Sivu 1/1

Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 30 Huhti 2006, 19:26
Kirjoittaja Triina
Toivottavasti tätä aihetta ei vielä löydy mistään, en ainakaan löytänyt. Otsikosta tuli vähän hassu :)

Pohdin tässä kiinnostuneena, että miten nopeasti shampoot, hoitoaineet, muotoilutuotteet jne. teillä kuluvat? Itselläni tuntuu, että yksi pullo kestää ikuisuuksia... koska valtaosa hiusaineistani on hankittu viimeisen vajaan vuoden aikana, vanhenemista ei ihan heti tarvitse pelätä, mutta sekin kummittelee mielessä, kun suurin osa puteleista on aika täysiä. Minulla on suhteellisen paljon eri tuotteita ja käytän niitä vaihdellen sen mukaan mitä hius tuntuu kulloinkin kaipaavan. Siksi yksi pullo kestää tiuhassakin käytössä kuukausia, useimmat paljon kauemmin. Lisäksi ohueen ja suhteellisen lyhyeen (olkapäille, kerrostettu) tukkaani ei kerralla mene kovin paljoa. Minulla ei olisi mitään käyttöä 500-1000 ml:n pulloille, ennemmin kaipaisin mahdollisuutta hankkia pienempiä pakkauskokoja, etenkin riittoisista tuotteista. Esim. Tigin Self Absorbed, jota käytin viime kesänä parin kuukauden ajan ainoana shampoona, vajeni silti vain muutaman sentin (350 ml pullo), vaikka tuntuu, että läträsin sitä aina liikaakin. Ainoa pullo, mistä voin sanoa sen kuluvan nopeasti, on Miracle Mist.

Toisaalta on hyvä, kun aineet kestävät, mutta kun aina keksin kaikkea uutta hankittavaa, niin minua se ei juuri auta. Hullu mikä hullu  ;D

Miten teillä?

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 30 Huhti 2006, 19:51
Kirjoittaja Annika
Mulla kuluu useat tuotteet aika nopeaa vauhtia. Yleensä nämä ovat hoitoaineita, joita käytän joka pesussa tai sitten kerran tai kaksi viikossa pidemmällä vaikutusajalla. Tämä selittyy kuitenkin sillä, että käytän aika paljon hoitoainetta kerralla. Tuntuu että tukka imee hirveitä määriä, enkä muutenkaan ole kauhean nuuka kun eivät nuo suosikit ole kampaamotuotteita eivätkä kovin kalliita.

Shampoot sen sijaan kestävät ikuisuuksia. Tälläkin hetkellä mulla on vielä reilusti yli puolet jäljellä MOPn shampoosta, vaikka olen pääsääntöisesti joka pesussa käyttänyt jo lähemmäs viisi kuukautta. EHSn tervashampoo on toinen, joka ei kyllä ikinä lopu, vaikka sitäkin käytän usein, yhdessä vaiheessa joka pesussa.

Kaapissa seisoo kyllä kanssa käyttämättömänä ja satunnaisessa käytössä kampaamotuotteita, jotka tosiaan kuluvat hitaasti. Niitä kyllä kanssa säästelee, eli määrällisestikään ei törsäile kuten halvempia.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 30 Huhti 2006, 21:46
Kirjoittaja Jonsu
Mulla tuotteet kuluvat nopeasti, noin 200ml shampoota kuukaudessa eli 250-300ml:n pullo kestää vähän reilun kuukauden. Pesenkin 6 kertaa viikossa. Hoitis kestää yleensä hieman kauemmin jos pullo on samaa kokoa kun shampoo johtuen siitä että tehistä käytän 2 kertaa viikossa ja näillä kerroilla en yleensä käytä hoitista.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 30 Huhti 2006, 22:41
Kirjoittaja Zippo
Mä pidän kirjaa käyttökerroista, että tiedän montako käyttöä tulee mistäkin tuotteesta ja arvioin niiden hinta-laatusuhdetta myös sitä kautta. Tehikset ovat kaikin tavoin kalleimpia, pikahoitikset taas käytössä tosi edullisia, samoin monet jätettävät, esim. Soft Ends. Mä käyttelen niin vaihdellen tuotteita, että ajallisesti mitattuna riittoisuus ei kerro yhtikäs mitään  ;).

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 01 Touko 2006, 00:01
Kirjoittaja marenki
Shampoota 1450ml
Hoitoainetta 2000ml
Tehohoitoa 550ml (nykyisin taitaa mennä enemmän, kun lilluttelen tehiksiä useammin kuin ennen)

Kopsasin tuohon helmikuun alussa tekemäni laskelman, jossa oli suunnilleen vuoden kulutus. Taas täytyy pyöritellä vähän silmiä... ::) Kymmenisen minuuttia sitten nimittäin ajattelin, että "voi kauhee kun jonsulla menee paljon shampoota"... ::) Seuraavaksi huomaankin, että mullahan menee enemmän. En vaan ajatellut sitä per kuukausi. Uskon, että nykyisin menee jonkin verran vähemmän aineita, ihan vaan seuraavien seikkojen vuoksi:
-Laadukkaampi ja kalliimpi aine=pienempi kulutus, aineita tulee laitettua vähemmän kun hinnalla on väliä, parin euron tuotetta pystyi lotraamaan ihan eri tavalla.
-Tukan pyyhekuivaus ja huolellisempi levitys hoitoaineissa.
-Ennen tuli lotrattua esim. Sunsilkin shampoota hirveästi, ihan vaan sen takia kun se oli niin kamalan huonoa ja siitä halusi vain päästä eroon...Nyt tiedän, että ei se olekaan niin fiksua lätkiä shampoota koko kourallista kerralla...

Yleisesti voin sanoa, että monet tuotteet kestää liian kauan, huoh. Olisi niin kova hinku testata kaikkea mahdollista. Andrew Gollinge suihkittava kestää 5 viikkoa ja lisää pitää saada.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 01 Touko 2006, 12:44
Kirjoittaja Mustikka
Mulla kuluu ylettömän kauan. Mulla oli n. 80ml o&h shampoota jäljellä. Olen kuukauden sitä nyt käyttäny ja sitä on ainakin 40ml jäljellä.
Minusta tuntuu, että mie säästelen nuita aineita. Ja toisaalta tuntuu, että turha käyttää paljoa ainakaan hoitoaineita, koska pidän hiuksia kiinni.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 01 Touko 2006, 14:00
Kirjoittaja Minni
Shampoota vaihtelen joka pesussa, ja esim. usein käyttämäni k-pak shampoo kesti lähes puolivuotta. Muut shampoopullot kestävät vielä pidempään. Hoitoaineista eniten käyttämäni o&h (250 ml) kestää n. 4-5 kuukautta. Jätettäviä hoitosuihkeita menee korkeintaan 50 ml kuukaudessa. Latvasuoja (soft ends) kestää vuoden. Muotoilutuotteista lakkaa joudun ostamaan puolen vuoden välein ja small talk kestää ainakin vuoden, vaikka lähes joka pesun jälkeen sitä käytän. Pesen joka toinen päivä hiukset. Eihän nämä mitkään paksut imurihiukset ole, vaikka pitkät ovatkin, joten ehkä siksi tuotteita kuluu niin vähän.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 01 Touko 2006, 14:55
Kirjoittaja Lyx
Minulla on samaan aikaan monta eri shampoota ja hoitista käytössä, joten hieman vaikea on arvioida...
Ainakin tuntuu siltä että  shampoo ei kulu sitt4n millään kun taas hoitikset loppuvat heti. Tälläkin hetkellä Tigin O&H hoitis vetelee viimeisiään kun taas shampoota on puoli pulloa jäljellä, ja silloin olen yrittänyt pihistellä sitä hoitista...

Koska töissä ja kotona on omat arsenaalit, kotipulloista huomaa heti miehen vaikutuksen, hän nimittäin läträä sitä shampoota aika reippaasti; laittaa omaan lyhyeen tukkaan varmaan puolet enemmän kuin minä... ::)

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 01 Touko 2006, 14:58
Kirjoittaja Chaos
Mulla kestää törkeen pitkään. Tosin ei se mua haittaa, ei tarvitse olla ostamassa koko ajan lisää (ja silti ostan) ;D Mulla on kolmea eri hampoota käytössä saman aikasesti, samoin hoitoainetta ja tehistä. Kestää yli vuoden kaikki ihan reippaasti. Jotkut kaksikin vuotta.

Tosin joskus sitä toivoo, että kuluis nopeammin, että sais kokeiltua uusia tuotteita.

Suihkeet ja jätettävät kuluu nopeammin kyllä, mutta esim. latvasuoja kestää vuoden kanssa. Suihkittavat kuluu ehkä 4-6 kuukauden aikana.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 01 Touko 2006, 15:12
Kirjoittaja petomaani
Mulla riittää shampoot ja hoidot aivan hyvin ja suhteellisen kauankin. Shampoita käytän muutoinkin silleen syväpuhdistavaa kerran / 2 per viikko, sitten kosteuttavaa / korjaavaa muilla pesukerroilla. Niin ja pesen fledan noin 2-4 kertaa viikko, se vähän vaihtelee menoista ja siten hiusten likaisuusasteesta. Latvasuoja mulla tuppaa kulumaan tosi nopeaa, samaten hoitosuihkeet. Olen niiden yli-innokas käyttäjä.. joten syy löytyy siitä :)

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 01 Touko 2006, 15:42
Kirjoittaja Suomineito
Mullakin kestää melko kauan shampoot ja hoitikset, nimittäin niitä on mulla niin paljon. Vaikka pesen ja hoidan tukan kahden päivän välein, silti mulla menee usein vuosi tai reilustikin enemmän yhden shampoon/hoitiksen kuluttamiseen. Onpa mulla jopa muutaman vuoden takaisiakin shampoo/hoitisjämiä kaapissa, joita yritän nyt kuluttaa loppuun.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 01 Touko 2006, 20:40
Kirjoittaja RockQueen
ChaosBlack kirjoitti: Mulla kestää törkeen pitkään. Tosin ei se mua haittaa, ei tarvitse olla ostamassa koko ajan lisää (ja silti ostan) ;D Mulla on kolmea eri hampoota käytössä saman aikasesti, samoin hoitoainetta ja tehistä. Kestää yli vuoden kaikki ihan reippaasti. Jotkut kaksikin vuotta.

Tosin joskus sitä toivoo, että kuluis nopeammin, että sais kokeiltua uusia tuotteita.

Suihkeet ja jätettävät kuluu nopeammin kyllä, mutta esim. latvasuoja kestää vuoden kanssa. Suihkittavat kuluu ehkä 4-6 kuukauden aikana.
Meikällä about sama tahti. Käytän eri tuotteita sekaisin sekä mulla on eri putelit poikkiksen luona mitä käytän niin ajallisesti on vaikee rupee vertailemaan että paljon kuluu.. Kaiken kaikkiaan tuotteet loppuu liian hitaasti, haluisin päästä ostamaan uusia ;D Tehohoidot kuluu hitaimmin koska niitä käyttää harvemmin.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 01 Touko 2006, 21:27
Kirjoittaja sipe
Shampoota kuluu todella vähän, 200 ml riittää varmaankin about 2-3 kuukaudeksi. Johtuu siitä, että en pese kuin päänahan.

Tukka sen sijaan on aivan käsittämätön imuri, eli hoitiksia ja tehiksiä kuluu moninkertaisesti shampooseen verrattuna. Joka pesussa käytettynä 300 ml pullo riittäisi vajaaksi kuukaudeksi, aineesta tietenkin riippuen.

Omaan tukkaan riittoisimmaksi onosoittautunut K-pak rekku. :-*

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 02 Touko 2006, 14:27
Kirjoittaja Penny
^ Yhdyn Sipen viestiin, sama homma täällä. Pesen parin-kolmen päivän välein, shampoita menee harvakseltaan, hoitiksia ja tehiksiä sitäkin ahkerammin. Vaikea arvioida tarkkaa hoitisten kulutusvauhtia kun käyttää kaikkea sekaisin, eikä yhtä pulloa kerrallaan loppuun. Shampoissa käytän vain yhtä-kahta versiota, jolloin menekin helpommin näkee.

