Sivu 1/1

Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 30 Touko 2006, 09:47
Kirjoittaja kosmetiikkafriikki
Saan latvani näyttämään ihan ok:lta, kun laitan jätettävää hoitista ja annan kuivua itsekseen, mut joskus, kun haluan suoristaa hiukseni föönillä ja suoristusraudoilla, seuraa katastrofi... Latvat näyttävät ihan kamalilta... Käytän AC:n Perfect Endingsiä ja Matrixin Glowtrixiä, mut ei ne tunnu auttavan. Missä teen virheen? Olen kyllä ajatellut, et täytyis mennä leikkauttaan kaikkein huonoimmat haivenet pois, mut pelkään, että on vain lyhytaikainen apu...

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 30 Touko 2006, 11:03
Kirjoittaja Prisku
Minusta taas tuntuu,että nuo latvahoidot sun muut on lyhytaikainen apu,ja leikata kannattaisi.Mutta empä ole kampaaja..

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 30 Touko 2006, 12:54
Kirjoittaja calypso
Prisku kirjoitti: Minusta taas tuntuu,että nuo latvahoidot sun muut on lyhytaikainen apu,ja leikata kannattaisi.Mutta empä ole kampaaja..
Minä käsitän latvahoidot ja latvasuojat ennaltaehkäisevänä apuna. Kun muistaa säännöllisesti käyttää niin saksiin ei tarvitse kajota niin usein kun latvat pysyvät hyvässä kunnossa. Sama juttu jätettävien suihkeiden kanssa, enää ei tulisi mieleenkään edes harjata tukkaa ilman Miracle Mistia tai vastaavaa  :D

Mutta luulempa illusion&dream, ettei sinun tilanteessasi auta kuin pätkäistä latvoista huonokuntoiset ja hapertuneet kohdat pois (näkemättä hankala arvioida, mutta itselläni oli talvella samanlainen tilanne).
Leikkauksen jälkeen kun muistaa käyttää säännöllisesti jätettäviä hoitoja ja latvasuojaa niin latvat pysyvät pitempään hyväkuntoisina, näin ainakin minulla  :)

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 30 Touko 2006, 17:33
Kirjoittaja rolla
Mä kuulun niihin, joilla ei tehoa mitkään latvahoidot. Vaikka käyttäisi sen 3-4 kuukautta, niin latvat ovat kamalan näköiset. Eli vain sakset tehoavat.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 31 Touko 2006, 11:29
Kirjoittaja Prisku
No sama juttu se on minullakin,että muutaman viikon pysyy tukka hyvässä kunnossa,mutta sitten on ihan koppuraa latvat.Vaikka käytä hoitoaineen lisäksi latvasuojaa ja kaikenlaista hoitomuotovaahtoa ja suihketta (en kyllä yhtäaikaa).

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 31 Touko 2006, 11:36
Kirjoittaja ~vail~
Mulla on kuivahtanut vanha permanentti (2004) hiuslatvoissa, joka sai latvat tosi rajusti hapsottamaan ennen "parempiin tuotteisiin" siirtymistä. Hiukset oli päistään ihan rahisevat, terävät koskettaessa :(

Kunnon hoitoaineet ja tehohoidot vähensi kovasti hiusten kuivuutta ja latvat tulivat pehmeiksi. Erityiskiitoksen annan Redkenin All Soft Soft Ends - silikonisuojalle, joka sai hiukset silkkisiksi tahmaamatta niitä. Samoin L'Anzan Hair Repair -sarjan Leave-in Protector tuo jämäkkyyttä  hiuksiin, aivan unelmatuote :-*

Kampaamokäynnin jälkeen hiukset on tasan seuraavaan pesuun tosi terveen  näköiset (kun näin omasta päästäni puhun) ja sitten tuntuu että pesun jälkeen on aivan sama tilanne - siloisuus on tiessään, kärjet kuivat kuin mikäkin ja äkkiä hätiin vakiaineet :-\

Öljyhoito latvoihin ennen shampoopesua (pariksi tunniksi pussin alle hautumaan) tuo tosi ihanan sileyden, viime aikoina on jäänyt mulla tuo SE:kin käyttämättä rosmariini- ja pähkinäöljyn ansiosta. Hiukset tuntuu jo pesussa hyvältä eikä tule tunnetta että tarvitsee kääriä ne nopeasti silikoniin ennenkuin kosteus haihtuu... Öljyhoitoa (ruokaöljy [pähkinä tahmaa vähiten] käsissä lämmitettynä) suosittelen kokeilemaan, ennenkuin alistuu saksille :)

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 31 Touko 2006, 12:26
Kirjoittaja Todia
~vail~ kirjoitti: Öljyhoito latvoihin ennen shampoopesua (pariksi tunniksi pussin alle hautumaan) tuo tosi ihanan sileyden, viime aikoina on jäänyt mulla tuo SE:kin käyttämättä rosmariini- ja pähkinäöljyn ansiosta. Hiukset tuntuu jo pesussa hyvältä eikä tule tunnetta että tarvitsee kääriä ne nopeasti silikoniin ennenkuin kosteus haihtuu... Öljyhoitoa (ruokaöljy [pähkinä tahmaa vähiten] käsissä lämmitettynä) suosittelen kokeilemaan, ennenkuin alistuu saksille :)
komppaan vailia... ;)
nytkin on öljyä päässä. usein teen niin, että laitan pesupäivänä (pesen illalla) jo aamulla oliiviöljyä latvoihin ja pituuksiin, ja sitten kierrän nutturalle. mahdollisesti vielä liina päähän, niin öljyä ei huomaa ollenkaan. tuo rosmariini tuo vielä ihana tuoksua!!
vinkkinä vaan huomautan, että öljy tuo, itselläni ainakin, parhaimman lopputuloksen, jos sitä ei työnnä kuiviin hiuksiin. itse kostutan ja hipaisen vähän hoitista hiuksiin ennen öljyä! näinhän homma toimii myös ihoöljyjen yms. kanssa; suositellaan laitettavaksi kostealle iholle, jotta öljy ikäänkuin sitoo kosteuden ihoon/tukkaan.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 31 Touko 2006, 12:32
Kirjoittaja Annika
Todia kirjoitti: vinkkinä vaan huomautan, että öljy tuo, itselläni ainakin, parhaimman lopputuloksen, jos sitä ei työnnä kuiviin hiuksiin. itse kostutan ja hipaisen vähän hoitista hiuksiin ennen öljyä! näinhän homma toimii myös ihoöljyjen yms. kanssa; suositellaan laitettavaksi kostealle iholle, jotta öljy ikäänkuin sitoo kosteuden ihoon/tukkaan.
Öljyä käytän myös minä säännöllisesti tukkaan, ja kosteuttamiseen välillä öljyn ja veden sekoitusta suihkepullossa. Auttaa yleensä hyvin kuiviin latvoihin/ pituuksiin, eikä tarvitse erikseen kostutella tukkaa ja hieroa öljyä. Kuiviin hiuksiin öljy tosiaan ei tee mitään, mutta kosteissa ja jos on vaikka vähän hoitista niin tulos on aivan eri.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 31 Touko 2006, 16:23
Kirjoittaja Huuhkaja
Hamppulatvat ja kaksihaaraiset olivat minulle ennen hirveä ongelma, mutta nykyään käyn 6 viikon välein kampaajalla ottamassa öljykuurin, joka pitää kaksihaaraiset loitolla ja latvat hyvännäköisinä. Mitään latvasuojia en sen lisäksi käytä ja hyvin menee.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 31 Touko 2006, 16:28
Kirjoittaja rolla
Enpä ole tajunnut öljyä kokeilla latvoihin, pitää testata. Olen vaan päänahkaan hieronnut.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 31 Touko 2006, 16:36
Kirjoittaja kosmetiikkafriikki
Kiitos vinkeistä  :) Kyllähän mä tiedän, että latvojeni kunto on suurimmaks osaks omaa syytäni... Eli ei auta ku leikkuuttaa räjähtäneet osat pois ja alkaa jäljelle jääneitä kohtelemaan hellemmällä kädellä... Ei enää permiksiä ja ultrablondi-lookia  :P

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 31 Touko 2006, 16:46
Kirjoittaja Vivi
Mulla on noi öljyt melkeinpä hiustenhoidon kulmakivi.  :P Ennen käytin oliivia tai rypsiä. Nyt ostin kookosta ja se on kyllä ehdottomasti paras. Huuhtoutuu helpommin ja tuntuu tehoavankin hyvin. Laitan pääasiassa ennen pesua öljyhoitona, mutta nyt kokeilin laittaa tota kookosta pikkutipan jätettävänä ja taitaa toimia siinäkin.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 31 Touko 2006, 19:26
Kirjoittaja Suomineito
Tietäisikö kukaan jotain silikonitonta hyvää latvasuojaa kuiville latvoille? Minulla on paljon jätettäviä hoitoaineita joita käytän enimmäkseen latvasuojina, mutta kaikissa taitaa olla silikonia (paitsi joissain suihkeissa jotka ei oikein tehoa mulle). Haluaisin aina välillä pitää useamman päivän ilman silikonia tukassani.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 31 Touko 2006, 19:32
Kirjoittaja Hermione
Suomineito kirjoitti: Tietäisikö kukaan jotain silikonitonta hyvää latvasuojaa kuiville latvoille? Minulla on paljon jätettäviä hoitoaineita joita käytän enimmäkseen latvasuojina, mutta kaikissa taitaa olla silikonia (paitsi joissain suihkeissa jotka ei oikein tehoa mulle). Haluaisin aina välillä pitää useamman päivän ilman silikonia tukassani.
Latvasuojissa on sitä silikonia juuri sen takia, että se oikeasti suojaa latvoja. Jollain merkillä oli/on silikoniton latvahoito, mutta en nyt juuri muista mikä se oli. Anyone? Joku hoitava, silikoniton jätettäväkin tekee varmasti tässä tapauksessa tehtävänsä, siis hoitaa. Enpä kyllä ole törmännyt niin tuhtiin jätettävään ilman silikoneja, että mun latvat saisi kuntoon. Silikoni on ainut pelastukseni ja ylipäätään mahdollisuus, jos haluaa sileät latvat.

Sillon tällöin sivelen pari tippaa Monoï-öljyä latvoihin. Saavat kivasti kiiltoa ja väliaikaista pehmeyttäkin. Tämäkin voisi olla yksi vaihtoehto. Oikea hoitoteho on kyllä mitäänsanomaton.

