Schwarzkopfin värit

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja Mena »

Kettusieni kirjoitti: Schwarzkopfin Live-värit ovat aika kuraa. Varsinkin punaiset. Haalistui alle viikossa vaaleanpunertavaksi ruskeaksi :s Musta toimi hieman paremmin, mutta sekin hävisi hiuksista suhteellisen nopeasti.
Mä en tiedä yhtäkään punaista kaupan kestoväriä joka pysyis kunnolla, eiköhän ne ole kaikki enemmän tai vähemmän samanlaisia.

Joku kyseli Igoran Dualitysta. Mä käytin sitä punaista sävyä toissakesänä ja ei sillä kyllä shokkipunaisia saanut. Lähti muutamassa pesussa muutenkin, ei mun mielestä mitenkään superhyvä suoraväri.
Iia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 368
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 12:58

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja Iia »

Ja minusta kun tuntuu, että tämä suoraväri jämähti turhankin tiukkaan tähän päähän, vaikka tosiaan laimensin sitä suurella määrällä hoitsikkaakin. Tai sitten se on aina se sama fiilis, kun väri ei niin miellytä. Mutta illalla pesin pariinkin otteeseen syväpuhdistavalla ja silti on vielä päänahkakin punertava, samoin otsa. Ja hiukset.  

Edelleen tämänkin illan syväputsarilla pariin kertaan pesun ja parin tunnin hoitoaine/öljymuhittelun jälkeen tässä on paljon tätä väriä. Eli hyvin pysyy  ;)

Edelleen pysyy tämän illan pesun jälkeen. Onko niin, että tämä väri on lopetettu? Mietin vain, että jos se Gorgeous Gold Brown ois hyvä väri, niin tämä ois kyllä hyvä suoraväri mulle. Halpaakin oli kun vain 2,50€.  Osaako joku kuvailla mimmonen väri tuo Gorgeous... on?
Viimeksi muokannut Iia, 21 Huhti 2010, 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja deko »

Poly Colorin sävykartasta:

22 tummanvaalea
15 keskivaalea

Kaksi vaaleinta vielä värjäävää kevytväriä, ne tästä vaaleammathan ovat jo kevyitä vaalentajia eli kestoja.

Onko joku muukin huomannut näiden sävyjen huonoa saatavuutta? Hihkuin innosta kun Anttilassa oli "kaksi polycoloria 12 eurolla" -tarjous ja aioin kipaista ostamassa loput värit tähän projektiini, mutta hyllymerkintöjen mukaan hypätään blondista suoraan vaaleanruskeaan 23 eli ei ollut näille välisävyille edes enää hyllypaikkaa. Panikoiduin, kävin paikallisessa halpahallissa joista näitä sävyjä vielä löytyi ihan normaalisti (ja normaalilla hinnalla) ja ostin "pari pakettia" varastoon.

Ovatko oikeasti loppumassa vai karsiiko K-ryhmän kaupat vain näitä vähemmän meneviä sävyjä?

Keskivaalea 15 on ihan paras sävy maantienväriin pyrkivälle, ja tummanvaalea 22 suunnattoman hieno välivaiheen väri kun mennään keskiruskeasta omaan väriin eikä haluta liikaa hapetevaurioita.

Angst.
this too shall pass.
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja Jouana »

Hei noista PolyColorin väreistä kysyisin sellaista, että mikä olisi seuraava vaaleampi neutraali/viileähkö ruskea sävystä 16 keskiruskea? En tiedä onko mulla käynyt vain huono tuuri, ettei hyllyissä ole sattunut olemaan oikeaa sävyä, kun näyttää kovasti siltä, että seuraava vastaava vaaleampi väri olisi 23 tai 15 -> näyttävät niin kovasti paljon vaaleammilta ollakseen seuraava aste vaaleampaan...ihan kuin välistä puuttuisi jotain.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja Efva »

^ Kyllä se mun mielestä on 15, vaaleanruskea. Ei se tosin mikään kovin vaalea ruskea ole.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja deko »

23 vaaleanruskea (noin 6.0)
22 tummanvaalea (noin 7.0) hyvä tummempi maantienvärinen.
15 keskivaalea (noin 8.0) hyvä vaaleampi maantienvärinen.

