spray for Iron Styling. Toivottavasti toi nyt olis hyvä kiharoiden tekoon. Ainaki lueskelin kommentteja muualta netistä, että tuolla on saanu kiharat pysymään hyvin. Täällä juurikasvussa tuosta en löytänyt yhtään kommenttia ??? No, toivottavasti osoittautuu hyväksi ostokseksi. Meinasin jo eka tilata sen Tigin Superstarin, mutta lueskelin, ettei se oliskaan hyvä tohon kiharrukseen ainakaan yksistään...

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 31 Loka 2010, 14:17
Kirjoittaja kaizzu
Penny kirjoitti: Strait line-sarjaa ei taida enää olla, tuo Smoother on nykyisin Healing smooth smoother-niminen ja ainakin Lookfantasticista löytyy. Ainakin vanha versio on erittäin mietotuoksuista, uudesta ei ole kokemusta.
Kiitti! Tuossa smooth smootherissa mainittiin vain kuivaimella kuivaus ja erikseen oli aine suoristusraudoille. Sitä oli kuitenkin yksi ihminen haukkunut huonoksi ja &nbsp;kuivattavaksi Look fantasticissa :(


edit. korjasin lainauksen

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 17 Marras 2010, 19:44
Kirjoittaja Penny
^ Juu, sama teksti on vanhassakin pullossa, eli Smoother on voidemainen ja voi siis käyttää pestyihin, pyyhekuiviin hiuksiin, jonka jälkeen kuivataan föönillä ja sitten vasta muotoillaan raudalla. Tuo saman sarjan suihke (Thermal Defensekö sen nimi oli) sisälsi ainakin ennen aika roimasti tukkaa kuivattavaa alkoholia ja siitä ei täällä foorumillakaan ole liiemmin tykätty, mutta Smoother ei siis sisällä. :)

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 17 Marras 2010, 19:50
Kirjoittaja tuutikuu
^^Thermal Defencessä on pitoa, jolloin se on omiaan raudalla muotoiluun tai jos kaipaa todella jämäkkää suoraa. Siloista, pehmeää suoristustulosta kaipaavan tuote se ei mielestäni ole lainkaan.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 17 Marras 2010, 22:09
Kirjoittaja RockQueen
RockQueen kirjoitti: Kävin tänään kampaamokaupassa katselemassa aineita raudan kanssa käytettäväksi. Iskin silmäni &nbsp;Matrix Sleek.Look Iron Smootheriin. Nopeasti vilkaistuna alkeellisella INCI-lukemistaidollani en bongannut alkoholia, mikä mulla oli yksi tärkeimmistä kriteereistä. Onko kenelläkään kokemuksia tästä?

Edit. Voi kylläpäs nyt nolottaa :D Kävin kiireessä ostamassa tuon ja kun luin INCiä hiukan huolellisemmin niin alkoholi oli ennen vettä. Huhheijaa :D No lupaa suojata yli 200 astetta, kumpikohan sitten on pahempi rääkki, lämpö vai alkoholitujaus...
Olen nyt tätä käytellyt kun tuli hankittua. Ekalla kerralla tein niin, että suihkin tätä ympäriinsä ja aloin suoristaa. Virhe. Aine kuivahti hiukseen ja tuloksena kamala hamppu. Seuraavalla kerralla tein niin, että suihkautin aina yhteen hiusosioon ja suoristin heti perään. Ritinä vaan kuului, onko se normaalia? Mietin onko aineen idea se, että se alkoholi haihtuu/palaa siitä pois ja siten suojaa hiusta? Tukasta ei tullut hampun tuntuinen, muttei se yhtä pehmeältä tunnu kuin puhtaana. Suoristus tuntuu pysyvän ihan ok, yleensä tuppaan pesemään hiukset joka päivä kun tuntuu että vahan kanssa peltatessa toka päivä on aina pahatukkapäivä. Tuoksu tossa on hedelmäinen, mutta aika mieto. Suutin sais olla parempi, suihke tulee vähän märkänä ulos. Saisi olla hienojakoisempi sumu.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 06 Joulu 2010, 00:44
Kirjoittaja SannaS
^Mullakin kuuluu ritinä kun suoristaa hiuksia. Olen vain ajatellut että efekti on sama kuin jos vaikka pudottaa vesipisaran kuumalle hellalle tai heittää vettä kiukaalle... Siis kun hius on kostea siitä lämpösuoja-aineesta ja kun sitä hiusta käsittelee kuumalla raudalla niin se neste sitten "ritisee" ja haihtuu pikavauhtia. Mene ja tiedä, tämä on tällaista mutu-tuntumaa ja koti-kemistin päätelmiä...

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 06 Joulu 2010, 19:30
Kirjoittaja keesha
Jos kuuluu ritinää suoristettaessa, kannattaa muotoilutuotetta suihkuttaa kauempaa ja määrää vähentää.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 07 Joulu 2010, 13:07
Kirjoittaja tuutikuu
Mun suosikkeja raudan alle ovat öljymäiset seerumit, jotka laitetaan kosteisiin hiuksiin ennen föönausta. Sitten viimeistely raudalla ja lopputulos on pehmä ja siloinen, liikkuva ja kiiltävä. Tämän hetkisiä suosikkejani pidennystukassa ovat olleet Lanzan Neem Plant Silk Serum, Lorealin Liss Ultime Serum ja Paul Mitchellin Super Skinny Serum. Näistä ainakin Lanzassa on luvattu lämpösuoja 220 asteeseen saakka.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 03 Marras 2011, 20:19
Kirjoittaja RockQueen
Olen käytellyt tuota Matrixia mistä aiemmin kirjoitin semityytyväisenä kunhan tajusin homman nimen, nyt putelissa on kolmasosa vielä jäljellä. Kampaajalla mulle laitettiin Redkenin Iron Silk 07:aa, joka taitaa olla vastaavanlainen tuote ja vaikutti kivalta. Sitä taidan ostaa vaihtelun vuoksi seuraavaksi. Aika vähän tosta Iron Silkistä löytyi kommentteja täältä. Mä kun pesen hiukset illalla ja suoristan aamulla enkä käytä fööniä, niin suihkittava taitaa olla ainoa suojakeino. Suurin osa on alkoholipitoisia, Tresemme taitaa olla ainoa joka ei olisi ja se ei ollut mielestäni yhtä hyvä kuin tuo Matrix. Vai oliko Nexxus Canopy myös alkoholiton?

