Schwarzkopfin värit

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Mellie
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 704
Liittynyt: 29 Loka 2007, 22:20

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja Mellie »

Täältä löytyy ruotsiksi vähän infoa siitä: http://www.firststyle.se/default.asp?id=2587&sida=1055

Siellä lukee että L'orealiltakin olisi tulossa vastaava 10 min väri (olikohan uusimmassa britti-Glamourissa tästä mainoskin?). Vaikuttava aine on aminohappo "arginine" joka parantaa/helpottaa väripigmentin tunkeutumista hiukseen. Tai jotakin sinne päin! ;D
terde
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 142
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 12:13

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja terde »

L'oréalilta on tosiaan samantapanen nimeltään Excell 10.. Aika nättejä sävyjä siinä :)

Ite ehdin jo kokeilemaan tota toffeen väristä Coloristea. Mulla se tosin oli kauemmin päässä kun pelkkä värin levittäminen kaikkialle vie aikaa. Niskassa poltti ainaki kauheesti, mutta ei ollu mitenkään erityisen voimakas haju. Oli helppo levittää ja ainetta oli normia enemmän. Väristä en oikeen osaa sanoo ku tyvi jäi pituuksia vaaleemmaks ku on edellisiä värjäyksiä alla...

Edit.  Nyt useempien pesujen jälkeen tuntuu kun ois ainakin vähän kuivemmat/pörrösemmät hiukset ku ennen värjäystä.. Väri on myös haalistunu tosi rumaks, nyt se on sellanen haaleen punertava :/
Viimeksi muokannut terde, 09 Tammi 2009, 11:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tipitii
Haiven
Haiven
Viestit: 40
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 21:20

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja tipitii »

Löytyykö enää maailmasta live toner-suoravärejä? Olen yrittänyt bongailla kaikkialta mutta turhaan. Saako noita edes tilattua netin kautta? Help!
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja Penny »

^ Live Tonerhan uusiutui aikanaan, on ollut jo pitkän aikaa Live Duo Intense-nimellä, joka sekin on katoamassa täysin. Täälläpäin Duoja on näkynyt enää ainoastaan Minimanissa, josta olen niitä hamstrannut, kun tykkään sävyttää juurta niillä kampaamovärien välissä. Missään muualla ei ole tullut vastaan ja varmaan loppuvat pian sieltäkin. Netistä en ole hoksannut edes katsoa, joten saa vinkata jos niitä jostain löytyy..
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
kuukkeli

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja kuukkeli »

Onko kokemuksia tästä kestoväristä? Pari päivää sitten huomasin citymarketin hiusvärihyllyllä. Väri on ammoniakiton ja sen mainostetaan sisältävän 80% luonnosta peräisin olevia ainesosia. Värivalikoimassa on 16 eri sävyä.

Täällä mm. vielä jotain tietoa: http://www.henkel.fi/cps/rde/xchg/SID-0 ... S_HTML.htm


Kuva purkista:

Kuva
si3nna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 565
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:16

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja si3nna »

Mä värjäsin tuollaisella hiukseni muutama päivä sitten, ja juurikin tuolla sävyllä joka on jeppiksen laittamassa kuvassa. Tuo sävy oli nimeltään luonnonvaalea. Vähän häiritsi se, että sävyjen koodit on noita ihmeellisiä - olisin halunnut astetta tummemman vaalean, mutta en uskaltanut valita sitä, kun näytti paketin kuvassa vähän punertavalta ja sävykoodista ei voinut päätellä yhtään mitään.

Tuosta luonnonvaaleasta tuli ainakin mun päässä aika lailla neutraali vaalea, jo tosiaan luonnollisen oloinen, ei ihan noinkaan vaalea kuin paketin kuvassa. Tuon tosiaan sanottiin olevan ammoniakiton ja suurimmaksi osaksi luonnollisiin aineosiin poerustuva, mutta mun tukka tuntuu kyllä vähän kärsineen tuosta kevyestäkin vaalennuksesta, ei tunnu niin elinvoimaiselta kuin aiemmin. :-\
kuukkeli

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja kuukkeli »

Joo värikoodit on kyllä taasen oudot joita ei oikeen pysty tulkitsemaan ja kyllähän tuo sisältää siltikin vetyperoksidia ja kaikkia muita aineita vaikka ammoniakiton onkin.
Paka-08

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja Paka-08 »

Ahaa Schwarzkopf on näköjään päättänyt tunkea myös markettikamoihin tätä "eko-värisysteemiä" kun ammattiaineisiin lanseerattiin tämä Essensity jonka raaka-aineet on suuremmaksi osaksi peräisin luonnosta. Kuullemma haisee ihan lehmän pa*kalta, mutta miltä haisi tämä marketin vastaava? Onkohan väri samankaltainen kuin vastaava kampaamoväri. Noista numeroinneista ei ole hajuakaan kun en oikein ole itsekään selvillä Schwarzkopfin systeemistä kun Igorankin värit tuottaa päänvaivaa.
si3nna kirjoitti: Tuosta luonnonvaaleasta tuli ainakin mun päässä aika lailla neutraali vaalea, jo tosiaan luonnollisen oloinen, ei ihan noinkaan vaalea kuin paketin kuvassa. Tuon tosiaan sanottiin olevan ammoniakiton ja suurimmaksi osaksi luonnollisiin aineosiin poerustuva, mutta mun tukka tuntuu kyllä vähän kärsineen tuosta kevyestäkin vaalennuksesta, ei tunnu niin elinvoimaiselta kuin aiemmin. :-\
Oliko sinulla alunperin värjäämättömät vai värjätyt hiukset ja minkä väriset? Milläköhän ne on korvanneet sen ammoniakin, kun faktahan on se, että ammoniakki on itseasiassa lievempiä aineita mitä hiusväreissä on  ja kun se yritetään korvata muulla aineella niin tämä korvaava voi olla pahempi ja hiusta enemmän vaurioittava aine(Simin mainostamassa hellävaraisessa Sensidossakin on ammoniakkia koska eivät halunneet korvata sitä huonommalla aineella.) Eli en yhtään ihmettele jos hiukset tuntuu huonommilta kun ovat ehkä korvanneet sen ammoniakin jollain pahemmalla.
si3nna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 565
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:16