Hoitosuihkeita taas menee melkoisesti, tosin käytän niitäkin aikalailla sekaisin (Magic Bullet, ColorCare, Miracle Mist), joten vaikea taaskaan arvioida aikaa... mutta ColorCare tuntuu loppuvan noista kaikista nopeiten.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 03 Touko 2006, 12:28
Kirjoittaja Jessie
Kiitos halvempien hamstrauksieni takia, olen onnistunut pihistämään aika pirusti jos vertaa aikaisempiin viesteihin.
Tukan totutin työaikana (jolloin oli lippis peittämässä hieman likaista/rasvaista tukkaa) harvoihin pesukertoihin, ja nykyään pesen hiukset 2-3 kertaa viikossa, joista yksi on CO-pesu.

Ainekohtaisia tiastoja

-Ostin syyskuussa 250 ml O&H -hoitoaineen, ja siitä on mukavasti yli puolet vielä jäljellä
-Suklaa-vanilja on kestänyt myös parisen kuukautta
- Nutriglossia on lähes kaksi purkkia, jotka on ostettu parin kuukauden sisällä
- K-Pakin pikkupullot ovat myös lähes täysiä, ainoastaan rekun kohdalla tuntuu että sitä saisi läträtä hieman reilumminkin.
- Freemanin 3 min hoitis vetelee viimeisiään, ostin sen ennen joulua

Mulla oli varastossa myös vanhoja Goldwellin ja Wellan tuotteita, eli pelkästään näiden avulla ei olla menty.
Mutta huomaa kyllä, että kun on pikkaisen hoitavammat aineet kyseessä, niin ei tarvitse tuhlata niin paljon, vaikka tukka on luonnostaan aika kuivahko

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 04 Touko 2006, 23:00
Kirjoittaja rolla
Mulla voi kestää 1-3 vuotta yks 300 ml puteli, kun pesen hiukset vaan yhdellä putelillä noin kerran viikossa.

Aiheeseen liittyen.. te joilla on litrasia (joico rekku, mop clean, oh), niin miten ne säilyy .. jos litraset ostan, niin mähän läträän niillä viellä keski-ikäisenäkin  ;D Ja tukka tottuu..

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 09 Touko 2006, 11:54
Kirjoittaja Chronos
Ostin viime kesänä Joicon altiman ja kerapron,altimaa on vielä mutta kerapro loppui muutama kuukausi sitten.
Myöhemmin syksylla tuli ostettua k-pakeja joista tehis on melkein loppu,mutta sampoo melkein täysi.
Tukka nimittäin rasvottuu k-pakin sampoosta huippunopeasti,niin ei ole tullut käytettyä.
Nexxuja on niitä pieniä puteleita ja toivon että riittävät kunnes menen taas käymään tukholmassa.
Ihmettelen miten nuo pullot kestävät,koska sorrun aika usein läträämiseen.
Sampoota menee puolet hitaammin kuin hoitoainetta ::)

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 09 Touko 2006, 19:29
Kirjoittaja RockQueen
Rolla kirjoitti: Aiheeseen liittyen.. te joilla on litrasia (joico rekku, mop clean, oh), niin miten ne säilyy .. jos litraset ostan, niin mähän läträän niillä viellä keski-ikäisenäkin  ;D Ja tukka tottuu..
Joo tota mäkin pelkäsin mut ostin silti Tigin O&H-shampoon litraisena. Mä pidän sitä isoa putelia ruokakomerossa viileässä ja pimeässä ja sitten täytän siitä sellaseen pieneen 60ml puteliin jota pidän kylppärissä. Ja sekin on ihan totta että pää tottuu samaan kamaan, mutta mä en käytäkään tota joka pesussa vaan mulla on käytössä muutamaa muutakin shampoota. En kyllä useampaa litraista ostaisi..

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 09 Touko 2006, 19:56
Kirjoittaja dhaniwali
Redkenin soft ends loppui vähän aikaa sitten. Kaksi vuotta aika tarkalleen oli se puteli, käytin lähes joka pesun jälkeen, eli muutaman kerran viikossa.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 09 Touko 2006, 23:15
Kirjoittaja Silver
Hmm shampoiden kulutustahtia aika hankala arvioida,kun niitä niin vaihtelee ja mixailee keskenään ettei vaan yhtä ja samaa.Hoitiksia/tehiksiä sitten ei mulla ainakaan voi olla ikinä liikaa niitä voin laittaa vaikka kuinka,kun kuivat hiukset ja pituuttakin niin niitä tulee tehohoitoja läträttyä ja laitettua reilusti ja antaa vaikuttaa ja pikkasen taas lisää ja vaikuttaa.Sen sijaan iäisyyden kestää jotkin muotoilutuotteet yms. Kun ei viitti niin kauheesti ja aina joka päivä niitä laittaa kun sitten saa taas heti olla tukkaa pesemässä kun likaavat.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 26 Touko 2006, 14:55
Kirjoittaja Supervixen
Mulla kuluu tuotteet todella hitaasti joka on tietysti taloudellista mutta harmittavaakin kun haluais tietty olla koko ajan kokeilemassa uusia litkuja! Helmikuussa ostin K-Pakin 150ml shampoon ja se loppui tässä pari viikkoa sitten. Käytin joka pesussa lukuunottamatta paria viikkoa jolloin kokeilin BC:n Repair Rescueta. Eli 150ml kesti siis n. 2,5 kk. Pesen hiukset joka toinen tai joka kolmas päivä.

BC:n latvasuojaa laitan joka ikisen pesun jälkeen ja nykyisen putelin ostin vuosi sitten huhtikuussa. Sitä on vielä jäljellä varmaan joku neljännes. Että aika uskomattomasti riittää meitsin käytössä noi aineet.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 26 Touko 2006, 20:34
Kirjoittaja Daniela
Mullakin tuotteet kuluu aivan järjettömän hitaasti, niin että lopussa on jo niin kyllästynyt, että toivoisi vaan jo pullon loppuvan. Shampoista ja hoitiksista en osaa sanoa, kun käytän muutamia puteleita yhtäaikaa. Shampoot kuitenkin kuluvat nopeammin kuin hoitikset, koska joskus aamukiireessä luistan hoitiksen laitosta.  :-[ Mut joku BC:n latvasuoja kestää vähintään yli vuoden. Suihkittavat kuluvat nopeammin, ehkä kestävät noin 2-3 kk.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 26 Touko 2006, 20:37
Kirjoittaja Prisku
Shampoot kestää toosi kauan. Joicon sain joululahjaksi (hoitoaineen,shampoon ja tehohoidon) ja kaikissa vielä n.puolet jäljellä.
Toisaalta taas hoitosuihkeet tuntuu kuluvan aivan liian nopeeta.
Tigin Superstar ei tunnu loppuvan ikinä. Muutenkin ottaa päähän,kun se kerran tippui minulta lattialle ja se ihana puteli meni rikki (sellainen violetti/vihreä pumppupullo), niin nyt ei oo enää yhtään niin mukava käyttää sitä ku se on sellases rumassa muovirasiassa.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 26 Touko 2006, 22:09
Kirjoittaja Sandaali
Joo shampoot ei tosiaan kulu millään. Mulla on aina joku kaksi käytössä samanaikaisesti, ja käytän niitä vuorotellen. Pesen hiukset suunnilleen joka toinen päivä CO:lla ja joka toinen shampoolla. Hoitista kuluu (läträän välillä liikaakin) kaksi kertaa enemmän. Yleensä hankin shampoota ja samaa hoitista kaksi, ja ne on samoihin aikoihin loppu.
Soft ends loppui juuri, ja mullakin kesti se noin kaksi vuotta! Vaikka se ihan hyvää olikin, niin en varmasti osta sitä piiitkään aikaan kun ehti niin pahasti kyllästymään. Eli eniten kuluu hoitiksia ja jätettäviä.
Muotoilutuotteet kuluu järkyttävän hitaasti, kun käytän niitä tosi epäsäännöllisesti. Mä aina kauhistelen ku mies saa jonkun geelituubin kuluun niin nopeesti, vaikka on ihan lyhyt tukka. Sit aina paasaan sille että ei sitä tarvii ku pieni tippa, kun se laittaa sitä yhtä paljon ku mä laitan hoitista, ja sit tukka on ihan täynnä mömmöä *yäk* ::)

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 27 Touko 2006, 14:48
Kirjoittaja Prisku
Pitää nyt vielä korjata,että ei mikään tigin superstar vaan small talk :D.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 22 Syys 2006, 17:29
Kirjoittaja RockQueen
Voi kauhea mitä vauhtia mun anoppi lotraa noita mömmöjään! Tasan kaks kuukautta sitten tilattiin HS:ltä halpoja Joicoja ja sen käyttämä Volissima-shampoo on jo puolivälissä! Eikä edes pese joka päivä hiuksiaan ::) Ei voi ymmärtää.. Haluaisin ihan käytännössä nähdä että vaahdottaako se aina tukan kahteen kertaan kämmenellisellä shampoota vai miten toi muuten on mahdollista. Ja hänellä on vielä todella lyhyt tukka!

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 22 Syys 2006, 22:08
Kirjoittaja Lafanque
Tuotteet ei kulu mihinkään. Saan aina lahjoittaa niitä pois etteivät ehtisi mennä ihan huonoksi. Ja sitten ostan uuden saman putelin tilalle, eli ei tuotteet vähenekään mihinkään. Hidas kulutustahti johtuu vaan siitä, että tuotteita on käytössä niin runsas määrä, ettei yksikään ehdi kulua kun pyrin käyttämään niitä about vuoronperään. Mulla ois varmaan yhä käytössä 7 vuotta sitten ostetut Extremet, ellen ois vaan antanut niitä joskus pois ja ostanut uusia tilalle. Pidän siitä että mulla on samanaikaisesti käytössä  mahdollisimman laaja skaala tuotteita, saapahan hiukset monipuolista hoitoa  ;) Lisäksi on ihan kauheeta kun rohmuan tiettyjä tuotteita varastoon, eli kun vanha tuote joskus 10 vuoden päästä (:D) loppuu, on mulla jo kasa uusia odottamassa. Oon ihan toivoton.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 22 Syys 2006, 22:13
Kirjoittaja Manna
Mulla kuluu tuotteet myös todella hitaasti ja hoitoainetta menee enemmän kuin shampoota. Onneksi olen oppinut tietämään paremmin mitkä tuotteet sopivat tällä hetkellä ja osaan välttää niiden floppien ostamista. Uusia purkkeja en osta varastoon, sillä makuutan rahojani mielummin korkeakorkoisella tilillä kuin kylppärin kaapissa  ;)

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 24 Syys 2006, 16:33
Kirjoittaja deko
Koska kuulun hardcore-hamsterilahkoon (viitaten ketjuun "montako hiustuotetta") niin yritän lotrata aineita oikein reippaalla otteella että edes joku puteli loppuisi. Tokihan tuota tuotemäärää selittää kaapin hyllyllä odottavan 5 NG-purnukkaa yms ;D (tarjoushamsteri).

Aina se purkin loppuminen on yhtä juhlaa. Juuri sain Gliss Liquid Silk -setin loppumaan ja saan otta uuden arkisetin (AC moisture) käyttöön.

En siis ole juuri laskenut kauanko yksi shampoo-hoitissetti kestää, arviolta parisen kuukautta. Shampoo ja hoitis riittävät suunnilleen saman ajan koska tuplavaahdotan. Jätettävät riittää ja riittää ja riittää ja riittää.... BC latvasuoja on jo vuosikertaa eikä paremmatkaan vähene juuri lainkaan.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 24 Syys 2006, 16:41
Kirjoittaja siili
*manna* kirjoitti: Mulla kuluu tuotteet myös todella hitaasti ja hoitoainetta menee enemmän kuin shampoota. Onneksi olen oppinut tietämään paremmin mitkä tuotteet sopivat tällä hetkellä ja osaan välttää niiden floppien ostamista. Uusia purkkeja en osta varastoon, sillä makuutan rahojani mielummin korkeakorkoisella tilillä kuin kylppärin kaapissa  ;)
Samoin ja hoitista kuluu paaljon enemmän kuin shampoota. Päätin myös että hamstrailu saa nyt loppua. Ostan vain uuden hyväksi tietämäni tuotteen varastoon jos tarjous on todella hyvä.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 25 Syys 2006, 19:51
Kirjoittaja Lapanen
Mullakin shampoot kuluu harmittavan hitaasti. Haluaisin nimittäin ostaa MOPin c-system shampoon ja vielä olis 5 shampoota käytettävänä ennen  kun voi..Hoitoaineet sen sijaan kuluu nopeemmin. Sellanen 250ml pullo kestää noin 2-3 kk, riippuu vähän miten usein käytän. Nyt on 2 hoitista käytössä. Mun tavote on, että mul ois 1-2 shampoota ja hoitista käytössä kerralla. Vaikka olishan se kiva vaihdella välillä.  ;)

edit. näköjään oon vauhdilla kirjotellu ku sanoja puuttuu välistä...

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 25 Syys 2006, 20:08
Kirjoittaja marien
Mulla kuluu myös hoitoaineet monta kertaa nopeammin kuin shampoot...Hyvä hoitoaine tuntuu olevan mun kuivalle tukalle paljon oleellisempi kuin hyvä shampoo, joten kiva että niitä hoitsikoita pääsee sitten useammin vaihtelemaan ja etsimään uusia suosikeita.  :P

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 18 Marras 2006, 23:54
Kirjoittaja Sheppa
Kovin hitaasti suurin osa aineista tuntuu kuluvan.

Heinäkuussa ostamani Joico k-pak shampoo on suunnilleen puolessa välissä, käytän kyllä sen rinnalla Bonacuren Moisture Kickiä josta puolestaan on alle puolet jäljellä. Pesen 3 kertaa viikossa.
K-pakin hoitoaineesta on kulunut yli puolet, sen otin käyttöön myös heinäkuussa.
Redkenin Soft Ends tuli hankittua elokuussa, nyt jäljellä reilusti yli puolet kun olen joka pesun jälkeen laittanut.
All Soft Heavy Creamia on yli puolet purkissa, hankin syyskuussa.

Juuri loppui Miracle Mist ja elo- tai syyskuussa ostettu Tigi Health Goddess, jahka Bonacuren shampoo loppuu niin meinasin ostaa o&h shampoota :) Pyrin noi shampoot pitämään ihan minimissä koska ne kuluu kaikista hitaimmin.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 19 Marras 2006, 11:30
Kirjoittaja Hunajapupu
On kyllä tosi vaikea arvioida kulutusvauhtia koska kuten monella muullakin niin mulla on käytössä useita eri tuotteita joita vaihtelen pesusta toiseen, joten ei voi millään muista että montako kertaa suunnilleen milläkin tuotteella on hiuksensa pessyt. Ainoa mistä tällä hetkellä on tilastotietoa on Joicon K-pak Rekku, jota olen käyttänyt kerran viikossa saunassa, sitä olen tainnut käyttää tällä hetkellä 12 kertaa ja 1-2 kertaan riittää vielä ainetta. Tosin pari kertaa on käynyt vahinko ja ainetta on pudonnut kädestä lattialle suihkussa joten ilman noita vahinkoja tuo olisi riittänyt 15-16 käyttökertaan. Laitan aika runsaasti kerralla (pitkät hiukset) ja levitän kokonaan hiuksiin aivan juurta lukuunottamatta. Pitäisikin vaikka joskus tylsänä hetkenä väsätä itselleen taulukko johon merkkaisi että paljonko hiustuotteita omistaa (esim millilitroina) ja sitten voisi verrata joskus että paljonko millilitroja on kulunut esim kuukaudessa.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 20 Marras 2006, 11:32
Kirjoittaja -j-
Mulla menee n. 10 ml shampoota per pesu ja pesen n. 3 kertaa viikossa, eli kuukaudessa menee n. 120 ml. Parissa kuukaudessa siis 250 ml puteli suurin piirtein.

Hoitista sitten kuluukin kamalasti!
Tehohoitoa menee 40-50 ml kerralla, laitan kaikkialle hiuksiin paitsi ihan päänahkaan ja kyllä tukka tuon kaiken imeekin, ainetta ei tipu lattioille tai jää juuri kampaankaan kun kampaan harvalla kammalla! Eli sellainen normi 150 ml tehis kuluu 3-4 käyttökerralla loppuun! Tällä hetkellä tosin on kertynytkin noita tehiksiä sen verran paljon, että käyttelen niitä joka pesussa pois.
Pikahoitsikoita mulla on vain 2 purkkia tällä hetkellä, niidenkin kertakulutus on aika kova.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 21 Maalis 2007, 22:57
Kirjoittaja J. Doe
En oikein tiedä, minne tämä kysymys kuuluisi. Kaipa tähän ketjuun lähinnä. Eli kauanko teillä kestää yksi shampoopullo/hoitoainepullo? Kuinka usein pesette hiuksenne ja minkä verran käytätte shampoota/hoitsikkaa kerralla?

Tulipa mieleeni, kun itselläni on shampoo&hoitoainepareja äkkiseltään laskettuna 6 kpl. Näitä tykkään käyttää vaihdellen tarpeen mukaan. Pesen hiukseni 2 – 4 päivän välein, riippuu vähän tilanteesta ja hiusten likaantumisesta. Shampoota käytän kerralla noin ruokalusikallisen, hoitoainetta menee varmaan kourallinen. Tällä käytöllä normaalikokoiset pullot kestävät jo ikuisuuden.

Tilasin äsken sipen vinkistä Beautybaystä mainion O&H-tarjouksen eli isot pullot yht. £12.99. Mietin vaan, pääsenköhän milloinkaan niitä käyttämään? :D Kun ensin pitäisi saada käytettyä pois pikkupullot O&H:ta ja siinä rinnalla tietysti kaikkia muitakin. Johan olen harmaahapsinen ennen kuin nuo saan korkattua?

Ihan mielenkiinnosta kyselen. Tokihan kunnon juureksella on varasto pullollaan hyviä tuotteita, odottamassa käyttöänsä ja loistotarjoukseen kannattaa aina tarttua. Ei siinä mitään.


Yhdistin tänne aikaisempaan ketjuun. Kiitos Ananakselle vinkistä! ~ Tuikkuli

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 21 Maalis 2007, 23:02
Kirjoittaja Euphoria
^Ei minulla mene varmaan teelusikallistakaan (mittasarjan, 5 ml), koska hiukseni ovat lyhyet. Riippuu tietysti shampoosta ja siitä, miten likaiset hiukseni ovat. Hoitoainetta menee herneen kokoinen nokare, jos on kiinteämpää tavaraa, kuten MOP. Löysempää käytän pari herneen kokoista nokaretta.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 21 Maalis 2007, 23:06
Kirjoittaja Varis
Mulla noin vuodessa kului esim. litran ja 250 ml O&H-hoitis , samaan aikaan käytin lukuisia muita hoitoaineita. Shampoota kuluu eittämättä vähemmän.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 21 Maalis 2007, 23:08
Kirjoittaja J. Doe
^^ Eli sinä et saa koskaan mitään loppuun?  :o

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 21 Maalis 2007, 23:11
Kirjoittaja Piu
^Se on näitä ikuisuuskysymyksiä kun kerran lähtee sille tielle, että on useampi sh/hoitisputeli kerrallaan korkattuna..
Mä en edes muista koska multa olisi viimeksi siltä osastolta jotakin loppunut, ne vaan lähestyy loppuaan.
Seuraavaksi loppuu PM:n awapuhi mist mutta se onkin ainoa laatuaan.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 21 Maalis 2007, 23:29
Kirjoittaja Varis
Täti kirjoitti: ^^ Eli sinä et saa koskaan mitään loppuun?  :o
Ei kun nimenomaan yli litra kului pelkkää O&H:ta vuodessa. Pienen pullon kestoikä lienee pari kuukautta. Ei mulla ole enää käytössä kuin yksi 750ml DB hoitoaine, joka on ihan uutukainen, ja pari pikahoitoainetta, kun kierrätin turhat tuotteet eteenpäin. Luulen, että nuo riittävät lähes vuodeksi. Shampoita on kyllä kolme kappaletta käytössä. Yksi normaali shampoo kestaa minulla pari kuukautta. CO-hoitoaineet, kuten XZ kosteuttava kestävät vain noin neljä-viisi pesua.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 10:35
Kirjoittaja J. Doe
Saheli kirjoitti: Ei kun nimenomaan yli litra kului pelkkää O&H:ta vuodessa.
Kahden väksyn päivittelyni oli suunnattu Euphorialle. Hänen teelusikallisen ja herneen kokoisen nokareen kulutusvauhdillaan mikään puteli ei kyllä tyhjene koskaan. Sinähän olet nimenomaan saanut kiitettävästi O&H:ta kulumaan, juuri kuten kirjoititkin. :)

Oli oikein hyvä, että kulutuskysymykseni yhdistettiin tähän jo olemassa olevaan ketjuun. (Jota en muistanut olevan olemassa, vaikka olen arkistoja lukenut.) Täältähän sain lukea, että lähes kaikilla on sama ongelma; shampoota kuluu paljon vähemmän kuin hoitoainetta ja jos ja kun aineita on käytössä useampaa laatua kerralla, ei mitään tahdo saada kulutettua koskaan loppuun. Kuten Piu sanansa niin mainiosti asetti: se on ikuisuuskysymys kun tälle tielle lähtee eikä mikään koskaan lopu, kaikki vaan lähestyy loppuaan… :D

Täytynee antaa miehelle lupa käyttää parempia shampoita kuin omaa Panteneaan – enhän minä muuten saa koskaan juuri tilaamaani isoa O&H:ta tyhjäksi! Hoitoaineiden kanssa ei ole ongelmaa, ne menevät kyllä kaikki. Jos ei muuten, niin sitten CO-pesussa.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 13:07
Kirjoittaja MAS
mulla on kanssa toi ongelma että shampoota ei hirveästi mene, mutta pitkiin hiuksiin hoitoainetta sitäkin enemmän. Hoitiksia ja tehohoitoja saan kyllä vähitellen kuluteltua, mutta shampoita on nurkissa ihan liikaa. Tilannetta ei hirveästi helpota beautybaysta tulossa olevat 1,5litraa shampoota  ::)

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 22 Maalis 2007, 13:46
Kirjoittaja NarnianQueen
Jostain syystä shampoilla on taipumus lisääntyä... Niitä onkin tällä hetkellä korkattuna viisin kappalein, ja yksi käyttämätön odottaa palvelukseen astumista. (tiedän, ei mikään kummoinen määrä joidenkin pullomereen verrattuna..)
Hoitista on sen sijaan vain MOP:in Mixed greens sekä tehis, (joka ei ole mitään ihmeellistä) plus XZ hoitosuihke. Yritän kyllä kulutella näitä, mutta suihke tuntuu kestävän ikuisuuden, vaikka sitä suihkisi joka päivä...

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 23 Maalis 2007, 20:03
Kirjoittaja jeppu
Pesen hiukset 4 kertaa viikossa. Mä olisin eka vastannut tähän että kulutusvauhti on hidasta, mutta nyt kun aloin ajattelemaan... Ostin kaksi viikkoa sitten Dumb Blonde -duon, 750 ml, ja tuosta hoitiksesta on kulunut jo 1/7  :o Ja neljä kertaa olen käyttänyt.. En tajua. Noh, kyllähän tätä hiusta löytyy, paksutkin ovat, eikä näitä kauhean helposti saa littanaksi (ilman hoitista olisivat hirvittävän paksut ja lentävät). Veikkaisinpa että hoitista menee pesussa sellainen yksi ruokalusikallinen. Shampoot sen sijaan kuluvat melkeinpä 2x hitaammin. Jätettävät kestävät keskimäärin puoli vuotta, suihkeet yleensä vähän lyhyemmän aikaa (lukuunottamatta BC:n suihkeita, jotka kuluvat toosi hitaasti..).

