Hiustuotteiden kulutusvauhti

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

Eräs listafriikki exceloi tässä joku aika sitten hiusputelien hankintaa & kulumista dokumentoivan tilaston. Tiedän että mun listailumania lähentelee jo sairautta, ei tarvitse kommentoida... Mutta siis, tuloksena seuraavanlaista statistiikkaa:

* Kun liityin foorumille toukokuussa 2006 mulla oli 7 shampoota, 8 hoitoainetta, 4 tehohoitoa ja kaksi jätettävää hoitoainetta.

* Seuraavien 8 kuukauden aikana hankin yhteensä 11 shampoota, 10 hoitoainetta, 7 tehohoitoa ja 6 jätettävää. (Sekä läjän muotoilutuotteita jotka ovat listan ulkopuolella koska eivät todellakaan tule koskaan loppumaan.) Maaliskuusta 2007 maaliskuuhun 2009 en ostanut ainuttakaan hiustuotetta.

Jemmailuni ei siis oikeastaan edes näytä kovin pahalta (verrattuna moniin muihin). Mutta kulutustahtini on niin hidas että nämä riittävät vuosiksi, etenkin kun moni pulloista on 350-400ml. Sanomattakin on selvää ettei mun kaltainen kuluttaja tule koskaan hankkimaan tweenejä tai litran pöniköitä!  :P

* Foorumille liittymiseni jälkeen olen saanut loppuun 8 shampoota, 8 hoitoainetta, 8 tehohoitoa (maaginen luku näköjään) sekä 2,5 tuubia latvasuojaa.

* Jäljellä 7 täyttä shampoota ja 4 vajaata, 7 täyttä hoitoainetta ja 3 vajaata, 1 täysi tehohoito ja 2 vajaata, 1 vajaa latvasuoja sekä 9 vajaata jätettävää.

Auts.  :(

"Jouduin" rikkomaan ostolakkoni viime kuussa yhden shampoon & hoitiksen verran mutta nyt se jatkuu taas siihen saakka että kutakin tuotetyyppiä on jäljellä vain muutama. Tehohoidon voin siis ostaa ehkä jo ensi vuonna mutta shampoita ja hoitiksia en ennen vuotta 2011...

Tylsää.
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Manna »

^ mielenkiintoista nähdä muidenkin listausfriikkien tilastoja!

Mulla ei ole ihan yhtä kattava tilasto kuin Supervixenillä, mutta huomaan meidän kulutuksessa ainakin sellaisen eron, että mulla menee hoitoainetta aika paljon enemmän kuin sulla. Tämän vuoden puolella olen käyttänyt loppuun 3,5 hoitoainetta ja 2,5 tehohoitoa. Tämä on tietysti lyhyt periodi, mutta meneehän sitä hoitoainetta melkein desin verran kerralla....
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
NekoNeko
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 862
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 00:09

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja NekoNeko »

Miten hoitoainetta voi mennä melkein desi kerralla?
Hang out the chick habit
Mariatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4077
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 17:54

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Mariatar »

Kyllä mullakin taitaa lähemmäs desi mennä hoitoainetta kerralla. Hiukset vähän vyötärön alle ulottuvat, paksut, runsaat ja karheat. Lisäksi olen havainnut, että takkujen selvittämiseen tarvitsee vähän läträystä. Tää kulutustahti on kyllä siinä mielessä aika järkyttävä, että hoitoaineputeleita voisi käytännössä ostaa jatkuvasti, ja silti ne kuluisivat nopsakkaan eikä suurta pullomerta ehtisi syntyä. Yritän kyllä kalliimpien hoitisten käyttöä säännöstellä vähän paremmin, mutta tukka imaisee kyllä ihan huolella noita mömmöjä.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

^ Mä voin kyllä hyvin kuvitella että Mariattaren tyylisiin hiuksiin menee tosi paljon hoitoainetta. *haaveilee vastaavanlaisista kutreista...* Mun ohueen, puoliselkään ulottuvaan tukkaan menee n. ruokalusikallinen per kerta. Joitain litkumaisempia hoitoaineita menee enemmän, mutta täyteläisiä riittää kämmenen keskikuopan täyttävä nokare.

