Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Riiggis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 316
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 22:17

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Riiggis »

Saarni kirjoitti: Hei, bongasin Riiggiksen linkistä tutun pullon - ite ostin 8 eurolla kampaamokauppa Sitruunasta kyseistä proteiinilitkua. Se oli alekorissa ja myyjä sanoi et sen valmistus on lopetettu, tiedä sitten häntä... En ookaan aatellu et sitä voisi sekoittaa jonku hoitoaineen kanssa, ite oon laittanu vasta sen perään jotain hoitoainetta. Pitääkin kokeilla ku ei oo paljon tullu käytettyä.
Yksistään tuota ei voi käyttää... pakko siis lätkiä paljon hoitoainetta perään, muuten hiukset tulee tosi takkuisiksi. Oon käyttänyt sitä myös niin että ensin levittelen rekun hiuksiin annan vaikuttaa hetken enkä pese pois vielä, vaan laitan siihen päälle vielä jotain siloitavaa ja selvittävää hoitoainetta.  ;)
1c F ii
Hanna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 334
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 18:15

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Hanna »

Hermione kirjoitti: Kuulin tänään kampaajalta, että Similtä on tulossa markkinoille jälleenrakentaja, vesimäinen keratiinilitku, joka kuulemma paikkaa hiuksia erittäin hyvin.
Oijoi, odottelen innolla tuota! Tulkaahan kertomaan kun sitä näkyy myynnissä (jos tulee edes kuluttajille).

Wellan liquid hair olikin tehokasta, viimeksi ostin sitä joskus pari vuotta sitten yhdestä pikkukampaamosta, missä kaikki tuotteet oli noin 5 vuotta vanhoja  ;D Etsin myös aiemmin tuolle korviketta, ja löysinkin sellaista Lidlin suihketta, jonka inci oli vähän saman tapainen. Ihan ok se oli, mutta kyllä tuo Wella oli muistaakseni niin hyvää.
Hermione
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1140
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:24

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Hanna kirjoitti:
Hermione kirjoitti: Kuulin tänään kampaajalta, että Similtä on tulossa markkinoille jälleenrakentaja, vesimäinen keratiinilitku, joka kuulemma paikkaa hiuksia erittäin hyvin.
Oijoi, odottelen innolla tuota! Tulkaahan kertomaan kun sitä näkyy myynnissä (jos tulee edes kuluttajille).

Wellan liquid hair olikin tehokasta, viimeksi ostin sitä joskus pari vuotta sitten yhdestä pikkukampaamosta, missä kaikki tuotteet oli noin 5 vuotta vanhoja  ;D Etsin myös aiemmin tuolle korviketta, ja löysinkin sellaista Lidlin suihketta, jonka inci oli vähän saman tapainen. Ihan ok se oli, mutta kyllä tuo Wella oli muistaakseni niin hyvää.
Simin tuoteihminen oli maininnut ohimennen tästä aineesta, mutta mitään aikataulua ei antanut. Ei löydy vielä mistään kuvastoista eikä esitteistä. Toivottavasti tulisi pian, Simin Dermosyd -tuotteet on ainakin uudistuneet, ja joitain uusia tuotteitakin on tullut. Ehkä joskus ...
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

Miten nuo Joicon ja L'anzan rekku näin käytännössä eroavat toisistaan? Tähän asti kokemusta vain Joicosta, toimii moitteettomasti Tigin O&H:n kanssa, mutta L'anzaakin innostaisi testata. Siitä Dry Hair-tehiksestä en tosin tykännyt yhtään, joten siksi vähän arveluttaa se rekkukin... että onkohan kovin samanlainen.
Inotti
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 338
Liittynyt: 20 Loka 2006, 17:49

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Inotti »

Joicon K-Pakit ovat mun hiuksille kyllä sitä parhautta! Toimii mun tukassa kuin häkä!
Tekis kyllä mieli kokeilla tuota L'anzan rakennepaikkaavaakin sarjaa, mutta jos kuitenkin käytän nämä Joicot ensin pois niin ei sitten keräänny sellaista purkkiarmeijaa, mitä ei saa ikinä käytettyä...
hiukset: 1bFii Hiuskriisi<br />Hiusmittauksia
Twinkley
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4590
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Twinkley »

Olen todella pitkään käyttänyt vain kosteuttavia tuotteita ja tuossa yksi päivä löysin kaapistani Joicon reconstructorin, jonka luulin myyneeni pois. Kokeilin siinä sitten pitkästä aikaa taas korjaavaa hoitoa ja voi apua miten tukka menikin sen jälkeen kiharaan!&nbsp; :o Siis ihan tajuttomille pomppukiharoille jo ilman mitään aineita. Olin todella yllättynyt! Näin niitä uusia juttuja löytää hiustenhoidostakin aina välillä.&nbsp; :D
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja -j- »

Keltis kirjoitti:Mutta, mitäs muita rakennepaikkaavia aineita voisi INCI:stä bongailla keratiinin lisäksi?