22 ja 15 ovat poistuneet isoista markettivalikoimista eli etsi halpiskaupoista jos haluat näitä. Minä hamsteroin sävyä 15 "muutaman" paketin kotiin kun huomasin että tätä ei enää pitkään saa.
this too shall pass.
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja Jouana »

^&^^ Kiitos vastauksista!! Mutta voihan harmitus, että valikoima suppenee. Jos en löydä sävyä 15, niin sitten taidan ottaa sen sävyn 23. Se näytti vähiten punertavalta...
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja Efva »

Joo sori, tuli väärä sävynumero, tajusin just itse kun kollasin kaappeja ja tuli vastaan tuo 23 vaaleanruskea.&nbsp; :-[
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja Jouana »

Äsh :D Nyt kun luin uudelleen sun viestin, dekon ja omani, niin tajusin, että tarkoitin itsekin toista numeroa kuin mitä kirjoitin tuohon. Hyvä että tuli korjattua, koska mulla oli nyt mielessä, että yritän etsiä 15ttä kun tarkoitus siis ottaa tietenkin tuo 23. Voi kyllä olla, että sorrun uudelleen tuohon 16een, koska se on ihan loistava sävy, mutta haluaisin vaaleampaa ihan vaan siksi, että jatkossa voisi mennä pienemmällä kontrastilla juurikasvun suhteen...
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
maxine
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 60
Liittynyt: 08 Loka 2010, 21:34

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja maxine »

Onko kellään kokemusta josko tuo sävy 22 olisi kylmähkö vai punertaako?
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja deko »

^ 22 on hyvin neutraali tummanvaalea. Ei punainen eikä tuhkainen vaan ihan perus.
this too shall pass.
princess
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 820
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 12:32

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja princess »

Onko tosta Poly Colorin sävyteshampoosta saatavilla tulevaisuudessa mitään sävy 15 vastaavaa? Mietin, uskallanko värjätä blondatun tukkani ja pidennykset sillä, jos en saa jatkossa enää samaa väriä :/
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja Jenje »

Edesmenneet Schwarzkopfin Vision-kestovärit olivat ihan mun lemppareita. Jostain syystä ne vaan pysyivät mun lasimaisissa hiuksissa paremmin kuin mitkään muut kokeilemani kestovärit. Tuon sarjan lopettamisen jälkeen en ole löytänyt uutta suosikkia, mutta nykyisin värjään useimmiten Schwarzkopfin Live-kestoväreillä tai välillä Poly Colorilla. Ja sävynä aina musta tai sinimusta. :)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
mrille

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja mrille »

Onko noi Essential Color -värit kadonneet kaupoista ihan täysin..? Muistan kyllä nähneeni niitä esim. Anttiloissa, mutta nyt kun oon viime aikoina etsiskellyt (sarjaan kuuluu yksi hyvä sävy, jota en ole muista sarjoista löytänyt), niin ei näy sitten missään. Kyseessä siis sävy 223, Meripihka/Amber.

http://www.essentialcolor.fi/index.php?id=615

Mikäli tätä ei enää löydy, osaisko kukaan sanoa, löytyiskö samantapaista sävyä jollain muulla nimellä? :(
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Schwarzkopfin värit

Viesti Kirjoittaja Belle »

^ On tainneet valitettavasti kadota. Mäkin käytin tuota sävyä yhteen väliin ja tykkäsin kovasti. Viime keväänä ostin viimeisen pakkauksen Tokmannin poistohyllystä. Missään muuallakaan en ole värejä sen koommin nähnyt.
Vastaa Viestiin