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 03 Marras 2011, 20:29
Kirjoittaja Luurankka
^ Ainakin mun Canopy on, tosin se taitaa olla jo vuoden vanha ellei vanhempikin eli jos eivät ole muuttaneet sitä, niin joo, on alkoholiton.

Muoks. Joo taitaa olla pari vuotta vanha ellei vanhempikin.&nbsp; :P

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 21 Tammi 2014, 21:54
Kirjoittaja Jouana
Onko tuolla TIGI S-Factor Body Booster Plumping Spraylla ihan kunnollinen pito myös? Hakusessa suoristusraudan alle lämpösuoja, jossa olisi myös pitoa laineille.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 15 Helmi 2014, 00:32
Kirjoittaja Luminelle
Komppaan edellistä kirjoittajaa. Kävin kampaajalla etsimässä muotoilutuotetta, jossa on samassa lämpösuoja, käytettäväksi&nbsp; suoristusraudan tai kiharruspuikon kanssa. Kampaaja kuitenkin sanoi, ettei sellaisia ole olemassakaan. Epäilen hänen tarkoittaneen, ettei ole heidän valikoimissaan...mulla on vaaleat, käsittelemättömät, ohuet mutta melko hyväkuntoiset hiukset. Niihin jos laitan ensin muotovaahdon, sitten lämpösuojan ja lopuksi lakan, niin lopputulos on kaikkea muuta kuin luonnollinen, puhtaan näköinen ja ilmava. Toivon, että joku osaisi kertoa paremmin näistä tuotteista.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 15 Helmi 2014, 12:34
Kirjoittaja RockQueen
Mä olen tykännyt kovasti Moroccanoilin suihkittavasta lämpösuojasta. Se ei jätä sellaista alkoholisen korppuista tunnetta mitä monet kokeilemani (Matrix ja Redken). Tuo kiiltoa hiukseen ja mikä tärkeintä, pitää sen suoristuksen hyvin. En kiharra, joten siihen en osaa kommentoida mutta luulisi että pito pitää siihenkin suuntaan. Taivutan otsahiuksia aina illalla suoristusraudalla etteivät makaa otsaa pitkin, Moroccanoilia kun käytän niin en joudu aamulla taivuttamaan hiuksia uudelleen vaan se muoto pysyy yön yli ilman mitään muita muotoilutuotteita. Hintahan tossa on korkea, 29€ ja kun pullo on metallia niin ei näe tarkasti paljonko on jäljellä. Tuoksu on sama kuin muissakin Moroccanoileissa, en itse kauheasti tykkää mutta kyllä siihen tottuu.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 16 Helmi 2014, 11:37
Kirjoittaja Luminelle
Juuri tuollaisia kokemuksia mulla on ollut lämpösuojista. Googlettelin tuota moroccanoilia ja se oli kyllä kovin arvostettu tuote. Ko tuotetta myyvää nettikauppaa en yhtäkkiä löytänyt...

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 16 Helmi 2014, 11:54
Kirjoittaja Ophelia
^ Lookfantasticista ainakin saa.
Edit. Äh, no onpas tyhmää etteivät toimitakaan Suomeen.

Mä oon nyt testaillut Dermosilin Lämmöltä suojaavaa muotoiluvoidetta, ja vaikuttaa ihan toimivalta. Tosi pieni määrä (n. herneen kokoinen) riittää vähän yli hartiapituisiin hiuksiini, jättää hiukset pehmeiksi ja suoristaminen on helppoa. Kosteisiin hiuksiin toi on helpompi levittää tasaisesti, mutta onnistuu kyllä myös kuiviin hiusksiin. Hintakin on edullinen, ja toi tuubi riittää varmaan ikuisuuksiksi.


Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 16 Helmi 2014, 13:15
Kirjoittaja Pampula
Lookfantastic ei valitettavasti toimita Moroccanoil tuotteita Suomeen.
Stocmann ainakin myy ko. tuotteita.

Vs: Muotoilutuote suoristusraudan kanssa

Lähetetty: 17 Helmi 2014, 15:06
Kirjoittaja Jouana
Kiitos tuosta Dermosilin vinkistä! Vein valmiiksi kahvipöytääni seuraavaa tilauskertaa odottamaan. Mun into vähän hyytyi suoristusradan käytön suhteen, kun sen käyttö vaatiikin melkolailla opettelua ja nyt ei vaan ole jaksanut syventyä. Vähän aikaa sitten hankain Tresemmen Beautifyin öljyn, joka on parin käyttökerran jälkeen tuntunut erittäin miellyttävältä joskaan ei se nyt mitään ihmeempää moutoilutukea anna, mulle ainakaan, vaikka niin lupailee. Olen so far käyttänyt sitä Tresemmen lämpösuojasuihkeen kanssa ja föönannut hiukset harjan kanssa pikapikaa.

Mietin, että kai tuota yhdistelmää uskaltaa käyttää suoristusraudankin kanssa: voisinkin ensi kerralla testata tuleeko mitään muotoilupitoa suoristusraudan kanssa.