Elumenin poisto

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
pikkudevil
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 58
Liittynyt: 20 Loka 2006, 04:36

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja pikkudevil »

Mulla ensi maanantaina edessä punaisen Elumenin poistoa. Tai yritys ainakin. Kampaaja on kaverini joten sain häneltä jo Returnia kotiin pariin käyttökertaan ja lisäksi ihan värinpoistoon tarvittavat ainekset.
Sunnuntaina siis aloittelen värin poistamista ja maanantaina sitten katsotaan minkäväriset hiukset saan kampaajalta lähtiessäni  :D

Punainen on ollut päässä jo pitkään, tosin onni on ehkä se, että hiukset ovat lyhyet.
Kerron sitten tänne miten kävi.
Etsii omaa lookkian, blondista punaiseen - lopulta tummaan. Ja sama rumba alusta :D
pikkudevil
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 58
Liittynyt: 20 Loka 2006, 04:36

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja pikkudevil »

Okkei. Nyt on sitten päässä aika lähellä caramel sävyinen tukka. Kotona tein kaksi Elumen Return värinpoistoa ja yhden vaalennuksen 9 % hapetteella.

Kampaamossa sitten tänään yksi vaalennus 6 % hapetteella ja sitten vielä vaalennuspesu. Väri tuli sitten Id Colorin sävyillä  8/1+7/71. Ja aika lähellä omaa sävyä on. Punaista jäi latvaan toki, mutta aika hyvin tää onnistui. Sitä sävyä saatiin mitä lähdin hakemaankin.

Kuvasarjaa värinpoistosta yritin lisätä, mutta ei näköjään onnistu Facebookin kuva-albumista vaikka albumi on julkinen kaikille.

Etsii omaa lookkian, blondista punaiseen - lopulta tummaan. Ja sama rumba alusta :D
tnn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 18:31

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja tnn »

QueenOfWinter: Onko sulla nuo värinpoistot Elumenin omia värinpoistoja vai ihan tavallisia värinpoistoja? Mulla on jo jonkin aikaa kutkutellut mielessä että oispa kiva jos olisi vaalea väri, kun jo vuosikaudet nää on olleet punaiset tai mustat. No, voi vaan kuvitella miten kovasti Ellut sun muut värit on kerrostuneet mun tukkaan, kun olen näitä 4 vuotta jo punaisella värjännyt ::) Kaiken lisäksi letti on vyötärömittainen, eli jos rupean joskus näitä värejä poistelemaan niin se ois kans tukanleikkaus edessä.. Yhdessä välissä hairahdin mustaan pariksi kuukaudeksi, ja kun mustan värin kovalla työllä poistin hiuksista niin tukka oli alta edelleen lähes kirkkaanpunainen.. Tätä ajatusta pitää sulatella pitkään - ois helpompaa jos tukka olisi lyhyt, mutta kun tästä mitasta ei kovin helposti tee mieli luopua.
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.
QueenOfWinter
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 328
Liittynyt: 09 Maalis 2007, 12:17

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja QueenOfWinter »

Tavallisia olivat. Ekoilla kerroilla ei varia lahtenyt juuri ollenkaan, neljannen jalkeen taisi alkaa nakya muutosta ja sen jalkeen lahtikin hyvin.
belinda

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja belinda »

Laitetaanko Return kuiviin hiuksiin? Minulla on elumenilla värjätyt hiukset ja haluaisin väriä hieman vaaleammaksi..  ::)
tnn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 18:31

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja tnn »

^Kuiviin olen laittanut. Operaatio Ellun poisto on itselläni aikalailla valmis, vertailukuvat hiushömpän hiusmuutoksia -ketjussa sivulla 80  ;) Kyllä sen punaisenkin saa pois, vaatii vaan aikaa ja kärsivällisyyttä.. Ja ehkä pienoista hiustenleikkuuta.
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.
belinda

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja belinda »

^Kiitos vastauksestasi Atwa!
Nyt on ensimmäinen return käsittely takana, haalistui ihan mukavasti joten kyllä tämä tästä. Tarkoitukseni olisi saada GK@ll värjätyt hiukset kullanvaaleiksi  :)
tnn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 18:31

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja tnn »

Mulla lähti nimenomaan normaaleilla hapetevärinpoistoilla, return ainoastaan hieman pehmensi väriä. Että en nyt sanoisi aivan noin :)
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.
Hyx
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 367
Liittynyt: 17 Loka 2009, 18:02

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja Hyx »

