Hilse

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
AF
Haiven
Haiven
Viestit: 16
Liittynyt: 10 Heinä 2008, 19:28

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja AF »

Minulla on ollut välillä hilsettä, mutta eipä juuri ole enää, kun pesen hiukset CO-menetelmälla sekä hieron pesun aikana hiuspohjaa tällä https://www.aliexpress.com/item/1PCS-Ho ... 4c4dS2oOD3. En enää osaa olla ilman tätä harjaa, suosittelen!  :)
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Puf »

riinam kirjoitti: Nostellaanpa tätä vanhaa ketjua. Hormonaalisen ehkäisyn lopetettua hiukset reagoivat voimakkaasti. Ohimoilta harvenee ja rasvoittuminen on ihan erilaista kuin aiemmin, hiukset on pestävä joka toinen päivä, tai toisen päivän illalla on jo niin järkyttävän näköinen tukka, että ilman pipoa ei voi olla. Samoihin aikoihin päänahka alkoi hilseillä. En tiedä yhtään, mitä tekisin tälle, kun hilsettä mulla ei juurikaan oo aiemmin ollut. Vaikuttaa siltä että mitä useammin pesen hiukset, sen parempi hilseen kannalta. Saan tosi ristiriitaisia neuvoja. Toisten mielestä pitäisi pestä tarpeeksi usein, toisten mielestä tarpeeksi harvoin. Välillä hoitoainetta pitää laittaa päänahkaan asti ja välillä ei missään nimessä. Toisten mielestä päänahka kuivuu liikaa ja toisten mielestä rasvoittuu liikaa.

Osaisko juurekset auttaa, mitä lähden kokeilemaan? Hilse on mielestäni hienojakoista, eikä mitenkään kökköistä, ja sitä tosiaan on vähiten puhtaassa tukassa, lisääntyy mitä pidempi aika pesusta on.
Hienojakoinen hilse viittaisi kuivaan hilseeseen, mutta hiusten rasvoittuminen ja tiheä pesuväli toisaalta rasvaiseen hilseeseen. Mun päänahkaan alkoi tulla kutinaa ja rasvaista hilsettä noin puoli vuotta e-pillereiden lopettamisen jälkeen, jolloin ihon epäpuhtaudetkin olivat pahimmillaan. Lopulta kokeilin Selukos-shampoota ja se auttoi välittömästi. Luultavasti hilse on joka tapauksessa lyhytaikaista, kropalla menee jonkin aikaa tasoittaa hormonitasapaino.
riinam
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Maalis 2009, 16:40

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja riinam »

Tää on tosi mielenkiintoista, koska iho mulla ei oo muuten reagoinut juurikaan. Joo, vähän enemmän rasvoittuu, mutta epäpuhtauksia ei ole enempää kuin normaalistikaan, tulevat mulla lähinnä ruokavaliosta/stressistä. Siksi on jännä, miten päänahka taas meni ihan sekaisin. Vaihdan varalta kaikki tuotteet uusiin, jos vaikka shampoossa tai hoitoaineessa on jotain mikä ärsyttää päänahkaa.
Hanzku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 435
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:47

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Hanzku »

Minulla oli myös pitkään hilseongelma, enkä oikein löytänyt sille syytä. Epäilisin kuitenkin että kuiva päänahka oli pääongelma (haha!), ja samoihin aikoihin oli kyllä hormonaalisia muutoksia. Kokeilin vaihtaa shampoot ja hoitoaineet ja rutiinit. Eniten apua oli mielestäni kuitenkin Weledan Revitalizing Hair Tonicista (rosmariini, en tiedä onko tästä hiusvedestä useampiakin versioita). Se auttoi myös päänahan kutinaan. Hilsettä on vieläkin, mutta sen verran pientä nykyään että en enimmäkseen edes huomaa sitä ellen erikseen ala katsoa että vieläkö sitä hilsettä on. :D Ja mielestäni tämän käyttämisen yhteydessä hiusten tyvi jää normaalia "ilmavammaksi", eli jopa hieman tekee tuuheamman näköiset hiukset kuin ilman hiusvettä.  ;) Haju on sellainen perus weledamainen, yrttinen, alkuun ajattelin että voimakas (ainakin omaan nenään, mutta olenkin aika herkkä tuoksuille, alkavat herkästi ärsyttämään), mutta mielestäni tuo tuoksu ei jää hiuksiin leijumaan eikä enää häiritse laittaessakaan.
Viimeksi muokannut Hanzku, 15 Marras 2018, 10:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin