Sivu 1/1

Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 27 Huhti 2006, 17:28
Kirjoittaja irso
Tähän ketjuun keskustelua lisäkerastoista

Elikkäs mulla oli tuossa keväällä itse huovuttani villarastat päässä melkeinpä kaksi kuukautta, nyt ajattelin laittaa samat pötköt uudestaan tässä lähiaikoina, oli ne vaan niin kivat. Olivat siis kaksipäiset, eli puolesta välistä letitettiin omaan tukkaan ja toinen pää jäi roikkumaan, pituutta 60-70 senttiä, väreinä aniliinia ja kahta eri lilaata. Pesu onnistui yllättävän helposti vaikka jos kokonaan kasteli tuli letille painoa yli kaksi kiloa, onneksi villa kuivuu nopeasti. Kiinnitimme kahden kaveri kanssa niitä päähän vajaat kolmea, tosin kaikki ensikertalaisina taisimme letittää vähän turhan löysästi koska osa lähti "valumaan", tosin sitäkin sai korjattua pujottelemalla roikkuvaa päätä sieltä juuresta, tälle seuraavalle kiinnityskerralle ajattelimme käyttää jotain muuta letitys/punomistapaa. Oma tukkakin pysyi yllättävän hyvässä kunnossa, mitä nyt juuresta olivat vähän takussa, öljyhoitoa perään ja sekin hoitui.

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 27 Huhti 2006, 19:18
Kirjoittaja calypso
Hyvä aihe  :)
Itse olen monesti (yleensä keväisin) alkanut haaveilemaan villa- tai kuiturastoista. Juuri tuolla menetelmällä että omat hiukset ei vahingoitu eikä niitä rastoiteta.

Haaveeksi on jäänyt monestakin syystä. En osaa huovuttaa tai tehdä kuiduista rastoja, ei ole kaveria joka auttaisi laittamaan päähän ja ongelmista suurin, en usko että päänahkani kestäisi tuota. Hiuspohja oireilee jo nyt kun on pitkät, raskaat ja tiheät hiukset hautomassa ja painamassa, ja pelkään että päänahka raivostuisi jos sille rastoja alkaa ehottelemaan  :-\

Pitää joskus jos/kun hiuspohja rauhoituu (lopullisesti, eikä vain näennäisesti) kokeilla noita irtorastoja. Kauaa en niitä muutenkaan luultavasti pitäisi, eli sitten kun juurikasvua alkaa olla sen verran että pitää värjätä tukka niin rastat pois ja kaappiin seuraavaa innostusta odottamaan.  :D

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 27 Huhti 2006, 20:57
Kirjoittaja irso
calypso kirjoitti: Haaveeksi on jäänyt monestakin syystä. En osaa huovuttaa tai tehdä kuiduista rastoja, ei ole kaveria joka auttaisi laittamaan päähän ja ongelmista suurin, en usko että päänahkani kestäisi tuota. Hiuspohja oireilee jo nyt kun on pitkät, raskaat ja tiheät hiukset hautomassa ja painamassa, ja pelkään että päänahka raivostuisi jos sille rastoja alkaa ehottelemaan  :-\
Huovutuksesta, mää istuin kolme päivää pesuhuoneen lattialla, josta kuivat käteni riemastuivat viikoksi mutta tulipahan tehtyä ;D

Määkin luulin et vähintään puolet hiuksista tippuis ja päänahka olisi yhtä hilsettä, itse päänahka oli paremmassa kunnossa kun aikoihin, poiston jälkeen oli tietysti jossain tyvessä hilsettä reippaastikin mutta sitä ei ollu lainkaan huomannu kun villat oli vielä päässä. Hiuspohjan pesu onnistui tosi helposti kun piti latvoja ylhäällä ja jollain vampulla hinkkas.

Suurin ongelma noissa omissani oli ehkäpä latvojen purkautuminen, mutta nekin sai hyvin laitettua itse takaisin ruotuun. Tältäkin olisi välttynyt jos olisi letittänyt kunnolla loppuun saakka.

Valumisen/juurikasvun "hoitoon" tepsi toi roikkuvan pään pujottelu, tosin ens kerralla tavoitteena olis ton valumisen minimoiminen, olisko ideoita paremmasta letityksestä/punomisesta? silloin pistettiin ihan langalla juuresta kiinni ja ihan tavallista kolmen lettiä käytettiin

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 02 Touko 2006, 18:51
Kirjoittaja Merial
Ihanaa, tällaista ketjua olenkin odottanut. :) Himo villarastoihin on kova; ihanat värit ja nätin näköiset, ja pituuttakin haluttaisi saada juurikin villarastojen muodossa. Itse kuitenkin epäilen etten nyt kesällä vielä tule mitään väkertelemään, koska olen töissä puutarhalla ja en uskoisi että se olisi kovin käytännöllistä.. Syksyn tullen ehkä sitten, kun ilmat viilenevät, lämmittääkin mukavasti päätä. Toisaalta voisihan sitä ottaa muutaman värikkään villarastan ihan omienkin hiusten sekaan jo nyt, olisi helpompaa totutella.

Itse olen ajatellut tilaavani villani Kehräämö Mustalampaasta (www.kehraamomustalammas.fi), ajattelin ruskeata (mikäli tuo on oikean sävyinen ruskea), sekaan sitten limenvihreätä ja pinkkiä. Onko teillä muuten kokemusta villarastojen värjäämisestä? Haluttaisi saada oman hiuksen väriset ruskeat rastat, mutta taitaa mennä liikaa väriä rastojen värjäämiseen, niinhän?

Joka tapauksessa, pakkohan sitä joskus on villarastoja kokeiltava. Varsinkin, kun ihan omienkin hiusten rastoittaminen on käynnyt mielessä. Se vain hieman huolestuttaa että kuinka kamalassa kunnossa hiukset ovat rastojen poisoton jälkeen, mutta eiköhän se siitä.

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 04 Touko 2006, 23:35
Kirjoittaja irso
Mer kirjoitti: Itse olen ajatellut tilaavani villani Kehräämö Mustalampaasta (www.kehraamomustalammas.fi), ajattelin ruskeata (mikäli tuo on oikean sävyinen ruskea), sekaan sitten limenvihreätä ja pinkkiä. Onko teillä muuten kokemusta villarastojen värjäämisestä? Haluttaisi saada oman hiuksen väriset ruskeat rastat, mutta taitaa mennä liikaa väriä rastojen värjäämiseen, niinhän?
Villan sävy vaihtelee ihan lampaan mukaan, ja tietysti täytyy huovuttaa ennen värjäystä. ja totta, imevät kuulemma väriä ihan tuhottomasti.

Tosin se oma väri sulautuu sinne joukkoon aika hyvin jos on edes sinne päin, tai vaikkei oliskaan niinkun minulla  ;D Se punoaminenhan näkyy vain puolissa niitä rastoja

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 11 Touko 2006, 13:56
Kirjoittaja irso
Jatkan sitten lähes yksinäni puhelua.
Olen nyt miettinyt josko pistäis viel kesäksi noi päähän, tällä kertaa varmaankin muutaman enemmän vahingosta viisastuneena, toisaalta onhan ne kuumat, mutta kosteina eristää tosi hyvin kuumuutta. Painavat märkinä joku kolmisen kiloa eli uiminen vois olla aika haasteellista, tosin kuivuivat talvella pelkässä sisäilmassa jo kolmessa tunnissa

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 11 Touko 2006, 18:08
Kirjoittaja irso
Mer kirjoitti: Onko teillä muuten kokemusta villarastojen värjäämisestä? Haluttaisi saada oman hiuksen väriset ruskeat rastat, mutta taitaa mennä liikaa väriä rastojen värjäämiseen, niinhän?
Oli pakko kokeilla kun tosta tuli puhe. Värihän jää tommosiin tosi piukkaan joten ihan joku sävyte (nehän ne yhdet vaahtovärit ei color pulset kun ne toiset kun vapaa valinnassa myydään  ;D maksaa kolme ja puoli euroa purkki) varmaan riittää.

Kokeilen sykkivää purppuraa, sitä color pulse vaahtoa, tommoseen punaseen pötkylään, ei imenyt lainkaan niin paljoo kun luulin, tunnin se oli sen värin kanssa muovipussissa eikä huuhteluvaiheessa irronu paljoo mitään väriä ja pötkylä on aika sykkivä purppura. Täytyy vielä pestä se kuivana lähteekö siitä väriä.

Eli se lopputulos et ruskeita vaahtovärejä ja kokeilemaan mimmonen lopputulos on pötkylöitten kanssa, tiiviiys varmaan vaikuttaa kanssa jonkun verran.

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 16 Touko 2006, 22:01
Kirjoittaja irso
Lauantaina villapötköt taas tähän päähän, nyt en kyl meinaa pitää niitä ihan niin kauaa kun viimeksi. mietin nyt vielä tota kiinnitystä, mikököhän lanka olis paras eli pitäis solmut tiukkoina?

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 22 Touko 2006, 17:27
Kirjoittaja Linoa
Minullapas oli kerran pikkuletit. Kuiturastaponnareita olen itse ruvennut väkertelemään. Harmi vaan kun on raskasta puuhaa. Koskaan en saa valmiiksi ;) Ajattelin tosin nyt alkaa tekemään ihan kunnolla, jos sais vaikka päähänkin laitettua.
Väreinä omissa tekeleissä on burgundy ja UV violetti.

Villarastojakin löytyy muutama kaapin päältä, sekä villaa kaapista. Kaksipäisiä jos tekis niin sais ne päähän laitettua. Väri on kirkas punainen.

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 04 Kesä 2006, 21:04
Kirjoittaja Suomineito
Tilasin juuri kaksipäisiä kuiturastoja Hairiumista. En malta olla omien hiusteni kanssa nyt kun kasvavat niin hitaasti, joten ajattelin tekorastojen olevan mulle paras vaihtoehto tässä omien kasvamista odotellessa. Osaan onneksi ne itse laittaa, joten tulevat aika halvaksi, mutta jotain kysyttävääkin mulla olisi.

Eli minkähänlaisia kumilenksuja uskaltaisin kiinnittää sen kiinnitysiletityksen pidikkeeksi? Mieluummin käyttäisin nimenomaan jonkinlaisia kumilenkkejä kuin naruja, jos mahdollista. Onko täällä Suomessa sellaisia joitain "rastakuminauhoja" ollenkaan myynnissä, vai pitääkö käyttää tavallisia? Tavalliset kuminauhat kyllä huolestuttavat, koska ensinnäkin ne haurastuvat tosi helposti esim. pesussa (muistan sen, koska mulla oli ennen omat rastat joihin kiinnitin tavallisia kuminauhoja) ja toisekseen ne taitavat repiä hiuksia melko pahasti (?). Haluaisin siis omien hiusteni pysyvän mahdollisimman hyvässä kunnossa, sillä kasvattelen niitä.

Eli jos jollain on kokemusta noista tekorastoista letitystyylillä laitettuina, tai tietoa tuosta hommasta muuten vaan, niin olisit paljon avuksi jos kertoisit tuollaisen jutun. :)

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 04 Kesä 2006, 21:27
Kirjoittaja Mordred
Itselläni kun oli kuidut päässä (letitystekniikalla juu), käytin kiinnitykseen elinkaupasta ostamiani pieniä kumilenkkejä, taitavat olla oikeasti hevosille tarkoitettu. Halpojakin olivat, muutaman euron maksoi pussi jossa oli niitä monta sataa. Eivätkä minulla ainakaan haurastuneet tai napsahdelleet poikki, mutta melko kuluttaviahan kumilenkit hiuksille taitavat aina olla...

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 04 Kesä 2006, 21:45
Kirjoittaja Suomineito
Mordred kirjoitti: Itselläni kun oli kuidut päässä (letitystekniikalla juu), käytin kiinnitykseen elinkaupasta ostamiani pieniä kumilenkkejä, taitavat olla oikeasti hevosille tarkoitettu. Halpojakin olivat, muutaman euron maksoi pussi jossa oli niitä monta sataa. Eivätkä minulla ainakaan haurastuneet tai napsahdelleet poikki, mutta melko kuluttaviahan kumilenkit hiuksille taitavat aina olla...
Okei, kiitos vastauksesta! Muistelen että joku muukin joskus sanoi käyttäneensä kuiturastoissa noita eläinkaupan kumilenksuja.

Rastalisäkkeet

Lähetetty: 06 Kesä 2006, 22:04
Kirjoittaja dreadviolet
-

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 12 Kesä 2006, 19:10
Kirjoittaja teri
Oon vähä pohtinut noita kuiturastoja. Voiko semmoiset tunkea päähän ilman että on mitään aitoja rastoja?
Onko semmoiset raskaat päässä, kauanko kestäisi ja hintaluokka? Kiitos. ^^;

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 12 Kesä 2006, 19:18
Kirjoittaja irso
teri kirjoitti: Oon vähä pohtinut noita kuiturastoja. Voiko semmoiset tunkea päähän ilman että on mitään aitoja rastoja?
Onko semmoiset raskaat päässä, kauanko kestäisi ja hintaluokka? Kiitos. ^^;
Sehän noitten kaksipäisten idea on että oma hius on siellä vaan letillä joukossa eikä rastotu mihinkään suuntaan.
Kuiduthan on vielä kävyemmät kun villat, kuivina alle puoli kiloa.

Kesto, mulla oli villarastat päässä seittemän viikkoa eikä ne sillonkaan vielä ollu törkeen näköset, ja nehän voi aina pistää uudestaan ja uudestaa.
Kuitujen hinnasta minen osaa sanoa mittään.


Ei nyt sit tullutkaan tähän päähän noita villoja kesäksi, kuumuuden ja uimisen takia lähinnä (lisäksi äiti lupas maksaa mun parturin jos en laita niitä  ;D)

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 12 Kesä 2006, 23:01
Kirjoittaja dreadviolet
Kuiturastat itsessään kestää kyllä vaikka iäisyyksiin. Ne täytyy tosin käyttää pois/kiristää mielellään vähintään kolmen kuukauden välein. Mutta hyvin tehdyt kaksipäiset rastat voi kiinnittää uudelleen.

Hinnat riippuu ihan siitä kenellä teettää. Hirvittävin hintapyyntö minkä olen nähnyt, on ollut 700 euroa.  :o Yksityisillä yleisimmin 250 euron tietämissä, jos perusrastoista on kyse.

