Hilse

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Jeyzie
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3204
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:06

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Jeyzie »

Bio+ on aina ollut parasta kaikkiin hiuspohjan ongelmiin mulla :)
Anna tuulen puhdistaa
nostaa helmoja
heittää hiukset sekaisin
kevätmyrskyn kastella
mekko liimata kiinni vartaloos
niin olet kaunis
kaunis
ja maailma on sun

Treeniblogi! (tauolla)

Ruokablogi!
Avena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 919
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:11

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Avena »

Aloitin tämän hilse-ketjun reilu kuukausi sitten kun sain akuutin hilseongelman ja nyt se hilse on kadonnut yhtä mystisesti ja yllättäen kuin alkoikin. Olen pessyt hiuksiani XZ-hilseshampoolla tämän kuukauden, mutta en usko, että tämä shampoo sitä on poistanut. Joku muu syy hilseen ilmestymiseen ja katoamiseen on varmaankin ollut. Joissain paikoissa lukee stressin aiheuttavan hilsettä, mutta sitäkään ei tuolloin toukokuun alussa ollut, vähän myöhemmin kylläkin  :).

Keväällä hiukseni olivat tosi sähköiset ja hoidin niitä monta kertaa viikossa kosteuttavilla tehohoidoilla niin, että laitoin tehohoidon hiuksiin ja sitten suihkumyssyn päälle. Kun hiukset (ja hiuspohja etenkin) monta kertaa viikossa hautuivat tuon suihkumyssyn alla, niin tämä varmaankin aiheutti hiuspohjan ärsyyntymisen ja hilseilyn. Tämä on nyt minun tulkintani ongelmasta.  Ja kiviäkin kiinnostaa mun hilseongelmani  ;D.
1bFi
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Mulle on viimeisen kahden viikon aikana ilmestynyt hilsettä, niihin kohtiin missä se on ennenkin pesinyt kausiluontoisesti. Olen miettinyt myös mikä tämän aiheuttaa, ja ainoa syy minkä olen keksinyt on kuumat säät ja siitä johtuva hikoilu... Mystistä hilse on jokatapauksessa...
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

Mitä ihmettä tuolla HS:n puolella jauhetaan talipunkeista ja hilseestä? Ikinä tollasta kuullutkaan  :-X
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Manna »

Mulla stressi näyttäisi olevan isossa roolissa, kun puhutaan hilseestä. Kaksi viimeistä viikkoa on ollut aika stressaavia ja sen näkee nyt sitten päänahasta. Kuivaa hilsettä on ja paljon.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
Riia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 811
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:13

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Riia »

Mulla hilsettä tahtoo tulla jos pitää hiuksia kiinni. Varsinkin jos pidän ponnarilla, niin tulee just siihen ponnarin tyveen. Johtuu varmasti päänahan hikoilemisesta. Pyrinkin pitämään hiuksia vapaana, saa sitten päänahkakin hengittää helpommin :)
Kutrit: Alaselkään ulottuvat, tummat ja muutamalla punaisella raidalla tehostetut, kuivat, karkeat ja luonnonkiharat.
purppura
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1735
Liittynyt: 28 Touko 2006, 11:36

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja purppura »

Minulla on kait rasvainen hilse ongelma. Eilen aloin oikein tutkimaan hiuspohjaa ja kun raavin sitä, niin kynsiin tuli valkoista töhnää. En tiedä oliko muotoilutuotteista, mutta niitäkään en ollut käyttänyt paljoa.

Hiukseni ei kuitenkaan mielestäni ole todella nopeasti rasvoittuvat. Pesen joka toinen päivä ja sinä päivänä jolloin pesen hiukseni, ne ovat takaraivolta ja edestä jonkin verran likaiset. Ajattelin pestä XZ Tervashampoon jämillä nyt tätä tukkaa, vaikka tuo shampoo aika kuivattavaa oli mulle joskus. Miten muuten Erittäin Hieno Suomalainen sarja, että olisiko siinä hyvää hilseen poistamis shampoota? Mieluummin jos ihan marketista...
Prisku

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Prisku »

minulla xz:n hilseshampoo ei auta ollenkaan.ilmeisest pitäisi ostaa jotain kuivalle päänahalle tarkoitettua ainetta..
Hermione
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1140
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:24

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Prisku kirjoitti: minulla xz:n hilseshampoo ei auta ollenkaan.ilmeisest pitäisi ostaa jotain kuivalle päänahalle tarkoitettua ainetta..
Mulla toimii shampoon sijasta saman sarjan hoitis paremmin. Olen käyttänyt CO:na ja ihan tavallisen hoitiksen (reilusti tukkaan ja pitkä vaikutus) tapaan esim. tervashampoon ja vanilja-suklaan kanssa.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.
purppura
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1735
Liittynyt: 28 Touko 2006, 11:36

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja purppura »

Mitäs suosittelisitte hiuspohjalle jossa hilsettä. Hilse on sellaista töhnäisempää, rasvaisen oloista. Vaikea selittää. Olen miettinyt Erittäin Hieno Suomalainen sarjaa, josko siinä olisi hyvää. Hilseshampoihin en kovin luota, niin olisiko joku vahvemmin puhdistava parempi? Mihinkään kampaamotuotteisiin ei voi nyt sijoittaa, pitäisi siis marketti tuote olla.

