Elumenin poisto

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

Onkos kenelläkään kokemusta Elumenin poistosta?
Itse olen kokeillu tuolla Elumen returnilla useita kertoja ja ei oikein tunnu lähtevän.
Tuolla Elumenin sivuilla oli juttua että ensin vois vaalennusaineella kokeilla ja sit käyttää tuota returnia.
Olisko kellään tästä kokemuksia?
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Omaa kokemustani on se, että Ellu, varsinkaan punaiset, ei lähde yleensä hiuksista helposti. Returnilla ei ainakaan koulu aikoina saatu oikeen minkäänlaista tulosta ja vaalennusaineella tuli yleensä lohenpunainen lopputulos. Itselläni lähti permiksellä, mutta ei sekään kovin suositeltava vaihtoehto ole ;D
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

eilen kokeilin ihan yhteen suortuvaan vaalennusaineella  ja tuli sellainen vaalea oranssi. tavoitteena olis saada värjättyä se tas Elumenin GB@9 tai BG@8 sävyllä. voinko sen siis tehdä ja peittääkö vai tarvitaanko enemmän vaalennusta?
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Mä tuohon ekaan kysymykseen vastaisin, returnista en tiedä, mutta olisin itse laittanut kaksi shokkisinistä raitaa tukkaani, ja punaista olisi pitänyt saada valkoiseksi. Vaalennusaineella sitten laitoin, ja kahdessa kerrassa vaaleni vaalean oranssiksi, eli todella huonosti (ennen ellua olisi riittänyt jo yksi vaalennus saamaan tarpeeksi blondin hiuksen). Noh, laitoin sitten niihin RR@all:ia, tuli ainakin ihan shokkipunaiset vauhtiraidat...  :)
Elisa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 540
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:30

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja Elisa »

Täälläkin sitten todistettiin tuon Returnin toimimattomuus. ::)

Tosiaan olen jo pitkään halunnut tukkaani luonnollisemman ja vaaleamman punasävyn. Nyt sitten hankin tuota Returnia siinä toivossa, että nykyinen sävy edes hiukan pehmenisi.

Tiesin, että tuon värinpoistajan teho on heikkoa, ja muutenkin sitä suositellaan käytettäväksi mielellään vastavärjättyyn Elluun, joten tähän jo voimakkaneesti jämähtäneeseen väriini päätin iskeä kiinni hieman pidemmällä vaikutusajalla; pidin tunnin (annoin lämpöä föönillä), joka on tuplasti Return-käsittelyn suositeltu maksimiaika.

No, tulos: Vaikutusaikana jonkin verran pigmenttejä valui Returnin mukana, mutta tukasta katsottuna väri ei näytä olevaan moksiskaan. Hiukset sen kun punertaa. :-\

Edit. Nyt hiusten kuivuttua huomasin, että latvat -jotka ovat altistuneet useille kestovärjäyksille aikoinaan- ovat haalistuneet sellaiseksi ihanaksi 9-asteiseksi kupariksi/kultakupariksi mitä olen takaa ajanutkin. Mutta koko tukkaani -erityisesti suurinta osaa, joka on "hapetevapaata", en varmastikaan tule millään saamaan haalistumaan yhtä paljon millään muulla kuin blondausaineella. :-\ (Alkaa jo himottaa hiusten räjäyttäminen vetyperoksidilla, vaikka niin olen päättänyt, ettei enää koskaan. ;D)

No, mutta kokeilen vielä toista Return-käsittelyä, jos nyt edes jotain pienen pientä vaikutusta olisi.
Viimeksi muokannut Elisa, 07 Elo 2006, 19:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

Jos päädyt tuohon värinpoistoon niin voin kertoa että niitä saat tehdä monta kertaa peräkkäin.
Itse taannoin halusin vaalean värini takaisin ja sainkin mutta tuloksena olikin sitten todella kuivat vaaleat hiukset, enkä ollut käyttänyt edes noita Pure-sävyjä jotka on hankalampi saada pois hiuksista.
Tosiaan tuosta Returnista ei paljon apua ollut.
Elisa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 540
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:30

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja Elisa »

Elisa kirjoitti: No, mutta kokeilen vielä toista Return-käsittelyä, jos nyt edes jotain pienen pientä vaikutusta olisi.
No uusin sitten heti samana iltana tuon Return-käsittelyn, mutta aine loppuikin aivan kesken (tukka taisi jo ensimmäisellä käsittelykerralla imaista lähes 200 ml ainetta!). Sain päähäni sitten työntää tukkaani Returnin jatkeeksi lukkoaine Lockia, joka - niin paradoksaalista kuin se ehkä joidenkin mielestä onkin - todellisuudessa on koostumukseltaan Elumen-väriä pois liottavaa.

Lockin tarkoitushan on liottaa tukasta heti alkuunsa värjäyksen jälkeen kaikki ylimääräiset "irto"pigmentit, (jotka irtoaisivat siis muutenkin, mutta vain hitaammin vähitellen pesuissa) joita varsinkin Pure-sävyistä jää runsaasti hiuksen pinnalle, kun Elumen on niin runsaspigmenttistä. Eli osittain voi siis olla ihan markkinointikikka tuo Lock, sen avulla asiakas saa mielikuvan haalistumattomasta hiusväristä, kun ei itse tarvitse nähdä niiden ylimääräisten pigmenttien irtoamista, kun niistä kunnolla kiinnittymättömistä ylimääräisistä väripigmenteistä hankkiudutaan eroon jo yhdellä istumalla siellä kampaajan tuolissa. ;)

No, annoin tuon Return-Lock-seoksen vaikuttaa hiuksissani jopa parisen tuntia, ja väriä irtoili vähintäänkin yhtä paljon kuin ensimmäiselläkin Return-käsittelykerralla. Saattoi olla, että tuo Lockin sotkeminen seokseen, jopa paransi tehoa! Ihmeitä nyt ei sitten kuitenkaan tapahtunut, hapettumaton ja umpinainen hius piti värin tiukasti entisellään, mutta ennen kestovärjätyistä latvoista (ainakin päälihiuksista) haalistui melko lailla sen värisiä, kuin olin halunnutkin. Lopputulos näissä latvoissa oli sitten sen näköistä, kuin niissä olisi ollut runsaasti hunajaisen sävyisiä aurinkoraitoja. Näytti hienolta :-*, mutta koska yläosa jäi entiselle tummuus- ja voimakkuusasteelleen, hipsin tänään sitten ostamaan marketista vaalentavaa kestoväriä (10.01) - nyt sitten annettiin periksi, lähes 2 vuotta oli jo viimeisestä kestoväristä  :P - ja nyt sain pohjan sitten sopivan pehmeäksi ja vaaleaksi, jotta voin toteuttaa tähän sen kauan kaipailemani vaalean kuparisävyn Elumenilla.  :D
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja -j- »

Minä sain elumenia vaalennettua kaupan värinpoistolla tarpeeksi raidoitusta varten. Omat hiukseni ovat tumman ruskeat ja värjätty moneen kertaan vv@all:lla ja rv@all:lla.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Elumenin vaikea pois saaminen on vaikuttanut mun päätökseeni merkittävästi olla ottamatta elumen väriä. Kukapa ei haluaisi värjätä hiuksiaan niitä lainkaan vahingoittamatta!
Ei siinä muuten mitään.. mutta kun oon vaihtamassa sävyä tosi usein, enkä pysty jäämään mihinkään väriin. Tosin vaaleaan en usko palaavani -ainakaan vuosiin- joten punaisesta ruskeaksi varmaan pääsee ihan ok, mitäs ruskeasta punaiseen..?
Kasvatan hiuksiani, joten värin kasvattaminen pois ei ole nyt mielekästä.
Nyt hingun punaisia ja kun punaiset sävyt tuppaa aina haalistumaan törkeää vauhtia, elumen houkuttaisi.
Jos alkaa tuleen kommentteja että ihmiset ON saanut värin pois ihan ok,
niin mikään ei enää estele mua :D
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Erykah
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 873
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:32

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja Erykah »

Mä olen suunnitellut tekeväni syntiä tukalleni ja yritän poistaa tätä ellua värinpoistolla. Vaikka punainen tukka on ihana, olen kyllästynyt jatkuvaan värjäämiseen ja juurikasvuun. Mulla kasvaa tukka aika nopeasti ja kun oma väri on niin vaalea, näyttää pää pälvikaljuisella jo parin viikon päästä värjäyksestä. Tavoitteena olisi siis saada vaaleampi lähellä omaa väriä oleva väri.

Elumenilla olen värjännyt useita kertoja, mutta joulun alla ottamani permanentti tavallaan nollasi tilanteen, kun kaikki väri lähti tukasta. Sen jälkeen olen laittanut elumenia koko tukkaan pari kertaa ja muuten pelkkää juurikasvua. Eniten tässä epäilyttää klassinen räjäytysyhdistelmä permanentti + vaalennus. Nyt tukassa on loivaa lainetta korvista alaspäin. Toisaalta polkkatukkakaan ei harmittaisi jos joutuu pätkäisemään tukan, ompahan sitten tervettä hiusta mitä kasvattaa. Toinen epäilys on, miten ellu lähtee juuresta, missä hiuksessa ei ole hapetekäsittelyjä alla.

