Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Pandaherra

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Viesti Kirjoittaja Pandaherra »

Kertoisiko joku vähän tarkemmin noista villarastoista? Jos ne huovuttaa oman hiuksen ympärille niin saako ne vielä joskus poiskin :D? Tuo letitysmenetelmäkin kiinnostaisi, mutta eikös ne omat hiukset sitten jää "törröttämään" sieltä seasta?
Itselläni on villarastat ollut vain niin,että olen huovuttanut sellaisia pötkyjä,ommellut pitsinauhaan ja laittanut sitten ponnariin kiinni.
dreadviolet
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 88
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 02:11

Villalisäkkeitä ja friikkihiuksia

Viesti Kirjoittaja dreadviolet »

Tällaisen väänsin viime yönä...

Kuva

Tästä lisäkkeestä lisää kuvia tuolla.

Muutama muu villalisäke puolestaan tuolla.
Viimeksi muokannut dreadviolet, 07 Helmi 2007, 17:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

www.dreadviolet.com

Otan vastaan rastatilauksia kesällä 2011
Joanna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 20:18

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Viesti Kirjoittaja Joanna »

Tyhmä kysymys: Kuinka paljon tuollaisia kaksipäisiä kuiturastoja pitäisi varata koko päähän?
dreadviolet
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 88
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 02:11

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Viesti Kirjoittaja dreadviolet »

Joanna kirjoitti: Tyhmä kysymys: Kuinka paljon tuollaisia kaksipäisiä kuiturastoja pitäisi varata koko päähän?
Riippuu toki rastojen paksuudesta ja omista hiuksistasi. 55 on sellainen keskimääräinen luku.

www.dreadviolet.com

Otan vastaan rastatilauksia kesällä 2011
Joanna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 20:18

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Viesti Kirjoittaja Joanna »

Hurahdin ja tilasin tuolta Hairiumista nyt sitten Camden Dreadlockseja 50kpl (toivottavasti riittävät mun tukkaan). 30 kpl vaaleanpunaisia, 10 kpl punaisia ja 10 kpl fuksiaa. Miehellä taas ihmettelemistä kun alan väkertää noita päähän.  ;D
Linoa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 849
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 22:15

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Viesti Kirjoittaja Linoa »

Oijoi, rupesipa taas haluttamaan kaikkea tukkaväkertelyjä hiuksiin. Rastathan olis tuolla kaapissa odottelemassa. Jaksaisi vaan laittaa päähän ja saisi jonkun kaveriksi laittamaan.
Trillian

Vs: Rastalisäkkeet

Viesti Kirjoittaja Trillian »

Vau, mitä hiuksia!  :-*

dreadvieolet, saanko kysyä vähän lisää noilla sivuillasi näkyvistä Ilkan hiuksista - onko nekin sinun tekemäsi? Kuitu- vai villarastat vai jotkut muut?  Miten ne oikein on tehty (ja mistä tuollaiset voisi hankkia itselleen? ??? ;)  ), tosi makeat mun mielestä - tai siis hienoja on nuo värikkäätkin, mutta itselleni haaveilisin mahdollisesti luonnonvärisistä rastoista, en vain tiedä rastoista oikein mitään.  :-\
dreadviolet
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 88
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 02:11

Vs: Rastalisäkkeet

Viesti Kirjoittaja dreadviolet »

kiits.

No heh, en kai minä nyt tukkagalleriassani esittelisi hiuksia, mitä ei ole minun tekemiäni. :D Siis ainakaan jonkun toisen päässä vielä. Eli kaikki nuo on tietysti itse tekemiäni.

Ilkan rastat on kuidusta juu. Tehty ihan samoin kuin kaikki muutkin kuiturastani, noiden kohdalla oli tarkoitus tehdä mahdollisimman luonnonrastojen näköiset, joten tupeerasin enemmän ja epätasaisemmin, enkä tiivistänyt niitä niin tiiviiksi.

...mistä niitä voi hankkia? Enpä tiedä. Ilkka tilasi multa. :)
Jos luonnonrastojen näköisistä rastoista haaveilet, niin tehdasvalmisteiset eivät ainakaan ole silloin ratkaisu. Itse tekemällä tai joltain tilaamalla. Eri ihmiset tekevät kovin erinäköistä jälkeä rastojen kanssa, eikä edes kampaajista voi tietää: jotkut kampaamotkin läimivät liimalla kiinni valmisrastoja.

www.dreadviolet.com

Otan vastaan rastatilauksia kesällä 2011
Trillian

Vs: Rastalisäkkeet

Viesti Kirjoittaja Trillian »

Kiitos tiedosta! Mä ajattelin vain vielä tarkistaa kysymällä, ovatko kaikki kuvissa olevat sun tekemiäsi, anteeksi typerä kysymys.  ;D 

Jaksatkohan vielä vastata pariin (oletettavasti tyhmään :-[ ) uteluun? Koetin hakea vastauksia myös haun kautta mutta en onnistunut ainakaan ensiyrittämällä, joten olisi kiva jos viitsisit auttaa. :) Onko tuollaiset rastat kertakäyttöiset vai voiko ne laittaa päähän useammankin kerran? Ja kun ne ovat kuitua, niin tarkoittaako se, että oma hius jää sinne sisälle ja hiuksia ei rastoja poistaessa tarvitsisi pätkäistä ihan lyhyiksi?

Sitten vielä yksi kysymys: teetkö itse noita ainoastaan tutuillesi? Kävin allekirjoituksesi kautta etsimässä tietoa jos olisit vaikka hiusalan yrittäjä tms, mutta en löytänyt mitään tietoa. ;)
dreadviolet
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 88
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 02:11

Vs: Rastalisäkkeet

Viesti Kirjoittaja dreadviolet »

Trillian kirjoitti: Onko tuollaiset rastat kertakäyttöiset vai voiko ne laittaa päähän useammankin kerran? Ja kun ne ovat kuitua, niin tarkoittaako se, että oma hius jää sinne sisälle ja hiuksia ei rastoja poistaessa tarvitsisi pätkäistä ihan lyhyiksi?
Noissa kuvissahan osa on rastapidennyksiä, osa irtolisäkkeitä. Molemmissa tapauksissa itse rastat ovat kaksipäisiä kuiturastoja.
Pidennystapauksessa ne letitetään hiukseen kiinni, ja voidaan siis purkaa.

Eivät vahingoita hiuksia, jos ei niitä pidä liian pitkään. Rastat täytyisi irroittaa täi käyttää poissa n. kolmen kuukauden välein, mutta itse rastat kestävät kyllä vaikka iäisyyksiin. Ne voi aina tiivistää uudelleen täysin uuden veroiseksi. (Siis olettaen, että ovat hyvin tehtyjä ja huolella tupeerattuja).
Trillian kirjoitti:Sitten vielä yksi kysymys: teetkö itse noita ainoastaan tutuillesi? Kävin allekirjoituksesi kautta etsimässä tietoa jos olisit vaikka hiusalan yrittäjä tms, mutta en löytänyt mitään tietoa. ;)
Erinäköiset tekotukat on mulle harrastus, josta on kyllä tullut kovin aikaavievä intohimo.  :-\
Katson ihan tapauskohtaisesti, milloin ehdin tukkailuja muilta kiireiltäni tehdä.

www.dreadviolet.com

Otan vastaan rastatilauksia kesällä 2011
Trillian

Vs: Rastalisäkkeet

Viesti Kirjoittaja Trillian »

Kiitos paljon vastauksista, dreadviolet!  :-*
Joanna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 20:18

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Viesti Kirjoittaja Joanna »

Laitoin nämä sitten päähän viime torstaina eli muutaman päivän ovat kerinneet olemaan. Tänään pesin ekan kerran.

Hieman oon pettynyt materiaaliin, rastat alkoivat hapsottamaan jo laittaessa ja muutama takkukin tuolla jo on irronneista hiuksista. Kuitu on myös aika karheata, kutittavat jos yrittää ilman vaatteita olla. :P Yöksi olen joutunut väkertämään huiviturbaanin etteivät ole joka paikassa. Painavat ja hiostavat ovat myös, talviaikaan ehkä sopis paremmin.  :) mutta muuten ovat kyllä nätit ja näyttävät. Katsotaan kuinka kauan jaksan näitä pitää ennen kuin on pakko päästä pesemään pää "kunnolla".  ;D
dreadviolet
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 88
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 02:11

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Viesti Kirjoittaja dreadviolet »

Joanna kirjoitti: Hieman oon pettynyt materiaaliin, rastat alkoivat hapsottamaan jo laittaessa
Sen siitä saa kun niitä tehdasvalmisteisia käyttää...  :-\  nimim. tästä aiheesta ei näköjään vain voi messuta tarpeeksi.

Rastojen karheus tasoittuu käytössä kyllä. Mutta tuota takku irronneista hiuksista -kommenttia en tajunnut ollenkaan. Siis eli mitenkä?

www.dreadviolet.com

Otan vastaan rastatilauksia kesällä 2011
Joanna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 20:18

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Viesti Kirjoittaja Joanna »

dreadviolet kirjoitti:
Mutta tuota takku irronneista hiuksista -kommenttia en tajunnut ollenkaan. Siis eli mitenkä?
Tarkoitin noita rastoista "irrallaan" hapsottavia hiuksia.. ne vetävät sitten keskenään takkuun. Selvensikö? :)
dreadviolet
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 88
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 02:11

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Viesti Kirjoittaja dreadviolet »

Hmm. No johan on mielenkiintoista. Enpä ole ilmiöön koskaan törmännyt. Mutta mä en ookaan tehdasvalmisten kanssa ollut muuta kuin lyhyen testin verran tekemisissä, ja omien kanssa ei moista tapahdu.
Kokeile varoen leikata niitä irtohiuksia irti - mutta leikkaa vain yksittäisiä hiuksia, älä koske sellaisiin isompiin nippuihin, jos sellaisiä törrpttää kovasti.

Tehdasvalmisteisten "rastojen"  ongelma ylipäätään on, että niissä on yleensä huomattavan vähän / ei ollenkaan tupeerausta pohjalla, joten ne todellakin alkavat purkautua ikävästi. Kunnolla tupeeratut ja huolella sinetöidyt rastat senkun paranee vanhetessaan, ja muuttuvat sitä paremmiksi mitä enemmän niitä pitää. Tältä esmes! Kuvan rastat on kuvanottohetkellä olleet viitisen kuukautta päivittäisessä käytössä.

www.dreadviolet.com

Otan vastaan rastatilauksia kesällä 2011
Vastaa Viestiin