Edit: raaka-aine lista on seuraavanlainen:
www keratiinishampoo
Aqua, Sodium laureth sulfate, Glycol distearate (and) Sodium laureth sulfate (and) Cocoamide MEA (and) laureth-10, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Chloride, Hydrolyzed keratin, Citric Acid, Parfum, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone
(ph 5.5)
En tunnista listasta tasan mitään muita paikkaavia aineita, kuin tuon keratiinin, mutten nyt mikään huippuasiantuntija olekaan. Joku paremmin tietävä korjatkoon.

Olipas taas asiantuntevaa palvelua, muuten, HS:ssä&nbsp; ;)
Ihme, jos kehtaa sanoa, että kyllä sitä keratiinia joo varmaan kaikissa hoitsikoissa on, jos ei asiasta tosiaankaan tiedä mitään&nbsp; ???

Itse kokeilin tarjouksesta ostettua Joicon K-Pak rekkua ja tsiisös, miten ärhäkkä esanssibanaanin haju!! Tuli mieleen lapsuuden hajustetut My Little Ponyt&nbsp; ;D Itse tuote oli muuten ihan jees, riittoisaltakin vaikutti.
Viimeksi muokannut -j-, 25 Marras 2006, 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Lorena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 603
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 19:17

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Lorena »

Juuri laitoin suihkumyssyn alle muhimaan Joicon rekun ja NG:n yhdistelmän, jossa rekkua oli huomattavasti enemmän. Ihanaa käyttää pitkästä aikaa taas rakennepaikkaavia, olin myös unohtanut tuon uuden putelin kaapin pohjalle ja muistelin ettei sitä enää ole. Jahka tämä on n. tunnin vaikuttanut, voisi kipittää huuhtelemaan :)
Sheppa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1044
Liittynyt: 14 Loka 2006, 18:13

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Sheppa »

K-pak rekku ei paikkaavuudestaan huolimatta tee mun tukkaa yhtään karheaksi, aivan ihanaa :-* Tykkään myös tuoksusta. Vanhojen versioiden bongaaminen vain alkaa olla aika vaikeaa... Kohta täytyy jo ostaa uutta kun vanhat kuolee ihan sukupuuttoon.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.
-kata-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1390
Liittynyt: 11 Touko 2006, 15:53

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja -kata- »

Nyt tuli joku tyhmyyskohtaus&nbsp; :-[ ja unohtu osittain, että mitäs ne rakennepaikkaavat ainesosat olikaan, oliko mm. proteiinit niitä ? Mietin tuossa että kun esim. Mopin Hydrating hoitiksessa ja Tigin O&H hoitiksessa on heti incin alkupäässä runsaasti erinimisiä proteiineja tai mitä ne nyt on, niin kun mulle ei Joicon K-Pakit sovi tippaakaan niiden rakennepaikkaavuutensa vuoksi, niin aattelin että oisko tuossa sitten jotain syytä miksei mulle oikein Mopit ja O&H:kaan meinaa sopia...
Sitten mä mietin että kummissakin tuntuu olevan kaikenmaailman yrtti, kukka ja hedelmä "juttuja", että mitä ne on ja mitä tarkoitusta niillä on...
Oisko noissa kaikissa joku sama tekijä (paljon saman tyyppisiä ainesosia) miksei ne meinaa mun tukalle sopia, jotenkin vähän siltä tuntuu kun vertailen muihin käyttämiini tuotteisiin jotka on ihan erilaisia.

Ei nyt tietysti voi verratakkaan, älkää luulko&nbsp; ;D, mutta siis ihan tulee mieleen Fructickset ja maailman surkein shampoo ja hoitis nimeltään Danielle, jotka kummatkin sisältää jotain kaikenmaailman hedelmä ja yrtti yms. uutteita vai mitä lie&nbsp; ::) ...Eikä nekään ole hyviä.

Enkä ole tuotteita mitenkään tuomitsemassa, enkä luovuttamassa niiden toimivuuden suhteen vielä, vaan ihan vain pohdiskelen noin yleensä :) !
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)
Iida
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 328
Liittynyt: 05 Helmi 2006, 16:52

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Iida »

Tuo simin rakennepaikkaava on varmaankin tämä suihke --> Kuva
Ja vielä linkkinä jos kuva ei jollekkin näy.. http://sim.fi/System4/images/s4-repair-iso.jpg

Hellää huolenpitoa ja proteiinihoitoa. Hiusta vahvistava ja suojaava, kitosaania sisältävä hoitospray kuiville, hennoille ja rakennevaurioisille hiuksille.

Onko joku jo koittanut? Toimiiko?
Todia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:38

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Todia »

Sheppa kirjoitti: K-pak rekku ei paikkaavuudestaan huolimatta tee mun tukkaa yhtään karheaksi, aivan ihanaa :-* Tykkään myös tuoksusta. Vanhojen versioiden bongaaminen vain alkaa olla aika vaikeaa... Kohta täytyy jo ostaa uutta kun vanhat kuolee ihan sukupuuttoon.
Mulla on ollut samat fiilikset. Eli tukka tykkää k-pakista, niin rekusta kuin IHT:stä. Mulla ei ole ikinä mitään käsittelyjä hiuksissa ollut (jos ei suoravärejä lasketa ;D), ja kuitenkin rekku toimii kuin häkä.
Tuntuu tosin myös siltä, että hyvä tukka tulee, vaikka millä pesisi. Varmaan vasta noin kuukauden jälkeen alkaisi kunto kärsiä. Tällä hetkellä on niin hyväkuntoinen tukka, että ei se varmaan tuota keratiiniakaan ime itseensä juuri ollenkaan, mutta sileä, kiva, kihara lopputulos kyllä tulee.
hiukset huijausmitalla 79 cm,&nbsp; laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Bembo »

Kuuluiskohan tää tänne....eli etsiskelen sellaista rakennepaikkaavaa tai lähinnä jotain proteiini tehohoitoa, joka olisi mahdollisimman vähän kosteuttava ja sisältäisi paljon proteiinia. Hiukseni ovat ohuet ja käsittelemättömät mutta katkeilevat ja luin että proteiinihoito voisi auttaa. Mutta kun eivät varsinaisesti ole kuivat tai vaurioituneet mistään aineista niin en hirveästi hoitotehoja kaipailsi..menee vaan sitten lättään ja rasvaiseksi...niin ja haju ei saisi olla vahva...mulla on tuota vanhaa versiota K-pakin rakennepaikkaavasta ollut, mutta se meni oudoksi ja haisi niin pahalle, että heitin pois... :-\
Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

olen tuota joicoa myös käyttänyt, tykkäsin erityisesti tuoksusta eikä hintakaan ole paha, mutta olen löytänyt paremman: ;)

tigi dumb blonde on ihan ykkönen mun tukalle. Tuo Joico jätti vähän takkuseksi, mutta " tyhmä Blondi" myös selvittää. Ja tämäkin tuoksuu hyvältä :)
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja calypso »

Bembo kirjoitti: Kuuluiskohan tää tänne....eli etsiskelen sellaista rakennepaikkaavaa tai lähinnä jotain proteiini tehohoitoa, joka olisi mahdollisimman vähän kosteuttava ja sisältäisi paljon proteiinia. Hiukseni ovat ohuet ja käsittelemättömät mutta katkeilevat ja luin että proteiinihoito voisi auttaa. Mutta kun eivät varsinaisesti ole kuivat tai vaurioituneet mistään aineista niin en hirveästi hoitotehoja kaipailsi..menee vaan sitten lättään ja rasvaiseksi...niin ja haju ei saisi olla vahva...mulla on tuota vanhaa versiota K-pakin rakennepaikkaavasta ollut, mutta se meni oudoksi ja haisi niin pahalle, että heitin pois... :-\
Nyt olet hieman väärillä jäljillä. Ensinnäkin rakennepaikkaavia tuotteita ei voi käyttää ellei käytä rinnalla kosteuttavia tuotteita. Hiukset eivät pysty hyödyntämään keratiinia ja proteiineja jos on ihan rutikuiva.
Toinen juttu: Kuivat hiukset katkeilevat ja rakennepaikkausta vailla olevat venyvät vedettäessä. Jos alat lykkimään pelkkiä rakennepaikaavia tuotteita katkeilevaan tukkaan, niin katkeilu saattaa vain pahentua koska paikkaavat aineet tekevät kosteuttamattomasta hiuksesta kovan ja karhean. Mutta ainakaan katkeilu ei tule loppumaan pelkillä paikkaavilla hoidoilla.

P.S. Heititköhän K-Pak rekun turhaan pois. Se kuuluu asiaan että saattaa muuttua koostumukseltaa kuin kokkareiseksi ja silti löysäksi kaurapuuroksi. Ja mikään kauhean hyvä tuoksuhan tuo keinotekoinen ylikypsä banaani ei minunkaan mielestä ole&nbsp; :-X
Viimeksi muokannut calypso, 30 Tammi 2007, 07:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin