Hiustuotteiden kulutusvauhti

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mulla menee Herbinan jätettävää hoitosuihketta ihan tolkuttomasti. Suihkin sitä niin että on TARPEEKSI ja kun tuo ei lässäytä niin hmmh....  ::) 8 suihkaisua taitaa mennä joka ilta suihkun jälkeen  ;D Menee jo ihan rutiinilla. Onneks se ei oo kallista. Ja lutraan muutenkin aika paljon shampoota ja varsinkin hoitista.
Seela
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 832
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 12:02

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Seela »

Mä tykkään lutrata aineilla eli käytän niitä tietoisesti vähän enemmän kuin tarvitsisi. Tykkään että kaikki tuotteet vaahtoaa runsaasti ja tuntee että niitä on riittävästi päässä ja alitajuisesti olen tyytyväinen että pullot kuluu nopeammin loppuun  ;)

On tosiaan aika vaikea arvioida kulutusvauhtia koska mulla on niin ziljoona purkkia yhtä aikaa käytössä josta syystä tuntuu ettei ne ikinä lopu. Avokki käyttää onneksi kahden vaahdotuksen taktiikkaa mutta mä puolestani aika usein co-pesuja joten shampoita kuluu ehkä vähemmän.

Mietin tossa että olis pitäny merkitä vihkoon jokaisen pullon nimi ja päivämäärä koska se on avattu. Eihän näiden kanssa toki niin tarkkaa ole mutta olisi jotain tuntumaa edes vuositasolla pullojen ikäjakaumasta  :D
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.
Viivi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 610
Liittynyt: 28 Tammi 2006, 12:39

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Mä pesen hiukset joka päivä, joten shampoita ja hoitoaineita kuluu kiitettävää vauhtia. Shampoota tulee yleensä levitettyä hiuksiin se ruokalusikallinen ja hoitoainetta hieman enemmän. Todella vaikea sanoa kuinka kauan yksi pullo kestää, kun tulee käytettyä useampia tuotteita samaan aikaan. Sanotaan, että viiden eri sarjan tuotteet (shampoo ja hoitis) kestää noin vuoden verran. Eli suurinpiirtein laskettuna 5 shampoota ja hoitoainetta menee per vuosi ja muutama tehohoito päälle. Tehikset kuluu hieman hitaammin, kun niitä tulee hieman harvemmin käytettyä kuin tavallisia hoitiksia.

Shampoot kuluu hieman hitaammin kuin hoitoaineet, esim. yhtä O&H-shampoota (350ml) kohden kuluu kaksi hoitoainepulloa (250ml). Jätettävät kuluu mulla todella hitaasti, vaikka joka päivä niillä läträänkin. Esimerkiksi reilu vuosi sitten hankkimani Soft Ends on kulunut vasta kolmanneksen. Todella riittoisaa tavaraa ja käytössä edullista  :-*.
Hiukset: 1cMii, pitkät ja kevyesti latvoista kerrostetut. Väri: tummanvaaleat+paljon kirkkaan vaaleita raitoja.
Nienna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1109
Liittynyt: 24 Marras 2006, 14:54

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Nienna »

Häh, ei mulla mikään supertukka ole mutta silti tulee suihkuttua nestemäisiä jätettäviä varmaan 20 ruiskausta kerralla. Ja toiset samanlaiset vielä kuivuttuaan, vessassa käydessä, selvittelyssä..

Muuten kulutusvauhti riippuu pitkälti koostumuksesta: O&H:ta menee pari hernettä, Herbinaa kourallinen. Jätettävää rypäle, tehohoitoa varmaan joku puoli kourallista. Shampoot kuluvat hitaasti vaikka pesen joka päivä, tosin noita sulfaatittomia pitää laittaa aikas reiluisesti, koko kämmenelle.
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja -j- »

Keltis kirjoitti: Häh, ei mulla mikään supertukka ole mutta silti tulee suihkuttua nestemäisiä jätettäviä varmaan 20 ruiskausta kerralla. Ja toiset samanlaiset vielä kuivuttuaan, vessassa käydessä, selvittelyssä..
Mulla menee nelisenkymmentä suihkausta jätettävää suihketta pesun jälkeen...
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Merial
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 662
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 09:07

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Merial »

^ Jätettävä kyllä kuluu ihan kohtuullisesti täälläkin. Vaikka hiukset eivät nyt yletykään kun vasta hartioille, jätettävää saa pistää monta suihkausta, voisikin laskea kuinka paljon seuraavan suihkun yhteydessä. Onneksi tässä on sentään se, etten hoitoainetta käytä. Toisaalta en kyllä tarvitsi tuota hoitosuihkettakaan, mutta miettii vain että ehkä se on kyllä vain parempi laittaa.. ::)

Ja ediittiä. Otinpa sitten mitat mukaan suihkuun. ;D Tyrnishampoota meni vähän reilut teelusikallinen eli olisko jotain 7 ml, suihkugeeliä käytin sen 10 ml. Suihkauksia laskin noin 10-15 kpl.
Viimeksi muokannut Merial, 30 Maalis 2007, 10:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tukka hyvin, kaikki hyvin!
Anissa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2364
Liittynyt: 06 Joulu 2006, 16:34

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Anissa »

Mulla kuluu suunnilleen viisi 300ml:stä shampoopulloa vuoden aikana.Pesen tukan kolme kertaa viikossa,ti,to ja su.CO-pesun teen välipäivinä,eli neljä kertaa viikossa,tehistä laitan joka kerta,kun pesen shampoolla.Hoitoainetta menee varmaankin pari-kolme litraa vuodessa,ehkä arvioitu hiukka yläkanttiin,koska mittaaminen vaikeaa.Jätettäviä mulla menee voidemaisina noin 5 purkkia vuodessa,vaahtona ja suihkeena ehkä neljä.Laitan jätettäviä joka päivä niin,että ensin vaahtoa/suihketta ja päälle voidemaista.Silikonitippoja käytän silloin tällöin latvasuojana,mutta aika harvoin,koska olen niin laiska.Sitä ei kulu,kuin ehkä 1/3 pullo vuodessa.