Mulla kävi ihan järkyttävä hiuskatastrofi. Taitoin elumenin AB9:ä VV@all:illa, ja mun blondi tukka on aivan liila. Tilasin returnia, mutta pahoin pelkään ettei se auta. Voisin yrittää muhitella lockilla, jospa se irrottelisi väriä.. Onneksi olen sairaslomalla, ettei ihmisten ilmoille tarvitse mennä. Värinpoistoihin en enää mene, tämän on lähdettävä muin keinoin pois. Kiva odotella tässä päiviä että return saapuisi.. Voi mun kaunis blondi hiuksisto&nbsp; <3 :'(
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!
leeinsane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 412
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 21:08

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja leeinsane »

Jaaha. Se taidan minäkin kuulua tähän ketjuun. kampaaja lupas katsoa aikaa koska ehditään poisteleen mun ikiaikainen punanen ellu. :)

Miten on kiharahiuksisten tässä operaatiossa käynyt, vieläkö on kiharat tallella?
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

Noniin, nyt mäkin olen sitten kokemusta rikkaampi. Eli poistin tummanlilan Elumen -raidan blondatuista hiuksista onnistuneesti, vaikka olihan se työn ja tuskan takana. Toivoin siis pientä pastellinlilaa raitaa, joka näkyisi vain vähän, mutta sain monta aika isoa tummanlilaa raitaa niin, että ne näkyivät jatkuvasti ja toinen puoli päästä näytti lilalta kun tukka oli korkealla ponnarilla (miten pidän hiuksia aina töissä, ja varsinkaan töissä en halunnut tuota raitaa näkyviin).

1. Eli viikko sitten (heti raidoituksen jälkeen) tilasin Elumenin returnin ja jäin odottelemaan. Parin päivän päästä siitä kyllästyin odottamaan ja laitoin garnierin 3-4 astetta vaalentavan värinpoiston raitakohtiin. Pidin n. 45 min silloin tällöin hieroen. Tämän jälkeen raidat olivat kirkkaan pinkit &nbsp;:D Latvoista väri lähti paljon paremmin kuin läheltä tyveä...

2. Return saapui eilen, lisäsin sitä oikein kunnolla raitoihin ja muhittelin n. 3 tuntia välillä föönillä lämmittäen ja hieroen. Tulos oli melko laiha; pinkki vain haalistui vähäsen muuttuen pastelliseksi latvoista, mutta noin 10 cm tyvestä jäi edelleen aika kirkkaaksi pinkiksi. Huokoisemmat latvat ehkä päästivät väriä paremmin pois?

3. Tänään laitoin uudelleen tuota garnierin värinpoistoa (olen sekoitellut vain vähän kerralla, yksi pakkaus riittää moneen kertaa näin) ja annoin vaikuttaa hurjat 1,5 tuntia &nbsp;0_0 Välillä tsekkailin tilannetta, mutta päätin että nyt pitää saada tuloksia. Kun ellutetut kohdat lopulta näyttivät riittävän haaleita, huuhtelin hiukset ja pesin ne Joicon violet -shampoolla. Ja tadaa - sain vaalean lilat raidat pinkkien tilalle! &nbsp;;D

Toisin sanoen sain Elumenin pois, mutta olisi pitänyt ehkä jättää hopeashampoo vielä väliin... Muhittelin lopuksi vielä hoitoainetta öljyillä boostattuna ja siinä ne lilat raidatkin onneksi lähtivät...
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
witura
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 319
Liittynyt: 10 Helmi 2008, 21:28

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja witura »

Tässä omaa poistoani. Lähtö RV + RR -väriä 4 kk pohja. Sen alla yksi punainen kestoväri ja vähän suoraväriä. Kirkasteltu suoraväreillä pesuissa, ja n. kerran kk juuren värjäys + vähän muualtakin Elumenilla. Näiden pohjalla omaa väriä ylhäällä vuoden kasvatuksen verran ja latva sitten vanhaa värjäiltyä. Tässä kuvapläjäys, lähtötilanne - tilanne yhden color b4:sen + n. 5-6 Elumen return käsittelyn jälkeen. Edistytty on, mutta hitaasti. Vielä aion yhden color b4:sen tähän tunkea, ja returnia riittää vielä kertaan.. Mikäli returnilla lähtee vielä väriä, niin sitten on varmaan pakko tilata lisää.

KuvaKuva
Luonne on ihmisen kohtalo&nbsp; -Herakleitos
Saimi

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja Saimi »

Kellään vinkkejä miten tota ellua saisi pois? Mä värjäsin nb4 ja ab6 väreillä omaa, varmaan 4-5 tasoista pehkoa useampi kuukausi sitten. Värjäsin kolmesti, ensin kerran, lähti parissa pesussa täysin, sitten uudelleen niin että väri päähän, pesu, uudelleen. Ja se alkoi haalistua tosi pian, sama homma: väri, pesu ja väri uudelleen. Ja taas haalistui ja päätin luopua. Vaan nyt kun on useampi sentti tyvikasvua niin huomaan että piru, onhan sitä jäänyt! Eli varmaan asteen tummempaa ja punaisempaa kuin oma hius on toi elluosio. Tekeekö sillä returnilla mitään? Muita vinkkejä mikä voisi haalistaa väriä? En halua lähteä blondaamaan, onko mitään toivoa päästä jotenkin hellähkösti eroon?
yennifer82

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja yennifer82 »

Mä ainakin juuri sain nb4 ja nb5 sekoituksella värjättyä tukkaani haalistettua returnilla, kärsivällisyyttä se tosin vaati. Mulla on lyhyt ja ohut tukka, joten yhdestä pullosta returnia riitti n. 7 tai 8 käsittelyä, jotka tein kolmena peräkkäisenä päivänä. Sain lähes kaiken elumenin poistettua kunnes return loppui, hiukset olivat lähes oman väriset, mutta hieman punertavaa ruskeaa oli pituuksissa, juuri oli oman väristä ja latvat vaaleita (latvoissa oli alla vanhaa blondattua hiusta). Siinä vaiheessa tein virhearvioinnin ja kävin lähikaupasta hakemassa värinpoiston, jonka lykkäsin päähän. Tarkoitus oli van hieman kirkastaa väriä, mutta pituudetpa muuttuivatkin salamannopeasti kirkkaanoransseiksi &nbsp;::) Paniikissa lykkäsin perään elumenin ab6 koska se oli ainoa tuhkansävyinen, mikä mulla oli kotona (olen pahasti allerginen PPD:lle, joten kaupasta en voinut mennä hakemaan toista väriä) ja tottakai lopputulos oli se, että ne vanhat blondatut latvat muuttui pikimustiksi, oranssit pituudet vihreiksi ja juuret tuhkanharmaaksi &nbsp;;D
Joo, kiva kesätukka mulla siihen asti, kun uusi return tilaus saapuu, kaupan värinpoistoa en tähän tod uskalla laittaa ennenkuin uusi elumen on saatu välistä pois, sitten kai täytyy vain käräyttää värinpostolla niin vaaleaksi kuin mahdollista ja sekoitella sitten ab6 ab9 ja sv10 joku tuhkainen sävy. Ja taas kaduttaa NIIN paljon, että menin laittamaan sen värinpoiston, olisi vain kiltisti pitänyt malttaa odottaa uuden return-pullon saapumista (mun alkuperäinen tavoitehan oli siis palata omaan väriin, tuhkanvaaleaan, niin siinä taas kävi, kun ei malttanut, tukka pilalla ja hirveä värinpoistoprosessi edessä) &nbsp;:#)

Päivitys: laitoin tukkaan uudestaan ab6 niihin osiin, jotka olivat vihreänoransseja, ja sain kuin sainkin yllättävän tasaisen lopputuloksen, tosin aiiiivan liian tumman, joten asenteella "ei enää mitään menetettävää" päätin kokeilla, mitä ruokasooda-shampooseos saisi aikaan. Noh, se sai aikaan seuraavaa: väriä lähti paljon enemmän kuin odotin ja väri haalistui juurista ja pituuksista suunnilleen sellaiseksi kutosasteiseksi kylmäksi ruskeaksi, mikä tuon ab6 värin pitäisikin olla. Paitsi että...&nbsp; ;D ne latvat, jotka ovat siis aikoinaan olleet voimakkaasti vaalennetut, muuttuivat kirkkaanvioleteiksi&nbsp; ;D Oikeastaan ihan hauska lopputulos, tyydyn tähän toistaiseksi. Huomenna lähden taas kahdeksi viikoksi töihin (laivalle) kaukasi hiusväreistä, saas nähdä, minkäväriseksi tämä on muuttunut kun taas kotiudun&nbsp; :D
Viimeksi muokannut yennifer82, 25 Kesä 2013, 15:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jjonsku

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja Jjonsku »

Mistä tätä elumenia saa ostettua?? Kun en ainankaan pers Sittarista enkä Prismasta bongannut..
Vastaa Viestiin