Hiustuotteiden kulutusvauhti

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Kultamarja

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Kultamarja »

Taisin joskus marraskuun alkupuolella tilata litrasen MM hoitiksen ja nyt se alkaa olemaan 1/5 jäljellä. Onks tää normaalivauhtia?
Tuu
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 217
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 17:34

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Tuu »

En ole pitkään aikaan jaksanut pitää mitään kirjaa, sillä minulla on ollut niin paljon eri tuotteita käytössä, ettei millään ole voinut pysyä mukana laskuissa.
Riippuu lisäksi siittä, millaista ainetta hiuksiin laitan, esim. markettituotteita on saanut kyllä lotrata tähän päähän ronskillä kädellä, kun taas esim. Tigin o&h-hoitoainetta ei tarvii laittaa kovin paljoa.

Silloin joskus, kun käytin paljon Bonacureja, niin huomasin että sellainen normaalin kokoinen BC hoitoaine kesti neljä viikkoa, ja shamppoo vähän pidempään.

Käytin tässä kyllä kerran erään Goldwellin 150ml hoitoaineen kahdessa viikossa..
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

Olen käytellyt nyt kevään ajan lähinnä yhtä shampoo + hoitis -settiä kerrallaan, kun olen pyrkinyt vähentämään hiusputelivarastoa. Monta purnukallista onkin ehtinyt jo loppua. Näyttäisi siltä, että yksi shampoo + hoitis -pari kuluu 4-6 viikossa riippuen tuotteesta (ainakin koostumuksella ja tehokkuudella on merkitystä) ja siitä, paljonko ainetta purkki sisältää. Olen pessyt hiukset 5 kertaa viikossa lähes koko kevään ajan. Yksi purkki riittää siis 20 - 30 pesuun koostaan riippuen.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

Mä olen saanut viimeisen 12 kuukauden aikana loppuun vain neljä putelia. :( Mitäs siihen sanotte? Vain neljä vuoden sisällä! Ja loppuneista puteleista kolme oli Joicon 150ml pikkupulloja. Kulutus ei ole suuri meikäläisellä näköjään vaikka kuitenkin kolme kertaa viikossa hiukset pesen.
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Shampoota menee yhteen hiustenpesuun noin neljä-viisi teelusikallista. 250 millilitran hoitoaineputilo kuluu noin kuudessa-seitsemässä pesussa. Shampoota ei siis tarvitse ostaa varmaankaan vuoteen-puoleentoista, mutta hoitoainetta pitää ostaa lisää puolen vuoden sisällä.  ;D
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
riituska83

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja riituska83 »

Nyt on ollu käytössä 750 ml pönikät fashionista shampoota ja hoitoainetta. Korkkasin pullot toukokuun alussa ja nyt on vasta 1/5 menny kummastakin. Pesen hiukset noin 2-3 päivän välein. Eipä oo hirveesti tullut siinä ohella muuta käytettyä. Eli ennuste on et nuo pullot on mulla vielä ainakin vuoden :-[ Toivottavasti en kyllästy niihin hirveän pahasti.
Ukko ei kyllä noihin pöniköihin saa koskea, mie ostan sille aina ihan omat aineet mitä se saa sit käyttää, ku sillä on paha tapa pestä vartalonsakin shampoolla, et saa nähä miten nopeasti tuo 500 ml PM:n Awapuhi shampoo loppuu ::)
Viimeksi muokannut riituska83, 08 Marras 2007, 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aquatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2352
Liittynyt: 04 Joulu 2006, 20:31

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Aquatar »

Mä ostin veljelleni synttärilahjaksi tween-pakkauksen Tigejä eli toukokuun lopulla otti ne käyttöön. Ja se kulutti ne loppuun jo kuukausi sitten eli sillä kesti ne käytössä vaan 4-5kk :o Tosin pesee pitkän hevilettinsä joka päivä mutta silti mun mielestä tosi nopsaan, mä olin kuvitellut että vähintäänkin jouluun asti niillä pesis.
Pikkunen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 230
Liittynyt: 05 Helmi 2006, 16:41

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Pikkunen »

Mä ja mies käytetään samoja shampoita ja hoitiksia.
Vaikee mennä sanomaan kuinka paljon menee vuodessa mutta muutamalla isolla shampoo putelilla pärjätään.
Hoitiksia ostan pienemmissä pakkauksissa ja testailen/vaihtelen tarpeen mukaan.
Sylver
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 400
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 22:20

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Sylver »

Mä laitan aina suht reilusti aineita, kun aloitan jonkun uuden tuotteen niin tahdon kuluttaa sen että pääsen ostamaan uuden. Se täysi purkki on aina alussa niin kiva :D Aikaa en osaa sanoa kuinka kauan niiden käyttö kestää..
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Mä löträän mun hiuksiin aina aivan kamalasti hoitoainetta! Mulla on noin kaksi kuukautta ollut nyt tuo Oatmel & Honey 750ml hoitsikka, ja olen kuluttanut siitä jo puolet! :o
3b F ii
Nienna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1109
Liittynyt: 24 Marras 2006, 14:54

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Nienna »

^ Mulla kulu lähes puoliksi O&H:n 750 litrainen kahdessa viikossa. Parturimitalla pitkä tukka, mutta ihan normiohut.

Edit: öö. Bongaa virhe.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Chaos »

^ Miten tuo on mahdollista :o Ymmärtäisin jos olis metrin pituinen ja paksuinen tukka ;D
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Nienna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1109
Liittynyt: 24 Marras 2006, 14:54

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Nienna »

Löträsin ihan mahdottomasti sillä + joka päivä. Mun tukalla oli joku hamppukausi menossa, ja eihän tuo pehmentävä OH kuin pahentanut asiaa..no silti ajattelin, että pitää laittaa vielä lisää kun ei tunnu tepsivän!  ;D
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Mä ajattelin, että nyt koitan vähentää vähän tuota O&H:n käyttöä, ja koitan saada sen kestämään huhtikuuhun asti. :D
3b F ii
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja calypso »

Hankala oikeasti sanoa kuinka kauan minulla keskimäärin yksi purnukka kestää, mutta jos ajatellaan vuodessa loppuunkuluttamiani tuotteita niin hoitoaineita (poishuuhdeltavat + tehikset)  olen kuluttanut arviolta 15. Shampoota taas en saa millään kulumaan noin nopeasti ja muistelisin että en ole kuluttanut vuoden sisään yhtään shampoota loppuun mutta jos ajatellaan kokonaisuutta ja mitataan pullojen vajenemista niin arvioisin kuluttaneeni 3 pullollista vuodessa.

Jätettävätkin kestävät ihmeen kauan vaikka tuntuu että lotrailen niitä aika reilusti. Suihkittavia hoitiksia olen vuodessa kuluttanut varmaan 7 ellen enemmänkin (sekoittelen toisinaan myös itse suihkittavia hoitiksia). Joicon Altima, jota olen käyttänyt pääasiassa jätettävänä alkaa lähestyä loppuaan, samoin kuin Joicon CE-vaahto. Yhden latvasuojan olen myös käyttänyt loppuun.

Käytössä on siis jatkuvasti kymmeniä pulloja joten se tekee kulutuksen arvioimisen hieman hankalaksi kun menee pitkiä aikoja ettei mikään lopu tai sitten kaikki loppuvat yhtäaikaa. Minulla on myös melko huono muisti joten en voi taata määrien paikkaansapitävyyttä  :D
Vastaa Viestiin