Hiustuotteiden kulutusvauhti

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Lilja

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Lilja »

Arviot vuodessa kulutetuista purnukoista:

Shampoot: noin 3-4
Jätettävät: noin 3
Hoitoaineet: aivan liian monta - ehkä vajaa 20? :P
Lauretta

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Lauretta »

Minun on vähän vaikea sanoa, miten kauan esim. shampoo kestää, sillä käytän äitini kanssa samaa ainakin tällä hetkellä. Ehkä jotain kolme kuukautta? En osaa yhtään sanoa. :-\ Hoitoaineet kyllä kestää ikuisuuksia!
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Lauretta kirjoitti: Minun on vähän vaikea sanoa, miten kauan esim. shampoo kestää, sillä käytän äitini kanssa samaa ainakin tällä hetkellä. Ehkä jotain kolme kuukautta? En osaa yhtään sanoa. :-\ Hoitoaineet kyllä kestää ikuisuuksia!
Mulla taas on niin, että shampoot kestää ikuisuuden ja hoitoainetta menee huomattavasti enemmän.
Oon käyttäny lähinnä vaan kahta shampoota, ja molemmat on olleet mulla yli vuoden, silti ei oo kumpikaan kun puolillaan vasta.  ::)
Oon tosin pessyt hiuksia jonkin verran myös hoitoaineella.
3b F ii
Missy
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1274
Liittynyt: 12 Loka 2007, 20:16

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Missy »

Mun Tigi tweenit on kestänyt melkein päivittäisessä käytössä noin vuoden. Viimeisin shamppoo loppui lauantaina mutta hoitoaineesta on melkein puolet jäljellä! Mä käytän shamppoota suht reilusti kun vihaan jos hiukset jää likaseks ja hoitoaineita mulla on käytössä useampia kun shamppoota usein vaan yksi. Nyt mulla on sitten ainakin kolmet Tigi-hoitisjämät viemässä tilaa mun kylppärissä.  :D
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Neriana »

No ainakin kulutan hitaammin mitä ostan ;D tuntuukin että heräteostokset kuten jotkut marketti shampoot + hoitoaineet menevät ajan myötä vain roskikseen. Niitä kun kukaan tuskin ostaa, tai edes ilmaiseksi ottaa vastaan.
Kampaamotuotteet ja tuotteet joista erityisesti pidän ja joita vaalin, kestää sitten taas vähän pidempään. Erityiset kestää 2kk ja huonommat n. 1kk
Mir
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 650
Liittynyt: 22 Loka 2007, 17:01

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Mir »

Tosi vaikea laskea kulutusvauhti, tuotteita sattuu olemaan aikas monta ja osa vielä saippuapalojen muodossa. Vanhan 750 ml O&H:ni uskon kestävän noin vuoden päivät. Normaalinkokoinen puteli kestää siis ehkä 3 kk. Shampoopalat taitavat olla ikuisia, yksikään ei ole vielä loppunut, eikä kehitystä voi seurata purkin puuttuessa.  ;)
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Myönnän, että tällä hetkellä minua ahdistaa lukuisten hiustuotteideni kokoelma. Shampoot ja hoitoaineet kuluvat sentään kohtuullisen nopeasti (lisäksi autan kokoelmaa näyttämään pienemmältä tyhjentämällä shampoojämät isommista pulloista pienempiin... Näin saa tuotteet mahtumaan kylppäriin paremmin..).
Mutta. Jätettävät ja kaikenmaailman latvasuojat ja kiiltotipat, joihin hullaannuin vasta viime vuonna. Tuntuu, etten millään saa niitä kulumaan . kulutusvauhti on tällä menolla omistamilleni mönjille ainakin viisi vuotta... Redkenin Glass-seerumin tilasin viime syksynä, ja olen käyttänyt sitä pienen tipan lähes joka pesun yhteydessä - ainakin noin kerran viikkoon. Silti pinta ei ole alennut kuin vasta E-kirjaimen keskimmäisen ja alimman sakaran väliin...! Arvioiden mukaan tuo on tosi riittoisaaa ainetta, jota EI kannata hulvata liikaa, joten en aio kaataa sitä päähäni reilummalla kädellä. Mutta ärsyttää ajatus pyöritellä samaa pulloa pölyttymässä vuosikaupalla...&nbsp;

Pahimmassa tapauksessahan uusia ihania tuotteita tulee hankituksi lisää, ja mihinkäs ne sitten mahtuvat, kun entiset vielä pyörivät nurkissa?!&nbsp; :o

Toinen murheenkryyni on jätettävät suihkeet, joita en käytä nykyisin juuri lainkaan... Nexxus Luxxtress on ostettu jo vuonna 2007, eikä osoita tyhjenemisen merkkejä. Ei ole tehnyt mieli ruiskia sitä astainpesuaineen tuoksua hiuksiin. Samoin VO5 Miracle Mist on vielä puolivälissä... vuoden käytön jälkeen. Ei vain tee mieli työntää päähän kaikkia mönjiä yhtä aikaa, vaikka moni juures toki sitä varmaan harrastaakin...