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 15 Kesä 2006, 23:38
Kirjoittaja Roksane
Minua kiinnostaisi seuraavanlainen rasta-asia, sopinee ainakin melkein tähän topiciin... Eli onko mahdollista saada kiharia/laineikkaita rastoja, joko omista hiuksista tai kuidusta? Sellaiset todella ohuet (n. pikkuletin paksuiset) ja laineikkaat, pitkät, tasapaksut ja sileät rastat olisivat todella hienot.  Miten vaikeaa rastat on pitää ohuina, siis niin, etteivät ala rastoittua yhteen? Mahtaa ainakin vaatia tavallista enemmän työtä.

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 16 Kesä 2006, 19:06
Kirjoittaja Merial
Jonkin verran laineikkaat rastat tulevat olemaan luonnostaankin, riippuen tietenkin tekijästä. Villarastoihin olen ainakin saannut vähemmän piikkisuoraa jälkeä, mutta varsinaisesta laineikkuudesta saatika kiharuudesta on varmaan turha haaveilla. Vaikka sen saisikin tekovaiheessa, luultavasti se joko a) ei erottuisi b) ei pysyisi enää kuosissaan tekovaiheen jälkeen. Tosin mikäs se Colinette (?) villalanka oli, jolla sai aika kauniin eripaksuista rastaa tehdyksi (tosin tasapaksua taisit havitella), loisi ikään kuin illuusion laineikkuudesta?

Itse kyselisin sellaista kun tuossa surffailin erinäisten kehräämöiden kotisivuilla ja verkkokaupoissa. Saako huovutuslevystä tehtyä rastoja vai onko hahtuvainen huovutusvilla se ainoa oikea?

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 16 Kesä 2006, 22:07
Kirjoittaja dreadviolet
Kuiturastat pystyy tekemään joko kunnolla korkkiruuvikiharoiksi tai laineikkaiksi. Valmin rasta jonkin sileäpintaisen papiljotin tms. pyöreän esineen ympärille ja kiehuvaan veteen. Laineet syntyy letittämällä nippu rastoja yhdeksi letiksi ja upottamalla kiehuvaan veteen.
Pysyvää tuo kihara ei tietenkään ole, mutta kukapa estää kihartamasta uudelleen.

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 16 Kesä 2006, 22:11
Kirjoittaja dreadviolet
Mer kirjoitti:Tosin mikäs se Colinette (?) villalanka oli, jolla sai aika kauniin eripaksuista rastaa tehdyksi (tosin tasapaksua taisit havitella), loisi ikään kuin illuusion laineikkuudesta?
Colinette on valmistaja ja Point 5 on villan nimi. Se näyttää ihan valmiiksi tuollaiselta.

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 16 Kesä 2006, 23:26
Kirjoittaja Merial
Dreadviolet, satuin vierailemaan journalissasi jossa totesit seuraavaa:

"In the picture above, you can see the shitty-looking black dreads on the left between burgundy and pepperoni? This is warning for finnish people about kanekalon from hairium.com. The hair is pure crap! It claims to be 100% Kanekalon, but doesn't exactly react to steam so good it should. Luckily I decided to steam those ones before backcombing more from that fibre."

Harmi, itsellä kun juuri sattuu olemaan juuri tuota kuitua seitsemän punttia Hairiumista tilattuna. :-X Onko se kuinka paljon taidosta kiinni, saako niitä millään tällainen ensikertalainen näteiksi? Olenkin ihmetellyt että miksi kuitu ei sula ollenkaan, olen upottanut sen jopa kiehuvaan veteen kattilaan ilman mitään vaikutusta.

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 17 Kesä 2006, 13:57
Kirjoittaja dreadviolet
Mer,
tuo kuitu toimi kyllä pikkuleteissä ihan ok, päätkin suli kiehuvassa vedessä ihan hyvin.
Kyllä se mulla on höyryn kanssa vähän sulanut, ei vain tarpeeksi, että saisi tuommosia siloisia tiukkoja  rastoja, mitä yleensä teen.

Kokeilepa tepsiikö siihen hiustenkuivaaja (min. 2000W, kuumimmalla asetuksella ja fööni kokoajan liikkeessä) tai suoristusrauta. Kyllä siitä kuidusta varmasti rastat saa aikaiseksi, mutta oletettavaa on, että ne löystyvät vähän tavallista enemmän. Mutta ei se niin vaarallista ole sekään: Tuossa tukassa aikanaan osoittautui toinen baby pink -puntti vähän vastaavanoloiseksi pettymykseksi, otti vastaan vain vähän muotoa, ja löysyi aika pian. Siitä tehdyt rastat erottautuu aika selvästi tuolta seasta paksumpina ja löysempinä. Mutta ei ne silti kauhean pahalle näytä, vaikka vähän erilaisia ovatkin.  :D Tosin siinä missä tuosta kuidusta jäi käteen kuitenkin kiiltävä ja pinnalta siloinen rasta, hairiumin kanekalon on vielä sellaista karhean ja "höttöisen" oloista pinnaltaan.  :/

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 17 Kesä 2006, 15:20
Kirjoittaja Merial
Juu, sellaisia siloisia ja tiukkoja rastoja mieleni tekisikin. Tosiaan tuo Hairiumin kuitu tuntuu olevan juuri tuollaista karheata ja höttöistä.

Kaksipäisiä rastojahan voi käyttää uudestaan, mutta mitenkäs yksipäiset silmukalla varustetut rastat sitten? Maalaisjärki sanoo, että kyllähän niitäkin voisi uudelleen käyttää, mutta kaikkialla vain korostetaan että kaksipäiset ovat paremmat koska niitä voi käyttää uudelleen. Miten on siis asian laita?

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 17 Kesä 2006, 19:30
Kirjoittaja dreadviolet
No kyllähän yksipäisiäkin voi uudelleen käyttää. Silloin kun itse niitä vielä käytin, mulla oli tapane tehdä siitä silmukasta melko pieni, ja sitten se tietysti tuppasi usealla käytöllä enempi vähempi "sotkeutumaan", eikä siitä sitten enää oikein kiinnitettäväksi ollut. Ompelin ne lopulta peruukkiin. Mm. tuosta syystä pidän kaksipäisiä kaikinpuolin parempana.

edit: Mer, voisit kokeilla sellaista, että ensin höyrytät rastat melko löysänä, jotta rastan sisäpuoli sulaa. Sitten vasta pyörität kireäksi ja kokeilet suoristusraudalla kiinnittää ja silottaa sitä pintaa.

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 18 Kesä 2006, 10:59
Kirjoittaja teri
Tulen teitä viisaita vielä ahdistelemaan. Elikkä, villarastat. Letitänkö omat hiukset ja niiden päälle huovutan villaa jonka avulla loppu villarasta kiinnittyy omaan tukkaan? Päädyn nimittäin lopulta tuohon villarasta ratkaisuun, koska olisi minulle helpompi itse toteuttaa ja huovuttaakin osaan. Villat tilaan Mustalammas OY:sta ja värjään ne jollakin hiusvärillä. Tuli nyt vain niin himo päästä huovuttamaan niitä rastoja ja kokeilemallahan sitä oppii. 

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 18 Kesä 2006, 12:49
Kirjoittaja dreadviolet
Teri, minä kyllä suosittelisin toimimaan niin, että ensin huovutat villasta normaalit kaksipäiset rastat, ja sitten letität ne hiuksiisi. Ohje kaksipäisten rastojen kiinnittämiseen tuolla. Pitkään tukkaan voi kokeilla myös blanket stitch braidia.

Itse vain kavahdan kaikkia tekniikoita joissa kuitu tai villa sotketaan sekaisin oman tukan kanssa. On varaa vielä muuttaa mielensä, kun käyttää noita semi permanen -tekniikoita.

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 26 Kesä 2006, 16:39
Kirjoittaja irso
dreadviolet kirjoitti: Pitkään tukkaan voi kokeilla myös blanket stitch braidia.
hoo, tuota täytyykin kokeilla seuraavaksi, letitykset valu tässä kalvissa ihan kiitettästi.
ensi kuun lopussa varmaan laitan, nou samat mitkä oli ennenkin, ehkä muutaman punaisen teen lisää

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 06 Heinä 2006, 21:41
Kirjoittaja Chaos
Nyt, kun luovun rakennekynsistä, otan ensi kuussa kuusi irtorastaa (siis kuiturastaa tarkemmin), tällä kertaa vitivalkoisina. Sitten myöhemmin voi laittaa sinisenä, violettina, magentan värisenä, kirkkaanpunaisena, viininpunasena. Riippuu ihan millanen fiilis on...hihi, oon suunnitellut jo. Tulee ainakin halvemmiksi kuin rakennekynnet, koska nämä kestää pari kolme kuukautta ja maksaa reippaasti alle 50 euroa. En malttais odottaa, että saisi ne jo!

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 07 Heinä 2006, 22:02
Kirjoittaja Merial
Oijoi, kuvaa sitten heti pällisteltäväksi kun kiinnittämisen olet suorittanut, jookos? :)

Tuo värihullutus on tuttua täälläkin. ;D Nimenomaan se on juuri yksi syy, miksi kaikki tälläiset kuitu- sekä villapötkylätkin kiehtovat niin tolkuttomasti. Katsoo nyt jos hiukset ovat kasvaneet talveen mennessä niin paljon, että saisi (mitä luultavimmin) villapötkylät päähän kiinni. Talvi se kuitenkin muutenkin olisi otollisin aika, kun ei sitten hiosta näin kesäkuumalla.

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 07 Heinä 2006, 22:51
Kirjoittaja Chaos
Juu toki otan kuvaa sitten. Saatan ottaa ne jo tämän kuun lopussa, saa nähdä :)

Haha, jep. Voi sitten parin kuukauden välein vaihtaa just sen värisiä kuin haluaa. Ja tajusin, että eipähä taida tulla kovaa halua vaihtaa hiusten väriä, kun noilla voi leikitellä värien kanssa hyvin! Voi jopa laittaa kahta väriä, jos mieli tekee. Varsinkin, kun omat hiukset on mustat ja vaatteetkin pääasiassa niin kaikki sopii mustan kanssa loistavasti.

En voisi tällä hetkellä kuvitellakaan koko päähäni kuiturastoja. Liian kalliit, painavat sekä hiostavat ainakin kesällä. Enkä muutenkaan viihtyisi niissä kokopäisenä (;D), koska haluan kuitenkin hoidella hyvin näitä hiuksiani.

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 22 Heinä 2006, 10:57
Kirjoittaja Pandaherra
Kertoisiko joku vähän tarkemmin noista villarastoista? Jos ne huovuttaa oman hiuksen ympärille niin saako ne vielä joskus poiskin :D? Tuo letitysmenetelmäkin kiinnostaisi, mutta eikös ne omat hiukset sitten jää "törröttämään" sieltä seasta?
Itselläni on villarastat ollut vain niin,että olen huovuttanut sellaisia pötkyjä,ommellut pitsinauhaan ja laittanut sitten ponnariin kiinni.

Villalisäkkeitä ja friikkihiuksia

Lähetetty: 25 Heinä 2006, 17:02
Kirjoittaja dreadviolet
Tällaisen väänsin viime yönä...

Kuva

Tästä lisäkkeestä lisää kuvia tuolla.

Muutama muu villalisäke puolestaan tuolla.

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 09:14
Kirjoittaja Joanna
Tyhmä kysymys: Kuinka paljon tuollaisia kaksipäisiä kuiturastoja pitäisi varata koko päähän?

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 11:01
Kirjoittaja dreadviolet
Joanna kirjoitti: Tyhmä kysymys: Kuinka paljon tuollaisia kaksipäisiä kuiturastoja pitäisi varata koko päähän?
Riippuu toki rastojen paksuudesta ja omista hiuksistasi. 55 on sellainen keskimääräinen luku.

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 13:12
Kirjoittaja Joanna
Hurahdin ja tilasin tuolta Hairiumista nyt sitten Camden Dreadlockseja 50kpl (toivottavasti riittävät mun tukkaan). 30 kpl vaaleanpunaisia, 10 kpl punaisia ja 10 kpl fuksiaa. Miehellä taas ihmettelemistä kun alan väkertää noita päähän.  ;D

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 14:48
Kirjoittaja Linoa
Oijoi, rupesipa taas haluttamaan kaikkea tukkaväkertelyjä hiuksiin. Rastathan olis tuolla kaapissa odottelemassa. Jaksaisi vaan laittaa päähän ja saisi jonkun kaveriksi laittamaan.

Vs: Rastalisäkkeet

Lähetetty: 30 Heinä 2006, 23:08
Kirjoittaja Trillian
Vau, mitä hiuksia!  :-*

dreadvieolet, saanko kysyä vähän lisää noilla sivuillasi näkyvistä Ilkan hiuksista - onko nekin sinun tekemäsi? Kuitu- vai villarastat vai jotkut muut?  Miten ne oikein on tehty (ja mistä tuollaiset voisi hankkia itselleen? ??? ;)  ), tosi makeat mun mielestä - tai siis hienoja on nuo värikkäätkin, mutta itselleni haaveilisin mahdollisesti luonnonvärisistä rastoista, en vain tiedä rastoista oikein mitään.  :-\

Vs: Rastalisäkkeet

Lähetetty: 30 Heinä 2006, 23:18
Kirjoittaja dreadviolet
kiits.

No heh, en kai minä nyt tukkagalleriassani esittelisi hiuksia, mitä ei ole minun tekemiäni. :D Siis ainakaan jonkun toisen päässä vielä. Eli kaikki nuo on tietysti itse tekemiäni.

Ilkan rastat on kuidusta juu. Tehty ihan samoin kuin kaikki muutkin kuiturastani, noiden kohdalla oli tarkoitus tehdä mahdollisimman luonnonrastojen näköiset, joten tupeerasin enemmän ja epätasaisemmin, enkä tiivistänyt niitä niin tiiviiksi.

...mistä niitä voi hankkia? Enpä tiedä. Ilkka tilasi multa. :)
Jos luonnonrastojen näköisistä rastoista haaveilet, niin tehdasvalmisteiset eivät ainakaan ole silloin ratkaisu. Itse tekemällä tai joltain tilaamalla. Eri ihmiset tekevät kovin erinäköistä jälkeä rastojen kanssa, eikä edes kampaajista voi tietää: jotkut kampaamotkin läimivät liimalla kiinni valmisrastoja.