EDIT: Yhtäkkiä tuli mieleen, että LC2:lla oli/on silariton latvahoito!

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 31 Touko 2006, 19:42
Kirjoittaja heijji
Mullakin oli latvojen kuivuusongelmia ennen, mutta ei enää sen jälkeen kun olen alkanut käyttämään ALtimaa jätettävänä ja vielä päälle vähän Bonacuren latvasuojaa  :-* Viimeksi oon tasoittanu latvoja puolisen vuotta sitten ja ne on vieläkin ihan hyvässä kunnossa.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 31 Touko 2006, 20:24
Kirjoittaja Suomineito
Hermione kirjoitti: Latvasuojissa on sitä silikonia juuri sen takia, että se oikeasti suojaa latvoja. Jollain merkillä oli/on silikoniton latvahoito, mutta en nyt juuri muista mikä se oli. Anyone? Joku hoitava, silikoniton jätettäväkin tekee varmasti tässä tapauksessa tehtävänsä, siis hoitaa. Enpä kyllä ole törmännyt niin tuhtiin jätettävään ilman silikoneja, että mun latvat saisi kuntoon. Silikoni on ainut pelastukseni ja ylipäätään mahdollisuus, jos haluaa sileät latvat.

Sillon tällöin sivelen pari tippaa Monoï-öljyä latvoihin. Saavat kivasti kiiltoa ja väliaikaista pehmeyttäkin. Tämäkin voisi olla yksi vaihtoehto. Oikea hoitoteho on kyllä mitäänsanomaton.

EDIT: Yhtäkkiä tuli mieleen, että LC2:lla oli/on silariton latvahoito!
OK, olen itsekin huomannut että silikonilliset hoitoaineet toimii paremmin latvoihin, ja suojaa niitä tosi hyvin. Pitää varmaan kuitenkin kokeilla tuota silikonitontakin joskus!

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 31 Touko 2006, 21:49
Kirjoittaja Luomo
Suomineito kirjoitti: Tietäisikö kukaan jotain silikonitonta hyvää latvasuojaa kuiville latvoille? Minulla on paljon jätettäviä hoitoaineita joita käytän enimmäkseen latvasuojina, mutta kaikissa taitaa olla silikonia (paitsi joissain suihkeissa jotka ei oikein tehoa mulle).
Täällä on saanut paljon kehuja Phyto 9 jätettävä hoitoaine ultra-kuiville hiuksille. Ei siis tämäkään varsinaisesti latvasuoja vaan jätettävä.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 05 Kesä 2006, 10:03
Kirjoittaja Supervixen
~vail~ kirjoitti: Öljyhoito latvoihin ennen shampoopesua (pariksi tunniksi pussin alle hautumaan) tuo tosi ihanan sileyden, viime aikoina on jäänyt mulla tuo SE:kin käyttämättä rosmariini- ja pähkinäöljyn ansiosta. Hiukset tuntuu jo pesussa hyvältä eikä tule tunnetta että tarvitsee kääriä ne nopeasti silikoniin ennenkuin kosteus haihtuu... Öljyhoitoa (ruokaöljy [pähkinä tahmaa vähiten] käsissä lämmitettynä) suosittelen kokeilemaan, ennenkuin alistuu saksille :)
Siis ruokaöljyä hiuksiin? Kertokaa lisää! Mistä löytää pähkinä- ja rosmariiniöljyä? En ole tiennytkään että ruokaöljy toimii hiuksissa. Mitä eroa eri öjyillä; rypsi, oliivi, auringonkukka jne?

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 06 Kesä 2006, 08:47
Kirjoittaja Vivi
Supervixen kirjoitti: Siis ruokaöljyä hiuksiin? Kertokaa lisää! Mistä löytää pähkinä- ja rosmariiniöljyä? En ole tiennytkään että ruokaöljy toimii hiuksissa. Mitä eroa eri öjyillä; rypsi, oliivi, auringonkukka jne?
Rosmariiniöljyon eteeristä öljyä jota löytää luontaistuotekaupasta. Pähkinäöljyä en ole kokeillut.
Hiukan eroa noissa öljyissä kuitenkin on, huuhtoutuvuudessa ja tehossakin. Kookosöljy on paras mitä olen kokeillut juuri noiden seikkojen takia. Jos sitä laittaa kohtuudella niin ei tarvitse erikseen pestä latvoja, lähtee samalla kun pesee päänahan. Oliivi ja rypsi ainakin vaatii tehokkaampaa pesemistä, mikä ehkä osaltaan vie tehoa. Mutta voi noillakin ekaksi kokeilla, jos kaapista löytyy että toimiiko itsellä ja sitten vaikka ostaa jotain ihan hiuksia varten.


Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 06 Kesä 2006, 13:09
Kirjoittaja Ishamael
Ja minä olen käyttänyt öljyjä hoitoaineeseen sekoitettuna.
Aika reipastakin sekoitussuhdetta voi käyttää, puolet öljyä ja puolet hoitoainetta tai 1/3 öljyä ja 2/3 hoitsikkaa.

Hoitoaine emulgoi öljyn, ja öljy muuttuu silloin siis ihan vesiliukoiseksi ja imeytyy hyvin hoitoaineen mukana hiukseen.
Eräs ehkä parhaista hoitoehoista mitä olen saanut oli aikoinaan kun sekoittelin sebastianin 2+3 nimistä rekkua pulet ja puolet öljyyn.
Rekku jätti yksinään liian karheaksi hiukset, ja ainetta oli vielä kaksi litran purkkia, mutta tällä sekoittelulla ne meni kyllä sitten alta aikayksikön.
Ainakin henkilökohtaisesti tykkään huomattavasti enemmän öljyn ja HA:n sekoituksesta, kuin pelkästä raa'asta ölystä hiuksiin laitettuna ennen pesua.
Tuntuu että se on yhtä tyhjän kanssa kun hiukset joutuu kuitenkin pesemään after all ja suurin osa vaikutuksesta lähtee shampoon mukana.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 06 Kesä 2006, 18:12
Kirjoittaja Todia
mitä öljyä olet käyttänyt, ishmael? eilen katselin ruohonjuuressa avokadoöljyä, maksoi noin 10 euroa. onko kukaan testannut?

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 06 Kesä 2006, 20:09
Kirjoittaja Ishamael
Ihan öljy kuin öljy, kokeilemalla löytäisi varmasti parhaimman cocktailin, mutta minä olen käyttänyt ihan rypsi, rapsi ja auringonkukkaöljyä.
Ymmärtääkseni kylmäpuristettu oliiviiöly ns virgin oil olisi parhaimpia hiuksille sopivia öljyjä, sitä pitäisi kokeilla mutta on aina jäänyt ostamatta.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 07 Kesä 2006, 11:19
Kirjoittaja Supervixen
^ Juuri eilen luin lounastauolla jostain ruotsalaista kauneuslehteä jossa kirjoitettiin oliiviöljyn hyvästä vaikutuksesta hiuspohjaan ja hiuksiin. Suositeltiin hieromaan kerran viikossa hiuspohjaan ja pituuksiin ja antaa vaikuttaa hetken. Sitten pesu ja hoitoaine normaalisti. En tiedä mutta minua vaan edelleen arveluttaa toi ruokaöljyn pistäminen päähän mutta kai se on uskottava että se hyvää tekee kun Juures-gurut ja kauneuslehdetkin niin sanoo... :) Saa nähdä milloin uskaltaa kokeilla.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 07 Kesä 2006, 11:43
Kirjoittaja ~vail~
Mä oon kokeillut neitsyt-oliiviöljyä, rypsiöljyä ja pähkinäöljyä, joista viimeisimmästä tykkään eniten koska se lähtee aika kiltisti yhdellä päänahan vaahdotuksella (kuten Vivi mainitsi kookoksesta - ei tarvitse vaahdottaa latvoja erikseen) ja kuitenkin jättää selvät vaikutukset jälkeensä.

Plussaa pähkinäöljyssä on myös se tuoksu - ei mikään härski rasva vaan tosiaan pehmeä pähkinä. Ei tule ikäviä mielleyhtymiä, mikäli Supervixenkin niitä pelkäät ;) Eteerisillä öljyillä saa kyllä minkä tahansa peruspohjana käyttämänsä ruokaöljyn tuoksun tehokkaasti piiloon mikäli niitä laittaa - ja tietenkin kyseisen yrtin tehoja, ja niitähän noi L'Anzat ja muutkin tuotteissaan hyväksikäyttää vaikkakin säilöntäaineilla kyllästettynä.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 07 Kesä 2006, 12:01
Kirjoittaja Penny
Jojobaöljyähän ainakin HS:lla suositeltiin (löytyy mm. luontaistuotekaupoista). Ja esim. Nexxuksen Botanoilihan moni taitaa käyttää.

Vastoin "lakia" pari HS-öljykeskustelulinkkiä: ;)
http://www.hairstore.fi/bbs/http://loca ... 49;start=0
http://www.hairstore.fi/bbs/http://loca ... eadid=1468

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 07 Kesä 2006, 15:01
Kirjoittaja Jonsu
Minä en uskalla toiste laittaa oliiviöljyä hiuksiin. Jämähti ihan täysin tukkaan kiinni, varsinkin kuiviin kohtiin. Pesin illalla 3 kertaa hiukset ja silti näyttivät likaisilta. Aamulla taas kaksi vaahdotusta ja vasta sueraavan illan pesussa tuntui että kaikki öljy oli pois.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 07 Kesä 2006, 20:50
Kirjoittaja Triina
Kiehtoisi latvojen hautominen öljyllä, mutta en taida uskaltaa... tapanani on sormeilla hiuksia ihan liikaa, joten pienikin määrä öljyä olisi saman tien levinnyt koko päähän tehden rasvaisen näköiseksi.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 07 Kesä 2006, 21:34
Kirjoittaja Daniela
Mä olen kanssa pari kertaa laittanut oliiviöljyä hiuksiin ja saa kyllä kovasti pestä sen jälkeen ettei jäisi rasvaisen oloiseksi hiukset sekä pahanhajuisiksi  :-\

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 07 Kesä 2006, 21:49
Kirjoittaja pinkfrank
Hmm, mun hiukset mahtaa olla sit tosi huokoiset, kun en saa sitä öljyä jäämään sitten millään hiuksiin kiinni... Oliiviöljy-muhimisten jälkeen hiukset lähtee ihan putipuhtaaksi pelkällä CO-pesullakin...  ::)

Kerran laitoin oliiviöljyä latvoihin "kiiltotipoiksi", lorahti vähän liikaa että näytti pikkuisen likasilta. Noh, kun kiire oli niin lähdin silti liikenteeseen, ja kun illalla pääsin kotiin oli kaikki öljy imeytyny hiuksiin, siis oli ihan puhtaat  ::) Outo ajatella, että joku ei saa sitä öljyä pois hiuksistaan  ;D

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 07 Kesä 2006, 23:05
Kirjoittaja Annika
pinkfrank kirjoitti: Kerran laitoin oliiviöljyä latvoihin "kiiltotipoiksi", lorahti vähän liikaa että näytti pikkuisen likasilta. Noh, kun kiire oli niin lähdin silti liikenteeseen, ja kun illalla pääsin kotiin oli kaikki öljy imeytyny hiuksiin, siis oli ihan puhtaat  ::) Outo ajatella, että joku ei saa sitä öljyä pois hiuksistaan  ;D
Mulla käy samanlainen ilmiö noiden latvojen kanssa, noin 1-3 senttiä pisintä latvaa imee öljyn aivan kokonaan, koska sinne sen hieron pääasiassa, ja muualle erehtynyt öljy taas kyllä näkyy tukassa. Ja kun lähtisikin pelkällä hoitoaineella pois, mutta ei. Pitää koettaa Ishamaelin vinkkiä sekoittaa öljyä hoitoaineeseen, sitä en ole koskaan hoksannut vaikka tuolla litkulla läträänkin päivittäin. Saattaisi tulla prempi tulos kuin nykyisillä metodeilla, kun ei ole tarpeeksi aikaa istuttaa öljyä päässä kuten ennen.

