Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja janniina »

^Itse käytin joskus tuota kun en ollut incivalveutunut, ja ainakin tehohoidossa on ekana vesi, sitten mineraaliöljy ja sen jälkeen silikoni. Nykyisillä tiedoilla en siis käyttäisi kyllä enää ikinä... :D

e: Tosin saattaahan inci olla muuttunut inhimillisemmäksi, tämä on muutama vuosi sitten tapahtunutta :)
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
kms

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja kms »

BC Repair Rescue Shampoo:

Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Disodium Cocoamphodiacetate, Sodium Chloride, PEG 7 Glyceryl Cocoate, PEG 12 Dimethicone, Cocodimonium Hydroxypropyl Hydrolyzed Keratin, Hydrolyced Keratin, Hydroxypropyltrimonium Hydrolyzed Wheat Protein, Polyquaternium 10, Panthenol, Parfum, Citrid Acid, Clycol Distearate, Sodium Benzonate, Laureth 2, Laureth 4, Hydrogenated Castor Oil, Salicylic Acid, Cocamidopropul Betaine, Propulene Clycol, PEG 55 Propylene Glycol Oleate, PEG 14M, Benzyl Salicylate, Glycerin, Caramel

Pahoittelut mahdollisista kirjoitusvirheistä. Yritin löytää inciä netistä, mutta siellä oli erilaisia listoja kuin mun pullonkyljessä. Varmaan tää on uudistunut tai jotain. Näyttääkö miltä?

Viimeksi muokannut kms, 08 Tammi 2014, 00:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja janniina »

^Omassa päässä ainakin sulfaatit säännöllisessä käytössä kuivattavat päänahan hilseileväksi ja kutisevaksi. Siihen kun lisää vielä dimethiconen niin huhhuh. En käyttäisi tuotakaan! Jos päättää käyttää silikoneja, toimii nyrkkisääntönä shampoossa ei, hoitoaineessa vähän, jätettävässä joo.
Viimeksi muokannut janniina, 08 Tammi 2014, 08:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Tuossa shampoon incissähän on silikonina ainoastaan PEG-muunneltu silikoni (PEG-12 Dimethicone), joka on vesiliukoinen. Ihan eri juttu päänahassa ja hiuksissa kuin pelkkä dimethicone. En pelkäisi laittaa edes rasvoittuvaan päänahkaani. Ja sulfaateillahan useimmat shampoot pesevät. Osalle nekin toki ovat liian kuivattavia, mutta enemmistöllehän ne ovat normitavaraa. Ja määrä on helposti se, mikä ratkaisee, ennemmin kuin se, onko sulfaatteja ollenkaan. Sulfaattien kanssahan tehdään shampoita ihan kaikille hiustyypeille ja päänahoille, miedompia kuiville ja vahvempia rasvaisille.
1cFii, oma väri.
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja janniina »

^Mun mielestä kaikkien silikonien päänahkaan laitto on aavistuksen epäilyttävää, ja sulfaattien toimimattomuus shampoissa olikin oma kokemukseni :--)
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ En mä millään pahalla!&nbsp; :) Yritinkin sanoa, että tottakai on olemassa ihmisiä, joille sulfaatit on ongelma. He ovat kuitenkin varmasti pieni vähemmistö, joten jos ei tiedä saavansa niistä erityisiä ongelmia, niin ei liene tarpeen olla kovin varuillaan, shampoita kun saa monen vahvuisina. Niissä vesiliukoisissa silikoneissa mä en ymmärrä olevan mitään epäilyttävää, ja ajattelin vaan, että olisi kurjaa, jos joku pelästyisi kokeilemasta tuotetta väärien luulojen takia.

Minusta se BC:n shampoo näyttää ihan tavanomaiselta ja kelvolliselta kampaamoshampoolta.

Edit. (Pari lisäystä.)
Viimeksi muokannut evergreen, 08 Tammi 2014, 16:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1cFii, oma väri.
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja janniina »

^Tässä siis mielipiteemme eroaa, mun mielestä silikonit - liukenivat ne sitten millä ikinä - kannattaa pitää kaukana päänahasta. Mutta kuten huomaatte, päänahkaongelmainen kiittää ja kuittaa :D
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Toki sitä mieltä saa olla, ja kaikkia silikoneja vältellä. Jos ketään silti auttaa tietää, niin monissa nimenomaan päänahan terveyttä edistämään tarkoitetuissa shampoissa, esimerkiksi Bio+ -shampoissa ja monissa apteekin hilseshampoissa, on vesiliukoista peg-silikoni-yhdistettä. Ne ovat ainoita shampoita, joilla itse olen koskaan saanut päänahkani optimaaliseen kuntoon. Omat ongelmani ovat enimmäkseen rasvaisuus/taliköhnä ja heikko hiustenkasvu. Mutta joo, OT.
1cFii, oma väri.
kms