Vs: Rastalisäkkeet

Lähetetty: 31 Heinä 2006, 00:21
Kirjoittaja Trillian
Kiitos tiedosta! Mä ajattelin vain vielä tarkistaa kysymällä, ovatko kaikki kuvissa olevat sun tekemiäsi, anteeksi typerä kysymys.  ;D 

Jaksatkohan vielä vastata pariin (oletettavasti tyhmään :-[ ) uteluun? Koetin hakea vastauksia myös haun kautta mutta en onnistunut ainakaan ensiyrittämällä, joten olisi kiva jos viitsisit auttaa. :) Onko tuollaiset rastat kertakäyttöiset vai voiko ne laittaa päähän useammankin kerran? Ja kun ne ovat kuitua, niin tarkoittaako se, että oma hius jää sinne sisälle ja hiuksia ei rastoja poistaessa tarvitsisi pätkäistä ihan lyhyiksi?

Sitten vielä yksi kysymys: teetkö itse noita ainoastaan tutuillesi? Kävin allekirjoituksesi kautta etsimässä tietoa jos olisit vaikka hiusalan yrittäjä tms, mutta en löytänyt mitään tietoa. ;)

Vs: Rastalisäkkeet

Lähetetty: 31 Heinä 2006, 00:44
Kirjoittaja dreadviolet
Trillian kirjoitti: Onko tuollaiset rastat kertakäyttöiset vai voiko ne laittaa päähän useammankin kerran? Ja kun ne ovat kuitua, niin tarkoittaako se, että oma hius jää sinne sisälle ja hiuksia ei rastoja poistaessa tarvitsisi pätkäistä ihan lyhyiksi?
Noissa kuvissahan osa on rastapidennyksiä, osa irtolisäkkeitä. Molemmissa tapauksissa itse rastat ovat kaksipäisiä kuiturastoja.
Pidennystapauksessa ne letitetään hiukseen kiinni, ja voidaan siis purkaa.

Eivät vahingoita hiuksia, jos ei niitä pidä liian pitkään. Rastat täytyisi irroittaa täi käyttää poissa n. kolmen kuukauden välein, mutta itse rastat kestävät kyllä vaikka iäisyyksiin. Ne voi aina tiivistää uudelleen täysin uuden veroiseksi. (Siis olettaen, että ovat hyvin tehtyjä ja huolella tupeerattuja).
Trillian kirjoitti:Sitten vielä yksi kysymys: teetkö itse noita ainoastaan tutuillesi? Kävin allekirjoituksesi kautta etsimässä tietoa jos olisit vaikka hiusalan yrittäjä tms, mutta en löytänyt mitään tietoa. ;)
Erinäköiset tekotukat on mulle harrastus, josta on kyllä tullut kovin aikaavievä intohimo.  :-\
Katson ihan tapauskohtaisesti, milloin ehdin tukkailuja muilta kiireiltäni tehdä.

Vs: Rastalisäkkeet

Lähetetty: 31 Heinä 2006, 10:24
Kirjoittaja Trillian
Kiitos paljon vastauksista, dreadviolet!  :-*

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 07 Elo 2006, 02:58
Kirjoittaja Joanna
Laitoin nämä sitten päähän viime torstaina eli muutaman päivän ovat kerinneet olemaan. Tänään pesin ekan kerran.

Hieman oon pettynyt materiaaliin, rastat alkoivat hapsottamaan jo laittaessa ja muutama takkukin tuolla jo on irronneista hiuksista. Kuitu on myös aika karheata, kutittavat jos yrittää ilman vaatteita olla. :P Yöksi olen joutunut väkertämään huiviturbaanin etteivät ole joka paikassa. Painavat ja hiostavat ovat myös, talviaikaan ehkä sopis paremmin.  :) mutta muuten ovat kyllä nätit ja näyttävät. Katsotaan kuinka kauan jaksan näitä pitää ennen kuin on pakko päästä pesemään pää "kunnolla".  ;D

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 07 Elo 2006, 11:27
Kirjoittaja dreadviolet
Joanna kirjoitti: Hieman oon pettynyt materiaaliin, rastat alkoivat hapsottamaan jo laittaessa
Sen siitä saa kun niitä tehdasvalmisteisia käyttää...  :-\  nimim. tästä aiheesta ei näköjään vain voi messuta tarpeeksi.

Rastojen karheus tasoittuu käytössä kyllä. Mutta tuota takku irronneista hiuksista -kommenttia en tajunnut ollenkaan. Siis eli mitenkä?

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 07 Elo 2006, 22:39
Kirjoittaja Joanna
dreadviolet kirjoitti:
Mutta tuota takku irronneista hiuksista -kommenttia en tajunnut ollenkaan. Siis eli mitenkä?
Tarkoitin noita rastoista "irrallaan" hapsottavia hiuksia.. ne vetävät sitten keskenään takkuun. Selvensikö? :)

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 08 Elo 2006, 16:48
Kirjoittaja dreadviolet
Hmm. No johan on mielenkiintoista. Enpä ole ilmiöön koskaan törmännyt. Mutta mä en ookaan tehdasvalmisten kanssa ollut muuta kuin lyhyen testin verran tekemisissä, ja omien kanssa ei moista tapahdu.
Kokeile varoen leikata niitä irtohiuksia irti - mutta leikkaa vain yksittäisiä hiuksia, älä koske sellaisiin isompiin nippuihin, jos sellaisiä törrpttää kovasti.

Tehdasvalmisteisten "rastojen"  ongelma ylipäätään on, että niissä on yleensä huomattavan vähän / ei ollenkaan tupeerausta pohjalla, joten ne todellakin alkavat purkautua ikävästi. Kunnolla tupeeratut ja huolella sinetöidyt rastat senkun paranee vanhetessaan, ja muuttuvat sitä paremmiksi mitä enemmän niitä pitää. Tältä esmes! Kuvan rastat on kuvanottohetkellä olleet viitisen kuukautta päivittäisessä käytössä.

Vs: rastat

Lähetetty: 11 Elo 2006, 17:31
Kirjoittaja Linoa
Aika lyhkäsiin saa kuitenkin, onko siinä pituuden rajan joku 7-10cm? En ole ihan varma, mutta itse voi päätellä, jos on kuitutukkaa päässä ja koko pehko painaa n. kilon kahden verran, jaksaako oma hius pitää sitä kiinni. Onko oma tukka sitten miten liukas ja miten hyvin on rastat laitettu kiinni omaan hiukseen.

Vs: rastat

Lähetetty: 12 Elo 2006, 00:07
Kirjoittaja dreadviolet
Periaatteessa viisisenttiseenkin saa - sorminäppäryydellä ja runsaalla kuminauhojen käytöllä - kaksipäiset. Siitä kannattaa kyllä varautua maksamaan vääntäjälle enemmän.

(Nää voisi kyllä siirtää jonkun kuiturastatopicin perään?)
(edit: jaa niin onkohan täällä varsinaisille kuiturasta-pidennyksille edes omaansa...)

Vs: rastat

Lähetetty: 28 Elo 2006, 10:34
Kirjoittaja irso
dreadviolet kirjoitti:
(edit: jaa niin onkohan täällä varsinaisille kuiturasta-pidennyksille edes omaansa...)
eiköhän me tänne samaan ketjuun sovita, mää täällä vaan yksinäni höpisen villoista  8)

Mulla oli kaksipäisiä villarastoja neljäkymmentä, nehän on vähän paksumpia, nyt meinaan pistää ehkä 45 kun takaraivo näytti vähän kaljulta.

Nyt vaan kiinnitys mietityttää kun letitykset + lankasolmut valui ihan kiitettävästi, pitäiskö alkaa riehumaan kuumaliimapistoolin kanssa vai koittaa sitä punontaa jonka linkin dreadviolet tossa joskus laitto?

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 28 Elo 2006, 23:05
Kirjoittaja mangomeloni
Linoa kirjoitti: Aika lyhkäsiin saa kuitenkin, onko siinä pituuden rajan joku 7-10cm? En ole ihan varma, mutta itse voi päätellä, jos on kuitutukkaa päässä ja koko pehko painaa n. kilon kahden verran, jaksaako oma hius pitää sitä kiinni. Onko oma tukka sitten miten liukas ja miten hyvin on rastat laitettu kiinni omaan hiukseen.
Siis hiusten pituushan ei ole riippuvainen siitä kuinka paljon se jaksaa kannattaa lisämateriaalia. Mutta ei nyt ihan kahta kiloa kannata laittaa minkäänlaiseen...

Liian lyhyeen taasen voi olla se ongelma että hiuksen joutuu kiristämään todella tiukalle, ja se taasen rasittaa jo hiustuppea hiuksen irtoamiseen saakka. Suosittelen yleismitaksi 7-10 cm.

Irso: älä laita kuumaliimaa, villarastoihin varsinkaan, punonta on huomattavasti kivuttomampi ja mukavampi tapa. (ei kannata myöskään riehua, menee vaan tukka takkuun :D)

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 29 Elo 2006, 14:46
Kirjoittaja irso
mangomeloni kirjoitti: Irso: älä laita kuumaliimaa, villarastoihin varsinkaan, punonta on huomattavasti kivuttomampi ja mukavampi tapa. (ei kannata myöskään riehua, menee vaan tukka takkuun :D)
se punontasysteemi näytti monimutkaiselle, voishan sitä koittaa. mites on valumisen laita?

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 30 Elo 2006, 10:40
Kirjoittaja Keiju
Haluaisin kuulla kokemuksia kierrettävistä rastoista (quinnster.comissa nimellä "silky dread.") Siis sellaiset joissa oma tukka letitetään kuidun kanssa ja lopuksi kuitu kierretään letin päälle ja lopputuloksena on sileä "rasta."
Sellaiset houkuttaisivat, mutta omat hiukseni ovat niin pitkät  että mietin onnistuuko, ja että missä kunnossa tukka on jälkeenpäin. Sellaisia rastoja voi pitää kuulemma n. 3 kuukautta. 

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 14 Syys 2006, 16:21
Kirjoittaja Trillian
Muakin kiinnostaisi nuo Keijun kyselemät silky dread -rastaset! Tietäisiköhän kukaan...  ???

Oikeastaan tulin anelemaan apua ihan noviisikysymyksiin, en siis tiedä rastoista mitään, mutta haluaisin mahdollisimman "luonnollisen" väriset rastat, ikään kuin rastat olisi tehty omasta hiuksista, tai että ne olisivat ainakin hyvin luonnollisen väriset. Materiaalilla ei ole niin väliä, mitään pikkulettejä en tahdo, mutta jotkut pötköt kuitenkin.

Katsoin nuo pari linkkiä aiempaa, jossa neuvottiin kaksipäisten kuitu(?)rastojen kiinnittämistä, mutta olisiko jossain kuvia siitä miltä lopputulos näyttäisi? Ja mistähän luonnonvärisiä rastoja voisi edes tilata, ja millaiset kannattaisi ostaa?

Onko irtorastat mahdollista kiinnittää niin, ettei oma hius vahingoitu ollenkaan?
Ääh, pitäisiköhän tätä käydä kyselemässä jostain kampaajalta, itse en varmaan jaksa nykertää rastoja kiinni, se näytti aika haastavalta.

Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 17 Syys 2006, 15:57
Kirjoittaja Sykerö
Onko yhtään nettikauppaa, joka myisi irtorastoja jotka laitetaan päähän kiinni sellasilla "kuminauhoilla" ?
Kiitos kaikille vastanneille jne.

;)

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 17 Syys 2006, 18:51
Kirjoittaja Linoa
Hmm.. Rastoja kiinni kuminauhalla? Moni kauppa myy kyllä valmisrastoja, mutta laatu ei välttämättä ole aivan parhain. Punomalla rastoja saa kiinni myös. Vai haetko välttämättä tällaista "kuminauhatapaa"?

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 17 Syys 2006, 19:28
Kirjoittaja Sykerö
Punomalla kiinnilaittaminen myös käy.
Löysin jo googlaamalla  yhden amerikkalaisen kaupan joka myisi irtorastoja, mutta postikulut ovatkin sitten eriasia.

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 18 Syys 2006, 00:00
Kirjoittaja Mordred
http://www.afrocare.com myy noita(kin). Laatu valmisrastoissa on usein vain melko surkea, itsetekemällä saisi parempia ja halvemmalla.

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 18 Syys 2006, 07:26
Kirjoittaja Sykerö
Mordred kirjoitti: http://www.afrocare.com myy noita(kin). Laatu valmisrastoissa on usein vain melko surkea, itsetekemällä saisi parempia ja halvemmalla.
Itse kyllä mielelläni kaverin avustuksella itse tekisin rastat, mutta hiuksen pituus on vähän liian lyhyt.


e: En tuolta kaupasta löytänyt yksittäisiä rastoja jotka laitettaisi kiinni o.O

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 18 Syys 2006, 19:37
Kirjoittaja Mena
Sykerö kirjoitti:
Mordred kirjoitti: http://www.afrocare.com myy noita(kin). Laatu valmisrastoissa on usein vain melko surkea, itsetekemällä saisi parempia ja halvemmalla.
Itse kyllä mielelläni kaverin avustuksella itse tekisin rastat, mutta hiuksen pituus on vähän liian lyhyt.


e: En tuolta kaupasta löytänyt yksittäisiä rastoja jotka laitettaisi kiinni o.O
On tuolla aiemmin ollut, mäkin olen kuolannut, mutta ei näy enää  :-X

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 18 Syys 2006, 21:20
Kirjoittaja Linoa
Afrocarella on ainakin kaksipäisiä rastoja jotka saa siis kiinni punomalla.

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 18 Syys 2006, 21:26
Kirjoittaja Mena
^siis juuri noita mäkin tuolta etsin mut en löytäny

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 19 Syys 2006, 07:54
Kirjoittaja Sykerö
Jep, eipä sieltä löytynyt irtorastoja.

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 19 Syys 2006, 09:11
Kirjoittaja Illusia
En ole ihan sata varma mutta plastikhaar taitaa myydä noita kaksipäisiä rastoja.Googlella löytyy osoite.Myös huutonetissä on ollut myynnissä.

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 19 Syys 2006, 14:41
Kirjoittaja Mordred
Kyllä tuolla noita http://www.afrocare.com/cgi-local/afro/getsynhair.cgi?id=16&T=S ainakin on. Ja itsetekemisellä tarkoitin sitä, että tilaa kuidut ja väkertää niistä itse irtorastoja, siihen ei omien hiusten pituus vaikuttane?  ;D

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 19 Syys 2006, 15:36
Kirjoittaja Sykerö
Mordred kirjoitti: Kyllä tuolla noita http://www.afrocare.com/cgi-local/afro/getsynhair.cgi?id=16&T=S ainakin on. Ja itsetekemisellä tarkoitin sitä, että tilaa kuidut ja väkertää niistä itse irtorastoja, siihen ei omien hiusten pituus vaikuttane?  ;D
Ihan käypä mut väri on väärä, oma hiustenväri on vaalean/tumman ruskea niin mitään sinistä rastaa en rupee vääntää  :P

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 19 Syys 2006, 15:45
Kirjoittaja Sykerö
Mordred kirjoitti: Kyllä tuolla noita http://www.afrocare.com/cgi-local/afro/getsynhair.cgi?id=16&T=S ainakin on. Ja itsetekemisellä tarkoitin sitä, että tilaa kuidut ja väkertää niistä itse irtorastoja, siihen ei omien hiusten pituus vaikuttane?  ;D
Aaa juuu, luulin että tarkoitat että omista hiuksista väkertää rastat.
Mut njuu, plastikhaar:en nettikaupasta ei löytyny kyl irtorastoja.

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 19 Syys 2006, 16:12
Kirjoittaja Mordred
Kyllä siellä on muunkin värisiä rastoja, pudotusvalikosta ja view color chart kohdasta löytyy. Niillä on tosiaan ihan luonnollisiakin värejä.  :)

Plastikhaarista en löytänyt minäkään irtorastoja.

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 19 Syys 2006, 18:27
Kirjoittaja Sykerö
Oliko noi rastat siis yksittäisiä vai kaksittaisia?
Ja millä laitettiin kiinni?  ::)

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 19 Syys 2006, 23:23
Kirjoittaja Mordred
Kaksipäisiä ovat, ja ainakin punomalla saa hyvin kiinni.  :)

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 20 Syys 2006, 11:28
Kirjoittaja Illusia
Niin plastikhaar:lta pitää vissiin tilata sähköpostitse niitä rastoja tai sitten niitä ei enää ole myynnissä olleskaan.Mun mielestä joskus reilu vuosi sitten kun niitä sivuja katselin niin siellä oli tiedotus että ne tehdään asiakkaan pyynnöstä erikseen.

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 20 Syys 2006, 14:43
Kirjoittaja Sykerö
Njuu, taidanpa tuolta tänään tilata noita rastoja, montas tollasta "pakettia" kannattais tilata?


Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 20 Syys 2006, 18:47
Kirjoittaja Mordred
Itselläni oli muistaakseni kuituja päässä nelisenkymmentä kaksipäistä (joista siis tuli kahdeksisenkymmentä rastaa), mutta riippuu ihan hiusten paksuudestakin paljonko niitä menee. Itselläni on kohtuu ohuet hiukset.

Eli kun noissa afrocarella myytävissä kaksipäissä on kymmenen rastaa/paketti (joista siis tulee aina kaksikymmentä kun ovat kiinnitetty), kannattaisi varmaan tilata neljä tai viisi pakettia.

Ja varoituksen sana vielä, että noiden valmisrastojen laatu saattaa kuulemma olla paikoin aika kuraa, itse en ole ikinä kokeillut.  :-\

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 21 Syys 2006, 16:08
Kirjoittaja Sykerö
Juuh, tänään tilaan noita. Noissa on varmaan ne kuminauhat mukana?

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 21 Syys 2006, 16:23
Kirjoittaja Mordred
Sykerö kirjoitti: Juuh, tänään tilaan noita. Noissa on varmaan ne kuminauhat mukana?
Paha sanoa kun en ole ikinä noita valmiita tilannut, pelkissä kuiduissa ei luonnollisestikkaan ollut. :)

Niitä saa kuitenkin melkoisen halvalla eläinkauposta (ovat tarkoitettu hevosen harjan letittämiseen tai jotain), pussi jossa on monta sataa kumilenkkiä maksaa pari euroa. Ja ovat mielestäni parempia kuin vaikka ne afrocarella myytävät kumpilenkit.

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 22 Syys 2006, 07:22
Kirjoittaja Linoa
Sykerö kirjoitti: Juuh, tänään tilaan noita. Noissa on varmaan ne kuminauhat mukana?
Miitkäs kuminauhat? Eihän niiden kiinnittämiseen tarvita kuminauhaa, eikös se vaan ärsytä päänahkaa, ja hiuksia!
Olen tilannut muutamia kertoja ja ei niiden mukana mitään kuminauhoja ole tullut.
Tosiaan joutuu itse hieman "paikkailemaan" näitä valmisrastoja. Ovat kehnosti pyöritelty ja ovat myös melko ohuita ja painavia.

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 22 Syys 2006, 15:55
Kirjoittaja Sykerö
Linoa kirjoitti:
Sykerö kirjoitti: Juuh, tänään tilaan noita. Noissa on varmaan ne kuminauhat mukana?
Miitkäs kuminauhat? Eihän niiden kiinnittämiseen tarvita kuminauhaa, eikös se vaan ärsytä päänahkaa, ja hiuksia!
Olen tilannut muutamia kertoja ja ei niiden mukana mitään kuminauhoja ole tullut.
Tosiaan joutuu itse hieman "paikkailemaan" näitä valmisrastoja. Ovat kehnosti pyöritelty ja ovat myös melko ohuita ja painavia.
"When you reach the end of the natural hair secure the braid with a small rubber band (preferably one that best matches your clients hair and dreads)."


Kyllä niihin tarvii kumilenksut.

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 22 Syys 2006, 16:21
Kirjoittaja Mordred
Sykerö kirjoitti:
Linoa kirjoitti:
Sykerö kirjoitti: Juuh, tänään tilaan noita. Noissa on varmaan ne kuminauhat mukana?
Miitkäs kuminauhat? Eihän niiden kiinnittämiseen tarvita kuminauhaa, eikös se vaan ärsytä päänahkaa, ja hiuksia!
Olen tilannut muutamia kertoja ja ei niiden mukana mitään kuminauhoja ole tullut.
Tosiaan joutuu itse hieman "paikkailemaan" näitä valmisrastoja. Ovat kehnosti pyöritelty ja ovat myös melko ohuita ja painavia.
"When you reach the end of the natural hair secure the braid with a small rubber band (preferably one that best matches your clients hair and dreads)."


Kyllä niihin tarvii kumilenksut.
Kyllä ne saa langallakin tms. kiinnitettyä, mutta kumilenksuja minäkin olen käyttänyt.

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 22 Syys 2006, 16:47
Kirjoittaja Sykerö
Jep, ja kun sanoit että "4-5 pakettia riittää" niin eikös se 2-3 pakettia ole ihan ok jos yhdessä paketissa on jo 20 rastaa ?

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 22 Syys 2006, 17:10
Kirjoittaja Mordred
Noh, minun laskutapani mukaan 4 x 20 = 80 rastaa, itselläni oli vähän yli tuon verran ja ohuehkot hiukset, joten ajattelin että paksuille hiuksille saattaa mennä se viisikin pakettia... Minun ymmärtääkseni noissa oli siis 10 kaksipäistä/paketti, joista siis tulee kiinnitettynä 20.

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 22 Syys 2006, 19:19
Kirjoittaja Mena
Kerrohan sitten kun olet tilannut, millasia on. Mä oon jo jonkun aikaa himoinnu kaksipäärastoista sillai, että letitän sen kiinni ja sitten kumppari siihen. En vaan ite jaksa alkaa väsää niit patukoit, tein kerran pari ja oli ihan tuskaa  :-\

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 23 Syys 2006, 15:23
Kirjoittaja Linoa
Mutta kuminauhoja ei tullut mukana. Ne täytyy erikseen hankkia. Ja mainittakoon vielä, että kyseisen paikan kuminauhat ovat aika huonolaatuisia, (paukkuu rikki).

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 25 Syys 2006, 19:53
Kirjoittaja dreadviolet
Kyllä mulla on afrocaren kuminauhat kestäneet ihan hyvin. Halvemmalla tosin saa, kun menee ostamaan vaikkapa ratsutarvikeliikkeestä.

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 25 Syys 2006, 20:07
Kirjoittaja Linoa
dreadviolet kirjoitti: Kyllä mulla on afrocaren kuminauhat kestäneet ihan hyvin. Halvemmalla tosin saa, kun menee ostamaan vaikkapa ratsutarvikeliikkeestä.
Oonkohan sitte saanu jotain virheellisiä kuminauhoja  ???

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 04 Loka 2006, 14:42
Kirjoittaja teri
Tulipa nyt sitten kesällä (okei joo siitä on kauan) kokeiltua villarastoja. Laitto sujui ja tukka pysyi sen pari tuntia kunnes tajusin ettei kannata pesukoneväreillä villoja värjätä. Rastat pois ja pesukonevärit päästä pois.  ;D Että tälläistä tällä suunnalla. Seuraavaksi voisi noita kuiturastoja kokeilla, minäkin kiinnostunut tietämään noista silky dreadrastat. Onko joku omistanut? Minkälaisessa kunnossa hiukset sen jälkeen?

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 04 Loka 2006, 19:26
Kirjoittaja Mena
Sykerö kirjoitti: Juuh, tänään tilaan noita. Noissa on varmaan ne kuminauhat mukana?
Joko ne tuli?

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 05 Loka 2006, 14:02
Kirjoittaja Sykerö
Unohtu toi tilaaminen, eli ei ole tullut.  ;D

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 11 Loka 2006, 02:33
Kirjoittaja Ice
silky dreadeista löytyy muuten erittäin paljoa infoa ihan googlettamalla ;)

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 12 Joulu 2006, 17:06
Kirjoittaja hairflowerrr
Minä haluaisin tällaisia rastoja joskus hiuksiini pari laittaa (suorien sekaan siis): http://www.cybershop.fi/tuote.php?path= ... &tuote=548
En kyllä tiedä onnistuuko tollanen.. ::)

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 12 Joulu 2006, 23:56
Kirjoittaja Merial
^ Miksei onnistuisi? :) Letittää muutaman pötkön omien hiusten sekaan niin, ettei kiinnitys näy (jonnekin hiusten sekaan ettei ihan päälaelle) niin näyttää minusta ainakin todella kivalta, kunhan hiusten ja rastojen väri sopii toisiinsa. Tosin nuo tehdasvalmisteiset eivät tuppaa olemaan kovinkaan kestäviä, mutta kokeiluun ehkä ihan sopivia. Mieluiten suosittelisin tekemään kuitenkin itse kanelon-kuidusta, halpaa ja yhdestä puntista saa monta rastaa eli ei haittaa, vaikka muutama ensimmäinen olisikin harjoittelukappaleita.

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 23 Joulu 2006, 14:52
Kirjoittaja hairflowerrr
Merial kirjoitti: ^ Miksei onnistuisi? :) Letittää muutaman pötkön omien hiusten sekaan niin, ettei kiinnitys näy (jonnekin hiusten sekaan ettei ihan päälaelle) niin näyttää minusta ainakin todella kivalta, kunhan hiusten ja rastojen väri sopii toisiinsa. Tosin nuo tehdasvalmisteiset eivät tuppaa olemaan kovinkaan kestäviä, mutta kokeiluun ehkä ihan sopivia. Mieluiten suosittelisin tekemään kuitenkin itse kanelon-kuidusta, halpaa ja yhdestä puntista saa monta rastaa eli ei haittaa, vaikka muutama ensimmäinen olisikin harjoittelukappaleita.
Ookei. : ) Kiitos vinkistä, mietin tosiaan itsekin että voisi värkätä ihan itse niitä myöskin. Täytyypä katsella.

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 05 Tammi 2007, 19:04
Kirjoittaja Jadele
Löysin googlella tälläisen paikan jossa irtorastoja joita voi myös laittaa kuminauhoilla http://www.cybershop.fi/index.php?path=0,19,21

En ole koskaan ollut rastafani mutta sain idean kun Big Brotherissa Jennillä oli omien hiusten joukossa pari keltaista rastapötköä ja nyt haluaisin itselleni samanlaiset mutta sävyltään saisi olla omien hiusteni tavoin tummat.
Mitä mieltä olette olisiko mielestänne ihan tyhmän näköistä jos omien hiusten joukossa olisi muutama rasta?
Miten rastat kiinnitetään kumilenkeillä ja eikö kumilenkit vaurioita omia hiuksia?
En tiedä näistä oikein mitään joten kaikki tieto on tervetullutta :)

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 05 Tammi 2007, 20:53
Kirjoittaja dreadviolet
http://www.angelfire.com/scary/mazzmatazz/

Tuossa ohje kaksipäisten kiinnittämiseen. Kuminauhahan on kosketuksissa vain hiusten latvojen kanssa, joten ei se niin kovin suurta tuhoa saa aikaiseksi: latvat saattaa pikkuisen rispaantua, mutta täytyyhän niitä silloin tällöin leikellä joka tapauksessa.

Nuo cybershopin valmisrastat ei kyllä laadullaan huimaa, kuten kuvasta näkee: http://www.cybershop.fi/tuotekuvat/548- ... ir_071.jpg

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 05 Tammi 2007, 21:16
Kirjoittaja Ice
hairiumilla on aikas nätinlaisia irtorastoja myynnissä :)

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 05 Tammi 2007, 21:22
Kirjoittaja Ice
mites kun tuollainen kaksipäinen rasta on sitten tukkaan kumilenkitetty, kauanko se siellä pysyy ??? en ole kovinkaan pro näiden irtonaisten vehkeiden kanssa, ei vaan ymmärrä ;D

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 05 Tammi 2007, 22:22
Kirjoittaja Jadele
Kiitos linkistä dreadviolet ja ihan totta että ei kovin laadukkaan näköisiä tuolla cybershopissa.
Kiitos paljon myöskin Icelle, en itse olisi tiennytkään että hairiumissa on irtorastoja ja paljon paremman näköisiä ja kuitenkin hinta on sama kuin cybershopissa.

Täytyykin miettiä jokin toisenlainen kiinnityssysteemi että voisi ottaa yöksi pois, ei tulisi kulutusta yhtään.
Jadele kirjoitti: Kiitos linkistä dreadviolet ja ihan totta että ei kovin laadukkaan näköisiä tuolla cybershopissa.
Kiitos paljon myöskin Icelle, en itse olisi tiennytkään että hairiumissa on irtorastoja ja paljon paremman näköisiä ja kuitenkin hinta on sama kuin cybershopissa.

Täytyykin miettiä jokin toisenlainen kiinnityssysteemi että voisi ottaa yöksi pois, ei tulisi kulutusta yhtään.
Toisaalta tulee postimaksua aika paljon hairiumista tilattuna kun on vielä kokeiluasteella tämä mun juttu. Täytyykin täältä ensin kysellä olisiko kenelläkään muunnissä paria rastapötköä :)

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 06 Tammi 2007, 10:02
Kirjoittaja dreadviolet
Kyllähän se pysyy niin kauan että sen ottaa itse pois. Rastaraitojen kyseessä ollessa kannattaa tietysti kiristää vaikka kerran kuussa, kun ei se niin iso homma ole, ja koko pään rastoissa maksimi pitoaika on ehdottomasti 3kk. Itse en ole kyllä  kertaakaan tuohon 3kk:n yltänyt, vaan oon yks kerrallaan kiristellyt niitä pikkuhiljaa.

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 06 Tammi 2007, 10:04
Kirjoittaja dreadviolet
Jadele kirjoitti: Kiitos linkistä dreadviolet ja ihan totta että ei kovin laadukkaan näköisiä tuolla cybershopissa.
Kiitos paljon myöskin Icelle, en itse olisi tiennytkään että hairiumissa on irtorastoja ja paljon paremman näköisiä ja kuitenkin hinta on sama kuin cybershopissa.
Tehdasvalmisteisia kun kumminkin ovat myös hairiumissa, niin laatu lienee enempi tai vähempi sama. Mutta ensimmäiseksi rastakokeiluksi varmastikin ihan ok. Pitkällä juoksulla pidän tehdasvalmisteisia kumminkin rahanhukkana.

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 06 Tammi 2007, 17:23
Kirjoittaja Ice
vahata ne hairiumin pötköt kannattaa ihan reippaalla kädellä myös ja pienimuotoista sulatusta moni noidenkin käyttäjä on suositellut, pysyy sitten kasassa hieman paremmin :)

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 06 Tammi 2007, 18:44
Kirjoittaja dreadviolet
Itse taas en suosittelisi kuitujen vahausta. Tehdasvalmisteisten ongelma on, että niitä ei usein ole lainkaan tupeerattu, joten vaikka kuinka sulattelisi uudestaan, ne on painavia eikä pysy kovin hyvin kasassa.

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 06 Tammi 2007, 20:05
Kirjoittaja Ice
voisiko ne sitten periaatteessa avata (jos ovat niin heikosti tehdyt että se siististi aukeaa) ja tehdä ihan alusta? eli kunnollinen tupeeraus sun muut, vai onko se kuitu saanut jo kuitenkin senverran rasitusta osakseen ettei sitä kestä?

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 07 Tammi 2007, 15:32
Kirjoittaja dreadviolet
Ice, ei mitään hajua, en ole koskaan kokeillut. Tosin samalla vaivalla varmaan tekis jo itse alusta asti. Ainakin osa tehdasvalmisteisista tuntuu olevan tehtyjä tuosta PP-kuidusta, jolloin tupeeraaminen on vähän tuskallisempaa eikä reagoi veteen/höyryyn, mutta kuumuuteen kyllä.

Olisin voinut vaikka lähettää kokeiltavaksi pari elysee star -valmisrastaa, joita joskus tuli omien seassa kokeiltua. Siellä ne on levänneet jo vuosikausia toimettomana kaapin perällä, mutta tuo kaappi on Suomessa ja minä Saksanmaalla. :-/

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 07 Tammi 2007, 19:55
Kirjoittaja Ice
dreadviolet kirjoitti: Ice, ei mitään hajua, en ole koskaan kokeillut. Tosin samalla vaivalla varmaan tekis jo itse alusta asti.
varmasti, mutta kun niitä sattuu olemaan kuutisenkymmentä kaapinpohjalla ;D

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 09 Tammi 2007, 18:30
Kirjoittaja Jadele
Olen nyt etsiskellyt netistä kauppoja joissa myynnissä irtorastoja enkä löydä kuin nuo edellä mainitut cybershop ja hairium.
Tiedättekö muita kauppoja? Saa olla myös ulkomaisia. yritän vertailla hintoja.

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 09 Tammi 2007, 18:39
Kirjoittaja Linoa
Jadele kirjoitti: Olen nyt etsiskellyt netistä kauppoja joissa myynnissä irtorastoja enkä löydä kuin nuo edellä mainitut cybershop ja hairium.
Tiedättekö muita kauppoja? Saa olla myös ulkomaisia. yritän vertailla hintoja.
Yksi ulkomainen kauppa ainakin, joka on varmaan mainittukin, Afrocare.

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 09 Tammi 2007, 19:39
Kirjoittaja Jadele
Linoa kirjoitti:
Jadele kirjoitti: Olen nyt etsiskellyt netistä kauppoja joissa myynnissä irtorastoja enkä löydä kuin nuo edellä mainitut cybershop ja hairium.
Tiedättekö muita kauppoja? Saa olla myös ulkomaisia. yritän vertailla hintoja.
Yksi ulkomainen kauppa ainakin, joka on varmaan mainittukin, Afrocare.
^kävin tuolla katsomassa mutta en millään löydä näitä sieltä. En vain osaa etsiä.

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 09 Tammi 2007, 19:47
Kirjoittaja Linoa
Jadele kirjoitti:
Linoa kirjoitti:
Jadele kirjoitti: Olen nyt etsiskellyt netistä kauppoja joissa myynnissä irtorastoja enkä löydä kuin nuo edellä mainitut cybershop ja hairium.
Tiedättekö muita kauppoja? Saa olla myös ulkomaisia. yritän vertailla hintoja.
Yksi ulkomainen kauppa ainakin, joka on varmaan mainittukin, Afrocare.
^kävin tuolla katsomassa mutta en millään löydä näitä sieltä. En vain osaa etsiä.
http://www.afrocare.com/catalog/Elysee_ ... s_251.html ::) Kas siinä!

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 09 Tammi 2007, 22:18
Kirjoittaja Jadele
Hih kiitos Linoa, no nyt näen minäkin kun nenän eteen lävähti ;D

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 14 Tammi 2007, 15:00
Kirjoittaja Sykerö
Jätin tilaamatta kun rahaa ei ollut, ja nyt on.
Tarkotus olis nyt leikata hiukset muualta kaljuksi paitsi päälaelta josta sitten hiukset laskeutuvat taaksepäin ja siihen kiinni mustia ja violetteja rastoja. Cyberstoren rastat varmaan käy tuohon ihan hyvin, koska en aio laittaa niitä kuin 10-20 taakse kiinni.
Tarkoitus olisi tehdä melkein samanlainen kuin DJ Proteuksella:


Kuva

Vs: Irtorastojen tilaus netistä.

Lähetetty: 14 Tammi 2007, 16:29
Kirjoittaja dreadviolet
^ Tässä sama mun tekemänä ja transitional -rastoilla:

Kuva

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 28 Tammi 2007, 06:03
Kirjoittaja RUDER
tyhmä kysymys (tm). en ole ennen kuiturastojen kanssa pelleillyt, pelkkien lettikuitujen vaan. kuinka paljon omaa tukkaa menee suunnilleen yhden kaksipäisen rastan kiinnittämiseen niin, että näyttää siistiltä? mietin vaan montako noita pötköjä pitää ostaa, rastat tulee pelkästään takatukkaan mutta kun tukka on niin turkeleen paksua. ja joo, takatukkarastat ideana kuulostaa tyhmältä, mutta on se nyt kokeiltava.

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 31 Tammi 2007, 09:34
Kirjoittaja Lumi
Kymysys. Eilen kattelin Tampereen Backstreetillä erivärisiä irtorastoja.. Mietin siinä, että onko niiden idea vaan laittaa niitä muutama päähän omien hiuksien sekaan  ??? Kuinka niitten kanssa pystyy elään, kun eikö omien hiuksien harjaaminen ja hoitaminen mee melkosen hankalaksi ku niit rastoi on siellä täällä?

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 31 Tammi 2007, 12:42
Kirjoittaja dreadviolet
ruder: Koko päälliseen menee noin 60 kaksipäistä, jos ne ovat kovin ohuita. Katsopa tuo, jos siitä olisi apua: http://www.afrocare.com/trd/pages/steps/ESD/index.html

gia: Eiköhän ne ole pääsääntöisesti tarkoitettu koko päähän laitettaviksi, tai irtolisäkkeiksi. Mutta mikä ettei, kyllä vaan muutamakin toimii. Mulla oli kymmenisen yksipäistä kiinni muutamia vuosia sitten. Pestessä ja harjatessa niitä piti toki nostella pois tieltä, mutta ei se mitenkään ongelmallista ollut.

Pidä vaan mielessä, että päähän letitettyinä nuo valmisrastat ei kestä kovin kauaa.

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 31 Tammi 2007, 19:09
Kirjoittaja Ice
niin siis selvennän vielä, ettei se oma hius sielä seassa vapaana liehu jos rastat koko päässä ovat :)

Vs: Villalisäkkeitä ja friikkihiuksia

Lähetetty: 07 Helmi 2007, 17:14
Kirjoittaja dreadviolet
Muokkasin tuota aihetta vähän, niin ei tarvi aina uutta ketjua aloittaa.
En ihan usko, että tämän palstan käyttäjistä monikaan voisi näistä friikeimpiä päähänsä kuvitella, mutta laitanpa silti tännekin vähän päivitystä viimeaikojen puuhasteluista. Oikeista hiuksista nämä alkaa olla kyllä aika kaukana. :D

Aloitetaan kevyesti villalisäkkeillä. Käytin näissä ensimmistä kertaa 21Century Yarnsin ihanaa rovingia. Törkeän kallista oli, mutta näkyy se laadussa, ja käsinvärjätyt värit on kauniin eläviä.
Kuva

Sitten kunnon friikkipää. Oli mukava tehdä välillä jotain muutakin kuin iänikuisia pinkki/violetti/whatever -värejä. Värit miellyttää itseäni, on vaan pikkaisen turhan kyyberi omaan käyttöön. Cyber Camouflage lisäkkeet:
Kuva

Tämäkin matsku oli ensimmäistä kertaa testissä. Parit cyberlox lisäkkeet:
Kuva

Kuva

Vs: Villalisäkkeitä ja friikkihiuksia

Lähetetty: 07 Helmi 2007, 18:18
Kirjoittaja Ice
kertoisitko lisää näistä materiaaleista? :)

Vs: Villalisäkkeitä ja friikkihiuksia

Lähetetty: 07 Helmi 2007, 19:03
Kirjoittaja dreadviolet
^ Toki, mitä haluat tietää?
Camouflage -päässä on ohutta foamia (sitä sellaista arkkeina myytävää askarteluvaahtomuovia) ja öö, wire loomia. (Ei mitään hajua, mitä se on suomeksi! Se putki minkä alkuperäinen tarkoitus on kätkeä johtoja :D ). Ja tosi ohutta muoviputkea. Toisessa vähän vastaavassa, kaverille tekemässäni tukassa käytin myös spraymaalia. Myös siitä styroxvaimo -kuvia tuolla.

Mulla ei ole oikein tarkkaa havaintoa siitä, mikä tuon cyberloxin (tubular crin lienee alkuperäinen nimitys) tarkoitus on. Kai se on jotain lahjanarua tms. Verkkomaista venyvää materiaalia.

Edit:

Aina vaan friikimmäksi menee. Pikkaisen kumia ja muovia:

Kuva

Tekotukkaväkeä näyttää menneen sekaisin tästä parista.  :D

Vs: Villalisäkkeitä ja friikkihiuksia

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 12:08
Kirjoittaja EyeCandy
Aikas makeita!! Ihanan erikoista ja friikkii :D

Vs: Villalisäkkeitä ja friikkihiuksia

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 18:33
Kirjoittaja Ice
on kyllä tosi kauniita tekeleitä :)

Vs: Villalisäkkeitä ja friikkihiuksia

Lähetetty: 24 Helmi 2007, 18:00
Kirjoittaja Husky
Onpa mahtavia! Ovatko nuo siis tavallaan peruukkeja tms. vai miten ne sitten kiinnitetään omaan päähän kiinni?

Olipas tyhmiä kysymyksiä...

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 24 Helmi 2007, 18:04
Kirjoittaja Luscious
Huusin äsken huudosta valmiita vaaleita rastalisäkkeitä 10kpl  ( 20 latvaa)
Mietin vaan et onko toi määrä ihan orpo? Haluan hiuksiini pituus -efektiä, en niinkään massaa.
Mutta kannattaisko ottaa heti toinen 10kpl satsi, vieläkun niitä saa?

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 24 Helmi 2007, 18:48
Kirjoittaja Ice
^ melkein ottaisin sen toisen satsin, riippuu millä lailla meinasit ne laittaa ja mihin kohtiin

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 24 Helmi 2007, 19:10
Kirjoittaja Luscious
Ajattelin että laittais korvien taakse molemmille puolille yhdet kaksinkertaiset rastat, sit vaikka siitä se  vaakarivi harvakseltaan ja alemmas toinen.. Toisaalta en halua silti  mitään "harva-rasta" vaikutelmaakaan..

Vs: Villalisäkkeitä ja friikkihiuksia

Lähetetty: 25 Helmi 2007, 21:36
Kirjoittaja dreadviolet
Oma tukka laitetaan kireille saparoille tai kahdelle nutturalle, ja lisäkkeet kiinnitetään niihin.

Vs: Villalisäkkeitä ja friikkihiuksia

Lähetetty: 01 Maalis 2007, 12:43
Kirjoittaja bast
Mistä tuota askarteluvaahtomuovia saa? Olen käynyt askarteluliikkeistä kyselemässä, mutta missään ei tunnu olevan.

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 01 Maalis 2007, 13:12
Kirjoittaja bast
Mulla oli joskus vaikka mitä kuiturastaviritelmiä päässä ja vähän aikaa sitten harkitsin noita villarastoja, mutta sitten muistin että olen vähän allerginen villalle ja se kutittelee ilkeästi. Kuiduillekin herkistyin sen verran, että ei niitä enää kärsi koko päähän laittaa. Surettaa.

Villarastoja ei tarvitse huovuttaa itse. On olemassa sellaista jumbolankaa, mikä soveltuu sellaisenaan rastoiksi.

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 02 Maalis 2007, 14:35
Kirjoittaja Luscious
Löytäiskö joku kuvia kampauksista, joissa käytetty lisänä (mistä vaan materiaalista tehtyjä) rastoja? Ei siis kokopään rastakuvia, vaan sellaisia missä niitä on lisänä.

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 10 Maalis 2007, 15:01
Kirjoittaja Luscious
^ vautsi kiitos! just tollasta kaipailinkin. Inspiroiva!
Olet kyllä näyttävä nainen dreadviolet  ;)

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 02 Huhti 2007, 12:08
Kirjoittaja dreadviolet
Joka niitä hyvännäköisiä ja kestäviä kuiturastoja irrallisina, lisäkkeinä tahi pidennyksinä (swirlinä, transitionalina, raidallisena, kiharana tai ihan normaalina) kaipaa, multa saa tilata.

Kuva

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 03 Huhti 2007, 16:21
Kirjoittaja Luscious
^ Onks noi sivut vielä kesken? Mä en ainakaan pääse muutakun tolle aloitussivulle.

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 03 Huhti 2007, 16:27
Kirjoittaja hairflowerrr
Mä tilaan tässä lähiaikoina yhden paketin noita rastoja Cybershopista, ja tungen niitä päähäni. : D Saas nähdä, mitä tulee.

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 03 Huhti 2007, 19:16
Kirjoittaja dreadviolet
Kis Kis kirjoitti: ^ Onks noi sivut vielä kesken? Mä en ainakaan pääse muutakun tolle aloitussivulle.
Siellä lukee:
Under Construction! Go to
Dreadviolet Livejournal

Vs: Rastalisäkkeet

Lähetetty: 09 Huhti 2007, 12:30
Kirjoittaja dreadviolet
Tässä viimeisin tilaustyö:

Kuva

Siinä siis 40 DE-rastan V-linjaiset swirl -lisäkkeet.

Vs: Villalisäkkeitä ja friikkihiuksia

Lähetetty: 13 Huhti 2007, 19:32
Kirjoittaja dreadviolet
Tämmöistä tällä kertaa kumista ja muovista:

Kuva

Lisää kuvia tuolla: http://dreadviolet.livejournal.com/20267.html

Vs: rastat

Lähetetty: 17 Touko 2007, 10:23
Kirjoittaja kirmeli
Mistä sais tilattua mahdollisimman aidon näkösiä rastoja ?
ei mitään muovisen näkösiä eikä huoparastoja.
Cybershopista ? Hairimumista ?

Vs: rastat

Lähetetty: 17 Touko 2007, 14:26
Kirjoittaja dreadviolet
kirmeli kirjoitti: Mistä sais tilattua mahdollisimman aidon näkösiä rastoja ?
ei mitään muovisen näkösiä eikä huoparastoja.
Cybershopista ? Hairimumista ?
Nuo cyberhshopit ja hairiumit myy tehdasvalmisteisia, joita ei ole suurmmaks osaks edes tupeerattu. Luonnollisuutta jäljitelläkseen tarvis metsästää vähän möykkyisempiä ja e-niin-siloiteltuja rastoja.

Itse kokeilin kerran vähän luonnollisempaa lookkia rastoihin. (Kurkkaa tonne, kuvat ei kyl oo parhaita mahdollisia). Multa voipi tilata (www.dreadviolet.de), tosin tällä hetkellä on kädet sen verran täynnä töitä ja osittainen muutto edessä, että seuraavat tilaukset otan vastaan niin, että valmistuvat elokuulla.

Vs: rastat

Lähetetty: 18 Touko 2007, 11:12
Kirjoittaja Roksane
Joo ne Cybershopin "rastat" on siis kuitutupsuja, jotka on pyöritelty kiemuralle ja sitten jotenkin vähän liimattu tms. latvasta, jotta pysyy kiinni. Niitä ei ole takutettu ollenkaan. Eivät ole aidon näköisiä eivätkä oikeastaan muistuta rastaa millään muotoa. Niillä saa kuitenkin nopeasti vähän muhkeutta hiukseen ja sillä tavalla olen itse käyttänyt, omien hiusten seassa muutamia siellä täällä.

Vs: Villalisäkkeitä ja friikkihiuksia

Lähetetty: 20 Kesä 2007, 15:37
Kirjoittaja Luscious
^ noi taitaa toimia vain etuhiukset omaavalla vai mitä?

Vs: Villalisäkkeitä ja friikkihiuksia

Lähetetty: 20 Kesä 2007, 23:12
Kirjoittaja dreadviolet
Ei ne nyt välttämättä etuhiuksia vaadi.

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 26 Kesä 2007, 14:51
Kirjoittaja Kuutar
Ajattelin tilata cybershopista noita rastoja ja väreinä violettia ja mustaa.Ajattelinkin että näyttääköhän kuinka kamalata kun omat hiukset on vaalennetut ja melko paljon niitä meinasin tilata eikä vain muutamaa. Omat hiukset ylettyy jo lapaluun kohdalle.
Yksi vaihtoehto olisi varmaan ostaa myös niitä vaaleita rastoja joita laittaisi sitten päälle ja alle violettia ja mustaa..

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 05 Heinä 2007, 13:23
Kirjoittaja MissSpookiness
Jostain olin lukenut et minkä pitusiin hiuksiin kuiturastat voi vielä letittää mutta empä löydä sitä tietoa enää mistään.
Kenelläkään tietoa asiasta?  :)

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 05 Heinä 2007, 14:16
Kirjoittaja Ice
^ Riippuu letittäjästä, yleensä se 10cm -> on hyvä mitta johon sormet riittää ja letiksi tulee senverran tavaraa että rasta pysyy :)

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 14 Heinä 2007, 09:26
Kirjoittaja kirmeli
Voiko kuiturastoja laittaa melkeen 60 cm pitkiin hiuksiin vai näyttääkö ihan pöljältä ?
Millä tekniikalla rastat kannattaa laittaa näin pitkiin hiuksiin että ne näyttäis mahollisimman luonnollisilta ??

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 15 Heinä 2007, 16:04
Kirjoittaja Merial
Täytyy kyllä kehaista tämän fanttilangan pätevyyttä rastoina.

Itse siis ostin eilen Hobbypointista Helsingistä pienen irtopätkän turkoosia fanttilankaa, ja hieman päitä saksittuani suipommiksi kiinnitin hiuksiin. Juuri sopivan paksuista tämä "lanka" ja tasaista muutenkin. Otin tuossa pesun ajaksi pois kun haluan saada hiukseni pestyksi kunnolla, mutta aion hankkia tätä ehdottomasti enemmänkin!

Kirmeli: en minä ainakaan heti keksisi, miksi se näyttäisi pöljältä. :) Samallahan tavalla ne pötköt laskeutuu kuin muukin tukka, pötköt sitten nätisti sen seassa. Itselläni ei ole kuin 20 senttiä pitkä tukka pisimmillään, ja ihan itse sain nuo nopeasti kiinnitettyä ihan itse tavallisella kumirenksulla, ja se kiinnityskohta hukkui ihan nätisti sinne hiusten sekaan. Vielä tietysti paremmin noin pitkillä hiuksilla. Itse suosittelisin kaksipäisiä rastoja, kiinnitys joko ihan vain tavallisesti letittämällä tai sitten tällä: http://www.angrycaninelovestick.org/braids/4way.html

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 15 Heinä 2007, 17:10
Kirjoittaja Luurankka
^ En tiedä onko tuo sama tekniikka mutta löysin tällaisen: http://www.doctoredlocks.com/store/demo/blanket_stitch/index.htm

Siistin näköinen ja tuolla tavalla olen ajatellut omat mahdollisesti tulevat rastani kiinnittää. En tähän hätään löytänyt sivua jossa oli tuolla tekniikalla laitettu irtorastat koko päähän ja tarkat kuvat ja ohjeet koko prosessista.

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 18 Heinä 2007, 20:22
Kirjoittaja sici
heips.. osaattekos viisaammat  neuvoa / kertoa kun mun poikaystäväni haluis  kakspäiset kuiturastat..ongelma on se että hiukset on vain noin 8-10 senttiset.. vai onko toi ongelma ollenkaan?  :o ??? jos pystyy noin lyhyisiin laittamaan kuiturastat niin mikä olis paras  kiinnityskeino? :)

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 18 Heinä 2007, 22:30
Kirjoittaja Ice
MissSpookiness kirjoitti: Jostain olin lukenut et minkä pitusiin hiuksiin kuiturastat voi vielä letittää mutta empä löydä sitä tietoa enää mistään.
Kenelläkään tietoa asiasta?  :)
Realicer kirjoitti: ^ Riippuu letittäjästä, yleensä se 10cm -> on hyvä mitta johon sormet riittää ja letiksi tulee senverran tavaraa että rasta pysyy :)
kertoo edellinen sivu tätä ketjua ;)

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 04 Elo 2007, 14:59
Kirjoittaja Tragedy
miten nää kuiturastat (omistan kanekalon-materiaaliset) kestää sitten talvipakkasen ja jos menen uimaan niin mahdollisesti kloorin?

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 04 Elo 2007, 20:06
Kirjoittaja Merial
^ Kyllä kuituhiuksen pakkasta kuuluisi kestää. Tuosta kloorista sitten en olekaan niin varma, että mitä se tekee kuidulle.

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 17 Loka 2007, 10:55
Kirjoittaja Fry
Tulipa laitettua kuiturastat ~3vkoa sitten, kaksipäärastat letitysmenetelmällä.. Näyttää tosi kivalta ja yllättävän luonnollisilta (lyhensin noita aika reippaasti + tein vähän lainetta)..

Mulla on nyt menossa tosi veemäinen tukankasvatusvaihe, ja mietin että kauan näitä uskaltaa pitää, ilman että tukka kärsii  :l Kaverilla oli kuiturastat joku aika sitten, ja tämä pelotteli kuinka huonoon kuntoon tukka meni, eikä ota enää ikinä kuitupötköjä.

Toinen ongelma on tukan pesu, miten ihmeessä tuon päänahan saa pestyä kunnolla? Tuntuu että päänahka jää aina vähän rasvaiseksi, ja ihan vaan sen takia tekisi mieli ottaa kuidut veke.

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 17 Loka 2007, 16:25
Kirjoittaja Luscious
Mulla on ollut ihan oikeat rastat muinoin, vastaan niiden tuoman kokemuksen perusteella.

Itse aloin laittaa hoitoainetta hiustyveen (ja päänahkaan) pari kuukautta ennen rastojen pois leikkausta, jotta omat hiukset eivät rastoittuisi enempää -> hiuksia ei tarvitsisi leikata ihan siiliksi.
Jos et meinaa kauaa pitää kuituja, voithan käyttää hyviä hoitoaineita omalle tukallesi, jos pelko rastojen (pois) valumisesta ei pelota. Näin omat hiukset saisivat hyvää hoitoa.
En tiedä oletko käyttänyt hoitotuotteita, mutta jos et ole, saattaa olla riski että hiukset alkavat letityksen kohdalta rastoittumaan. Se toki takaisi vain jatkoille pitkäaikaisen kiinnityksen, tosin eroon pääseminen vaikeutuisi huomattavasti. Mutta aikamoisen takunkin saa avattua ja hiuksia hoidettua (ja sitten vasta leikattua).

Päänahan peseminen todella vie nyt enemmän aikaa kuin "normaaleilla" hiuksilla.
Joudut sormenpäillä rauhallisesti läpikäymään rastojen välejä. Myös huuhteluun ja kuivaukseen menee enemmän aikaa, mutta se palkitaan siinä ettei hiuksia tarvitse muotoilla.

Vs: Villalisäkkeitä ja friikkihiuksia

Lähetetty: 30 Loka 2007, 20:52
Kirjoittaja teri
Aivan mahtavan näköisiä lisäkkeitä! Saanko udella että miten laitat tuollaisen osion kiinni? Laitatko lisäkkeet johonki ponnariin kiinni vai millä nuo sitten hiuksiin kiinnitetään?

edit. Oli niin sekava kysymys että muotoillaan uudestaan. Mihin kiinnität nuo pötköt, rastat, mitkä lie ja miten?

Vs: Villalisäkkeitä ja friikkihiuksia

Lähetetty: 30 Loka 2007, 21:14
Kirjoittaja dreadviolet
Juu, oma tukka laitetaan nutturoille (tai ponnareille tai saparoille) ja lisäkkeet sidotaan nauhoistaan sitten niihin/siihen.

Vs: Rastalisäkkeet

Lähetetty: 22 Joulu 2007, 14:27
Kirjoittaja Tiizku
^Todella upea A-linja tuossa peruukissa  :D

Vs: Rastalisäkkeet

Lähetetty: 21 Huhti 2008, 15:13
Kirjoittaja michli
Tosi kiva just tuo malli tuos peruukissa!

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 03 Syys 2008, 17:05
Kirjoittaja Nienna
Mitä käytännössä meinaa

a) vahaus
b) kuumennus, sulatus?

Mulla on muistaakseni kaapin pohjilla jotain onnettomia Cybershop-rastoja. Ovat lian pitkiä nykyseen tukkaan. Eivätkai lähde leviämään, jos lyhennän?  ::)


Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 03 Loka 2008, 20:38
Kirjoittaja nilia
Mulla on kolme kuukautta roikkunut päässä Dreamhairista tilatut kuidut. Oon kyllä tykänny kovasti, joudun kyllä kohta ottamaan pois kun juurikasvua on kertynyt mukavasti. On nämä toki jo kuluneetkin hieman. Nyt suunnittelen toki jo innolla seuraavia värejä. :)


Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 04 Loka 2008, 17:38
Kirjoittaja Linoa
Keltis kirjoitti: Mitä käytännössä meinaa

a) vahaus
b) kuumennus, sulatus?

Mulla on muistaakseni kaapin pohjilla jotain onnettomia Cybershop-rastoja. Ovat lian pitkiä nykyseen tukkaan. Eivätkai lähde leviämään, jos lyhennän?  ::)

Tarkotat varmaan tolla kuumennuksella ja sulatuksella rastan tekoa? Elikä itse ainakin kun aikoinaan tein paljonkin rastoja (on muuten kaapissa vieläkin ylimääräset rastat), tein niitä hiustenkuivaajan avulla. Eli sillä kuumensin/sulatin rastaa kokoon, että pysyisi muodossaan. Kuivaaja vaan täysillä ja kuuma ilma sulattaa kuitua yhteen, mutta täytyy olla hieman varovainen ettei rasta pala poikki yhestä kohtaa, vaan kuumennus on tasaista. Vahauksesta en olekaan sitten varma, liittyneekö villarastoihin?  ???

Cybershopin rastat on vissiin näitä teollisesti tehtyjä, mulla on itseasiassa niitäkin kaapissa.  ;D Jos lyhennät niin ne kyllä leviää varmasti.. Siihen vaan hiustenkuivaajan avulla kiinnitystä, jos tahdot lyhentää.

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 05 Loka 2008, 01:31
Kirjoittaja Roksane
Cybershopin kuiturastat kestävät myös kiehuvan veden, eli dippaat vaan rastojen päät kiehuvaan veteen hetkeksi, niin sulavat sopivasti yhteen. Mulla ne eivät itse asiassa edes näkyvästi sulaneet, vaan näyttivät silmämääräisesti siltä, että takeruivat vähän enemmän yhteen. Ja joo, samaa mieltä kuin Linoa, eli alkavat varmasti aueta/purkaantua, ellet jotain niille tee leikkuun jälkeen. Noita Cybershopin kuiturastojahan ei ole takutettu, vaan ne on vaan kieretty sellaiseksi pötköksi.

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 05 Loka 2008, 12:05
Kirjoittaja Nienna
^ Näin neuvoi mua myös kassatäti, kun kävin kyselemässä. Onneksi en olettanutkaan noiden kestävän hyvänä viikkoa kauemmin, pitää ostaa parempia jos tykästyn. Kai noita vois dippailun lisäksi myös kuivatella jostain kohdin, että olisivat kiiltävän muovitukan sijaan vähän timmimmätja aidomman näköiset.;)

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 05 Loka 2008, 20:10
Kirjoittaja Roksane
Mä olen käyttänyt omia kuiturastojani n. pari - kolme kuukautta ja ne itse asiassa paranevat käytössä, kun alkavat oikeasti vähän enemmän takkuuntua ja tiivistyä. Se liiallinen kuidun kiiltokin vähän himmenee. Eivät ne tietenkään ole sama asia kuin aidot rastat (ulkonäöllisesti), mutta pitkäkestoiset ne mielestäni ovat. Olen rastat säästänyt ja kun taas innostun, laitan ne samat takaisin päähän.

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 11 Loka 2008, 23:59
Kirjoittaja Luscious
Keltis kirjoitti: Mitä käytännössä meinaa
a) vahaus
Tarkoittanee sitä, että vahan avulla rastaa pyöritellään siistimmäksi jos pötkylä on alkanut hörsöttämään.

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 13 Loka 2008, 00:31
Kirjoittaja HeidiB
Tragedy kirjoitti: miten nää kuiturastat (omistan kanekalon-materiaaliset) kestää sitten talvipakkasen ja jos menen uimaan niin mahdollisesti kloorin?
Pakkasta kestävät kyllä ja tuskin kloorivesikään nille mitään ihmeellistä tekee, kannattaa kuitenkin huuhdella mahdollisimman hyvin, että kaikki jäämät lähtee pois, ihan kuten omistakin hiuksista.

Vs: Rastalisäkkeet

Lähetetty: 29 Joulu 2008, 16:46
Kirjoittaja dreadviolet
Tässäpä muutama mainitsemisen arvoinen tuotos viimeisen vuoden varrelta...

Superpitkät irtolisäkkeet, tässä kuvassa molemmat kiinni samassa nutturassa:
Kuva

Nämä oli täysmustat irtolisäkkeet, joissa vaihdettava musta-valkoinen "lisäosa".
Kuva

Kuva

Muutama setti irtorastoja...

Kuva

Kuva

Lisää: http://www.dreadviolet.com//gallery


Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 19 Kesä 2010, 15:50
Kirjoittaja usagi
Olen laittamassa villarastat joskus heinäkuun puolessa välissä, tai heti kun ne saa huovutettua. Ennemmin mulla on ollut kuiturastoja koko päässä ehkä viikon-pari kerrallaan, ja niistä seurasi kerran päänahkan outoa kipetymistä. Mietin vaan sitä että miten ton voisi välttää, ja jos jollain on jotain erityisiä vinkkejä villarastoihin liityen niin ottaisin mielelläni vastaan ;D.
Kuminauhalla meinaan ne kiinnittää, sillä noi kuiturastatkin olivat. Kuiturastat tuppasivat vaan liukumaan ja takahiuksiin ne oli vaikea saada itse. Menisin kampaajalle kiinnityttämään, mutta kö ei oo ylimääräistä tuhlattavaksi ::).
Muutaman rastan huovutin Novitan Hahtuvaisesta ja pari tein kiertämällä/letittämällä ja pesukoneessa huovuttamalla Novitan Huopaisesta. Se vaan kutistui pesukoneessa enemmän kuin luulin ja kymmenestä letitetystä rastasta n.3 oli käyttökelpoista  ::).  Hahtuvaisesta tuli hienompia rastoja ja loput 30-40 rastaa taidan tehdä siitä. Hahtuvaiset huovutin ihan vaan kylppärin lattialla palasaippuan ja veden avustuksella. Mietityttää kyllä että mitäköhän niille tapahtuu jatkossa hiuksissa, kun pesee hiukset ym.. Ei taida säilyä ihan samanlaisina?

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 20 Kesä 2010, 12:54
Kirjoittaja dreadviolet
usagi kirjoitti: Ennemmin mulla on ollut kuiturastoja koko päässä ehkä viikon-pari kerrallaan, ja niistä seurasi kerran päänahkan outoa kipetymistä.
Päänahan outo kipeytyminen johtuu luultavasti siitä, että olet saattanut ripustaa liian paljon painolastia liian pieniin hiusosioihin.

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 20 Kesä 2010, 14:40
Kirjoittaja usagi
^Jep, toi tuli pesemisen jälkeen kun hiukset painoivat enemmän. Eikä mun päänahkakaan silloin ollut parhaassa mahdollisessa kunnossa ja hiukset oli aika lyhyet silloin.

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 28 Kesä 2010, 16:14
Kirjoittaja Horros
Minäkin olen Novitan hahtuvaisesta tehnyt rastoja mäntysuovan ja veden kanssa, kahdessa erässä, jostain syystä toisesta erästä (eri pussista kuin edelliset) tuli paljon löysempiä ja huonommin koossa pysyviä - kyllä ne koossa pysyivät kuitenkin ihan hyvin, mutta ero edellisiin, pitempiin, oli huomattava. Ensimmäisestä paketista tein siis kaksi pitkää kaksipäistä, toisesta kolme lyhyempää kaksipäistä. Mietin, voisiko se pituusero jotenkin vaikuttaa hahtuvaisen "käyttäytymiseen"?

Pesusta en osaa sanoa mitään koska otin ne aina pesun ajaksi pois ja laitoin sitten takaisin letittämällä kiinni ja kumilenkillä.

Vs: Villalisäkkeitä ja friikkihiuksia

Lähetetty: 13 Marras 2010, 01:51
Kirjoittaja bast
Kuuluiskohan tää nyt niihin friikkihiuksiin. En löytänyt parempaakaan topiccia tälle.

Tilasin e-baysta sellaista kamaa kun hair tinsel. Vähän kuin joulukoristenauhaa, mutta hiuksen ohutta. Se sidotaan omaan tukkaan ja tippuvat aikanaan pois hiuksen mukana.  ;D Nää on toisaalta tosi mauttomat, mutta mun prinsessakompleksi vaati kokeilemaan. Laitoin just ja aika keijumainen fiilis.  :ts 
Toimii varmasti paremmin suorassa tukassa, mutta kynnellä kevyesti vetämällä tätä saa kiharrettua kuin lahjanarua, niin käy mun laineisiinkin. Ja ilmeisesti pitäisi kestää myös kihartimen tai suoristusraudankin, mutta mä en sellaisia jaksa käyttää.

Tän ohjevideon mukaan kiinnitin: http://www.youtube.com/watch?v=JV6yvuh8KkY

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 08 Touko 2011, 22:10
Kirjoittaja Antur
Kappas, löytyihän täältä tällainenkin ketju, miten menikin ohi ensimmäisellä yrittämällä. Pastean nyt tähän saman viestin minkä postasin rastaketjuun, osan vastauksista varmaan löydänkin tästä ketjusta kunhan ehdin lukea joten pahoittelen mahdollista toistoa ;) 

Itsellä tosiaan toivottavasti tulee ajankohtaiseksi kohtapuoliin miettiä näitä juttuja, oma tukka on nyt lyhyt ja kuiturastoja himottaisi letitellä jatkoksi. Takkutukka-foorumia olen koittanut edestakaisin selata ja googlekin on aika paljon kertonut, mutta silti täytyy varmistella vielä juureksilta ;)

Pähkin tässä enimmäkseen materiaalivalintoja. Alkuunsa pidin varmana että hankin ainakin nyt alkuun valmisrastat jostain, mutta mitä enemmän aiheesta lueskelee sitä enemmän on alkanut kiinnostaa hankkia kuitua ja värkätä itse, saisi aidomman näköiset. Olisiko kellään lennosta vinkata mikä olisi paras ja luotettavin (plus edullisin) taho tilata kuituja, tai niitä valmisrastojakin jos nyt jostain kohtuulaatuisia löytyy? Valmisrastojahan moititaan niiden purkautumistaipumuksen vuoksi, ja itsekin olen tämän ongelman nähnyt kun aikanaan kaverille letittelin päähän sellaiset, johan noita aukeili letityksen aikana...  Se minulla vain ei mene jakeluun, että miksi valmisrastoja ei pysty tiivistämään samaan tyyliin kuin omatekoisia, vai pystyykö? Lisäksi synteettisen kuidun huovuttaminen neulalla kuulostaa ihan mahdottomalta ja älyvapaalta, mutta sillä systeemillä kai nuo ovat tehneet kuidusta itse takkuja, eikö sama toimisi valmisrastoihin?

Villojakin ehdin jo miettiä jonakin heikkona hetkenä, tulisi halvaksi, mutta jessus miten kuumat kesää vasten varmasti  ;D Toisekseen saaneeko villasta tehtyä lyhyeen tukkaan letitettäviä rastoja niinkään hyvin, en tiedä...?

Joka tapauksessa, kaikkia aiheeseen etäisestikään liittyviä vinkkejä otetaan vastaan :)

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 08 Touko 2011, 23:46
Kirjoittaja bast
^ Mä tein omani lettikuidusta. Tupeerasin kammalla ja painelin päältä suoristusraudalla. Hyvin kesti käyttöä.

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 09 Touko 2011, 01:35
Kirjoittaja almiros
Niitä Cybershopin valmisrastoja en suosittele kellekkään.

En ole enää itse harrastanut rastoja, mutta kun tein omia kuiturastojani, ostin kuidut täältä.

Infoa ja tutorialeja rastojen tekemiseen.

Omani tein höyryn avulla, eli teepannu liedelle ja nokasta tulee ulos höyryä jonka edessä rastaa liikutellaan ja samalla kierretään. Tekniikoitahan on monia, höyrytys, silittäminen, keittäminen...
Tässä havainnollistava kuva rastojen tekoprosessista, eli rastakuitu, rastakuitu takutettuna ja lopulta höyrytettynä.

Sitten tein vielä rastoista kiharoita, eli kolme rastaa letitään yhteen ja letti laitetaan kiehuneeseen veteen lillumaan hetkeksi ja annetaan kuivua hyvin (1-2 päivää). Letti avataan ja tuloksena on kiharoita rastoja.

Villarastojakin olen tehnyt huovuttamalla, mutta niiden huono puoli on se, että liian kauan hiuksissa pidettynä ne tuppaa huopumaan tyvestä omiin hiuksiin kiinni. Niitä on sitten kiva repiä auki.

Edit: Jos kaipaa inspiraatiota, niin täältä löytyy kivasti ihmisten tekeleitä.

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 11 Touko 2011, 10:55
Kirjoittaja Mustakuu
Joku clip-on rastat omistava tai niitä tekevä (dreadviolet?) osaisi ehkä mua neuvoa: Tahtoisin kaksi tällaista hainhammas-klipsillä kiinnitettävää rastapehkoa http://www.cybershop.fi/tuotekuvat/210x ... rednew.jpg . Mistään ei kuitenkaan löydy niillä väreillä, joilla tahtoisin, ja tee-se-itse-henkisenä tekisin mielummin itse. Ainut, mikä mietityttää, on, että kestääkö normi kaupan hainhammas noiden rastojen painon, vai pitääkö olla jotenkin "erityinen" klipsi? Kommentteja ja neuvoja otetaan vastaan  :)

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 15 Touko 2011, 11:40
Kirjoittaja dreadviolet
Antur kirjoitti: Pähkin tässä enimmäkseen materiaalivalintoja. Alkuunsa pidin varmana että hankin ainakin nyt alkuun valmisrastat jostain, mutta mitä enemmän aiheesta lueskelee sitä enemmän on alkanut kiinnostaa hankkia kuitua ja värkätä itse, saisi aidomman näköiset. Olisiko kellään lennosta vinkata mikä olisi paras ja luotettavin (plus edullisin) taho tilata kuituja,
Tähän sanon tietysti, että Dreadviolet.  ;)

Joku suositteli Buyhairia, mutta kannattaa pitää mielessä, että buyhairin myymä kk jumbo on laadultaa sitä kiiltävää, jonka tiivistäminen ja tupeeraaminen on usein paljon konstikkaampaa kuin mattapintaisen.

Antur kirjoitti: Se minulla vain ei mene jakeluun, että miksi valmisrastoja ei pysty tiivistämään samaan tyyliin kuin omatekoisia, vai pystyykö? Lisäksi synteettisen kuidun huovuttaminen neulalla kuulostaa ihan mahdottomalta ja älyvapaalta, mutta sillä systeemillä kai nuo ovat tehneet kuidusta itse takkuja, eikö sama toimisi valmisrastoihin?
Vitsi piilee siinä, että valmisrastat on tehty ilman tupeerausta. Valmisrasta tarkoittaa sitä, että kuitua on vain kieputettu ja tiivistetty - se kestävyyden kannalta tärkein vaihe on tekemättä! Tupeerauksen määrä ja laatu määrittelee tulevan rastan kestävyyden ja ulkonäön, tiivistys on vain viimeistelyä.

Huovutusneulalla tiivistäminen ei myöskään ole järkevää - se katkoo niitä kuituja. Paras tiivistys syntyy höyryllä (steamer, silitysrauta), kiehuvalla vedellä (itse en tätä metodia ole saanut toimimaan, tai en saa sillä mielestäni riittävän tiiviitä rastoja), tai suoralla lämmöllä (suoristusrauta, hiustenkuivaaja). Suoralla lämmöllä tiivistäessä vaarana ja yleisenä lopputuloksena on kuitenkin usein karrelle palanut rasta, joka tarttuu ikävästi viereisiin, ja tuntuu kovalta ja karhealta sulaneelta muovimöntiltä = ei hyvä!
Mustakuu kirjoitti: Joku clip-on rastat omistava tai niitä tekevä (dreadviolet?) osaisi ehkä mua neuvoa: Tahtoisin kaksi tällaista hainhammas-klipsillä kiinnitettävää rastapehkoa http://www.cybershop.fi/tuotekuvat/210x ... rednew.jpg . Mistään ei kuitenkaan löydy niillä väreillä, joilla tahtoisin, ja tee-se-itse-henkisenä tekisin mielummin itse. Ainut, mikä mietityttää, on, että kestääkö normi kaupan hainhammas noiden rastojen painon, vai pitääkö olla jotenkin "erityinen" klipsi? Kommentteja ja neuvoja otetaan vastaan  :)
Minä en tee lisäkkeitä klipsukiinnityksellä ollenkaan. Syynä se, että muoviklipsut ovat kamalia herkästi hajoavia rimpuloita, jotka itse saan hajalle jo oman paksun tukkani kanssa - saati jos niitä pitäisi ripustella ponnareihin, no way.
Mielestäni ei siis ole kovin viisasta ripustaa kalliita käsin tehtyjä rastoja sellaiseen muovirimpulaan.

Kannattaa siis kiinnittää rastat venyviin pitsinauhoihin (kas näin), jotka vain solmitaan kiinni omiin nutturoihin ja varmistetaan pinnillä. Kannattaa laittaa lisäkkeeseen kaksi layeriä, jotka pysyvät yhdessä sekä keskimmäisen rastan avulla, joka on kiinnitetty molemipen nauhojen yli, että sivuille tehtyjen solmujen avulla.

Nauhoihin kiinnitettyjen lisäkkeiden (yksi) hyvä puoli on, että niihin voi tehdä pienia accent -lisäkkeitä, jotka kiinnitetään kahden layerin väliin, ja tällä tapaa samojen lisäkkeiden tehosteväriä voi vaihtaa vaikka joka käyttökerralle! Tehostevärilayerin vaihtamiseen menee ehkä minuutti. :)

Lopuksi teille molemmille voinen mainita, että vaikken ole ottanut tukkatöitä vastaan pian pariin vuoteen, saatan tulevana kesänä tehdä muutaman tilauksen! ;)

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 21 Touko 2011, 18:26
Kirjoittaja Mustakuu
^Kiitos tosi paljon vinkistä! Taitaa tämä kesä mennä hiuksia kasvatellessa, mutta jahka saan hiukset ponnaripituuteen niin täytyy ehdottomasti hankkia nuo irtolisäkkeet !  :) Ja tsekata mikä sun työtilanne silloin on rastojen suhteen ;)

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 28 Touko 2011, 12:49
Kirjoittaja Antur
Kiitoksia vastanneille! :) Tulin nyt lopulta kuitenkin siihen tulokseen, että lykkään kuidut myöhempään ajankohtaan ja aloitan sillä villalla jonka piti olla vain joku heikon hetken päähänpisto... ::) Tässä on pian puoli päätä villatakuilla, saas nähdä mikä on lopputulos kunhan tulee valmiiksi. Kuidut hankin varmasti myöhemmin, jos tämä kokeilu osoittautuu yhtään kivaksi ;)

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 28 Touko 2011, 21:49
Kirjoittaja dreadviolet
Mustakuu kirjoitti:Ja tsekata mikä sun työtilanne silloin on rastojen suhteen ;)
Tänä kesänä teen, mutta jos villin veikkauksen voisin antaa, niin sitten menee taas piiiiitkään (vähintään 9 kk) ennen kuin ehtinen taas. Eli jos yhtään epäilet että tarvit seuraavan vuoden sisään, nyt on hetkesi! :3

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 17 Kesä 2011, 22:20
Kirjoittaja Antur
Kas niin, villatakut ehti olla päässä tällä erää muutaman viikon ja nyt oli jo löystymisen/ylikasvamisen takia pakko pitää huoltotauko eli päivitelläänpä vähän kokemuksia josko jotakuta kiinnostaa ;) Takut otettiin tänään pois ja laitetaan huomenna takaisin, tässä välissä pesin ja hoitismuhitin hiukset kunnolla. Yllättävän vähän tuntuu tukka kärsineen! Ainoa mikä oli, niin niskavillat oli vääntynyt aikamoisille takkulevyille, jotka kuitenkin oli melko helppo selvitellä kun pituutta on vain 5-10cm. Toisekseen tukka oli kauttaaltaan paksulti villarasvassa... ::) En tiedä onko tässä osaltaan syy, miksi oma hius ei kärsinyt rääkistä paljoakaan, hyvässä suojassa kai se sen ihrakerroksen alla oli ;D Olipahan muuten työn takana jynssätä pois, kaksi pesua syväputsarilla ja päälle vielä yksi normishampoolla vasta irrotti rasvan kunnolla. Käytin siis melko rasvaista ja vähän käsiteltyä villaa, kehräämöltä tilattua eli ihan erilaista kuin esim. Novitan Hahtuvainen.

Hiuspohja pysyi myös hyvässä kunnossa, ekan viikon kutisi aika paljon ja niskan ja korvien seudulle hiusrajaan ilmaantui punoitusta ja jotain ihottumantapaista. Kutinan lievitykseen käytin vaihtelevasti aloegeeliä, hampunsiemenöljyä ja ihan Humektania. Tehosi, kutina ja punoitus rauhoittui ajan kanssa. Pesin hiuspohjaa kerran viikossa Nature's Gaten Tea Tree-shampoolla, pelitti tosi hyvin kunhan sai kunnolla huuhdeltua pois. Pituuksia pyrin olemaan kastelematta ollenkaan, eli pesu tapahtui niin, että pään päälle järjettömän kokoinen "nuttura" ja vettä laskin suoraan letkusta pienellä paineella ilman suihkuosaa ;D Pientä värkkäämistähän tuo oli, mutta yllättävän helppoa.

Btw, villa on tosi kiva takkumateriaali ainakin näin kesällä. Pahimmilla helteilläkin ainoa kohta kropasta mikä ei hikoillut ja tuntunut ahdistavalta oli pää! Villahan tunnetusti eristää lämpöä, myös siis näin päin, viilentää hirmuhelteillä ;)

Takkutukkana siis mennään vielä jatkossakin, koska homma osoittautui yllättävän vaivattomaksi ja kivaksi :)

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 03 Heinä 2011, 20:47
Kirjoittaja dreadviolet
Ajattelin jakaa teillekin nämä:

Kuva

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 31 Elo 2011, 22:28
Kirjoittaja kermakaramelli
Täytyy kertoa et villarastat ei ole ollenkaan mun juttu.
Ne on raskaat, hiusten peseminen ja kuivattaminen on helvettiä ja jotenkin.. no se tyyli ehkä sopii joillekin klubbareille mut tavalliselle tallaajalle noin on vaan feikkijuttuja.

Mieluummin rastat omista hiuksista ja tarvittaessa aitohiusjatkeiden kera jos rastoja haluaa.

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 31 Elo 2011, 23:33
Kirjoittaja Antur
Makunsa kullakin, mutta minusta villatakut ei ainakaan raskaat ole. Kuidut taitaa olla vielä kevyemmät, joskaan niistä ei ole kokemusta. Yllätyin itsekin kuinka kevyet nuo vyötärömittaisetkin on. Peseminen (ja kuivattaminen) ei myöskään ole helvettiä nähneetkään jos vain keksii oikeat systeemit, läpikotaisin ja kauttaaltaan jos kastelee niin varmaan meneekin sinne helvetin puolelle sitten, siksipä sitä ei kannatakaan koskaan tehdä ;) Mitä minun kokemukseeni tulee, niin helpompaa tukkaa saa oikeastaan hakea, kerran viikossa-puolessatoista pesu riittää kevyesti ja muun ajan tukka saa ihan vain olla.

Ja mitä nyt muuhun tyyliin sitten tulee, niin minusta ei edes tarvitse olla mikään "klubbari" voidakseen villatakkuja pitää. Itsekin pääsääntöisesti hiihtelen ihan suht tavan kamppeissa, enkä ole missään vaiheessa kokenut tukan olevan jotenkin ristiriidassa. Varmasti tosin ympäriltä löytyy niitä, jotka asian niin näkevät, mutta kuten sanottua makunsa kullakin. Feikkihän se nyt herranjestas on, mutta niin lienevät monet muutkin hiusjutut. Kaikille luonnollinen tyyli ei ole "se juttu".

Enkä tällä nyt pyri väheksymään sinun näkemystäsi, minulla vain on erilainen. Ja viestisi alussa esitetyt oletukset piti "kumota" ihan omaan empiiriseen kokemukseen pohjaten ;)

Minulla on omia takkuja kyllä ikävä ja pahasti, ei ole vielä saanut aikaiseksi laitella uudelleen kiinni työpätkän jälkeen. Josko sitä kohta.

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 06 Syys 2011, 21:07
Kirjoittaja annnma
^^ Haha no joo, tuo nyt on tommosta.  :T
Jos samanlaiselle yleistyslinjalle lähdetään, niin joku voisi sanoa, että "aidot rastat" on suttuiset, haisevat ja epäsiistin oloiset, kuidut voi olla siistimmät. Mutta ei nyt lähdetä sille linjalle. Itse oon nähnyt kuiturastoja ihan tavallisilla ihmisillä ihan yhtä lailla kuin "friikeilläkin". Väreistä ja tyylistä kai se on enemmän kiinni kuin materiaalista. Mitä sitä suotta yleistämään ja määrittelemään muiden kuin itsensä puolesta.

PS. Feikkiä se on hiusvärikin!  ;D

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 07 Maalis 2012, 21:56
Kirjoittaja bast
Mistä nykyään saa halvimmalla kuitua? Mietin jos pitkästä aikaa laittaisin rastat.

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 25 Syys 2013, 00:20
Kirjoittaja SC
Olen tässä pidemmän aikaa pyöritellyt päässä idea kuiturastoista. Ajattelin tilata kuidut ja tehdä rastat itse, mutta en oikein tiedä kuinka paljon noita kuitupusseja täytyisi tilata jos meinaa rastoittaa koko pään. Vaihtoehtoina  nämä (30g/paketti) tai nämä (50g/paketti). Ajattelin tekeväni 55-60cm mittaisia kuituja (riippuen kumpia tilaan, ne on eripituisia) mutta nyt mieleen tuli, että rastoitettaessani pätkän tuota se lyhenee jonkun verran. Osaisiko joku kertoa minkä mittaisia rastoja saisin 55-60cm pätkällä kuitua?

Hiukset eivät ole vielä riittävän pitkät kuitujen kiinnittämiseen, enkä usko että osaisin tehdä sitä itse. Luuletteko jonkun kampaajan voivan laittaa ne minulle päähän?

Ajattelin myös, että voisin tilata tämän, purkaa sen osiin ja siinä olisi hyvä määrä rastoja.

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 14 Kesä 2014, 13:00
Kirjoittaja Hiisi
Toivon mukaan menee oikeaan topikkiin, jos ei mene niin voi siirtää :D

Eli eli, minulla on ollut pienimuotoisen haaveena laittaa päähäni kuiturastat, tarkoituksena ei ole kuitenkaan tehdä pysyviä rastoja vaan pitää niitä muutama viikko (aiemminkin olen tehnyt näin). Itselläni on nyt kuitenkin vaalennetut hiukset ja juurikasvu alkaa näkyä rumasti jo kahden viikon päästä värjäyksestä ja mietin voiko kuiturastat päässä värjätä juurikasvun? Vai pitääkö rastat irroittaa ja laittaa uudestaan päähän? Onko kellään kokemusta asiast?. Kuiturastoilla tarkoitan näitä tällaisia: http://www.cybershop.fi/product/9586/ku ... snow-white

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 11 Tammi 2015, 01:07
Kirjoittaja nukka
Mistähän kannattaisi alkaa etsiskelemään, kun tahtoisin sellaiset oman hiuksen väriset rastat, joita voisi kiinnitellä esim. ponnariin? Välillä tekisi niin kauheasti mieli rastoja, mutta en uskalla omaan hiukseen alkaa sellaisia tekemään ja olisivat varmaan vähän hankalat esim. moottoripyöräkypärän alla.

Haluaisin sellaisia aika huomaamattomia, mitkä olisi helppo kiinnittää ja ottaa pois.

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 11 Tammi 2015, 20:57
Kirjoittaja kaarina
^ Etsystä ainakin löytyy. Suosittelen käsintehtyjä aitohiustakkuja. Niitä voi kyllä toisaalta itsekin tehdä, jos tykkää näperrellä. Vaikeaa se ei ainakaan ole, netistä löytynee paljon ohjeita.  :)


Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 11 Tammi 2015, 21:13
Kirjoittaja nukka
Kiitos vinkistä, eipä käynyt mielessäkään että sieltä voisi etsiä :)

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 11 Tammi 2015, 21:27
Kirjoittaja kaarina
Sieltä löytyy ihan minkälaisia takkuja ikinä vain keksii etsiä... Hintojen vertailuun kannattaa käyttää aikaa.
Kiinnitystapojakin on paljon erilaisia mistä valita. Avonaisessa kampauksessa voisi toimia kivasti clip-in -kiinnitteiset yksittäiset irtotakut. Monet myyjät tekevät tilauksesta toivotun mittaisia, paksuisia ja värisiä lisäkkeitä.

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 11 Tammi 2015, 23:15
Kirjoittaja nukka
Mitä hakusanoja kannattaisi käyttää? Ja millaisia kannattaisi etsiä jos esim. sotkunutturaan tahtoo pari rastaa?

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 12 Tammi 2015, 00:25
Kirjoittaja kaarina
"Dreadlock hair extensions" tai vaikkapa "human hair dreadlock".

Valitettavasti itselläni ei ole kokemusta yksittäisistä irtorastoista käytännössä (olen pitkäaikainen kokopään-luomutakkutukka kylläkin), joten en osaa ottaa kantaa, millaiset olisivat parhaat vain satunnaisessa kampauskäytössä. Lienee makuasia ja riippuu myös siitä, haluatko pitää rastoja joskus pidempiäkin aikoja, vai vain yhden päivän ajan kerrallaan. Silläkin on väliä, että millaista lopputulosta hakee; haluatko, että takut ovat ns. koristeita ja tunnistettavissa lisäkkeiksi, vai haluaisitko niiden näyttävän omalta tukaltasi?

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 12 Tammi 2015, 08:43
Kirjoittaja nukka
Haluaisin mahdollisimman oman hiuksen näköiset ja toki kiva olisi jos pysyisivät hyvin päässä vaikka pidemmänkin aikaa :)

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 12 Tammi 2015, 10:16
Kirjoittaja kaarina
Sitten ehkä kannattaa katsoa sellaisia, jotka punotaan / letitetään kiinni. Niitä voi kai pitää muutaman viikonkin putkeen, irrottaa, ja punoa takaisin. On olemassa yksi- ja kaksipäisiä (single ended / double ended), ja näistä löytyy youtubesta vaikka kuinka paljon kiinnitysohje-videoita. Ei ole vaikeaa.  :)

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Lähetetty: 12 Tammi 2015, 14:56
Kirjoittaja nukka
Kiitos, minäpä alan tutkailemaan asiaa :)