Hilse

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

piste kirjoitti: Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Glycerin, Cocamidopropyl Betaine, Coco-Glucoside, Sodium Chloride, PEG-7 Glyceryl Cocoate, PEG-200 HydrogenatedGlyceryl Palmate, Parfum, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, SodiumStyrene/Acrylates Copolymer, Citric Acid, Limonene, Linalool, Panthenol,Tetrasodium Iminodisuccinate, Glycosphingolipids, Phospholipids,Cholesterol, Methylchloroisothiazolinone, MethylisothiazolinonepH noin/ca 5,5

En kyllä tähän enää palaisi. Miten tuo VOI olla hyväksi päälle? ??? Luulisi että tämä olisi hyvä päälle:
sodium olivate, water, rosmarinus officinalis leaf extract

On hyvinkin yksilöllistä, kuinka eri kemialliset aineet vaikuttavat meihin. On tietenkin monia syitä, miksi kukin meistä haluaa mahdollisesti vältellä eri aineita ruoissa tai kosmetiikassa, kuten ideologia tai herkkyys joillekin aineille. Tämä on kuitenkin jokaisen oma valinta ja lisää keskustelua löytyy forumin muista osioista :)

Mitään kauheita myrkkyjä en tuossa huomaa ja kysymys on kuitenkin poishuuhdeltavasta aineesta. Tässä muuten hyvä saitti, jos kosmetiikan valmistusaineet kiinnostavat :) http://www.cosmeticsinfo.org/index.php

Ja kaikella tällä koitan vain edelleenkin sanoa, että jokin joka toimii toisella, ei välttämättä toimi sinulla. Tärkeintä on saada päänahka entiseen kuntoonsa, sitten voit jälleen jatkaa kokeiluja mahdollisesti muilla luontaistuotteilla, jos katsot että se on sinulle henkilökohtaisesti tärkeää.
piste
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 10:53

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja piste »

Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, PEG-4 Rapeseedamide, Sodium Chloride, Glycol Distearate, Parfum, Glycerin, Piroctone Olamine, Cocamide MEA, Laureth-10, Citric Acid, Hydroxypropyl Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Propanediol, Picea Abies Extract, DMDM Hydantoin, Formic Acid, CI 42090, CI 15985.

Käyttäisittekö tätä? ??? Äiti osti mulle EHS Hilseshampoota. Ei kyllä oikein houkuta, mutta kun se valittaa hilseestä eikä oliiviöljy ole toiminut. Mitä voisin kokeilla? En nyt ihan heti käyttäis tuota.
purppura
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1735
Liittynyt: 28 Touko 2006, 11:36

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja purppura »

^ Voithan kokeilla shampoota viikon tai kaksi ja tarkastella auttaisiko tuote. EHS on aika sellainen perusmerkki ja tehot hilseen poistamiseenkin voi olla melko kevyet. Kokeilemalla selviää.  :)

Itsekin halusin yhdessä vaiheessa siirtyä luonnollisempiin tuotteisiin hiustenhoidossa, mutta olen palannut taas käyttelemään enemmän ihan XZ ym. markettituotteita. Omiin päänahkaongelmiin olen myös samaisesti kokeillut eri öljyjä, mutta tulokset eivät ole olleet itsellä huomattavia. Nykyään käytän öljyjä lähinnä vain hiuksiin, en päänahkaan.

Luonnonmukaisissa hiustuotteissa kokeilin halvimpia merkkejä (Ekolosta tmv.) enkä kokenut saavani niillä yhtään parempaa lopputulosta, hoitoaineet saattoivat olla usein myös turhan kevyitä. Täytyy myös mainita, että monissa luonnonmukaisissa tuotteissa käytetään ärsyttäviä hajusteita, joten niissäkin merkeissä ei kaikki ole ns. hyvää kuten ei ole tavallisissakaan hiustuotteissa. Itse suosin aina mahdollisimman paljon hajusteettomia tuotteita.

EHS:ssää käyttämällä ainakin tuet kotimaista tuottamista jos et muuta.  :D Muuten suosittelisin myös kokeilemaan apteekin omia tuotteita, joissa on vielä enemmän hajusteettomia ja herkälle iholle sopivia tuotteita. Ensiksi pyrkisin löytämään sopivan tuotteen hiuspohjan ongelman korjaamiseen. Jos haluat koittaa pesuvälien venyttämistä niin lähtisin tähän kokeiluun vasta sitten kun päänahka on parantunut. Näin mutu tuntumalla ajattelisin, että hiuspohjan ollessa epätasapainossa myös esim. rasvoittuvuus voi olla suurempaa. Sitten kun päänahka on paremmassa kunnossa niin näet paremmin minkälaista pesuväliä hiuksesi normaalisti tarvitsevat.  :)
Karamelli
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 701
Liittynyt: 10 Joulu 2006, 12:11

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Karamelli »

^^ Purppura kirjoittikin jo kattavan viestin eri keinoista. Lisäisin vielä, että melkeinpä se on kokeilun kautta löydettävä itselle se hyvä shampoo ( ja hoitis) Itse etsin melkein kaksi vuotta ratkaisua rasvaiseen hilseeseen. Päänahkaa kutitti niin paljon että raavin sen joskus öisin verille. Nyt olen jo muutamia vuosia käyttänyt apteekista saatavaa Ducray-sarjaa. Siinä on erilaisia vaihtoehtoja erilaisiin ongelmiin. En tiedä mitä myrkkyä sisältää, mutta eipä ainakaan kutita enää, eikä hilsettä juurikaan ole  :) Voin satunnaisesti käyttää sen lisäksi myös Rainbown mietoa shampoota. Pesen hiukset 2 kertaa viikossa enkä käytä mitään muotoilutuotteita paitsi lakkaa hyvin satunnaisesti.

Kokeilu saattaa olla aika rasittavaa mutta uskon että sullekkin löytyy oma "luottotuote"  :)
Luopumaan ei suostuta edes tyhmyydestämme
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Mulla oli keväällä tosi paljon hilsettä, oikein pelästyin kuinka paljon sitä oli. Nyt olen pessyt Simin kuivaan hilseeseen tarkoitetulla shampoolla ja vaiva on hävinnyt. Jos hilseesi on siis kuivaa laatua, niin suosittelen kokeilemaan tuota Simiä (en nyt muista nimeä, mutta googlaamalla löydät). Kun tuo loppuu, niin ajattelin käyttää Ducrayn Elutionia(?) ja ostin varoiksi myös XZ:n jotain hilseshampoota (pinkkiä pullossa, ei sitä sinistä).
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja enna »

^Mistä olet löytänyt tuota XZ:n hilseshampoota, mä en muista nähneeni sitä missään?

Mullakin on tämän kevään aikana hilseillyt päänahka, pieneltä alueelta tosin. Hilseily on kuivaa mutta ei niin irtonaista, se on  vähän samankaltaista hilseilyä kuin mun kasvojen iholla on ollut. En oikein osaa arvata syytä siihen, kun en muista vaihtaneeni mitään hiustenhoitotapojakaan.

Tosin mulla on kasvojenkin iho välillä hyvinkin ongelmallinen, etten yhtään ihmettele jos samoja oireita on siirtynyt muutama sentti ylöspäin hiusten piiloon.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

^Ihan Prismasta (Myllyn) ostin.
piste
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 10:53

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja piste »

Apua! Oon nyt käyttänyt kolme kertaa EHS Hilseshampoota. Ei oo muuttanu mitään vaan ehkä jopa pahentanut tilanetta. Päätä kutittaa koko ajan ja kun sitä raapii, sieltä ihan oikeasti sataa hilsettä. Kamalaa. Äsken raavin päätä hetken ja pöytä oli ihan täynnä hilsettä, valehtelematta. Sitä pöllyää ihan vietävästi. Help? Ei ollut tuosta shampoosta apua.

Oon nyt "löysännyt pipoa" tän shampooasian suhteen. Tiukkapipo sisälläni huutaa tuskasta, kun käytän tuollaista shampoota, mutta... en keksi muutakaan. Oliiviöljy ei ainakaan auttanut. Olen nyt ruvennut (taas kerran) muuttamaan ruokavaliotani - ehkä se auttaisi? Haaveena olis 100-prosenttinen raakaravinto, mutta se ei kyllä tule onnistumaan kun melkein kaikkialla on kypsennettyä ruokaa... Mutta kotona ainakin voisin syödä raakaruokaa. Oon jo ruvennut tekemään vähän smoothieita ja syömään tuoreena mm. voikukkaa, apilan lehtiä, koivun lehtiä jne. ja tietenkin marjoja. 
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

^Kokeile kuivaan hilseeseen tarkoitettua shampoota, esim.  Sim -sarjan (kirjoitin ylempänä siitä). Myös Cutrinin Bio+ sarjan shampoot on hyviä. Apteekista saatava Ducray merkki on hyvä myös!

Mä luulen mun hilseeni johtuneen stressistä. Tämä kevät oli ehkä kamalin ikinä monen jutun takia (mummon kuolema, mieskuviot, rahapula, työjutut oli ehkä kaikkein pahin stressin aiheuttaja). Eli koita ottaa rennosti!
piste
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 10:53

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja piste »

Juu, no äiti oli jo ostanu H&S:ää... (Huom, en edelleenkään pidä sitä hyvänä shampoona koska siinä on tosi paljon ainesosia - itse asias teinäitille sellasen listan niistä ainesosista ja kerroin mielipiteeni niistä :D en kuitenkaan näyttänyt sitä... Ja se sisältää mm. silikonia. Tietty siitäkin on erilaisia mielipiteitä, mutta jos se luo kalvon hiusten ja vissiin päänahankin päälle, niin sehän vaan meikkaa sen hyvännäköiseks eikä paranna hilsettä. ???)
No, päätin kuitenkin antaa sille mahdollisuuden koska muukaan ei oo auttanut. Tulos: hilsettä ehkä jonkun verran vähemmän, mutta edelleen huomattava määrä.
Hohhoijaa. Alkaa mennä hermot tähän. Haluaisin koittaa myös muita ku näitä tavallisia. Ehkä joku toimis...
Kauris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2846
Liittynyt: 24 Syys 2011, 16:47

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Kauris »

^ Mulla oli hilsettä teini-iän alkupuolella. Ei siis mitään kauheesti, mut vähän, kun vastaavasti nykyään ei lainkaan. Että voi liittyä ihan ikään ja kehon muutoksiin, joihin et voi välttämättä vaikuttaa.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

Näin vanhana H&S -parjaajana uskallan väittää ko. merkin shampoita ihan kelpotuotteiksi. Meillä on menossa jo kai kolmas pullo citrus freshiä ja pään raapiminen on historiaa. Ja hiukset on edelleen molemmilla päässä. Käytän toki muitakin shampoita välissä, että silikonikertymiä saa poistettua. Nyt tosin tein mokan ja ostin citrus freshiä jättipullon ja se on ihan eri tavaraa&nbsp; >:( Sis. mm. parafiinia ja takuttaakin kaiken lisäksi.

Itse en saanut mitään apua kutinaan enkä hilseeseen sellaisista shampoista, joissa on piroctone olamine vaikuttavana aineena.

Ei auta kuin kokeilla, että mikä itselle toimii. Joskus se vaan on se kemikaalipommi.&nbsp; :P
almiros
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 965
Liittynyt: 03 Joulu 2006, 18:38

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja almiros »

piste, kokeile nyt ihan rohkeasti vaan erilaisia hilseshampoita, jos haluat päästä tuosta ongelmasta eroon. Jos hilse alkaa helpottamaan, niin voithan sitten uudestaan yrittää totutella päänahkaa niihin luonnollisempiin tuotteisiin ja katsoa miten käy.&nbsp; :)

hennaaja
iherb alekoodi DUW569
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Mustakin H&S on oikeasti toimivaa tavaraa! Mulla toimii tosi hyvin, ja muutama perättäinen pesu kyseisellä shampoolla pitää hilseen poissa tosi pitkään, ja siinä välissä voi sitten käytellä muita shampoita. :) Jostain syystä hilsettä muodostuu mulle aina uudestaan ja uudestaan, mutta tätä käytän siis vähän niinkun kuuriluontoisesti.

Ensimmäisellä pesulla et välttämättä huomaa vielä mitään, mutta parin käyttökerran jälkeen ainakin mulla hilse poistuu ja on poissakin melko pitkään.
3b F ii
tipson
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1338
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 20:04

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja tipson »

Pölisevä hilse viittais liian kuivaan päänahkaan ja voisit kokeilla jotain kosteuttavaa shampoota. Kosteuttavaan shampooseenkin voi lisätä vaikka kosteusvoidetta. Kokeile myös päänahalle esim. yöksi jotain peruskosteusvoidetta, kuten Humektania. Itsellä nämä helpottaa pölisevään hilseeseen. Shampoona käytän Erisanin hoitavaa shampoota. Esim. LV:n kosteuttava shampoo itsellä kuivattaa vielä lisää ja aiheuttaa kiristävän tunteen pesun jälkeen.. ja sitä hilseilyä.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.
Vastaa Viestiin