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja si3nna »

^ Mulla oli alla puoli vuotta sitten laitettu aavistuksen vaalentava kevytväri. Tuon Essential -värin levitin sen vuoksi ensin vain tyveen, ja muuhun tukkaan vain lyhyeksi ajaksi. Tuntuu silti tukka kärsineen, ja ei kai ihmekään, jos tuo ammoniakki voi olla korvattu jollakin vielä pahemmalla.
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja Hue »

Kuullemma haisee ihan lehmän pa*kalta, mutta miltä haisi tämä marketin vastaava?
Ei muuten todellakaan haise. Ei haise värikipossa oikeastaan millekkään (olen haistellut ihan nenä värissä kiinni), eikä kyllä päässä haju siitä miksikään pahene. :)

Ammoniakki on korvattu tässäkin tapauksessa todennäköisesti ethanolaminella, joka on erittäin allergisoiva emäs. Vaikka ammoniakki saattaakin ärsyttää ihoa, se ei kuitenkaan allergisoi herkästi. Allerginen reaktio ethanolaminelle kun voi olla erittäin voimakas ja paha, jopa johtaa anafylaktiseen shokkiin. Ainoa hyvä ominaisuus ethanolaminessa ammoniakkiin verrattuna on, että se ei haise. Tuskin se kuitenkaan vahingoittaa hiuksia sen enempää kuin ammoniakki, tosin tässäkin vaikuttaa aineen määrä tuotteessa ts. värin emäksisyys.
Viimeksi muokannut Hue, 29 Huhti 2009, 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ulrika
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 997
Liittynyt: 06 Marras 2007, 16:54

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja Ulrika »

Emi-lyn kirjoitti:
Kuullemma haisee ihan lehmän pa*kalta, mutta miltä haisi tämä marketin vastaava?
Ei muuten todellakaan haise. Ei haise värikipossa oikeastaan millekkään (olen haistellut ihan nenä värissä kiinni), eikä kyllä päässä haju siitä miksikään pahene. :)
Joo ei minustakaan haise oikeastaan miltään. Ja mä olen ollut se, jolle se kampaamoväri on päähän lykkästy.  ;) Musta vaan on kiva ja hyvä asia, kun ei oo mitään voimakasta tuoksua.
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!
möykky

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja möykky »

Tänään tuli itse testattua toi essential- sarja, ja värinä käytin 205 extra kirkkaanvaaleaa ja olin kyllä tosi tyytyväinen, väri ei ollu yhtään keltainen tai mihinkään muuhunkaan "rumaan" taittava, ja mulla sentään oli lähtövärinä enemmänkin semmoinen tuhkanvaalea.

Tuoksu oli mieto ja väri sopivan voidemainen, levis tosi hyvin. Hiukan ehkä tuntu suihkussa hiukset korpuille, mutta paketin hoitoaine pelasti tilanteen, ja on tosi riittoisa, kyllä mie ainakin tota väriä voin suositella :)
si3nna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 565
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:16

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja si3nna »

Onko kukaan ehtinyt kokeilla Essentialin sävyä 216 Tuhkanvaalea tai 220 Tummanvaalea? En olekaan aivan tyytyväinen saman sarjan Luonnonvaalean värin tulokseen - se on vähän turhankin vaalea ja mulle sopii tuhkaisemmat paljon paremmin. Tässä vielä nuo kaksi sävyä, joita nyt mietin, ja joista olisi kiva kuulla kokemuksia!

Tuhkanvaalea:

Kuva

Tummanvaalea:

Kuva

edit. Äh, kuvat ei nyt suostukaan näkymään..
Viimeksi muokannut si3nna, 14 Touko 2009, 21:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Linoa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 849
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 22:15

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja Linoa »

Onko joku päässyt testailemaan tuota Essential sarjan mustaa väriä? Oli nimittäin ainoita mustia värejä, mitä kaupassa oli saatavilla (jep, weird).
Kunis

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Mä kokeilin tätä mustaa, sävyä 290. Vaikutusajaksi oli neuvottu 30 minuuttia, mikä muistaakseni on vartin vähemmän kun näissä yleensä. Se pisti vähän miettimään että mitäs hemmetin tököttiä tämä nyt sitten on. No, pidin kuuliaasti alle puoli tuntia ja kovin hyvin tuntui väri tarttuvan aika vaaleaankin vaalennettuun kohtaan. Sävystä kyllä tuli melkeen sinimusta jo tuossakin ajassa, mutta kait se kohta neutralisoituu. No, punaiset ainakin näjyis peittyneen.
Kulumisesta ja muusta kestosta voinen raportoida parin viikon kuluttua paremmin.
Vastaa Viestiin