Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
SH
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2728
Liittynyt: 26 Touko 2007, 08:50

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja SH »

Menin kostealla tukalla nukkumaan ja laitoin mill creekin rekun jälkeen jätettäväksi bonacuren toffee-suihkittavaa, alba botanoican jätettävää voidetta nokareen ja latvoihin bonacuren repair rescueta. Aamulla tukka oli yllättäen hieman koholla päänahasta ja kiharalla. Tukka ei tunnu mitenkään erityisen paksulta tai voimakkaalta, mutta ei toisaalta ollut yhtään takkuinen kuivana eikä ole korppuinenkaan. Ei tosin unelmanpehmeäkään. Pakko testata IH:n kanssa, jotta voi verrata joicon rekkuun. Ei hius kuitenkaan nyt vaikuta imeneen keratiinia itseensä, kun on niin ohut. Joicon jäljiltä tukka tuntuu paksummalta.
orava

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja orava »

Mulla tuli Mill Creek rekun jälkeen pehmeät ja sileät hiukset, ei yhtään takussa. Annoin olla vartin päässä ja laitoin sen jälkeen vielä latvoihin Joicon IH:ta. Ei tullut yhtään jämäkämpää tukkaa mutta ainakin kuivat vaaleat raitani tuntuvat sileiltä!
hairwreck
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 07 Loka 2010, 12:07

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja hairwreck »

Mulla kyllä tuntuu tukka jämäkältä rekun jälkeen. Kiiltää enemmän ja tuntuu sileämmältä, mutta kyllä takkuuntuu kuten ennen. Luulen, että tuo rekku onkin parempi pitemmän päälle käytettynä, eli niinkään yksittäisten käyttökertojen jälkeen ei ehkä tule esiin se vaikutus täysin. Laitoin aika vähän kyllä sitä sinne glyseriinin ja hoitsikan sekaani, ehkä vähän lisää ensi kerralla.

Näin aluksi voin sanoa, että olen tyytyväinen. Pitemmällä vaikutusajalla varmasti saa esiin enemmän tulosta.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back
SH
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2728
Liittynyt: 26 Touko 2007, 08:50

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja SH »

Mä en osaa vielä sanoa kummasta tykkään jatkossa enempi. Olen kova joico-fani, mutta mill creek on kiva uusi tuttavuus. Joicon rekkua oon käyttänyt noin 10 vuotta eli hiukset on saanu sitä säännöllisesti ja siksi tuon mill creekin vaikutuksetkin pitäis olla verrattavissa. Mielenkiinnolla odotan hairwreckin kokemuksia pidemmässä käytössä. Musta tuntuu, että mun hiusten kunto ei sen kummemmin parane tästä enää. Kostetta hiukset tuntuu kaipaavan kovasti ja toisaalta olen myös alkanut käyttää kevyemmin hoitavia, jotta saan hiukset päänahasta irti ja föönattua johonkin muotoon. Ennen keskityin liikaa tehiksiin, vaikka kyllä mä vieläkin muhitan melkein joka kerta. Ehkä kerran viikossa pesen ennen föönausta redkenin all softeilla, jotta jää kevyempi tukka ja ostin myös tigin superstaria kokeiluun josko sillä sais volyymia tukkaan.
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Aamulla rekkumuhiteltiin puoli tuntia. On taas ollut luova tauko tässä, ei muka ole kerennyt ja silleen. Hiukset ovat niin ihanan tuntoiset, minulle Joicon rekku taitaa olla se paras. Hiukset jää niin silkinpehmeiksi tämän aineen jälkeen. Nyt kiharat menevät pitkinä spiraalikimppuna.

Kun minulla oli lyhyemmät hiukset, Joicon rekku sai ne korkkiruuvikiharoille ja miltei korviin saakka. Tässä on se jokin (mineraaliöljyt?  ;D )
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja nelma »

Onkohan mun hiuksille tullut nyt rekkuyliannostus?
Olen nyt tämän alkuvuoden muhitellut n. kerran viikossa seosta jossa on 1:1 OH.ta ja Mill Creekin rekkua + herne Biozellin suoraväriä ja KC:n Color Maskia. Jätettäväksi olen laittanut Tigin Let It Betä tai Surya Hennaa. Niiden perään olen usein laittanut vielä Giovannin Straight Fastia, joka siloittaa hiukset. Viimeksi jätin sen pois, mutta lätkin pituuksiin Suryaa reippaalla kädellä. Lopputuloksena oli karheahkot ja tankkuuntuvat pituudet.  ???
Yleensä vastaava muhitusaika (1,5h) korjaa hiuksistani kuivat kohdat ja karheudet.  Aiheuttaako liika rekutus tuollaista vai lätkinkö Suryaa liikaa (voisiko se tuollain korputtaa?) vai jotain muuta?
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Mulle tuli ihan sama efekti silloin Mill Creekin rekun kanssa. Joicon rekun kanssa ei ole tullut samanlaista vastaan. Ehkä sun pitäs hetkeksi jättää rekut tai jos sulla on Joicon rekkua niin sekoittele samaan. Mulla toimii tuo sekoitus.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
Pähkinä
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1502
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 15:25

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Pähkinä »

^^ Kyllähän ylenpalttinen rekkuilu voi karhentaa hiusta, jos sitä keratiinia kertyy hiukseen liikaa. Toisaalta, jos efekti tulee kertalaakista jollakin tietyllä tuotteella, lienee kyseessä ennemminkin tuotteen sopimattomuus (tai se kaipaa rinnalleen jotakin muuta tuotetta toimiakseen). Mutta jos siis ennen hyvän tuloksen antanut rekku alkaa aiheuttamaan karheutta ja hiuksen kovuutta/jäykkyyttä, niin kyseessä lienee vaan paikkailun yliannostus.
hairwreck
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 07 Loka 2010, 12:07

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja hairwreck »

Heitän nyt välikommenttina, että kun en oikein selkeää tulosta saanut omasta kokeilusta tolla mill creekillä, niin nyt tänään kyllä huomaan hiuksen olevan selkeästi erilainen (en ole pessyt rekun jälkeen). Tukka on kiiltävämpi ja pehmeämpi, karheat latvatkin tuntuvat oikealta hiukselta, eivätkä vain leikkausta odottavalta loppuunkäsitellyltä heinältä. Ja tämä tuli aika pienellä määrällä sitä rekkua, toisaalta seassa oli myös glyseriiniä, mutta sitä olen käyttänyt useita kertoja ennenkin, eikä vaikutus tällainen ole ollut. Taitaa siis olla maineensa veroinen ja kaiken sen hankintarumban arvoinen hoitoaine :D
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja deko »

nelma kirjoitti: Onkohan mun hiuksille tullut nyt rekkuyliannostus?
...
Lopputuloksena oli karheahkot ja tankkuuntuvat pituudet. &nbsp;???
Yleensä vastaava muhitusaika (1,5h) korjaa hiuksistani kuivat kohdat ja karheudet. &nbsp;Aiheuttaako liika rekutus tuollaista vai lätkinkö Suryaa liikaa (voisiko se tuollain korputtaa?) vai jotain muuta?
Jotain kerrostumaa tai sitten liikaa rekkua. Tässä vaiheessa kannattaa syväpuhdistaa tukka latvoja myöten, laittaa syväputsarin jälkeen joku superkosteuttava juttu muhimaan ja sitten tarkastella tilannetta uudestaan.

Minä saan käyttää rekkua kerran kuukaudessa koska hennaan kerran kuukaudessa ja se on tehorekku samalla. Joka toinen viikko siis. Jos käytän paikkaavia liikaa niin latvani ovat kuin kuivaa heinää. Syväputsaus ja tehokosteutus sen jälkeen auttaa ainakin minulla huomattavan paljon.

Käytän syväputsarina herbinan syväpuhdistavaa ja sen jälkeen teen yleensä SMT:n eli 2 osaa hoitista, 1 osa hunajaa ja 1 osa aloeverageeliä. Toimii kuin taika.

