Mikä avuksi hamppulatvoihin

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
kosmetiikkafriikki

Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja kosmetiikkafriikki »

Saan latvani näyttämään ihan ok:lta, kun laitan jätettävää hoitista ja annan kuivua itsekseen, mut joskus, kun haluan suoristaa hiukseni föönillä ja suoristusraudoilla, seuraa katastrofi... Latvat näyttävät ihan kamalilta... Käytän AC:n Perfect Endingsiä ja Matrixin Glowtrixiä, mut ei ne tunnu auttavan. Missä teen virheen? Olen kyllä ajatellut, et täytyis mennä leikkauttaan kaikkein huonoimmat haivenet pois, mut pelkään, että on vain lyhytaikainen apu...
Prisku

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Prisku »

Minusta taas tuntuu,että nuo latvahoidot sun muut on lyhytaikainen apu,ja leikata kannattaisi.Mutta empä ole kampaaja..
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja calypso »

Prisku kirjoitti: Minusta taas tuntuu,että nuo latvahoidot sun muut on lyhytaikainen apu,ja leikata kannattaisi.Mutta empä ole kampaaja..
Minä käsitän latvahoidot ja latvasuojat ennaltaehkäisevänä apuna. Kun muistaa säännöllisesti käyttää niin saksiin ei tarvitse kajota niin usein kun latvat pysyvät hyvässä kunnossa. Sama juttu jätettävien suihkeiden kanssa, enää ei tulisi mieleenkään edes harjata tukkaa ilman Miracle Mistia tai vastaavaa  :D

Mutta luulempa illusion&dream, ettei sinun tilanteessasi auta kuin pätkäistä latvoista huonokuntoiset ja hapertuneet kohdat pois (näkemättä hankala arvioida, mutta itselläni oli talvella samanlainen tilanne).
Leikkauksen jälkeen kun muistaa käyttää säännöllisesti jätettäviä hoitoja ja latvasuojaa niin latvat pysyvät pitempään hyväkuntoisina, näin ainakin minulla  :)
rolla

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja rolla »

Mä kuulun niihin, joilla ei tehoa mitkään latvahoidot. Vaikka käyttäisi sen 3-4 kuukautta, niin latvat ovat kamalan näköiset. Eli vain sakset tehoavat.
Prisku

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Prisku »

No sama juttu se on minullakin,että muutaman viikon pysyy tukka hyvässä kunnossa,mutta sitten on ihan koppuraa latvat.Vaikka käytä hoitoaineen lisäksi latvasuojaa ja kaikenlaista hoitomuotovaahtoa ja suihketta (en kyllä yhtäaikaa).
~vail~

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja ~vail~ »

Mulla on kuivahtanut vanha permanentti (2004) hiuslatvoissa, joka sai latvat tosi rajusti hapsottamaan ennen "parempiin tuotteisiin" siirtymistä. Hiukset oli päistään ihan rahisevat, terävät koskettaessa :(

Kunnon hoitoaineet ja tehohoidot vähensi kovasti hiusten kuivuutta ja latvat tulivat pehmeiksi. Erityiskiitoksen annan Redkenin All Soft Soft Ends - silikonisuojalle, joka sai hiukset silkkisiksi tahmaamatta niitä. Samoin L'Anzan Hair Repair -sarjan Leave-in Protector tuo jämäkkyyttä  hiuksiin, aivan unelmatuote :-*

Kampaamokäynnin jälkeen hiukset on tasan seuraavaan pesuun tosi terveen  näköiset (kun näin omasta päästäni puhun) ja sitten tuntuu että pesun jälkeen on aivan sama tilanne - siloisuus on tiessään, kärjet kuivat kuin mikäkin ja äkkiä hätiin vakiaineet :-\

Öljyhoito latvoihin ennen shampoopesua (pariksi tunniksi pussin alle hautumaan) tuo tosi ihanan sileyden, viime aikoina on jäänyt mulla tuo SE:kin käyttämättä rosmariini- ja pähkinäöljyn ansiosta. Hiukset tuntuu jo pesussa hyvältä eikä tule tunnetta että tarvitsee kääriä ne nopeasti silikoniin ennenkuin kosteus haihtuu... Öljyhoitoa (ruokaöljy [pähkinä tahmaa vähiten] käsissä lämmitettynä) suosittelen kokeilemaan, ennenkuin alistuu saksille :)
Todia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:38

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Todia »

~vail~ kirjoitti: Öljyhoito latvoihin ennen shampoopesua (pariksi tunniksi pussin alle hautumaan) tuo tosi ihanan sileyden, viime aikoina on jäänyt mulla tuo SE:kin käyttämättä rosmariini- ja pähkinäöljyn ansiosta. Hiukset tuntuu jo pesussa hyvältä eikä tule tunnetta että tarvitsee kääriä ne nopeasti silikoniin ennenkuin kosteus haihtuu... Öljyhoitoa (ruokaöljy [pähkinä tahmaa vähiten] käsissä lämmitettynä) suosittelen kokeilemaan, ennenkuin alistuu saksille :)
komppaan vailia... ;)
nytkin on öljyä päässä. usein teen niin, että laitan pesupäivänä (pesen illalla) jo aamulla oliiviöljyä latvoihin ja pituuksiin, ja sitten kierrän nutturalle. mahdollisesti vielä liina päähän, niin öljyä ei huomaa ollenkaan. tuo rosmariini tuo vielä ihana tuoksua!!
vinkkinä vaan huomautan, että öljy tuo, itselläni ainakin, parhaimman lopputuloksen, jos sitä ei työnnä kuiviin hiuksiin. itse kostutan ja hipaisen vähän hoitista hiuksiin ennen öljyä! näinhän homma toimii myös ihoöljyjen yms. kanssa; suositellaan laitettavaksi kostealle iholle, jotta öljy ikäänkuin sitoo kosteuden ihoon/tukkaan.
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903
Annika
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 332
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 02:53