Eli, kyllähän näitä (pesu-/hoito-)tuotteita kuluu melko paljonkin. Ihan hyvä niin, pääsee ostamaan kaikkea uutta  ;)

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 26 Maalis 2007, 15:09
Kirjoittaja Mena
Mulla menee Herbinan jätettävää hoitosuihketta ihan tolkuttomasti. Suihkin sitä niin että on TARPEEKSI ja kun tuo ei lässäytä niin hmmh....  ::) 8 suihkaisua taitaa mennä joka ilta suihkun jälkeen  ;D Menee jo ihan rutiinilla. Onneks se ei oo kallista. Ja lutraan muutenkin aika paljon shampoota ja varsinkin hoitista.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 27 Maalis 2007, 10:23
Kirjoittaja Seela
Mä tykkään lutrata aineilla eli käytän niitä tietoisesti vähän enemmän kuin tarvitsisi. Tykkään että kaikki tuotteet vaahtoaa runsaasti ja tuntee että niitä on riittävästi päässä ja alitajuisesti olen tyytyväinen että pullot kuluu nopeammin loppuun  ;)

On tosiaan aika vaikea arvioida kulutusvauhtia koska mulla on niin ziljoona purkkia yhtä aikaa käytössä josta syystä tuntuu ettei ne ikinä lopu. Avokki käyttää onneksi kahden vaahdotuksen taktiikkaa mutta mä puolestani aika usein co-pesuja joten shampoita kuluu ehkä vähemmän.

Mietin tossa että olis pitäny merkitä vihkoon jokaisen pullon nimi ja päivämäärä koska se on avattu. Eihän näiden kanssa toki niin tarkkaa ole mutta olisi jotain tuntumaa edes vuositasolla pullojen ikäjakaumasta  :D

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 29 Maalis 2007, 13:06
Kirjoittaja Viivi
Mä pesen hiukset joka päivä, joten shampoita ja hoitoaineita kuluu kiitettävää vauhtia. Shampoota tulee yleensä levitettyä hiuksiin se ruokalusikallinen ja hoitoainetta hieman enemmän. Todella vaikea sanoa kuinka kauan yksi pullo kestää, kun tulee käytettyä useampia tuotteita samaan aikaan. Sanotaan, että viiden eri sarjan tuotteet (shampoo ja hoitis) kestää noin vuoden verran. Eli suurinpiirtein laskettuna 5 shampoota ja hoitoainetta menee per vuosi ja muutama tehohoito päälle. Tehikset kuluu hieman hitaammin, kun niitä tulee hieman harvemmin käytettyä kuin tavallisia hoitiksia.

Shampoot kuluu hieman hitaammin kuin hoitoaineet, esim. yhtä O&H-shampoota (350ml) kohden kuluu kaksi hoitoainepulloa (250ml). Jätettävät kuluu mulla todella hitaasti, vaikka joka päivä niillä läträänkin. Esimerkiksi reilu vuosi sitten hankkimani Soft Ends on kulunut vasta kolmanneksen. Todella riittoisaa tavaraa ja käytössä edullista  :-*.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 29 Maalis 2007, 18:24
Kirjoittaja Nienna
Häh, ei mulla mikään supertukka ole mutta silti tulee suihkuttua nestemäisiä jätettäviä varmaan 20 ruiskausta kerralla. Ja toiset samanlaiset vielä kuivuttuaan, vessassa käydessä, selvittelyssä..

Muuten kulutusvauhti riippuu pitkälti koostumuksesta: O&H:ta menee pari hernettä, Herbinaa kourallinen. Jätettävää rypäle, tehohoitoa varmaan joku puoli kourallista. Shampoot kuluvat hitaasti vaikka pesen joka päivä, tosin noita sulfaatittomia pitää laittaa aikas reiluisesti, koko kämmenelle.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 30 Maalis 2007, 09:35
Kirjoittaja -j-
Keltis kirjoitti: Häh, ei mulla mikään supertukka ole mutta silti tulee suihkuttua nestemäisiä jätettäviä varmaan 20 ruiskausta kerralla. Ja toiset samanlaiset vielä kuivuttuaan, vessassa käydessä, selvittelyssä..
Mulla menee nelisenkymmentä suihkausta jätettävää suihketta pesun jälkeen...

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 30 Maalis 2007, 10:33
Kirjoittaja Merial
^ Jätettävä kyllä kuluu ihan kohtuullisesti täälläkin. Vaikka hiukset eivät nyt yletykään kun vasta hartioille, jätettävää saa pistää monta suihkausta, voisikin laskea kuinka paljon seuraavan suihkun yhteydessä. Onneksi tässä on sentään se, etten hoitoainetta käytä. Toisaalta en kyllä tarvitsi tuota hoitosuihkettakaan, mutta miettii vain että ehkä se on kyllä vain parempi laittaa.. ::)

Ja ediittiä. Otinpa sitten mitat mukaan suihkuun. ;D Tyrnishampoota meni vähän reilut teelusikallinen eli olisko jotain 7 ml, suihkugeeliä käytin sen 10 ml. Suihkauksia laskin noin 10-15 kpl.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 31 Maalis 2007, 09:58
Kirjoittaja Anissa
Mulla kuluu suunnilleen viisi 300ml:stä shampoopulloa vuoden aikana.Pesen tukan kolme kertaa viikossa,ti,to ja su.CO-pesun teen välipäivinä,eli neljä kertaa viikossa,tehistä laitan joka kerta,kun pesen shampoolla.Hoitoainetta menee varmaankin pari-kolme litraa vuodessa,ehkä arvioitu hiukka yläkanttiin,koska mittaaminen vaikeaa.Jätettäviä mulla menee voidemaisina noin 5 purkkia vuodessa,vaahtona ja suihkeena ehkä neljä.Laitan jätettäviä joka päivä niin,että ensin vaahtoa/suihketta ja päälle voidemaista.Silikonitippoja käytän silloin tällöin latvasuojana,mutta aika harvoin,koska olen niin laiska.Sitä ei kulu,kuin ehkä 1/3 pullo vuodessa.

Muotoilutuotteitakaan mulla ei mene enää juurikaan.Ennen meni lakkaa varmaan viisi pulloa vuodessa,nyt oon sitkutellut Joicon Travallolla(jota yritän käyttää pois) varmaan viime kesästä saakka ja siellä on vielä 1/4 jäljellä.Vahaa,vaahtoa ja muita muotoilutuotteita käytän niin harvoin,että ne ei lopu varmaankaan ikinä.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 31 Maalis 2007, 12:32
Kirjoittaja Cerise
Mulla tuntuu jotkut tuotteet hupenevan silmissa, toiset taas tuntuvat kestavan
ikuisuuksia. Esimerkiksi Venus secrets -shampoo, jonka ostin viime kesakuussa Kreikasta,
on mulla vielakin ja siita on noin puolet jaljella, vaikka kaytan sita n. joka neljannessa
pesussa (ennen kaytin paljon useamminkin) ja kerralla kaytan suht paljon.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 01 Huhti 2007, 15:01
Kirjoittaja Deadly Nightshade
Mulla kuluu tuotteet pikkuhiljaa hyvään tahtiin kun oon alkanu karsimaan ja myymään niitä.  :D Nyt on enää kork. 50 pulloa shampoita, hoitoaineita, tehohoitoja ja jätettäviä yhteensä. :)

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 17 Huhti 2007, 17:57
Kirjoittaja Luscious
Ostin joskus loppusyksyllä ton 750ml Tigi O&H hoitiksen ja joka suihkukerta kauhulla katson kuinka vähän sitä enää on.. ehkä 1/6 osa! En tajua kuinka oon saanut ton kuluun noin nopee.. Aluks aina ravistin sitä putelia, et näyttäis täydeltä  ::)
No, mut saapahan ostaa uuden.. tosin hinta on mulle pikkusen suolainen.
Jätettäviä suihkin surutta varmaan ainakin sen parikytä suihkausta joka päivä.
Silti harva tuote hammastahnaa lukuunottamatta loppuu aidosti. Aina on uus vastaava ja käytössä ennenku purkki on roskissa. Tän takia voittekin arvailla paljonko niitä puteleita on.. yks kunnollinen lipasto/vaatekaappi täys + vessan kaapit ja korivaunu täys. argh! Lupaan pyhästi olla ostamatta pariin kuukauteen mitään tuotteita, mitä on yhtään jäljellä ja tietoisesti käyttää ne tyhjimmät pois.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 17 Huhti 2007, 18:08
Kirjoittaja Elluli
Minä kans läträän aikalailla  ;D Polkkapituiseen tukkaan kuluu helposti 250ml shampoo ja 300ml hoitoainetta(vähintään!!) kuussa. Hoitoainetta enemmän. Plus jätettävät. Voidemaiset jätettävät kaikkein riittoisampia, suihkeet kuluu savuna ilmaan  :D

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 17 Huhti 2007, 20:53
Kirjoittaja Trillian
Mä käytän varsinkin hoitoaineita tosi anteliaalla kädellä, jos ostan shampoon ja hoitsikan samasta sarjasta niin hoitotuote loppuu ihan aina aikaisemmin kuin shampoo.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 17 Huhti 2007, 21:25
Kirjoittaja Bamboo
Käytän yhtä aikaa neljää shampoota ja kolmea hoitoainetta, joten on vaikea sanoa kuinka nopeaa ne kuluu. Jos käyttäisi vain yhtä shampoota ja hoitsikkaa kulutusta olisi helpompi seurata. Tehohoidoista ainakin Nutrigloss kestää sen pari kuukautta, käytän sitä noin kolme kertaa viikossa. Shampoot ei kyllä kulu mihinkään, aika pihisti niitä käytän.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 18 Huhti 2007, 12:14
Kirjoittaja Chronos
Se vähän riippuu,olen vähentänyt hoitoaineella lutraamista jonkin verran.
Ekat joicot kesti kaks vuotta (tietysti käytin muitakin tuotteita)
Mulla on se tapa säilyttää ne lirut siellä pullonpohjalla kun en raaski käyttää loppuun.
Pesen hiukset joka toinen päivä niin luulisin että yhden tuotteen käytöllä se hupenisi parissa kuukaudessa.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 24 Huhti 2007, 17:36
Kirjoittaja Magia
Miracle mist minulla ainakin tuntuu kuluvan erittäin nopeasti, ollut minulla ehkä kuukauden ja pullo on puolessa välissä. Shampoot kestävät kyllä pitkään, ainakin 3 kuukautta, riippuu tietysti pullon koosta. Hoitikset menevät aika nopeasti, esim. Lorealin värjätyille hiuksille tarkoitettu kesti ehkä kuukauden. Naamiot minulla eivät kulu niin nopeasti, varmaan vuoden ollut käytössä tämä nykyinen, kohta tosin täytyy ostaa uusi.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 26 Huhti 2007, 15:51
Kirjoittaja Kultamarja
Taisin joskus marraskuun alkupuolella tilata litrasen MM hoitiksen ja nyt se alkaa olemaan 1/5 jäljellä. Onks tää normaalivauhtia?

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 28 Huhti 2007, 23:14
Kirjoittaja Tuu
En ole pitkään aikaan jaksanut pitää mitään kirjaa, sillä minulla on ollut niin paljon eri tuotteita käytössä, ettei millään ole voinut pysyä mukana laskuissa.
Riippuu lisäksi siittä, millaista ainetta hiuksiin laitan, esim. markettituotteita on saanut kyllä lotrata tähän päähän ronskillä kädellä, kun taas esim. Tigin o&h-hoitoainetta ei tarvii laittaa kovin paljoa.

Silloin joskus, kun käytin paljon Bonacureja, niin huomasin että sellainen normaalin kokoinen BC hoitoaine kesti neljä viikkoa, ja shamppoo vähän pidempään.

Käytin tässä kyllä kerran erään Goldwellin 150ml hoitoaineen kahdessa viikossa..