Jos öljyhoitoa mielii tehdä ja tuntuu ettei lähde pois pesemällä, niin kannattaa varmaan ajankohdaksi valita viikonloppu tai aika, jolloin ei ole menoja. Viimeinen päivä todella rasvaisen oloisilla hiuksilla tosin saattaa olla aika epämiellyttävä, mutta paremmat tehot siitä saa irti kuin hankaamalla hiuksista sh&ha-aineilla öljyä pois tukasta. Itse olen huomannut, että öljy kanssa jonkin verran imeytyy hiukseen pidemmällä aikavälillä, vaikka suurin osa siitä edelleen jää pintaan.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 08 Kesä 2006, 20:07
Kirjoittaja Nove
Oli pakko munkin testata, vaikka olikin kunnon kauhuskenaariot mielessä parin epäonnistuneen oliiviöljykokeilun takia...

Sekoittelin vehnänalkio-, manteli- ja rosmariiniöljyä ja annoin vaikuttaa parisen tuntia ennen MOPin Hydratingillä pesua. Pesun jälkeen laitoin pelkkää Tigin Moisture Maniac-hoitista, joka yleensä tekee yksistään ihan kamalat hiukset, mutta ihmetykseksi hiukset vetikin ihan kiharaan ja tuntuu nyt tosi sileiltä. Tässä päässä tuon saa aikaan hyvin harvat hoitoaineet, joten hiukset tais tykätä oikein kunnolla noista öljyistä. Öljy lähti myös tosi hyvin irti ihan yhdellä vaahdotuksella, eikä mitään hajujakaan jäänyt.

Käytän kyllä varmasti öljyjä jatkossakin, jos niillä saa jopa näistä hamppulatvoista sileät ja pehmeät  :)

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 08 Kesä 2006, 20:48
Kirjoittaja kosmetiikkafriikki
Kai se on sitten minunkin öljyä kokeiltava  :) Kyllä kiinnostukseni heräsi tämän keskustelun perusteella  :D

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 08 Kesä 2006, 21:50
Kirjoittaja kosmetiikkafriikki
Mites muuten se perinteinen XZ:n öljyhoito? Sopiiko tähän tarkoitukseen vai onko sama, että heittäis rahansa kankkulan kaivoon...?

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 08 Kesä 2006, 22:00
Kirjoittaja calypso
illusion&dream kirjoitti: Mites muuten se perinteinen XZ:n öljyhoito? Sopiiko tähän tarkoitukseen vai onko sama, että heittäis rahansa kankkulan kaivoon...?
Se muistaakseni sisältää alkoholia (alcohol denat) joka ainakin minun tukkaani vain kuivattaa entisestään  :-\

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 08 Kesä 2006, 22:02
Kirjoittaja rolla
Toimiskohan xz:n öljy rekkuun sekoitettuna vai onko parempi heittää xz roskiin ja ottaa jääkaapista rypsiöljyä?

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 09 Kesä 2006, 07:58
Kirjoittaja Hermione
Testasin eilen pesussa Monoï-öljyä ja Frantsilan Yrttihoitoainetta yhdessä (kerrassaan mielenkiintoinen tuoksuyhdistelmä). Annoin vaikuttaa n. 5 minuuttia. Tuli todella pehmeät latvat  :-* Jää tämä kyllä vakinaiseen käyttöön. Täytyy vaan ehkä tehdä joku valmis sekoitus johonkin tyhjään purkkiin, Monoï-pullo ei ole niitä käytännöllisempiä suihkussa  ::)

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 15 Kesä 2006, 09:38
Kirjoittaja Supervixen
Noniin, nyt on sitten mullakin ensimmäinen ruokaöljykokeilu takana. Sekoitin rypsiöljyä BC:n Repair Rescue -hoitsikkaan ja annoin vaikuttaa noin tunnin. Shampoopesussa tuntui ettei öljystä ollut tietoakaan, mutta hiusten kuivuttua pituuksissa tuntuu selvä öljymäinen "kalvo" (ja haiskahtaa aika voimakkaasti rypsille...!). Hiukset ei kyllä muuten tunnu mitenkään erilaisilta, eivät pehmeämmiltä tai kosteutetuilta. Seuraavaksi kokeilen oliiviöljyä.

Tyhmä kysymys, mutta mitä noiden öljyjen itse asiassa ois tarkoitus tehdä hiukselle...? Eihän niissä mitään kosteuttavia tai rakentavia aineita ole...?

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 15 Kesä 2006, 14:56
Kirjoittaja Tiizku
Eikös öljyt sido kosteutta hiukseen tai jotain.Joku tietävämpi osaa vastata ehkä paremmin.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 15 Kesä 2006, 19:26
Kirjoittaja Ishamael
No periaatteessahan hiuksessa kuuluisi olla luonnostaan sen oma rasvakalvo.
Kaikki kovemmat käsittelyt kuten valentaminen, permis ja kestoväri liuttovat tämän luonnollisen öljyn taivaan tuuliin, eikä se enää palaudu, se on eriasia kuin päänahasta erittyvät rasva.

ELi periaatteessahan se palauttaa sitä luonnollista öljyisyyttä hiukseen.
Öljyhän pehmentää hiusta, tekee siitä joustavamman, pejmeämmän ja kiiltävämmän.
Sitä voisi hyvin verrata kuolleen nahan, kuten vaikka kuivuneen vanhan nahkatakin öljyämiseen.
Karheasta, kovasta ja kiillottomasta takista tulee aivan erilainen, vaikutus on melko pitkälti sama myös hiuksessa.

Öljyhän ei käsittääkseni kuitenkaan ole sinällään kosteuttava aine -> kosteuden sitoja/hydroskooppinen/ humektantti eli ei itse sinällään kosteuta, mutta auttaa kylläkin kosteuden säilymistä.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 15 Kesä 2006, 21:09
Kirjoittaja Annika
Ishamaelilta tulikin faktat, öljy tosiaan ei ole mikään kosteuttava aine mutta luo tukkaan sellaista illuusiota. En tiedä väitteeni todenperäisyydestä mitään, mutta käytännössä olen ollut huomaavinani että öljy myös kerrostuu ihan kiitettävästi tukkaan.
Joskus oli ongelmaa sen kanssa, että hiukset menivät aivan tajuttoman huonon näköisiksi ja tuntuisiksi aina tietyin väliajoin, ja epäilen sen johtuneen öljyn liiasta käytöstä jätettävänä. Nykyään kun aina silloin tällöin vaahdottaa miedolla shampoolla vähän pituuksia on se ongelma kadonnut oikeastaan kokonaan.

LHC:sen sivuilla moni sekoittaa öljyä veteen ja tekee siitä suihkittavan hoidon. Ihan kelpo yhdistelmä, käytän itse usein jos meinaan laittaa nutturan, tuntuvat hiukset pysyvän paremmin kiinni kun niissä on jotain ainetta. Mä myös tykkään öljyn tuoksusta hiuksissa. Yleensä shampoo ja hoitoaine kyllä peittää sitä ihan kiitettävästi, mutta musta se tuoksu ei ole ollenkaan paha.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 15 Kesä 2006, 21:44
Kirjoittaja KaroL
Ishamael kirjoitti: No periaatteessahan hiuksessa kuuluisi olla luonnostaan sen oma rasvakalvo.
Kaikki kovemmat käsittelyt kuten valentaminen, permis ja kestoväri liuttovat tämän luonnollisen öljyn taivaan tuuliin, eikä se enää palaudu, se on eriasia kuin päänahasta erittyvät rasva.
vaikuttaako shampoopesu tai öljyjen/hoitoaineiden pitäminen pitkiä aikoja päässä tuohon rasvakalvoon, vai vaan kovemmat käsittelyt?

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 17 Kesä 2006, 16:38
Kirjoittaja Ishamael
No tuosta en ole nähnyt ikinä mitään tutkimustuloksia, mutta veikkaisin ettei normaali eläminen ja hiusten käsitteleminen vie sitä mukanaan, vaan siihen tarvitaan voimakkaampia aineita.
Hoitoaineiden pitkät vaikutusajathan eivät ole hiukselle mitenkään haitaksi, päinvastoin, nehän voivat kuitenkin jopa uusia sitä kadonnutta rasvakalvoa ja suojelevat sitä kulumiselta.

Hiuksen oma rasva, hyaliini toimii liimana/sementtinä joka pitää hiussuomuja kiinni, ja pitää pinnan sileänä ja ehjänä.
Kun hyaliini alkaa hävitä käsittelyiden myötä, ei sitä voida yleensä enää palauttaa ja hius alkaa heikentyä ja avautua helpommin.
Tämä nyt ihan ohimennen tietona, tuli tässä samalla mieleen.
Vaikka jos en ihan väärin muista niin kerastasella taisi olla jokin shokkihoito resistance sarjassa, jolla uusittiin kadonnutta hyaliinia.