Riittoisin hoitis koskaan on ollut MOPin C-System Hydrating, voitteko uskoa että se 300ml riitti 51 käyttökertaan...! Epäilen että noiden MOP-pullojen pienenpieni annostelusuu vaikutti myös asiaan.
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Manna »

NekoNeko kirjoitti: Miten hoitoainetta voi mennä melkein desi kerralla?
Ihan helposti, mun hiukseni ovat melkein vyötärölle asti ja vaalennetut. Kitsastelun tuloksena ei ole tiedossa muuta kuin takkuja.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
Mariatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4077
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 17:54

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Mariatar »

Supervixen, hommaa näissä riittää kyllä, ja kuivumisaika on ihan epiksen pitkä..! Saapi siis tulla hakemaan ainakin rakennetta. :D

Mäkin olen havainnut, että etenkin Nivean juuri ne purkkitehikset kuluvat ihan hetkessä. Samoin XZ:t menevät nopeasti, ja myös Tigin Headshot tuntuu kuluvan äkkiä. Tai sitten vaan lotraan sitä, koska se tuoksu ja viilentävä tunne iholla ovat ihan parasta. :D Myös 750-millisen O&H-pönikän saan kulumaan muutamassa kuukaudessa.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

CO-pesuihin käyttämäni hoitikset kuluvat nopeasti. Eivät kuitenkaan niin nopsaan kuin ennen, jolloin pesin vielä useita kertoja viikossa. Esim. yhdellä XZ:n hoitispullolla pesen 3-4 kertaa. Se kesti viime kesänä 1,5 viikkoa, nykyisin suunnilleen kuukauden. Sitä menee kerralla tosiaan reilu desi. Ei peseminen tällä tavalla kovin kalliiksi tule  ;D.

Melko nopeasti kuluvat myös jätettävät suihkeet, jos käytän niitä säännöllisesti, mitä en kuitenkaan aina tee. Käytössäni ovat nyt XZ:n suklaavanilja, Lidlistä ostettu Cien-suihke ja Muumisuihke. Kaksi ensin mainittua on ostettu viime vuonna. XZ on tosin jo ihan pohjillaan. Haluaisin Lidlin pullon tyhjäksi, jotta voisin tehdä siihen omaa sekoitustani (vettä + vähän öljyä + vähän hoitista). Siinä pullossa on niin hyvä sumutusmekanismi, mutta Cienin tuote on riittoisaa, koska en tykkää siitä. Se ei tee mitään muuta kuin kastelee.

Latvasuojat kuluvat todella hitaasti. Yksi tuubi kestää varmaan vuoden. Aika kauan kestävät myös pikahoitikset. Käytän Tigin OH:ja MM:ää sellaisina ja mulla on kummastakin 250 ml pullot. Ne ovat kestäneet muistaakseni 5 kuukautta eivätkä ole vielä ihan lopussa, mutta ei siihen enää kauan mene.

Shampoo kuluu myös hitaasti, koska käytän sitä vähän. Pesen sillä vain otsista ja koko pään vain harvoin. Otsiksen pesuun on saanut kelvata muuten turhana pyörimään jäänyt Tigin Fashionista. Sitä on vaatimattomasti 750 ml pullo, josta on vielä 1/4 jäljellä ja se riittää varmaan vielä 5 vuodeksi. Se on kestänyt jo tähän mennessä 2 tai 3 vuotta. Missähän vaiheessa se menee pilalle? Riittoisaa on myös tarvittaessa koko pään pesuun käyttämäni Urtekramin hennashampoo, koska en käytä sitä edes joka kuukausi.
Viimeksi muokannut pitkätukka, 10 Huhti 2009, 13:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja kleio »

En ole koskaan tarkkaan mitannut hoitiksien ja shampoiden kulumista, mutta sellainen tuntu on, että hyvä hoitoaine, joka levittyy helposti (kuten Body Shopin mustikkahoitis) kestää n. 4 kk. Pesen hiukset joka toinen päivä. Shampoota menee hieman hitaammin. Riippuu tietysti tuotteista. Suihkeet, joita käytän kesäisin, kuluvat hieman nopeammin, parissa kuukaudessa n. 200 ml.

En käytä tehiksiä, rekkuja, en muhittele juuri koskaan tms. En ole koskaan tarvinnut kyseisiä toimenpiteitä (etenkään nyt, kun lopetin markettivärien käytön, siirryin Santeen ja palasin takaisin Body Shopiin, jonka tuotteet tuntuvat sopivan hiuksilleni parhaiten). En myöskään föönaa, käytä hiustenkuivaajaa enkä laisinkaan hiuslakkoja tai muita mömmöjä. Käytän myös ostamani hoitoaineet ja muut loppuun, ennen kuin ostan uuden. Siksipä viimeisen parin vuoden aikana hiukset ovat käyneet aikamoisia koettelemuksia; käyttämäni hoitikset ovat olleet ehkä jopa kohtuullisia, mutta eivät kovin hyviä. Sitten niitä laittoikin kerralla enemmän, jotta loppuisi nopeasti.