Muotoilutuotteitakaan mulla ei mene enää juurikaan.Ennen meni lakkaa varmaan viisi pulloa vuodessa,nyt oon sitkutellut Joicon Travallolla(jota yritän käyttää pois) varmaan viime kesästä saakka ja siellä on vielä 1/4 jäljellä.Vahaa,vaahtoa ja muita muotoilutuotteita käytän niin harvoin,että ne ei lopu varmaankaan ikinä.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.
Cerise

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Cerise »

Mulla tuntuu jotkut tuotteet hupenevan silmissa, toiset taas tuntuvat kestavan
ikuisuuksia. Esimerkiksi Venus secrets -shampoo, jonka ostin viime kesakuussa Kreikasta,
on mulla vielakin ja siita on noin puolet jaljella, vaikka kaytan sita n. joka neljannessa
pesussa (ennen kaytin paljon useamminkin) ja kerralla kaytan suht paljon.
Deadly Nightshade
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 960
Liittynyt: 06 Touko 2006, 12:04

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Deadly Nightshade »

Mulla kuluu tuotteet pikkuhiljaa hyvään tahtiin kun oon alkanu karsimaan ja myymään niitä.  :D Nyt on enää kork. 50 pulloa shampoita, hoitoaineita, tehohoitoja ja jätettäviä yhteensä. :)
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Ostin joskus loppusyksyllä ton 750ml Tigi O&H hoitiksen ja joka suihkukerta kauhulla katson kuinka vähän sitä enää on.. ehkä 1/6 osa! En tajua kuinka oon saanut ton kuluun noin nopee.. Aluks aina ravistin sitä putelia, et näyttäis täydeltä  ::)
No, mut saapahan ostaa uuden.. tosin hinta on mulle pikkusen suolainen.
Jätettäviä suihkin surutta varmaan ainakin sen parikytä suihkausta joka päivä.
Silti harva tuote hammastahnaa lukuunottamatta loppuu aidosti. Aina on uus vastaava ja käytössä ennenku purkki on roskissa. Tän takia voittekin arvailla paljonko niitä puteleita on.. yks kunnollinen lipasto/vaatekaappi täys + vessan kaapit ja korivaunu täys. argh! Lupaan pyhästi olla ostamatta pariin kuukauteen mitään tuotteita, mitä on yhtään jäljellä ja tietoisesti käyttää ne tyhjimmät pois.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Elluli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1584
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 15:36

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Elluli »

Minä kans läträän aikalailla  ;D Polkkapituiseen tukkaan kuluu helposti 250ml shampoo ja 300ml hoitoainetta(vähintään!!) kuussa. Hoitoainetta enemmän. Plus jätettävät. Voidemaiset jätettävät kaikkein riittoisampia, suihkeet kuluu savuna ilmaan  :D
Hiusten kasvattelua ja parasta mahdollista hoitoa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Pidennyshiukset kiinnostaa myös
Trillian

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Trillian »

Mä käytän varsinkin hoitoaineita tosi anteliaalla kädellä, jos ostan shampoon ja hoitsikan samasta sarjasta niin hoitotuote loppuu ihan aina aikaisemmin kuin shampoo.
Bamboo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1523
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:47

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Bamboo »

Käytän yhtä aikaa neljää shampoota ja kolmea hoitoainetta, joten on vaikea sanoa kuinka nopeaa ne kuluu. Jos käyttäisi vain yhtä shampoota ja hoitsikkaa kulutusta olisi helpompi seurata. Tehohoidoista ainakin Nutrigloss kestää sen pari kuukautta, käytän sitä noin kolme kertaa viikossa. Shampoot ei kyllä kulu mihinkään, aika pihisti niitä käytän.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Se vähän riippuu,olen vähentänyt hoitoaineella lutraamista jonkin verran.
Ekat joicot kesti kaks vuotta (tietysti käytin muitakin tuotteita)
Mulla on se tapa säilyttää ne lirut siellä pullonpohjalla kun en raaski käyttää loppuun.
Pesen hiukset joka toinen päivä niin luulisin että yhden tuotteen käytöllä se hupenisi parissa kuukaudessa.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Magia »

Miracle mist minulla ainakin tuntuu kuluvan erittäin nopeasti, ollut minulla ehkä kuukauden ja pullo on puolessa välissä. Shampoot kestävät kyllä pitkään, ainakin 3 kuukautta, riippuu tietysti pullon koosta. Hoitikset menevät aika nopeasti, esim. Lorealin värjätyille hiuksille tarkoitettu kesti ehkä kuukauden. Naamiot minulla eivät kulu niin nopeasti, varmaan vuoden ollut käytössä tämä nykyinen, kohta tosin täytyy ostaa uusi.
Vastaa Viestiin