Hilse

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
purppura
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1735
Liittynyt: 28 Touko 2006, 11:36

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja purppura »

Märkähilse kuulostaa ihan hirveältä, kun kuvittelee sen hiuksiin.

Olisiko minulla ihan turha ostos jos ensin kokeilin XZ hilseshampoota? Vai pitäisiko suoraan vain mennä kampaamoon? Sitten kun ei tiedä onko hiuspohja pelkästään rasvoittuva vai onko tämä hilsettä. Kaippa tämä kuitenkin on hilsettä, kun rapsuttaa niin pieniä valkoisia palloja irtoaa. Muuten hilse ongelmaani ei varmaan huomaisi jos en rapsuttaisi... Hiuksia kyllä kutittaa aina kun päänahkaa alkaa hieroa. Eikös tuon hilseshampoon pitäisi olla vahvempaa kuin esim. XZn terva?

Entäpä sitten 4 system... Olisiko tuo sopivin?
http://www.sim.fi/fin/tuotteet/System4/pages/01System4.html?

Mitähän tässä pitäisi oikein tehdä... *turhautunut*  :-[
Viimeksi muokannut purppura, 24 Elo 2006, 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuulikaappi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 804
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:29

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Tuulikaappi »

purppura kirjoitti: Olisiko minulla ihan turha ostos jos ensin kokeilin XZ hilseshampoota?
Meidän isukin hilseen tuo XZ pitää poissa. Vaatii tosin ainakin isällä kai jatkuvaa käyttöä, koska muistaakseni sanoi joskus, että jos lopettaa käytön, niin hilse palaa. Tuota XZ:n hilsesampoota se on nyt käyttänyt jo monta vuotta. Ei kai siitä haittaakaan ole.

Mutta voithan sinä kokeilla, että auttaisiko se. Ei ainakaan ole hirveän kallis huti, jos ei sitten toimikaan.
1c M ii, tjsp
Selena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 621
Liittynyt: 18 Kesä 2006, 09:02

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Selena »

purppura: Ishmaelhan juuri antoi mielestäni loistavat ohjeet
Ishamael kirjoitti: Kyllä, märkähilse on oikea termi.
Märkähilse taas johtuu siitä että hiuspohja erittää ylenmäärin rasvaa, jossa hiivasieni (pityrosporum ovale jos joku haluaa tietää  ;)) alkaa lisääntyä ja aiheuttaa tulehduksen.
Kun hiuspohjassa on rasvassa muhiva hiivasienitulehdus, ei se silloin enää ihan helpolla millään tavallisella shampoolla lähde.
Hiivasienikanta pitää saada tapettua, ettei se jatka kasvuaan ja hiuspohjaa pitää saada kuivatettua senverran että kierre katkeaa, hiusten pituuksista ehtii kyllä murehtimaan myöhemmin ja hoitamaan niitä sitten erikseen, mutta ihan ensin neuvoisin hoitamaan tuon päänahan kuntoo ettei tule pahempia tulehduksia.

Apteekista saa ainakin nizoralia joka toimii ainakin tuon hiivasienen häädössä, ja voihan sitä kokeilla ihan vapaasti muidenkin sarjojen hilsehampoita.
Eli itse olisin sillä kannalla, että rasvaiseen hilseeseen kannattaa kerralla puuttua "kunnolla". Nizoralille korvaava, edullisempi tuote on esim "KETOKONAZOL COPYFARM" shampoo 60 ml, hinta yliopiston apteekissa 8,90 €. Ketokonazolia voi ottaa myös sisäisesti hiivaan, mutta tarvitset siihen lääkärin reseptin. Valkoinen vehnäjauho ja puhdistettu sokeri ainakin ylläpitävät kehossa hiivalle suotuisia olosuhteita. Ruokavaliotakin kannattaa siis katsastaa, mikäli haluaa hiivan pitemmäksi aikaa pois jylläämästä. Hiivahan voi elää myös mm. mahalaukussa tai limakalvoilla ja kielen pinnalla, suolistossa, melkein missä vain. Päänahka siis vain yksi esimerkki. Itse panostaisin siis tiukemmallakin budjetilla yhteen voimakkaaseen tuotteeseen kuin useaan pulloon laimeampaa ainetta. No, Tuulikaappihan juuri kirjoitti positiivisen kommentin tuosta XZ:sta, mutta itselläni se ei valitettavasti toiminut rasvaiseen hilseeseen.

Make it a great day
purppura
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1735
Liittynyt: 28 Touko 2006, 11:36

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja purppura »

^ Niin antoi juu.

