Elumenin poisto

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
yennifer82

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja yennifer82 »

Saksasta olen tilannut http://www.friseurbedarf24.de Maksu onnistuu pankkisiirrolla ja toimitus on nopeaa, postikulut on kyllä kallit joten kannattaa tilata paljon kerralla tai jonkun kaverin kanssa yhteistilaus. Väri on riittoisaa ja yhdestä pullosta riittää useampaan värjäyskertaan.
grace

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja grace »

Nostan tätä vanhaa aihetta ja jaan oman kokemukseni Elumenin poistosta. Mulla on aiempaa Elumen-historiaa KK@allin ja AB@9+AB@6 muodoissa. Näiden kanssa ei ollut poistamisessa muistaakseni mitään ongelmaa, en tosin muista, mihin suuntaan tukkaani niiden jälkeen väkräsin.

Tämä VV@all olikin sitten ihan oma juttunsa. Mähän vedin sen valkaistuun hiukseen, koska halusin mahdollisimman kirkkaan lopputuloksen. Laitoin Elumenia kaksi kertaa, kahden viikon välein joulukuussa. Helmikuussa tein kolme tai neljä Return-käsittelyä, mikä veti ison osan violetista pois, kuluneeseen päällitukkaan jäi jonkun verran hailakoita raitoja. Tarkoitus oli haalentaa väriä sen verran, että päälle sai tummempaa ruskeaa ilman hirveitä violetteja viboja, mikä onnistuikin. Nyt huhtikuussa keksin haluta tukan lähelle omaa 6/7-asteista vaaleahkoa ruskeaa, aloittaakseni oman värin kasvatuksen. Koska "violetitonta" osaa oli jo viitisen senttiä, päätin kokeilla B4:sta, toiveena, että se imuroisi loputkin violetit ja latvoihin jäisi (edes jonkunlainen) vaalea. Violetti haalistui tummaksi pinkiksi, mikä ei ollut tarpeeksi vaalea. Nyt kaksi viikkoa B4:n jälkeen päädyin tavisvärinpoistoon, jonka tein vain ellutetuille osille ja tadaa, nyt mulla on purkkapinkkiä, vaaleanpunaista ja valkoista raitaa.  ;D Syteen tai saveen, värjään tämän vaaleanruskealla ja vannon, etten koske enää Elumeniin.  ;)
annnu

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja annnu »

Mä en tiedä kuinka monta kertaa uskallan enää värjätä AN@5:lla kun haluaisin ehkä kuitenkin kasvattaa omaa väriä eli sellaista maantienharmaata. Nyt värjännyt 2 kertaa ja tarkoitus olis ainakin tämä avattu pullo saada käytettyä  :-X onneks on Returnia ja pitää varmaan varuiks tilata colour b4. Jos talveen ja pipokeleihin sinnittelis ennen poisto-operaatioita.
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja Monty »

Elumen returnit haudutettu nupissa ja huuhtelussa lähti aika paljon violettia, ei kuitenkaan kokonaan. Mitäs sitä tässä pikkuhiljaa haalistellessa... Toteutan tuon muhittelun varmaan uudelleenkin joku toinen kerta, kuivattaa toki hieman inhottavasti heti pesun jälkeen.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
kumikana

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja kumikana »

Kerronpa minäkin nyt yritelmäni  ;D. Vedin siis viime syksynä RR + KK, n. 3 vuoden kertymän tumman vihreäksi.
Miten?
Lähtötilanne RR tummudessa 6
1) itse tein ja säästin -return hoito (toistin myös pari päivää ennen toista vaalennusta). Eli koska emäs irrottaa Elumenia ja alkoholi liuottaa irronnutta väriainetta (päätelty MDSD:iden ja INCI:en perusteella) tein sooda-käsidesi-desinfiointiaine sotkun, jonka vetäisin päähän. Siihen päälle suihkulakki ja välillä föönausta n. 1-2 h. Väriä lähti aika hyvin päätellen lakin alta valuneista raidoista ja huuhteluvedestä. HUOM! Kuivattaa päänahkaa ja hiusta, eli kunnon pesu mielellään etikalla (eroon soodasta) ja superpaljon hoitoa ja öljyä hiuksiin ja päänahkaan. En ota vastuuta, jos joku kokeilee kotona.
2) markettiruskea 5.0 -> punertava ruskea
3) vaalennus pelkiin latvoihin (tavoitteena oli liukuväri) -> kirkaan punaiset latvat
4) crazy color pine koko päähän -> ylempää vihertävä, latvat tummanruskeat punertavin ja vihertävin osioin
5) crazy color -vaalennus koko päähän ja pine perään -> tumma vihertävä ruskea
6) jatkuvaa pinetystä ja välillä sekaan canary yellowia, koska juurista väri haalistui todella nopeasti mulla petrooliksi, mikä ei ollut paha väri lainkaan, mutta ei se mitä hain.

Punainen peittyi aika kivasti jo kolmessa neljässä viikossa. Ilmeisesti riitti, että vaalennuksella poisti riittävästi pigmenttiä, että tilaa tuli uudelle pigmentille. Vihreä canceloi punaista, joten voila!

Sitten tylsistyin ainaiseen suoravärjäykseen ja vedin elumenilla ruskeaksi, joka muuten näytti SYRJÄYTTÄVÄN suoraväriä. Eli vihreää lähti paljon huuhdeltaessa. Tämä mun teoria olisi siistiä kokeilla jollakulla jolla on esim. vaaleissa hiuksissa suoraväriraita, että mitä kävisi, jos siihen vetäisi vaikka AB @ 9? Vapaaehtoisia  :3?

(tästä reilu puoli vuotta myöhemmin vedin kampaajalla ruskeasta tehovaalennuksella med Olaplex vaaleaksi, ja ruskea-mixin KK tuli kummittelemaan metron värisenä raitana juureen. Toisella vaalennuksella ja vihertävällä vaalealla saatiin onneksi metro taittumaan strawberry blondiksi)
Vastaa Viestiin