Ole hyvä-luonnontuotteet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Marrriiia

Vs: Ole hyvä-luonnontuotteet

Viesti Kirjoittaja Marrriiia »

Ole hyvän pakkausselosteet kuulostavat lupaavilta. Tarkemmin tutkittuna löysin inc-listasta stearalkonium chloriden, joka herättää minussa ristiriitaisia tuntemuksia. Ainetta saadaan luonnonöljyistä (tai eläinrasvasta), se vähentää hiusten sähköisyyttä ja lisää kiiltoa.

Netistä löytyy kuitenkin väitteitä, että kyseinen aine voi ärsyttäää ihoa ja olisi haitaksi hiuksille pitkäaikaisessa käytössä. 
Oletteko te törmänneet tälläisiin väitteisiin?
malic
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 870
Liittynyt: 22 Kesä 2008, 20:08

Vs: Ole hyvä-luonnontuotteet

Viesti Kirjoittaja malic »

Olen kokeillut kahta sarjan shampoota, toista rasvoittuville hiuksille ja toista kaikille hiuslaaduille. Jälkimmäinen kuivatti ja takutti ihan kamalasti, mutta tuota ekaa käytin yksinään parin pullon verran. Näitä ei kuitenkaan ihan lähikaupassa ollut saatavilla eikä netistä tullu tilattua, ni eivät jatkuvaan käyttöön päässeet.

Tuoksut näissä on kuitenkin parempia kuin monessa muussa sarjassa, ei oo teollista eikä liian voimakasta. Koostumukseltaan molemmat kokeilemani olivat liruja, kuin vettä, vaahtoamisella ei ollut niin väliä kun näki hiusten kuivuessa tuloksen.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.
Nea/ Fashioned in Finland
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2673
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 18:53

Vs: Ole hyvä-luonnontuotteet

Viesti Kirjoittaja Nea/ Fashioned in Finland »

Olen Hyvän shampoita on tullut testattua monia ja olen pitänyt niistä paljon. Kovin riittoisia eivät tosiaan ole mutta vaahtoavat ihan hyvin (pesen päivittäin). Shampoista on tullut testattua ainakin aloevera-ksylitoli, hilla-kehäkukka-kamomilla ja tyrni-valkoinen tee-puna-apila. Hoitoaine (aloevera-ksylitoni) ei tehnyt tukalleni mitään, se on pikkuneidin käytössä nyt. Hiukseni ovat rasvoittuvat, värjätyt ja pituudeltaan lyhyt polkka.

Vartaloshampoot tuoksuivat ihanilta mutta ne vasta lirua ovatkin, en enää osta.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

_____________________________________
http://fashionedinfinland.blogspot.com/
Nukkumatti
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 478
Liittynyt: 03 Huhti 2008, 17:28

Vs: Ole hyvä-luonnontuotteet

Viesti Kirjoittaja Nukkumatti »

Olen testannut karpalo-rooibos-inkiväärishampoota ja pidin siitä kovasti. Tänään kävin ostamassa Minttu-mustikka-sitruunashampoota.
Koostumus: Kookosöljy-yhdiste, merisuola, mustikkauute, minttu-rohtouute, sitruunauute, eteerinen sitruuna- ja piparminttuöljy.

Kuulostaa ainakin luomulta. Testaan heti tänä iltana ja raportoin tänne ;)

Edit

Ensimmäisellä pesukerralla tulos on tietysti aina hieman erilainen, mutta olen kyllä erittäin tyytyväinen mun tukkaan nyt. Sileät, puhtaan tuntuiset ja hirmu kiiltävät  :D Eli tyytyväinen olen.

Ainoa miinus oli melko huono vaahtoutuvuus. Pitää olla ihan litimärkä kuontalo ennenkuin aine vaahtoutuu.
Viimeksi muokannut Nukkumatti, 05 Tammi 2009, 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
20 vuotta hiukset päässä!
Kunis

Vs: Ole hyvä-luonnontuotteet

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Juuri tukkaa pestessä ja hyvästä hiustuotteesta haaveillessani muistin kesällä kylässä testikäyttäneeni nokkos-mäkimeiramia ja turveshampoota. Ensinnäkin noissa oli kiva maanläheinen tuoksu (en oikein tykkää makeista kukka/hedelmätuoksuista), lisäksi ne muistaakseni olivat oikein hyviä.

Nytpä täytyy ehkä heti huomenna käydä ekolossa shoppailemassa  ;D  Jolleivat nyt sitten jostain syystä olekaan yhtä hyviä kun mitä muistelin, niin mökin rantasaunalle ainakin ovat hyviä tuliaisia.

-
Edit. Jäi ostamatta kun ne pullojen etiketit olivat niin kamalia. Aloin samalla inhota kaikkea muovipulloihin pakkausta, mutta nuuhkuttelin hamppu-turve-palasaippuaa ja riensin kotiin tilailemaan moisia.
Ehkäpä vielä joskus näitäkin uudestaan kokeilen, käyttökokemusten muisto on kuitenkin rakas!

Viimeksi muokannut Kunis, 17 Maalis 2009, 00:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mettea

Vs: Ole hyvä-luonnontuotteet

Viesti Kirjoittaja mettea »

Ole hyvät uusiutuivat ja uusia tuotteita tullut samalla. SLS lähtenyt pois ja pesevänä aineena ovat nyt sodium coco sulfate ja coco betaine. Uutuuksista itseä kiinnostaa erityisesti karpalo-ruusupuu-mansikka-suihkugeeli ja tuoksuton perusvoide. Täyttämineni on nyt 40% halvempaa kuin uuden pullon ostaminen.

Kukaan ehtinyt kokeilla? Täällä kipaistaan Ruohonjuureen, kunhan Urtekramin hajusteeton shampoo ja hoitis loppunee.

http://www.olehyvaluonnontuote.fi/index.html
Vovka
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 146
Liittynyt: 07 Touko 2007, 20:37

Vs: Ole hyvä-luonnontuotteet

Viesti Kirjoittaja Vovka »

^ Wau, kuulostaa tosi hyvältä! Toivottavasti saapuvat nopeasti kauppohin. Minkähänlaista on Suklaa-kahvi-kookos-shampoo tai Vanilja-omena-kaneli-shampoo  :-*
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Ole hyvä-luonnontuotteet

Viesti Kirjoittaja -j- »

mettea kirjoitti: Ole hyvät uusiutuivat ja uusia tuotteita tullut samalla. SLS lähtenyt pois ja pesevänä aineena ovat nyt sodium coco sulfate ja coco betaine.
Mutta eikös sodium coco sulfate ole ihan sama asia, kuin SLS?
Vai olenko väärässä?  ???

EDIT.
Ei se ilmeisesti ole sama asia. Löysin mm. tällaisen artikkelin:
http://www.mnn.com/lifestyle/health-wel ... fe-shampoo , jossa sanotaan, että on eri asia.
mutta myös tällaisen: http://community.livejournal.com/longhair/2356788.html , jossa sanotaan, että SLS on puhdistettu muoto sodium coco sulfatesta. Mutta tämänkin jutun mukaan SCS. on vähemmän ärsyttävä (vaikka jutun otsikossa ja alussa sanotaankin, että SLS ja SCS ovat sama aine).

Piru vieköön näiden "kookosöljy-yhdisteiden" kanssa!!  >:(
Viimeksi muokannut -j-, 05 Touko 2010, 08:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Nea/ Fashioned in Finland
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2673
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 18:53

Vs: Ole hyvä-luonnontuotteet

Viesti Kirjoittaja Nea/ Fashioned in Finland »

Testasin aamulla tuon suklaa-kahvin ja en voi sanoa olevani kovin ihastunut  :P. Laitan parempaa arvioita pidempään testattuani blogiin mutta koostumus oli lirua (kuin laihaa geelimäistä). Määrältään tarvitsin tuplamäärän, että sain levitettyä hiuksiini (tämän olen tosin huomannut muidenkin eko-shampoiden kanssa) ja pesun jälkeen tukka oli ihan takkuinen, kuin merivessä uitettu. ihan ok Giovanni hoitiksen jälkeen onneksi sentään. Tuoksu oli kiva. Se karpalo tuoksuu sitten eukalyptukselta (en olisi ottanut jos olisin sen tiennyt) :P.

Perusvoide täytyy tsstata myös mutta sitä en vielä Ruohonjuuressa nähnyt.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

_____________________________________
http://fashionedinfinland.blogspot.com/
mettea

Vs: Ole hyvä-luonnontuotteet

Viesti Kirjoittaja mettea »

Täällä ostettiin tänään Tyrni-hilla-appelsiinishampoo (kuivat, ohuet hiukset) ja äsken ensikokeilu. Urtekramin tavoit reilusti shampoota ja takutti, mutta lunnonharjalla selväksi. Hoitiksena Urtekramin hoitis + LV:n tehohoito sekoituksena. Nyt tukka pehmeämpi kuin No Perfumilla. Tuoksu on ihanan raikas ja tämä oli oikeastaan eka kerta kun uskaltauduin ostamaan hajusteellista luonnonshampoota (synteettiset täysin no-no iholle). Vielä ei ainakaan tunnu iho reagoivan, mutta katsotaan miten vaikuttaa jatkuvassa käytössä.

Ole hyvän shampoot nyt Ruohonjuuressa tarjouksessa 5,45e.
Nea/ Fashioned in Finland
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2673
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 18:53

Vs: Ole hyvä-luonnontuotteet

Viesti Kirjoittaja Nea/ Fashioned in Finland »

Nyt olen käytellyt shampoita usemman päivän ja tykkään jo paljon enemmän  ;D. Liian lirua on tosin makuuni mutta levitystekniikka alkaa olla halussa eikä tukka ole enää niin takkuinen. Tuoksut ovat kivat ja hiukset ovat kuivuttuaan ilmavat. HG-aineista ei näistä minulle ainakaan ole mutta ihan kivat sentään kuitenkin.