Olen nyt käyttänyt XZ tervashampoon jämiä ja kait tuo on hommansa hoitanut. Tuo vain taisi kuivattaa hiuksiani viime keväänä. Ajattelin jos käyttäisin joka toinen pesukerta esim. vaikka tuota EHS shampoota ja toisilla kerroilla Dermosilin hellävaraisempaa shampoota. Olisiko tuossa mitään järkeä? 

Joku halpa shampoo pitäis löytää, kun koitan säästellä.  :-\


Siirsin nämä hilse-aiheiset viestit tuolta Markettituotteiden helmet-ketjusta tänne. /Luomo
Viimeksi muokannut purppura, 08 Loka 2006, 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Luomo »

Purppura, tässä on ketju hilseestä.

Ihan kuin olisin joskus kuullut, että tuota hilsetyyppiä sanotaan märkähilseeksi :-\.
Viimeksi muokannut Luomo, 08 Loka 2006, 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
purppura
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1735
Liittynyt: 28 Touko 2006, 11:36

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja purppura »

Luomo kirjoitti: Purppura, tässä on ketju hilseestä.

Ihan kuin olisin joskus kuullut, että tuota hilsetyyppiä sanotaan märkähilseeksi :-\.
No hyyi markähilsettä. Kuulostaa jo kamalalta verrattuna hilseeseen.  :-\

Minä olen katsonut nuo sivut, mutta kun siellä suositellaan kampaamotuotteita ja nyt ei viitsisi laittaa paljon rahaa shampooseen. Mulla on joskus ollut jotain kampaamotuotetta ja taisi se auttaa. Nyt pitäis vain säästää.
Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Luomo »

purppura kirjoitti:Minä olen katsonut nuo sivut, mutta kun siellä suositellaan kampaamotuotteita ja nyt ei viitsisi laittaa paljon rahaa shampooseen.
Taidettiin siellä ainakin jotain XZ:aa suositella.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
purppura
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1735
Liittynyt: 28 Touko 2006, 11:36

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja purppura »

Sanottiin vain ok tuotteeksi, että toimii tyyliin ensimmäisellä kerralla. Noita 4system tuotteita suositeltiin suurimmaksi osaksi.  ;)

Kohta tästä alkaa väittely. (toivottavasti ei)  :D
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Hilse

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Kyllä, märkähilse on oikea termi.
Hilswitä on ns kuivahilse ja märkähilse joista kuiva eli "pölisevä" hilse ei ole periaatteessa hilsettä ensinkään vaan pelkästään kuivuuttaan plisevää hiuspohjaa joka hoituu kosteutuksella ja hoitamisella.

Märkähilse taas johtuu siitä että hiuspohja erittää ylenmäärin rasvaa, jossa hiivasieni (pityrosporum ovale jos joku haluaa tietää  ;)) alkaa lisääntyä ja aiheuttaa tulehduksen.
Kun hiuspohjassa on rasvassa muhiva hiivasienitulehdus, ei se silloin enää ihan helpolla millään tavallisella shampoolla lähde.
Hiivasienikanta pitää saada tapettua, ettei se jatka kasvuaan ja hiuspohjaa pitää saada kuivatettua senverran että kierre katkeaa, hiusten pituuksista ehtii kyllä murehtimaan myöhemmin ja hoitamaan niitä sitten erikseen, mutta ihan ensin neuvoisin hoitamaan tuon päänahan kuntoo ettei tule pahempia tulehduksia.

Apteekista saa ainakin nizoralia joka toimii ainakin tuon hiivasienen häädössä, ja voihan sitä kokeilla ihan vapaasti muidenkin sarjojen hilsehampoita.
Hiuspohjaan en suosittelisi laittamaan mitään hoitoaineita, paitsi erityisesti hilseenhoitoon tarkoitettuja.
jos latvat ja pituudet tarvitsevat hoitoa, kannattaa jätettävät ja poishuuhdeltavat hoidot levittää ainoastaan vaikka korvasta alaspäin.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Vastaa Viestiin