Minä nyt vain poikkoilen eri sivuilla etsimässä hilseshampoista juttua ja olen jo ihan sekaisin. Nyt tuli niin kova pakkomielle saada hiuspohja kuntoon. Eli hmm... jos käyn huomenna katsastamassa tämän kylän apteekin(ei ole yliopiston) ja jos siellä olisi tuota Ketokonazol juttua(halvemmalla kun saisi) niin kait se sitten pitää ottaa. Tuohan on siis vain halvempi versia Nizoralista, että teho melko sama? Ja niin...minullako on jo siis hiivasientä hiuksissa, kun tuollaisen shampoot tarvitsisin? Jos Kenozonalia ei apteekissa ole, niin onko esim. 4system yhtä tehokasta?

En osaa ymmärtää tälle hetkellä mitään...  ::)

Selena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 621
Liittynyt: 18 Kesä 2006, 09:02

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Selena »

En mä usko, että sulla varsinaisesti on hiivasientä hiuksissa  ;) , päänahassa vain. Sitä voi sattua kelle tahansa! Olen jopa kuullut väitteen lääkäriltä, että KAIKILLA on hiiva elimistössään, mutta osalla kasvuympäristö ei vaan ole niin suotuisa, että se "puhkeaisi". Juu, tsekkasin tuon Ketokonazol-shampoon YA:n nettisivuilta Nizoralille korvaavana mutta edullisempana tuotteena. Nizoral pyöri sitten siinä reilussa kympissä. 4systemistä en valitettavasti osaa sanoa mitään.

Muuten, teepuuöljyn kerrotaan myös auttavan hilseeseen, eli jos sulla sattuu sitä olemaan, voit toki kokeilla sekoittaa esim. tavalliseen shampooseen tai jotain?

Mutta jotta ei menisi aivan Offtopicicsi, niitä markettisarjojen helmiä:

Lorealin NG-naamio. Olen löytänyt tämän ihanaisen tuotteen avullanne, juurekset! Ei lässäytä mun hentoja hiuksiani, mutta tuo kiiltoa ja sileyttä. Ihana.

XZ-kampausneste on mielestäni aivan yhtä hyvää kuin kalliimmat vastaavat kampaamotuotteet. Eli tämä on tällainen pihistä (vrt. panosta)-tuote.

XZ-tyrniöljy-hoito: rauhoittaa ja "notkistaa" päänahkaa, ja saa pois pestyä helposti shampoon avulla. Ei kuitenkaan levity niin hyvin, että saisin sitä pituuksia hoitamaan (tai sitten menisi koko puteli). Hinta-laatu-suhde oivallinen.

VO5 Miracle Mist: ei lätsäytä tätä tukkaa, ja se on ihme! Tuo mielestäni raikkaan tuoksun ja kosteuttaa.
Make it a great day
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Manna »

Mulla on taas hilsettä  >:( 

Sitä on aina samoissa kohdin: ohimolla ja niskassa. Voiko liian kuivattava shampoo olla syynä hilseeseen? Mun hilse on kuivaa ja "pölisevää".
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
Twinkley
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4590
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Twinkley »

*manna* kirjoitti: Mulla on taas hilsettä  >:( 

Sitä on aina samoissa kohdin: ohimolla ja niskassa. Voiko liian kuivattava shampoo olla syynä hilseeseen? Mun hilse on kuivaa ja "pölisevää".
Minullakin on kuule manna nyt ihan sama ongelma! Olen tosiaan pähkäillyt mistä voisi johtua ja olen päätynyt siihen tulokseen, että nyt kun olen käyttänyt vähän pesevämpiä shampoita (Curls Rock, Moisture Maniac), tämän täytyy johtua siitä.  :-\ Pitää vaihtaa kevyempään shampooseen, jospa ongelma katoaisi.  :-\
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

Miä ostin tänään LV:n hilseshampoota kun siinä luki että sopii atoopikoille ja rasvoittuvalle päänahalle. Mulla on tosin aavistus että takuttaa pahasti, mutta ehkä sen kestää...
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Ice »

usein toistuva pesu ja vahvat aineet ovat yleinen syy kuivaan hilseeseen, samoin ympäristövaikutukset sun muut

jos hilseelle, rasvaiselle tai kuivalle, jotain haluaa tehdä ei vilkaisekkaan hienoihin suomalaisiin :) hilseharjaus tehostettuna vahvalla hoidolla kuuriluontoisesti toimii usein
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
navychic

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja navychic »

Tässä jo jonkun aikaa on ollut sellanen ongelma, että aina sinä päivänä kun oon suihkussa pessyt hiukset, niin hiusten kuivuttua päänahka hilseilee. Ne alueet on sellaisia ''laattamaisia'', tossa päälaen ja hiusrajan lähettyvillä. Varsinkin hiusrajassa. Sellasta pientä, kuivaa hilsettä, joka on ärsyttävästi kiinni päänahassa, eli ei kauhean hyvin irtoa siitä. Tulee aina sitten raaputettua kamman avulla päänahka ihan ruvelle, kun yrittää saada sitä irtoamaan siitä.
Mitä ihmettä mun päässä on vikana? Kuiva päänahka vai mikä? Todella häiritsevää tää.  >:(

Siirsin viestisi tänne hilse-ketjuun. T. Kikka
Viimeksi muokannut navychic, 14 Syys 2006, 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Ice »

navychick, allergia tekee tuollaista, esim käyttämiesi tuotteiden hajuste. Raapia ei paranisi millään, jollei oel varmuutta siitä että hilseongelma on hilseongelma eikä erityinen reaktio mistään, se vaan vaurioittaa nahkaa lisää. Kortisoniliuosta kannattaa hakea, se auttaa kutinaan, ja kokeilla eri hiustuotteita. Pesusta johtuva kuivuminen ei johda laattamaiseen hilseilyyn, jollei nahka ole tosiaan putipuhdas ennen pesua/pesu hyvin, hyvin usein toistuvaa

cutrinilla on myös nykyään päänahankuorintanaamiota :)
Viimeksi muokannut Ice, 14 Syys 2006, 22:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

navychic kirjoitti: Tässä jo jonkun aikaa on ollut sellanen ongelma, että aina sinä päivänä kun oon suihkussa pessyt hiukset, niin hiusten kuivuttua päänahka hilseilee. Ne alueet on sellaisia ''laattamaisia'', tossa päälaen ja hiusrajan lähettyvillä. Varsinkin hiusrajassa.
Miulla on vähän sama ongelma, mutta koska siihen ei ole tapahtunut muutosta ikinä niin olen päätellyt että se vain on meikäläisen ihotyyppi. Mulla hilseilee iho kasvoista ihan samalla tavalla kuin päänahasta. Se hilseily tavallaan jatkuu "rajattomasti" otsasta päänahkaan. En ole huomannut mitään eroa sillä, että peseekö "pesevällä" vai hellävaraisemmalla shampoolla. Hellävaraisemmalla/hoitavammalla shampoolla se hilse on vain rasvaisempaa.

Muttah joo, kokeilen sitä LV:tä.
rebecca

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja rebecca »

Minulle lääkäri teki diagnoosin taliköhnä.
Hilsettä on ohimoilla ja niskassa kasoina, kutittaa niin, että välillä revin ihon auki.  :'(
Paidalla on koko ajan varissutta hilsettä ja olo on tosi likainen, vaikka varmasti huolehdin puhtaudesta.
Olen jo ihan epätoivoinen. Ei ole kuitenkaan varaa muuhun kuin terveyskeskuslääkäriin.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Ice »

Rebecca kirjoitti: Minulle lääkäri teki diagnoosin taliköhnä.
Hilsettä on ohimoilla ja niskassa kasoina, kutittaa niin, että välillä revin ihon auki.  :'(
Paidalla on koko ajan varissutta hilsettä ja olo on tosi likainen, vaikka varmasti huolehdin puhtaudesta.
Olen jo ihan epätoivoinen. Ei ole kuitenkaan varaa muuhun kuin terveyskeskuslääkäriin.
erikoista, sillä taliköhnähilse on paakkuista, rasvaista, kiinni hiuksissa ja ihossa, ja ennenkaikkea ei-varisevaa

eräs taliköhnätuttu on saanut apua bio+ aktiivishampoosta jatkuvassa käytössä, niin että shampoota pidetään saunassa tehohoidon tapaan useita minuutteja sekä normaalipesussa
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
rebecca

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja rebecca »



erikoista, sillä taliköhnähilse on paakkuista, rasvaista, kiinni hiuksissa ja ihossa, ja ennenkaikkea ei-varisevaa

eräs taliköhnätuttu on saanut apua bio+ aktiivishampoosta jatkuvassa käytössä, niin että shampoota pidetään saunassa tehohoidon tapaan useita minuutteja sekä normaalipesussa
[/quote]

Se lääkäri oli terveyskeskuslääkäri ja vähän epäilin koko diagnoosia. Minulla on ihottumaa käsissä ja nilkoissa, joten epäilen jotain allergiaa...

Olen valmis kyllä kokeilemaan mitä vaan, että pääsen tästä vaivasta.  :-[
Vastaa Viestiin