Nyt kun olen palannut niihin tuotteisiin, jotka parhaiten sopii, niin myös kulutus on hidastunut. Ei tee enää mieli ostella latvasuojia ja muita "pelastusvälineitä", kun tavallinen hoitoaine riittää.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
Mintti
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 110
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 16:38

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Mintti »

Musta tuntuu, etten saa shampoita kulumaan millään loppuun. Hoitoainetta kuluukin sitten todella nopeaan tahtiin. Mitään tarkkoja mittauksia en ole tehnyt, mutta hoitoaineita kuluu varmaan kymmenen kertaa shampooseen verrattuna, sillä tämä kuiva reuhka imasee hoitista kuin sieni. Lisäksi teen CO-pesun noin joka toinen kerta, ja käytän hoitsikoita myös jätettävänä.
Tämän takia olen "ongelmissa" noiden Tigin tweenien kanssa, kun ison hoitsikkapönikän haluaisin kylppäriäni koristamaan, mutta shampoota on jo ennestään useita pulloja.
Jos jonkun juureksen löytäisi, joka käyttelee O&H -shampoota yhtä tiuhaan tahtiin kuin minä hoitsikkaa, niin saisi harjoittaa vaihtokauppaa. Tuntuu kyllä, että suurimmalla osalla tämä kulutus menee samoin päin kuin minulla. ;D
Luonnonmukaiseen kosmetiikkaan hairahtanut kotikemisti.
3b F ii
iHerb -alennuskoodi: OPI742
Elluli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1584
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 15:36

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Elluli »

Mulla kuluu hoitoainetta noin kaksin -tai kolminkertainen määrä verrattuna shampoon kulutukseen. Eli n. kolme ruokalusikallista per kerta. Pesen n. jokatoinen päivä ja shampoota laitan yleensä noin ruokalusikallisen, pienemmällä määrällä ei tunnu tulevan puhdasta, ei edes kalliimmilla merkeillä kuten Tigillä tai Joicolla. Hoitoainetta sitten reilummin, mun puolipitkä hento mutta kuiva tukka imaisee ihan kiitettävästi hoitoainetta itseensä. Raidoituksen jälkeen olen ollut vielä tarkempi hoitamisessa enkä halua pihinstellä hoitoaineessa, sillä jemmoja riittää vielä pitkäksi aikaa  :D
Pesun jälkeen jotain jätettävää, yleensä suihketta tai vaahtoa ja välillä lisäilen vielä kuiviin latvoihin latvasuojaa kuten Lanzan Neem Plant Silk Serum tai Tigin Girl Toys. Molemmat ovat lähinnä pelkkää silikonia mutta kiillottavat ja pehmentävät hyvin latvoja.
Lisäksi laitan ennen pesua jotain kevyttä ja halpaa hoitista latvoihin ja pituuksiin ennen pesua, eli teen joka kerta CWC-pesun  :) Uskon että tällä tahdilla nykyiset jemmavarastot on kuluneet lähes loppuun ennen ensi kesää..
Hiusten kasvattelua ja parasta mahdollista hoitoa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Pidennyshiukset kiinnostaa myös
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Paha kysymys, kuitenkin haluan vastata  ;D

Shampoota kuluu. Pesen hiukset joka toinen päivä ja tuossa kuukausi sitten muhittelin hiuksia joka ainoa päivä, koska ne olivat niin huonossa kunnossa.
Shampoota vaahdotan välillä kaksikin kertaa hiuksiin, jos hiukset ovat oikein likaiset. Parisen kuukautta sitten ostettu Mop Hydratingista on mennyt kolmannes, se onkin suosikkishampoo.

Hoitista menee runsaasti. Mulla hiukset imee, imee ja imee hoitista. Jos pistän rekun päähän ja tuhlaan ison kourallisen, tunnissa se on imeytynyt hiuksiin. Joicon IH onkin mennyt puolessatoista kuukaudessa, nyt se liikenee loppuaan. Olen Joicoa pistänyt jokaisen pesun perään ja muhitellut. Hiusten kunto onkin parantunut.

Uskoisin jahka saan hiukset kuntoon, ei hoitista mene niin tuhottomasti. Käytän vielä CwC-metodia, joten hoitisten meno on tuplaten.

Jätettäviä myös menee. Olen tosin itse tehnyt suihkittavan, koska en ole löytänyt suihkittavista vielä mitään HG-tuotetta. Kaksi kuukautta sitten tehty suihke on lopuillaan. Sitä lisäillään pesujen välillä, aamuin ja illoin.

Vaikka rahaa onkin palanut lutraamiseen, on tulos ollut sen arvoista.


Edit 15.12.10
Kokemuksen syvällä rintaäänellä. Lutraaminen ei ole helpottanut yhtään vaikka hiusten kunto olisikin parantunut. Nyt kun hiukset ovat pidemmät, kamppailen takkujen kanssa ja joudun holvaamaan öljyjä, hoitoaineitta, suihkittavia ja jätettäviä ihan_hillittömästi, tai muuten en saa hiuksia kammattua.