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Annika »

Todia kirjoitti: vinkkinä vaan huomautan, että öljy tuo, itselläni ainakin, parhaimman lopputuloksen, jos sitä ei työnnä kuiviin hiuksiin. itse kostutan ja hipaisen vähän hoitista hiuksiin ennen öljyä! näinhän homma toimii myös ihoöljyjen yms. kanssa; suositellaan laitettavaksi kostealle iholle, jotta öljy ikäänkuin sitoo kosteuden ihoon/tukkaan.
Öljyä käytän myös minä säännöllisesti tukkaan, ja kosteuttamiseen välillä öljyn ja veden sekoitusta suihkepullossa. Auttaa yleensä hyvin kuiviin latvoihin/ pituuksiin, eikä tarvitse erikseen kostutella tukkaa ja hieroa öljyä. Kuiviin hiuksiin öljy tosiaan ei tee mitään, mutta kosteissa ja jos on vaikka vähän hoitista niin tulos on aivan eri.
The greatest battles are fought within oneself.
Huuhkaja
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1032
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 15:46

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

Hamppulatvat ja kaksihaaraiset olivat minulle ennen hirveä ongelma, mutta nykyään käyn 6 viikon välein kampaajalla ottamassa öljykuurin, joka pitää kaksihaaraiset loitolla ja latvat hyvännäköisinä. Mitään latvasuojia en sen lisäksi käytä ja hyvin menee.
rolla

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja rolla »

Enpä ole tajunnut öljyä kokeilla latvoihin, pitää testata. Olen vaan päänahkaan hieronnut.
kosmetiikkafriikki

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja kosmetiikkafriikki »

Kiitos vinkeistä  :) Kyllähän mä tiedän, että latvojeni kunto on suurimmaks osaks omaa syytäni... Eli ei auta ku leikkuuttaa räjähtäneet osat pois ja alkaa jäljelle jääneitä kohtelemaan hellemmällä kädellä... Ei enää permiksiä ja ultrablondi-lookia  :P
Vivi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 12:09

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Vivi »

Mulla on noi öljyt melkeinpä hiustenhoidon kulmakivi.  :P Ennen käytin oliivia tai rypsiä. Nyt ostin kookosta ja se on kyllä ehdottomasti paras. Huuhtoutuu helpommin ja tuntuu tehoavankin hyvin. Laitan pääasiassa ennen pesua öljyhoitona, mutta nyt kokeilin laittaa tota kookosta pikkutipan jätettävänä ja taitaa toimia siinäkin.
Oma väri takaisin.
Suomineito

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Suomineito »

Tietäisikö kukaan jotain silikonitonta hyvää latvasuojaa kuiville latvoille? Minulla on paljon jätettäviä hoitoaineita joita käytän enimmäkseen latvasuojina, mutta kaikissa taitaa olla silikonia (paitsi joissain suihkeissa jotka ei oikein tehoa mulle). Haluaisin aina välillä pitää useamman päivän ilman silikonia tukassani.
Hermione
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1140
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:24

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Suomineito kirjoitti: Tietäisikö kukaan jotain silikonitonta hyvää latvasuojaa kuiville latvoille? Minulla on paljon jätettäviä hoitoaineita joita käytän enimmäkseen latvasuojina, mutta kaikissa taitaa olla silikonia (paitsi joissain suihkeissa jotka ei oikein tehoa mulle). Haluaisin aina välillä pitää useamman päivän ilman silikonia tukassani.
Latvasuojissa on sitä silikonia juuri sen takia, että se oikeasti suojaa latvoja. Jollain merkillä oli/on silikoniton latvahoito, mutta en nyt juuri muista mikä se oli. Anyone? Joku hoitava, silikoniton jätettäväkin tekee varmasti tässä tapauksessa tehtävänsä, siis hoitaa. Enpä kyllä ole törmännyt niin tuhtiin jätettävään ilman silikoneja, että mun latvat saisi kuntoon. Silikoni on ainut pelastukseni ja ylipäätään mahdollisuus, jos haluaa sileät latvat.

Sillon tällöin sivelen pari tippaa Monoï-öljyä latvoihin. Saavat kivasti kiiltoa ja väliaikaista pehmeyttäkin. Tämäkin voisi olla yksi vaihtoehto. Oikea hoitoteho on kyllä mitäänsanomaton.

EDIT: Yhtäkkiä tuli mieleen, että LC2:lla oli/on silariton latvahoito!
Viimeksi muokannut Hermione, 31 Touko 2006, 19:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.
heijji
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 309
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 13:55

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja heijji »

Mullakin oli latvojen kuivuusongelmia ennen, mutta ei enää sen jälkeen kun olen alkanut käyttämään ALtimaa jätettävänä ja vielä päälle vähän Bonacuren latvasuojaa  :-* Viimeksi oon tasoittanu latvoja puolisen vuotta sitten ja ne on vieläkin ihan hyvässä kunnossa.
Ylikasvanut pixie omalla 8- asteisella värillä. Kasvatus käynnissä, tavoitteena hartiamitta.
Vastaa Viestiin