Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Leikkaukset sekä kampaukset
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä olen nyt ihan pihalla. En ole koskaan muotoillut mun hiuksiani mitenkään (paitsi joskus oli hetken polkkatukka ja tunnollisesti suoristin sitä raudalla joka aamu, kamalaa!), pesen ja laitan jätettävää latvoihin. Joskus tupeeraan ja teen jonkun kampauksen ja lakkaa päälle. ::) Mutta tyvi tuottaa mulle ongelmia. Tyvi rasvoittuu nykyään jo päivässä ihan kamalaksi ja on pakko pestä joka päivä. Sen lisäksi mun tukka menee päältä päätä myöten... Miten mä saisin lisää tuuheutta ja nostettua tätä tyvestä, muuten kuin tupeeraamalla? Mä olen ihan käsi näissä asioissa. ??? Pituutta on lähes BSL, mutta ohut liruhan tämä on.
nima
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 72
Liittynyt: 03 Loka 2013, 12:44

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja nima »

^ Entäs kuivashampoo tai hiuspuuteri, oletko kokeillut tyvelle?
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Mena »

Kuivashampoota kokeilin ja käytinkin aiemmin, mutta se teki vaan kutisevan päänahan ja sillä sai pelastettua vähän rasvoittuvan tukan ponnaritukaksi. Kokeilin muutamaakin eri merkkiä, mutta sen käyttö oli jotenkin hankalaa ja tosiaan jäi mähmäinen fiilis tyveen. Hiuspuuteria en ole kokeillut, toimiiko se eri tavalla? Olen huomannut että mitä vähemmän kosken harjalla hiuksiini, sen paremmin menee. ;D
nima
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 72
Liittynyt: 03 Loka 2013, 12:44

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja nima »

Hiuspuuterilla tulee myös vähän mähmäinen tunne hiuksiin, mutta jos tukkaa ei näpelöi niin sen kanssa pystyy olemaan ihan sujut :D Vie rasvaisuutta tehokkaasti ja antaa kuohkeutta hiuksille. Kuivashampoo on ehkä vähän sotkevampaa kun se kuitenkin tulee aerosolina pullosta. Tai sitten suolasuihke föönauksen alle tyvelle, ei jää silleen mähmäseks kuten puuteri.
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).
riinam
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Maalis 2009, 16:40

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja riinam »

Ajattelin kesän lopussa leikata hiukset polkkamittaan, koska latvat ovat niin huonossa kunnossa ja polkka vaan näyttää niin hyvältä muiden päässä. Mietityttää vaan, että kun tätä tukkaa on aika paljon, että miten se vaikuttaa hiusten laittamiseen? En halua, että hiukset olisivat kauhean kerrostetun näköiset, mutta en halua näistä raskaankaan näköisiä. Tarvisin jonkun short hair for dummies -oppaan, mitä muotoilutuotteita, millainen leikkaus, mitä välineitä jne :D Jos jollain ois vinkkejä hyvistä sivuista, youtube-videoista tai vastaavia, niin ilolla otan vastaan :)
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Minua ärsyttää hiusten muotoileminen hiustenkuivaajalla, koska teen sitä lähes joka päivä. Onko muita tapoja muotoilla lyhyet hiukset, jokta törröttävät sinne tänne aamulla? Helteillä olisi mukava olla jokin vaihtoehto hiustenkuivaajalle, koska minä hikoilen hirveästi.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Mena »

^ Muotoilutahnaa käsiin ja pörrötä peikkotukaksi? ;D Noin mun sisko teki ainakin joskus muinoin, en tiedä tekeekö enää. Se oli sellaista Fructiksen vihreässä kiekkomallisessa purkissa olevaa tahnaa, jota piti "venyttää" käsissä ennen kuin iski tukkaan.

Kiitos hiuspuuterivinkistä, ostin Four Reasonsin hiuspuuterin ja ainakin kertakokeilun jälkeen olen tyytyväinen. Sain kuohkeutta tyveen eikä puuteri näkynyt ainakaan omaan silmääni peilin kautta, kun pörröttelin suihkeen kuivuttua tyveä (en tiedä missä mun harja on, käytän yleensä vain harvapiikkistä kampaa). :ts
Nyt enää toivon että en saa mitään oireita tuosta hajusteiden takia, koska Sokokselta ei löytynyt mitään hajustamatonta versiota hiuspuuterista suihkepullossa. Saa vinkata jos tulee vastaan...
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^ Kiitos, täytyypä kokeilla.