Minun hiukseni on oikeasti imurit. Ne ei ota nokkiinsa mistään määrästä öljyjä tai hoitoaineita. Pikemminkin mitä hellemmällä kädellä hölvään, sitä parempi lopputulos. Vähästä määrästä istun ja itken takkujeni kera.
Viimeksi muokannut EllaBella, 15 Joulu 2010, 08:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
keksi

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja keksi »

Mun kulutustahti on hidas... shampookin kestää monta kuukautta (semmoinen normikokoinen, nivea).
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja nelma »

CWC:n esihoitoainetta mulla kuluu varmaan eniten. Tykkään siitä kun latvoissa ja pituuksissa todella on sitä ainetta, ja kuivat hiukset imaisevat sitä ihan kiitettävästi. Esihoitista levitän kaikkialle korvista alaspäin. Jos kyseessä ei ole CO-pesu, niin se on sitten CWC. Kulutusvauhti on varmaan ainakin 2 kourallista/pesu.  ::)

Shampoota kuluu normaalisti 1-2rkl. Markettishampoita käytän huolettomammin. Shampoopesun teen keskimäärin 2 kertaa viikossa. Tuskastuttavan hitaasti pullo tuntuu kuitenkin kuluvan, itsellä olisi aina kova kiire hankkia uusia shampoita kokeiluun.  ;D 250ml shampoo kestäisi varmaan ainakin 3kk...

Yritän kovasti olla käyttämättä liikaa hoitoaineita (olen taipuvainen läträämiseen). Hoitoaineesta riippuen kahdesta rkl ylöspäin. Tigi OH-seoksia (joita aina muhittelen) menee varmaan puoli desiä per kerta.
CO-hoitoainetta kuluu varmaan liki 2 kourallista per kerta, mutta CO-pesuja tulee tehtyä yleensä vain noin kerran viikossa.
Voidemaisia jätettäviä kuluu aika vähän, sillä käytän usein tavishoitiksia jätettävinäkin. Suihkeita kulutan aika paljon, käytän niitä lähes päivittäin harjaamisen yhteydessä.

Öljyjä kuluu melko paljon, varsinkin kookosöljyä. Sitä käytän niin boostaamiseen, jätettävänä, CWC:ssa ja iholla. Avokadoöljy on hiusten kakkossuosikki, etenkin jätettävänä ja buustaamisissa.
Viimeksi muokannut nelma, 16 Maalis 2010, 18:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

nelma kirjoitti: CWC:n esihoitoainetta mulla kuluu varmaan eniten. Tykkään siitä kun latvoissa ja pituuksissa todella on sitä ainetta, ja kuivat hiukset imaisevat sitä ihan kiitettävästi. Esihoitista levitän kaikkialle korvista alaspäin.
Samoin, mutta toisin kuin nelmalla, mulle riittää vajaa kourallinen kerralla. Hoitista menee vähemmän ehkä siksi, että pituuksissa on aina pohjalla oliiiviöljy, joka on saanut olla yleensä yön yli. On tuntunut parhaalta laittaa sekä öljyhoito että lisäksi vielä CWC:n esihoitis. Normaalikokoinen pullo, esim. LV:n kosteuttavaa hoitoainetta, kestää silti pari kuukautta. Pesen hiukseni nimittäin 5-7 päivän välein.

Normaalikokoinen shampoopullo kestää useita kuukausia.

CWC:n jälkimmäisenä hoitiksena käyttämäni Tigin O&H sekä MM kestävät myös monta kuukautta, vaikka kyseessä on ne pienemmät pullot. Olen siirtänyt isommista Tigin pulloista tavaraa pienempiin, koska niitä on mielestäni helpompi käyttää. Myös Joicon IH näyttäisi riittävän ainakin vuodeksi...

Latvasuoja kestää aina vähintään pari vuotta.

Oliiviöljyä menee hiusten hoitoon ehkä 1-1,5 ruokalusikallista viikossa. 750 ml pullo kestää noin puoli vuotta ja käytän sitä lisäksi vähän ruoanlaittoon ja jalkojen rasvaamiseen.

Muotoilutuotteita en käytä enää lainkaan. Silloin kun mulla oli vielä otsis, laitoin siihen vähän lakkaa. Lakkapullokin kesti pari vuotta.

Hiustenhoitoni on aika edullista tällä kulutusvauhdilla, vaikka jonkun pullon hinta voikin kirpaista ostohetkellä&nbsp; :).
Viimeksi muokannut pitkätukka, 16 Maalis 2010, 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Vastaa Viestiin