Mikä avuksi hamppulatvoihin

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
veera
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 442
Liittynyt: 21 Tammi 2007, 14:02

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja veera »

mä taidan ostaa ensi viikolla elämäni ekan latvahoidon, redkenin soft endsin. pakkanen on vähän tehnyt tuhojaan ja latvat näyttävät aika kuivilta :-\ kaksihaaraisia ei kyllä ole, eikä ole koskaan ollutkaan.
Il mondo è come un libro e quelli che non viaggiano ne leggono solo una pagina.
Surrur
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 507
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 09:48

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Surrur »

Mulla on hiusten latvat ollut  jo pitkään huonokuntoiset epäonnistuneen permiksen takia, eikä niihin oikein tuntunut toimivan mikään. Sumplin sitten, että leikkaan latvat että hiusten kunto paranee. Kampaaja teki sitten vielä omat ratkaisunsa ja leikkadsi noin puolet liian lyhyeksi, eli tukka on nyt vain noi 5 sentin pituinen.
Ihmettelin vaan että miten kummassa latvat voi silti näyttää huonokuntoisilta?? Hiuksista kuitenkin leikattiin oikeastaan kokonaan vanha, permanentattu osa, mutta tukka on silti pörröisen ja kuivan näköinen. Onko teillä vinkkejä, mitä tälle voisi tehdä?
Jadey
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 439
Liittynyt: 23 Elo 2006, 17:13

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Jadey »

^Redkenin Soft ends oli kyllä suuri apu ja pelastava enkeli latvoille noiden pakkasien aikana. Silloin pakkasten alettua mulla meni aikana nopeasti latvat ja hiukset muutenkin huonoon kuntoon, mutta aloin käyttämään aina pesun jälkeen Soft endsia latvoihin niin sen jälkeen ei ongelmia ollut.
Pelätä ei saa jos tahtoo milloinkaan onnen saavuttaa
Lizine

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Lizine »

Käyttääkö kukaan Tigin Afterpartyä latvasuojana? Sehän on oikeastaan pelkkää silikonia koko tökötti, joten sopisi varmaan hyvin latvoja suojaamaan.. ???
Herya
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1051
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:21

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Herya »

Mulla oli ennen ihan kauhee hamppulatva ongelma. Otin käyttöön kanssa öljyt naamioissa ja yksistään niin ongelmaa ei ole enää ollut, kiitos hyvien vinkkien ;). Jätettäväksi on pakko käyttää silikoonista jätettävää ettei alakkaan hamputtaa, ennen ei sekään yksinään auttanut.
Ainiin ja mun tukkaan sopii mikä tahansa öljy, ei jää rasvaista tunnetta paitsi sitten parin päivän päästä kun on likainen tukka ni se on sitten kyllä tuplasti likainen. Käytän siksi vain 1-2 kertaa viikossa öljynaamiota. Ja välillä ennen pesua levitän karitevoita latvoihin.

Öljyt naamoissa heheeeeee korjaan..Onkohan toi mun teksti ees suomee. Äidinkieli on vähä vissiin hakusessa vaikka suomalainen olenkin ;). Väsymys väsymys.
Viimeksi muokannut Herya, 11 Loka 2007, 12:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
zubi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3496
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 08:34

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja zubi »

Mulla on nyt vähän tota hamppulatvaongelmaa, vaikka hiukset on vasta puolipitkät. Latvoissa on kuitenkin jo pitkään kasvatuksesta, muotoiluista, auringosta ja värjäyksistä - niin vaalennuksista kuin tummennuksistakin - kärsinyt osio, jota on vielä valitettavasti rikottu leikkaamalla (en kyllä enää anna tehdä tätä, olen kasvattelemassa tasapitkiä taas). Nyt mulla ei ole tyvessä väriä lainkaan, siellä on siis oma väri vaaleiden raitojen "tukena". Sävy on ihan jees, ei siinä mitään, mutta käsittelemätön osio rasvoittuu megavauhtia ja sanomattakin on varmaan selvää, että latvaosasto ei kaipaisi pesua juurikaan.