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja kms »

Hehe, no ainakin sain erilaisia näkökulmia aiheeseen... Mä en itse välttele silikoneja, tosin yritän pitää ne vaan siinä jätettävässä hoitoaineessa. Sulfaateista en olekaan sitten lukenut mitään, joten en osaa ottaa kantaa :D Ei mun päänahka kyllä ole ikinä mistään tuotteista valittanut, joten en kai sitten ole kovin herkkänahkainen. Joten päänahasta viis, mua kiinnostaa hiusten kunto :) Mutta hyvä jos tuo on ihan ok shampoo.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ On varmaan ihan ok shampoo, joo. Käytin muutama vuosi sitten siihen kuuluvaa hoitista, joka oli hiuksille erinomainen. (On voinut uudistua sen jälkeen, mutta eipä kai merkittävästi.) Liiankin hoitava mun hennolle tukalleni, mutta jätti hiukset todella vahvan, pehmeän ja sileän tuntuisiksi ilman lismaisuutta. Ostaisin uudelleenkin, jos tarvitsisin todella tehokasta hoitista. Toivottavasti, kms, löydät toimivat tuotteet!&nbsp; :)
Viimeksi muokannut evergreen, 08 Tammi 2014, 22:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1cFii, oma väri.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

http://www.lookfantastic.com/joico-k-pak-deep-penetrating-reconstructor-treatment-for-damaged-hair-1000ml/10562681.html Tämä Joicon rekku taitaa olla tykätty? Minulla ei ole koskaan ollut noita kalliimpia hiustuotteita, mutta tukka kaipaisi oikeasti hyvää rakennepaikkausta nyt.
Toinen vaihtoehto on Lanzan rekku, tai sitten Mill Creekin rekku iherbistä? Jos tuo Mill Creek takuttaa, niin ei hyvä. Tosin mun hiuslaatu on suht. liukas, hiuksia on paljon ja yksittäinen hius on ohut laadultaan.
Viimeksi muokannut Kristiina, 18 Huhti 2014, 19:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ L'Anzan, Joicon ja Mill Creekin rekkuja käyttäneenä mielestäni kaikkein paras niistä on Mill Creekin rekku, sillä siinä on hinta-laatusuhde aivan voittamaton raaka-aineisiin ja lopputulokseen verrattuna. Joico takutti eniten, L'Anza selvitti hiukset ihan kivasti ja Mill Creekiä voi käyttää ihan pikahoitiksenakin, koska se selvittää hiukset niin hyvin.
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja janniina »

Miksen saa Mill Creekkiä toimimaan :( Tai siis aina kun pesen pois tukka on vaan sileä, mutta silti sitä purkkamaista venymistä on edelleen havaittavissa. Mikä avuksi&nbsp; ???
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Kiitos, Ellen! Kokeilen tuota Mill Creekin rekkua. Vaikuttaa hyvältä tuotteelta, hintakin kohdallaan.

Edit. ^Janniina, tämä on vain arvaus, mutta ehkä sitä purkkamaisuutta ei saa millään korjattua? Luin jostain, että purkkamaiseksi mennyt hius ei koskaan palaudu entiselleen. Onkohan asia näin? Omasta kokemuksestani rekuista on kyllä hyötyä hiusten kunnon kohentamiseen ja paikkaamiseen, mutta jos hius on mennyt niin huonoon kuntoon, niin mikään ei auta. Itselläni joskus tukka meni ihan purkaksi, ajan kanssahan se tokeni mutta ei siltikään täysin. Tietysti rekuissakin on eroja. Itse olen kokenut tärkeäksi mm. kookosöljyn ja öljyt yleensäkin, ja voidemaisista jätettävistä Tigin Let It Be.
Viimeksi muokannut Kristiina, 18 Huhti 2014, 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja janniina »

Sanotaanko rumasti että voi perse jos ei saa&nbsp; ;D Mulla siis on tukka kokonaisuudessaan oikein hyvässä kunnossa, ei siis missään nimessä mennyt huonoon kuntoon, mutta siellä täällä yksittäisiä hiuksia jotka "joustavat" kun harjaa, siis venyvät. En värjää, en käytä lämpömuotoiluasioita, silikonia ja mineraaliöljyä en käytä, sulfaatteja käytän n. kerran kuukaudessa...

Käytän itsekin paljon öljyjä ja jätettävät muistan aina!
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
Vastaa Viestiin