Mikä avuksi hamppulatvoihin

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
salsa1

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja salsa1 »

Niin vielä "miracle",mitä jätettäviä käytät latvoihin? On mullakin ne terävät sakset :D,mutta koitan jättää valiin.
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Miracle »

^Jos hajusta ei tykkää kannattaa ostaa separoitua öljyä. Sen ei pitäisi tuoksua juuri millekään. Taitaa tosin olla hieman kalliimpaa, mutta tuskin siinä kovin huima hintaero on.

Mulla jätettävät vaihtelee ihan mielen mukaan. Joskus BC:n latvasuojaa, Joicon vaahtoja, tai sitten ihan vo5:n Miracle Mistiä. Nuo vaihtelee tosi paljon..
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja bast »

Mulla on myös hillitön kaksihaaraisongelma. Muutamassa päivässä leikkauksen jälkeen haaroittuvat uudestaan, vaikka ostin ihan erilliset hiustenleikkuusaksetkin. En viitsisi kamalasti leikkailla, koska tarkoitus on kasvattaa ja tuota värjäyksen pilaamaa hiusta on kaikki paitsi n 6 cm juuresta.
Mikä olisi paras keino estää haaroittumista? Joskus kokeilin oliiviöljyä, mutta sen jälkeen latvat vaikuttivat entistä kuivemmilta ja inhoan sitä hajua.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Christine
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 470
Liittynyt: 11 Helmi 2007, 12:03

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Christine »

Mä koitan "liimata" aina latvat jollakin silikonimömmöllä. Ei kai siinä muu auta. Tai sitten mahdollisesti voisi leikata latvoja. Mutta sekään ei aina auta.
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

^^  Ikävä kyllä paras tapa estää haaroittumista on se ettei koskaan käsittele hiuksiaan mitenkään kemiallisesti. Myös arkirutiineista liiallinen ja kovakourainen harjaaminen ja tietysti föönaus saattavat aiheuttaa haaroittumista joten jos näitä hillitsee niin voi olla apua.

Valitettavasti joidenkin (kuten mun) hiukset vaan on jo laadullisesti enemmän taipuvaisia haaroittumiseen joten paraskaan mahdollinen hoito ja kerran kuussa tapahtuva latvojen nipsaisu ei välttämättä vie pois ongelmaa. Jos tällaisen hiuslaadun omistaa niin ei auta muu kuin oppia elämään harottavien latvojensa kanssa ja sietää niitä jatkuvalla latvasuojan käytöllä.
Maria
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 378
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 00:48

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Maria »


Ainakin mun haaroittuviin hiuksiin on auttanut Bonacuren latvasuoja!
Ei ole muuten yhtään kaksihaarasia näkyvissä! :D
ilona
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 469
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 15:01

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja ilona »

Minulla on kaksihaaraisiin auttanut kampaamotuotteiden käyttö yleensäkin. Bonacuren latvasuojakin löytyy, mutta tosi harvoin jaksan sitä käyttää, ja siis kaksihaaraisia ei ole ollut enää aikoihin (tai sitten se bonacure on vaan niin tehokasta, että toimii sieltä kaapinpohjalta asti  ;)).
Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

Minulla oli ennen koko pää täynnä kaksihaaraisia ja niitä vaan tuli ja tuli eikä loppua nähnyt.
Siytten kävin kampaajalla, leikkasin muutaman sentin ja ostin helvetin hyvät tuotteet niille markettin Gliss-paskojen sijalle.

redken, tigin tuotteet, kerastase- ne on pelastaneet mun tukan. Myös Goldwellin ja tigin jätettäviä käytän joka pesun jälkeen ja nyt tukka on melkein unelmakunnossa.
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
Varis

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Varis »

Olen sitä mieltä, että hamppulatvaa ei pelasteta millään aineilla. Esimerkiksi oma pari värinpoistoa ym. värjäystä kärsinyt latvani räjähti noin vuoden kuluttua viimeisimmistä käsittelyistä, vaikka olin hoitanut hiuksia todella huolella kokonaisen vuoden ajan. Toki hius näyttää ja tuntuu hetkellisesti paremmalta hyvillä aineilla, itsekin erehdyin luulemaan, että olin hiukseni pelastanut. Hyviltä nämä alkavat hiljalleen tuntua siitä syystä, että olen leikkauttanut suurimman osan hamppulatvasta pois. Latvan saa kyllä pidettyä pidempään hyvässä kunnossa latvasuojan ja jätettävien avulla, mutta nuokaan tuotteet eivät todellisuudessa korjaa jo pilalle mennyttä hiusta.
Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

^tavallaan tässä oli osa pointistani :) leikkasin siis hamput pois, jolloin tukka oli hyvässä kunnossa. Ehkäistäkseni hamppulatvoja, sijoitin hyviin tuotteisiin ja se kannatti: eipä ole niitä kaksihaaraisia näkynyt liie mmin.
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
Jonsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2334
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:21

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Jonsu »

Mä en usko että millään voi auttaa latvoja halkeamasta jos hiuslaatu on helposti halkeavaa. Mulla kun oli aiemmin se pidempi tukka niin se oli loppujen lopuksi täysin käsittelemätön, fööniä näytin tukalle vain pari kertaa kuukaudessa ja söin kaikenmaailman vitamiineja. Tuotteet oli parhaita kampaamosarjoja ja tehiksiä käytin 2 kertaa viikossa ja silti mun tukka haaroittui parin viikon päästä leikkauksesta. Uskon että yksi syy on paikkakuntani rauta ja kalkkipitoinen vesi joka teki hallaa tukalle. Hiuslaatu kun on suora ja hevosjouhimainen.
Jamaica
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 370
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:16

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Jamaica »

Ja tosiaan hiuslaatujen välillä on eroja. Luonnonkihara hius haaroittuu paljon helpommin kuin suora hius. Olen joskus kuullut, että se taas johtuisi siitä, että luonnonkihara hius on läpileikkaukseltaan soikean muotoinen ja suora hius pyöreä. Korjatkaa jos olen väärässä..Eli ilmeisesti tuon muodon takia suomut aukeavat herkemmin.
Fii
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1202
Liittynyt: 06 Elo 2006, 19:02

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Fii »

Supervixen kirjoitti: Valitettavasti joidenkin (kuten mun) hiukset vaan on jo laadullisesti enemmän taipuvaisia haaroittumiseen joten paraskaan mahdollinen hoito ja kerran kuussa tapahtuva latvojen nipsaisu ei välttämättä vie pois ongelmaa. Jos tällaisen hiuslaadun omistaa niin ei auta muu kuin oppia elämään harottavien latvojensa kanssa ja sietää niitä jatkuvalla latvasuojan käytöllä.
aivan kuin oisin itse kirjoittanut&nbsp; :D Tosiaan vaikka mitä tekee ja kuinkä kävisi säännällisesti tasoittamassa niin aina ne latvat on huonossa kunnossa ja kaksihaaraisia löytyy. Mullakin hiukset hyvin taipuvat ja hentoiset... ärsyttävää tosiaan kun kasvattaa haluaisin mutta eikai tässä muu kuin opittava elämään näitten latvojen kaa
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey
MAS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 797
Liittynyt: 31 Elo 2006, 19:41

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja MAS »

mulla loppui suihkittava 4R omppuhoitis, ei mikään hirveän hoitava mutta tähän asti riittänyt ihan hyvin.. nyt tukanpelastusoperaatiooni ajattelin ottaa tuon putelin uusiokäyttöön ja sekoitella suihkittavan vedestä ja o&h hoitiksesta.. ja tämän ketjun luettuani taidan pistää vielä auringonkukkaöljyäkin joukkoon. Olisiko mitään vinkkejä sekoitussuhteisiin tai suosituksia mitä muuta voisi rakennella?

edit: niin, muita mahdollisia hoitoaineita sekoituksiin olisi ALTima, k-pak hoitis ja mikäettei ng naamiokin.. mistäköhän noista paras sotku syntyisi&nbsp; :)
Viimeksi muokannut MAS, 16 Helmi 2007, 12:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1b F ii
Winnie
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 493
Liittynyt: 05 Joulu 2006, 13:03

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Winnie »


Minä kärsin haaroittuvista latvoista yläasteikäisestä tuonne parikymppiseksi. Ja kyse ei ollut todellakaan mistään pienestä ongelmasta, eli suurin osa hiuksista oli haaroittunut ja 10-haaraiset&nbsp; :o hiukset eivät olleet mitään ihmeellistä. Tuohon aikaan en edes käsitellyt hiuksia mitenkään, eli en ollut ikinä värjännyt hiuksia, föönäsin korkeintaan kerran kuukadessa jne. Hiusten leikkauksesta meni ehkä pari päivää ja latvat olivat aina samassa kunnossa.
Nyt puolestaan olen viimeiset vuodet vaalentanut hiuksia, käyttänyt muotoilutuotteita, föönaan useamman kerran viikossa ja kas kummaa, kaikki kaksihaaraiset ovat hävinneet. Eli kunnolliset kampaamotuotteet ja edelleen säännöllinen hiusten leikkuu ovat kyllä pelastaneet minut kaksihaaraisilta.&nbsp; :)
2aMii
Vastaa Viestiin