Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Trouper

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Trouper »

^ Totta, rakennepaikkaavan ohella tarvitsee kosteutustakin Itse olen nyt muutaman viikon käyttänyt lähes pelkästään rekkuja, ja joka kerta kun vaihtelun vuoksi käytän kosteuttavaa, hiukset tuntuvat tykkäävän kovasti. Pelkillä (ja jatkuvalla käytöllä) rakennepaikkaavilla mun hiukset menevät karheiksi.
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Bembo »

Joo, kosteus on tärkeä myös, myönnetään... ;) mutta kun mun hiukset menevät kosteutta antavilla tuotteilla mahdottoman veteliksi tai ei oikeastaan sellaisiksikaan vaan rasvoittuvat alta aika yksikön ...ne ovat kyllä kiiltävät ja kivantuntuiset yms. mutta litteät ja muotoilutuotteisiin reagoimattomat. Useissa ns. "proteiinihoidoissa" on sitä proteiinia vain nimeksi ja sitten vain kaikenlaisia öljyjä yms aineita jotka kosteuttavat kyllä mutta eivät napakoita hiusta. Joo K-rekun poisheittäminen ei ollut ehkä viisasta mutta oikeasti, se banaaninhaju hyökkäsi läpi sen tuubin hajustaen koko kaapin. Sitten kun ruuvasin korkin auki niin se oli muuttunut ruskeaksi se suuaukko...ihan niin kuin banaanikin mustuu  ;) No joo, tiedän että syynä on sekin että kun siirryin hajustamattomiin tuotteisiin, niin sitten kaikki hajusteelliset tuntuvat ylihajustetuilta.

Jossain kerran mainittiin joku suihke yms..joka piti jämäköittää mutta ei kauheasti kosteuttaa...oliko joku redken....en nyt muista...noi keratiinitkin pitäisi kai olla oikeassa muodossa että imeytyät hiukseen, ja ilmeisesti lämpö tehostaa vaikutusta...kun saisi jostain sellaisen pikkutuubin , kun ei ainetta tarvisi kun silloin tällöin laitella... ;)
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Mun tukalle toimii kaikista parhaiten DB. Musta tuntuu nimittäin että mun hiukset kaipaa ennemminkin kosteutusta kuin pelkkää rakennepaikkausta. Joicon K-pak ei esim sovi mun tukalle ollenkaan. Ihan kuin ei mitään laittaisi.  ::) Eli DB:tä suosittelisin jos tuntuu että tukka kaipaa myös kosteutusta (ja silottavia silkkareita  ;D)
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
Shine
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 244
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:06

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Shine »

^ Mäkin diggailen käsiteltyyn päähäni DB:tä, ihana sileys ja pehmeys. Hoitotehoa DB:n silkkareilla ei tietenkään ole, mutta mulle taitaa nyt kuitenkin tärkeintä olla se, miltä tukka tuntuu ja näyttää; vaikka se sitten hiukan silareitten ansiota olisikin  :-\
Lilly Missy

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

^Mulle kampaaja(asiansa osaavan oloinen) sanoi, että tuo DB on varmaan parasta mitä puhki blondattuun tukkaan voi laittaa(tarkoitti varmasti parasta niistä joita itse myy). Ja olen suht samaa mieltä. Mun mielestä se kyllä hoitaa hyvin. Enkä mä ainakaan ihan heti usko, että käsiteltyä hiusta saa hyvältä näyttäväksi ihan ilman silikonia.
Siru

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Siru »

Minulle ei K-Pakista ole mitään hyötyä, todella huono (tai ennemminkin sopimaton) tuote. Muutenkin tuntuu, että hiukseni kaipaavat todella tehokasta tuotetta eikä mitään lirumaista.
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Lilly Missy kirjoitti: ^Mulle kampaaja(asiansa osaavan oloinen) sanoi, että tuo DB on varmaan parasta mitä puhki blondattuun tukkaan voi laittaa(tarkoitti varmasti parasta niistä joita itse myy). Ja olen suht samaa mieltä. Mun mielestä se kyllä hoitaa hyvin. Enkä mä ainakaan ihan heti usko, että käsiteltyä hiusta saa hyvältä näyttäväksi ihan ilman silikonia.
Totta! Mulla vaan on sellanen tukka et esim. O&H ei sopinu yhtään, kun taas DB:llä saa ihanan erotellut ja kiiltävät kiharat, oisko sit kuitenkin ne silarit, jotka sen tekis?  :)
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
Trouper

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Trouper »

Dumb Blonde on mun vakiokamaa myös. Välillä oikeen harmittaa kun en viitsi sitä joka ainoa pesukerta käyttää, pitäisi malttaa kokeilla ja käyttää muitakin, ja ihan vaan vaihtelunkin vuoksi :) Mun käsiteltyihin hiuksiin (vuosikausien vaalennukset takana, koko hoito nykyisin tumman ruskea) se tehoaa kuin unelma! Hiukset ei ole ollenkaan venyväisen tuntuiset, ja ehkä tosiaan hiukan enemmän kosteutuksen tarpeessa kuin paikkauksen, mutta minkäs teet, DB ja K-pak toimii tässä päässä.
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Bembo »

