Mikä avuksi hamppulatvoihin

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Suomineito

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Suomineito »

Hermione kirjoitti: Latvasuojissa on sitä silikonia juuri sen takia, että se oikeasti suojaa latvoja. Jollain merkillä oli/on silikoniton latvahoito, mutta en nyt juuri muista mikä se oli. Anyone? Joku hoitava, silikoniton jätettäväkin tekee varmasti tässä tapauksessa tehtävänsä, siis hoitaa. Enpä kyllä ole törmännyt niin tuhtiin jätettävään ilman silikoneja, että mun latvat saisi kuntoon. Silikoni on ainut pelastukseni ja ylipäätään mahdollisuus, jos haluaa sileät latvat.

Sillon tällöin sivelen pari tippaa Monoï-öljyä latvoihin. Saavat kivasti kiiltoa ja väliaikaista pehmeyttäkin. Tämäkin voisi olla yksi vaihtoehto. Oikea hoitoteho on kyllä mitäänsanomaton.

EDIT: Yhtäkkiä tuli mieleen, että LC2:lla oli/on silariton latvahoito!
OK, olen itsekin huomannut että silikonilliset hoitoaineet toimii paremmin latvoihin, ja suojaa niitä tosi hyvin. Pitää varmaan kuitenkin kokeilla tuota silikonitontakin joskus!
Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Luomo »

Suomineito kirjoitti: Tietäisikö kukaan jotain silikonitonta hyvää latvasuojaa kuiville latvoille? Minulla on paljon jätettäviä hoitoaineita joita käytän enimmäkseen latvasuojina, mutta kaikissa taitaa olla silikonia (paitsi joissain suihkeissa jotka ei oikein tehoa mulle).
Täällä on saanut paljon kehuja Phyto 9 jätettävä hoitoaine ultra-kuiville hiuksille. Ei siis tämäkään varsinaisesti latvasuoja vaan jätettävä.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

~vail~ kirjoitti: Öljyhoito latvoihin ennen shampoopesua (pariksi tunniksi pussin alle hautumaan) tuo tosi ihanan sileyden, viime aikoina on jäänyt mulla tuo SE:kin käyttämättä rosmariini- ja pähkinäöljyn ansiosta. Hiukset tuntuu jo pesussa hyvältä eikä tule tunnetta että tarvitsee kääriä ne nopeasti silikoniin ennenkuin kosteus haihtuu... Öljyhoitoa (ruokaöljy [pähkinä tahmaa vähiten] käsissä lämmitettynä) suosittelen kokeilemaan, ennenkuin alistuu saksille :)
Siis ruokaöljyä hiuksiin? Kertokaa lisää! Mistä löytää pähkinä- ja rosmariiniöljyä? En ole tiennytkään että ruokaöljy toimii hiuksissa. Mitä eroa eri öjyillä; rypsi, oliivi, auringonkukka jne?
Vivi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 12:09

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Vivi »

Supervixen kirjoitti: Siis ruokaöljyä hiuksiin? Kertokaa lisää! Mistä löytää pähkinä- ja rosmariiniöljyä? En ole tiennytkään että ruokaöljy toimii hiuksissa. Mitä eroa eri öjyillä; rypsi, oliivi, auringonkukka jne?
Rosmariiniöljyon eteeristä öljyä jota löytää luontaistuotekaupasta. Pähkinäöljyä en ole kokeillut.
Hiukan eroa noissa öljyissä kuitenkin on, huuhtoutuvuudessa ja tehossakin. Kookosöljy on paras mitä olen kokeillut juuri noiden seikkojen takia. Jos sitä laittaa kohtuudella niin ei tarvitse erikseen pestä latvoja, lähtee samalla kun pesee päänahan. Oliivi ja rypsi ainakin vaatii tehokkaampaa pesemistä, mikä ehkä osaltaan vie tehoa. Mutta voi noillakin ekaksi kokeilla, jos kaapista löytyy että toimiiko itsellä ja sitten vaikka ostaa jotain ihan hiuksia varten.