Mitä mieltä olette hoitoaineiden muhittamisesta suht kuivassa tukassa? Mä olen nyt pitänyt latvoissa pitkiä muhitteluja muutaman kerran, pari kertaa yön ylikin. Olen laittanut hoitista kuviin hiuksiin, välillä olen kastellut latvat ensin kevyesti ja laittanut vasta sitten hoitoaineen. Kumpikohan tapa imeyttää paremmin hoitoaineen hiuksiin? Tuntuu kyllä, että noista latvamuhitteluista olisi hyötyä ja samalla ei tule ylihoidettua hyväkuntoista tyviosiota. En sitten tiedä elänkö vain haaveissa tän kunnon paranemisen suhteen. Vakaa aikomus on kuitenkin saada latvat parempaan kuntoon, en haluaisi nyt lyhentää yhtään.
funky_chicken
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2649
Liittynyt: 03 Loka 2006, 13:15

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja funky_chicken »

Täällä yksi ikuinen hamppulatva lisää! Ei auta mitkään hoidot, suojat, öljyt, suoristukset, suihkeet, muhitukset tai muut, latvat on ja pysyy hamppuina. Tuntuu, että mitä enemmän niihin tunkee tavaraa, sitä pahemmat ne ovat. Taitaa olla meikäläisen hiuslaatu niin onneton, että karheus ja kähärä on ja pysyy, varsinkin latvaosastolla. Heti kun latvat vähänkin kuivuu, niistä tulee tosi "rapsakat", niinkuin kampaajanikin sanoi. Leikkaaminenkaan ei tunnu auttavan kuin hetkellisesti. Lyhyt tukka on ainut keino hamppua vastaan...
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja bast »

Kauhea kaksihaaraishyökkäys! Muutaman viikon laiskistelin latvasuojan käytössä ja tämä on tulos. Hiukset on niin eripituisia, että leikkaaminen veisi ainakin vuoden kasvattelut. Argh! Mikä avuksi?
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Kunnon kosteutus- ja rekkukuuri vain päälle, hulluna öljyjä ja voita, paljon jätettäviä, tehisten muhituksia, CO-pesua jne. Noilla pääsee alkuun, jos tilanne ei ole aivan karannut käsistä. Muuten ei auta muut kuin ne pelätyt kampaajan sakset.
Säde
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 471
Liittynyt: 21 Helmi 2007, 21:13

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Säde »

Minulla hamppulatvoihin (ja hamppupituuksiin) auttaa karitevoi. Tätä kun laittaa vähän ongelmakohtiin, niin hamppuhius muuttuu sileäksi ja pehmeäksi eikä harota joka suuntaan. Ei tämä kuitenkaan hamppua "paranna", eli minun ainakin täytyy joka pesun jälkeen tätä laittaa uudestaan.
Specially

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Specially »

Voi anteeksi, etten jaksa lukea näitä kaikkia 54:ää sivua, jotta löytäisin mahdollisesti vastauksen kysymykseeni, mutta toivon, että joku avulias forumilainen, asiantuntija tai ei, osaisi neuvoa minua. Enkä muuten ole varma, kuuluisiko aihe tänne, mutta koska tämä liittyy jollain tavalla suoristusrautaan, törkkäisin tämän tänne. Saa siirtää sopivampaan paikkaan, jos sellainen on.

Sain siis suoristusraudan n. 2 vuotta sitten ja suoristelin melkokiharia hiuksiani vuoden verran ilman minkäänlaisia suoja-aineita (lämmöltä suojaavia ym.) ja seurauksena hiukseni tietenkin vaurioituivat ajan myötä ja "paloivat". Tällä hetkellä hiukseni ovat suoraansanottuna hamppua (tuota nimitystä äitinikin niistä käyttää) ja en oikein tiedä mitä tehdä asialle. Lisäksi olen vaalentanut hiuksiani viimeisen vuoden aikana useampaan otteeseen ja senkin jälki näkyy hiuksissani. Nykyään föönaan hiuksiani melkein joka päivä, sillä niin saan niistä melkein suorat. Iltaisin suihkun jälkeen (käytän Doven vaalennetuille hiuksille tarkoitettua korjaavaa shampoota) laitan hiuksiin jätettävää hoitoainetta ja föönaan hiukset (pää alaspäin) harjan avulla kuiviksi. Ei liene kovin terveellistä föönata päivittäin? Ennen tosiaankin suoristin hiuksiani joka päivä, joten kaipa tuo föönaus on pienempi haitta.