Innolla odotan seuraavia tuotteita  :3, Ruohonjuuressa oli vasta shampoot.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

_____________________________________
http://fashionedinfinland.blogspot.com/
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Ole hyvä-luonnontuotteet

Viesti Kirjoittaja Horros »

Tekisi kyllä mieli kokeilla noita ihan senkin takia, että olen ekologisuudesta kiinnostunut, mutta pelkään, ettei hoitoteho ole tarpeeksi suuri ohueen, säkkärään hiukseen.
Noh, jos sitä kerran voisi sijoittaa ekologisiin hiustuotteisiin kun yleensä on olleet hyväksi havaitut Tigit käytössä. Hiuspohjani ei ole onneksi kovin herkkä, mitään hilsettä suurempia reaktioita ei ole tainnut ikinä tulla.

Ehkä tuota kamomilla-mandariini-ananas-shampoota tyrni-mango-hamppu-hoidon kanssa uskaltaisi hankkia?
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Ole hyvä-luonnontuotteet

Viesti Kirjoittaja Horros »

No niin, nyt sitten tuli Ruohonjuuresta napattua mukaan mustikka-vadelma-mansikka-hoitoaine lähinnä CO-pesuja ajatellen. Koostumus oli aika lirua ja hoitoaine tuntui "uppoavan" hiukseen, tuntui että ainetta piti pruutata lisää ja lisää. Tulos oli "ihan ok", seuraavan kerran laitoin EHS mustikkahoitsikkaa ja tulos oli paljon parempi.

Ei ollut kamalaa, muttei herättänyt mitään suurempia tunteita tuoksua lukuunottamatta - tuoksu oli oikein herkullinen, aivan kuin jotain marjakeittoa tai mehua olisi nuuhkinut.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Ole hyvä-luonnontuotteet

Viesti Kirjoittaja Horros »

Kas, triplapostaus.

O&H:n loputtua minulla on ollut vähän shampoonlöytämisongelmia. Olen aivan vieraantunut shampoomaailmasta, kun tuota vakioshampoota on tullut käytettyä monta vuotta putkeen ja sen lisäksi CO-pesuja. Nyt kiinnostaisi siirtyä ekologisempaan suuntaan. Lushin shampoopalat tuntuvat lyhentävän pesuväliä, joten kokeilin Ole Hyvän puolukka-vadelma-mansikka-shampoota rasittuneille ja käsitellyille hiuksille.

Koostumus on todella lirua, mistä en juurikaan pidä ja hiuksiin tuntuu humahtavan ainetta vaikka kuinka, mutta tuntuu pesevän sopivasti. Tuoksu on miellyttävän marjamehumainen. Lopputulos hiusten kuivuttua mietitytti, mutta turhaan: kuontalo oli aivan ällistyttävän pehmeä ja helposti suoristuva ja selviävä! Saa nähdä, miten vaikuttavat rasvoittumiseen, pystynkö palaamaan vanhaan pesuväliin näyttämättä suohirviöltä, mutta muuten tuote vaikuttaa mainiolta.

Kun palat eivät sytyttäneet niin, kuin olisin halunnut, ajattelin tuota Ole Hyvää nimenomaan täyttömahdollisuuden takia. Kuljeksimaan jäävät lukuisat muovipullot eivät innosta.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
Rosilda
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 285
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 23:33

Vs: Ole hyvä-luonnontuotteet

Viesti Kirjoittaja Rosilda »

Minä ostin joskus keväällä jossain ekologisuuden puuskassani Ole hyvä -sarjan Vanilja-omena-kaneli -shampoon ja vanilja-suklaa -hoitoaineen. Hoitoaine oli lirua eikä tehnyt oikeastaan yhtään mitään hiuksilleni, selvitti jonkun verran jos antoi vaikuttaa kauemmin. Tuoksu oli aika tunkkainen.

Vanilja-omena-kaneli -shampoo tuoksuu todella hyvältä, jouluiselta. Ja olen muutenkin aina ostamassa kaikkea vähänkään omenaan viittaavaa. :) Valitettavasti tuo shampoo oli vielä suurempi pettymys kuin hoitoaine, hiukseni olivat aivan järkyttävä takkupallo tuolla pesun jäljiltä, harvoin olen saanut tukkaa niin pahasti takkuun yhtään millään. En viitsinyt montaa kertaa kokeilla sitä, ilmeisesti hiukseni kaipaavat enemmän hoitavuutta tai jotain. Poikaystäväni on käyttänyt sitä, ja hänelle se tuntuu sopivan paremmin, pesee puhtaaksi eikä kuulemma ärsytä hilseilevää ja herkkää päänahkaa.

Lisäksi minunkin mielestäni noitten Ole hyvä -hiustuotteiden stailaus on kyllä mennyt aivan metsään, ihan järkyttävän rumia ne pullot. Olisi kiva löytää joitakin oikeasti hyviä luonnonmukaisia hiustuotteita (en kyllä ole paljon niihin perehtynytkään) mutta ainakin tuo Ole hyvä saa jäädä toistaiseksi kauppaan.
Vastaa Viestiin