Hius voi mennä tosiaan elottoman ja raskaan näköiseksi jos siihen kerrostuu liikaa öljyä, ihan samalla tavalla kuin jos kerrostuu mitä tahansa likaa liikaa. Joten vaikka olisi kuivat hiusket, ja nitä öljyää ahkerasta, kannattaa ne putsata välillä kunnolla ettei hiuksista ala tulla rasvaisen ja kiillottoman näköiset.

En oikein ymmärrä tuota veden ja öljyn sekoittamista, mitä järkeä siinä oikein on, koska ne eivät kuitenkaan ikimaailmassa liuekene toisiinsa, öljy jää vain lillumaan veden pinnalle.
Jos haluaisin tehdä oman jätettävän, ainakin emulgoisin tuon öljyn veteen jollakin emulgaattorila, saisi homogeenisen seoksen ja öljyn pisarakoko pienentyisi huomattavasti->  hienojakoisempi öljy ja parempi imeytyvyys hiukseen.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 17 Kesä 2006, 17:17
Kirjoittaja Liisukka
Hm, OT, mutta mun käsittääkseni hyaliini ei ole rasvaa, vaan proteiinia. Se on peräisin hyaline membranesta joka ympäröi hiusnystyä. Hyaline membrane on tyvikalvo-niminen rakenne, joka on sidekudosta, eli lähinnä proteiinia. Vai olenko nyt väärässä  ???

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 18 Kesä 2006, 00:31
Kirjoittaja Annika
Ishamael kirjoitti: En oikein ymmärrä tuota veden ja öljyn sekoittamista, mitä järkeä siinä oikein on, koska ne eivät kuitenkaan ikimaailmassa liuekene toisiinsa, öljy jää vain lillumaan veden pinnalle.
Jos haluaisin tehdä oman jätettävän, ainakin emulgoisin tuon öljyn veteen jollakin emulgaattorila, saisi homogeenisen seoksen ja öljyn pisarakoko pienentyisi huomattavasti->  hienojakoisempi öljy ja parempi imeytyvyys hiukseen.
Ei ne sekoitukaan, ja sellaista yhdistelmää en mä ole saanut sellaiseksi, että se oikein toimisi jos hiuksia aikoo pitää auki. Ainoa hyöty mulle siitä on ollut hiusten raskaampi paino ja tietty jämäkkyys, jolloin näyttävät paremmilta kiinni ollessaan. Ilmeisesti jotkut kuitenkin käyttävät ihan basicjätettävän tavoin ja saavat yhdistelmän toimimaan.

Sellaisesta öljysumuttimesta, mitä käytetään esim. salaatteihin tulee todella hienojakoisen näköistä sumutusta, se ei varmaan toimisi yhtään paremmin? ;D Jos olisi sellainen itsellä himassa niin saattaisin kokeilla olisiko eroa sormin levittämiseen, vaikka eihän se sumutin kemiallisesti muuta öljyn rakennetta mitenkään. (tsori tampiolta kuulostava teksti, peruskemiakin on aivan nollassa).

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 18 Kesä 2006, 00:52
Kirjoittaja Vivi
Annika kirjoitti: Sellaisesta öljysumuttimesta, mitä käytetään esim. salaatteihin tulee todella hienojakoisen näköistä sumutusta, se ei varmaan toimisi yhtään paremmin? ;D 
Noi näyttää hyviltä, mutta on pirun kalliita, melkein 20 e.

Aika hienojakoisesti sen öljyn käytännössä saa, kun hieroo tipan käsiin (siis ihan tipan, niin että se kaikki oikeastaan levittyy jo niihin käsiin) ja sitten sivelee tukkaan. Tosi helposti sitä menee liikaa. Letin kanssa toimii parhaiten, silloin voi laittaa hiukan enemmänkin. Pysyy letti paremmin, eikä yksittäiset hiukset karkaile niin paljoa. (Jos käyttäisin jotain kampaksia, niin sitten niissäkin varmaan toimisi.)

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 18 Kesä 2006, 01:19
Kirjoittaja Annika
Vivi kirjoitti: 
Noi näyttää hyviltä, mutta on pirun kalliita, melkein 20 e.
Joo, en mä sentään ole aikeissa ostaa sellaista kun tuskin käyttöä löytyisi. ;D

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 18 Kesä 2006, 12:34
Kirjoittaja Hermione
Annika kirjoitti: LHC:sen sivuilla moni sekoittaa öljyä veteen ja tekee siitä suihkittavan hoidon. Ihan kelpo yhdistelmä, käytän itse usein jos meinaan laittaa nutturan, tuntuvat hiukset pysyvän paremmin kiinni kun niissä on jotain ainetta. Mä myös tykkään öljyn tuoksusta hiuksissa. Yleensä shampoo ja hoitoaine kyllä peittää sitä ihan kiitettävästi, mutta musta se tuoksu ei ole ollenkaan paha.
Ishamael kirjoitti: En oikein ymmärrä tuota veden ja öljyn sekoittamista, mitä järkeä siinä oikein on, koska ne eivät kuitenkaan ikimaailmassa liuekene toisiinsa, öljy jää vain lillumaan veden pinnalle.
Jos haluaisin tehdä oman jätettävän, ainakin emulgoisin tuon öljyn veteen jollakin emulgaattorila, saisi homogeenisen seoksen ja öljyn pisarakoko pienentyisi huomattavasti->  hienojakoisempi öljy ja parempi imeytyvyys hiukseen.
LHC:sta löytyvissä jätettävä-suihke-resepteissä, joita ainakin tosi moni siellä kehuu, on yleensä öljyn ja veden lisäksi jotain lempparihoitsikkaa (silikonitonta tietenkin ::)). Hoitoaine varmaankin toimii siis emulgaattorina tässä seoksessa. Korjatkaa, jos olen ihan hakoteillä!

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 18 Kesä 2006, 21:37
Kirjoittaja Ishamael
Liisukka kirjoitti: Hm, OT, mutta mun käsittääkseni hyaliini ei ole rasvaa, vaan proteiinia. Se on peräisin hyaline membranesta joka ympäröi hiusnystyä. Hyaline membrane on tyvikalvo-niminen rakenne, joka on sidekudosta, eli lähinnä proteiinia. Vai olenko nyt väärässä  ???
Paljon mahdollista, että minä muistin väärin. Muistelin hiuksen pinnan luonnollista rasvasuojaa, sekä hyaliinia joka niinikään kuluu käsittelyiden mukana.
Yritin tarkistella asiaa netistä, mutta hakutulokset antoivat vain iänkaiken vanhoja HS:n keskusteluja joissa hyaliinin arveltiin koostuvan rasvahapoista.
Mutta laitetaan nyt vielä lainaus:

...Äsh! Löysin erään opinnäytetyön nestistä jossa selitettiin hyaliini, mutta empäs lainaakkaan kun sivu kaatui nyt tällävälin  >:(

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 03 Heinä 2006, 13:53
Kirjoittaja Avena
No niin, meikäläisellä on nyt oliiviöljyt latvoissa (hoitoaineeseen sekoitettuna). Latvat ovat huonommassa kunnossa kuin koskaan, eikä niihin oikeasti varmaan auta mikään muu kuin sakset, mutta en haluaisi leikata keskellä kesää, koska latvat ehtivät kuitenkin hamppuuntua kesän aikana uudestaan esim. huonohkon mökkihiushoidon takia. Tämä öljykokeilu on vähän niin kuin tekohengitystä, että pärjäisin näiden latvojen kanssa vielä elokuuhun asti.


Edit. Pari tuntia oli öljy-hoitsikka-seos päässä, mutta en tiedä oliko sillä erityistä tehoa. Jos nyt oikein kuvittelee, niin ehkä hiukset ovat himpun verran paremman tuntuiset. Sekin saattaa johtua vain siitä, että luovuin vihdoin CE-vaahdon käytöstä, joka teki tukkani karheaksi ja pistin sen sijaan NG-jätettävää.  Mutta öljy lähti ihan hyvin pois, joten sellaista ongelmaa ei ainakaan ollut. Voisihan tuota joskus toistekin laittaa.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 15 Marras 2006, 15:51
Kirjoittaja Ulpu
Mä kauhistuin tuossa yks päivä, kun tajusin kuinka kuivat mun latvat on.  :-\ :-X  Ihan kun ne ois vaivihkaa kuivuneet ja kaksihaaraisia on vaikka kuinka.  :-[  Ehkäpä tämä pituuskin sen tekee, kun roikkuvat jo olkapäiden yli, joten kuluvatkin varmasti enemmän. Ja täytyy myöntää, etten ehkä ole tarpeeksi intensiivisesti hoitanutkaan.

Pitäisköhän munkin koittaa öljyllä hoitaa... Jätettävän/latvasuojan laitan aina pesun jälkeen enkä käsittele hiuksiani muuten kuin pidän kiinni ja harjaan kuivana. Nyt olisi tarkoitus varata aika latvojen leikkaukseenkin, joten sekin auttaa pääsemään eroon haaroittuneista.

Tuntuu, että sen jälkeen kun aloin pestä ja hoitaa Tigin Moisture Maniacilla, latvat ovat menneet huonommaksi...

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 15 Marras 2006, 16:25
Kirjoittaja Erykah
Mä taas just tajusin, että ensimmäiseen kertaan hiukset ei ole hamppua, vaikka leikkaamisesta on jo viitisen kuukautta. Eli on ollut jätettävien ja latvasuojien käytöstä, sekä yleensäkin paremmista tukka-aineista hyötyä  :)

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 15 Marras 2006, 20:17
Kirjoittaja shivaree
Miulla oli ennen etu- ja sivuhiuksissa ihan älyttömästi kaksi(kolmi-, neli, viisi-...)haaraisia, mutta kun lopetin Goldwellin Instant Silkin käytön latvasuojana ja vaihdoin Redkenin Soft Endsiin, niin kaksihaaraisia saa etsimällä etsiä. Ja vaikka leikkaankin hiuksia nykyään tosi harvoin, koska kasvatan niin latvat ovat pysyneet kunnossa.

Redken ei tosin ole tehostaan huolimatta miun mielestä käytössä kovin toimiva. Instant Silkillä tuli kiiltävämmät ja sileämmät latvat, Soft Ends tahmaa ja samentaa joskus. Redkenille kyllä propsit riittoisuudesta, ensimmäistä ja ainoaa pulloa käytellyt jo melkein vuoden!