Projektin ensimmäinen aste on haalistella tukkaa öljyillä ja syväputsareilla, sekä tehohoitaa latvoja. Sitten heitän värinpoiston päähän. Raportoin tuloksista sitten tänne. Myös vinkkejä operaatioon otetaan vastaan!

Edit. Ensimmäinen värinpoisto takana! Tukka on juuresta ja latvasta vaalea ja keskeltä vaaleanpunainen  ::) Uskoisin, että tuo keskikohta vaalenee seuraavalla värinpoistolla. Ihan valkoista tästä ei ole tarkoituskaan saada, sen verran vain vaaleampi että saan vaaleamman värin päälle.
Viimeksi muokannut Erykah, 12 Huhti 2008, 11:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paka-08

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja Paka-08 »

Elumenin hävitys on kyllä yhtä sotaa  >:( Parhaaksi  keinoksi olen todennut tämän sarjan:  Elumen Return =>Värinpoisto miedolla hapetteella ( 3% tai 4 %) + pitkä vaikutusaika => Return =>Mieto värinpoisto+pitkä vaikutusaika=> ja riippuen halutusta tuloksesta taas Return tai mieto värinpoisto. Kun halusin punaisuutta pois niin tein värinpoiston vihreän Matrix Colorgraphicsin kanssa (kuten tiedätte punaisen vastaväri on vihreä) Löytyy varmaan muiltakin valmistajilta näitä vastaväripigmentti aineita. Niin ja Returnin sekaan kans sitä Lockia myös kuten tiedätte sehän ei sitä väriä kiinnittä vaan liottaa pois.

Markettivärinpoistojen kanssa en lähtisi leikkimään ellei hapetteen voimakkuus ole varmasti tiedossa. Laimentaisin ainenkin sitä siten että puolet vettä (tai hoitoainetta) ja puolet siitä hapetteesta jos sen hapetteen voimakkuus on esim. 6 % mikä muistaakseni näissä markettiaineissa yleensä on värinpoistojen kohdalla. Tuon prosessin jälkeen hiukset tuntuivat vielä olevan hyvässä kunnossa eivätkä pahemmin katkeilleet. Return toimii tosiaan parhaiten vasta sen värinpoiston jälkeen. Jos haluaa niin pistää vaikka sitä returnia koko yöksi päähän kunhan muistaa laittaa jonkin sopivan tiukan myssyn päähän ettei pääse valumaan mitään. Koska tuo return värjää sitten kun siihen on liuennut niitä elumen pigmenttejä. Huomasin sen kun huuhtelin pois ja tarttui kaakeliin vaikka väriä en käyttänyt vaan pelkästään sitä returnia.
QueenOfWinter
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 328
Liittynyt: 09 Maalis 2007, 12:17

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja QueenOfWinter »

Vähän mietin että pitäisiköhän lähteä tähän taisteluun, eli ellun poistoon. Tekisi mieli katsoa miltä näytän omalla värilläni, joka on todella vaalea. Nyt on kuitenkin punaisella ellulla värjätyt. Hiukseni ovat nyt todella lyhyet, joten ei olisi ilmeisesti niin paha työ edessä?

No niin, yksi värinpoisto takana ja toinen vaikuttamassa. Ekan jälkeen lähti väriä aika reippaasti, tuli todella kirkkaanpunainen, lähes oranssi. Katsotaan mitä tokalla kerralla tapahtuu.
Viimeksi muokannut QueenOfWinter, 12 Kesä 2009, 20:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
leeinsane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 412
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 21:08

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja leeinsane »

Minä oon ihan ton kirkkaimman punaisen vaalennellut aikoinaan oljenkeltaiseksi parilla kaupan valkaisuaineella. Hiukset kärsii julmetusti, mutta lähtee värikin. Mulla on kans nyt punasessa ellussa niin hirvee juuris, mutta ei oo rahaa mennä värjään kun jäin työttömäksi. :/ Kamalan näkönen juurikasvu. :-X
QueenOfWinter
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 328
Liittynyt: 09 Maalis 2007, 12:17

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja QueenOfWinter »

^ Mitä ainetta käytit? Mikä merkki? Mulla on nyt viides värinpoisto menossa ja vielä ollaan hyvin oranssissa. Lähteeköhän tämä ikinä pois?  ;D
QueenOfWinter
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 328
Liittynyt: 09 Maalis 2007, 12:17

Vs: Elumenin poisto

Viesti Kirjoittaja QueenOfWinter »

Nyt on takana kahdeksan värinpoistoa ja yksi raidoitus. Hiukset ovat ihme kyllä vielä päässä ja vain latvat ovat hieman kuivat. Tässäpä lopputulos:
Kuva

Varoittava esimerkki siitä, kuinka vaikeaa elumenin poisto on.

Vastaa Viestiin