Eikö löytynyt got2b-hiuspuuteria? Minun mielestä se ei tuoksu millekään ja on kai samaa ainetta kuin Osiksen puuteri. Tykkään ja ostan lisää.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Mena »

Saako tuota Got2betä suihkepullossa? Saattoi tuota ollakin, en vaan ehkä huomannut kun etsin ensisijaisesti jotain suihkittavaa mallia. Jotenkin valkoisen jauheen kanssa käsin sirottelu ei ole ehkä kovin helppoa mulle, kun mineraalimeikinkin levittämisen jälkeen pitää vaihtaa toppi. ::)
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Mena kirjoitti: Saako tuota Got2betä suihkepullossa? Saattoi tuota ollakin, en vaan ehkä huomannut kun etsin ensisijaisesti jotain suihkittavaa mallia. Jotenkin valkoisen jauheen kanssa käsin sirottelu ei ole ehkä kovin helppoa mulle, kun mineraalimeikinkin levittämisen jälkeen pitää vaihtaa toppi. ::)
Tuo on siroteltava malli. Laitan itse aina käsien kautta, niin ei tule ihan niin paljon sotkua.

Kokeilinpa sitten kaapista löytynyttä TRESemmen suihkegeeliä. Suihkutin sitä kuivaan tukkaan ja se ei tehnyt mitään. Tukka oli hetken päästä kuin ei olisi mitään siihen laittanutkaan, joten päädyin föönaamaan. Ei tuo geeli kyllä fööninkään kanssa mitään tee. Eipä tarvitse toista kertaa tuota ostaa  >:(.

Edit. Testaan nyt tuota Got2b Fibre Pastea, jos sen kanssa ei tarvitsisi aina olla föönaamassa hiuksia. Fruktiksen muotoilutahnaa en löytänyt Sokokselta enkä Anttilasta ollenkaan.
Viimeksi muokannut Marie Corelli, 17 Heinä 2014, 23:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Mena »

Joo en mä siitä Fructiksesta tiedä onko sitä enää edes olemassa, nykyään siskoni käyttää luonnonkosmetiikkapuolen tuotteita myös hiuksille.

Hitto, saan tuosta Four Reasonsin hiuspuuterista oireita. :-[ Päänahka kutisee nyt parin käyttökerran jälkeen ihan hulluna, ja on sellainen "allergipattikin" tullut eli finnin tapainen näppylä joita mulla tuli aiemminkin hajustetuista tuotteista (en vain silloin tiennyt niiden yhteyttä, kunnes paljastui tämä hajustevammaisuus). Taidan joutua hakemaan sen Got2Ben hiuspuuterin, siinä ei tainnut olla hajusteita.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Mena kirjoitti: Joo en mä siitä Fructiksesta tiedä onko sitä enää edes olemassa, nykyään siskoni käyttää luonnonkosmetiikkapuolen tuotteita myös hiuksille.
Kiinnostaisi kovasti, että mitä merkkiä hän käyttää, että voisi itsekin kokeilla.

Minusta on myös ikävää, että markkinoilla on vielä aika vähän hajustamattomia tuotteita. Niitä saisi olla enemmän aivan kaikissa tuoteryhmissä. Onpas muuten aika voimakas tuoksu tuossa ostamassani Got2b kuituvahassa (sininen purkki).
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja wilma »

Käyttäytyykö teillä muilla kuivashampoo nyt helteillä eri tavalla? Mulla on käytössä herbinan kuivashampoo ja nyt muutaman kerran olen huomannut että se melkein pahentaa lähmäisyyttä. Hetkellisesti siis tuntuu toimivan,mutta heti kun menee pihalle ja päänahka alkaa hikoamaan tässä helteessä niin tyvestä tuleekin kahta kauheampi.  ;D

Mä käytän aika harvakseltaan kuivashampoota, ehkä pari-kolme kertaa kuukaudessa tulee laitettua. Syväpuhdistava käytössä kerran viikossa, eikä ole ennen ollut tälläistä lähmäongelmaa kuivashampoon kanssa.
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja catjuska »

^Mulla ainakin Herbinan kuivashampoo tuntuu tekevän juuri noin. Eli sillä sekunnilla kun päänahka aavistuksen hikoaa (eli näillä keleillä 24h), on lähmä väistämätön ja tukka rasvaisemman oloinen kuin ennen jauhetta. Olenkin nyt ihan suosiolla päättänyt jättää sen pois ennen kuin ilmat viilenee.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja wilma »

^ Okei, eli johtuu varmaankin just tuosta kuumuudesta ja hikoilemisesta. Mäkin taidan jättää tuon nyt kaappiin odottelemaan viileämpiä kelejä, turhahan sitä on käyttää kun vaikutukset on päinvastaiset mitä pitäisi.  ;D
Vastaa Viestiin