Kaiholla ajattelen: oi kun pääsisi takaisin luonnontilaan ja aikaan ennen mönjiä&nbsp; ;D
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
minnaliini
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 249
Liittynyt: 02 Joulu 2008, 22:55

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja minnaliini »

Mulla kuluu hoitoaineet tosi nopeesti...! Kolmen kuukauden sisällä (vuoden alusta tähän päivään) oon käyttäny ainakin seuraavat:

- 500 ml O&H hoitista
- 150 ml Nexxus Humectinia
- Loreal NG -purkki
- n. puol purkkia Loreal serie expert Absolut repair -tehistä.
- EHS hunajahoito
- n. 300 ml Tigin self absorbed hoitista
- n. 300 ml Paul Mitchellin daily moisture -hoitista
- 250 ml Joicon IHT
- melkein koko 125 ml:n putkilo Lanzan rekkua.

Huh, olisko tossa ollu kaikki??

Mun tukka jotenkin imee sitä hoitista sisäänsä ihan hirveesti... Enkä haluu muutenkaan laittaa hoitoainetta puoli huolimattomasti, vaan sillä tavalla, että sitä menee varmasti joka paikkaan...

Shampoota on menny vuoden alusta lukien huomattavasti järkevämmin:

- n. 1 pullo Bonacuren color sulfate free -shampoota.
- n. 150 ml Mopin hydratingia
- n. 200 ml Mopin cleania
- n. 50 ml Simin CX corrector mineral removing -shampoota.

Ja jätettävät:
- jonkin verran Redkenin Velvet whipiä, mahdoton arvioida....
- noin 2/3 osaa Joicon reconstructive spray -pullosta
- noin puolet Lanzan healing moisture spray -pullosta
- reilut puolet XZ:n vaniljasuklaa-pullosta.
- pikkasen muumisuihketta.
Hiukset tällä hetkellä pitkä polkka, luonnontaipuisat, karheat ja kuivat. Lempparituotteet: Tigi O&H ha ja Tigin silottavat muotoilutuotteet. Ihonhoidossa käytössä Lumene Sensitive touch ja Erisan, meikkipohjana Lily lolo, luomiväreissä/huulipunissa Dior.
Virus
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 777
Liittynyt: 09 Syys 2008, 15:18

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Virus »

Tämän talven aikana:
- puoli harkkoa CV:n Babassu & Marsh Mallowia
- viidesosaharkko CV:n Olive & Babassua
- pullo XZ Suklaa & Vanilja -hoitista
- pullo XZ Xylitol -hoitista
+ pari ponnarilenksua on kadonnut :D
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

^^ Tsii-sus tuota minnaliinin kulutustahtia!!&nbsp; :o

Mä olen käyttänyt vuodenvaihteesta saakka vain muutamaa hiustuotetta jotka olen siirtänyt kylppärin koriin (loput on makkarin kaapissa ja niihin ei saa koskea!&nbsp; ;D). Yritän nyt toden teolla täsmäkuluttaa tuotteita että saan niitä joskus loppuun.

Vuodenvaihteesta käyttämäni tuotteet ovat:
* Tigi O&H-shampoo
* Joico K-Pak -shampoo
* Tigi Dumb Blonde -hoitoaine
* Joico Color Endurance -hoitoaine
* Wella Extra Rich Nutrition -hoitoaine

Nuo kaikki olivat täsmäkäytön alkaessa vajaita; Dumb Blonde -hoitiksesta (150ml) ja K-Pak-shampoosta (300ml) oli käytetty ehkä puolet, O&H-shampoota (350ml) oli jäljellä vähän yli puolet, CE-hoitista (300ml) oli ehkä neljäsosa ja ERN-hoitista (250ml) vajaa puolet.

Kolmen kuukauden aikana olen saanut loppuun vain Dumb Blonden ja Color Endurancen. Eli millilitroissa ehkä yhteensä n. 150ml. K-Pak- ja O&H-shampoot ei lopu vielä ainakaan pariin kuukauteen. Hyvä kun vertaa tuohon minnaliinin tahtiin....! Ja mulla on tosiaan pitkät hiukset ja pesen/hoidan niitä joka toinen tai kolmas päivä.
Sheppa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1044
Liittynyt: 14 Loka 2006, 18:13

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Sheppa »

Kuinkahan usein minnaliini pesee tukkansa? Ei tuollaista määrää shampoota ja hoitiksia saada loppumaan 2 kertaa viikossa pesemisellä :P Jos peset 6-7 kertaa niin sitten ymmärrän.

Omasta kulutustahdista on vaikea sanoa, en välttämättä muista koska olen aloittanut tietyn shampoon tai hoitiksen, ja käyttelen kaikkia vaihdellen (kuten varmasti moni muukin täällä). Tämän vuoden puolella en ole saanut kovinkaan montaa purkkia loppumaan, oisko korkeintaan 5. Pesen tukan ainakin 3 kertaa viikossa, nykyään usein myös neljännen kerran viikonloppuna.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.
Magda
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 663
Liittynyt: 25 Loka 2006, 23:11

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Magda »

Hauska termi tuo täsmäkulutus :). Mä olen ehkä hajauttava täsmäkuluttaja. Mulla on tällä hetkellä käytössä 10 shampoota, 8 hoitoainetta, 3 tehistä, 3 jätettävää ja 10 muotoilutuotetta. Jollekin toiselle tuo määrä ei ole täsmäkulutusta mutta mä tykkään vaihdella tuotteita ja nuo on ne vajaimmat pullot, joista haluan päästä nopeasti eroon.

Shampoota mulla kuluu noin 70ml kuukaudessa. Hoitoaineen kulutus riippuu koostumuksesta. Markettihoitikset on monesti vetisempiä ja niitä joutuu annostelemaan runsaammin. Markettihoitis riittää ehkä kuukauden ja muut hoitikset ehkä kaksi kuukautta. Tehiksistä riittää yleensä 10 käyttökertaa poislukien joicon rekun. Suihkittavat jätettävät riittää 2-3 kuukautta päivittäisessä käytössä, voidemaiset suunnilleen puolivuotta ja käytän yhtä jätettävää kerrallaan. Muotoilutuotteet taas kestää ikuisuuden. Vahapurkki saattaa päivittäisesssä käytössä riittää vuosiksi, lakkaa käytän hyvin harvoin, kiiltotuotteet kestää yli vuoden ja silottavat tai tuuhentavat föönaustuotteet kestää lähes vuoden, jos niistä käyttäisi vain yhtä päivittäin.
Una libra de cadera, no es cadera<br />Dos libras de cadera, no es cadera<br />Tres libras de cadera, no es cadera<br />Tu la tienes gorda, por eso te ves buena
MAS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 797
Liittynyt: 31 Elo 2006, 19:41

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja MAS »

Eipä täälläkään kulutusvauhti mikään hurja ole, shampoota kuluu kolmisen normaaliputelia vuodessa, eli maksimissaankin litran verran. Hoitoainetta sitten jonkunverran enemmän, muttei sitäkään ihan mahdottomia määriä. Olen varastoihini tuskastunut senverran että täsmäkulutus täälläkin käytössä, yritän saada pari vuotta sitten ostettuja Tigin tween pulloja loppumaan. Väillä on kuitenkin pakko vähän vaihdella aineitä kun tukka alkaa samoihin&nbsp; liikaa turtumaan.
1b F ii
Iia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 368
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 12:58

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Iia »

Mulla menee Tigin O&H hoitoaine n. kuukaudessa. Siis pieni puteli. Käytän sitä tehiksenä, pikahoitoaineena, jätettävänä ja suihkittavana.&nbsp; ;D&nbsp; Shampootakin menee, mutta ei niin kovaan tahtiin.&nbsp;
minnaliini
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 249
Liittynyt: 02 Joulu 2008, 22:55

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja minnaliini »

Sheppa kirjoitti: Kuinkahan usein minnaliini pesee tukkansa? Ei tuollaista määrää shampoota ja hoitiksia saada loppumaan 2 kertaa viikossa pesemisellä :P Jos peset 6-7 kertaa niin sitten ymmärrän.
Pesen tukan joka toinen päivä eli 3-4 kertaa viikossa. Alkuvuoden hullua kulutustahtia selittää ainakin osittain se, että tukka oli kuiva ja vaurioitunut raitojen vuoksi ja muhittelin useasti kunnon tehissekoituksia. Nyt noin 3 viikkoa olen käyttänyt pienempiä määriä hoitsikkaa ja yleensä pelkkänä pikahoitona.

Täytyy kyllä tarkasti laskea seuraavien 3 kuukauden kulutustahti. Kerron sitten!
Hiukset tällä hetkellä pitkä polkka, luonnontaipuisat, karheat ja kuivat. Lempparituotteet: Tigi O&H ha ja Tigin silottavat muotoilutuotteet. Ihonhoidossa käytössä Lumene Sensitive touch ja Erisan, meikkipohjana Lily lolo, luomiväreissä/huulipunissa Dior.
Vastaa Viestiin