Myös jätettävinä käytettävät öljyt kerrostuvat eli niihinkin kannattaa kiinnittää huomiota. Aina kun latvojen kunnon takia tekisi mieli käydä kampaajalla kannattaa ensin syväputsata & tehokosteuttaa ja tutkailla tilannetta vasta sen jälkeen.
this too shall pass.
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

^ Oon huomannut ihan saman: öljyt kerrostuvat. Joudun olemaan nykyään tosi varovainen öljyjen suhteen, mulla menee nykyään tosi helposti överiksi, kun taas alussa kun hiukset olivat huonokuntoiset, sekoitussuhde oli 3/4 öljyä ja 1/4 hoitoainetta. Mulle sopii öljyshampoo kaikista parhaiten nykyään.

Mulle ihan ylivoimaisin rekutuskeino on ensin kananmuna hautumaan päähän, pesu ja sitten Joicon rekku ja sulkevaksi Joico Daily Moisturizing/IH. Hiukseni tykkäävät kovasti keratiinista näemmä.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja nelma »

^^
Öjyjä en ole viime aikoina käyttänyt juuri lainkaan... Lisäksi olen kerran viikossa putsannut hiukset syväputsarin jälkeen pesevimmällä shampoollani (Avalon Organics Nourishing Lavender). Eilen tein nyt ihan syväputsauksenkin ja muhitin perään OH:ta, MM:mää ja Desert Essence Red Raspberrya. Hiukset tuntuivat kuivuessaan kuitenkin niin takkuisilta, että taisin innostua lätkimään vähän liikaa jätettäviä, nyt on vähän lähmäletti..&nbsp; ::)
Pesen huomenna taas tuolla Avalonilla, saa nähdä josko tilanne tasoittuisi...
1bMii&nbsp; BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja wilma »

Eikös kookoskerma ole luonnon oma rekku? Muistaakseni joskus olen niin täältä lukenut.. &nbsp;:D Osaisikohan kukaan kertoa että vaikka asteikolla 1-5 kuinka tehokasta tuo on verrattuna siihen mill creekin rekkuun? Käytän pääasiassa aina muhituksiin kookoskermaa ja mun mielestä se kyllä selvästi tekee jotain näille hiuksille. Kosteuttaa ja jämäköittää. Ajattelin kuitenkin kokeilla jotain "vahvempaa" rekkua myös, ihan mielenkiinnosta että vaikuttaako se tukkaan todella paljon vai ei millään tavalla. Mietin vain että onko näiden kahden "vahvuudessa" suurikin ero?
Viimeksi muokannut wilma, 10 Helmi 2011, 09:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hairwreck
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 07 Loka 2010, 12:07

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja hairwreck »

^En ole vielä kokeillut tuota kookoskermaa, mutta senverran voin sanoa, että ainakin mill creekiä käyttäessäni, huomasin selkeän eron hiusten kunnossa. Olen ainoastaan kerran kokeillut sitä vasta, mutta hiukset tuntuvat vieläkin hyviltä. Ne olivat aika huonossa kunnossa ja itseasiassa olen aika yllättynyt rekun tehosta. Ennen pöyheä ja rahisevan kuiva tukka on nyt paljon painavamman ja sileämmän tuntuinen ja näköinen. En tiedä, toimiiko jotenkin normaalia paremmin juuri omaan tukkaani, mutta ero on siis huomattava (mikä on aika jännä juttu, sillä yleensä jos ostan jonkun paljon hypetetyn tuotteen, niin se ei minulla toimi lainkaan). Eli jos tuo kookoskerma tekee hiuksistasi selkeästi parempikuntoisen tuntuiset, niin kyllähän se varmaan on tehokasta. Suosittelen kuitenkin tota mill creekiä, jos on tarvetta lisää paikata hiusta.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja wilma »

^ Joo, pitänee vain ottaa kokeiluun. Tuo Mill creekin rekku tulisi itseasiassa vähän halvemmaksikin kuin kookoskerma, varsinkin jos käyttää sekoituksissa &nbsp;:D Kookoskerma on tähän mennessä kyllä lemppari mutta välillä ehkä turhan työläs muhituksissa kun tukka pitää pestä sen jälkeen. Tuoksusta tykkään ja tosiaankin mun tukkaan aivan nappi aine, kun kosteuttaa ja jämäköittää. Mill creekistä on kyllä niin paljon hyviä kommentteja että kai sitä on pakko tilata kokeeksi &nbsp;;D
Vastaa Viestiin