Hilse

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Ice »

Pelkällä voiteella haudutus ja pesukin toimii joillain, ei siis jätä rasvaiseksi jos emulgoi riittävästi ja raskaampi hius ei vaivaa.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Jessie
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1396
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 01:38

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Jessie »

Emi-lyn kirjoitti:
Manna kirjoitti: Millä voisin hoitaa kuivaa päänahkaani? Mulla on kuivaa hilsettä, jonka uskoisin johtuvan pulikoimisesta uima-altaassa. Millä voisin kosteuttaa kuivaa päänahkaani? Vinkkejä, anyone?
Humektania hiuspohjaan reilu kerros vaikuttamaan ja sen jälkeen CO-pesu. Ennen shampoo pesua päänahkaan voi levittää öjyä suojaksi.

CO-pesut muutenkin ovat toimivia kuivalle päänahalle. :)
Mulla kuivahilseilee kahta kauheammin CO-pesun jälkeisenä päivänä. Ehkäpä pesuaine on itsessään riittämätön hoitamaan ongelmaa, vaan tehotakseen se tarvitsee humektanin tms. haudutusta.

Edit: XZ:n vanilja-suklaa ja SIM:iltä nestettä päänahan hoitoon hankittuna (tarkempi nimi tänne myöhemmin), nyt jännätään vain lopputuloksia.
Sim:in tuotteessa vain on Alcohol Denat. heti INC:in alkupäässä, aika mielenkiintoista kun tuote on tarkoitettu nimenomaan kuivahilseen hoitoon. Voin raportoida tänne myöhemmin, että miten nuo kaksi tuotetta ovat mun ongelmaani tehonneet.
Viimeksi muokannut Jessie, 09 Tammi 2008, 14:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Manna »

Nyt on Humektan muhutus käynnissä ja hiuspohjaa kutittaa välillä melkoisesti  ;D  Mitenkähän pitkään tätä uskaltaa pitää päässä kun huomiseksi pitäisi väsätä rullakampaus enkä haluaisi olla mikään liimaletti.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
Kaisuli
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 285
Liittynyt: 11 Tammi 2008, 10:16

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Kaisuli »

ostin viime syksynä kampaajalta jotain rene furtererin (en oo ihan varma merkistä) melaleuca- nimistä shampoota, tuntuu toimivan ihan hyvin, mutta on aika vaivalloista käyttää, koska sitä pitää ekaks hieroa kuiviin hiuksiin, pestä heti pois ja sit viel laitta kerran märkiin hiuksiin ja antaa vaikuttaa jonkin aikaa. Voi käyttää kerran pari viikossa/ kuuriluontoisesti.Mä en oo jaksanu käyttää säännöllisesti ku on niin paljon muita ihania shampoita ::), mutta kannattais varmaan, sillä jos on pari kertaa peräkkäin pessy tällä, niin ei vähään aikaan oo päänahka kutissu...seuraavaks aion kyl kokeilla tota humektania! JA ai niin, oon joskus kuorinu päänahkaani kahvinpuruilla ennen pesua, eikä siitä ainakaan haittaa oo ollu!
Ziru
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 300
Liittynyt: 03 Syys 2007, 19:52

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Ziru »

Mulla tulee hilsettä AINA jos en pese tarpeeksi pesevillä tuotteilla ??? Jos menee pari kertaa peräkkäin pelkällä CO-lla, tai jollakim hellävaraisella, niin heti on päänahka punainen ja laattahilseinen. Ja sitten joutuu pari kertaa pestä hilseshampoolla tai jollakin muuten tosi pesevällä että hilseet lähtee.. Ikävää tukan kannalta, kun se on sitten takkupallo. Oisko kellään suosituksia erittäin rajusti pesevästä muttei takuttavasta tuottesta ;D
SpicyApple
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 519
Liittynyt: 04 Syys 2007, 09:30

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja SpicyApple »

Mulle on yhtäkkiä tullut hilsettä ja päässä tuntuu kutinaa. Aikaisemmin ei oo mitään vastaavaa ongelmaa ollut. Mistä voi johtua tällainen yhtäkkinen hilsehyökkäys? Oon pitkään käytellyt samoja aineita hiustenhoidossa, joten en tiedä voiko olla niistä johtuvaa? Toisaalta olin pari päivää reissussa, jolloin tuli käyteltyä jotain iänikuista Fructista shampoona, kun sitä oli johonkin miniputeliin laitettuna. Ei kai nyt parin kerran käyttö voi vielä hilsettä tehdä?
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

^Siis mä oon ihan varma että jos pesisin fructiksella parikin kertaa niin mulle tulisi hilsettä. Joten voi tulla...
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Ice »

