Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Leikkaukset sekä kampaukset
marien
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 116
Liittynyt: 10 Syys 2006, 15:34

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja marien »

Toivottavasti tätä ei ole juuri kysytty, en jaksaisi koko ketjua selata läpi..mutta siis: minulla on hiusgeeli ja en oikein osaa käyttää sitä. Ostin sen sitä varten että voisin muotoilla sillä pitkää tukkaani jotenkin/saada siihen vähän ryhtiä, mutta kun laitan sen kuiviin hiuksiin niin se tekee niistä tahmeat ja likaisen näköiset. Kannattaako geeli laittaa siis kuivaan vai kosteaan tukkaan ja pitääkö sen laittamisen jälkeen aina föönata vai mitä? :) Tuossa minun geelissäni on siis keskivahva pito ja sen pitäisi tuoda myös kiiltoa.  Käytättekö pitkähiuksiset edes geeliä?  ::)
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

Tuo geeli ei oikein taida olla hyvä pitkälle tukalle.Vaha tai joku muotoiluvoide olisi parempi.Geeli jättää kauhean kovaksi ja sellaiseksi kamalaksi.
marien
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 116
Liittynyt: 10 Syys 2006, 15:34

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja marien »

tiizku kirjoitti: Tuo geeli ei oikein taida olla hyvä pitkälle tukalle.Vaha tai joku muotoiluvoide olisi parempi.Geeli jättää kauhean kovaksi ja sellaiseksi kamalaksi.
Ok, kiitti. Onko muotoiluvoide siis samanlaista kamaa kuin geeli mutta ilman sellaista kovaa ja jämähtänyttä lopputulosta?
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

^Se on yleensä sellaista voidemaista ja jättää paljon luonnollisemman ja pehmeämmän lopputuloksen kuin geeli.
Euphoria

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

^Minulle ei tule hyvä tulos geelillä edes lyhyeen tukkaan.
marien
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 116
Liittynyt: 10 Syys 2006, 15:34

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja marien »

Okei, kiitokset teille. Tämän kysymyksen olis näköjään voinut laittaa "Tyhmiä kysymyksiä hiusten muotoilusta"- otsikon alle  :D
Euphoria

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

Minulla on ongelma. Ensi viikolla on tiedossa tärkeä tilaisuus, mutta en luultavasti ennätä käydä kampaajalla ennen sitä. Lyhyet hiukseni ovat kasvaneet ulos mallistaan aika reippaasti ja ovat jo aika mahdottomat muotoilla juuri tuon takia. Miten laitan hiukseni kauniisti, etten näyttäisi räjähtäneeltä vai onko kampaajalla käynti ainoa keino saada siisti tukka? ???
Tuikkuli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2461
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:18

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Tuikkuli »

Euphoria kirjoitti: Miten laitan hiukseni kauniisti, etten näyttäisi räjähtäneeltä vai onko kampaajalla käynti ainoa keino saada siisti tukka? ???
Kampaaja on ainoa oikea keino, valitettavaa mutta totta. Just totesin sen taas itse tällä viikolla, kun kävin kampaajalla ja sen jälkeen tukka on muotoutunut aamulla tosi pienellä vaivalla ja tulos on hetkessä hieno. Ennen kampaajaa tukkaa sai vääntää aamuisin vaikka kuinka eikä se silti näyttänyt risukasaa kummemmalta. Puhumattakaan siitä, että iltapäivällä se ei ollut enää edes risukasan näköinen... >:(
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja calypso »

Euphoria kirjoitti: Olen saanut sellaisen käsityksen, että täällä on useitakin henkilöitä, jotka eivät käytä hiustenkuivaajaa kuin satunnaisesti. Miten saatte hiuksenne aamulla laitettua? Minä pesen hiuseni illalla (aamu-uninen) ja aamulla muotoilen. Minun on kuitekin pakko föönata, sillä tukkani menee usein pitkin päätä tai sojottaa joka suuntaan, eikä siihen pelkkä geeli tai muu muotoiluaine riitä. Hiukseni ovat lyhyet, ohuet ja piikkisuorat.
Minä käytän hiustenkuivaajaa vain noin 1-4 kertaa vuodessa, enkä edes oikein osaa kunnolla muotoilla hiuksia föönin avulla. Tällä hetkellä minulla on tosin pitkät hiukset jotka eivät niin muotoilua kaipaa mutta lyhyenkään tukan kanssa en käyttänyt fööniä nykyistä useammin, vaan harvemmin itseasiassa koska lyhyet hiukset kuivuvat niin nopeaa itsestäänkin.