Pääkysymykseen, eli siihen miten minun kannattaisi hoitaa hiuksiani. Äitini on ehdottanut useampaan otteeseen hiusteni lyhkäisemistä (nyt ne ulottuvat vähän yli olkapäiden), mutta onko minkäänlaisia tehohoitoja, tai muita aineita, joilla voisi korjata ERITTÄIN KÄRSINEITÄ ja palaneita hiuksia? Tai muita vaihtoehtoja? Ei sinänsä tuosta hiustenleikkuustakaan haittaa olisi, mutta miten lyhkäiseksi sitten pitäisi vetästä, jotta asiasta hyötyisi jotain...

Ja olisi kiva vielä tietää, onko lievästi kiharahiuksisen mahdotonta saada hiuksensa pysyvästi suoriksi? Ilman mitään suoristuspermiksiä...

Kysykää jos jäi jotain epäselvää, en varmasti muistanut mainita kaikkea, mistä saattaisi olla hyötyä ratkaisua etsittäessä. :)

Siirtelin hiustenhoitopuolelle. T:Penny
Viimeksi muokannut Specially, 05 Tammi 2008, 12:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja lynx »

Kyllä se niin taitaa olla, että pitävin ratkaisu on vain nappasta se höttö pois. Leikkaushoito se on mikä parhaiten auttaa. Sitten voi ns. puhtaalta pöydältä jatkaa kasvatusta. Biotiiniä napsimalla sitä hiusten kuntoa ja kasvua voi jopa kohentaa. Kihara hius on helpolla tosi kuiva, ja vaalennus+kärvennys ikävä kyllä tuhoaa parempikuntoisenkin hiuksen ennen pitkää :/

Mä en ihan kauhean pitkälle usko minkään tuotteen parantavan. Jotain apua voit saada esimerkiksi rakennepaikkaavista hoitoaineista. Tässä niitä käsittelevä ketju:

http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... ic.php?t=8
Husky
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2022
Liittynyt: 12 Syys 2006, 09:04

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Husky »

^^Ja jatkoa ajatellen, sitten kun saat tukan kuntoon niin  ehdottomasti kunnon tuotteet kehiin eli kosteuttavaa ja rakennepaikkausta, jätettävä ja latvasuoja. Ja jos vaan mitenkään pystyt, niin vähennä ihmeessä rautojen ja föönin käyttöä. Ja kun näitä käytät niin lämpösuoja.

Mutta kuten Lynxkin sanoi, taitaa parturin sakset olla ainoa vaihtoehto, jolla pystyt aloittamaan puhtaalta pöydältä.
Viimeksi muokannut Husky, 05 Tammi 2008, 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja ellen »

Specially, tässäpä Emi-lynin kattava vastaus todella kuivien hiusten hoitoon.

Hiusten suoristamiseen ei ole mitään pysyvää ratkaisua, jos ei halua kemiallisesti käsitellä hiuksia. CHI-suoristus on ainoa pysyvämpi keino saada hiukset suoriksi. Mie oon huomannut mun hiusten olevan suoremmat kuin ennen, kun oon kasvatellut niitä pidemmiksi ja hoitanut niitä todella huolellisesti kunnon tuotteilla. Kyllä ne vielä luonnonkiharat ovat, ei siitä pääse mihinkään, mutta suoristuvat ja asettuvat paikoilleen todella helposti nykyään.
Ziru
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 300
Liittynyt: 03 Syys 2007, 19:52

Vs: Mikä avuksi hamppulatvoihin

Viesti Kirjoittaja Ziru »

Specially, kannattaa ehdottomasti kokeilla öljyjä hiustenhoidossa. Öljyt ovat halpoja siihen nähden miten vähän niitä kuitenkin kuluu, öljyistä saat lisätietoja lukaisemalla tämän ketjun http://juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?t=5 tai laittamalla hakuun esim. karitevoi, kaakaovoi, öljy..
Vastaa Viestiin