Kyllä kertakin sopimatonta ainetta riittää hilseen tuloon, sehä on kumminkin vain kuivaa nahkaa eikä mikään kamala, tarttuva sairaus.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
SpicyApple
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 519
Liittynyt: 04 Syys 2007, 09:30

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja SpicyApple »

Joskus vuonna viis oon pessy aina mennen tullen fructiksilla ja sunsilkeillä, eikä silloinkaan ollut hilseestä tietoakaan... No, ilomielin mä kaadan loput fructikseni käsisaippuapulloon... Pitäiskö tollasen fructis-hilseen häipyä myöskin yhtä nopeasti? Eli auttaako pelkästään omiin normituotteisiin palaaminen vai tarvitaanko kuitenkin jotain hilseshampoota vahingon korjaamiseen?
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Ice »

^ Ei tarvita, jos kyseessä ei ole sellainen "oikea hilse" vaan juuri selkeästi jostain tuotteesta johtuva reaktio :) Jonkun perusvoidehaudutuksen sun muun voit tehdä, jolloin hilse irtoaa päästä paremmin.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
maatis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 612
Liittynyt: 15 Loka 2007, 14:07

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja maatis »

Ziru ootkos koittanut pestä pelkästään hiusten juurista? Mä teen useinkin niin, että hieron shampoota vain päänahkaan - hiusten juuriosuuksiin sitä toki samalla väkisinkin menee. Sitten laitan hoitoainetta niin, ettei se koske päänahkaan.
Ziru
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 300
Liittynyt: 03 Syys 2007, 19:52

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Ziru »

^ Kyllä mää aina yritän, mutta kun ei se oikeen tunnu onnistuvan, tuntuu ettei sinne päänahkaan saa tarpeeksi shampoota. Taijanpa kokeilla pää alaspäin pesua ens kerralla, eli tänään :P
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Ice »

^ Hiero shampoo käsiin käsivoiteen tapaan ja vie kämmenet litteinä hiuspohjaa pitkin edestä taakse, sivuilta keskelle korvien edestä ja takaa sekä takaa keskeltä ja molemmilta sivuilta ylös. Tarvittaessa lisää shampoota ennen takaosaan laittoa ja muista keskittyö hyvin tuohon päälakipyörteen kohtaan ja yläosaan muutenkin, koska ne usein rasvoittuu eniten.

Sitten vaanvaahdottamaan järjestyksessä koko pää, järjestys maun mukaan mutta mieluusti kumminkin joku jolloin joka paikka tulee varmasti pestyä :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Ziru
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 300
Liittynyt: 03 Syys 2007, 19:52

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Ziru »

Ilmeisesti mun hilse johtuukin kuivuudesta. Kummallista, koska tosiaan en oo värjänny tukkaa 4kk. Viimeisin värjäys oli 1.11 ja silloinkin vain raitoja. Kampaaja sanoi, että voi johtua siitä kun sillon kun värjäsin, niin se aina kuori sen kuolleen ihosolukon pois, mutta nyt ei ole niin tapahtunut, joten se on edennyt hilseeseen asti (puhuinkin tästä tuola oma väri takaisin-ketjussa, mutta ajattelin tulla kirjottamaan tännekkin). Olen kokeillut nyt muutamaan kertaan kuorivia hierontoja joka pesussa, mutta enempää en varmaan hetkeen uskalla, ettei liikaa tule kuorittua. Kuorinnat on kuitenkin auttaneet kutinaan selvästi. Seuraavan pesun ajattelin hoitaa jollakin rasvalla. On erittäin ikävää, kun hikoilen, niin päänahka kutisee todella pahasti, ja kirvelee. Ottaisin mielellä kaikkia mahdollisia vinkkejä vastaan ja kuulisin miten muut on selvinnyt tämmöisestä jos on ollut vastaavaa?
Winnie
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 493
Liittynyt: 05 Joulu 2006, 13:03

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Winnie »

^ Ostin poikaystävän kuivuudesta kärsivälle päänahalle apteekista Acon hiuspohjalle tarkoitettua kosteuttavaa geeliä, joka on osoittautunut ihan toimivaksi tuotteeksi. Poikaystän mukaan kutina on vähentänyt selvästi ja hilsettäkin on aiempaa vähemmän. Kyseessä siis tämä aine;
http://www.apteekkituotteet.fi/epages/K ... 9861001501

Edit: Minusta tuo ei ainakaan näytä rasvoittavan, poikaystävä tosin sanoi, että hiukset ei tunnut yhtä puhtailta, mutta ei tuota juurikaan taida huomata.
Viimeksi muokannut Winnie, 26 Helmi 2008, 12:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2aMii
Vastaa Viestiin