Oma väri takaisin.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Ja minä olen käyttänyt öljyjä hoitoaineeseen sekoitettuna.
Aika reipastakin sekoitussuhdetta voi käyttää, puolet öljyä ja puolet hoitoainetta tai 1/3 öljyä ja 2/3 hoitsikkaa.

Hoitoaine emulgoi öljyn, ja öljy muuttuu silloin siis ihan vesiliukoiseksi ja imeytyy hyvin hoitoaineen mukana hiukseen.
Eräs ehkä parhaista hoitoehoista mitä olen saanut oli aikoinaan kun sekoittelin sebastianin 2+3 nimistä rekkua pulet ja puolet öljyyn.
Rekku jätti yksinään liian karheaksi hiukset, ja ainetta oli vielä kaksi litran purkkia, mutta tällä sekoittelulla ne meni kyllä sitten alta aikayksikön.
Ainakin henkilökohtaisesti tykkään huomattavasti enemmän öljyn ja HA:n sekoituksesta, kuin pelkästä raa'asta ölystä hiuksiin laitettuna ennen pesua.
Tuntuu että se on yhtä tyhjän kanssa kun hiukset joutuu kuitenkin pesemään after all ja suurin osa vaikutuksesta lähtee shampoon mukana.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Todia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:38

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Todia »

mitä öljyä olet käyttänyt, ishmael? eilen katselin ruohonjuuressa avokadoöljyä, maksoi noin 10 euroa. onko kukaan testannut?
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Ihan öljy kuin öljy, kokeilemalla löytäisi varmasti parhaimman cocktailin, mutta minä olen käyttänyt ihan rypsi, rapsi ja auringonkukkaöljyä.
Ymmärtääkseni kylmäpuristettu oliiviiöly ns virgin oil olisi parhaimpia hiuksille sopivia öljyjä, sitä pitäisi kokeilla mutta on aina jäänyt ostamatta.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

^ Juuri eilen luin lounastauolla jostain ruotsalaista kauneuslehteä jossa kirjoitettiin oliiviöljyn hyvästä vaikutuksesta hiuspohjaan ja hiuksiin. Suositeltiin hieromaan kerran viikossa hiuspohjaan ja pituuksiin ja antaa vaikuttaa hetken. Sitten pesu ja hoitoaine normaalisti. En tiedä mutta minua vaan edelleen arveluttaa toi ruokaöljyn pistäminen päähän mutta kai se on uskottava että se hyvää tekee kun Juures-gurut ja kauneuslehdetkin niin sanoo... :) Saa nähdä milloin uskaltaa kokeilla.
~vail~

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja ~vail~ »

Mä oon kokeillut neitsyt-oliiviöljyä, rypsiöljyä ja pähkinäöljyä, joista viimeisimmästä tykkään eniten koska se lähtee aika kiltisti yhdellä päänahan vaahdotuksella (kuten Vivi mainitsi kookoksesta - ei tarvitse vaahdottaa latvoja erikseen) ja kuitenkin jättää selvät vaikutukset jälkeensä.

Plussaa pähkinäöljyssä on myös se tuoksu - ei mikään härski rasva vaan tosiaan pehmeä pähkinä. Ei tule ikäviä mielleyhtymiä, mikäli Supervixenkin niitä pelkäät ;) Eteerisillä öljyillä saa kyllä minkä tahansa peruspohjana käyttämänsä ruokaöljyn tuoksun tehokkaasti piiloon mikäli niitä laittaa - ja tietenkin kyseisen yrtin tehoja, ja niitähän noi L'Anzat ja muutkin tuotteissaan hyväksikäyttää vaikkakin säilöntäaineilla kyllästettynä.
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Penny »

Jojobaöljyähän ainakin HS:lla suositeltiin (löytyy mm. luontaistuotekaupoista). Ja esim. Nexxuksen Botanoilihan moni taitaa käyttää.

Vastoin "lakia" pari HS-öljykeskustelulinkkiä: ;)
http://www.hairstore.fi/bbs/http://loca ... 49;start=0
http://www.hairstore.fi/bbs/http://loca ... eadid=1468
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Jonsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2334
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:21

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Jonsu »

Minä en uskalla toiste laittaa oliiviöljyä hiuksiin. Jämähti ihan täysin tukkaan kiinni, varsinkin kuiviin kohtiin. Pesin illalla 3 kertaa hiukset ja silti näyttivät likaisilta. Aamulla taas kaksi vaahdotusta ja vasta sueraavan illan pesussa tuntui että kaikki öljy oli pois.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Triina »

Kiehtoisi latvojen hautominen öljyllä, mutta en taida uskaltaa... tapanani on sormeilla hiuksia ihan liikaa, joten pienikin määrä öljyä olisi saman tien levinnyt koko päähän tehden rasvaisen näköiseksi.
Daniela
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 490
Liittynyt: 06 Touko 2006, 16:42

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Daniela »

Mä olen kanssa pari kertaa laittanut oliiviöljyä hiuksiin ja saa kyllä kovasti pestä sen jälkeen ettei jäisi rasvaisen oloiseksi hiukset sekä pahanhajuisiksi  :-\
1b M ii, vaalennetut puoleen selkään asti, vino otsis.
pinkfrank
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 338
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 14:45

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja pinkfrank »

Hmm, mun hiukset mahtaa olla sit tosi huokoiset, kun en saa sitä öljyä jäämään sitten millään hiuksiin kiinni... Oliiviöljy-muhimisten jälkeen hiukset lähtee ihan putipuhtaaksi pelkällä CO-pesullakin...  ::)

Kerran laitoin oliiviöljyä latvoihin "kiiltotipoiksi", lorahti vähän liikaa että näytti pikkuisen likasilta. Noh, kun kiire oli niin lähdin silti liikenteeseen, ja kun illalla pääsin kotiin oli kaikki öljy imeytyny hiuksiin, siis oli ihan puhtaat  ::) Outo ajatella, että joku ei saa sitä öljyä pois hiuksistaan  ;D
Annika
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 332
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 02:53

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Annika »

pinkfrank kirjoitti: Kerran laitoin oliiviöljyä latvoihin "kiiltotipoiksi", lorahti vähän liikaa että näytti pikkuisen likasilta. Noh, kun kiire oli niin lähdin silti liikenteeseen, ja kun illalla pääsin kotiin oli kaikki öljy imeytyny hiuksiin, siis oli ihan puhtaat  ::) Outo ajatella, että joku ei saa sitä öljyä pois hiuksistaan  ;D
Mulla käy samanlainen ilmiö noiden latvojen kanssa, noin 1-3 senttiä pisintä latvaa imee öljyn aivan kokonaan, koska sinne sen hieron pääasiassa, ja muualle erehtynyt öljy taas kyllä näkyy tukassa. Ja kun lähtisikin pelkällä hoitoaineella pois, mutta ei. Pitää koettaa Ishamaelin vinkkiä sekoittaa öljyä hoitoaineeseen, sitä en ole koskaan hoksannut vaikka tuolla litkulla läträänkin päivittäin. Saattaisi tulla prempi tulos kuin nykyisillä metodeilla, kun ei ole tarpeeksi aikaa istuttaa öljyä päässä kuten ennen.

Jos öljyhoitoa mielii tehdä ja tuntuu ettei lähde pois pesemällä, niin kannattaa varmaan ajankohdaksi valita viikonloppu tai aika, jolloin ei ole menoja. Viimeinen päivä todella rasvaisen oloisilla hiuksilla tosin saattaa olla aika epämiellyttävä, mutta paremmat tehot siitä saa irti kuin hankaamalla hiuksista sh&ha-aineilla öljyä pois tukasta. Itse olen huomannut, että öljy kanssa jonkin verran imeytyy hiukseen pidemmällä aikavälillä, vaikka suurin osa siitä edelleen jää pintaan.
The greatest battles are fought within oneself.
Vastaa Viestiin