Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
dreadviolet
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 88
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 02:11

Vs: Villalisäkkeitä ja friikkihiuksia

Viesti Kirjoittaja dreadviolet »

Juu, oma tukka laitetaan nutturoille (tai ponnareille tai saparoille) ja lisäkkeet sidotaan nauhoistaan sitten niihin/siihen.

www.dreadviolet.com

Otan vastaan rastatilauksia kesällä 2011
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Rastalisäkkeet

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

^Todella upea A-linja tuossa peruukissa  :D
michli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 157
Liittynyt: 19 Huhti 2008, 23:01

Vs: Rastalisäkkeet

Viesti Kirjoittaja michli »

Tosi kiva just tuo malli tuos peruukissa!
We tried so hard to understand, but we can\'t.
Nienna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1109
Liittynyt: 24 Marras 2006, 14:54

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Viesti Kirjoittaja Nienna »

Mitä käytännössä meinaa

a) vahaus
b) kuumennus, sulatus?

Mulla on muistaakseni kaapin pohjilla jotain onnettomia Cybershop-rastoja. Ovat lian pitkiä nykyseen tukkaan. Eivätkai lähde leviämään, jos lyhennän?  ::)

nilia

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Viesti Kirjoittaja nilia »

Mulla on kolme kuukautta roikkunut päässä Dreamhairista tilatut kuidut. Oon kyllä tykänny kovasti, joudun kyllä kohta ottamaan pois kun juurikasvua on kertynyt mukavasti. On nämä toki jo kuluneetkin hieman. Nyt suunnittelen toki jo innolla seuraavia värejä. :)

Linoa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 849
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 22:15

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Viesti Kirjoittaja Linoa »

Keltis kirjoitti: Mitä käytännössä meinaa

a) vahaus
b) kuumennus, sulatus?

Mulla on muistaakseni kaapin pohjilla jotain onnettomia Cybershop-rastoja. Ovat lian pitkiä nykyseen tukkaan. Eivätkai lähde leviämään, jos lyhennän?  ::)

Tarkotat varmaan tolla kuumennuksella ja sulatuksella rastan tekoa? Elikä itse ainakin kun aikoinaan tein paljonkin rastoja (on muuten kaapissa vieläkin ylimääräset rastat), tein niitä hiustenkuivaajan avulla. Eli sillä kuumensin/sulatin rastaa kokoon, että pysyisi muodossaan. Kuivaaja vaan täysillä ja kuuma ilma sulattaa kuitua yhteen, mutta täytyy olla hieman varovainen ettei rasta pala poikki yhestä kohtaa, vaan kuumennus on tasaista. Vahauksesta en olekaan sitten varma, liittyneekö villarastoihin?  ???

Cybershopin rastat on vissiin näitä teollisesti tehtyjä, mulla on itseasiassa niitäkin kaapissa.  ;D Jos lyhennät niin ne kyllä leviää varmasti.. Siihen vaan hiustenkuivaajan avulla kiinnitystä, jos tahdot lyhentää.
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Viesti Kirjoittaja Roksane »

Cybershopin kuiturastat kestävät myös kiehuvan veden, eli dippaat vaan rastojen päät kiehuvaan veteen hetkeksi, niin sulavat sopivasti yhteen. Mulla ne eivät itse asiassa edes näkyvästi sulaneet, vaan näyttivät silmämääräisesti siltä, että takeruivat vähän enemmän yhteen. Ja joo, samaa mieltä kuin Linoa, eli alkavat varmasti aueta/purkaantua, ellet jotain niille tee leikkuun jälkeen. Noita Cybershopin kuiturastojahan ei ole takutettu, vaan ne on vaan kieretty sellaiseksi pötköksi.
Nienna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1109
Liittynyt: 24 Marras 2006, 14:54

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Viesti Kirjoittaja Nienna »

^ Näin neuvoi mua myös kassatäti, kun kävin kyselemässä. Onneksi en olettanutkaan noiden kestävän hyvänä viikkoa kauemmin, pitää ostaa parempia jos tykästyn. Kai noita vois dippailun lisäksi myös kuivatella jostain kohdin, että olisivat kiiltävän muovitukan sijaan vähän timmimmätja aidomman näköiset.;)
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Viesti Kirjoittaja Roksane »

Mä olen käyttänyt omia kuiturastojani n. pari - kolme kuukautta ja ne itse asiassa paranevat käytössä, kun alkavat oikeasti vähän enemmän takkuuntua ja tiivistyä. Se liiallinen kuidun kiiltokin vähän himmenee. Eivät ne tietenkään ole sama asia kuin aidot rastat (ulkonäöllisesti), mutta pitkäkestoiset ne mielestäni ovat. Olen rastat säästänyt ja kun taas innostun, laitan ne samat takaisin päähän.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Keltis kirjoitti: Mitä käytännössä meinaa
a) vahaus
Tarkoittanee sitä, että vahan avulla rastaa pyöritellään siistimmäksi jos pötkylä on alkanut hörsöttämään.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
HeidiB
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1656
Liittynyt: 06 Syys 2008, 00:52

Vs: villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Viesti Kirjoittaja HeidiB »

Tragedy kirjoitti: miten nää kuiturastat (omistan kanekalon-materiaaliset) kestää sitten talvipakkasen ja jos menen uimaan niin mahdollisesti kloorin?
Pakkasta kestävät kyllä ja tuskin kloorivesikään nille mitään ihmeellistä tekee, kannattaa kuitenkin huuhdella mahdollisimman hyvin, että kaikki jäämät lähtee pois, ihan kuten omistakin hiuksista.
dreadviolet
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 88
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 02:11

Vs: Rastalisäkkeet

Viesti Kirjoittaja dreadviolet »

Tässäpä muutama mainitsemisen arvoinen tuotos viimeisen vuoden varrelta...

Superpitkät irtolisäkkeet, tässä kuvassa molemmat kiinni samassa nutturassa:
Kuva

Nämä oli täysmustat irtolisäkkeet, joissa vaihdettava musta-valkoinen "lisäosa".
Kuva

Kuva

Muutama setti irtorastoja...

Kuva

Kuva

Lisää: http://www.dreadviolet.com//gallery

Viimeksi muokannut dreadviolet, 28 Heinä 2012, 15:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

www.dreadviolet.com

Otan vastaan rastatilauksia kesällä 2011
usagi

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Viesti Kirjoittaja usagi »

Olen laittamassa villarastat joskus heinäkuun puolessa välissä, tai heti kun ne saa huovutettua. Ennemmin mulla on ollut kuiturastoja koko päässä ehkä viikon-pari kerrallaan, ja niistä seurasi kerran päänahkan outoa kipetymistä. Mietin vaan sitä että miten ton voisi välttää, ja jos jollain on jotain erityisiä vinkkejä villarastoihin liityen niin ottaisin mielelläni vastaan ;D.
Kuminauhalla meinaan ne kiinnittää, sillä noi kuiturastatkin olivat. Kuiturastat tuppasivat vaan liukumaan ja takahiuksiin ne oli vaikea saada itse. Menisin kampaajalle kiinnityttämään, mutta kö ei oo ylimääräistä tuhlattavaksi ::).
Muutaman rastan huovutin Novitan Hahtuvaisesta ja pari tein kiertämällä/letittämällä ja pesukoneessa huovuttamalla Novitan Huopaisesta. Se vaan kutistui pesukoneessa enemmän kuin luulin ja kymmenestä letitetystä rastasta n.3 oli käyttökelpoista  ::).  Hahtuvaisesta tuli hienompia rastoja ja loput 30-40 rastaa taidan tehdä siitä. Hahtuvaiset huovutin ihan vaan kylppärin lattialla palasaippuan ja veden avustuksella. Mietityttää kyllä että mitäköhän niille tapahtuu jatkossa hiuksissa, kun pesee hiukset ym.. Ei taida säilyä ihan samanlaisina?
dreadviolet
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 88
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 02:11

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Viesti Kirjoittaja dreadviolet »

usagi kirjoitti: Ennemmin mulla on ollut kuiturastoja koko päässä ehkä viikon-pari kerrallaan, ja niistä seurasi kerran päänahkan outoa kipetymistä.
Päänahan outo kipeytyminen johtuu luultavasti siitä, että olet saattanut ripustaa liian paljon painolastia liian pieniin hiusosioihin.

www.dreadviolet.com

Otan vastaan rastatilauksia kesällä 2011
usagi

Vs: Villa-/kuitu- ja muut irtorastat

Viesti Kirjoittaja usagi »

^Jep, toi tuli pesemisen jälkeen kun hiukset painoivat enemmän. Eikä mun päänahkakaan silloin ollut parhaassa mahdollisessa kunnossa ja hiukset oli aika lyhyet silloin.
Vastaa Viestiin