Hiustuotteiden kulutusvauhti

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Lapanen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1577
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 14:47

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Lapanen »

Mullakin shampoot kuluu harmittavan hitaasti. Haluaisin nimittäin ostaa MOPin c-system shampoon ja vielä olis 5 shampoota käytettävänä ennen  kun voi..Hoitoaineet sen sijaan kuluu nopeemmin. Sellanen 250ml pullo kestää noin 2-3 kk, riippuu vähän miten usein käytän. Nyt on 2 hoitista käytössä. Mun tavote on, että mul ois 1-2 shampoota ja hoitista käytössä kerralla. Vaikka olishan se kiva vaihdella välillä.  ;)

edit. näköjään oon vauhdilla kirjotellu ku sanoja puuttuu välistä...
Viimeksi muokannut Lapanen, 25 Syys 2006, 23:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.
marien
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 116
Liittynyt: 10 Syys 2006, 15:34

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja marien »

Mulla kuluu myös hoitoaineet monta kertaa nopeammin kuin shampoot...Hyvä hoitoaine tuntuu olevan mun kuivalle tukalle paljon oleellisempi kuin hyvä shampoo, joten kiva että niitä hoitsikoita pääsee sitten useammin vaihtelemaan ja etsimään uusia suosikeita.  :P
Sheppa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1044
Liittynyt: 14 Loka 2006, 18:13

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Sheppa »

Kovin hitaasti suurin osa aineista tuntuu kuluvan.

Heinäkuussa ostamani Joico k-pak shampoo on suunnilleen puolessa välissä, käytän kyllä sen rinnalla Bonacuren Moisture Kickiä josta puolestaan on alle puolet jäljellä. Pesen 3 kertaa viikossa.
K-pakin hoitoaineesta on kulunut yli puolet, sen otin käyttöön myös heinäkuussa.
Redkenin Soft Ends tuli hankittua elokuussa, nyt jäljellä reilusti yli puolet kun olen joka pesun jälkeen laittanut.
All Soft Heavy Creamia on yli puolet purkissa, hankin syyskuussa.

Juuri loppui Miracle Mist ja elo- tai syyskuussa ostettu Tigi Health Goddess, jahka Bonacuren shampoo loppuu niin meinasin ostaa o&h shampoota :) Pyrin noi shampoot pitämään ihan minimissä koska ne kuluu kaikista hitaimmin.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

On kyllä tosi vaikea arvioida kulutusvauhtia koska kuten monella muullakin niin mulla on käytössä useita eri tuotteita joita vaihtelen pesusta toiseen, joten ei voi millään muista että montako kertaa suunnilleen milläkin tuotteella on hiuksensa pessyt. Ainoa mistä tällä hetkellä on tilastotietoa on Joicon K-pak Rekku, jota olen käyttänyt kerran viikossa saunassa, sitä olen tainnut käyttää tällä hetkellä 12 kertaa ja 1-2 kertaan riittää vielä ainetta. Tosin pari kertaa on käynyt vahinko ja ainetta on pudonnut kädestä lattialle suihkussa joten ilman noita vahinkoja tuo olisi riittänyt 15-16 käyttökertaan. Laitan aika runsaasti kerralla (pitkät hiukset) ja levitän kokonaan hiuksiin aivan juurta lukuunottamatta. Pitäisikin vaikka joskus tylsänä hetkenä väsätä itselleen taulukko johon merkkaisi että paljonko hiustuotteita omistaa (esim millilitroina) ja sitten voisi verrata joskus että paljonko millilitroja on kulunut esim kuukaudessa.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja -j- »

Mulla menee n. 10 ml shampoota per pesu ja pesen n. 3 kertaa viikossa, eli kuukaudessa menee n. 120 ml. Parissa kuukaudessa siis 250 ml puteli suurin piirtein.