Pitkän tukan kanssa suihkin aamulla vain jotain selvityssuihketta ja harjaan. Usein pidän hiuksia ponnarilla tai sykkyränutturalla siksi koska vahingoittaa tukkaa enemmän kun se jää jokapaikkaan väliin/kiinni ja takkuuntuu tuulessa jne.. Muotoilutuotteita laitan kuivaan tukkaan jos ollenkaan.
Lyhyen/nykyistä lyhyemmän tukan kanssa tein niin että kastelin osioita tai tarvittaessa koko pään (jos sojotti pahasti eri ilmansuuntiin), pyyhekuivasin ja muotoilin jotenkin.

Pitäisi kyllä opetella käyttämään fööniä ja hankkia parempi kuin nykyinen, mutta toisaalta tukalle parempi kun jättää sen tekemättä. Ehkä sitten jos/kun leikkaan lyhyemmän mallin alan harjoittelemaan föönausta kunnolla, tuskin kuitenkaan vähään aikaan.  :)

Tuskin tästä sepustuksesta Euphorialle apua oli, hiuslaatummekin kun on ihan erilaiset..
Euphoria

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

Minä kävinkin sitten kampaajalla, sillä tulin samaan tulokseen kuin Tuikkuli. Jätti kyllä leikatessaan oikean puolen "pulisongin" pitemmäksi kuin vasemman. Täytynee napsia se lyhyemmäksi itse. Nyt ei ole mitään inhottavaa takatukkaa, vaan niska on lyhyt ja päältä on sitten pitempi. Yksi stressin aihe siis vähemmän.  :D
Fantti
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1056
Liittynyt: 22 Syys 2006, 13:58

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Fantti »

Itsekin todennut, että ainut keino pitää tukka mallissa jatkuvasti. Mulla saattanut puoli vuotta ja yli venähtää kampaaja käynti ja ne vikat kuukaudet on ihan tuskaa kun tukka on niin kamala kun olla ja voi. Ikinä ei vaan opi, että pitäisi käydä 2-3 kuukauden välein. Varsinkin kun on lyhyempi malli niin jos lähtee kasvattamaan hiuksia ja menee yli mallista, niin omassa päässä se on hirveän näköistä. Silloin kun malli kunnossa, niin kaikki hyvin.
Supervixen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2603
Liittynyt: 11 Touko 2006, 13:56

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Supervixen »

Mikä olisi paras aine lyhyiden pörröllään olevien haituvien, katkeilleiden tai vasta kasvamassa olevien, "liimaamiseen" niin ettei ne törrötä ympäri jakausta? Käytän useimmiten hiuskiinnettä mutta se tekee aina jotenkin likaisen vaikutelman eikä edes loppujen lopuksi pidä niitä törröhiuksia kovin hyvin aisoissa, ja joskus levitän tilkan muotovaahtoa kuivaan hiukseen siihen törröjen päälle mutta siitäkin tulee sellainen epäluonnollisen näköinen "kova" pinta ja likaisen näköinen. Vahaa en ole vielä kokeillut mutta eikö siitä jos mistä jää sellainen koppurapinta?

Yhdistin Vixenin kysymyksen tänne muotoilupuolelle. ~ Tuikkuli
Viimeksi muokannut Supervixen, 07 Loka 2006, 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sandaali
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 389
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 12:48

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Sandaali »

Supervixen, oletko koittanut vahaa? Jotain sellaista mistä ei jää tukka rasvaisen näköiseksi.
Tuulikaappi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 804
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:29

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Tuulikaappi »

Supervixen kirjoitti: Mikä olisi paras aine lyhyiden pörröllään olevien haituvien, katkeilleiden tai vasta kasvamassa olevien, "liimaamiseen" niin ettei ne törrötä ympäri jakausta?
Mää kyselin vähän samaa aikoinaan täällä. ~vail~ suositteli silloin tuota Wella Shockwavesin Frizz Free Creamia. Sitä olen käyttänyt ihan hyvällä menestyksellä.
1c M ii, tjsp
Erykah
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 873
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:32

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Erykah »

Tuulikaappi kirjoitti:
Supervixen kirjoitti: Mikä olisi paras aine lyhyiden pörröllään olevien haituvien, katkeilleiden tai vasta kasvamassa olevien, "liimaamiseen" niin ettei ne törrötä ympäri jakausta?
Mää kyselin vähän samaa aikoinaan täällä. ~vail~ suositteli silloin tuota Wella Shockwavesin Frizz Free Creamia. Sitä olen käyttänyt ihan hyvällä menestyksellä.
Mäkin voin suositella tuota Fizz free creamia. Kun laittaa vähän, se pitää hiukset paikallaan, muttei näytä siltä että olisi jotain tököttiä päässä  :)
Vastaa Viestiin