Päädyin eilen ostamaan alesta jonkun vanhan KMS:n tuotteet Daily Fixx rekun, kuulemma proteiinipitoinen, haisee vaniljalle. Ei varmaan varsinaisesti mikään tehis, koska on ilmeisesti tarkoitettu päiväkäyttöön. Eilen kokeilin ja oli ihan ok, jätti sileäksi ja pehmeäksi, mutta vahvistavaa ja tuuheuttavaa vaikutusta en huomannut, vaikka purkin kyljessä niin väitettiin  ;) No eipä ollut kovin kallista ja ehkä ensimmäinen kerta ei anna vielä vakuuttavaa tulosta...no, toisaalta eipä sitä varmaan äkkiä sellaista ainetta löyy, jolla ohuen tukan saisi paksuksi ja tuuheaksi ihan tuosta vaan... :D
Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

en ole noita inc-listoja lueskellut tai mitään, mutta onko tuo db hirveen silaripitoista? Kuulemma pieni määrä silikonia ei edes haittaa, varsinkaan karheaan tukkaan. Kunhan tuntuu ja näyttää kivalta :)
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Ice »

noolah kirjoitti: onko tuo db hirveen silaripitoista? Kuulemma pieni määrä silikonia ei edes haittaa, varsinkaan karheaan tukkaan. Kunhan tuntuu ja näyttää kivalta :)
db on oikeastaan pelkkää silikonia, varmaankin tuntuu ja näyttää kivalta mutta ennemmin sillä rahalla panostaisin jotain tekevään aineeseen
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

^Mä en kyllä sitä edes kutsuisi "rekuksi" ei siinä ole mitään kunnolla paikkaavaa ::) Joskus oon tota kokeillut useaankin otteeseen (mutsilla oli tuubillinen) mutta teki tukasta vaan karhean... Samalla rahalla saa niin oikeastikin paikkaavia aineita.
Shine
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 244
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:06

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Shine »

Ice kirjoitti:
noolah kirjoitti: onko tuo db hirveen silaripitoista? Kuulemma pieni määrä silikonia ei edes haittaa, varsinkaan karheaan tukkaan. Kunhan tuntuu ja näyttää kivalta :)
db on oikeastaan pelkkää silikonia, varmaankin tuntuu ja näyttää kivalta mutta ennemmin sillä rahalla panostaisin jotain tekevään aineeseen
Minulle taas tuo "jotain tekevä aine" on sellainen, joka tekee tukasta sellaisen minkälaisen haluan, ja joka saa sen pysymään myös tulevaisuudessa sellaisena. Niin, eihän tuo DB oikeen rekku ole, koska lähinnä silareihin perustuu tuo ns.teho. Tietysti ideaali olisi, että tuote lisäksi myös pysyvästi hiuksen vaurioita korjaisi, mutta kunnes löydän tällaisen magic-aineen joka jotenkin oikeammin paikkaa kuolleen hiusmassan vauriot, niin tyydyn tuotteisiin joilla saan pidettyä hiukset niin hyväkuntoisen tuntuisina ja näköisinä kuin mahdollista&nbsp; :)
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Bembo »

Mitä nämä "oikeat" rekut sitten ovat...tyyliin Lanza, Joico, Nexxux, niinkö? Onko oikea rekku joku sellainen jossa lukee "human keratin bond system" incissä tms. MÄ oikeesti ihmetteln, kun kattelen noita eri sarjojen rakennepaikkaavia ja suurimmassa osassa niissä tuntuu olevan jotain outoo höttöä esim jotain lanoliinia, silareita, öljyjä yms. Mutta voisko olla jotain muitakin hyviä rekkuja kun nuo edellä mainitut merkit? Vai onko ylipäänsä rekuilla mitään merkitystä? Oon myös lukenu jonkun hiustohtorin sen suuntaisia vihjauksia, että hiusta ei voi paikata, sitä voi vaan meikata....siinä tapauksessa toi silari vois ajaa saman asian.... ;)
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

^Joo no ei sitä silikoneilla saa ainakaan paikattua tai millään ihme hedelmä-proteiineilla. Joicoissa ja Lanzoissa on kokonaisia keratiinimolekyykejä, jotka ovat tarpeeksi pieniä molekyylikooltaan mennäkseen hiuksen sisään, ja oikean muotoisia kiinnittyäkseen sinne. Tosin mitään tieteellistä tutkimustulosta en ole tästä nähnyt mutta sen verran mitä olen molekyylibiologiaa opiskellut, se kuulostaa ihan järkeenkäyvältä.

Mä en oikeastaan edes kutsuisi mitään muita kuin keratiinia sisältäviä hiustuotteita reconstructoreiksi, oikeampi termi niille muille onkin se naamioija ;)

Omasta kokemuksestani voin sen verran kertoa, että nyt kun mulla on ollut parisen vuotta Joicot jatkuvassa käytössä (ja teen tuon K-pak tehohoidon 1-2 kertaa kuussa), voin rehellisesti sanoa, että tukka tuntuu vahvemmalta. Sen huomaa ihan kuin ottaa yhden irronneen hiuksen päästä miten vaikeaa sitä on vetämällä saada katki, ts. hiusten vetolujuus on kasvanut. Eikä mulla pahemmin katkeillua tukkaa näykään. Silloin joskus kun käytin vain esim. Kerastasen muka rakennepaikkaavia silikoniin perustuvia hoitoja, hiuksista sai ajoittain ihan kivan näköiset ja tuntuiset - takut sai harjattua pois, mutta eivät ne pidemmänpäälle parantaneet hiuslaatuani mitenkään.
Vastaa Viestiin