Hoitista sitten kuluukin kamalasti!
Tehohoitoa menee 40-50 ml kerralla, laitan kaikkialle hiuksiin paitsi ihan päänahkaan ja kyllä tukka tuon kaiken imeekin, ainetta ei tipu lattioille tai jää juuri kampaankaan kun kampaan harvalla kammalla! Eli sellainen normi 150 ml tehis kuluu 3-4 käyttökerralla loppuun! Tällä hetkellä tosin on kertynytkin noita tehiksiä sen verran paljon, että käyttelen niitä joka pesussa pois.
Pikahoitsikoita mulla on vain 2 purkkia tällä hetkellä, niidenkin kertakulutus on aika kova.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
J. Doe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 789
Liittynyt: 20 Loka 2006, 14:12

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja J. Doe »

En oikein tiedä, minne tämä kysymys kuuluisi. Kaipa tähän ketjuun lähinnä. Eli kauanko teillä kestää yksi shampoopullo/hoitoainepullo? Kuinka usein pesette hiuksenne ja minkä verran käytätte shampoota/hoitsikkaa kerralla?

Tulipa mieleeni, kun itselläni on shampoo&hoitoainepareja äkkiseltään laskettuna 6 kpl. Näitä tykkään käyttää vaihdellen tarpeen mukaan. Pesen hiukseni 2 – 4 päivän välein, riippuu vähän tilanteesta ja hiusten likaantumisesta. Shampoota käytän kerralla noin ruokalusikallisen, hoitoainetta menee varmaan kourallinen. Tällä käytöllä normaalikokoiset pullot kestävät jo ikuisuuden.

Tilasin äsken sipen vinkistä Beautybaystä mainion O&H-tarjouksen eli isot pullot yht. £12.99. Mietin vaan, pääsenköhän milloinkaan niitä käyttämään? :D Kun ensin pitäisi saada käytettyä pois pikkupullot O&H:ta ja siinä rinnalla tietysti kaikkia muitakin. Johan olen harmaahapsinen ennen kuin nuo saan korkattua?

Ihan mielenkiinnosta kyselen. Tokihan kunnon juureksella on varasto pullollaan hyviä tuotteita, odottamassa käyttöänsä ja loistotarjoukseen kannattaa aina tarttua. Ei siinä mitään.


Yhdistin tänne aikaisempaan ketjuun. Kiitos Ananakselle vinkistä! ~ Tuikkuli
Viimeksi muokannut J. Doe, 22 Maalis 2007, 09:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Euphoria

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

^Ei minulla mene varmaan teelusikallistakaan (mittasarjan, 5 ml), koska hiukseni ovat lyhyet. Riippuu tietysti shampoosta ja siitä, miten likaiset hiukseni ovat. Hoitoainetta menee herneen kokoinen nokare, jos on kiinteämpää tavaraa, kuten MOP. Löysempää käytän pari herneen kokoista nokaretta.
Varis

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Varis »

Mulla noin vuodessa kului esim. litran ja 250 ml O&H-hoitis , samaan aikaan käytin lukuisia muita hoitoaineita. Shampoota kuluu eittämättä vähemmän.
J. Doe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 789
Liittynyt: 20 Loka 2006, 14:12

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja J. Doe »

^^ Eli sinä et saa koskaan mitään loppuun?  :o
Piu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 341
Liittynyt: 04 Helmi 2007, 13:18

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Piu »

^Se on näitä ikuisuuskysymyksiä kun kerran lähtee sille tielle, että on useampi sh/hoitisputeli kerrallaan korkattuna..
Mä en edes muista koska multa olisi viimeksi siltä osastolta jotakin loppunut, ne vaan lähestyy loppuaan.
Seuraavaksi loppuu PM:n awapuhi mist mutta se onkin ainoa laatuaan.
Varis

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja Varis »

Täti kirjoitti: ^^ Eli sinä et saa koskaan mitään loppuun?  :o
Ei kun nimenomaan yli litra kului pelkkää O&H:ta vuodessa. Pienen pullon kestoikä lienee pari kuukautta. Ei mulla ole enää käytössä kuin yksi 750ml DB hoitoaine, joka on ihan uutukainen, ja pari pikahoitoainetta, kun kierrätin turhat tuotteet eteenpäin. Luulen, että nuo riittävät lähes vuodeksi. Shampoita on kyllä kolme kappaletta käytössä. Yksi normaali shampoo kestaa minulla pari kuukautta. CO-hoitoaineet, kuten XZ kosteuttava kestävät vain noin neljä-viisi pesua.
J. Doe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 789
Liittynyt: 20 Loka 2006, 14:12

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja J. Doe »

Saheli kirjoitti: Ei kun nimenomaan yli litra kului pelkkää O&H:ta vuodessa.
Kahden väksyn päivittelyni oli suunnattu Euphorialle. Hänen teelusikallisen ja herneen kokoisen nokareen kulutusvauhdillaan mikään puteli ei kyllä tyhjene koskaan. Sinähän olet nimenomaan saanut kiitettävästi O&H:ta kulumaan, juuri kuten kirjoititkin. :)

Oli oikein hyvä, että kulutuskysymykseni yhdistettiin tähän jo olemassa olevaan ketjuun. (Jota en muistanut olevan olemassa, vaikka olen arkistoja lukenut.) Täältähän sain lukea, että lähes kaikilla on sama ongelma; shampoota kuluu paljon vähemmän kuin hoitoainetta ja jos ja kun aineita on käytössä useampaa laatua kerralla, ei mitään tahdo saada kulutettua koskaan loppuun. Kuten Piu sanansa niin mainiosti asetti: se on ikuisuuskysymys kun tälle tielle lähtee eikä mikään koskaan lopu, kaikki vaan lähestyy loppuaan… :D

Täytynee antaa miehelle lupa käyttää parempia shampoita kuin omaa Panteneaan – enhän minä muuten saa koskaan juuri tilaamaani isoa O&H:ta tyhjäksi! Hoitoaineiden kanssa ei ole ongelmaa, ne menevät kyllä kaikki. Jos ei muuten, niin sitten CO-pesussa.
MAS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 797
Liittynyt: 31 Elo 2006, 19:41

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja MAS »

mulla on kanssa toi ongelma että shampoota ei hirveästi mene, mutta pitkiin hiuksiin hoitoainetta sitäkin enemmän. Hoitiksia ja tehohoitoja saan kyllä vähitellen kuluteltua, mutta shampoita on nurkissa ihan liikaa. Tilannetta ei hirveästi helpota beautybaysta tulossa olevat 1,5litraa shampoota  ::)
1b F ii
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Jostain syystä shampoilla on taipumus lisääntyä... Niitä onkin tällä hetkellä korkattuna viisin kappalein, ja yksi käyttämätön odottaa palvelukseen astumista. (tiedän, ei mikään kummoinen määrä joidenkin pullomereen verrattuna..)
Hoitista on sen sijaan vain MOP:in Mixed greens sekä tehis, (joka ei ole mitään ihmeellistä) plus XZ hoitosuihke. Yritän kyllä kulutella näitä, mutta suihke tuntuu kestävän ikuisuuden, vaikka sitä suihkisi joka päivä...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
jeppu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 375
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 16:23

Vs: Hiustuotteiden kulutusvauhti

Viesti Kirjoittaja jeppu »

Pesen hiukset 4 kertaa viikossa. Mä olisin eka vastannut tähän että kulutusvauhti on hidasta, mutta nyt kun aloin ajattelemaan... Ostin kaksi viikkoa sitten Dumb Blonde -duon, 750 ml, ja tuosta hoitiksesta on kulunut jo 1/7  :o Ja neljä kertaa olen käyttänyt.. En tajua. Noh, kyllähän tätä hiusta löytyy, paksutkin ovat, eikä näitä kauhean helposti saa littanaksi (ilman hoitista olisivat hirvittävän paksut ja lentävät). Veikkaisinpa että hoitista menee pesussa sellainen yksi ruokalusikallinen. Shampoot sen sijaan kuluvat melkeinpä 2x hitaammin. Jätettävät kestävät keskimäärin puoli vuotta, suihkeet yleensä vähän lyhyemmän aikaa (lukuunottamatta BC:n suihkeita, jotka kuluvat toosi hitaasti..).

Eli, kyllähän näitä (pesu-/hoito-)tuotteita kuluu melko paljonkin. Ihan hyvä niin, pääsee ostamaan kaikkea uutta  ;)
1c M ii BSL
Vastaa Viestiin