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 01 Touko 2007, 00:08
Kirjoittaja Hunajapupu
Olen käytellyt nyt kevään ajan lähinnä yhtä shampoo + hoitis -settiä kerrallaan, kun olen pyrkinyt vähentämään hiusputelivarastoa. Monta purnukallista onkin ehtinyt jo loppua. Näyttäisi siltä, että yksi shampoo + hoitis -pari kuluu 4-6 viikossa riippuen tuotteesta (ainakin koostumuksella ja tehokkuudella on merkitystä) ja siitä, paljonko ainetta purkki sisältää. Olen pessyt hiukset 5 kertaa viikossa lähes koko kevään ajan. Yksi purkki riittää siis 20 - 30 pesuun koostaan riippuen.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 02 Touko 2007, 17:25
Kirjoittaja Supervixen
Mä olen saanut viimeisen 12 kuukauden aikana loppuun vain neljä putelia. :( Mitäs siihen sanotte? Vain neljä vuoden sisällä! Ja loppuneista puteleista kolme oli Joicon 150ml pikkupulloja. Kulutus ei ole suuri meikäläisellä näköjään vaikka kuitenkin kolme kertaa viikossa hiukset pesen.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 27 Elo 2007, 16:04
Kirjoittaja Eudokia
Shampoota menee yhteen hiustenpesuun noin neljä-viisi teelusikallista. 250 millilitran hoitoaineputilo kuluu noin kuudessa-seitsemässä pesussa. Shampoota ei siis tarvitse ostaa varmaankaan vuoteen-puoleentoista, mutta hoitoainetta pitää ostaa lisää puolen vuoden sisällä.  ;D

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 05 Marras 2007, 12:45
Kirjoittaja riituska83
Nyt on ollu käytössä 750 ml pönikät fashionista shampoota ja hoitoainetta. Korkkasin pullot toukokuun alussa ja nyt on vasta 1/5 menny kummastakin. Pesen hiukset noin 2-3 päivän välein. Eipä oo hirveesti tullut siinä ohella muuta käytettyä. Eli ennuste on et nuo pullot on mulla vielä ainakin vuoden :-[ Toivottavasti en kyllästy niihin hirveän pahasti.
Ukko ei kyllä noihin pöniköihin saa koskea, mie ostan sille aina ihan omat aineet mitä se saa sit käyttää, ku sillä on paha tapa pestä vartalonsakin shampoolla, et saa nähä miten nopeasti tuo 500 ml PM:n Awapuhi shampoo loppuu ::)

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 05 Marras 2007, 12:53
Kirjoittaja Aquatar
Mä ostin veljelleni synttärilahjaksi tween-pakkauksen Tigejä eli toukokuun lopulla otti ne käyttöön. Ja se kulutti ne loppuun jo kuukausi sitten eli sillä kesti ne käytössä vaan 4-5kk :o Tosin pesee pitkän hevilettinsä joka päivä mutta silti mun mielestä tosi nopsaan, mä olin kuvitellut että vähintäänkin jouluun asti niillä pesis.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 08 Marras 2007, 16:44
Kirjoittaja Pikkunen
Mä ja mies käytetään samoja shampoita ja hoitiksia.
Vaikee mennä sanomaan kuinka paljon menee vuodessa mutta muutamalla isolla shampoo putelilla pärjätään.
Hoitiksia ostan pienemmissä pakkauksissa ja testailen/vaihtelen tarpeen mukaan.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 15 Marras 2007, 13:32
Kirjoittaja Sylver
Mä laitan aina suht reilusti aineita, kun aloitan jonkun uuden tuotteen niin tahdon kuluttaa sen että pääsen ostamaan uuden. Se täysi purkki on aina alussa niin kiva :D Aikaa en osaa sanoa kuinka kauan niiden käyttö kestää..

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 15 Marras 2007, 23:01
Kirjoittaja Memmuuh
Mä löträän mun hiuksiin aina aivan kamalasti hoitoainetta! Mulla on noin kaksi kuukautta ollut nyt tuo Oatmel & Honey 750ml hoitsikka, ja olen kuluttanut siitä jo puolet! :o

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 15 Marras 2007, 23:50
Kirjoittaja Nienna
^ Mulla kulu lähes puoliksi O&H:n 750 litrainen kahdessa viikossa. Parturimitalla pitkä tukka, mutta ihan normiohut.

Edit: öö. Bongaa virhe.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 16 Marras 2007, 00:03
Kirjoittaja Chaos
^ Miten tuo on mahdollista :o Ymmärtäisin jos olis metrin pituinen ja paksuinen tukka ;D

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 16 Marras 2007, 00:05
Kirjoittaja Nienna
Löträsin ihan mahdottomasti sillä + joka päivä. Mun tukalla oli joku hamppukausi menossa, ja eihän tuo pehmentävä OH kuin pahentanut asiaa..no silti ajattelin, että pitää laittaa vielä lisää kun ei tunnu tepsivän!  ;D

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 16 Marras 2007, 20:18
Kirjoittaja Memmuuh
Mä ajattelin, että nyt koitan vähentää vähän tuota O&H:n käyttöä, ja koitan saada sen kestämään huhtikuuhun asti. :D

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 17 Marras 2007, 02:49
Kirjoittaja calypso
Hankala oikeasti sanoa kuinka kauan minulla keskimäärin yksi purnukka kestää, mutta jos ajatellaan vuodessa loppuunkuluttamiani tuotteita niin hoitoaineita (poishuuhdeltavat + tehikset)  olen kuluttanut arviolta 15. Shampoota taas en saa millään kulumaan noin nopeasti ja muistelisin että en ole kuluttanut vuoden sisään yhtään shampoota loppuun mutta jos ajatellaan kokonaisuutta ja mitataan pullojen vajenemista niin arvioisin kuluttaneeni 3 pullollista vuodessa.

Jätettävätkin kestävät ihmeen kauan vaikka tuntuu että lotrailen niitä aika reilusti. Suihkittavia hoitiksia olen vuodessa kuluttanut varmaan 7 ellen enemmänkin (sekoittelen toisinaan myös itse suihkittavia hoitiksia). Joicon Altima, jota olen käyttänyt pääasiassa jätettävänä alkaa lähestyä loppuaan, samoin kuin Joicon CE-vaahto. Yhden latvasuojan olen myös käyttänyt loppuun.

Käytössä on siis jatkuvasti kymmeniä pulloja joten se tekee kulutuksen arvioimisen hieman hankalaksi kun menee pitkiä aikoja ettei mikään lopu tai sitten kaikki loppuvat yhtäaikaa. Minulla on myös melko huono muisti joten en voi taata määrien paikkaansapitävyyttä  :D

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 17 Marras 2007, 22:00
Kirjoittaja Lilja
Arviot vuodessa kulutetuista purnukoista:

Shampoot: noin 3-4
Jätettävät: noin 3
Hoitoaineet: aivan liian monta - ehkä vajaa 20? :P

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 13 Heinä 2008, 16:17
Kirjoittaja Lauretta
Minun on vähän vaikea sanoa, miten kauan esim. shampoo kestää, sillä käytän äitini kanssa samaa ainakin tällä hetkellä. Ehkä jotain kolme kuukautta? En osaa yhtään sanoa. :-\ Hoitoaineet kyllä kestää ikuisuuksia!

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 13 Heinä 2008, 16:20
Kirjoittaja Memmuuh
Lauretta kirjoitti: Minun on vähän vaikea sanoa, miten kauan esim. shampoo kestää, sillä käytän äitini kanssa samaa ainakin tällä hetkellä. Ehkä jotain kolme kuukautta? En osaa yhtään sanoa. :-\ Hoitoaineet kyllä kestää ikuisuuksia!
Mulla taas on niin, että shampoot kestää ikuisuuden ja hoitoainetta menee huomattavasti enemmän.
Oon käyttäny lähinnä vaan kahta shampoota, ja molemmat on olleet mulla yli vuoden, silti ei oo kumpikaan kun puolillaan vasta.  ::)
Oon tosin pessyt hiuksia jonkin verran myös hoitoaineella.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 14 Heinä 2008, 12:56
Kirjoittaja Missy
Mun Tigi tweenit on kestänyt melkein päivittäisessä käytössä noin vuoden. Viimeisin shamppoo loppui lauantaina mutta hoitoaineesta on melkein puolet jäljellä! Mä käytän shamppoota suht reilusti kun vihaan jos hiukset jää likaseks ja hoitoaineita mulla on käytössä useampia kun shamppoota usein vaan yksi. Nyt mulla on sitten ainakin kolmet Tigi-hoitisjämät viemässä tilaa mun kylppärissä.  :D

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 14 Heinä 2008, 13:11
Kirjoittaja Neriana
No ainakin kulutan hitaammin mitä ostan ;D tuntuukin että heräteostokset kuten jotkut marketti shampoot + hoitoaineet menevät ajan myötä vain roskikseen. Niitä kun kukaan tuskin ostaa, tai edes ilmaiseksi ottaa vastaan.
Kampaamotuotteet ja tuotteet joista erityisesti pidän ja joita vaalin, kestää sitten taas vähän pidempään. Erityiset kestää 2kk ja huonommat n. 1kk

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 14 Heinä 2008, 15:47
Kirjoittaja Mir
Tosi vaikea laskea kulutusvauhti, tuotteita sattuu olemaan aikas monta ja osa vielä saippuapalojen muodossa. Vanhan 750 ml O&H:ni uskon kestävän noin vuoden päivät. Normaalinkokoinen puteli kestää siis ehkä 3 kk. Shampoopalat taitavat olla ikuisia, yksikään ei ole vielä loppunut, eikä kehitystä voi seurata purkin puuttuessa.  ;)

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 02 Huhti 2009, 21:03
Kirjoittaja NarnianQueen
Myönnän, että tällä hetkellä minua ahdistaa lukuisten hiustuotteideni kokoelma. Shampoot ja hoitoaineet kuluvat sentään kohtuullisen nopeasti (lisäksi autan kokoelmaa näyttämään pienemmältä tyhjentämällä shampoojämät isommista pulloista pienempiin... Näin saa tuotteet mahtumaan kylppäriin paremmin..).
Mutta. Jätettävät ja kaikenmaailman latvasuojat ja kiiltotipat, joihin hullaannuin vasta viime vuonna. Tuntuu, etten millään saa niitä kulumaan . kulutusvauhti on tällä menolla omistamilleni mönjille ainakin viisi vuotta... Redkenin Glass-seerumin tilasin viime syksynä, ja olen käyttänyt sitä pienen tipan lähes joka pesun yhteydessä - ainakin noin kerran viikkoon. Silti pinta ei ole alennut kuin vasta E-kirjaimen keskimmäisen ja alimman sakaran väliin...! Arvioiden mukaan tuo on tosi riittoisaaa ainetta, jota EI kannata hulvata liikaa, joten en aio kaataa sitä päähäni reilummalla kädellä. Mutta ärsyttää ajatus pyöritellä samaa pulloa pölyttymässä vuosikaupalla... 

Pahimmassa tapauksessahan uusia ihania tuotteita tulee hankituksi lisää, ja mihinkäs ne sitten mahtuvat, kun entiset vielä pyörivät nurkissa?!  :o

Toinen murheenkryyni on jätettävät suihkeet, joita en käytä nykyisin juuri lainkaan... Nexxus Luxxtress on ostettu jo vuonna 2007, eikä osoita tyhjenemisen merkkejä. Ei ole tehnyt mieli ruiskia sitä astainpesuaineen tuoksua hiuksiin. Samoin VO5 Miracle Mist on vielä puolivälissä... vuoden käytön jälkeen. Ei vain tee mieli työntää päähän kaikkia mönjiä yhtä aikaa, vaikka moni juures toki sitä varmaan harrastaakin...

Kaiholla ajattelen: oi kun pääsisi takaisin luonnontilaan ja aikaan ennen mönjiä  ;D

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 02 Huhti 2009, 22:05
Kirjoittaja minnaliini
Mulla kuluu hoitoaineet tosi nopeesti...! Kolmen kuukauden sisällä (vuoden alusta tähän päivään) oon käyttäny ainakin seuraavat:

- 500 ml O&H hoitista
- 150 ml Nexxus Humectinia
- Loreal NG -purkki
- n. puol purkkia Loreal serie expert Absolut repair -tehistä.
- EHS hunajahoito
- n. 300 ml Tigin self absorbed hoitista
- n. 300 ml Paul Mitchellin daily moisture -hoitista
- 250 ml Joicon IHT
- melkein koko 125 ml:n putkilo Lanzan rekkua.

Huh, olisko tossa ollu kaikki??

Mun tukka jotenkin imee sitä hoitista sisäänsä ihan hirveesti... Enkä haluu muutenkaan laittaa hoitoainetta puoli huolimattomasti, vaan sillä tavalla, että sitä menee varmasti joka paikkaan...

Shampoota on menny vuoden alusta lukien huomattavasti järkevämmin:

- n. 1 pullo Bonacuren color sulfate free -shampoota.
- n. 150 ml Mopin hydratingia
- n. 200 ml Mopin cleania
- n. 50 ml Simin CX corrector mineral removing -shampoota.

Ja jätettävät:
- jonkin verran Redkenin Velvet whipiä, mahdoton arvioida....
- noin 2/3 osaa Joicon reconstructive spray -pullosta
- noin puolet Lanzan healing moisture spray -pullosta
- reilut puolet XZ:n vaniljasuklaa-pullosta.
- pikkasen muumisuihketta.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 03 Huhti 2009, 13:35
Kirjoittaja Virus
Tämän talven aikana:
- puoli harkkoa CV:n Babassu & Marsh Mallowia
- viidesosaharkko CV:n Olive & Babassua
- pullo XZ Suklaa & Vanilja -hoitista
- pullo XZ Xylitol -hoitista
+ pari ponnarilenksua on kadonnut :D

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 03 Huhti 2009, 13:52
Kirjoittaja Supervixen
^^ Tsii-sus tuota minnaliinin kulutustahtia!!  :o

Mä olen käyttänyt vuodenvaihteesta saakka vain muutamaa hiustuotetta jotka olen siirtänyt kylppärin koriin (loput on makkarin kaapissa ja niihin ei saa koskea!  ;D). Yritän nyt toden teolla täsmäkuluttaa tuotteita että saan niitä joskus loppuun.

Vuodenvaihteesta käyttämäni tuotteet ovat:
* Tigi O&H-shampoo
* Joico K-Pak -shampoo
* Tigi Dumb Blonde -hoitoaine
* Joico Color Endurance -hoitoaine
* Wella Extra Rich Nutrition -hoitoaine

Nuo kaikki olivat täsmäkäytön alkaessa vajaita; Dumb Blonde -hoitiksesta (150ml) ja K-Pak-shampoosta (300ml) oli käytetty ehkä puolet, O&H-shampoota (350ml) oli jäljellä vähän yli puolet, CE-hoitista (300ml) oli ehkä neljäsosa ja ERN-hoitista (250ml) vajaa puolet.

Kolmen kuukauden aikana olen saanut loppuun vain Dumb Blonden ja Color Endurancen. Eli millilitroissa ehkä yhteensä n. 150ml. K-Pak- ja O&H-shampoot ei lopu vielä ainakaan pariin kuukauteen. Hyvä kun vertaa tuohon minnaliinin tahtiin....! Ja mulla on tosiaan pitkät hiukset ja pesen/hoidan niitä joka toinen tai kolmas päivä.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 03 Huhti 2009, 17:54
Kirjoittaja Sheppa
Kuinkahan usein minnaliini pesee tukkansa? Ei tuollaista määrää shampoota ja hoitiksia saada loppumaan 2 kertaa viikossa pesemisellä :P Jos peset 6-7 kertaa niin sitten ymmärrän.

Omasta kulutustahdista on vaikea sanoa, en välttämättä muista koska olen aloittanut tietyn shampoon tai hoitiksen, ja käyttelen kaikkia vaihdellen (kuten varmasti moni muukin täällä). Tämän vuoden puolella en ole saanut kovinkaan montaa purkkia loppumaan, oisko korkeintaan 5. Pesen tukan ainakin 3 kertaa viikossa, nykyään usein myös neljännen kerran viikonloppuna.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 03 Huhti 2009, 18:47
Kirjoittaja Magda
Hauska termi tuo täsmäkulutus :). Mä olen ehkä hajauttava täsmäkuluttaja. Mulla on tällä hetkellä käytössä 10 shampoota, 8 hoitoainetta, 3 tehistä, 3 jätettävää ja 10 muotoilutuotetta. Jollekin toiselle tuo määrä ei ole täsmäkulutusta mutta mä tykkään vaihdella tuotteita ja nuo on ne vajaimmat pullot, joista haluan päästä nopeasti eroon.

Shampoota mulla kuluu noin 70ml kuukaudessa. Hoitoaineen kulutus riippuu koostumuksesta. Markettihoitikset on monesti vetisempiä ja niitä joutuu annostelemaan runsaammin. Markettihoitis riittää ehkä kuukauden ja muut hoitikset ehkä kaksi kuukautta. Tehiksistä riittää yleensä 10 käyttökertaa poislukien joicon rekun. Suihkittavat jätettävät riittää 2-3 kuukautta päivittäisessä käytössä, voidemaiset suunnilleen puolivuotta ja käytän yhtä jätettävää kerrallaan. Muotoilutuotteet taas kestää ikuisuuden. Vahapurkki saattaa päivittäisesssä käytössä riittää vuosiksi, lakkaa käytän hyvin harvoin, kiiltotuotteet kestää yli vuoden ja silottavat tai tuuhentavat föönaustuotteet kestää lähes vuoden, jos niistä käyttäisi vain yhtä päivittäin.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 05 Huhti 2009, 18:47
Kirjoittaja MAS
Eipä täälläkään kulutusvauhti mikään hurja ole, shampoota kuluu kolmisen normaaliputelia vuodessa, eli maksimissaankin litran verran. Hoitoainetta sitten jonkunverran enemmän, muttei sitäkään ihan mahdottomia määriä. Olen varastoihini tuskastunut senverran että täsmäkulutus täälläkin käytössä, yritän saada pari vuotta sitten ostettuja Tigin tween pulloja loppumaan. Väillä on kuitenkin pakko vähän vaihdella aineitä kun tukka alkaa samoihin  liikaa turtumaan.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 05 Huhti 2009, 18:53
Kirjoittaja Iia
Mulla menee Tigin O&H hoitoaine n. kuukaudessa. Siis pieni puteli. Käytän sitä tehiksenä, pikahoitoaineena, jätettävänä ja suihkittavana.  ;D  Shampootakin menee, mutta ei niin kovaan tahtiin. 

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 05 Huhti 2009, 20:02
Kirjoittaja minnaliini
Sheppa kirjoitti: Kuinkahan usein minnaliini pesee tukkansa? Ei tuollaista määrää shampoota ja hoitiksia saada loppumaan 2 kertaa viikossa pesemisellä :P Jos peset 6-7 kertaa niin sitten ymmärrän.
Pesen tukan joka toinen päivä eli 3-4 kertaa viikossa. Alkuvuoden hullua kulutustahtia selittää ainakin osittain se, että tukka oli kuiva ja vaurioitunut raitojen vuoksi ja muhittelin useasti kunnon tehissekoituksia. Nyt noin 3 viikkoa olen käyttänyt pienempiä määriä hoitsikkaa ja yleensä pelkkänä pikahoitona.

Täytyy kyllä tarkasti laskea seuraavien 3 kuukauden kulutustahti. Kerron sitten!

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 10 Huhti 2009, 01:37
Kirjoittaja Supervixen
Eräs listafriikki exceloi tässä joku aika sitten hiusputelien hankintaa & kulumista dokumentoivan tilaston. Tiedän että mun listailumania lähentelee jo sairautta, ei tarvitse kommentoida... Mutta siis, tuloksena seuraavanlaista statistiikkaa:

* Kun liityin foorumille toukokuussa 2006 mulla oli 7 shampoota, 8 hoitoainetta, 4 tehohoitoa ja kaksi jätettävää hoitoainetta.

* Seuraavien 8 kuukauden aikana hankin yhteensä 11 shampoota, 10 hoitoainetta, 7 tehohoitoa ja 6 jätettävää. (Sekä läjän muotoilutuotteita jotka ovat listan ulkopuolella koska eivät todellakaan tule koskaan loppumaan.) Maaliskuusta 2007 maaliskuuhun 2009 en ostanut ainuttakaan hiustuotetta.

Jemmailuni ei siis oikeastaan edes näytä kovin pahalta (verrattuna moniin muihin). Mutta kulutustahtini on niin hidas että nämä riittävät vuosiksi, etenkin kun moni pulloista on 350-400ml. Sanomattakin on selvää ettei mun kaltainen kuluttaja tule koskaan hankkimaan tweenejä tai litran pöniköitä!  :P

* Foorumille liittymiseni jälkeen olen saanut loppuun 8 shampoota, 8 hoitoainetta, 8 tehohoitoa (maaginen luku näköjään) sekä 2,5 tuubia latvasuojaa.

* Jäljellä 7 täyttä shampoota ja 4 vajaata, 7 täyttä hoitoainetta ja 3 vajaata, 1 täysi tehohoito ja 2 vajaata, 1 vajaa latvasuoja sekä 9 vajaata jätettävää.

Auts.  :(

"Jouduin" rikkomaan ostolakkoni viime kuussa yhden shampoon & hoitiksen verran mutta nyt se jatkuu taas siihen saakka että kutakin tuotetyyppiä on jäljellä vain muutama. Tehohoidon voin siis ostaa ehkä jo ensi vuonna mutta shampoita ja hoitiksia en ennen vuotta 2011...

Tylsää.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 10 Huhti 2009, 09:06
Kirjoittaja Manna
^ mielenkiintoista nähdä muidenkin listausfriikkien tilastoja!

Mulla ei ole ihan yhtä kattava tilasto kuin Supervixenillä, mutta huomaan meidän kulutuksessa ainakin sellaisen eron, että mulla menee hoitoainetta aika paljon enemmän kuin sulla. Tämän vuoden puolella olen käyttänyt loppuun 3,5 hoitoainetta ja 2,5 tehohoitoa. Tämä on tietysti lyhyt periodi, mutta meneehän sitä hoitoainetta melkein desin verran kerralla....

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 10 Huhti 2009, 10:45
Kirjoittaja NekoNeko
Miten hoitoainetta voi mennä melkein desi kerralla?

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 10 Huhti 2009, 11:46
Kirjoittaja Mariatar
Kyllä mullakin taitaa lähemmäs desi mennä hoitoainetta kerralla. Hiukset vähän vyötärön alle ulottuvat, paksut, runsaat ja karheat. Lisäksi olen havainnut, että takkujen selvittämiseen tarvitsee vähän läträystä. Tää kulutustahti on kyllä siinä mielessä aika järkyttävä, että hoitoaineputeleita voisi käytännössä ostaa jatkuvasti, ja silti ne kuluisivat nopsakkaan eikä suurta pullomerta ehtisi syntyä. Yritän kyllä kalliimpien hoitisten käyttöä säännöstellä vähän paremmin, mutta tukka imaisee kyllä ihan huolella noita mömmöjä.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 10 Huhti 2009, 11:56
Kirjoittaja Supervixen
^ Mä voin kyllä hyvin kuvitella että Mariattaren tyylisiin hiuksiin menee tosi paljon hoitoainetta. *haaveilee vastaavanlaisista kutreista...* Mun ohueen, puoliselkään ulottuvaan tukkaan menee n. ruokalusikallinen per kerta. Joitain litkumaisempia hoitoaineita menee enemmän, mutta täyteläisiä riittää kämmenen keskikuopan täyttävä nokare.

Riittoisin hoitis koskaan on ollut MOPin C-System Hydrating, voitteko uskoa että se 300ml riitti 51 käyttökertaan...! Epäilen että noiden MOP-pullojen pienenpieni annostelusuu vaikutti myös asiaan.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 10 Huhti 2009, 12:04
Kirjoittaja Manna
NekoNeko kirjoitti: Miten hoitoainetta voi mennä melkein desi kerralla?
Ihan helposti, mun hiukseni ovat melkein vyötärölle asti ja vaalennetut. Kitsastelun tuloksena ei ole tiedossa muuta kuin takkuja.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 10 Huhti 2009, 12:19
Kirjoittaja Mariatar
Supervixen, hommaa näissä riittää kyllä, ja kuivumisaika on ihan epiksen pitkä..! Saapi siis tulla hakemaan ainakin rakennetta. :D

Mäkin olen havainnut, että etenkin Nivean juuri ne purkkitehikset kuluvat ihan hetkessä. Samoin XZ:t menevät nopeasti, ja myös Tigin Headshot tuntuu kuluvan äkkiä. Tai sitten vaan lotraan sitä, koska se tuoksu ja viilentävä tunne iholla ovat ihan parasta. :D Myös 750-millisen O&H-pönikän saan kulumaan muutamassa kuukaudessa.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 10 Huhti 2009, 13:24
Kirjoittaja pitkätukka
CO-pesuihin käyttämäni hoitikset kuluvat nopeasti. Eivät kuitenkaan niin nopsaan kuin ennen, jolloin pesin vielä useita kertoja viikossa. Esim. yhdellä XZ:n hoitispullolla pesen 3-4 kertaa. Se kesti viime kesänä 1,5 viikkoa, nykyisin suunnilleen kuukauden. Sitä menee kerralla tosiaan reilu desi. Ei peseminen tällä tavalla kovin kalliiksi tule  ;D.

Melko nopeasti kuluvat myös jätettävät suihkeet, jos käytän niitä säännöllisesti, mitä en kuitenkaan aina tee. Käytössäni ovat nyt XZ:n suklaavanilja, Lidlistä ostettu Cien-suihke ja Muumisuihke. Kaksi ensin mainittua on ostettu viime vuonna. XZ on tosin jo ihan pohjillaan. Haluaisin Lidlin pullon tyhjäksi, jotta voisin tehdä siihen omaa sekoitustani (vettä + vähän öljyä + vähän hoitista). Siinä pullossa on niin hyvä sumutusmekanismi, mutta Cienin tuote on riittoisaa, koska en tykkää siitä. Se ei tee mitään muuta kuin kastelee.

Latvasuojat kuluvat todella hitaasti. Yksi tuubi kestää varmaan vuoden. Aika kauan kestävät myös pikahoitikset. Käytän Tigin OH:ja MM:ää sellaisina ja mulla on kummastakin 250 ml pullot. Ne ovat kestäneet muistaakseni 5 kuukautta eivätkä ole vielä ihan lopussa, mutta ei siihen enää kauan mene.

Shampoo kuluu myös hitaasti, koska käytän sitä vähän. Pesen sillä vain otsista ja koko pään vain harvoin. Otsiksen pesuun on saanut kelvata muuten turhana pyörimään jäänyt Tigin Fashionista. Sitä on vaatimattomasti 750 ml pullo, josta on vielä 1/4 jäljellä ja se riittää varmaan vielä 5 vuodeksi. Se on kestänyt jo tähän mennessä 2 tai 3 vuotta. Missähän vaiheessa se menee pilalle? Riittoisaa on myös tarvittaessa koko pään pesuun käyttämäni Urtekramin hennashampoo, koska en käytä sitä edes joka kuukausi.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 10 Huhti 2009, 13:46
Kirjoittaja kleio
En ole koskaan tarkkaan mitannut hoitiksien ja shampoiden kulumista, mutta sellainen tuntu on, että hyvä hoitoaine, joka levittyy helposti (kuten Body Shopin mustikkahoitis) kestää n. 4 kk. Pesen hiukset joka toinen päivä. Shampoota menee hieman hitaammin. Riippuu tietysti tuotteista. Suihkeet, joita käytän kesäisin, kuluvat hieman nopeammin, parissa kuukaudessa n. 200 ml.

En käytä tehiksiä, rekkuja, en muhittele juuri koskaan tms. En ole koskaan tarvinnut kyseisiä toimenpiteitä (etenkään nyt, kun lopetin markettivärien käytön, siirryin Santeen ja palasin takaisin Body Shopiin, jonka tuotteet tuntuvat sopivan hiuksilleni parhaiten). En myöskään föönaa, käytä hiustenkuivaajaa enkä laisinkaan hiuslakkoja tai muita mömmöjä. Käytän myös ostamani hoitoaineet ja muut loppuun, ennen kuin ostan uuden. Siksipä viimeisen parin vuoden aikana hiukset ovat käyneet aikamoisia koettelemuksia; käyttämäni hoitikset ovat olleet ehkä jopa kohtuullisia, mutta eivät kovin hyviä. Sitten niitä laittoikin kerralla enemmän, jotta loppuisi nopeasti.

Nyt kun olen palannut niihin tuotteisiin, jotka parhaiten sopii, niin myös kulutus on hidastunut. Ei tee enää mieli ostella latvasuojia ja muita "pelastusvälineitä", kun tavallinen hoitoaine riittää.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 12 Heinä 2009, 19:06
Kirjoittaja Mintti
Musta tuntuu, etten saa shampoita kulumaan millään loppuun. Hoitoainetta kuluukin sitten todella nopeaan tahtiin. Mitään tarkkoja mittauksia en ole tehnyt, mutta hoitoaineita kuluu varmaan kymmenen kertaa shampooseen verrattuna, sillä tämä kuiva reuhka imasee hoitista kuin sieni. Lisäksi teen CO-pesun noin joka toinen kerta, ja käytän hoitsikoita myös jätettävänä.
Tämän takia olen "ongelmissa" noiden Tigin tweenien kanssa, kun ison hoitsikkapönikän haluaisin kylppäriäni koristamaan, mutta shampoota on jo ennestään useita pulloja.
Jos jonkun juureksen löytäisi, joka käyttelee O&H -shampoota yhtä tiuhaan tahtiin kuin minä hoitsikkaa, niin saisi harjoittaa vaihtokauppaa. Tuntuu kyllä, että suurimmalla osalla tämä kulutus menee samoin päin kuin minulla. ;D

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 12 Heinä 2009, 19:36
Kirjoittaja Elluli
Mulla kuluu hoitoainetta noin kaksin -tai kolminkertainen määrä verrattuna shampoon kulutukseen. Eli n. kolme ruokalusikallista per kerta. Pesen n. jokatoinen päivä ja shampoota laitan yleensä noin ruokalusikallisen, pienemmällä määrällä ei tunnu tulevan puhdasta, ei edes kalliimmilla merkeillä kuten Tigillä tai Joicolla. Hoitoainetta sitten reilummin, mun puolipitkä hento mutta kuiva tukka imaisee ihan kiitettävästi hoitoainetta itseensä. Raidoituksen jälkeen olen ollut vielä tarkempi hoitamisessa enkä halua pihinstellä hoitoaineessa, sillä jemmoja riittää vielä pitkäksi aikaa  :D
Pesun jälkeen jotain jätettävää, yleensä suihketta tai vaahtoa ja välillä lisäilen vielä kuiviin latvoihin latvasuojaa kuten Lanzan Neem Plant Silk Serum tai Tigin Girl Toys. Molemmat ovat lähinnä pelkkää silikonia mutta kiillottavat ja pehmentävät hyvin latvoja.
Lisäksi laitan ennen pesua jotain kevyttä ja halpaa hoitista latvoihin ja pituuksiin ennen pesua, eli teen joka kerta CWC-pesun  :) Uskon että tällä tahdilla nykyiset jemmavarastot on kuluneet lähes loppuun ennen ensi kesää..

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 16 Maalis 2010, 11:21
Kirjoittaja EllaBella
Paha kysymys, kuitenkin haluan vastata  ;D

Shampoota kuluu. Pesen hiukset joka toinen päivä ja tuossa kuukausi sitten muhittelin hiuksia joka ainoa päivä, koska ne olivat niin huonossa kunnossa.
Shampoota vaahdotan välillä kaksikin kertaa hiuksiin, jos hiukset ovat oikein likaiset. Parisen kuukautta sitten ostettu Mop Hydratingista on mennyt kolmannes, se onkin suosikkishampoo.

Hoitista menee runsaasti. Mulla hiukset imee, imee ja imee hoitista. Jos pistän rekun päähän ja tuhlaan ison kourallisen, tunnissa se on imeytynyt hiuksiin. Joicon IH onkin mennyt puolessatoista kuukaudessa, nyt se liikenee loppuaan. Olen Joicoa pistänyt jokaisen pesun perään ja muhitellut. Hiusten kunto onkin parantunut.

Uskoisin jahka saan hiukset kuntoon, ei hoitista mene niin tuhottomasti. Käytän vielä CwC-metodia, joten hoitisten meno on tuplaten.

Jätettäviä myös menee. Olen tosin itse tehnyt suihkittavan, koska en ole löytänyt suihkittavista vielä mitään HG-tuotetta. Kaksi kuukautta sitten tehty suihke on lopuillaan. Sitä lisäillään pesujen välillä, aamuin ja illoin.

Vaikka rahaa onkin palanut lutraamiseen, on tulos ollut sen arvoista.


Edit 15.12.10
Kokemuksen syvällä rintaäänellä. Lutraaminen ei ole helpottanut yhtään vaikka hiusten kunto olisikin parantunut. Nyt kun hiukset ovat pidemmät, kamppailen takkujen kanssa ja joudun holvaamaan öljyjä, hoitoaineitta, suihkittavia ja jätettäviä ihan_hillittömästi, tai muuten en saa hiuksia kammattua.

Minun hiukseni on oikeasti imurit. Ne ei ota nokkiinsa mistään määrästä öljyjä tai hoitoaineita. Pikemminkin mitä hellemmällä kädellä hölvään, sitä parempi lopputulos. Vähästä määrästä istun ja itken takkujeni kera.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 16 Maalis 2010, 15:13
Kirjoittaja keksi
Mun kulutustahti on hidas... shampookin kestää monta kuukautta (semmoinen normikokoinen, nivea).

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 16 Maalis 2010, 15:37
Kirjoittaja nelma
CWC:n esihoitoainetta mulla kuluu varmaan eniten. Tykkään siitä kun latvoissa ja pituuksissa todella on sitä ainetta, ja kuivat hiukset imaisevat sitä ihan kiitettävästi. Esihoitista levitän kaikkialle korvista alaspäin. Jos kyseessä ei ole CO-pesu, niin se on sitten CWC. Kulutusvauhti on varmaan ainakin 2 kourallista/pesu.  ::)

Shampoota kuluu normaalisti 1-2rkl. Markettishampoita käytän huolettomammin. Shampoopesun teen keskimäärin 2 kertaa viikossa. Tuskastuttavan hitaasti pullo tuntuu kuitenkin kuluvan, itsellä olisi aina kova kiire hankkia uusia shampoita kokeiluun.  ;D 250ml shampoo kestäisi varmaan ainakin 3kk...

Yritän kovasti olla käyttämättä liikaa hoitoaineita (olen taipuvainen läträämiseen). Hoitoaineesta riippuen kahdesta rkl ylöspäin. Tigi OH-seoksia (joita aina muhittelen) menee varmaan puoli desiä per kerta.
CO-hoitoainetta kuluu varmaan liki 2 kourallista per kerta, mutta CO-pesuja tulee tehtyä yleensä vain noin kerran viikossa.
Voidemaisia jätettäviä kuluu aika vähän, sillä käytän usein tavishoitiksia jätettävinäkin. Suihkeita kulutan aika paljon, käytän niitä lähes päivittäin harjaamisen yhteydessä.

Öljyjä kuluu melko paljon, varsinkin kookosöljyä. Sitä käytän niin boostaamiseen, jätettävänä, CWC:ssa ja iholla. Avokadoöljy on hiusten kakkossuosikki, etenkin jätettävänä ja buustaamisissa.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 16 Maalis 2010, 17:02
Kirjoittaja pitkätukka
nelma kirjoitti: CWC:n esihoitoainetta mulla kuluu varmaan eniten. Tykkään siitä kun latvoissa ja pituuksissa todella on sitä ainetta, ja kuivat hiukset imaisevat sitä ihan kiitettävästi. Esihoitista levitän kaikkialle korvista alaspäin.
Samoin, mutta toisin kuin nelmalla, mulle riittää vajaa kourallinen kerralla. Hoitista menee vähemmän ehkä siksi, että pituuksissa on aina pohjalla oliiiviöljy, joka on saanut olla yleensä yön yli. On tuntunut parhaalta laittaa sekä öljyhoito että lisäksi vielä CWC:n esihoitis. Normaalikokoinen pullo, esim. LV:n kosteuttavaa hoitoainetta, kestää silti pari kuukautta. Pesen hiukseni nimittäin 5-7 päivän välein.

Normaalikokoinen shampoopullo kestää useita kuukausia.

CWC:n jälkimmäisenä hoitiksena käyttämäni Tigin O&H sekä MM kestävät myös monta kuukautta, vaikka kyseessä on ne pienemmät pullot. Olen siirtänyt isommista Tigin pulloista tavaraa pienempiin, koska niitä on mielestäni helpompi käyttää. Myös Joicon IH näyttäisi riittävän ainakin vuodeksi...

Latvasuoja kestää aina vähintään pari vuotta.

Oliiviöljyä menee hiusten hoitoon ehkä 1-1,5 ruokalusikallista viikossa. 750 ml pullo kestää noin puoli vuotta ja käytän sitä lisäksi vähän ruoanlaittoon ja jalkojen rasvaamiseen.