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 16 Marras 2006, 10:26
Kirjoittaja Nuppu
Itselläni hamppuuntuneet latvat saa kätevästi piiloon pikku tipalla kookosöljyä!  ;) Sitä lämmittelen sormenpäissä ja levittelen niihin kohtiin, joissa pörröjä näkyy. Johan siliävät, ja vieläpä ilman silikonia! Toimii kuiviinkin hiuksiin levitettynä -  itselläni ne pörröt näkyvät vasta kuivissa hiuksissa. Jos märkiin hiuksiin levittelisin, joutuisin laittamaan öljyä kaikkialle. Mielestäni parempi keskittää hoito niihin latvoihin, jotka sitä oikeasti tarvitsevat.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 16 Marras 2006, 12:30
Kirjoittaja Penny
Erykah kirjoitti: Mä taas just tajusin, että ensimmäiseen kertaan hiukset ei ole hamppua, vaikka leikkaamisesta on jo viitisen kuukautta. Eli on ollut jätettävien ja latvasuojien käytöstä, sekä yleensäkin paremmista tukka-aineista hyötyä
Tästä tulikin mieleen, että tajusin myös joku kuukausi sitten, että kesä ei ollut kuivattanutkaan latvoja kuten yleensä käy väistämättä (huolimatta aineista ja jätettävistä), eikä kaksihaaraisia ollut lainkaan.

Syykin luultavasti selvisi, kävin nimittäin alkukesästä eri kampaajalla kun yleensä, ja hänellä oli tuolloin ihan ekstraterävät, juuri teroitetut sakset. Tiedän, koska kampaaja viilsi niillä saksilla leikatessaan vahingossa sormeensa melkoisen haavan, jota ei ole kuulemma koskaan aiemmin uran aikana tapahtunut... ja hänen mukaansa luonnonkiharaa/taipuisaa hiusta leikatessa on oltava todella terävät sakset, tai hius alkaa haaroittua nopeasti.

Noh, joskus kuukausi sitten palasin ruotuun ja kävin taas samassa paikassa kun ennenkin, jossa tasattiin vähän latvoja värin yhteydessä (vaikkeivät tarvinneetkaan leikkausta), ja nyt ne on TAAS alkaneet haaroittua ja kuivua. >:( Seuraavaksi varaan kyllä taatusti ajan sille teräväsaksiselle... siis jos se vielä uskaltaa ottaa vastaan. ;D

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 16 Marras 2006, 12:36
Kirjoittaja Nuppu
^ Kai sillä saksien terävyydellä sitten oikeastikin on merkitystä... Voi kun olisi niin tuttu kampaaja, että voisi kysäistä ennen kuin päästää sen leikkaamaan, että oletkos teroittanut sakset  ;)

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 16 Marras 2006, 12:40
Kirjoittaja Miracle
^Ja jos ei ole, niin sittn äkkiä karkuun  ;D Onhan niillä saksien terävyydellä tosi suuri vaikutus lopputulokseen. Samanhan huomaa ihan joka asiassa mitä leikkaa. Jos yrittää tylsillä saksilla leikata, niin lopputulos on aina huonompi kuin terävillä saksilla leikatessa, leikkasipa sitten mitä tahansa.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 16 Marras 2006, 12:48
Kirjoittaja Nuppu
^Miracle_ kirjoitti: Onhan niillä saksien terävyydellä tosi suuri vaikutus lopputulokseen. Samanhan huomaa ihan joka asiassa mitä leikkaa. Jos yrittää tylsillä saksilla leikata, niin lopputulos on aina huonompi kuin terävillä saksilla leikatessa, leikkasipa sitten mitä tahansa.
Eikä vain sen lopputuloksen (hyvyden ja siisteyden) kannalta, vaan siinäkin mielessä, että tylsät sakset ilmeisesti myös edesauttavat hiusten haaroittumista.

Kyllä mä muuten sen verran voisin mun kampaajalle sanoa, kun se itsekin aina voivottelee mun hiusten haaroittumista ja käskee ostaa silikonitippoja jne., niin voisin ihan "ohimennen" mainita, että muistan lukeneeni jostain, miten saksien tylsyyskin vaikuttaa haaroittumiseen. Tosin tuskinpa se siinä tilanteessakaan lähtisi niitä saksiaan teroittamaan, vaikka tajuaisikin vihjeen.

Mitenhän pitkälle hiukseen se haaroittuminen sitten voi jatkua? Tarkoitan, että eteneekö se siitä latvasta koko ajan vähän pidemmälle ja pidemmälle?  ???

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 16 Marras 2006, 13:22
Kirjoittaja salsa1
Nuppu kirjoitti: Itselläni hamppuuntuneet latvat saa kätevästi piiloon pikku tipalla kookosöljyä!  ;) Sitä lämmittelen sormenpäissä ja levittelen niihin kohtiin, joissa pörröjä näkyy. Johan siliävät, ja vieläpä ilman silikonia! Toimii kuiviinkin hiuksiin levitettynä -  itselläni ne pörröt näkyvät vasta kuivissa hiuksissa. Jos märkiin hiuksiin levittelisin, joutuisin laittamaan öljyä kaikkialle. Mielestäni parempi keskittää hoito niihin latvoihin, jotka sitä oikeasti tarvitsevat.
Tätä minäkin olen kokeillut.Hyvin toimii minunkin pitkiin hampuuntuneisiin huiksiin paitsi tahtoo mennä sit niin rasvaiseksi.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 16 Marras 2006, 13:24
Kirjoittaja Miracle
Mullakin menee joskus hiukset ällöttävän rasvaisiksi, jos laitan paljon jätettäviä. Vaikka laittaisin niitä ihan vaan latvoihin  ???. Tästä syystä pitääkin aina miettiä, että haluaako kärsiä hieman kuivista latvoista vai rasvaisista hiuksista.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 16 Marras 2006, 13:30
Kirjoittaja salsa1
^Miracle_ kirjoitti: Mullakin menee joskus hiukset ällöttävän rasvaisiksi, jos laitan paljon jätettäviä. Vaikka laittaisin niitä ihan vaan latvoihin  ???. Tästä syystä pitääkin aina miettiä, että haluaako kärsiä hieman kuivista latvoista vai rasvaisista hiuksista.
Kyllä tuo kookosöljy sinänsä tepsii,mutta samalla huikset on sit tahmeat ja se kookoshaju ei oikein ole sekään niin hyvä.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 16 Marras 2006, 13:34
Kirjoittaja salsa1
Niin vielä "miracle",mitä jätettäviä käytät latvoihin? On mullakin ne terävät sakset :D,mutta koitan jättää valiin.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 16 Marras 2006, 13:34
Kirjoittaja Miracle
^Jos hajusta ei tykkää kannattaa ostaa separoitua öljyä. Sen ei pitäisi tuoksua juuri millekään. Taitaa tosin olla hieman kalliimpaa, mutta tuskin siinä kovin huima hintaero on.

Mulla jätettävät vaihtelee ihan mielen mukaan. Joskus BC:n latvasuojaa, Joicon vaahtoja, tai sitten ihan vo5:n Miracle Mistiä. Nuo vaihtelee tosi paljon..

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 15 Helmi 2007, 17:17
Kirjoittaja bast
Mulla on myös hillitön kaksihaaraisongelma. Muutamassa päivässä leikkauksen jälkeen haaroittuvat uudestaan, vaikka ostin ihan erilliset hiustenleikkuusaksetkin. En viitsisi kamalasti leikkailla, koska tarkoitus on kasvattaa ja tuota värjäyksen pilaamaa hiusta on kaikki paitsi n 6 cm juuresta.
Mikä olisi paras keino estää haaroittumista? Joskus kokeilin oliiviöljyä, mutta sen jälkeen latvat vaikuttivat entistä kuivemmilta ja inhoan sitä hajua.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 15 Helmi 2007, 17:23
Kirjoittaja Christine
Mä koitan "liimata" aina latvat jollakin silikonimömmöllä. Ei kai siinä muu auta. Tai sitten mahdollisesti voisi leikata latvoja. Mutta sekään ei aina auta.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 15 Helmi 2007, 17:24
Kirjoittaja Supervixen
^^  Ikävä kyllä paras tapa estää haaroittumista on se ettei koskaan käsittele hiuksiaan mitenkään kemiallisesti. Myös arkirutiineista liiallinen ja kovakourainen harjaaminen ja tietysti föönaus saattavat aiheuttaa haaroittumista joten jos näitä hillitsee niin voi olla apua.

Valitettavasti joidenkin (kuten mun) hiukset vaan on jo laadullisesti enemmän taipuvaisia haaroittumiseen joten paraskaan mahdollinen hoito ja kerran kuussa tapahtuva latvojen nipsaisu ei välttämättä vie pois ongelmaa. Jos tällaisen hiuslaadun omistaa niin ei auta muu kuin oppia elämään harottavien latvojensa kanssa ja sietää niitä jatkuvalla latvasuojan käytöllä.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 15 Helmi 2007, 20:38
Kirjoittaja Maria

Ainakin mun haaroittuviin hiuksiin on auttanut Bonacuren latvasuoja!
Ei ole muuten yhtään kaksihaarasia näkyvissä! :D

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 15 Helmi 2007, 20:57
Kirjoittaja ilona
Minulla on kaksihaaraisiin auttanut kampaamotuotteiden käyttö yleensäkin. Bonacuren latvasuojakin löytyy, mutta tosi harvoin jaksan sitä käyttää, ja siis kaksihaaraisia ei ole ollut enää aikoihin (tai sitten se bonacure on vaan niin tehokasta, että toimii sieltä kaapinpohjalta asti  ;)).

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 15 Helmi 2007, 23:41
Kirjoittaja Eleonora
Minulla oli ennen koko pää täynnä kaksihaaraisia ja niitä vaan tuli ja tuli eikä loppua nähnyt.
Siytten kävin kampaajalla, leikkasin muutaman sentin ja ostin helvetin hyvät tuotteet niille markettin Gliss-paskojen sijalle.

redken, tigin tuotteet, kerastase- ne on pelastaneet mun tukan. Myös Goldwellin ja tigin jätettäviä käytän joka pesun jälkeen ja nyt tukka on melkein unelmakunnossa.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 15 Helmi 2007, 23:48
Kirjoittaja Varis
Olen sitä mieltä, että hamppulatvaa ei pelasteta millään aineilla. Esimerkiksi oma pari värinpoistoa ym. värjäystä kärsinyt latvani räjähti noin vuoden kuluttua viimeisimmistä käsittelyistä, vaikka olin hoitanut hiuksia todella huolella kokonaisen vuoden ajan. Toki hius näyttää ja tuntuu hetkellisesti paremmalta hyvillä aineilla, itsekin erehdyin luulemaan, että olin hiukseni pelastanut. Hyviltä nämä alkavat hiljalleen tuntua siitä syystä, että olen leikkauttanut suurimman osan hamppulatvasta pois. Latvan saa kyllä pidettyä pidempään hyvässä kunnossa latvasuojan ja jätettävien avulla, mutta nuokaan tuotteet eivät todellisuudessa korjaa jo pilalle mennyttä hiusta.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 16 Helmi 2007, 00:16
Kirjoittaja Eleonora
^tavallaan tässä oli osa pointistani :) leikkasin siis hamput pois, jolloin tukka oli hyvässä kunnossa. Ehkäistäkseni hamppulatvoja, sijoitin hyviin tuotteisiin ja se kannatti: eipä ole niitä kaksihaaraisia näkynyt liie mmin.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 16 Helmi 2007, 05:11
Kirjoittaja Jonsu
Mä en usko että millään voi auttaa latvoja halkeamasta jos hiuslaatu on helposti halkeavaa. Mulla kun oli aiemmin se pidempi tukka niin se oli loppujen lopuksi täysin käsittelemätön, fööniä näytin tukalle vain pari kertaa kuukaudessa ja söin kaikenmaailman vitamiineja. Tuotteet oli parhaita kampaamosarjoja ja tehiksiä käytin 2 kertaa viikossa ja silti mun tukka haaroittui parin viikon päästä leikkauksesta. Uskon että yksi syy on paikkakuntani rauta ja kalkkipitoinen vesi joka teki hallaa tukalle. Hiuslaatu kun on suora ja hevosjouhimainen.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 16 Helmi 2007, 07:41
Kirjoittaja Jamaica
Ja tosiaan hiuslaatujen välillä on eroja. Luonnonkihara hius haaroittuu paljon helpommin kuin suora hius. Olen joskus kuullut, että se taas johtuisi siitä, että luonnonkihara hius on läpileikkaukseltaan soikean muotoinen ja suora hius pyöreä. Korjatkaa jos olen väärässä..Eli ilmeisesti tuon muodon takia suomut aukeavat herkemmin.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 16 Helmi 2007, 12:23
Kirjoittaja Fii
Supervixen kirjoitti: Valitettavasti joidenkin (kuten mun) hiukset vaan on jo laadullisesti enemmän taipuvaisia haaroittumiseen joten paraskaan mahdollinen hoito ja kerran kuussa tapahtuva latvojen nipsaisu ei välttämättä vie pois ongelmaa. Jos tällaisen hiuslaadun omistaa niin ei auta muu kuin oppia elämään harottavien latvojensa kanssa ja sietää niitä jatkuvalla latvasuojan käytöllä.
aivan kuin oisin itse kirjoittanut  :D Tosiaan vaikka mitä tekee ja kuinkä kävisi säännällisesti tasoittamassa niin aina ne latvat on huonossa kunnossa ja kaksihaaraisia löytyy. Mullakin hiukset hyvin taipuvat ja hentoiset... ärsyttävää tosiaan kun kasvattaa haluaisin mutta eikai tässä muu kuin opittava elämään näitten latvojen kaa

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 16 Helmi 2007, 12:40
Kirjoittaja MAS
mulla loppui suihkittava 4R omppuhoitis, ei mikään hirveän hoitava mutta tähän asti riittänyt ihan hyvin.. nyt tukanpelastusoperaatiooni ajattelin ottaa tuon putelin uusiokäyttöön ja sekoitella suihkittavan vedestä ja o&h hoitiksesta.. ja tämän ketjun luettuani taidan pistää vielä auringonkukkaöljyäkin joukkoon. Olisiko mitään vinkkejä sekoitussuhteisiin tai suosituksia mitä muuta voisi rakennella?

edit: niin, muita mahdollisia hoitoaineita sekoituksiin olisi ALTima, k-pak hoitis ja mikäettei ng naamiokin.. mistäköhän noista paras sotku syntyisi  :)

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 16 Helmi 2007, 15:30
Kirjoittaja Winnie

Minä kärsin haaroittuvista latvoista yläasteikäisestä tuonne parikymppiseksi. Ja kyse ei ollut todellakaan mistään pienestä ongelmasta, eli suurin osa hiuksista oli haaroittunut ja 10-haaraiset  :o hiukset eivät olleet mitään ihmeellistä. Tuohon aikaan en edes käsitellyt hiuksia mitenkään, eli en ollut ikinä värjännyt hiuksia, föönäsin korkeintaan kerran kuukadessa jne. Hiusten leikkauksesta meni ehkä pari päivää ja latvat olivat aina samassa kunnossa.
Nyt puolestaan olen viimeiset vuodet vaalentanut hiuksia, käyttänyt muotoilutuotteita, föönaan useamman kerran viikossa ja kas kummaa, kaikki kaksihaaraiset ovat hävinneet. Eli kunnolliset kampaamotuotteet ja edelleen säännöllinen hiusten leikkuu ovat kyllä pelastaneet minut kaksihaaraisilta.  :)

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 17 Helmi 2007, 23:56
Kirjoittaja veera
mä taidan ostaa ensi viikolla elämäni ekan latvahoidon, redkenin soft endsin. pakkanen on vähän tehnyt tuhojaan ja latvat näyttävät aika kuivilta :-\ kaksihaaraisia ei kyllä ole, eikä ole koskaan ollutkaan.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 18 Helmi 2007, 14:54
Kirjoittaja Surrur
Mulla on hiusten latvat ollut  jo pitkään huonokuntoiset epäonnistuneen permiksen takia, eikä niihin oikein tuntunut toimivan mikään. Sumplin sitten, että leikkaan latvat että hiusten kunto paranee. Kampaaja teki sitten vielä omat ratkaisunsa ja leikkadsi noin puolet liian lyhyeksi, eli tukka on nyt vain noi 5 sentin pituinen.
Ihmettelin vaan että miten kummassa latvat voi silti näyttää huonokuntoisilta?? Hiuksista kuitenkin leikattiin oikeastaan kokonaan vanha, permanentattu osa, mutta tukka on silti pörröisen ja kuivan näköinen. Onko teillä vinkkejä, mitä tälle voisi tehdä?

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 18 Helmi 2007, 16:05
Kirjoittaja Jadey
^Redkenin Soft ends oli kyllä suuri apu ja pelastava enkeli latvoille noiden pakkasien aikana. Silloin pakkasten alettua mulla meni aikana nopeasti latvat ja hiukset muutenkin huonoon kuntoon, mutta aloin käyttämään aina pesun jälkeen Soft endsia latvoihin niin sen jälkeen ei ongelmia ollut.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 09 Loka 2007, 00:38
Kirjoittaja Lizine
Käyttääkö kukaan Tigin Afterpartyä latvasuojana? Sehän on oikeastaan pelkkää silikonia koko tökötti, joten sopisi varmaan hyvin latvoja suojaamaan.. ???

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 09 Loka 2007, 13:42
Kirjoittaja Herya
Mulla oli ennen ihan kauhee hamppulatva ongelma. Otin käyttöön kanssa öljyt naamioissa ja yksistään niin ongelmaa ei ole enää ollut, kiitos hyvien vinkkien ;). Jätettäväksi on pakko käyttää silikoonista jätettävää ettei alakkaan hamputtaa, ennen ei sekään yksinään auttanut.
Ainiin ja mun tukkaan sopii mikä tahansa öljy, ei jää rasvaista tunnetta paitsi sitten parin päivän päästä kun on likainen tukka ni se on sitten kyllä tuplasti likainen. Käytän siksi vain 1-2 kertaa viikossa öljynaamiota. Ja välillä ennen pesua levitän karitevoita latvoihin.

Öljyt naamoissa heheeeeee korjaan..Onkohan toi mun teksti ees suomee. Äidinkieli on vähä vissiin hakusessa vaikka suomalainen olenkin ;). Väsymys väsymys.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 16 Joulu 2007, 22:45
Kirjoittaja zubi
Mulla on nyt vähän tota hamppulatvaongelmaa, vaikka hiukset on vasta puolipitkät. Latvoissa on kuitenkin jo pitkään kasvatuksesta, muotoiluista, auringosta ja värjäyksistä - niin vaalennuksista kuin tummennuksistakin - kärsinyt osio, jota on vielä valitettavasti rikottu leikkaamalla (en kyllä enää anna tehdä tätä, olen kasvattelemassa tasapitkiä taas). Nyt mulla ei ole tyvessä väriä lainkaan, siellä on siis oma väri vaaleiden raitojen "tukena". Sävy on ihan jees, ei siinä mitään, mutta käsittelemätön osio rasvoittuu megavauhtia ja sanomattakin on varmaan selvää, että latvaosasto ei kaipaisi pesua juurikaan.

Mitä mieltä olette hoitoaineiden muhittamisesta suht kuivassa tukassa? Mä olen nyt pitänyt latvoissa pitkiä muhitteluja muutaman kerran, pari kertaa yön ylikin. Olen laittanut hoitista kuviin hiuksiin, välillä olen kastellut latvat ensin kevyesti ja laittanut vasta sitten hoitoaineen. Kumpikohan tapa imeyttää paremmin hoitoaineen hiuksiin? Tuntuu kyllä, että noista latvamuhitteluista olisi hyötyä ja samalla ei tule ylihoidettua hyväkuntoista tyviosiota. En sitten tiedä elänkö vain haaveissa tän kunnon paranemisen suhteen. Vakaa aikomus on kuitenkin saada latvat parempaan kuntoon, en haluaisi nyt lyhentää yhtään.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 17 Joulu 2007, 11:03
Kirjoittaja funky_chicken
Täällä yksi ikuinen hamppulatva lisää! Ei auta mitkään hoidot, suojat, öljyt, suoristukset, suihkeet, muhitukset tai muut, latvat on ja pysyy hamppuina. Tuntuu, että mitä enemmän niihin tunkee tavaraa, sitä pahemmat ne ovat. Taitaa olla meikäläisen hiuslaatu niin onneton, että karheus ja kähärä on ja pysyy, varsinkin latvaosastolla. Heti kun latvat vähänkin kuivuu, niistä tulee tosi "rapsakat", niinkuin kampaajanikin sanoi. Leikkaaminenkaan ei tunnu auttavan kuin hetkellisesti. Lyhyt tukka on ainut keino hamppua vastaan...

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 04 Tammi 2008, 09:43
Kirjoittaja bast
Kauhea kaksihaaraishyökkäys! Muutaman viikon laiskistelin latvasuojan käytössä ja tämä on tulos. Hiukset on niin eripituisia, että leikkaaminen veisi ainakin vuoden kasvattelut. Argh! Mikä avuksi?

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 04 Tammi 2008, 09:56
Kirjoittaja ellen
^ Kunnon kosteutus- ja rekkukuuri vain päälle, hulluna öljyjä ja voita, paljon jätettäviä, tehisten muhituksia, CO-pesua jne. Noilla pääsee alkuun, jos tilanne ei ole aivan karannut käsistä. Muuten ei auta muut kuin ne pelätyt kampaajan sakset.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 04 Tammi 2008, 13:29
Kirjoittaja Säde
Minulla hamppulatvoihin (ja hamppupituuksiin) auttaa karitevoi. Tätä kun laittaa vähän ongelmakohtiin, niin hamppuhius muuttuu sileäksi ja pehmeäksi eikä harota joka suuntaan. Ei tämä kuitenkaan hamppua "paranna", eli minun ainakin täytyy joka pesun jälkeen tätä laittaa uudestaan.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 05 Tammi 2008, 01:12
Kirjoittaja Specially
Voi anteeksi, etten jaksa lukea näitä kaikkia 54:ää sivua, jotta löytäisin mahdollisesti vastauksen kysymykseeni, mutta toivon, että joku avulias forumilainen, asiantuntija tai ei, osaisi neuvoa minua. Enkä muuten ole varma, kuuluisiko aihe tänne, mutta koska tämä liittyy jollain tavalla suoristusrautaan, törkkäisin tämän tänne. Saa siirtää sopivampaan paikkaan, jos sellainen on.

Sain siis suoristusraudan n. 2 vuotta sitten ja suoristelin melkokiharia hiuksiani vuoden verran ilman minkäänlaisia suoja-aineita (lämmöltä suojaavia ym.) ja seurauksena hiukseni tietenkin vaurioituivat ajan myötä ja "paloivat". Tällä hetkellä hiukseni ovat suoraansanottuna hamppua (tuota nimitystä äitinikin niistä käyttää) ja en oikein tiedä mitä tehdä asialle. Lisäksi olen vaalentanut hiuksiani viimeisen vuoden aikana useampaan otteeseen ja senkin jälki näkyy hiuksissani. Nykyään föönaan hiuksiani melkein joka päivä, sillä niin saan niistä melkein suorat. Iltaisin suihkun jälkeen (käytän Doven vaalennetuille hiuksille tarkoitettua korjaavaa shampoota) laitan hiuksiin jätettävää hoitoainetta ja föönaan hiukset (pää alaspäin) harjan avulla kuiviksi. Ei liene kovin terveellistä föönata päivittäin? Ennen tosiaankin suoristin hiuksiani joka päivä, joten kaipa tuo föönaus on pienempi haitta.

Pääkysymykseen, eli siihen miten minun kannattaisi hoitaa hiuksiani. Äitini on ehdottanut useampaan otteeseen hiusteni lyhkäisemistä (nyt ne ulottuvat vähän yli olkapäiden), mutta onko minkäänlaisia tehohoitoja, tai muita aineita, joilla voisi korjata ERITTÄIN KÄRSINEITÄ ja palaneita hiuksia? Tai muita vaihtoehtoja? Ei sinänsä tuosta hiustenleikkuustakaan haittaa olisi, mutta miten lyhkäiseksi sitten pitäisi vetästä, jotta asiasta hyötyisi jotain...

Ja olisi kiva vielä tietää, onko lievästi kiharahiuksisen mahdotonta saada hiuksensa pysyvästi suoriksi? Ilman mitään suoristuspermiksiä...

Kysykää jos jäi jotain epäselvää, en varmasti muistanut mainita kaikkea, mistä saattaisi olla hyötyä ratkaisua etsittäessä. :)

Siirtelin hiustenhoitopuolelle. T:Penny

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 05 Tammi 2008, 09:48
Kirjoittaja lynx
Kyllä se niin taitaa olla, että pitävin ratkaisu on vain nappasta se höttö pois. Leikkaushoito se on mikä parhaiten auttaa. Sitten voi ns. puhtaalta pöydältä jatkaa kasvatusta. Biotiiniä napsimalla sitä hiusten kuntoa ja kasvua voi jopa kohentaa. Kihara hius on helpolla tosi kuiva, ja vaalennus+kärvennys ikävä kyllä tuhoaa parempikuntoisenkin hiuksen ennen pitkää :/

Mä en ihan kauhean pitkälle usko minkään tuotteen parantavan. Jotain apua voit saada esimerkiksi rakennepaikkaavista hoitoaineista. Tässä niitä käsittelevä ketju:

http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... ic.php?t=8

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 05 Tammi 2008, 09:51
Kirjoittaja Husky
^^Ja jatkoa ajatellen, sitten kun saat tukan kuntoon niin  ehdottomasti kunnon tuotteet kehiin eli kosteuttavaa ja rakennepaikkausta, jätettävä ja latvasuoja. Ja jos vaan mitenkään pystyt, niin vähennä ihmeessä rautojen ja föönin käyttöä. Ja kun näitä käytät niin lämpösuoja.

Mutta kuten Lynxkin sanoi, taitaa parturin sakset olla ainoa vaihtoehto, jolla pystyt aloittamaan puhtaalta pöydältä.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 05 Tammi 2008, 11:45
Kirjoittaja ellen
Specially, tässäpä Emi-lynin kattava vastaus todella kuivien hiusten hoitoon.

Hiusten suoristamiseen ei ole mitään pysyvää ratkaisua, jos ei halua kemiallisesti käsitellä hiuksia. CHI-suoristus on ainoa pysyvämpi keino saada hiukset suoriksi. Mie oon huomannut mun hiusten olevan suoremmat kuin ennen, kun oon kasvatellut niitä pidemmiksi ja hoitanut niitä todella huolellisesti kunnon tuotteilla. Kyllä ne vielä luonnonkiharat ovat, ei siitä pääse mihinkään, mutta suoristuvat ja asettuvat paikoilleen todella helposti nykyään.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 05 Tammi 2008, 20:24
Kirjoittaja Ziru
Specially, kannattaa ehdottomasti kokeilla öljyjä hiustenhoidossa. Öljyt ovat halpoja siihen nähden miten vähän niitä kuitenkin kuluu, öljyistä saat lisätietoja lukaisemalla tämän ketjun http://juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?t=5 tai laittamalla hakuun esim. karitevoi, kaakaovoi, öljy..

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 31 Loka 2008, 12:39
Kirjoittaja ellen
Nyt kun hiukset alkavat oikeasti olla pitkät, niin oon huomannut CWC-pesun ja öljyt kaikkien parhaimmiksi tavoiksi välttää hamppulatvat. Eilenkin laitoin muutaman tipan luumunsiemenöljyä pelkästään latvoihin jätettävän päälle ja oli hauska, kun keräsin hiukset juuresnutturalle, huomasin kuinka latvat kiilsivät ihan eri tavalla kuin muut hiukset.

Koska työskentelen konttorirottana arkisin, mulla ei ole aikaa tehismuhitella hiuksia tarpeeksi usein, sillä tehiskäsittelythän ne pitävät hamppulatvat poissa muiden hyvien hoitotuotteiden ohella. Onneksi CWC-pesu suojaa latvoja hyvin. Sitten vain kunnollinen pikahoitis, hyvä jätettävä ja se muutama tippa öljyä, niin latvat pysyvät kunnossa talvipakkasillakin.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 01 Marras 2008, 12:01
Kirjoittaja pitkätukka
Kuivuviin latvoihin auttaa mulla sekin, että laitan vähän kostutettuihin hiuksiin joskus ennen yöletitystä Tigin Moisture Maniac -hoitista.

Teen noin joskus myös alkuillasta, jos koko päivän töissä ja ulkona auki olleet hiukset tuntuvat hyvin kuivilta. Vähän vain kostutusta (haron hiuksia märillä käsillä), sitten hoitista ja koko komeus vaikka muutamaksi tunniksi puikkonutturalle niin, että latvat ovat sen sisällä suojassa. Pehmentää ihmeesti  :D.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 01 Marras 2008, 13:50
Kirjoittaja miii
TODELLA kuiviin hiuksiin paras apu on ehdottomasti jo nuo aikaisemminkin mainitut öljyt. Itselläni sinettipidennys pilasi tukan, joka vaan rutisi kuivuuttaan, ja avokadoöljy ja jojobaöljy pelastivat sen, niin jätettävänä kuin pois-huuhdeltavanakin.
Varsinkin hieman kosteaan tukkaan laitettu runsas määrä öljyä (ja ehkä joku pikahoitis siihen päälle) yön yli on mainio. Pyyhe vaan tyynyliinan päälle niin ei petivaatteet likaannu..
Suihkun jälkeen (taaskin ihan vähän kosteaan tukkaan) RUNSAS määrä öljyä ja jtn silikonisia silkkitippoja suojaamaan on myös hyvä konsti, ensin saattaa lähmätä mutta kunnolla kuivuttuaan on ihan omiaan pehmentämään ja silottamaan. Varmaan terveemmät hiukset tämä kikka rasvoittaisi kunnolla, mutta hamppuhiuksiin toimii ainakin täällä.:)

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 20 Tammi 2009, 10:33
Kirjoittaja nukka
zubi kirjoitti:Mitä mieltä olette hoitoaineiden muhittamisesta suht kuivassa tukassa? Mä olen nyt pitänyt latvoissa pitkiä muhitteluja muutaman kerran, pari kertaa yön ylikin. Olen laittanut hoitista kuviin hiuksiin, välillä olen kastellut latvat ensin kevyesti ja laittanut vasta sitten hoitoaineen. Kumpikohan tapa imeyttää paremmin hoitoaineen hiuksiin?
Osaisko joku vastata tähän? :)

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 21 Tammi 2009, 09:09
Kirjoittaja -j-
^
Oon joskus laittanut kuiviin hiuksiin hoitiksen/ tehohoidon muhimaan ennen pesua ja jotenkin se hoitis "tahmaa" kuivuttuaan hiukset aika hyvin. Laitoin siis hoitiksen normaalisti (harjaamatta ensin hiuksia pää alas päin), ja pesin pää alas päin, jolloin hiukset tuntui menevän aika takkuun. Ei tuosta oikein hyvää fiilistä jäänyt.

Olen kauhukseni huomannut, että munkin hiusten latvat on hamppua . Kai parin vuoden takainen CHI ja viimekeväinen blondaus alkaa nyt tuntua. Tää on kamalaa, koska ennen hiukseni olivat vyötärömittaiset ja tosi hyvässä kunnossa, kun värjäilin tummemmaksi!  :'(
Leikkasin jo viitisen cm pois, mutta ei se riitä. Latvoista n.15 cm matkalla huomaa selvästi, kun violetti ellu ei meinaa pysyä niissä millään, kulahtavat sellaisiksi punertaviksi tosi nopsaan värjäämisen jälkeen.

Täytynee yrittää rekku- ja öljymuhitteluja ja ehkä jossain vaiheessa leikkaan kuivat pois. Se lyhentäisi hiukseni kyllä ihan älyttömästi. En kyllä enää ikinä vaalenna tai ota CHI-suoristusta >:(

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 21 Tammi 2009, 11:43
Kirjoittaja Magia
^^ Sehän on itseasiassa vesi, joka hiukseen imeytyy ja joka sinne yritetään imeyttää. Hoitoaine (tai sen humektantit) vain auttaa sitä vettä imeytymään ja ylipäätään kestämään hiuksessa. Minusta kaikkein järkevintä on kastella hiukset aina ensin (tuntuu että nykyään hoen tätä joka ketjussa), että on kosteutta mitä sinne hiukseen saada sisälle. Hoitoaineetkin kyllä toki sisältävät vettä, mutta silti. Minusta kuivassa hiuksessa muhittelu menee ihan hukkaan.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 21 Tammi 2009, 17:51
Kirjoittaja nukka
^Okei, kuulostaa ihan järkevältä selitykseltä :)

Tänään mun latvat on näyttäneet yllättävän hyviltä, ei sellaisilta hamppuisilta jotka harottavat sinne tänne, vaan nyt ne laskeutuvat oikein nätisti.

Se varmaan johtuu siitä kun olen nyt toista viikkoa tehnyt co-pesun herbinan marja spalla ja latvoihin laittanut aina silloin LV-tehohoitoa. Lisäksi jätettäväksi olen laittanut joko tuota LV tehistä tai sitten jotain hmm olikohan se nutri gloss sellainen keltainen purkki. Silloin tällöin olen koittanut vähän sipaista kookosöljypaketista nokareen latvoihin.


Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 23 Tammi 2009, 12:03
Kirjoittaja -j-
Magia kirjoitti: ^^ Sehän on itseasiassa vesi, joka hiukseen imeytyy ja joka sinne yritetään imeyttää. Hoitoaine (tai sen humektantit) vain auttaa sitä vettä imeytymään ja ylipäätään kestämään hiuksessa. Minusta kaikkein järkevintä on kastella hiukset aina ensin (tuntuu että nykyään hoen tätä joka ketjussa), että on kosteutta mitä sinne hiukseen saada sisälle. Hoitoaineetkin kyllä toki sisältävät vettä, mutta silti. Minusta kuivassa hiuksessa muhittelu menee ihan hukkaan.
Jaa. en ookaan ajatellu asiaa juuri tuolla tavalla.
Mutta ei varmaan kannata ihan tippuvan märkään tukkaan mitään hoitoja laittaa, hiushan imee itseensä vettä/aineita tietyn verran ja enempää ei mahdu? että jos on ihan litimärkä tukka, niin silloin tuskin hoitiksista on mitään hyötyä, jos ne ei _yhtään_ imeydy, tai mitä ne sitten tekeekään :)

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 23 Tammi 2009, 12:14
Kirjoittaja Magia
^ Tuosta en ole varma tuosta veden imeytyvyysmäärästä, mutta noinhan se varmaan on. Nyt sattumalta istun täällä täysin likomärät hiukset + jumalaton määrä O&H:a muhimassa, joten voin raportoida tämän kokeilun jälkeen, miten minulle kävi. CO-pesin hiukset, niin latvat jäivät tosi märiksi emulgoinnin vuoksi. Itselläni kyllä tulee muhitellessa, siis kun puhutaan yli tunnin vaikutusajoista, se tenkkapoo, että pestessä huomaankin että hiukset ovat kuivuneet melkein kokonaan ja hoitoaine on tönkkönä siinä hiusten päällä. ;D Veikkaan, että luonnonkiharat saavat olla muita hiuslaatuja huomattavasti märemmät, koska kiharat ovat aina niin kuivat. Minun kiharoillani tuntuu ainakin olevan täysin loppumaton maha veden ja hoitoaineen suhteen.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 23 Tammi 2009, 13:23
Kirjoittaja Kuririn
Magian selitys vaikuttaa kyllä täysin loogiselta. Minusta tuntuu kuitenkin, että saan kosteutetumman lopputuloksen, kun laitan öljyä kuiviin hiuksiin, jolloin sitä uppoaa suunnilleen 10-kertainen määrä. En kyllä ymmärrä, mikä kosteutusmekanismi on tässä tapauksessa. Ero on kuitenkin ihan selvä. ???

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 23 Tammi 2009, 19:21
Kirjoittaja Kosmetiikkakissa
^ Kuten täällä on ollut puhettakin jo, öljy ei itsessään voi kosteuttaa, koska ei sisällä vettä, mutta oisko niin, että öljyt pehmittävät latvojasi paremmin kuiviin hiuksiin lisättynä juuri tuosta syystä, jonka mainitsit eli tällöin saat lisättyä enemmän sitä öljyä eli pehmittävää ainetta niihin latvoihin. Tuo pehmeämpi tunne saattaa tuntua samankaltaiselta kuin kosteutettu.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 26 Tammi 2009, 14:16
Kirjoittaja Kuririn
^osaako joku sanoa, mitä tuo pehmeneminen sitten tarkoittaa hiuksen rakenteen tai hoitavuuden kannalta?

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 26 Tammi 2009, 14:32
Kirjoittaja ellen
^ Mulla tuo ainakin merkitsee sitä, etteivät latvat ole enää karkeat ja kuivat, vaan selvästi paremman tuntuiset ja kosteutetut. Eilenkin juuri huomasin tämän muutoksen, kun illalla imeytin/levitin todella huolellisesti useamman tipan jojobaöljyä hiusten latvoihin: latvat tuntuivat kuivilta, karkeilta ja kovilta, kun öljyn jälkeen ne olivat selvästi pehmeämmät, sileämmät ja kiiltävämmät. Muutos on siis parempaan suuntaan, eli öljy selvästi hoitaa latvoja.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 26 Tammi 2009, 14:38
Kirjoittaja Kuririn
^Kiitos vastauksesta Ellen!  :)

Noin yleisesti olisi kiinnostavaa tietää, millaiseen mekanismiin hoitoteho tässä tapauksessa perustuu. Yritin eilen googletella asiaa monta tuntia, mutten löytänyt mitään järkevää tietoa..

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 26 Helmi 2009, 14:57
Kirjoittaja Georgina
Ihan yhtäkkiä ovat latvat taas alkaneet kärsiä kuivuudesta ja katkeilusta, vaikka olen kuinka yrittänyt suojata kylmältä ja käyttää öljyjä. >:(
Pyörittelin eilen käsissäni apteekin Cano Derm- kosteusvoidetta. Ostin putelin kuiville käsilleni joihin mikään ei tahtonut auttaa. Farmaseutti sanoi voiteen sisältämän karbamidin olevan parhaita kosteutta sitovia aineita.
Aloin miettiä, että mitenköhän tuo toimisi hamppulatvoihin? On ainakin mieto tuote, sopii kuulemma lapsille ja atoopikoillekin, ei sisällä hajusteita tai väriaineita.

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 23 Heinä 2014, 14:55
Kirjoittaja Occhi verdi
En tiedà mihin ketjuun asiani laittaisin..ehkà tànne.
Halusin kysyà onko kellààn muulla vastaavaa ongelmaa kuin mulla. Eli kaksihaaraisia ei ole, mutta latvat ovat ikàànkuin 'tyhjentyneet', kevyinà sojottavat joka suuntaan. Mulla on luonnonkihara tukka ja nàmà tyhjentyneet latvat ovat piikkisuoria. Ilmeisesti puolitoista vuotta sitten oleva permis pilasi ja sen jàlkeen kuukausittaiset kestovàrjàilyt ja tàhàn pààlle vielà hormoneista riippuvat ongelmat niin selvà peli.
Olen leikannut pikkuhiljaa jotain 10 senttià ja vielà on leikattavaa varmaan viiden kuuden sentin verran, en vaan pysty kerrallaan pàtkàsemààn, kun tietty mitta ei sovi mulle yhtààn, niinpà leikkaan parin kuukauden vàlein jotain 2-3 senttià. Olen myòs kerrostanut pààstàkseni latvoista eroon nopeammin, mutta nàin ohuissa hiuksissa sitàkààn ei voi mielin mààrin tehdà. Pahin alue on takana keskellà. Olen alkanut nyt kuukauden sisààn (kiitos foorumin :T ) lotraamaan òljyjà latvaosioon ja laittamaan hoitoainetta pitkàllà muhittelulla. Niin ja Joicon rakennepaikkaavaa olen kàyttànyt yhden tuubin verran, on se vàhàn auttanut.
Ilmeisesti tàllàisille latvoille ei ole mitààn muuta tehtàvissà kuin leikkaus?
Osaako kukaan selittàà miksi moinen reaktio, eikà esim.kaksihaaraisia?
Melkein huolisin mieluummin kaksihaaraiset kuin tàllàiset ilmaakin kevyemmàt sojottavat haivenet :'(

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lähetetty: 11 Heinä 2017, 15:03
Kirjoittaja ellen
Nyt kun olen käyttänyt Olaplexia kotona runsaissa määrin, olen huomannut kuinka se estää hiuksia takkuuntumasta. Onhan se kakkosaine kosteuttavakin, mutta uskon vaikutuksen johtuvan enemminkin Olaplexin vaikuttavasta aineesta kuin kosteuttavista ainesosista, sillä kosteuttava hoitis ei kuitenkaan pidä hiuksiani takuttomina ja sileinä samalla tavalla kuin Olaplex on pitänyt. Mulla on raidoitetut hiukset ja latvat ovat tietysti ne kaikkein kuluneimmat, mutta latvat eivät kuitenkaan ole ihan järkyttävää kuivaa heinää, vaan selviävät hyvin lyhyenkin suihkun kuluessa tavallisella hoitiksella ja tuntuvat kosteutetuilta. Oon ollut tosi tyytyväinen, että hankin Olaplexiä kotona käytettäväksi, vaikka olikin kallis kertaostos.