Muotoilutuotteita en käytä enää lainkaan. Silloin kun mulla oli vielä otsis, laitoin siihen vähän lakkaa. Lakkapullokin kesti pari vuotta.

Hiustenhoitoni on aika edullista tällä kulutusvauhdilla, vaikka jonkun pullon hinta voikin kirpaista ostohetkellä  :).

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 17 Kesä 2010, 12:37
Kirjoittaja Supervixen
On tää kyllä huvittavaa. :) Päivittelin taas "Montako hiustuotetta omistat?" -ketjun putelilistaani (niinkuin aina tunnollisesti teen kun saan jonkun hiustuotteen loppuun!  ;D), ja kun merkkaan listaan myös loppuun kuluneet tuotteet, aloin laskea montako shampoota ja hoitista olenkaan kuluttanut juurikasvuiluni aikana loppuun.

Lista on tehty elokuussa 2006, joten vajaan neljän vuoden aikan olen saanut loppuun ruhtinaalliset 13 shampoota, 11 hoitoainetta ja 10 tehohoitoa. Täällähän taitaa olla porukkaa joka saisi saman määrän loppuun melkeinpä vuodessa.  :D Olenko mä ehkä oikeasti yksi Juurikasvun hitaimpia kuluttajia? Eipä ihmekään ettei multa ole kertynyt kokemusketjuihin paljon matskua.  :P

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 17 Kesä 2010, 13:04
Kirjoittaja Hilippa
Hiukset pesen lähes joka päivä joten normaalikokoinen shampoo kestää n. 2 kuukautta. Hoitoainetta tykkään laittaa reilusti ja varsinkin markettihoitiksia lutraan aika huoletta. Hoitoainetta kuluu paljon myös CO-pesujen takia. Tarkkaa määrää on vaikea arvioida koska käytössä on yhtäaikaa yleensä pari eri hoitista, mutta kyllä sitä menee varmaan ainakin tuplamäärä shampooseen verrattuna.

Latvasuojat ja voidemaiset jätettävät kuluvat kaikista hitaimmin (yksi tuote voi kestää helposti ainakin puoli vuotta tai vaikka lähemmäs vuoden). Nestemäisiä jätettäviä suihkin joskus iltaisinkin tukkaan "yöhoidoksi" ja tuota harrastan varsinkin silloin jos haluan saada jonkin tuotteen käytettyä nopeammin loppuun  :)

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 17 Kesä 2010, 17:06
Kirjoittaja nelma
Mä varmaan onnistun hämäämään tilastoja omalla kulutuksellani.  ;D Mulla on viimeisen puolen vuoden aikana loppunut useita ikivanhoja hoitiksen jämiä kun olen hurahtanut CO- ja CWC-pesuihin. Niitä on tullut loppuneiden listalle useita, mutta oikeastaan muut tuottteet eivät kulu nopeasti.
Shampoita ei ole muistakseni tämän vuoden puolella loppunut. Vuorottelen kyllä yleensä paria, mutta niissäkin on vielä reilusti jäljellä. Kunnon hoitiksiakaan ei ole loppunut. Noin puolissa pesuista käytän kyllä Tigin tweenikokoista pulloa, niin että ne ei nyt heti lopukaan... Hoitiksia voisin arvioida kuluneen tähän mennessä vajaa kaksi putelia.
En siis omasta mielestäni varsinaisesti läträä tuotteita, vaikka siltä saatta näyttää  ;D
(seliseli)

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 12 Maalis 2011, 11:52
Kirjoittaja Sassy
Huomaa kyllä kuinka kulutusvauhti muuttuu paljon samalla kun hiukset saavat lisää pituutta. Shampoota kuluu paljon vähemmän, sillä en käytä enää lähes lainkaan muotoilutuotteita joten pesen vain päänahan. Lisäksi pesen usein palashampoolla, jotka tuntuvat kestävän ikuisuuden. Myös CO pesut vaikuttavat kulutukseen. Viime vuoden aikana käytin loppuun 2 shampoota, joista molemmat olivat olleet kaapissa jo 2-3 vuotta.

Hoitoaineita taas kului loppuun 3 pulloa, joista kaikki uusia. Hoitoainepullo kestää mulla normikäytössä n. 4-5 kk. Viime aikoina olen tosin innostunut myös CO pesuista, ja niissä hoitoainetta kuluu paljon enemmän. Uskon että yksi XZ:n 200 ml pullo kestää n. 7-10 kertaa.

Jätettäviä kului loppuun 2. Voidemaiset jätettävät kestävät mulla ikuisuuden, sillä pesen hiukset vain pari kertaa viikossa, ja kerralla niitä kuluu vain n. herneen verran. Suihkittavia taas menee senkin edestä, sillä luonnonkihara tukka on usein aamulla pörröinen.

Muotoilutuotteet pyörivät myös kaapissa kauan. Lakka kestää melkein vuoden, samoin myös kuivashampoo. En suorista, föönaa tai muutenkaan pahemmin muotoile hiuksiani, joten lämpösuojaa en ole edes omistanut lähes vuoteen. Sellainen olisi kuitenkin hyvä olla, välillä juhliin ym:ihin tarvitsisi.

Täällä purkit kestävät siis aika kauan. Olen muutenkin turhamainen minimalisti ja pyrin siihen että kaapeista löytyy vain ne tarvittavat ja todella toimivat tuotteet. Ei niin hyvin toimivat ja turhat käyttämättömät tuotteet vain ärsyttävät kaappien perällä. Täydellinen tilanne olisikin että aina tarvittaessa löytäisin sopivan tuotteen kaapista, mutta mikään ei olisi täysin ilman tarkoitusta siellä.

edit: kirjoitusvirhe

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 13 Kesä 2012, 19:28
Kirjoittaja Varjotar
Kulutus on laskenut todella paljon.

Marketin 250ml shampoota kohti meni 2x 200ml hoitareita.
Nyt kampaamon 300ml shampoon kanssa riittää yksi 300ml hoitari.
Suihkittava 250ml pullo kestää 2x 300ml shampoon ja hoitarin ennekuin loppu uhkaa.
Kampaamotuotteet kestää 1-2kk  riippuen pesutahdista.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 13 Kesä 2012, 19:46
Kirjoittaja Linnee-
En osaa sanoa montako putelia hoitoainetta tai shampoota käytän kuukaudessa, mutta yhdessä pesussa shampoota kuluu parista teelusikallisesta reiluun ruokalusikalliseen riippuen siitä pesenkö hiukset kerran vai kahdesti. Hoitoainetta taas kuluu vähintään pari ruokalusikallista, kun pienempi määrä ei tunnu auttavan.

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 13 Kesä 2012, 22:35
Kirjoittaja Gekko
Mulla kuluu kaikki kovin kovin hitaasti, varsinkin shampoot. Minulla ei ole aavistustakaan siitä, milloin Tigin MoistureManiac ja Sexed up on ostettu, mutta vuosia sitten joka tapauksessa. MM on melkein täysi, Sexed up sentään lähempänä tyhjää, mutta taitaakin olla noista reilusti vanhempi. Kerralla kuluu ehkä teelusikallinen, jos ihan sitäkään.

Hoitoaineita kuluu kyllä reilusti enemmän, kerralla ehkä jopa ruokalusikallinen, riippuu vähän siitä onko sitä buustattu öljyllä vaiko ei. Tähän liukkaaseen suoraan tukkaan todellakin voi laittaa liikaa hoitoainetta. En välttämättä käytä poishuuhdeltavaa hoitista joka pesussa, jos olen pessyt vaikka palashampoolla, ei tunnu olevan tarvetta. Toisaalta teen välillä CO-pesuja, joihin hoitista meneekin enemmän. Olen nyt tietoisesti hamstraillut erilaisia hoitoaineita lähiaikoina, olen juuri innostunut CO:sta ja yritän vähän kartoittaa mikä siihen olisi parasta. Hennauksen yhteydessä hoitista kuluu myös, mutta se tapahtuu suunnilleen vain kerran kuukaudessa. Yhtä kaikki, hoitista menee ainakin 5 kertaa enemmän kuin shampoota, vaikka välillä en laitakaan.

Hennaa kuluu nykyiään noin 40 g kuukaudessa. Vuodessa tuo tekee melkein puoli kiloa, tuntuu itsestäni yllättävän isolta määrältä. :o

Shampoopalat ovat ihan oma lukunsa ja tuntuvat olevan ikuisia. Minulla on kaapissa monta korkkaamatonta CV:n samplea koska yritän saada selville mikä niistä olisi minulle sopivinta, mutta tätä tahtia en pääse ikinä kokeilemaan niitä, koska kaksi aktiivikäytössä olevaa palaa kestävät ja kestävät ja kestävät. Shikakaita olen sen sijaan onnistunut kuluttamaan melkein kokonaisen pussillisen ja nyt mietin kuumeisesti mistä saisin lisää samalla, kun yritän säästellä ettei se loppuisi kokonaan. Yhteen pesuun ehkä joku puolitoista teelusikallista. Ruokasoodaa alle teelusikallinen, ja pelkästään syväputsarina, eli kerran tai kaksi kuussa. Etikkaa olen onnistunut kuluttamaan puolessa vuodessa ehkä puoli litraa. Euroshopper-putelini kestää kevyesti loppuvuoden.

Jätettävät hoitoaineet, suihkeet, latvasuojat, öljyt ja muotoilutuotteet ovat ikuisia. Hyllystä löytyy muun muassa Tigin manipulator-vaha, joka on jäänne poikatukka-ajoiltani ja jota on vielä jäljellä vähintään 2/3. Käytän sitä satunnaisesti jakauspörröjen taltuttamiseen. Rainbow hoitosuihketta käytän aina jos tuntuu, että hiukset ovat sen verran karheat ja takkuiset että niitä on ilkeä kammata. Eli viimeksi ehkä kolme kuukautta sitten. Tästä voi tehdä päätelmiä aineiden riittoisuudesta ja hiuslaadustani.  :ts

Summa summarum: minun ei kovin paljon kannata ostaa muuta kuin yrttejä ja hoitoaineita. (Hamstraan silti ihania shampoopaloja, olen jostain syystä hulluna niihin. <3)

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 22 Maalis 2016, 15:30
Kirjoittaja Midnight
Eipä nuo putelit kovin ahkeraan kulu ainakaan yksin käyttäessä. Hoitoainetta tosin kuluu aivan huomaamattakin vaikka säästeliäs yrittäis olla, enemmän kuin shampoota suhteessa.
Jätettävät ois kova sana tässä, mutta laiskana en ole sijoittanut siihenkään vielä. Keskimäärin pullolliset shampoota ja hoitaria kuluu 3kk aikana, ( 250ml).

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 01 Tammi 2017, 13:34
Kirjoittaja Eudokia
Hoitoaineita, shampoita ja öljyjä on päässyt kertymään vuoden aikana, että mitään uutta ei tarvitse hiustenhoitoon ostaa. Käytän tällä hetkellä Flown kehäkukkapalaa ja -hoitoainetta. Tein Flow kosmetiikkatilauksen muutama kuukausi sitten ja hamstrasin noita hoitoaineita kolme pulloa. Palapesun jälkeen hiukset imaisee hoitoainetta reippaasti, joten ne kuluvat aika mukavasti. Osan shampoopulloista luovutan siskoilleni, en saa millään käytettyä noita kaikkia ennen kuin menevät vanhaksi. Pesen hiukset viiden päivän välein. Nyt on taas mainio aika alkaa hiustuotteiden säännöstelyyn.&nbsp; :)

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Lähetetty: 01 Tammi 2017, 21:36
Kirjoittaja marja
Kuluupas ihmisillä vähän shampoota. Itsellä meni viime vuonna 3640 ml shampoota ja 2670 ml hoitoainetta + naamiota 130 ml. Se tekisi kuukausitasolla siis 300 ml shampoota ja 230 ml hoitoainetta. Hiukset pesen joka toinen tai kolmas päivä ja vaahdotan vain päänahkani. Talvikuukausina kuluu kyllä enemmän, sillä kesäisin välttelen hiusten kastelua viimeiseen asti ja käytän enemmän kuivashampoota.